Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 5616
Copyright (C) HIX
2006-01-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mediatorveny (mind)  35 sor     (cikkei)
2 re: robbanas tankolaskor (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: Digitalis M2 a HotBird-on? (mind)  8 sor     (cikkei)
4 4 oras munkaviszony (mind)  16 sor     (cikkei)
5 re: Mediatorveny (mind)  89 sor     (cikkei)

+ - Mediatorveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Egyreszt nyitott kapukat dongetsz, mert van egy reklametikai szovetseg,
amin e
keppen az a feladata, hogy a (kirivoan...) tisztessegtelen reklamok
hirdetoit m
egbuntesse." 

Ket malomban orlunk: a mediatorveny nem a reklamozokat buntetne, hanem a
musors
zorot, pl. letilthatja az adasat hosszabb-rovidebb idore, ugyanugy, mint pl.
a 
cigeretta-reklam miatt (akkor sem a hirdetot buntetik!!!). Ez sokkal
hatekonyab
b lenne, mint a reklamszovetseg kisded jateka.

"Masreszt minden rendelkezes annyit er, amennyit meg lehet belole tartani."

Termeszetesen. Barmelyik nezo bejelentheti eszrevetelet az OIRT-nal.

"Engem is bosszantanak a reklamok miatt kesobb indulo tevemusorok, de ezt
nem l
ehet torvenyekkel szabalyozni." 

De lehet. A nemet es osztrak musorszorok miert kezdenek halalpontosan?

"Nem a musorfuzetben leirtakat kellene kotelezove tenni, hanem a
musorkezdest j
elzo specialis jel kibocsatasat! Azt ugyanis mar a tiz eve gyartott videok
is e
rzekelik (ez az a bizonyos show-wiew kod), de a magyar tevetarsasagoknak
valaho
gy az istennek se akarodzik bevezetni..."

Mint ahogy sok nyugat-europai tevetarsasagnak sem!!!

Lezo
+ - re: robbanas tankolaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>  Ez a nepszeru tudomanyos program varosi legendakat vizsgal meg 
>>hogy  mennyi igazsag van bennuk.
>Tudomanyos??????????  Eddig azt hittem, hogy kabare.

Rosszul hitted.
A gyengebb felfogo kepessegu egyenek (hiszekenyek!)szamara keszult a 
filmsorozat ilyen viccesnek tuno formaban.
--
Bye:csutak - visit to ;http://csutak.freeweb.hu
			       Linux Forever!
+ - re: Digitalis M2 a HotBird-on? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos az en muholdvevomon a sokszaz csatorna kozott
>tobbszori kereses ellenere sem jelenik meg.
En kezzel vittem be a csatorna adatait
12144 H 3333 3/4 PV100 PA101
Forras:
http://www.lyngsat.com/hotbird.html
--
Meszaros Geza
+ - 4 oras munkaviszony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tipptarsak!

Negyoras munkaviszonyban kezdtem dolgozni, kozalkalmazottkent. Tudasom a
reszmunkaidos foglalkoztatasrol, hm... mondjuk, hogy korlatozott. Az EHO
teljes osszeget megfizetik utanam, az remlik, hogy ez fontos lehet. Jelent-e
ez a munkaido valamilyen hatranyt tappenz, gyed/gyes es a kesobbi nyugdij
szempontjabol?
Ha jo (valoban informativ, azaz nem az atlagember szamara alig ertheto
hivatali bikkfanyelven irott) linkeket tudtok ajanlani, ahol ennek utan
lehet nezni, annak nagyon orulnek, azokat legalabb mas erintetteknek is
ajanlhatnam.

Elore koszonom a felvilagositast!

Udv:
Edina
+ - re: Mediatorveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyreszt nyitott kapukat dongetsz, mert van egy reklametikai szovetseg, 
> amin ekeppen az a feladata, hogy a (kirivoan...) tisztessegtelen reklamok
A "mersekelten" tisztessegteleneket is buntetni kene - es azt a ceget 
is, amelyik lekozli. Mindjart valtozna a helyzet.

> hirdetoit megbuntesse. Van erre pelda  eleg sok. Az persze mas kerdes, 
> hogy a hirdetok ezt rohogve kifizetik - a MI penztarcankbol....  Egyebkent
Kicsit emelni kene a buntetest. Mondjuk a tizszeresere. Annyira, hogy 
tobbe keruljon neki, mint ami a reklambol haszna lenne.

> a reklamozok egyre rafinaltabbak: rajottek, hogy a felteteles mod ugyes 
> alkalmazasaval (lefogyHAT, stb.) elkerulhetik a "tetemrehivast".
Ezert kellene buntetni a hazug reklamokon kivul a felrevezeto 
reklamokat is.

> Masreszt minden rendelkezes annyit er, amennyit meg lehet belole tartani.
> Engem is bosszantanak a reklamok miatt kesobb indulo tevemusorok, de ezt
nem
Miert is nem lehet? Az eloirasok ra is vonatkoznak. Ebbol az egyik a 
szolgaltatas minosege.

> lehet torvenyekkel szabalyozni. A piac az piac. Ha beesik egy hirdeto ceg,

> amelyik ragaszkodik a masnapi sugarzashoz, akkor azt a reklamot be kell
> tenni valahova, mert ebbol van a bevetel. Nem a musorfuzetben leirtakat
Ki kell venni helyette masikat. Pl. el tudnek kepzelni olyan 
konstrukciot, hogy a ceg ugy adja oda a reklamot, hogy "Kozoljetek le 
lehetoleg itt es itt, de ha ott nem fer el, akkor kesobb. Emiatt nem 
teljes dijat fizetunk, hanem csak a negyedet, ha pedig kesore teszitek, 
a tizedet". Utana johet az altalad irt ceg, hogy "Kozoljetek le 15 
percen belul, garantaltan a fo musorido kozepen, ezert tizszeres dijat 
fizetunk". Mindenki jol jarna: az elso ceg olcson reklamozhat, a 
masodik nagyon gyorsan, a nezo pedig a pontosan idoben kezdodo 
filmekkel. Csak az nem jarna jol, aki arra epit, hogy a nezonek akarata 
ellenere kell reklamot nezni.

> kotelezove tenni, hanem a musorkezdest jelzo specialis jel kibocsatasat! 
> Azt ugyanis mar a tiz eve gyartott videok is erzekelik (ez az a bizonyos 
Nem az a show-wiew, hanem egy masik kod (VPS). Az meg arra is jo 
(lenne), hogy a film kozepen jelzi a videonak, hogy most reklam jon, es 
a video arra az idore leall.

> show-wiew kod), de a magyar tevetarsasagoknak valahogy az istennek se 
> akarodzik bevezetni...
Ez is annyit er, amennyire tisztessegesen hasznaljak. Ahol mukodik, ott 
is becsusszan valahogy a film elott egy-ket reklam... teljesen 
veletlenul ugy adjak le a jelet, hogy azok meg beferjenek.

Egyebkent ebbol is latszik, mennyire nem tudnak egymas javara dolgozni 
az egyes emberi csoportok. Normalis esetben egy filmet nem szakitananak 
meg reklamokkal. Egy-ket ora hosszat menne egyfolytaban, a filmek 
kozott pedig *tematikus* (az adott csatornahoz illo) reklamok 
mehetnenek, de inkabb csak zene: nem igaz, hogy negyedorankent pisilni 
kell, de 2 orankent mar lehet, es a reklamok normalis korulmenyek 
kozott nem arra valoak, hogy kozben hagyjuk ott a TV-t. Emiatt lennenek 
kulon reklamcsatornak is, ahol jo hosszan mutatnak az adott termek jo 
es *kevesbe jo* tulajdonsagait, korlatait is.

Ehelyett mi van?
A reklamszakma 95%-a arrol szol, hogyan vegyunk ra arra embereket, hogy 
megnezzenek olyan reklamokat, amelyek abszolut nem erdeklik oket, majd 
megvegyenek olyan termekeket, amelyekre 90%-ban nincs szukseguk. Az 
erkolcstelensegen kivul az is a gond, hogy igy pazaroljuk a Fold 
eroforrasait, amelyek nagyon is vegesek.

Masok, szinten a penz miatt (hogy az o videojukat vegyek), kitalaltak a 
VPS kodot, hogy a video alkalmazkodni tudjon a karos reklamokhoz (erre 
nem lenne szukseg, normalis korulmenyek kozott).
Ez azonban NEM MUKODIK, mert azok, akiknek mukodtetni kellene (a TV 
tarsasagok), szinten abban erdekeltek, hogy az emberek megnezzek a 
reklamokat.

Ismet masok kitalaltak egy intelligens keszuleket, amelyik elemzi a TV 
musorokat, es ha ugy talalja, hogy az reklam, akkor mast ad helyette. 
Ez termeszetesen ugy mukodik, hogy gyujtemenye van a surubben leadott 
reklamokrol. A kovetkezo az lesz, hogy az Internetrol fogja LETOLTENI 
az osszes fontosabb reklamot, hogy a tulajdonosnak NE kelljen ezeket 
megneznie. Ez a keszulek termeszetesen egy szamitogep, amelynek ez az 
egyetlen funkcioja. Ennel groteszkebb helyzetet nehez lenne elkepzelni 
- es termeszetesen az egesz keszulek tokeletesen szuksegtelen lenne 
normalis korulmenyek kozott.

Ha el fog terjedni, akkor a reklamszakmaban nyilvan tanitani fogjak, 
hogyan lehet MEGIS kikerulni ezt a vedelmet - mint ahogy ma mar az 
internetes lapok is tele vannak olyan reklamokkal, amelyek at tudnak 
csusszanni a reklamszurokon.

A vilag fejlettebb resze mar regen arrol szol, hogy gerjesszunk 
mesterseges szuksegleteket, amelyeket aztan jo penzert ki lehet elegiteni.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS