"Egyreszt nyitott kapukat dongetsz, mert van egy reklametikai szovetseg,
amin e
keppen az a feladata, hogy a (kirivoan...) tisztessegtelen reklamok
hirdetoit m
egbuntesse."
Ket malomban orlunk: a mediatorveny nem a reklamozokat buntetne, hanem a
musors
zorot, pl. letilthatja az adasat hosszabb-rovidebb idore, ugyanugy, mint pl.
a
cigeretta-reklam miatt (akkor sem a hirdetot buntetik!!!). Ez sokkal
hatekonyab
b lenne, mint a reklamszovetseg kisded jateka.
"Masreszt minden rendelkezes annyit er, amennyit meg lehet belole tartani."
Termeszetesen. Barmelyik nezo bejelentheti eszrevetelet az OIRT-nal.
"Engem is bosszantanak a reklamok miatt kesobb indulo tevemusorok, de ezt
nem l
ehet torvenyekkel szabalyozni."
De lehet. A nemet es osztrak musorszorok miert kezdenek halalpontosan?
"Nem a musorfuzetben leirtakat kellene kotelezove tenni, hanem a
musorkezdest j
elzo specialis jel kibocsatasat! Azt ugyanis mar a tiz eve gyartott videok
is e
rzekelik (ez az a bizonyos show-wiew kod), de a magyar tevetarsasagoknak
valaho
gy az istennek se akarodzik bevezetni..."
Mint ahogy sok nyugat-europai tevetarsasagnak sem!!!
Lezo
|
> Egyreszt nyitott kapukat dongetsz, mert van egy reklametikai szovetseg,
> amin ekeppen az a feladata, hogy a (kirivoan...) tisztessegtelen reklamok
A "mersekelten" tisztessegteleneket is buntetni kene - es azt a ceget
is, amelyik lekozli. Mindjart valtozna a helyzet.
> hirdetoit megbuntesse. Van erre pelda eleg sok. Az persze mas kerdes,
> hogy a hirdetok ezt rohogve kifizetik - a MI penztarcankbol.... Egyebkent
Kicsit emelni kene a buntetest. Mondjuk a tizszeresere. Annyira, hogy
tobbe keruljon neki, mint ami a reklambol haszna lenne.
> a reklamozok egyre rafinaltabbak: rajottek, hogy a felteteles mod ugyes
> alkalmazasaval (lefogyHAT, stb.) elkerulhetik a "tetemrehivast".
Ezert kellene buntetni a hazug reklamokon kivul a felrevezeto
reklamokat is.
> Masreszt minden rendelkezes annyit er, amennyit meg lehet belole tartani.
> Engem is bosszantanak a reklamok miatt kesobb indulo tevemusorok, de ezt
nem
Miert is nem lehet? Az eloirasok ra is vonatkoznak. Ebbol az egyik a
szolgaltatas minosege.
> lehet torvenyekkel szabalyozni. A piac az piac. Ha beesik egy hirdeto ceg,
> amelyik ragaszkodik a masnapi sugarzashoz, akkor azt a reklamot be kell
> tenni valahova, mert ebbol van a bevetel. Nem a musorfuzetben leirtakat
Ki kell venni helyette masikat. Pl. el tudnek kepzelni olyan
konstrukciot, hogy a ceg ugy adja oda a reklamot, hogy "Kozoljetek le
lehetoleg itt es itt, de ha ott nem fer el, akkor kesobb. Emiatt nem
teljes dijat fizetunk, hanem csak a negyedet, ha pedig kesore teszitek,
a tizedet". Utana johet az altalad irt ceg, hogy "Kozoljetek le 15
percen belul, garantaltan a fo musorido kozepen, ezert tizszeres dijat
fizetunk". Mindenki jol jarna: az elso ceg olcson reklamozhat, a
masodik nagyon gyorsan, a nezo pedig a pontosan idoben kezdodo
filmekkel. Csak az nem jarna jol, aki arra epit, hogy a nezonek akarata
ellenere kell reklamot nezni.
> kotelezove tenni, hanem a musorkezdest jelzo specialis jel kibocsatasat!
> Azt ugyanis mar a tiz eve gyartott videok is erzekelik (ez az a bizonyos
Nem az a show-wiew, hanem egy masik kod (VPS). Az meg arra is jo
(lenne), hogy a film kozepen jelzi a videonak, hogy most reklam jon, es
a video arra az idore leall.
> show-wiew kod), de a magyar tevetarsasagoknak valahogy az istennek se
> akarodzik bevezetni...
Ez is annyit er, amennyire tisztessegesen hasznaljak. Ahol mukodik, ott
is becsusszan valahogy a film elott egy-ket reklam... teljesen
veletlenul ugy adjak le a jelet, hogy azok meg beferjenek.
Egyebkent ebbol is latszik, mennyire nem tudnak egymas javara dolgozni
az egyes emberi csoportok. Normalis esetben egy filmet nem szakitananak
meg reklamokkal. Egy-ket ora hosszat menne egyfolytaban, a filmek
kozott pedig *tematikus* (az adott csatornahoz illo) reklamok
mehetnenek, de inkabb csak zene: nem igaz, hogy negyedorankent pisilni
kell, de 2 orankent mar lehet, es a reklamok normalis korulmenyek
kozott nem arra valoak, hogy kozben hagyjuk ott a TV-t. Emiatt lennenek
kulon reklamcsatornak is, ahol jo hosszan mutatnak az adott termek jo
es *kevesbe jo* tulajdonsagait, korlatait is.
Ehelyett mi van?
A reklamszakma 95%-a arrol szol, hogyan vegyunk ra arra embereket, hogy
megnezzenek olyan reklamokat, amelyek abszolut nem erdeklik oket, majd
megvegyenek olyan termekeket, amelyekre 90%-ban nincs szukseguk. Az
erkolcstelensegen kivul az is a gond, hogy igy pazaroljuk a Fold
eroforrasait, amelyek nagyon is vegesek.
Masok, szinten a penz miatt (hogy az o videojukat vegyek), kitalaltak a
VPS kodot, hogy a video alkalmazkodni tudjon a karos reklamokhoz (erre
nem lenne szukseg, normalis korulmenyek kozott).
Ez azonban NEM MUKODIK, mert azok, akiknek mukodtetni kellene (a TV
tarsasagok), szinten abban erdekeltek, hogy az emberek megnezzek a
reklamokat.
Ismet masok kitalaltak egy intelligens keszuleket, amelyik elemzi a TV
musorokat, es ha ugy talalja, hogy az reklam, akkor mast ad helyette.
Ez termeszetesen ugy mukodik, hogy gyujtemenye van a surubben leadott
reklamokrol. A kovetkezo az lesz, hogy az Internetrol fogja LETOLTENI
az osszes fontosabb reklamot, hogy a tulajdonosnak NE kelljen ezeket
megneznie. Ez a keszulek termeszetesen egy szamitogep, amelynek ez az
egyetlen funkcioja. Ennel groteszkebb helyzetet nehez lenne elkepzelni
- es termeszetesen az egesz keszulek tokeletesen szuksegtelen lenne
normalis korulmenyek kozott.
Ha el fog terjedni, akkor a reklamszakmaban nyilvan tanitani fogjak,
hogyan lehet MEGIS kikerulni ezt a vedelmet - mint ahogy ma mar az
internetes lapok is tele vannak olyan reklamokkal, amelyek at tudnak
csusszanni a reklamszurokon.
A vilag fejlettebb resze mar regen arrol szol, hogy gerjesszunk
mesterseges szuksegleteket, amelyeket aztan jo penzert ki lehet elegiteni.
|