1. |
re:hixauto (mind) |
156 sor |
(cikkei) |
2. |
pumpalas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
torpan + gyorsitofuvoka (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
4. |
>Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanys (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: torpanas - konkluzio (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
6. |
elado dolgok (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: ABS (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
8. |
Re:Re: skoda rangat (#368) (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
9. |
bemutatkozas... kicsit elkesve (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: torpanas - konkluzio (#368) (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: skoda rangat (#367) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
12. |
CITROEN motorok olajfogyasztasa? (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Temakor: ABS (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
14. |
Gazpedal rugdosasa inditas elott... (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
15. |
Relytelyes alkatresz (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
16. |
Nissan Laurel (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Wb 1.3, egyebek*** HIX AUTO *** #368 (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: skoda rangat (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
19. |
Majus 1. (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
20. |
ABS+pillango szelep (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re:hixauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi!
--gyorsitofuvoka/membran funxioja
> Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor
> allo motornal) miert jo!
ha a gazpedalra lepsz, nemcsak a szelep allasa valtozik, hanem
(talan az ugynevezett gyursitofuvokabol) benzin spriccel a
szivocsobe. automata szivato ettol a gazpedal-rugdosastol
viszont kikapcsolja a szivatot - mar amelyik ugy mukodik.
--alku
maganban is megirtam par AUTOstarsnak, de a listara is bekuldom
azt a jo kis alku-modszert, amit a szomszedomektol lestem el.
akinek nem inge, pgdn. :)
tehat, nehany alapveto dolog.
1. legyen ott a penz - ez talan a legnagyobb erv.
2. ha nem vagy szaki (de amugy is), legyen veled valaki aki erto.
3. vegig udvariasnak kell lenni, de hatarozottnak. lassa, hogy
azzal hogy eszreveszel egy hibat, nem ot vagy a kocsijat fikazod,
de te igenis eszrevetted, teged nem lehet "athuzni a hajo alatt".
4. legyen nalad kinyomtatva szabalyos adasveteli szerzodes.
5. a kocsi legyen az elado neven. ha valamilyen kockaspapirra
irt meghatalmazast lebegtet, penditsd meg, hogy menjetek el ahhoz
a szemelyhez. ha nem akarja, akkor belatasod szerint vagy hagyd
a fenebe, vagy sokkal-sokkal igerj az ar ala.
megerkezunk a cimre, ha a kocsit felismerjuk, kivulrol mar
meg lehet nezegetni. lejon az elado, es megegyszer mondom, vegig
udvariasnak es baratsagosnak kell lenni, nem ellenseg az :), hanem
egy autostars. persze az elso ellenseges hangra azonnal at lehet
kokemenyre valtani, de ez azt hiszem az elet minden teruleten igy van.
eloszor tehat kivul-belul meg kell nezni, hogy legyen egy benyomasod
arrol, hogy mennyire foglalkozott a kocsival. mar itt be lehet mondani,
"ez igen, latom ennek a kocsinak van gazdaja" - vagy "hat, kicsit
el van azert hanyagolva".. meg kell nezni az adott kocsi tipushibait
a kasztnin, aztan felnyiTTATni a gephazat. szetnezni benne, hogy a
motorterrel mennyire van torodve. utana MEGKERNI, hogy inditsa be
a motort (nem te!). hallgatozni, olajfustoket nezni, szelephangot,
vezermulanc-hangot (ha van), stb. erre jo, ha viszel szakembert.
kormanyt megrangatni. feket megnyomkodni, kemenyedik-e (levegos!).
ezek utan a motort allitsa le. es ez az elso trukk amit ellestem, ami
most jon. meg a probaut ELOTT megallapodni egy korulbeluli arban.
ha azt mondja, menjunk elobb egy kort, akkor a valasz: "az egyreszt
benzinbe kerul, masreszt amig nem tudunk egy arat, nem szeretnenk
kocsikazni az on rovasara." mindenkeppen ragaszkodni kell ehhez.
a kocsi-atnezes kozben minden hibat szova kell tenni, de abszolut
nem serto hangon, inkabb olyan hangon, hogy "jo ha errol on is tud,
ha nem veszem meg, ezt akkor is meg kell csinaltatnia". a pluszokat
is eszre kell venni, pl napteto, stb, "latom ... is van benne", de nem
kell lelkendezni, hogy "aztamindenit, pont ilyet szeretnek".
az alkunal boven ala kell igerni. az autopiacon tulkinalat van.
pl, az eredeti emailben 470-re volt egy auto hirdetve, erre kapasbol
400-at kell mondani. nem azt, hogy "400-at adok", hanem pl "hat, en
400-at szantam kocsira, az elobb atneztem, mindketten lattuk a hibait,
mi lenne On szerint az az ar, amiben meg tudnank egyezni, ami
utan elmegyunk egy probautra, es HA MINDEN RENDBEN, akkor megvan az
uzlet?" (a "minden rendben" az fontos, ugyanis sosincs rendben minden).
megallapodtok pl 440-ben.
akkor probaut. ha azzal jon, hogy a motor ilyen meg olyan "jol megy",
azt kell mondani, "az nem is kerdes, egy 2.0-s motornak mennie
is kell, nemigaz ? nem akarom en most szethajtani az on kocsijat."
kell egy fekprobat csinalni. 30km/h, es padlofek.
(meg kell kerni, hogy kapaszkodjon). ha elhuz (el fog,
ha regi :)), mar lehet is mondani "hat igen, ez kicsit elhuz, ami
persze lehet fekbetet is 500 forintert, vagy fek/futomu 50.000-ert,
ezt sajnos nem tudhatjuk.) kormanymu hangjait kell megfigyelni, meg
az adott kocsi tipushibait itt is. pl difi. menet kozben megkerdezni,
mikor volt olajcsere, mikor volt lanc/bordasszij csere, stb.
le kell parkolni ugyanott ahonnan indultatok,
aztan: "nezze uram, az auto alapvetoen erdekel, en komolyan
meg szeretnem venni, de lattuk, hogy van rajta tennivalo, ami persze
normalis dolog egy ilyen koru autonal. ne ertsen felre, ezzel nem
azt akarom mondnai, hogy on nem torodott vele. mindenesetre ezek
nekem kiadasok lesznek. Azt mondja meg, mi volna az a legvegso ar,
amit ha most azonnal atadok, es kitoltjuk az adasvetelit (az is
legyen nalad!), megcsinalhatjuk az uzletet?"
erre - mivel el akarja adni - fog mondani egy, az elozo megallapodasnal
kisebb arat. (vagy nem). akkor megint jon az a szoveg, hogy "amint
emlitettem az elobb, igazan 400-at szantam autora, de latom hogy
azert jo allapotban van, es az elobb mar on mondott egy 440-es
arat. nem szeretnem megserteni, vagy lebecsulni az autot, ezert
en azt mondom erre, most azonnal tudok adni az autoert 420E
forintot. beszeltunk a gombfejekrol, a fekrol, van ott egy kis
lakatosmunka is, szerintem ez egy realis ar lenne." erre mond
valami mas osszeget, aztan te is.. ..alkudni valaki tud vagy sem,
en most igazan ezeket a szovegeket meg a viselkedest akartam leirni.
ujra mondom, fontos a baratsagos korrekt viselkedes, de azert senki
se nezzen madarnak!
volt ket pelda, mindketto capa 320-as bmw, egyiket sem hoztuk el.
az egyik egy megszorult csaladapae volt, es szornyo volt az uttartasa
gurulas es fekezes kozben is. nem hoztuk el, mert valoszinuleg torott
lehetett, es rosszul lett megcsinalva. de nem lett erte "letolva",
sot, a szomszed meg segitett is, hogy mit kellene rajta kijavitani,
meg szolt, hogy latja a kisgyerekeket, amig ilyan a kormanymu, addig
csak ovatosan menjen. viszlat, baratsagban.
masik alkalommal alvazvedovel torteno lyuk-betapasztast akartak
lakatosmunkanak eladni, stb.stb.
- generalozva is volt!
- ki volt szedve a motor?
- nem.
- elnezest uram, akkor hogy volt generalozva. egy muhelynel
allunk. mi az On szakmaja? (vevo az emlitett szomszed, elado
egy 19 eves srac szereloruhaban)
- autoszerelo
- es azt akarja nekem mondani, hogy general? esetleg csak hengerfej,
nem? vagy az sem volt leszedve,csak a szelepfedel? elnezest, melyik
szakkozepiskolaban tanult on?
- ooo.. ..oo..
- uram, nezze meg ezeket a tornyokat. on szerint ez biztonsagos?
- ez a kocsi 130-at megy innen a sarokig
- azt elismerem hogy egy hathengeres motor huz. de elnezest, on
ketszer probalt meg engem atvagni, egyszer a "lakatosmunkaval",
egyszer a "motorgenerallal". ezek utan ram akar sozni egy kozuti
kozlekedesre alkalmatlan kocsit. azert ne nezzuk egymast baleknak.
- van forgalmija
- az semmit nem jelent. a fiatalembernek (ez voltam en) semmikepp
sem vennenk meg. mi az ara egyebkent? (130-ra hirdette)
- 100E (ekkor mar nem volt akkora arca a gyereknek)
- uram, ezt az autot en trailer-en elszallitom alkatresznek, es
tudok erte adni 40E forintot. rendben?
(nem volt rendben, eljottunk. a szomszedur vegig teljesen higgadt,
normalis hangsullyal beszelt.)
ez jo hosszu lett, szoval a lenyeg, hogy mivel tulkinalat van, joval
ala lehet ajanlani. azutan probaut nelkul ki kell csikarni egy arat,
azutan probaut, ujabb hibak elojonnek, ar meglejjebb megy, "mi volna
az a legvegso ar, amiert on megvalna a kocsitol" kulcsszoveg,
azonnali uzlet lehetosegenek megvillantasa.
igy vettunk fordot 185 helyett 155-ert, bmw-t 185 helyett 150-ert,
ladat 180 helyett 165-ert, ez utobbi ismeros volt, ezert nem
kevesebbert.
eladaskor? en elmondok egy csomo hibat, ha van rajta draga javitani
valo, es nem befolyasolja a biztonsagot, akkor azt nem tagadom le,
de nem is mondom el. esetleg ugy csinalok, mintha nem ertenek hozza,
es nem mondom azt hogy ez vagy az rossz es cserelni kell, hanem
csak a jelenseget, enyhitve, pl "neha *kicsit* szorul a fek".
tehat nem mondhatja hogy elhallgattam a hibat, de igazabol nem is
lett megmondva, hogy mi a rossz. es nem kell elmenni probautra amig
nem latszik komolynak a vevo, tenyleg mi a francot akar autokazni,
kell vagy sem? ez a "majd jelentkezem"-dumasoknak a tipikus esete.
z.
|
+ - | pumpalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>> Ha reggel olyan 15 fok folott van a homerseklet, akkor indul szivato
>> nelkul, csak inditozas elott nehanyszor meg kell nyomkodnom a
gazpedalt.
>>Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo
motornal)
>>miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a
kezikonyv
>>allitasaval ellentetben nincs hidegindito-berendezes, en is ezt
csinalom,
>>es poccre indul.
A hideginditonak a szivatot hivjak tudomanyosul es szerintem van benne,
esetleg csak rossz. A pumpalas azert segit, mert van egy un. gyorsito
szivattyu, ami hirtelen gazadasnal benzint nyom be, hogy ne torpanjon
meg az auto a hirtelen elszegenyedo keverektol. (ugyanis a levego meg
nem szallit eleg banzint a hirtelen valtozas utan kozvetlenul.) Egy
jotancs: ket pumpa kozott varj egy-ket s-et, hogy legyen
szerencsetlennek ideje ujbol megtelni.
>A veteran ill. a tobbi auto vamoltathatosagarol mindent megtudhatsz a
>3/1999.(I.18.) KHVM-KO"M-PM egyuttes rendeletbol.
Nem tudna valaki tomoren osszefoglalni? Legysziiii....
Fresi BaCSi
|
+ - | torpan + gyorsitofuvoka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Skoda torpan hideg motornal.
> Az en Escortom is torpan.
> BigWhite Asconaja is torpan.
> Konkluzio:
> Azok a regebbi karbis autok, amik nem igy viselkednek
> hidegen, azok lehet, hogy nincsenek jol beallitva.
>
A sogoromnak is Asconaja van (1.6, karburatoros), es neki sem torpan...
Ugyan meg nem kerdeztem meg tole, de regebben eleg sokat ultem melette,
es egyszer nem vettem eszte, hogy rangatott avagy torpant volna.
Amugy en a skodaval kapcsolatban azt mondtam, hogy azert teny, hogy
nem szereti a hideget, es hogy hajlamos rangatni, de azert az, hogy le
is akarjon
allni hidegen, az azert tulzas, ott valami mas bajnak is kell lenni.
> Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
> miert jo! Mert jo...
>
Azert jo, mert a karbikban altalaban van egy befecskendezofuvoka is, ami
ha viszonylag hirtelen megnyomod a gazpedalt, akkor egy adag
benzinfroccsot nyom a motorba, hogy kedvezobb legyen a gyorsulasa. A
skodanal ha leveszed a legszurohazat, akkor gyonyorkodhetsz benne, hogy
meghuzod a gazbowdent, es bumm bele egy csomo benzin... Es hat ez a
benzin a robbanoterben elparolog... es ettol indul jobban hidegen.
Emlexem, a trabantnal pedig ugy kellett leallni, hogy folporgettem
kicsit a motort, kihuztam a szivatot teljesen, es levettem a gyujtast...
Reggel pedig szo szerint pocre indult a -20 fokos hidegben is. Szerintem
a trabantot azert igy kellett leallitani, mivel nincs benne
befecskendezo fuvoka (vagy minek nevezzem, a skoda konyvben injektornak
hivjak :o) ), es
hogy megis legyen benne valami benzingoz...
> >Vagy szivatozok, vagy ket labbal harom pedalt nyomok.
> Ezt a technikat mar lattam valakitol egy trabin. Bezzeg akkor meg csak a
> technikusi elott...
> Itt van a tettes ?!? 8-)
>
A tettes itt van :o)
Regen a trabantos korszakomban valamiert a kovetkezot csinalta a
draga...
Inditottam, szivato rajta, indult is pocre... Utana szivato vissza, meg
allo helyzetben, alapjarat minden ok, elindulok, egy ideig semmi, de
aztan egyszercsak alapjarat el, es amig rendesen bemelegedett. addig
harom pedal egyszerre nyomkodasa, ui a szivatot hiaba huztam ra, attol
csak megionkabb leallt a motor... De legalabb a trabantban jo nagy volt
a ter a pedaloknal, nem esett kulonosebb nehezsegbe a 3 pedalt 2 labbal
nyomkodni...
Udv: Adam
|
+ - | >Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanys (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>miert jo! Mert jo, az teny:
Ha lenyomod a gazpedalt, a gyorsito fuvokan keresztul benzin jut a
szivotorokba.
>.... : amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv
>allitasaval ellentetben nincs hidegindito-berendezes, en is ezt csinalom,
>es poccre indul.
Na ne viccelj hogy nincs benne hidegindito berendezes ! Az uzemmeleg
motor 1:16 -os benzin-levego aranynal erzi jol magat, mig hideg
motornal 1:3 !!! is lehet az optimalis. (Ezt egy tankonyben
olvastam)
Automata szivatos autoknal mas szerepe is lehet a gazpedal lenyomasanak:
egy kallantyu fogja az automata szivato tengelyet, es csak akkor
engedi al, amikor a gazpedalt lenyomod. (pl Passat 1.6 kb. 16 eves)
Ebbol kovetkezik, hogyha nem nyomod le a gazt inditozas elott,
akkor nem mukodik a szivato. Viszont amikor kezd bemelegedni a
motor, akkor egyre emelkedik a fordulat, egeszen amig egy gazfroccsot
nem adsz neki.
>Ha az ABS rosszab lenne, mint a regi, konvencionalis fekrendszer, akkor
nem
>lenne sztandard sehol.
A ABS jobb mint az ABS nelkuli fekrendszer, mert veszfekezes kozben
is vegig iranyithato marad a jarmu. Viszont egy jo sofor (pl: egy
versenyzo) tud jobb lassulast produkalni az ABS kikapcsolasaval.
Mazsolak persze inkabb ne kapcsoljak ki.
Zotya
|
+ - | Re: torpanas - konkluzio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
Nalam a dolog a kovetkezokeppen festett :
21013 Lada (Gyk. 1200-as Zsiguli)
Ha 'kornyezetbaratra' volt hangolva a porlaszto
- gondolom benzinben szegenyebb keverek... -
akkor nemcsak hidegen, de melegen is hajlamos volt 'torpanni'
Nem is birtam sokaig, visszavittem es beallittattam ugy,
hogy inkabb fogyasszon tobbet, legyen kevesbe kornyezetbarat,
de menjen ahogy csak bir !
Hat, innentol kezdve - igaz hogy tobbet fogyasztott, de legalabb
elvezetes volt vele autozni... torpanasok csak nagyon-nagyon hidegen (-20fok
korul),
hirtelen gazadasnal voltak...
IMHO : attol torpant, hogy tul szegeny volt a motornak a keverek ....
persze en joghallgato vagyok, ugyhogy batran kijavit6nak a profik :)))
HNR
u.i.: a kozponti befecskendezos Civic (D15B ill. D15B2) is torpan hidegen,
de csak az elso komoly gazfroccsnel...
wrote in message ...
>Skoda torpan hideg motornal.
>Az en Escortom is torpan.
>BigWhite Asconaja is torpan.
>Konkluzio:
>Azok a regebbi karbis autok, amik nem igy viselkednek
>hidegen, azok lehet, hogy nincsenek jol beallitva.
>--
>Meszaros Geza
>
|
+ - | elado dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok,
szabaditsatok meg ezektol:
4 db 13 kullos 195×15-os alufelni jo gumikkal 60e
1 db EPSON LQ570+ 24 tus nyomtato A4 25e
1 db Brother LW20 szovegszerkeszto irogep 12e
1 db VW Passat kombi, szep, piros, 1,6 benzines 86-os 570e
Erdeklodhetsz: 06.20.977.63.64
Viktor
|
+ - | Re: ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> ...Ugyanez vonatkozik a csuszos, jeges utra is. Es biztos a murvara is.
> Ha az ABS rosszab lenne, mint a regi, konvencionalis fekrendszer, akkor nem
> lenne sztandard sehol.
A laza homokos vagy kavicsos talajon neha jobb ha kikapcsolhato az ABS, mert
a blokkolo kerekek beassak magukat a homokba es igy tudnak rovidebb fekutat
produkalni. Viszont ilyen helyeken nem megyunk 140-el, nincs mit kikerulni,
... nincs semmi csak sivatag :))
(en inkabb nem mondok le az ABS-rol csak hogy a kavicsbanyaban 3 centivel
rovidebb legyen a fekut, de persze ez a sokat terepezoknek fontos szempont lehe
t)
BZS
ui: jo ha van fek, jobb ha van ABS is, de legjobb ha kikapcsolhato
|
+ - | Re:Re: skoda rangat (#368) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
> miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv
> allitasaval ellentetben nincs hidegindito-berendezes, en is ezt csinalom,
> es poccre indul.
>
Nem a pillangoszelep nyitasa a lenyeg!! A gazpedal hirtelen lenyomasakor
a gyorsitoszivattyu benzint fecskendez a szivotorokba (a karburator
hazban mindig van erre elegendo uzemanyag). Tehat, ha hideg motornal ezt
nehanyszor megteszed, a motor inditasahoz pont elegendo benzin jut
a szivotorokba, ugyanis a hideg motornak ne'mi uzemanyag feleslegre
van szukse'ge (a szivato ugyan ezt teszi, csak maskep).
Minden robbanomotor rendelkezik hidegindito szerkentyuvel, kulonben
igen korulmenyes lenne hidegen az inditasuk. Igy a Kadett-ban is
talahato ilyen, csak nem kezi vezerlesu hanem automatikus.
Udv.: S.Gy.( akeb alias beka, akit nem a megfelelo idoben es helyen
csokoltak meg. Ezert nem lettem kiralyfi.)
|
+ - | bemutatkozas... kicsit elkesve (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem tudom szokas-e meg manapsag, de engedjetek meg, hogy bemutatkozzam.
Pal Laszlo vagyok, es egy kis faluban hajtok egy 1.3-as gaz/benzin uzemu
wartburgot. Meg csak most kezdem az egesz auto berhelosdit, de mar van egy
csomo kellemes meg kellemetlen tapasztalatom, ugyhogy ha majd esetleg igeny
van ra szivesen segitek ha tudok, de asszem inkabb kerdezni fogok :))
Szoval, ugy nezem jo kis lista ez, ugyhogy hajra.
Bye
Vlad
|
+ - | Re: torpanas - konkluzio (#368) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Skoda torpan hideg motornal.
> Az en Escortom is torpan.
> BigWhite Asconaja is torpan.
> Konkluzio:
> Azok a regebbi karbis autok, amik nem igy viselkednek
> hidegen, azok lehet, hogy nincsenek jol beallitva.
Az en Kadettom is hajlamos rangatni az elso nehany percben. Akkor jol van
beallitva? Majd kiderul, nemsoka elviszem Csepelre, a Zoli altal ajanlott
helyre.
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Re: skoda rangat (#367) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
> miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv
Nemcsak a szelep nyit, a gyorsitorendszer bespriccel egy "gyorsitasnyi"
adagot. Nehany ilyen eleg ahhoz, hogy kiegyenlitse a hideg hengerfalon
lecsapodo uzemenyag hianyat.
|
+ - | CITROEN motorok olajfogyasztasa? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
T. Lista,
Varom a jelentkezeset azon szerencsetlen sorstarsaknak kiknek Citroen
gepkocsijuk motorja jelentos olajfogyasztast produkal.
Vadonatuj Citroen Xsara 1.6 gepkocsim 3000 km enkent 1 liter jo minosegu
motorolajat (Total 9000 a javasolt olaj) fogyaszt amugy a benzinfogyasztas
mellett.
A Citroen Hungaria szerint 0.5 l/1000 km es olajfogyasztas meg normalisnak
tekintheto!? Ez az adat elegge elgondolkodtato, hiszen egy negyutemu
autorol nem pedig a Trabantrol van szo. :-)
Korabbi tapasztalataim szerint a modern automotorok altalaban
gyakorlatilag eszrevehetetlen olajfogyasztast szoktak mutatni (= ket
szerviz periodus kozott nem kell olajat potolni). Ehhez kepes Citroen
Xsara-am ugy nyeli az olajat mint kacsa a nokedlit.
Az is gyanus, hogy mas kocsiktol elteroen ebben a kocsiban meg egy
olajtekno szintveszjelzo lampa is be van epitve az olajszintjelzo palca es
olajnyomas lecsokkeneset mutato visszajelzo lampa mellett. Mas autoknal
meg szoktak elegedni az olajnyomas visszajelzo lampa es mutatopalca
kettossevel. Vajon tipus tulajdonsagrol lenne szo? (A "tipushiba"
megnevezest csak azert nem hasznalom, hogy ne lehessen beperelni rossz hir
keltesevel)
Mindezert kerem azoknak a jelentkezeset lehetoleg e-mailben akik
hasonlokat tapasztaltak vagy tudnak hasonlo problemakrol.
Ugyancsak varok javaslatokat arra, hogy mit lehet tenni (muszakilag es
jogilag) ilyen esetekben.
--Laszlo
______________________________________________________________________
Laszlo KOVACS Head of Department of Distributed Systems
Computer and Automation Institute of the Hungarian Academy of Sciences
MTA-SZTAKI, DSD Phone: (361) 209-5286
H-1111 Budapest XI. Fax: (361) 209-5288
Lagymanyosi u. 11. E-mail: (MIME,NeXTmail)
HUNGARY URL: http://www.sztaki.hu/sztaki/aszi/dsd/kovacs.html
|
+ - | Re: Temakor: ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : Toth Imre
>E-mail : [Sweden]
>Az ABS-nel az optimalis fekero azt jelenti, hogy a fekpofa es a fektarcsa
>kozti frikcio soha nem lesz akkora, hogy a kerek leblokkoljon. A leblokkolt
>kerek nem roviditi a fektavot, tehat nem elony. Ezert talaltak ki az ABS-t,
>hogy ezt megakadalyozzak. Ha a kerek leblokkol, akkor az autot mar nem lehet
>kormanyozni es a megolvadt gummin/jegen a kocsi addig csuszik, amig csak
>akar.
[...]
>esetben sem kell ovatosan fekezni. Az ABS legnagyobb elonye, hogy kiiktatja
>az eletveszelyes panikfekezes kovetkezmenyeit.
>Ugyanez vonatkozik a csuszos, jeges utra is. Es biztos a murvara is.
Na ezzel azert vitatkoznek, sot nem vitatkozok, mert teny, hogy az ABS
nem csodaszer, bar ketsegtelen nagyobb elonye van mint hatranya.
Az ABS ATLAGOS! utviszonyok kozott kepes hatekonyabban fekezni
(rovidebb fekut/ez neha csak cm-ekkel rovidebb), ellenben iranyithato autot
eredmenyez a kritikus pillanatokban). Ez utobbi nagyon fontos!
Viszont saros, erosen kavicsos vagy havas uton, kifejezetten rosszabb, mint
ha nem lenne. Hogy ez mitol van? Egyszeru a magyarazat. Mig az ABS
elektronika arra ugyel, hogy meg ne csusszanak a kerekek, igy mindig elvesz
a fekerobol egy kicsit.(ekkor ugral a fekpedal) Ez azt eredmenyezi, hogy a
sar/kavics/ho tetejen probla meg ugy lassulni az auto, hogy kozben az ut
anyaga is "maszik" vele.
Elkepesztoen meg tud noni a fekut (igaz iranyithato marad az auto!!)
Ezzel szemben ha belesatuzol, akkor a kerekek elott felhalmozodik a
sar/kavics/ho, ami igen erosen novelheti a fekerot (de az auto arra
megy amerre a lendulete viszi). Ha ilyenkor csak 1-2x felengeded a feket,
hogy iranyba aljon az auto, akkor rovidebb a fekutad, es arra is mesz amerre
akarsz. Ehhez viszont komoly gyakorlat es lelekjelenlet kell. Ebben gyakorlatot
szerezni, pedig eleg veszelyes dolog...
>Ha az ABS rosszab lenne, mint a regi, konvencionalis fekrendszer, akkor nem
>lenne sztandard sehol.
A fent felsoroltakbol latszik, hogy az esetek nagy tobbsegeben
(DE NEM MINDIG) egy atlag vezeto jobban jar az ABS-el, ezert jobb mint a
hagyomanyos fekrendszer.
ROB.
|
+ - | Gazpedal rugdosasa inditas elott... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
>> Ha reggel olyan 15 fok folott van a homerseklet, akkor indul szivato
>> nelkul, csak inditozas elott nehanyszor meg kell nyomkodnom a gazpedalt.
HA> Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
HA> miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv
HA> allitasaval ellentetben nincs hidegindito-berendezes, en is ezt csinalom,
HA> es poccre indul.
Nem a pillangoszelep nyitogatasa szamit, hanem a gyorsito fuvoka altal
bespriccelt benzin egy kis plusz dusitast ad a kevereknek. Emiatt kell
gyorsan csinalni. Ha szep finoman kinyitod parszor a pillangot,
anelkul, hgoy a gyorsito mukodne, semmit sem ersz el.
A hideg motornal az a gond, hogy dusabb keverek kell, mint melegnel.
Ezert kell szivatozni. Az elso par fordulatnal meg a szivato ellenere
is keves a benzin, mert nem alakul ki eleg gyorsan az a legaramlasi
sebesseg, ami kepes a tobbletbenzint a szivato fuvokan at kiszippantani
a akrbicsekbol. Viszont ha elore bespriccelsz egy keveske benzint a
szivotorokba, van eselyed arra, hogy ezzel mar eleg lesz az elso
fordulatoknal is a benzin a levegoben, hogy elkapja. Skodaknal
egyebkent javasolt meg az AC pumpa kezzel felnyomatasa hidegebb
reggeleken, illetve hosszabb (par napos) allas utan nyaron is.
Valamiert hajlamosak a visszaengedesre, igy neha csak a 4-5. fordulat
utan lesz eleg benzin a karburatorban az inditashoz...
Egyebkent a Skoda (nekem is volt 3 kulonbozo tipus) valoban rangat, sot
le is fullad hidegen. igaz, en csak addig szoktam melengetni, mig
megmozdult a homero (kb 40 fok)... Addig visznt igazi hidegben sokszor
szivatoval is rangatott, vagy lefulladt, ha pl emelkedon akartam
indulni...
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Relytelyes alkatresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Injektoros autokban szoktam latni egy alkatreszt, amirol
fogalmam sincs hogy micsoda.
Ez egy kb uborkasuveg meretu tartaly. A tetejere
csatlakozik nehany (talan vakum) cso, esetleg
elektromos vezetek is.
A dizel autok gazolajszurojere hasonlit.
A Kadettban a bal elso kerek kerekjarataban
van elhelyezeve nem a motorterben.
Eddig senki sem tudta megmondani hogy mire szolgal.
*************************************
Ákos
*************************************
|
+ - | Nissan Laurel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha valakinek van tapasztalata a subj.-beli jargannyal, ne kimeljen.
Szervizkonyv is erdekelne. Gondolom szinte remenytelen, de
esetleg elektronikus formaban?
Koszi elore is.
Adamo
|
+ - | Re: Wb 1.3, egyebek*** HIX AUTO *** #368 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: torpanas - konkluzio ( 8 sor )
> Idopont: Thu Apr 29 01:21:38 EDT 1999 AUTO #368
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Skoda torpan hideg motornal.
> Az en Escortom is torpan.
> BigWhite Asconaja is torpan.
> Konkluzio:
> Azok a regebbi karbis autok, amik nem igy viselkednek
> hidegen, azok lehet, hogy nincsenek jol beallitva.
Nekem is volt ilyen a Wb 1.3-nal. Allitottam az egyebkent sporolosra
beallitott automata szivaton, azota nem csinalja. Tehat a megoldas: jol meg
kell szívatni!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: fordulatszammero utolag ( 11 sor )
> Idopont: Thu Apr 29 12:05:43 EDT 1999 AUTO #368
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> haliho
> arra gondoltam rakok a wartburgba egy fordulatszammerot, amilyen almatag
> vagyok meg szetprogetem a morort :)
Hat, eloszor en a fuleszetre mennek :-) (bocs)
Nekem van benne, meg 91 kornyeken kerult bele, VDO licenc alapjan itthon
(KMGY) gyartott muszer, a jobboldali LEDes formedveny helyere kerul, analog
(nagyon pontos!) benzinszintmero es vizhomero is van rajta. A legjobb cucc
az egesz autoban. Ja, es akarhany utemu processzort tamogat.
> Felado : [Germany]
> Temakor: wartburg 1.3: 2 problema ( 39 sor )
> Idopont: Thu Apr 29 08:00:48 EDT 1999 AUTO #368
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Egy regi problemam a w1.3-ommal, hogy 4-ikben ha olyan 50-60 korul adok
> gazt, es gyorsitok, akkor elkezd razni. A razas az egesz autot leginkabb
> jobbra-balra, fel is le is himbalja. Ha kinyomom a kuplungot, akkor
...
> En a nem egeszen centirozott kuplungtarcsara gyanakszok, ugyanis
> feltengelyt mar csereltem benne, es a kerekek is rendszeresen vannak
Nekem is ugyanezt csinalta, de a feltengelyfelujitassal megszunt a porblema.
Felujitattad, vagy cserelted? Amikor en eloszor felujitattam, csak a kulso
csuklokat csinaltak meg, fel evre ra a belsot is kellett, azota nem
csinalja. A belsok jobban rezgetnek.
> Ezzel szemben itt a Nemeteknel ahany wartburgban ultem (1.3), azok mind
Erdekes... hogyan lehet 1.3 Wartburgban ulni???
> remelkul voltak "szigetelve", es macskakovon, ami itt keleten elegge
> jellemzo szinte semmi hangot nem adnak. A valtocsapagyak hangjat sem lehet
> hallani.
Yo kerdes. Az enyemnek marha szar volt a valtoja eleinte, utana ket-harom
eves koraban sikerult a Merkurnal kibulizni, hogy az egesznek fizessek a
javitasat jotallas cimen. Utana csodalatos volt a valto, egeszen addig, amig
egy kis bizbasz el nem tort benne, mert utana a Dozsa Gyorgy uti szervizben
ugy elb..tak az osszerakasat (nem csak ezt), hogy legszivesebben kidobtam
volna az egesz autot... mondjuk a szervizvezeto nyakaba.
Akos
|
+ - | Re: skoda rangat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Edvardnak szeretnek valaszolni:
>Magyarazzatok meg, az (a pillangoszelep nyitas nehanyszor allo motornal)
miert jo! Mert jo, az teny: amiota rajottem, hogy a Kadettban a kezikonyv...
A Skoda karbi, es lehet, hogy mas is a gazpedal jelentos benyomasaval egy
vekony benzinsugarat injektal a szivocsatornaba-menet kozben a gyorsitast
elosegitendo...
Hideginditasnal ezzel "telespricceled" benzinnel a szivotorkot es igy mar
konnyebb..
ATIS
|
+ - | Majus 1. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
Majus elsejen a Kozlekedesi Muzeumnal a szocialista autoipar
felvonultatja remekmuveit !
Aro-tol a Zil.-ig minden, remelhetoleg !
T. Kaczmarek !
Nem csak a pillangoszelep nyilik ki, de benzint is spriccelsz a torokba.
Hello !
|
+ - | ABS+pillango szelep (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
ABS:
En is ugy tudom, hogy murvan es havon ABS nelkul, blokkolo kerekekkel
rovidebb a fekut.
Pillango szelep:
Ha benyomod a gazpedalt, nemcsak a pillangoszelep nyilik ki, hanem egy
rudazaton keresztul mukodesbe jon a gyorsitoszivattyu es benzint fecskendez
a porlaszto szivotorkaba. Egy teljes benyomas kb. 1 ml benzint jelent
(jelentos), ami aztan elparologva dusitja a a benzin-levego kevereket,
ezert indul be a hideg motor. Tulajdonkeppen ugyanazt csinalja az inditas
pillanataban, mint a dusito, vagy "szivato", de azert jobb a dusito, mert
annak a hatasa a szukseges ideig tart es szabalyozhato.
(Mint minden autoban, az Opel Kadettben is van szivato, megpedig automata
rendszeru, ezert nem talalod a gombjat!)
Cs.
|
|