1. |
Lampabura (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
re: zene (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Kinyomott kuplung??? elo a bizonyitekkal! (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
4. |
Honda helyzetjezők (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
5. |
DKK-KHK es Zene az autoban (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
KHK (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Jogasz, ugyved keresteteik (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
HiX-Auto oldal frissitve (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
9. |
re: Repulo szonyeg (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
10. |
hatsokerekhajtasu auto megfarolasa (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: 67, 15 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
12. |
mix (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
13. |
Fagyallo szelvedomoso (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
14. |
2x CD autoba (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
15. |
Szelvedomoso, opel index, megin' klub (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
16. |
Megane (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
17. |
tagsag? (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Automata (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
19. |
Valami katog meg ropog... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Lampabura (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Par honapja valaki emlitett egy ceget, akik keszitenek muanyag
lampaburakat. Az elerhetosegukre lenne szuksegem, ha lehet,
maganlevelben is.
Es minden egyeb otletre, hogy hol lehet surgosen es olcson
Twingo bal hatso lampaburat beszerezni.
Tibi
|
+ - | re: zene (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Rap (regi batar fordommal a ghetto-feeling), funk.
7es bmw-hez a "Susu, a sarkany" barmelyik resze nagyon csecse (nem
kalozmasolat, ilyen kocsi mellett tessek a szerzoi jogvedonek is
petyegtetni!), foleg a belvarosban poroszkalva lehuzott ablakokkal.
andi
|
+ - | Re: Kinyomott kuplung??? elo a bizonyitekkal! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali HIX autosok! Udv Teeßy!
6*PGDN-al atugorhato...
>Nem tudom mi a velemenyetek, de szerintem azert is veszelyes kanyarban
>kuplungolni, mert megszunik a kenyszererok egy resze.
>Tehat gondolok arra, hogy amig hat a kerekekre vonoero, addig annak van
>olyan iranyu komponense amely a kiboritast vagy csuszast letrehozo
>eroket csokkenti, vagy egyensulyban tartja.
>Amint a vonoerot barmilyen formaban megszuntetjuk (akar negativ vonoero
>= motorfek) nincs kompenzacio, igy felulkerekednek a tehetetlensegi
>erok.
>A masik pedig, hogy szerintem amig hat a kerekekre vonoero, addig
>legyozhetem vele a tapadasi ellenallast, ugy hogy a csuszashatar folott
>tartom.
A kerek altal a talajra viheto osszes ero: F=mu*G
mu tapadasi tenyezo
G a kerekre hato fuggoleges iranyu ero(gravitacio)
A kerek a tapadasi hatarig tud erot a talajra atvinni, a hajto- es
oldalvezetoerok VEKTORIALIS osszegekent, nincs afolott. (Lasd fenysebesseg,
mint abszolut korlat!)
Fmax=Fhajto*Foldal*Cos(alfa)
Fmax a kerek altal a talajra atviheto max.ero
Fhajto a kerekre hato hajtoero
Foldal a kerekre hato oldalvezetoero
Cos(alfa) a hajtoero es az oldalvezetoero altal bezert szog (alfa)
koszinusza.
Tovabb bonyolitja a helyzetet, hogy hajto- es fekero csak akkor
lehetseges, ha van szlip a kereken.
a jarmu haladasi sebessege - a kerek keruleti sebessege
szlip=----------------------------------------------------
a kerek keruleti sebessege
Eddig az alapelv. Normal haladas eseten (egyenes uton) a tapadasi ero
teljes egeszeben felhasznalhato gyorsitasra-fekezesre. Kanyarban azonban
megoszlik az oldalvezetoero es hajto-fekero kozott. Lehetnek olyan
helyzetek, amikor a kinyomot kuplung ES fekezes eseten a korabbi stabil
eroegyensuly ugy valtozik meg, hogy az auto megproduleset elosegiti.
Pl.szorulo fek.
>Ezert van az, hogy borulasveszelyes kinyomott kuplunggal kanyarodni
>BIZONYOS ESETEKBEN.
Ezek a bizonyos esetek mar elegge az autozhatosag hataran mozognak,
addigra mezei autos becsukott szemmel imadkozik, vagy az arokban kuksol....
> A masik pedig, hogy szerintem amig hat a kerekekre vonoero, addig
>akar csokkenthetem vele a tapadasi ellenallast, igy inkabb megcsuszik
>valamelyest, de nem borul. (kicsit atjavitottam az eredetit)
Reszlegesen ez az alapja a ESP(DSC)-nek. Mestersegesen (fekezessel)
lerontom a kerek tapadasat, kozel viszem a csuszashatarhoz, nem fog
borulni, csuszik oldaliranyba, de stabil marad.
Az ESP-nek nem tudom a pontos magyaritasat, a vele egyenerteku DSC-nek
igen.
ESP Electronic Stability Program??? (Bosch)
FDR Fahr Dinamik Regelung (Bosch)
DSC Drive Stability Control (Knorr-Bremse Hungary)
Egyelore ennyi:
Levente
UI: szkennelt rajzok, a subjectbe "Rajzot kerek!" szoveget irni! (300kB)
irodalom:
Szocs-Kofalusi-Nemeth: Fekrendszerek (felsooktatasi tankonyv, MG1997)
Emod Istvan: Osszkerekhajtasu szemelygepkocsik (Auto-Motor 1992/5 30-31.o.)
Glasner: Fahr- und Bremsverhalten von Nutzfahrzeugen (BME Bp 1997)
szlipdiagram:(97kB, bocs a rossz ferditesert!)
Kraftslußbeiwert surlodasi tenyezo
Schlupf szlip
A Sommerreifen auf trockenem Beton b. versch. Gescwindigkeit
nyarigumi szaraz betonon, egyenes uton kulonbozo sebessegeknel
B Sommerreifen auf trockenem Beton mit einem Schräglaufwinkel von 10(fok)
nyarigumi szaraz betonon, 10fokos ferdefutasi szognel
C Winterreifen auf nassem Beton
teligumi nedves betonon
D Winterreifen auf losem Neuschnee
teligumi laza, friss hoban
E Winterreifen auf Glatteis
teli gumi tukorjegen (, onos esoben)
|
+ - | Honda helyzetjezők (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Gondolt egy mereszet, felkeresett egy autovillamossagi szerelot,
>es a burak rogzitocsavarjainak a fejebol ledaraltatta a >hornyokat.
>Mivel a szerelo minden tovabbi nelkul vallalta a roncsolt
>csavarok kesobbi konnyed kieszereleset is (erre azota sem volt
>szukseg), ez igen jo megoldasnak bizonyult.
Köszi a tanácsot, de nálam nem vált be!!
Nekem már a harmadikat lopják le és a legutóbbi úgy volt megcsinálva hogy átmen
ő csavar és a végén kontra anyásan meghúzva. Az autó egész elejét le kellett bo
ntanom miatta.
Ezután felmerül a kérdés, hogy hogy lopták mégis el.
Nos kitépték csvarostul és mostmár a műanyag fülek amik tartják a lámpát a sárv
édőn, azok is leszakadtak. Tehát az sem jó megoldás ha lemaratja a hornyokat me
rt úgyis kiszedik
Szóval csak ennyi!
Üdv
Attila
CRX Klub
> ----------------------------------------------------------------------------
FreeWeb & FreeMail Tarhely limit nelkul! http://www.swi.hu
|
+ - | DKK-KHK es Zene az autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Milyen demokracia az, ahol nem lehet ellenzek? Mi legyen a meregzsakokkal, a
poffeszkedokkel, uram bocsa' a bunkokkal? Szoval, ok megalapithatnak a DKK-t
a Duhos Kismalac Klub-ot. Ezzel mindjart elonyre is szert tennenek a KHK-val
szemben, mivel ugye ok szent fogadalmuk szerint ugy is csak magukban
fustologhetnek, na jo, legfeljebb oldalba rugjak a macskat otthon.
Zenebona: Van egy oreg Sony Discman-em Line Out kimenettel, igy hipitoronyra
is kotheto. A kocsiban gubbaszto igen-igen oreg autoradiomagnon /jol irtam?/
meg van CD-in bemenet. A Discman elfer eppen a magassagallito tetejen, nem
tud semerre elmozdulni, osszedugom a kettot, szivargyujtoba a lejatszo
tapkabelet, es maris extras a kocsi. Amugy az ESP-nek /Electronic Shock
Protection?/ becezett dolog a lenyeges, ha a kocsi bakkecske uzemmodjaban is
szeretnenk zenet hallgatni; az oreg Sony-n ez 10 masodperces... /Bizoban
szerintem PC CDROM aron mar lehet Discman-t kapni, csak arra kell ugyelni,
hogy kocsiban is uzemeltetheto legyen, ha mar mindenaron CD-t szeretne
valaki hallgatni/
Udv joe
Ui: Vegye mar meg valaki Teeßy elado skoda 120L hengerfejet, kompletten!!!!
Vagy tobb is van belole? ;))))
|
+ - | KHK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Meszaros Geza irta:
"Oldboy gondolataival egyetertek es a KHK-t
mint belso hangot hasznalni fogom, de NEM
ragasztok magamra cimket es soha nem fogok
hivatkozni ra. Kozosseget senkivel nem
vallallok, legfeljebb egyetertek
gondolatokkal, velemenyekkel. Szeretek,
gyulolok es hibazok mint mas gyarlo ember."
De szepen mondtad, Geza ;-)
A KHK-hoz csatlakozo'k SZVSZ annak a vagyuknak adtak
hangot, hogy a HIXAuto listan a baratsagos, segitokesz
hangnem maradjon uralkodo. Jellemzo, hogy az eddigi
csatlakozok egyiketol sem emlekszem semmilyen duhos
kirohanasra, felesleges indulatkeltesre.
Udv,
Stevie
|
+ - | Jogasz, ugyved keresteteik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Keresek egy jogaszt vagy ugyvedet nehany jogi dolog tisztazasa
erdekeben, azaz segitseg kellene. Egy két dolog nekem nem tiszta
jogilag.
Elore is koszi,
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
A "KHK" csoport hivatalos tagja.
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
|
+ - | HiX-Auto oldal frissitve (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Frissitve az oldal.
Ujdonsag: Az Oldboy altal keszitett Picistati fennt van.
Uj tagok felvetele.
stb.
Sok sikert
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
|
+ - | re: Repulo szonyeg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello ,
> Utolso duhomben tul nagy gazt adtam,
>es vagy 10 meterrel mogottem landolt a szonyeg.
:-)
Errol jut eszembe, hogyan jottem be a kocsifeljaron a par oraja
vasarolt Ford Sierraval. A kapunk kozepen a foldon volt egy 15 cm-es
betontomb, ebbe zarodott a kapunak a zarvasa. A Lada 2105 siman atment
felette, de a Sierra sokkal alacsonyabb epitesu, meg spoilerezett.
Gondoltam par vastag deszka segitsegevel atmegyek felette. A deszkakat
ki is raktam, beultem az emelkedon allo autoba. Ok, elindultam, mentem at a
deszkakon. Latom am a visszapillantoban, hogy megjelent a levegoben 2
deszka, fel meter magassagban repultek hatrafele! Abban a pillanatban
femes hangokat hallottam: az alvazt cirogatta a betontomb. Szoval nem
sikerult a terv.
Ugy hogy besetaltam a csakanyert, es egy ora megfeszitett munkaval
legyalultam a kapubejarorol a betontombot. Aztan par heten belul
nehany szakember megcsinalta az ajtot kifele nyilora, meg kozelebb a
talajhoz. Legalabb a kutya sem tud kimaszni mar.
Szeva:
FZ mailto:
|
+ - | hatsokerekhajtasu auto megfarolasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>>Mit teszel, ha hatsokerekhajtasu kocsid fara megindul jobbra vagy balra?
> Ez viszonylag gyakori. Tanfolyamon azt tanitjak, hogy kuplung
> kinyom + ellenkormanyzas talan segit. Hat valoban talan. Ami
> ennel eredmenyesebb, ha _nagyon_ugyes_ vagy, hogy rettenetesen
> ellenkormanyzol es padlogaz.
En foleg ez utobbi technikat szoktam alkalmazni. Szegyelltem is magam a
listat olvasgatva, mert vegul is logikus az a
kuplungkinyomas+ellenkormanyzas. A kuplungkinyomassal tobb oldalvezeto
ero marad. Ezt murvan probaltam eddig csak, ott bevalt (bar murvan
sokszor persze mukodik az is, ha leszallok a gazrol :-)).
Viszont egy-ket csunya helyzetet utobbi technikaval usztam meg
(Sierra 2.0i). Pl. jobb,
eleg eles kanyar vezetett egy hidra. Kanyarodtam, elszallt az auto hatulja
balra. Abban a pillanatban kattanasig balra kormanyoztam, padlogazt
adtam. A pordules megallt. Viszont oldalazva kozelitett a hidnak az
oldala (5 m-es magassag felett ivelt a hid). Valamennyire
stabilizalodott a helyzet, mar nem keszult hattal leugratni. Aztan,
hogy festekmintat se hagyjak a korlaton, egyenesbe kormanyoztam. Igy
usztam meg.
Kerdesem az lenne, hogy mi a magyarazata annak, hogy mukodik az
ellenkormanyzas+padlogaz technika?
Tippeim:
-Szerencse ;-)
-Esetleg arra tudok gondolni meg, hogy padlogazt adva leul az auto
hatulja. (mint gyorsitasnal altalaban) Igy lenyomja az auto hatuljat,
jobban letapad.
Nagyak, Autosok, szerintetek?
> Ha sper difid van,
Mi az a sper difi?
> mar szinte nyero
> vagy, csak ilyenkor arra kell rettenetesen vigyazni, nehogy a
> gep "atugorjon" a tuloldalra, vagy megis az ivbelso arokban kos-
> son ki. (Ertsd: tul sikeres az akcio.)
Tanusitom, hogy meg lehet tancoltatni. Csak gyozzel kapaszkodni a
kormanyba. :-)
Szeva:
FZ mailto:
|
+ - | RE: 67, 15 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Koszonom mindenkinek fenti subject-u kerdesemre adott
valaszat. (Mivel a kapott valaszokbol nem latom vilagosan, az
UATO is kapott-e belole,) roviden a lenyeg:
A 67 jelu kapocs a gerjesztotekercs kivezetese. A 15 jelu a
gyujtotekercs es a gyujtaskapcsolo oszekoto kabele ket vege --
es a csatlakozok -- jelolese.
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | mix (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Mint minden roadsternek nevezett vas ez a HONDA is nagyon
>megtexett! Valahogy ezt is nagyon eltalaltak HONDAek!
En mar minden ejjel ilyet vezetek...sajna reggelente felkeltenek :-((
>Ja es javaslom, hogy indithatnank egy zeneajanlo rovatot is.
>Kinek mi jon be vezetes kozben, mit ajanl masoknak.
U2, 17 eve...nem tudom megunni.
A jelenlegi autonkban nincs es nem is lesz semmilyen audio motyo.
Nehany eve tobbnyire a felesegem hasznalja a jarganyt. A regi
autoval tobbszor megbukott, ugyanis mar hajnalban bombolo
zenevel indult el...azanyjauristenit...persze tagadta, de hat nem
tudott tuljarni az eszemen.
Most meg dudolaszhat maganak ;-)
Houdek Zoli KHK ugyben helyettem is megfogalmazta a
velemenyemet, tehat maradok fuggetlen :-))
>Ahhoz pedig, hogy erkolcsi folenyben erezzem magam egy kulturalatlan
>hozzaszoloval szemben, nincs szuksegem arra, hogy barmilyen
>tobbseg biztonsagos tamogatasat erezzem - szerencsere.
Udv-->Rudi
|
+ - | Fagyallo szelvedomoso (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Sokan irjak, hogy meseljuk el milyen szelvedomosot hasznalunk telire.
Egyszeru! Az ablakmoso tartalyba helyezel egy mondjuk 10W-os ellenallast.
Behuzod egy kapcsoloval az utasterbe. Reggel beinditod a motort, 1-2 percre
rakapcsolsz az ellenallasra 12V-ot es a meleg szelvedomoso keszenall! :))))
SzaboZE
ui: a leirt megoldas poen volt. (Bar a haverom kiprobalta es nala ment is
egy darabig) A tovabbi gondot az ablakhoz vezeto csovek jegtomlosodese
okozhatja...
|
+ - | 2x CD autoba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Tamas, hali autosok!
> Felado : jts Tamas Jutasi
> E-mail : [Hungary]
>> Mi annak idejen a trabantba egy cdolvasot akartunk betenni.
>> Csak aztan a kiserletezesek elmaradtak.
>> Vesz az ember fillerekert egy cd olvasot (2X). Tapot ad neki, es mar
>> mukodokepes is.
>Azt hiszem ezzel a fefuggesztes a legnagyobb gond, az ilyen lejatszok
nagyon
>erzekenyek, hiszen nem is mozgo helyre vannak tervezve. Kicsit erosebben
>ranezel, mar ugrik :).
Igen, ezeket nem mozgasra terveztek. Amikor en kiserletezgettem vele (Vertos
2x, az osszes audio gomb megvan rajta), akkor a mazdaban a bal oldali ules
es az ajto koze helyezve meg a Bartok Bela utat is kibirta ugras nelkul.
SzvSz a CD fej ket iranyban tud mozdulni ( a lemez sugariranyaban es a
lemeztol tavolodni illetve kozeledni tud a felszinhez kepest. ) Ezert ugy
helyeztem el, hogy mechanikailag viszonylag rogzitetten a fejmozgasra
meroleges iranyu razkodas legyen. Magyarul oldalara allitva. Igy viszont
nehezkes a kiszallas... Igy hat maradt az, hogy csak hosszu utakra viszem
magammal.
Masik megoldas a hatso ules. Ide erdemes >12x Creative taviranyithato CD-t
venni, ezek fullban taviranyithatoak!
Ezt a modszert is probaltam egy 24x Creative CD-vel. Ez egy kenyelmesebb
megoldas, a CD viszont tobbe kerul mint egy 2x.
>A tap sem annyira egyertelmu, mert kell neki 12V es
>5V is... Meg persze valami erosito sem art hozza (van nekik rendes line-out
>hatul)...
A gurun volt egy par hete tema volt a tap megoldas. Nagyon egyszeru. Kell
hozza ket stabtap IC (500FT) es kesz is. Ha valakit komolyabban erdekel
kuldok kapcsrajzot! A masik tema az erosito. Harom modszerrel lehet a hangot
kihozni hangszorokra.
1. Epitesz hozza erositot. (de akkor minek van a radio az autoban?)
2. Ha van gyari Line In az autoradion akkor oda kell csatlakozni.
3. Veszel egy kazettaadaptert a coraban. (Egy kazetta alaku jelatvitelre
szolgalo kutyu. A kazettat beteszed az autoradioba, a zsineget ami kilog
belole meg a CD fulhallgato csatijaba dugod.) Ezzel a radiod ugy uzemel
mintha kazettat jatszanal le.
SzaboZE
|
+ - | Szelvedomoso, opel index, megin' klub (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Molnar Csaba:
>Kerdesem (talan Oldboy statisztikajaba is mehetne): Ki milyen modon oldja
>meg a szelvedomosast mostanaban. Hiszen nyilvan valami fagyallos dolog
kell,
>de nem a parszaz forintos ketliteres benzinkutas, mert azt anyagilag nem
>lehet birni. Tehat ki mit hasznal, es kb. mennyibe kerul neki?
A SPARban kaphato 2 literes csodalotty, ami -20-ig birja, 199 Ft.
Tavaly nalunk -40-est vettem, 5 liter volt 500 Sk.
Szerintem nem olyan szornyu draga...
-----------------
Gyimesi Gabor:
>Az indexek az oldalarol a kulso tukrok vegeire kerultek.
>Ezt a baromsagot!!! URAMATYAM.
>Igy a leggyakrabban toro alkatreszt meg dragabbra csinaltak. Kesz
>rohely.
Eloszor a Mercedes 500S-en lattam ezt a megoldast, es nekem
tetszik. Az index feljebb kerult, a karosszeria legszelso pontjan -
csupa plussz, minuszt nem nagyon talalok.
Emlited az arat... Nos nem hiszem, hogy a mai futott, elektromosan
allithato, igymegugy gorbitett tukrok erteke valami hatalmasat ugrana
egy izzofoglalat miatt...
rohely az nem j ?? :)))
-------------------
Houdek Zoli:
>PS. ez a Kulturalt Klub szerintem is "kasztositas". NEM lepek be.
>En tudok kulturaltan irni klubtagsag nelkul is, ha akarok :-).
Egyetertek minden betuvel.
Cs.
|
+ - | Megane (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Koszi mindenkinek az informaciokat a fenti autorol. Mivel csak jokat irtatok
rola, igy eldolt a vasarlas.
Balesetmentes kozlekedest, vagy ahogy kamionosok mondjak: szeles utat, gumi
fat, vak rendort mindenkinek! :)
Andras
|
+ - | tagsag? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
------ OFFTOPIC KEZDET ------
Gyerekek...
Egy ideje csak figyelem, a mar-mar
orveli magassagokban szarnyalo KHK
"klub" alakulasat... elszomorit...
Foleg a kovetkezo:
"Csatlakozasukat kozoltek eddig mar 5-en, a Lista
ismert, aktiv es SzVSz tekintelyt kierdemelt tagjai:"
:(((((
Persze tudom, a magyar ember olyan, hogy
soha nem tetszik neki semmi, de belolem
most nem ez jon elo, az biztos, hanem
az hogy ez a kedelyes kis tarsasag, velt
vagy valos konfliktusok miatt felveszi
a csordaszellem alapveto jellemzojet,
"a kolomp hangja utan besorolok". Feltetelezem
ezek utan, hogy Nekik ez kell ahhoz, hogy
kulturalt levelezest tudjanak folytatni.
Arrol nem is beszelve, hogy az aki csak
neha tud ide irni, es nem tud minden
melyenszanto temahoz hozzaszolni, az nem aktiv,
es foleg nem "tekintely"-t erdemlett -ha
jol latom- Oldboy-tol... autokazom, vannak
neha problemaim, neha ez a lista segit, neha
fittyet sem hanynak ram, mint legutobb, de
a melyen tisztelt "tekintelyes" uraktol nem
is akarom....:((( tudom, nektek semmit nem jelent
ha esetleg leiratkoznek, egy ujabb senkivel
kevesebb :(. Kerlek benneteket haggyatok abba...
A sajat elrkolcsi mercet mindenki alakitsa
ki magaban, ugy, hogy az a lista szellemisegehez
celjahoz es masokhoz hu legyen.
------ OFFTOPIC VEGE ------
______________________________________________________________
- UIN : 3652777
http://www.extra.hu/Zozi - http://www.extra.hu/sziget
______________________________________________________________
"A beszed a kulso gondolat-a gondolat a belso beszed."-Rivarol
|
+ - | Re: Automata (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Barna István irta az #576-os AUTO-ban:
> Ja és mikor kell mérni az olajszitjét:
Tudtommal: járó motornál. N allasba teve a valasztokart.
> mi az a C és H betű a nivópácán.
Kapasbol a hideg es a meleg allapotra tippetem volna, de ez
inkabb az allo motor, jaro motor esete? Erdekes lenne tudni,
melyik jelzeshez tartozik magasabb szit? Az enyem egy Golf I,
a valto automata, a nivoplcan szinten ket jel, de ez a szokasos
max. es min. jelzesek...
Az ajanlo listan szereplo HumanAuto nevi cegnel csereltek egy-
masfel honapja az enyemben szimmeringet. Igen jo a
tapsztalatom -- ha nem csinalni hanem csinaltatni akarod,
erdemes veluk dolgoztatni (persze csak ha Pesti vagy
Pestkozeli vagy...)
Csatlakozo kerdesem (automata tema): a P allas reteszel. En
altalaban ugy jarok el: megallas utan kezifek, *majd* P-be
tetel. Ha indulaskor elobb engedem ki a kezifeket, a kocsi
erezhetoen - kicsit - ramozdul, e retesz tartja meg. Nem art ez
a reteszelesnek?
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
P.S.: A frakciosodas nyoman: alakithatnank egy automata
valtos al-szekciot :-))))))
|
+ - | Valami katog meg ropog... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valami gaz van akocsival....
Jövök haza ejjel a Szechenyi hegyrol, pontosabban mentem fol, mert egy
leanyzot vittem haza, egysze csak valami ropp meg katt, kocsi lassul.
Kiszalok, nezem, kerekek nem lotyognek. A bal hátso ossze vissza kattog
ropog (inkabb kattog) hol hangosabban, hol halkabban. En nagyon a fekre
tippelek, mert pluszban még néha mintha beljebb is menne a pedal a
normalisnal. Amugy fog rendesen, legalabis ugy tunik....
Szerintetek mi lehet? Olajfogyás nincs. Vagy lehet, hogy a kerekcsapágy
adta meg magát?
Elore is koszi a segitseget!
Udv...Adam
Skoda 105 GLs
|
|