| 
Sziasztok!
Meg mindig Martina hasznalt autoja (lehet, hogy azota vett egy vadiuj 
Subaru Impreza-t, mert nyert a lotton :) )
 > > Egyik haverom vett maganak 200,000 Ft korul egy Fiat Tipo-t. Minden,ami
 > > letezett, bedoglott rajta. Meg mindig tartom azt a velemenyemet, hogy
 > > ennyi penzert nem kapsz normalis nyugati autot.
 > Na itt van a kutya elasva, 200 eFt korul csak bontaserett Tipo van.
Pedig azt messze nem bontaserettkent arultak (jo, atvertek a sracot), es 
ahogy annak a Tiponak az eseteben, ugy mas esetben is megtortenhet, hogy 
viszonylag kulturalt kulsovel bontaserett autot soznak rad...
 > A jol egyben levo Tipok 380-400 eFt-tol kezdodnek. Egyszoval
 > a haverodat nagyon atdobtak a palankon, es a minoseget illetoen
 > keretik nem altalanositani az esetebol.
Igazan nem akarom "hasogatni a szorszalat", de ha jol emlekszem 
(amennyiben nem, ugy a mondatom hatralevo reszet tekintsd ugy, mintha 
nem is lenne), akkor arrol volt szo, hogy kb. 200,000 Ft-ert milyen 
autot kapni. Es en erre azt mondtam, hogy 200,000-ert nem fog normalis 
hasznalt nyugati autot kapni, es ezt az allitasomat tartom is!  Az egy 
dolog, hogy ketszer annyiert megkapja sokkal jobb allapotban, ezt el is 
ismerem! 10x annyiert meg vehet uj Suzukit is, nem? Tovabba, az emlitett 
Tiponak egy jo oldala volt: kivulrol nagyon szep volt (nyilvan jol 
"osszeraktak", hogy eladhassak egy baleknak). Azon persze nem 
vitatkozom, hogy atvertek a haveromat, ezt mindenki tudta, miutan 
mentunk 10 km-t az autoval...
 > > egyaltalan nem vagyok biztos benne
 > >hogy a valoban jobban osszeszerelt, jobb minosegu anyagokbol,
 > >igenyesebb tervek alapjan keszult nyugati auto a jobb, hiszen a
 > >"jobbsagat" ellensulyozza a velhetoen olyan nagyfoku elhasznaltsaga,
 > >ami miatt hasonlo arba kerul a gyongebb minosegu keletivel.
 > Eloitelet. Miert "velhetoen" jobban elhasznalt?
Alapbol feltetelezem azt, hogy egy korosodo (en itt most kb. a 12 ev 
felettiekre gondolok), hasznalt, foleg nyugati autot nem azt mondom, 
hogy kinoztak, de hasznaltak boven. Lattal te mar 200 ezerert alig 
hasznalt nyugati autot? Meg keletibol sincs...
 >  Az arat, a kereslet-
 > kinalatot messze nem csak az elhasznaltsag befolyasolja. Sokat
 > szamit hogy a piaci resztvevok mit hisznek, (presztizs, eloitelet)
 > meg az is, hogy a vevo szerelo haverja milyen tipusokhoz ert. Ha
 > valamihez kevesen ertenek, kisebb lesz a kereslete, beka segge ala
 > esik az ara. Ezert vannak bizonyos markak tulertekelve nalunk,
 > masok jellemzoen alulertekelve.
Ez OK, nem is ezt vitattam.
 >  A keletiek inkabb tulertekelve.
Tenyleg? Ez eleg furan hat szamomra... Megint csak a Samara peldaval 
jovok. Ha jol emlekszem, azt irtad, hogy regen nektek is volt tobb 
Zsigulitok, azokkal volt is gond boven. Rendben. Viszont egy Samara az 
mar mas teszta, mert ott mar alaposabbak voltak az oroszok, ott mar 
valami normalisabbat akartak alkotni. A motorja allitolag valami nemet 
gyartotol van (1500 ccm, 75 LE). Sejtesem szerint te sosem ultel ilyen 
autoban, nem is vezetted, ezert a szemedben az egy es ugyanaz a minoseg, 
mint a szakadt 1200-esek. Pedig nem, es azt probalom elerni, hogy hidd 
el, azert a penzert, amiert azt aruljak, nem rossz auto! Nem is egy 
VW/Audi/Honda stb, de szerintem egy alapos probakor utan te is kicsit 
maskepp velekednel rola. Magamon latom, mert regen en is igy alltam hozza...
 > Konkretan Tipo: igaz, hogy elsosorban olaszoktol eleg sok
 > leharcolt darabot behoztak (arrafele jellemzoen nem vigyaznak
 > a kocsikra) amit idehaza eladnak a foldmivesnek jol visszatekert
 > oraval, kivikszolva,  esetleges totalkar nyomait eltuntetve. Aztan
 > sir a delikvens, hogy milyen szar a Fiat, Alfa, stb. lam "minden
 > bedoglott" rajta. Csak ez nem az egyes markak hibaja.
Persze, egyetertek! Haveri korben lattam en mar olyan szakadt Mazda 
626-ost is, hogy sirtam, ha raneztem, allandoan szerelonel volt es akkor 
se kellene, ha ingyen adnak. Lattam egy masik srac "tuti" dizel BMW-jet 
kevesebb mint 200,000-bol, annak is most jonnek ki a bajai. Ezek is 
hasonloak lehetnek. Ok is olyanok, hogy semmi penzert nem vennenek egy 
olyan keletit, ami tenyleg egyben van, mert az nyilvan ciki, meg neki 
BMW/stb kell, de penze nincs.
[A presztizs meg presztizs, mit fognak mondani a csajok a diszko elott, 
ha keletivel megy oda (raadasul a szuleievel)? :))]
Es sziv vele, mig en kiautozok a vilagbol es csak rohogok rajta, igaz, 
hogy nem BMW power, de ha szet is esik, nem kerul egy vagyonba a 
javittatas!!! De nem esik szet, mert karban van tartva.
Meg kene tanulniuk az embereknek, hogy a sajat anyagi helyzetukhoz 
merten milyen autoba vaghatnak bele. En meg amig nem fejeztem be az 
egyetemet es szuleimnel lakok, hasznalom az o Samarajukat, teljesen jol 
elvagyok vele. Ha meg elkoltozok es ugy adodik, akkor en is valami 
nyugatit szeretnek, hasznaltat, de max 3-4 eveset, mert szerintem ezeket 
eri meg a legjobban megvenni, nem az uj autot, amin nagy penzeket lehet 
bukni...
 > Egy 200 eFt-os "tuti allapotu", "barati aron" megvett Ladaval/Szamaraval
 > stb. siman lehet ugyanigy jarni. (evente ujabb >100k karbantartasi ktsg)
 > Attol hogy egyszerubb konstrukcio, meg nem lesz jobb.
Nem akarod megerteni, amit mondok! Szerinted kapsz normalis nyugati 
(vagy tavol-keleti) autot 200,000-ert? Az evente >100K koltseg pedig 
teljesen abszurd, foleg egy olyan markanal, amihez relative olcsok az 
alkatreszek. Egy nyugati roncs siman elvihet ennyit, ahogy az elobb 
emlitett Mazda 626 el is vitte!
 > A Zsigulit se oroszok terveztek eredetileg, melyik Fiat is volt az 
ose? :-)
Azt nem tudom, de azert ne gondold, hogy egy az egyben atvettek. Eleg 
sokmindent megvaltoztattak rajta, a helyi viszonyokhoz alakitottak. De 
ilyen alapon elohozhatod a Daciat is, ami azert sokkal rosszabb autokat 
gyartott a Loganig, mint a Lada...
 > "hidegben a Zsiguli indul legjobban" :-))) en maskepp emlekszem...
En meg konkretan tudom, hogy 1-2 nap allas utan 0 fok alatt tenyleg eleg 
nehez volt beinditani az 1200-est... :( De elhiszed, hogy a Samarank 
eddig telen/nyaron _poccre_ indult? :))
 > A faros Skoda igen jol fu"t.:-) Felteve ha jo a futese.
Hehe, errol ez jut eszembe:
	- A Trabant budos!
	- Nem budos, csak ha rosszul van beallitva!
	- Akkor en meg nem lattam jol beallitott Trabantot...
:))))))))))))
[Skoda]
 > A farnehezseg miatt nagyon jol lehetett fekezni is,
 > sose akart kitorni a hatulja.
Elhiszem, de mint tudjuk, fekezeskor elore tolodik a sulypont, akkor meg 
pont az lenne a jo, ha elol lenne a tobb suly, a fekezes hatasossaga 
miatt... de ez csak egy megjegyzes :)))
Udv
-- 
[- Tamas Selmeci
[- tselmeci.nop.hu
 |