> Van egy kis probléma. Ha a légy fejét letépjük, akkor is tud repülni,
> bár nekimegy a falnak. Ha a csirke fejét levágjuk, elo~fordul, hogy
> elszalad. Az ilyesmit hogy magyarázzák? Milyen memória
> tárolja a programot ? Hol van ?
Mar ne haragudj, latszik, hogy lila gozod sincs a temarol. A testben a
kozponti agyon kivul van meg nehany iranyitokozpont. Ezek eleg
egyszeruek, de hatekonyak. Az evolucio soran kozel nem fejlodtek olyan
gyorsan, mint a kozponti agy, igy minel primitivebb egy eloleny, annal
tobb funkciot latnak el az osszeshez kepest. EREDETILEG az agy
nagyjabol egyenranguan elosztott volt a gerinc menten, ill. mashol is
(pl. hasi ducok, kesobb a sziv vezerlese) - es ebbol fejlodott ki
KESOBB a gerincvelo ES a kozponti agy ill. maradtak a hasi ducok, stb.
A csirke pl. - ha mar fut - kivaloan tud futni tovabb a feje nelkul is,
csak akkor borul fel, ha nekimegy valaminek (mert ugye egyreszt mar nem
lat, es kozponti agy hijan a futasat sem tudja modositani). Jo pelda az
imadkozo saska, ahol a parzast iranyito kozpont nem a fejben van, de a
gatlo igen - igy, ha a nosteny leszedi a him fejet, akkor intenzivebb
lesz a parzas.
> Kizárt-e , hogy a test megtanulván sokmindent, önállóan cselekszik,
> ha kap egy szimpla start jelet ? (ami levágott fej esetében lehet
Lasd elozo - roviden: igen, kizart. Hosszabban: mi a fenet csinalna egy
izom a start jellel, ha nem lenne iranyitokozpont??? Maximum egyszer
osszerandulna. Ezzel szemben ilyenkor normalis, rendezett mozgas van.
> a véletlen mu^ve is, tehát valami zavarjelet kap, ami start jelnek tu^nik.)
Ne talalgass - nezz utana.
u.i.: valaki kerdezte: a magyar (Kozep-europai) karakterkeszlet az
ISO-8859-2
|
Sziasztok!
>magneses lebegtetesu vonat, japan, nemet
El lehet felejteni, mivel gyerekek es terhes nok nem utazhatnak rajta.
(NAGYON KAROS AZ EMBERI SZERVEZETRE!)
Egyebkent a franciak a gurulos TGV-juket egeszen 517 km/h-ig
tulhajtottak egy rekordkiserletben es arra jutottak, hogy igeny szerint
akar 600km/h-ig is hasznalhato a hagyomanyos villamos vonat
technologiaja.
Ez mar eleri a kisebb tavolsagokon hasznalatos turbo-legcsavaros
utasszallitok (pl. ATR-42) sebesseget es nem is veszitesz idot a
repterrol taxizassal. Raadasul a vonat fekezeskor visszataplal a
vezetekbe, ami a repulogeprol nem mondhato el.
Innentol kezdve a magneses vonatnak nincs kerenivaloja. Illetve a
Discovery Chanel-en volt egy film, amiben New York - London kozott
100 meter melyen lebego oceani alagutban, vakumra szivott csoben
futottak a lebego vonatok valami 8000km/h sebesseggel. A
megvalositas szerintuk kb. 2075-re varhato. Majd meglatjuk!
A szombati hirekben volt a radioban, hogy Kina 12 ev alatt 25e km
vasutat epit, hogy az osszes halozata egyutt 100e km legyen. Ebbol
50e km-t villamositani is akarnak.
Ez nagy szerencse az egesz emberisegre nezve! Kepzeljetek el, ha
helyette 25e km autopalyat epitenenek es mind az 1,3 milliardan
kocsival jarnanak. Belepusztulna a Fold a kornyezeti terhelesbe.
Udvozlettel: Feher Tamas.
|