1. |
Egy noi auto kerestetik. (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
2. |
kuplungozas, Skoda (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
warnyu rangas again (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
Elado auto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
Keres (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
6. |
Twin Cam (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
Skoda vs Lada (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
8. |
RAKPART-ARVIZVESZELY (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
9. |
Rozsdaatalakito festek (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: *** HIX AUTO *** #467 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Re: Bosch gyertya (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
12. |
Lada vedes + FORD 4/5seb. valto csere (mind) |
92 sor |
(cikkei) |
13. |
Fizetos autopalyak (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
14. |
homero (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
15. |
Forma 1 jegy? (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
16. |
iranyjelzo (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: twin cam (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Frankfurti autokiallitas ( 9 sor ) (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
19. |
Kerdes hegyek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
20. |
Szavon fogas (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
21. |
Nem Flame, de Vita: reflekcio (mind) |
91 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Bosch gyertya (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: Szaguldo Skoda (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Tanacskeres (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: Gozborotva (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: ford valto (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
27. |
cserelt akkut keresek (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
28. |
Re: Gumi (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
29. |
gumi (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
30. |
vezermuszij-csere (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
31. |
picistati (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
32. |
BMW ABS javitasa (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
33. |
Levegoszuro (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
34. |
Skoda kerdes es egyebek, Bosch Super 4 (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
35. |
va: rakpart (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
36. |
Antforce, Skoda (mind) |
76 sor |
(cikkei) |
37. |
23 db HIX AUTO egyszerre! Statisztika (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
38. |
matrica atvetel (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
39. |
ez mag az.... (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
40. |
Re: *** HIX AUTO *** #467 (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Egy noi auto kerestetik. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Szeretnek venni egy kisebb fajta, benzines noi autot az
asszonynak kb.
600-900 e Ft-ig. Ha tudnatok ilyesmit (suzuki, citrom ax,
fiat uno stb), a
tipus nem fontos, csak megbizhato, jo allapotu legyen,
kerlek dobjatok meg
egy emillel, vagy ehol a szamom: 06-20-995.996.8
Koszike:
Tamas
|
+ - | kuplungozas, Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halihow !
>Finom kuplungkezelessel barmi megoldhato (de szereny vagyok :-))
>--
>Udv:
>Bunny
Errol eszembe jutott egy regi esetem. 250-es ETZ (te'ze') -mrol
elhagytam a valtokart. Persze otodikben maradt, ugy kellett
hazajonnom olyan 4-5 km-rol varosban.
Akinek volt tezeje az tudja, hogy mekkora nyomateka van 3000 alatt.
Na akkor volt lehetosegem gyakorolni a finom kuplungkezelest.
Mas:
>Nekem is volt Skodam, de az mar 95-nel nagyon uvoltott.
>udv: yerico from Pécs
Nekem is volt Skodam, ott meg 120 felett a hugom uvoltott,
hogy nem akar meghalni :-)
BigWhite
|
+ - | warnyu rangas again (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
mar csak rohogok a warnyumon (kinomban). elhoztam 2 hete a szerelotol
otthagytam 20k-t (gyertyacsere, uj rotor, kezifekbovden) szoval aprosagok.
Az eredeti problema meggyogyult (folyamatos rangatas) viszont most meg a
kovetkezot csinalja: a gazpedal egy bizonyos helyzeteben akkorakat rant a
kocsi hogy az nem emberi, el lehet talalni azt a gazpedalhelyzetet amikor ez
a rangatas folyamatos. Az auto gaz benzin vegyes uzemu. Velemenyem szerint
vagy uzemanyagot (de akkor miert csinalja gazzal es benzinnel is?) vagy
levegot nem kap. Legszurot kivettem szep tiszta, szivocsonkba belogott a
meleglevego cso, azt kijebb toltam, nem valtozott semmi.
Van valami 5letetek?
megathx
vlad
ps: nem akar valaki venni egy prima allapotu gaz benzines 4 utemu
wartburgot?
|
+ - | Elado auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Csaladi okok miatt surgosen elado egy SAAB 9000i turbo, full extras.
Iranyar: 999.000 Ft
Tel: 382 8332 (munkaidoben) vagy a fenti emil c=EDm
Udv mindenkinek,
Janos
|
+ - | Keres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kerlek segitsetek, adjatok tanacsot, alkossatok velemenyt az
alabbiakrol. Tavaly vettem egy Astra Sedan GLS XEL 16v-s (1994.11.
havi gyartasu), osztrak forgalomba helyezesu es felszereltsegu, sok
extraval kiegeszitett autot (ar: 2.1 millio). Felvettem 900e ft
hitelt, es most 1,5 ev elmultaval sikerult annyi penzt osszeszednem,
hogy a maradekot kb. 600e forintot oktober-november tajekan ki tudjam
fizetni. Szeretnem eladni 1.8 millio korul es megint hitelt felveve
egy masik autot venni max. 3 millioert. A kovetkezo lehetosegek
vannak:
1., veszek egy max. 1-2 eves hasznalt autot, olyat aminek a muszaki
szinvonala jo, de az uj ara tul sok lenne, viszont hasznaltan belefer
a 3 millioba
BMW 3-as sorozat 316i
318i
320i
Fiat Marea full extra
Honda Civic 4 a. 1.4i
1.5i LS
1.6i VTEC
Opel Vectra 1.6
1.8
2.0
Opel Omega 2.0
Peugeot 406
Renault Laguna
Rover 400/600-as sorozat
VW Golf IV
2., vadonatuj autot veszek
elsosorban
Honda Civic 4 a. 1.4i (kb. 3.15 mil.)
Opel Astra 1.2 3/4/5 ajtos GL/CLUB felszereltseg
(2.85 mil.-3.3 mil.)
VW Golf 1.4 Euro (2.98 mil.-3.15 mil.)
masodsorban
Fiat Marea 1.6 SX
Suzuki Baleno 1.6 GLX
Peugeot 306
Ford Escort
Skoda Octavia 1.6 GL
Gyakorlatilag csak munkaba jarok az autoval (napi 5-6 Km), neha a
csalad ugyeit intezem a varosban, ritkan varoson kivul is hasznalom
(havi 1-2 alkalom/70-80 km), feleseg, 2 gyerek (2 es 4 evesek), es
neha a szulok nagyszulok is beulnenek a jarganyba, es mostanaban az is
felmerult, hogy a kutyankat (Angol masztiff kb. 70-80 kg) is kene vele
fuvarozni (pl. BP-re kene vinni muteni, mert itt semelyik allatorvos
nem tudja elvallalni; oltasra stb.). Szoval nem egyszeru valasztani,
es meg ha hozzateszem, hogy 3/3,5 eves koraban szeretnem az autot
cserelni, szoval az ertekcsokkenes es a marka image-e sem utolso,
akkor latszik, hogy nem konnyu a dolgom. Kerem aki a fenti tipusokkal
kapcsolatban valamilyen elektronikus olvasnivaloval, osszehasonlito
teszttel, sajat tapasztalatokkal, szaktudassal stb. rendelkezik
illetve velemenye, tanacsa van, ajanlani tudja vmelyiket, irja meg.
Koszonettel
Presits Pa'l
Sopron
|
+ - | Twin Cam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
irta:
>"Nissan CAMRY" egy automarka
Bocs, hogy belepofazok, de nem Toyota Camry-t akartal irni? :-)
Udv: Madison
|
+ - | Skoda vs Lada (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi All!
Teeby hozzaszolasahoz, az alabbiak alapjan, nem vita-, csak
kiegesziteskeppen:
>A porgos volta miatt fogyaszt sokat a lada, mert ugyanannyi uzemanyag
>elegetesevel nem tud akkora erot eloallitani. Viszont a fordulatszamot
>jobban birja, es ugyanahhoz az erohoz neki magasabb fordulaton kell
>uzemelnie. Ez eredmenyezi a fogyasztast. De ezert is lassabb a Skoda,
>mert kevesebbet nyel.
A Ladak nagyobb fogyasztasa tenyleg tobb dologbol adodik.
Itt van mindjart a egester alakja: az eredetileg OHV (Over Head Valve-
magyarra
oldalvezerelt, felulszelepelt-nek szoktak forditani) Fiat 124-es motorbol
Kolja
Koljakovicse'k egy OHC (Over Head Camshaft- felulvezerelt, felulszelepelt)
motort
fabrikaltak. (Ez az elve't tekintve korszerubb rendszer, mint az OHV
megoldas es
helytakarekosabb is. Nincs szukseg tolorudakra, amik a szelephimbakat
mozgatjak.
A vezermutengely butykei kozvetlenul a himbakat mozgatjak.)
Az egester alakjat viszont LEHET, hogy nem annyira atgondoltan valtoztattak
meg.
Mere'sz lenne azt allitani, hogy az egesfolyamat lefolyasat nem befolyasolja
az egester alakja.
Sokat nem tesztelhette'k, mert miutan megvettek az "Ev autoja" cimet elnyert
Fiat 124
liszensze't, hamarosan Zsiguli neven mar gyartottak is.
Kapott egy iszonyuan tulmeretezett, am strapabiro (talan a Fiat 131-esének
megfelelo) nyomatekvaltot is. Nagyon rovidek a fokozatok, nagyok az
attelelek benne. De emiatt egesz
jol gyorsul is. A valto igy megint csak nem fogyasztas-barat.
A furat-loket viszony onmagaban nem biztos, hogy magyarazat a fogyasztasra.
A Zastavaknak is (szinten Fiat-liszensz - Fiat 128) kifejezetten "kocka"
motorja van. Ez a szakzsargon azt jelenti, hogy rovidebb a lokethossz a
furatnal is (vagy kb. megegyezoek). Megis egesz kulturalt a fogyasztasuk,
igaz, a hengerurtartalom kisebb. (1100 cm3, ami 100-zal kevesebb, mint az
1200-as Lada.)
A Lada tenyleg "porgosebb", de nemcsak tobbet fogyaszt, hanem nagyobb a max.
teljesitmenye es nagyobb a maximalis leadott forgatonyomateka is. (Konkret
ertekeknek utana fogok nezni, ha erdekel valakit)
A Skodaenal nagyobb fogyasztas fo oka szereny velemenyem szerint a 32 mm-es
torokatmeroju duplatorku Weber-liszensz alapjan gyartott karburator.
Hasonlitsuk csak ossze azzal a kis Jikov-val, ami a Skodrit itatja!
Ezen felul: a regebbi Ladakon a masodik torok mechanikus nyitasu, nem
vakuumos, tehat egy adott fojtoszelep-allasnal mindenkeppen nyit. A
membranos gyorsitoszivattyu sem sajnalja az anyagot a motortol.
Esetleg meg szoba johet a nagyobb onsuly (sajat tomeg), fogyasztasnovelo
tenyezokent.
Itt van me'g ez:
>Amikkel en mentem azokban mind
>ilyen erzesem volt. Szerintem ilyeszto. Ez azert van mert megy a fara
>mindenfele.
Az orrmotor, hatsokerek-hajtasnak mar onmagaban megvan a maga sajatos
sajatkormanyzottsagi tulajdonsaga. Aztan: merev rendszeru hatsohid (ami
manapsag mar inkabb csak teherautoknak - vagy azoknal sem - szokas) aminel a
keresztstabilizator probalja rendbehozni a dolgokat (a kocsiszekreny
oldaliranyu doleset kikuszobolendo). Ha ehhez meg rosszak a
lengescsillapitok is, az mar tenyleg eleg ijeszto dolgokat produkalhat.
Kulonben: Ladank volt, Skodat is vezettem, mindkettot szerettem, a maga
nemeben.
Udv mindenkinek: Madison :-)
|
+ - | RAKPART-ARVIZVESZELY (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Az arvizveszelyes utszakaszt azert jelzik elore, mert
a Duna vizgyujto teruletenek magyarorszagi reszen
nehany ora alatt levonulhat egy gyors arhullam. Ha a
vihar intenzitasa akkora, hogy az illetekeseknek nincs
ideje az utszakaszt lezarni, akkor kell odafigyelni.
Meglehet hogy a Duna 30-40 centivel lejjebb van az
utnal, de egy eros szel felkorbacsolhatja a hullamokat,
es az uralkodo szelirany miatt a pesti oldalt jobban
veszelyezteti hogy kicsap a viz a mederbol.
Peter.
|
+ - | Rozsdaatalakito festek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Erdeklodnek, van -e tapasztalata valakinek a KORANT
vagy a HAMMERITE festekekkel kapcsolatban ?
Olyan infokat keresnek, hogy az autojavito tapaszok,
szorotapaszok, vagy az autozomanc mennyire tapad meg
a feluleten ?
Keszitettem probafeluleteket, de konkret hosszu tavu
tapasztalatom nincs roluk.
Peter.
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #467 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
>a corsam vezeto oldali ajtajan levo gumicsik egy helyen (kb. a kozepe)
>feljott, de erdekesen egy reteg rajta maradt a fenyezesen (mintha ket
>retegbol allna). Mit erdemes ezzel tenni? A feljott reteget valami
>ragasztoval ( pl. pillanatragaszto) visszaragasztani, vagy az egszet
>leszedni es ujat feltenni? Ha leszedem, lejon-e a fenyezes? Hazilag fel
>lehet-e ujat tenni, ha nem , szervizben ennek milyen koltsegvonzata =
>van?
Multkor a Fehervari uti Homasita-ban lattam kulonbozo gumikat (ajto+kulso
diszcsikok), amiket szerintem meterre arusitottak. Barkacsboltokban lehet
kapni specialis ragasztokat, ami kimondottan azt a celt szolgalja, hogy
femre gumit ragassz. En ilyen ragasztokkal oldottam meg az ajtomon a
bontoban megvasarolt szigetelo gumikat.
Kunci
|
+ - | Re: Re: Bosch gyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Igy jartam én is. Visszavittem, de azt mondták, hogy csak hosszú útra
hsznaljam.Egy biztos, nem a legjobb. Bár van aki dicséri./eladó/
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-135-52.dial.matav.net)
|
+ - | Lada vedes + FORD 4/5seb. valto csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nem vitainditot akartam, csak en is elmondtam a velemenyem.
pedig biztosan az lett :)
> Van meg valakinek?
ez olaj a tuzre :))))
rogton az elso nagy pozitivum:
> A hatranya mindkettonek, most a Ladasok megvernek, a Skoda az orrat, a
> Lada a farat dobalja.
ki ver meg? en szeretem ha dobalja a segget. bar lenne olyan eros
a motor hogy szaraz aszfalton is dobalna. mit dobalna.. porgetne. :)
lasd Bp.Rally prolog 2db VFTS - legnagyobb ovacio a kozonsegtol,
leglatvanyosabb kor a versenyzoktol. (egy *eleg eros* skoda is
kidobja a farat, legy nyugodt. :))
> Vajon minden Ladaban olyan erzese van az embernek nagy oldaleroknel,
> mintha keresztbe akarna allni az uton?
YESSZ! kilinccsel elore. :-) (engem a doles jobban zavar, de az
a rugo-telo-stabilizator trio "upgrade"-jevel megoldhato.)
> Minden ladanak nehez a kormanya.
igaz :( - de murvan nem. :) es ott szeria motorral is keresztbe
lehet allni gazon :-)))))
> Valamint nehez is szerelni, pl. differencialmu, hatso hid,
Ne mondd, ezen a hetvegen csereltem diffit. a lada-lista nehany
tagja elozetes segitsege/magyarazata alapjan siman megcsinaltam.
na jo, a "siman" az tulzas, de meg lehet csinalni. utcan, akna
nelkul. csak azert nem ment teljesen siman, mert ilyet meg nem
csinaltam, sot, ez volt az eddigi "legkomolyabb" "belenyulasom"
a kocsiba szereles teruleten.
> A Ladanal viszont elore nyilik a motorhazteto, szembol nem fersz a
> motorhoz (szijtarcsak stb.).
ezt en sem ertettem soha - amig nem lett ladam: meg soha nem zavart
a szerelesben. es ha rossz a zar, a menetszel nem nyitja az arcomba.
(tudom, a skodanal sem. de en itt semmit sem szolok a skoda ellen,
csak a lada mellett, ezt keretik eszrevenni.)
a szijtarcsakat emlitetted, a szijcserevel semmi gond, az zavarobb,
hogy keves a hely a hutonel. a huto ki- es beszerelesekor mar kicsit
utban volt a gephazteto, de nem volt zavaro, nem jutott eszembe
hogy "miert nem nyilik ez hatrafele". pedig szereles kozben eleg
sokminden(ki) szokott eszembejutni :-))))
> Szerintem nem valami guszta a karpitozasuk sem. Es a konyoklok....
> Nekem a Lada belulrol (1200-s) olyan mint egy zomitett doboz
> kocsonyakent imbolygo ulesekkel, es egy nagy joystick-kal a padlon.
ez szubjektiv.
most sorolhatnam, hogy a huszeves ezerotosom gazdagabban muszerezett,
mint egy nullkilometeres VW, de ugye itt nem ezerotosrol hanem
ezerkettesrol volt szo..
az en vezetooldali ulesem is "ki van ulve", es se sportulesre, se
2107 szekre nem tudtam kicserelni, mert valamiert elter a 2103-mam
uleseinek furatozasa a tobbi zsigatol. (47 helyett 49 cm a ket
bak furatai kozotti tavolsag).
---------------------FORD-----------------------
> Egy ismerosom mondta, hogy a ford sierra valto jo a ford tanusba.
> Nekem taunusom van (77-es 1.6L) negysebesseges valtoval, es
> jo lenne ha otos is lenne benne. Tud errol valaki valamit?
> Ha tenyleg jo bele, akkor kell hozza valami engedely, vagy csak
> KPM vizsgara kell vinni?
a motor is, a valto is jo bele. scorpio, sot mustang motor
is belemegy, kerdes hogy a V8 5.0 motor mennyire terheli
tul elol :). a fordok - legalabbis a regi szep idokben - ilyen
csereszabatosak voltak, pl Capriba is belemegy a mustang motor,
taunusban lattam sierra 2.0i motort valtoval egyutt, stb.
visszaterve a valtocseredre: a hosszra kell figyelni.
nekem Granadam volt, ha annal az ember a negysebessegest
otosre cserelte (ugyanabbol a tipusbol szarmazo otosre!),
a csavarhelyekkel minden OK volt, csak kellett
egy kozbetet a kardan es a valto koze. (rovidebb volt,
nem az attetelek, hanem fizikai meret szempontjabol).
ez lehet hogy Nalad is igy lesz.
es ne vidd engedelyeztetni sehova! senki nem fog alanezni,
hogy mi van benne, ez kivulrol nem latszik. de ha bejelented
a dolgot, csak a baj lesz vele. ez nem szamit olyan atalakitasnak.
udv
z.
|
+ - | Fizetos autopalyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Autosok!
Olyan magyar vagy europai web helyeket keresek, ahol pontos es reszletes
informaciot lehet
szerezni az europai fiztos autopalyakrol.
SoMolTi
|
+ - | homero (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Most irok eloszor a listara.
A kovetkezo kerdesem lenne:
Tudja-e valaki hogy hol lehet leghutesu motor homersekletet mero
beepitheto muszert kapni?
Egyszer egy a 70-es evekbol valo auto-motorban lattam hogy egy
MZ motorjaba a bordak koze bedugtak valami erzekelot es
osszekotottek a muszerfalon egy muszerrel ami kijelezte a motor
hofokat.
Most a fater trabijaban (allitolag egy general utan van) ugyancsak
melegszik a motor es nem artana ha a motor homerseklete
merheto lenne.
statisztika:
Nev: Perger Geza
Foglalkozas: villamosmernok
Kor: 26
Auto: FIAT punto 55
Vezetett autok:kis polski, dacia, opel corsa, astra, lada2107, seat
ibiza, peugeot 206D (tenyleg cool)
Amit szeretek: muszaki dolgokkal es utazassal kapcsolatos dolgok
Amit nem: ...legfeljebb PgDn
elore is kosz
Geza
|
+ - | Forma 1 jegy? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Nem tud valaki elado jegyet a forma 1-re? Csak a versenyre.
Udv: Po:li
|
+ - | iranyjelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj mindenki
Az alabbi kis tortenetet szeretnem megosztani veletek :
Az ocsem elozo heten csutortokon megy hazafele, kb. 2 =
honapja vasarolt Audi 80 autojaval. Egy feluljaron megy =
szabalyosan a belso savban, a kulsoben pedig kb. 15m elotte =
egy csuklos busz, mogotte egy 325 BMW-s. Ocsem megy =
mendegel, mar felig a BMW-s melle ert amikor annak vezetoje =
ugy gondolta, nem fog a busz utan cammogni, megelozi. DE SE =
TUKORBENEZES, SE IRANYJELZO, CSAK PADLOIG NYOMOM A GAZT ES =
TEKEREM A KORMANYT. Ocsem satufek, de a BMW-s mar =
felszantotta az egesz jobb oldalat. Munkambol adodoan eleg =
sokat vezetek es gyakran eszreveszem, hogy sokan iranyjelzo =
nelkul kozlekednek. Felhivnam az o figyelmuket ( akinek =
nem inge, ne vegye magara ), hogy az a kis sarga villogo =
k=E9szulek amit a kormanykerek bal oldalan talalhato kis kar =
fol illetve lefele mozgatasava tudok mukodesbe hozni, az =
nem arra szogal, hogy en tudjam merre megyek, hanem arra, =
hogy masok tudomasara hozzam merre is szeretnek menni. =
Eletkor: 28
Foglalkozas: szamitogep szervizes
Erdeklodes: sz.gep, autok, nok, buli stb.
Vezetett autok: Lada 1200, Lada Samara, Trabi, Skoda 105S
Suzuki Swift, Fiat Fiorino, Fiat Bravo,
BMW 328, Opel Corsa, Opel Astra, Opel Omega
Ford Fiesta, Ford Scorpio, Mitsubishi Lancer
Toyota Corolla, Mazda 323, VW Passat
ZIL, Kamaz, Zuk, Avia, Barkas, Ural, Gaz66
UAZ, =
Amit utal: Lexikon hosszusagu leirasok arrol, hogy miert is
nekem van igazam, en tudom jobban
Udvozlettel: Juszup=
|
+ - | Re: twin cam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> "Nissan CAMRY" egy automarka
>
> twin CAM = dupla vezermutengely.
> (cam=butyok, camshaft=butykostengely).
>
A Twin Cam tenyleg dupla vezermutengely, de a CAMRY az TOYOTA
Latsd: http://www.toyota.hu/modellek/szemely/index.html
Udv
Andras
TOYOTA COROLLA
|
+ - | Re: Frankfurti autokiallitas ( 9 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeptember 16-tol kb. 8 napig. Belepo: www.iaa.de
|
+ - | Kerdes hegyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet Mindenkinek !
Ugy dontottem, hogy elkotelezem magam egy 4-5 eves 1.6 -os Aleko
mellett, mivel jo oreg (egyesek szerint mumia, pedig csak kamaszkoru)
Opel Rekordom az utobbi idoben egyre tobbet szivat. (Bar a hetveget gond
nelkul vegigcsinaltunk egy balatoni turat egy tropara ment
toronycsapaggyal.)
Egyszer mar erdeklodtem Aleko ugyben, s mivel most mar egeszen komolyan
gondolom az auto cseret jo lenne, ha az akkor jelentkezo kollegak ismet
megdobnanak meg egy-ket infoval, ugymint alkatresz arak, alkatreszek
beszerezhetosege, mennyire rohad a kaszni, (azt hallottam nemelyik
elegge), meg meg amit hasznosnak gondoltok.
Elore is koszi: P. von Guldenburg
|
+ - | Szavon fogas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi figyelem!
Ez egy tulajdonos szajabol hangzott el.
Kulonos figyelmet erdemel.
"suzukim van, egyszer ne tudjak
vele megallni, meghalok."
Ja akik 8-10E Km-enkent cserelik a fekbetetet.
Nekik uzenem.
Talan jo lenne azt 20-25E km-kent is, ha ertelmesen vezetnetek.
Attol meg lehet lenduletesen menni, meg folyamatosan is, meg
biztonsagosan is, hogy az ember nem a gazt tapossa utana meg a feket.
Van egy ismerosom.
O ugy fekez akar nyolcvanrol is, hogy kidobja uresbe.
Neki is 10E km egy elso fek.
Meg aztan egszer majd egy koporso.
Emberek, nem tanultatok? Lelepek a gazrol, lassul az auto, kis
fordulaton visszakapcsolok egyet.
Nem 110-el a lampa ala, ott meg megprobalok a vonal 10 centis
vastagsagan megallni.
Tudjatok: Inkabb kesobb a celba, mint korabban a halalba.
Teeby
|
+ - | Nem Flame, de Vita: reflekcio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Oldboy!
A dolog elso reszevel nem szallok vitaba.
Abban egyetertek.
Tema rendben.
Megjegyzem, a koran begyullado uzemanyag altal letrejott alapjarat
csokkenest akartam irni.
Ami mint irtad az oktanszam miatt van, ami a benzin kompressziotureset
jelenti.
Ez okay.
A masodik reszhez kapcsolodoan a valaszom.
Mi a dizelmotor mukodesenek elve. A belso keverekkepzes, es az
ongyulladas.
Az elso reszebe ne menjunk bele.
Mitol lesz ongyulladas.
Hat attol, hogy osszenyomjuk a beszivott levegot, aminek zart helyen
nyomas ala helyezve, no a homerseklete.
A kopott motor tulajdonsaga, hogy nyomasveszteseget produkal.
Ami a kisebb homerseklet novekedest eredmenyez.
Ezert a gazolaj nehezebben gyullad meg, kicsi a begyujtasi homerseklet.
Ne felejtsuk el, nem a nyomastol gyullad be a gazolaj. Hanem attol, hogy
forro levegobe porlasztjuk be.
A kompressziotures jelentossege ott van, hogy amikor 100 bar nyomas
felett befecskendezunk ne gyuljon el a porlaszto nyilasaban, mert
karosija azt. Mint mikor benzint tankolunk (aztan dobhatjuk ki az osszes
porlasztonkat). A kompresszioturesnek nincs jelentossege a hengerterben,
a gazolaj reszerol.
Mert ez ugymond forditottan mukodik mint a benzines motor.
Itt nem nyomjuk az uzemanyagot!
Egy hatarozott mozdulattal hatarozottan be, es amint felvette a
kornyezeti hot, begyullad.
A benzines motorban osszenyomjuk a kevereket, a hot (egeteshez szukseges
energiat) pedig "kintrol" hozzuk. Gyujtoiv formajaban.
Tehat forditott a dolog.
Az mar mas, hogy ha a nyomas kis erteke miatt a homerseklet kicsi.
Es a homerseklet alacsony, meg a nyomas is agazolaj szamara. Ez nem a
gazolaj kompr. turese miatt van, hanem a motor nyomasvesztesege miatt.
Es innen kell a temat megkozeliteni.
Nem lehet azt mondani, hogy ha szar a gumim minosege, hogy rossz utakat
csinaltak hozza.
Es nem kapcsolodik, csak nagyon reszben, a gazolaj gyulaskeszsegehez, es
kompresszioturesehez.
Mert mint mondtam, mi a gyulladasi homersekleten torteno viselkedeset
hasznaljuk ki (meggyullad).
Nem pedig a nyomaserzekenyseget. Az egesterben ennek mar nincs
jelentossege.
Normal esetben csak a levegot kell osszenyomnom, a gazolajat nem.
Kemia:
A felhevitett oxigen oxidacios hatasa jobb.
Tokeletesedik az eges.
Miert a gazolajat, nyomkodjam?
Alapelv, fizika:
A folyadekok nem osszenyomhatok.
Habar a koolajszarmazekoknal nem igazan jon be, mert gazosodasra
hajlamosak. De kiindulni mindig innen indulunk. Ami viszont azt jelenti,
hogy akar karosan is hathat, es ez mar a benzinmotor elve.
A fokozott energiaallapotu toltetet, egy nagyobb energiaval, egy kemiai
reakciora kesztetem. Ami kornyezeti energia valtozast hoz letre.
Ugyanez a dizelnel ugy valosul meg, hogy itt csak a levegot hozom
magasabb energiaallapotba.
Majd a reaktiv anyagot juttatok hozza, a gazolajat, mert itt mar nem
kell kulso energiat kozolnom. Eleg a reaktiv anyag, hogy kornyezeti
energiavaltozast hozzunk letre. Es ezert nem kell osszenyomni a
gazolajat.
Ugy erzem, nem teljes a magyarazat.
De mar igy is sokat irtam, es a lista masra is valo.
Es van akit nem is igazan erdekel a tema.
Toluk elnezest kerek.
Oldboy - oreg fiu!
Miert lenne harag? Eszmet cserelunk, mindenki a tudasat hasznalva foglal
allast. Es a gondolkodasa szerint.
En igy gondolom ahogy leirtam. Nekem ez tunik a leg logikusabbnak.
Minek kell tulbonyolitani a motor mukodeset.
Meg a vegen ide keveredik, hogy a nagyobb fajsulya miatt nehezebb nyomas
ala hozni es ezrt birja jobban. Meg hasonlo dolgok.
Nem kell. Probaljuk inkabb megoldan, ha eggyutt is es kis vatak aran is.
Es talajuk meg a legjobb magyarazatot. Ez a lenyeg!
Szoval a harag erzesenek teljes idegensegevel udv:
Teeby
|
+ - | Re: Bosch gyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Az en kocsimban is a Super4 Bosch gyertya van. Nekem bevalt bar sokan
szidjak. Nekem jó! Sot a fogyasztas kevesebb lett egy kicsit bar lehet hogy
pszihologia, de azert a 5.7 literes fogyasztas nem rosz. Ha jobban nyomom
neki akkor 6.5!
Hezagot meg nem szabad allitani mert ugysem tudod mind a négyet egyformára
nameg maceras. Ja a kocsi egy 1.5-os CRX
Üdv,
Attila
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: kalor.kalorgep.bme.hu)
|
+ - | Re: Szaguldo Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Ne hitetlenkedj! Ami nekem volt, az valóban ment 160-al.
Természetesen az óra csalhat, de ellenöriztük más autókkal is,
kb valós volt az eredmény. Volt egy fényképem is, az m1-en,
és a régi jó trükkel tudtam kimagyarázni, hogy biztosan tévedett biztos úr...
Az én kedves seszázamban be kell hogy valljam, nem a saját motorja volt,
hanem egy másik skoda, ami 1200-as. (az eredeti motorral is közel ilyen
tempora volt képes, csak az a block nagyon hamar megfött,
mert nem volt olajhütöje)
Nem volt túlzottan átalakitva, csak a szelepvezérlö pálcák lettek kicserélve,
meg a karbi (meg persze egy preciz generál). A motor amivel a csodálatos
km/h-kat mértük nem volt hosszú életü,
kb fél évig tudtam használni, de igen sok örömöm telt benne.
Ha nem hiszed, nem gond, nekem és a haverjaimnak emlékezetes marad a kis
"seszázbiturbó".... :o)
wrote:
> Szeretem a szelveszgyors Skodakat. Szegeny tobbi autos soha sem erheti utol
> oket. Valaki most irta, hogy 160-nal ment az S100-zal. Erre csak annyit,
> hogy a nagybatyam is tepett 130-cal az S120L-el. Problemat csak az
> jelentett, hogy mind a mi Renault-nknak, mind a masik nagybatyam Ladajanak
> kilometeroraja 95-ot mutatott.
> Igy lesz a 130-bol 95, a 160-bol meg mondjuk 115. Be kell allittatni a
> kilometerorat.
> Nekem is volt Skodam, de az mar 95-nel nagyon uvoltott. Igaz, annak
> kevesebbet mert az oraja egy otossel.
>
> udv: yerico from Pécs
> (Pápai Tamás)
|
+ - | Re: Tanacskeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv!
Nekem egy MAZDA kisbuszom van, de vezetek idönként másikokat is.
Tapasztalatom szerint mindegyiknél az egyes röviditett fokozat, vagyis
mindig 2-böl kell elindulni, mert különben feleslegesen terheli túl nagy
nyomatékkal
a hajtásláncot. (ha nagy gázt adsz, az árthat a futómünek, etc..)
Szóval ha nem vagy nagyon megpakolva, mindig kettes....
Ez saját tapasztalat....és persze csak ha kisteherautó, akkor érvényes,
szgk.-nálk egész más a helyzet. Üdv. Dolnay Norbert
wrote:
> Major Frigyes
> Autoalkatresz - autofelszereles
>
> Sziasztok autosok.
> Szia balazs.
>
> Balazsnak.uzenet.
> >En azota az anyamek KIA-jat 2.-esbol inditom, arthat ez
> >neki?
> Nem , de csak akkor ha teli utviszonyok kozott kozlekedsz :-))
>
> Udvozlettel: Frigyes
>
> Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
> Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
> A - MajorKa Bt.
>
>
> Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
> HIX autos matrica kaphato.
|
+ - | Re: Gozborotva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
METROBAN BRUTTÓ 20e
Aki segitett köszönöm, már megvettem.
Üdvözlettel Dolnay Norbert
wrote:
> >> Nekem van egy mar fel eve. Semmi bajom vele. Egyebkent ha jol megnezed,
> >> latni, hogy a muanyag alatt ugyanaz a Karcher mechanika van amit eredet=
> >iben
> >> 10e-el dr=DFg=DFbban adnak. Szerintem egy helyen k_szulnek.
> >
> >Huha, aruljatok el, mennyiert adjak az a gozborotvat?
> >
> >
>
> Most eppen a Metroban es a Praktikerben olyan 22 penz korul
>
> Csero
|
+ - | Re: ford valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Nekem sierrám van, es éppen rossz a váltóm. Igen nehezen találok
(még nem találtam) hozzá másikat. v6-2000 84-es, ha tudsz segiteni,
szolj.
Amugy a csere nem bejelentésköteles tudtommal, mert a váltó száma
nem szerepel a forgalmiban. Azért vedd figyelembe, hogy a régi ford
váltóknál (mint az enyémnél is) állitolag tipushiba, hogy elromlik az 5.
fokozat.
Üdv. Dolnay Norbert
wrote:
> Hi!
> Egy ismerosom mondta, hogy a ford sierra valto jo a ford tanusba.
> Nekem taunusom van (77-es 1.6L) negysebesseges valtoval, es
> jo lenne ha otos is lenne benne. Tud errol valaki valamit?
> Ha tenyleg jo bele, akkor kell hozza valami engedely, vagy csak
> KPM vizsgara kell vinni?
> Elore is koszi mindenkinek!
>
|
+ - | cserelt akkut keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok AUTOstarsak!
Azt szeretnem kerdezni, hogy cserel-e akkut valaki mostanaban Szeged
vonzaskorzeteben? Azert kerdezem, mert az elektronikai pontyogeshez
eddig hasznalt 12V 34Ah-s, amugy sem tul dalias akkum vegleg kifekudt.
Szoval, ha valaki kidobni akarna a regit, adja inkabb nekem.
Elore is koszi.
Udv:
BBalazs
www.szote.u-szeged.hu/phys/bbalazs/bbalazs.htm
|
+ - | Re: Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Szervusztok,
>
>gumicserere adtam a fejem. A mostani gumik 185/70 R14-esek. Nemreg
>lattam a Metroban egesz jo aron (9600) Sava gumikat. Tud valaki valamit
>errol a markarol? Van valami oka annak, hogy ilyen olcso?
>
>Udvozlettel:
>PJ.
Hello PJ,
engem iden januarban beszelt ra egy gumis egy garnitura Sava-ra, es idaig
nem bantam meg. En ugy tudom hogy az eredeti ceget vagy megvette a Good
Year, vagy a licence alapjan gyartjak, szoval velem megprobaltak elhitetni
hogy ez gyakorlatilag Good Year minoseg csak mas neven. :-)) Vegul persze
azert az ara dontott.. A tapadasa jo, a nyari garnituraval sem volt semmi
gondom meg a nagy hoban es vizben sem, es januar ota egy sohajtasnyit sem
kellett belefujni. Igaz hogy nem "gyilkolom" az autot, igy nagy szakerto sem
vagyok gumi kerdesekben....
Udv,
Joltee
Statisztika:
Nev: Slezak Zsolt
Eletkor: 28
Foglalkozas: IT konzultans
Vezetett autok: Lada 1300, Opel Kadett, Alfa 33, Ford Escort XR3i, Seat
Ibiza 1.4CL, Pontiac Lemans 1.6i
Mi johet a listan: Barmi, minnel hosszabb annal tovabb tart :-)), meg ha't
ott a PgDn is....
|
+ - | gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
- gumi tema:
Par eve egy Ford Sierran csereltem le a kopott (~2 mm) Goodyear gumikat
hoban megpordules utan Sava Exact-ra. Nagyon elegedett voltam a Szloven
gumival, jol viselkedett a kocsi vele, sajnos el kellett adnom egy ev
mulva. Szerintem jo ar/minoseg aranya van. Jelenleg Skoda Felician
Pirelli P200 Aquachrono-m van, ez M+S (sar es ho, vagyis teli/nyari)
jelu, sokkal jobb, mint a gyari Matador MP11 - telen ezzel is
megcsusztam. Tudom, hogy kompromisszum a teli/nyari kombi gumi, de nekem
bevalt. Ja, kb. 12.500 Ft volt darabja.
Szervizkoltseg:
Skoda Felicia 45.000 szerviz: 4 liter Mobil S 10W-40 felszinti
olaj+szuro, levegoszuro, elsofekbetet garnitura, szelephezag-allitas,
csapviz az ablakmosoba:-) + munkadij=16.000 Ft
Mas: Militech a motorban es a valtoban. Picit csendesebb, picit jobban
megy, a fogyasztasrol kesobb lesz adat (OMV mintha jobb lenne?).
Udvozlettel:
Peter
|
+ - | vezermuszij-csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves autos tarsak!
A gepkocsim (Mitsubishi Colt 1,3) muszaki leirasa alapjan elerkezett az ido
(pontosabban mar boven elmult), amikor a vezermuszijat cserelni kellene. Ez
a leiras szerint 75-90 e km vagy 4 ev utan esedekes (autom mar 5 eves
elmult, a km allasa 60 e km (de miutan hasznaltan vettem, nem bizhatok meg
teljes mertekben, ugye). Az egyik - talan meg a legmegbizhatobb -
markaszerviz szerint a csere 25 e Ft-omba kerulne. Kerdem en: realis-e az
osszeg, ill. szukseges-e, erdemes-e egy markaszervizre bizni a cseret?
A valaszokat elore is koszonettel maganba is varom.
Udvozlettel:
Bence
|
+ - | picistati (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Koszonom a statisztikahoz megkuldott
adatokat, most az alabbiaknak:
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
Toth Ida E MD PhD
Kovacs Krisztian
Csizmadia "MFK" Geza
az Ajanlasokat is !
lista-tarsainknak.
udvozlettel
oldboy
|
+ - | BMW ABS javitasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Uedvozlom a kedves levelezopartnereket!
Nemregota olvasom a leveleket, de van tobb dolog amivel nem ertek=20
egyet, de ezekrol majd maskor irok. Egyebkent nagyon tetszik ez az
egesz.=20
Problemam: van 1 E-28 -as BMW.m. 80-as tempot elerve kikapcsol
az ABS. Voltam mar vele szervizekben,de csak penzkiadas volt
az egesz. Ha valakinek van valami otlete, szivesen vennem!
Olvastam, hogy a 3-as BMW-nek raz a feke nagy temponal,sajnos,
az 5-osnek is hibaja ez!
Udv mindenkinek peter
------------------
Szil=E1gyi P=E9ter QM
Zenner Metall Kft.
Csongr=E1d
|
+ - | Levegoszuro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali mindenkinek......
A sport levegoszuromet szeretnem kitakaritani, de nem akarok egy
komplett kittet venni..... Nem tudna valaki ajanlani egy helyet ahol
kitakaritanak, gyorsan kiszaritanak, majd beolajoznak. A K&N tisztitoja
es olajozoja is jo hozza. A lenyeg az, hogy egy par ora alatt meglegyen.
koszi!
A leveleket maganba lecci...... koszi
laci(bishi)
lancer 1.6 GLXi
|
+ - | Skoda kerdes es egyebek, Bosch Super 4 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Tudtok valami megbizhato karburatorost, aki bele is teszi a felujito
keszletet es kafan beszabalyozza?
Ja meg meg egy kerdes. Doblehuzo beszerezheto-e? Olcson? Szeretnem a
kerekcsapagyakat bezsirozni, meg a hatso fekek allapotat ellenorizni =
tudni.
Es ha mar leszedtem nyomatekkulcs nelkul vissza tudom-e helyesen =
szerelni?
Frigyes!
Lehet, hogy meg varok a generallal, es csak a karbira koncentralok. =
Teljesen
meg vagyok elegedve a menetteljesitmenyekkel. A fogyasztassal nem! Azt =
nem
tudom, hogy mennyivel megyek(muszersebesseg 120-130Km/h), csak azt, =
hogy
felfele elozok az erdi emelkedon a Balcsi fele es vissza is. Orszaguton =
nem
igazan tudok elozesekre vallalkozni, igaz a gepem 13mp alatt van fent
hatvanon:-).
Skoda vs. Lada?=20
Az osszehasonlitas talan korrekt/targyszeru volt....de semmi ertelme a
giziket a gozekevel osszehasonlitani.
Talan: Porsche vs. Skoda es BMW vs. Lada...:-)
En vezettem Ladat is es Skodat is. Szerintem a Skodat jo vezetni (irtam =
is
errol korabban), a Ladaval jo hulyeskedni (tunning, csillagrugatas...). =
A
ladanal az volt a meno, aki elindulas utan a kuplung megnyomasa nelkul
felkapcsolt 4-ig es vissza 1-ig. Ezt Skodaval meg nem mertem =
megcsinalni.:-)
Bosch super4
Skacok! En ti. itt dolgozok a Boschnal es amikor meselem a kollegaknak
ezeket a gyertyas panaszokat, mindig enyhe mosollyal fogadjak ezeket. =
Azt
mondjak, hogy a leggyakoribb eset, hogy nem megfelelo tipust =
valasztanak az
emberek. Ezert veszek en is egy garniturat, katalogus szerint, es =
elmondom a
tapasztalataimat majdan.
Hat roviden ennyi
=DCdv
ATIS
- Az =E9let nemi =E9rintkez=E9s =FAtj=E1n terjedo fertoz=E9s, melynek =
hal=E1loz=E1si
ar=E1nya 100%.
|
+ - | va: rakpart (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> " Vigyazat, arvizveszelyes utszakasz ! "
> Most itt mire vigyazzak ?
> Tiszta hulyek.
Az ismeretlen odateved es leparkolja par napra a kocsijat,
mikozben jon az ar es ellepi a rakpartot.
A muki pedig pereli a varost, mert egy kutya kozonseges,
jelzes nelkuli kozteruleten hagyta a kocsijat.
Igy nincs vita, mert kint van a figyelmezteto tabla.
Kerdezni nem szegyen, de rogton hulyezni "keteselyes" :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | Antforce, Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Antforce, irhatnal par sort a kocsidrol. Biztosan nem szeriakocsi,
hisz 8,6 fogyasztas valamirol arulkodik (ha masrol nem, akkor
arrol, hogy szaz kilos a labad :)). Meg az a fekbetet... 100%,
hogy nem az altalad (tuninggal) elert teljesitmenyre volt meretezve.
En valamilyen LUCAS beteteket (marmint fekbeteteket) hasznalok,
es (sajnos), sokszor kenyszerulok satufekezni felelotlen gyalogosok,
biciklistak, ill. magam miatt. Ennek ellenere 40e km nem gond
egy betettel.
> Artani nem art, amit csinaltatsz, csak felesleges penzkidobas.
Egyebkent ha ezzel hozzajarulsz sajat es mas biztonsagahoz,
egyetertek a gyakori(bb) cserevel. Sajnos mindenki mindent
tuningol, de a fekekrol valahogy mindig megfeledkeznek.
Az, hogy kocsid van, es vezeted, mar eleve penzkidobas. Sok
embert ismerek, aki leelte az eletet kocsi nelkul :)) A koszos
legszuro nekem 1l tobbletfogyasztast okozott, a vegsebesseg
13 km/h-val lecsokkent. Ez azert jelent valamit... A fek meg
biztonsag, eleve nem lehet felesleges... Raadasul Antforce
szerint tonkreteszi a tarcsat 11e km utan - ujabb ok a cserere.
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Szaguldo Skoda ( 12 sor )
Yerico, ha jol emlekszem, mi ketten robbantottuk ki az
utolso nagy Skoda vitat. En mar tanultam belole, Te meg nem ? :)
Nem erdemes vitatkozni, mert... Egyebkent valamelyik
nap egy 105-os Skoda egy elhagyott a keresztezodesben,
hogy leesett az allam, ugyhogy vannak meg csodak, ill.
csoda Skodak. Bar, mint valaki irta, a legtobb ilyen
Tatra motorral fut :)) illetve nem soka fut :((
Ha pedig az buzeral, hogy a 100-as kiviszi a 160-at,
a Te kocsid meg nem, akkor akassz a tukorre egy CD-t,
fesd be a gumin a feliratokat feherre, rakd korbe a
kormanyt piros plussel, dobj az elejere Octavia
maszkot es irj be a HIXbe, hogy a Tied 170-et visz ki.
Amit egyebkent a magyar utakon nagyon kihasznalsz :((
En ket napja egesz nap a Sko-ra karomkodtam, de
kozuluk biztosan egy sincs a listan. Szinte hihetetlen,
hogy valaki, aki hasznalja a kocsijat, keptelen
megcsinaltatni. Egy utlezarasnal (baleset - a balra
kanyarodo S nem adott elonyt egy Opelnek) a 4
savbol 1 maradt nyitva :(, fel ora alatt 9!!!!!! Sko
hatuljabol csapott fel fust. Mivel ilyenkor elegge
ragad egymasra a sor, nem tudott felreallni, a
sorban!!! kellett megvarni!!!!!, mig kihul a vize. Az
elso 5-ot meg jol birtam, de 9! mar uvoltottem :)
Nem lehet igaz, hogy egy Skodas nem tudja, hogy
a kocsijanak milyen gondja van. Ezen kivul
talalkoztam 2 Skodassal, akik benzint toltottek a
kocsijukba muanyag kannabol. Szerintetek ez
normalis? Annyi itt a kut, mint eso utan a gomba.
Ha jol emlexem, a Sko-ban van szintjelzo. Miert
az ut kozepen kell neki kifogyni. Nekem miert nem
fogy soha ki? A 3. eset este tortent. 21:20-kor
a Skodak 80%-a meg NEM KAPCSOLJA BE A
VILAGITAST. A budos eletbe, hat ezen kell sporolni?
A maradek 20%-nak vagy csak az egyik eg, a
masik pedig az egbe vilagit, vagy mindketto az egbe
vilagit. Es ha netan ravillantok... Egyiptomban ilyenkor
parkololampara kapcsolnak!!!!!!, nehogy elvakitsak
a masikat. A csucs az volt, amikor egy kivilagitatlan
faluba ertem 22:10-toksotet. Az uttest szelen parkolo
Skoda felkapcsolta a reflektort, hogy jelezze:
zavarom ot a parkolasban, kapcsoljam ki a reflektort.
Es nem ez volt az elso eset.
Szoval Yeriko, mint latod, legtobbszor nem a jo oreg
Sko-val van baj, hanem a gazdival....
Csaba
|
+ - | 23 db HIX AUTO egyszerre! Statisztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Nezoink!
Ennyit olvastam tegnap este 3 het utan. Jo volt, de faraszto. (Azert
hasznaltam a PDwn-t is...)
Statisztikahoz:
Nev: Tilhof Tamas Sebestyen
Kor: 36
Vegzettseg: Tgk vezeto, meteorologus asszisztens, konyvtaros
Foglalkozas: konyvtaros, botcsinalta rendszergazda
Lakhely: Dunantul
Huzamosabb ideig vez. autok: ZIL, UAZ, Trabant, Toyota Corolla '78, Lada
1200, IFA W50, Trabant 543
Autom: Trabant 543 (donor: suzuki alto)
Erdekel: Lista default temaja "Meszaros Geza es W a l t e r stilusban" (Hol
vagy W a l t e r ?)
Nem erdekel: Indulatok, itelkezes, lekopes, ilyesmi...
|
+ - | matrica atvetel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mivel nincs sok ertelme, hogy idopontokat irjak, es a Frigyes sem mindig van
otthon, ezert megbeszeltem az Edesapammal, hogy legyen szives foglalkozni a
kerdessel. O ugyanis nyugdijas es alatlaban itthon van.
Tehat ha valaki szeretne jonni matricaert akkor azt megteheti BARMIKOR csak
elotte csorogjon ide neki (3556940), hogy ha esetleg nincs itthon akkor ne
gyertek feleslegesen.
Aki jon annak a kedveert: lent a kapunal csengess jo nagyot, utana gyerebe a
hazba (18h elott nyitvavan a kapu) ott a jobboldali lepcson menjel fel,
menjel ki a balkonra es a baloldali lakas a minek (van egy racs ott is lehet
csengetni.).
udv.:
Feri
p.s.: az olajmentes keverek toltesi helye: Shell kut (ez tuti), valoszinu a
szentendrei ut elejen levo.
most olvasom a listat (lemaradtam)
Teeby: azet kerdeztem a trabi karbit, mert a srac fel hogy nem soka (evek)
kitiltjak a trabijat a varosokbol, es azt mondtak neki, hogy a katalizatoros
ketutemueket nem bantjak...
Rakpart: Azert van kiteve, mert parkolni is lehet a rakparton es vannak
emberek akik eleg hosszu idore otthagyjak az auto...
|
+ - | ez mag az.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bocsi a kesoi reagalasokart, csak egy majd egy hete nem latam
szamitogepet....
> > Erre mit csinal ez a kreten? Megyek 75-el
> > (60-as tabla), es ez a **** buszobolbol eloz! Jobbrol!
> Lakott teruleten belul a KRESZ megengedi a jobbrol
> torteno elozest. A gyorshajtast nem. :-)
> Illetve megsem engedi, mert ilyet csak tobbsavos ut
> eseten szabad csinalni es a KRESZ a szomszedos savban
> valo elhaladast nem elozesnek, hanem talan meghaladasnak
> nevezi. Tehat elozni nem szabad, de jobbrol elhaladni a
> belso savban kozlekedo mellett igen.
> Ha a Szentmihánlyi ut nem alkalmas a tobbsavos kozlekedesre,
> akkor termeszetesen igazad van !
> Akkor nem szabad jobbrol elozni.
>
Igen, csakhogy a buszobol nem egeszen egy kulon forgalmi sav. Legalabbis
en anno igy tanultam.Es az egesz buszobol mellesleg nem hosszabb 10-15
meternek... Itt elozni, vagy akar csak jobbrol elhaladni melettem? Ez
azert igy mar nem teljesen korrekt....
> Javitsatok ki ha tevednek, de uzemanyag csak az uzemanyagtartalyban
> szallithato! (szelemlyauto)
> Raadasul meg muanyag kannaban is!! Nem felsz, hogy valaki egyszer hatulrol
> beleddurant?
> Sokba van ma egy temetes......
>
Egyszeru sima muanyag kannaban tenyleg nem szalithato. De van specko
kanna, Aral es regen a BP kutaknal lattam.
> gumicserere adtam a fejem. A mostani gumik 185/70 R14-esek. Nemreg
> lattam a Metroban egesz jo aron (9600) Sava gumikat. Tud valaki valamit
> errol a markarol? Van valami oka annak, hogy ilyen olcso?
>
Nekem ilyen van, 165/60 R13-ban. Szerintem eleg jok, nem nagyon
csuszkalnak, es telen sem akadtam el vele. Szoval szerintem
kategoriajaban eleg jo gumi. Ja, es 3 ev garancia is van ra. Akkor
annyira csak nem lehet rossz.....
Udv.....Adam
Skoda 105 GLS
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #467 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Teeby!
Ha 6V-os a trabi, akkor abban dinamo van!
En egyebkent korulneznek a karburator kornyeken is.
Szerintem vagy a karbi koszos, vagy valahol falsot sziv. Ez
foleg melegen szokott gondot okozni. (Tudod, az a franya
hotagulas:-)))
A gyenge akku nem gond, mert a dinamonak nem kell
gerjesztes, akar akku nelkul is betolhatod, felteve hogy
eleg gyorsan tudsz szaladni (Vagy az erdi part tetejen
allsz:-))))).
Udv: Marczi
>-----Eredeti uzenet-----
>
>Felado : Simon Templar - The Saint
>E-mail : [Hungary]
>Temakor: Valasz Fresinek ( 89 sor )
>Idopont: Mon Aug 9 05:49:15 EDT 1999 AUTO #467
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Akkor maris itt egy feladvany:
>Trabant - haldoklo akkuval.
>Minden jo rajta 6v-os.
>Gyakran leall. Menet kozben is.
>Ennyi a hibajelenseg.
>Minden jo es tokeletesen mukodik:
>- generator
>- fesszabalyzo
>- gyujtorendszer
>- biztositektabla
>Egyedul az akksi gyenge.
>Mi a gond?
>
>Varom a valaszokat a listara.
>Majd irom a megfejtest is.
>Kivancsi vagyok, ki mennyire okos. Trabantosok elonyben!
Nekik tudni
>kell.
>Mert minden trabantos ismeri a kocsijat nem? Meg a "leg
aprobb"
>alkatreszeket is! Vagy csak en voltam ilyen?
>
>Teeby
|
|