| 
		| 1. | vegyes (mind) | 104 sor |  (cikkei) |  
		| 2. | mukodeskeptelenseg a robbantas utan (mind) | 13 sor |  (cikkei) |  
		| 3. | Golf I (mind) | 6 sor |  (cikkei) |  
		| 4. | Mitsubishi Colt 1.6 velemeny erdekelne ? (mind) | 16 sor |  (cikkei) |  
		| 5. | Rally (mind) | 4 sor |  (cikkei) |  
		| 6. | Vilagitas es az ara (mind) | 84 sor |  (cikkei) |  | 
 |  
		| + - | vegyes (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
sziasztok
>Rosz a kerdes. Nevleges toltofeszultsegrol egy olomakkomulator eseten nem
>beszelhetunk. Az akkomulatornak jellegorbeje van, a gorbe pontjai jol
>meghatarozzak a toltottseget. Azaz a terheletlen kapocsfeszultsegbol
pontosan igy van. Van sajat gyartmanyu, hazilag kimert, valos jelleggorben
quattroban arrol, hogy hogyan is videlkedik egy 3 eves akksi az elso
feltoltes alatt(ahogy barki nekiall feltolteni), illetve a formazas(ok)
utan(ahogy hozzaerto csinalja). Viszonylag pontos lett, orankent
olvasgattam le az adatokat.
Eleg tanulsagos. Sokkal nagyobb lett a kapacitasa a 2. vagy a 3 formazasa
utan. De azert az eredetit nem erte el :(
Ha valakinek kell, szoljatok
>felkapcsolja a lampat. Ha szembejon egy auto ego lampaval es belemegy
>egy godorbe vagy ramegy egy bukkanora akkor engem pont szembevag a
>tompitott lampa fenye(ezt pedig nagyon utalom). Mivel a magyar utak tele
Es azaz eset, amikor akar ejjel, akar nappal megall mogotted egy busz, vagy
teherauto, aminek pont olyan magassagabn vannak a lampai, hogy az
teljesesen elvakitson? Igaz, hogy ilyen esetben egy gyors kezmozdulat, es
maris at lehet allitani ejszakai modra a tukromet, de boven eleg a legelso
pillanat ahhoz, hogy utana ne lass semmit. 
>vannak bukkanokkal igy sajnos ez eleg gyakori eset. Ehhez hozzaadodik
>az, hogy kb. minden 5. autonak rosszul vannak bealitva a lampai es
>egyenes uton is vakitanak. Raadasul egyre jobban divatba jonnek a
>mittudomenmivel toltott extra fenyu izzok, amik pedig tompitottan es kb
nekem meg hagyomannyos van. egyelore
>ugy vakitanak mint egy normal auto fenyszoroi. (egyszer ravilogtam egy
>ilyen autora mert azt hittem hogy fenyszoroval jon, erre folkapcsolta a
>fenyszoroit is en meg majdnem az arokban kotottem ki ijedtemben...)
Bocs, nem tudtam, hogy Te voltal :) Esetleg XIV kerulet Gvadanyi ut volt?
Nalam 380W a tompitott es reflektor egyutt, valamint hozzajarul 110W
kodlampa + extrak, de az mar elhanyagolhato :) Persze attol fugg, hogy
hogyan van szamolva, mert az izzon levo felirat szerint 12V-on van
valamekkora teljesitmenye. De mivel az autoban tobb van picivel, mint 12,
ezert ez mar okoz novekedest is. Pl az elobbi 12V/380W az 14V-on mar 440W
Igaz, hogy az izzo nem linearis eszkoz, de kozelito szamitasnak jo.
>1. ha az utasom nincs bekotve akkor kit buntetnek meg engem vagy ot?
a vezetot. 
>2. ha szabalyosan haladok egy uton es kiugrik elem egy gyalogos (parkolo
>autok kozul peldaul) es en elutom akkor ugye felmentenek az ugyben
>hiszen vetlen voltam (hiszen szabalyosan haladtam). De mi van akkor ha a
eddig tiszta sor, ezt meguszod, ha bebizonyodik, hogy mindent elkovettel,
hogy ne usd el a gyalogost.
>gumijaim mar olyan kopottak voltak amivel mar nem lehetne kozlekedni?
>Vajon ez befolyasolna az ugy kimenetelet? Lehet hogy engem itelnenek el
nem tom, de ez mar valtoztat az ugy kimenetelen. 
>      Valamikor regen a svajci TV-ben lattam egy mokust aki nagyon
>     tudomanyosan magyarazgatta a varosi sporolas lehetoseget. Szerinte
>     nyugodtan lehet magasabb fordulatszamokig is menni, a lenyeg az, hogy
>     nem padlogazzal de viszonylag gyorsan erjunk el olyan allapotot ahol,
>     es most jon a meglepetes, kettesevel lehet valtani. Pl. 1-bol, 3-ba es
>     utana 5-be vagy 2-bol 4-be. Van valami epeszu hattere ennek a
Javitsatok ki, ha rosszul gondolom. Befecskendezos autonak szerintem
adhatsz padlogazt, abba nem fog felesleges benzin beleomleni. 
Az otlet nem is lenne rossz, de van egy hatranya. A mogotted jovo
elobbutobb benez a hatso ablakon. Mert nem szep dolog az, hogy egyszer mesz
rendesen(1-ban, vagy 2-ben), aztan hirtelen pedig oregurasan cammogsz(5-ben).
Mellesleg lehet, hogy sporolsz a benzinnel, de jobban kopik a kuplung.
>Az otlet jo.
>Kerdes: mi baj van az Opelek veszvillogojaval? Melyik tipusnak van vele
>baja? Az Asconanal ez meg nem okozott problemat. :-)
Az Astra95-nek (vagy ujabb neven az astra classic) tuti, hogy rossz.
Osszesen kb 5-szer volt nyomkodve, es egyszer, amig takaritas kozben
megnyomtam bekapcsolva maradt. Meg most is szigeteloszalag, es melle
tomkodott illatosito tartja :) Szervizbem par honappal ezelott 4000-ert
csereltek valakinek. De lattam mar hasznalt kapcsolot 2500-ert is. De ki
azaz orult, aki belemer tenni hasznalt kapcsolot, mert lehet, hogy orokre
bekapcsolva marad :))))))
Es az a ciki ennel, hogy amikor felallasban van a veszvillogo kapcsolo,
azaz se bekpcsolva, se kikapcsolva, akkor annak az a kovetkezmenye, hogy
egyik index sem mukodik. Igaz, hogy a visszajelzo lampa eg indexeles
kozben, es illik  meghallani, hogy nem ketyeg a rele.
>> veszvillogo problemait.
>Igen es hozzafuznek annyit, hogy a 10Ft-os ki tudja tamasztani.
koszi, kiprobalom :)))))
ui:
koszi a generator terheles-fogyasztas novekedes temas valasozkat.
Csao
RB 
************************************************
*   mailto:  UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v3.03*
************************************************ |  
		| + - | mukodeskeptelenseg a robbantas utan (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok
A mostani nagy Bp-i robbanas masnapjan lattam a TV hirekben,
hogy a nem kozvetlen kozel levo latszolag sertetlen autokat huztak
fel az automentore. El kellett szallitani oket, mert nem indultak
(pedig meg csak az ablakaik sem voltak betorve !).
Mi  okozhatja, hogy a nagy legnyomas utan nem indultak el az autok ?
( a kepen egy ALFA 156-ost huztak fel )
Talan a legnyomas erzekelo ment tonkre es tiltodik a befecskendezes ?
Autos Guruk kivancsi vagyok a velemenyetekre !
Gabor
 |  
		| + - | Golf I (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Valaki kert Golf I motorbeallitasi adatokat. Irja meg az evjaratot
es a kobcentit es kuldom.
Udv
Kesjar Attila
 |  
		| + - | Mitsubishi Colt 1.6 velemeny erdekelne ? (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok Autosok,
Egy kerdessel fordulok hozzatok, ugyanis terveim kozott szerepel egy 3-4 eves 
Mitsubishi Colt 1.6 vasarlasa, majd ha osszegyulik ra a penz. 
A kerdesem ezzel kapcsolatos lenne, megpedig hogy kinek mi a velemenye errol 
a tipusrol ( de nem ilyet, hogy : "Mitsubishi ... ffffuuujjj" ) , milyenek
a menet-
tulajdonsagai, hibai, vagyis hogy mik a jo illetve rossz tulajdonsagai 3-4
evesen, 
kinek mi a velemenye.
Esetleg ha tudtok valami site-rol, ahol ezzel a tipussal foglalkoznak
(tesztek, stb...), 
azt is megkoszonem.
Udvozlettel : Girnt József 
(JOENT)
 |  
		| + - | Rally (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Ha esetleg valaki nem ismerne: http://rally.hu
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro |  
		| + - | Vilagitas es az ara (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
 [Germany] irta Lampa, utoljara ugyben:
 HA>       Most szamtan: en ugy 35-40e km-t tekerek le evente. A bekapcsolt vi-
 HA>      lagitas ugy durvan 0,07 l/100km-be kerul. Azaz evente ugy 250 lityi,
 HA>      ez nalam kb. 5-6 tank. Valoban csak budositessel tudom a
 HA> biztonsagomat     javitani?
Nem tom, de nekem csak 28 lityi jott ki az altalad kozolt adatokbol, 40e
km-re... (400*0.07)
 HA>        Bizonyos ertelemben igen. Ha Te ALLANDOAN 140w outputtal jaratod
 HA>      a radiodat akkor az mar zajszennyezes es egy zart kaszniban mar a
 HA>      hallaskarosodas sem kizart :-) Komolyra forditva;  Az autos HiFi (?)
A felvett teljesitmeny (azt kell szamolni) kozel sem azonos a leadottal.
Egy autoradio amikor 140  wattot  ad  le a hangszorokon (ilyen szerintem
csak a meseben, illetve a speci, egyedigyartasu gepekben van, es a sofor
fuldugoval vezet, amire en  legszivesbben par lovessel reagalnek, valami
aknavetobol) nem 140 w-ot, hanem ennek tobbszoroset veszi  fel.   A  140
wattos  teljesitmenyfelvetel  egy  komolyabb  autos  hifiben, esetleg CD
changerrel  megspekelve,  meg   teljesen   lehalkitott   allapotban   is
elkepzelheto.
Reszemrol:  egy Subaru E12-om (Libero  neven kozismert) van (ha keritek,
irok rola ismertetot), aminel nagyon szerencses modon a  gyujtaskapcsolo
a  riaszto,  szivargyujto,  parkolofeny   es   veszvillogo   kivetelevel
mindenrol  leveszi  a  delejt.  A vilagitasrol is.  Emiatt nam is tudom,
mikor nyultam utoljara a vilagitaskapcsolohoz.   A ceg autoinal meg vagy
elfelejtem  bekapcsolni,  vagy  ugyhagyom  oket  8-).   Egy   stoptablas
keresztezodesben  majdnem kihajtottam egy szep nagy szurkere festett IFA
ele, mert az a barom nem kapcsolta be a lampait.  A latasi viszonyok jok
voltak, csak az ut egy kicsit  lejt a keresztezodes fele, a kocsi (pedig
szep nagy) meg teljesen beleolvadt az aszfaltszinu hatterbe.  Csak azert
nem mentem ki ele, mert megcsillant a nap a szelvedojen.  Szoval:  jo az
a kis plusz feny.  Akinek a tompitottja elvakit, az nem azert van,  mert
modern,  nagyfenyereju  lampat hasznal, hanem azert, mert nem allittatja
be a lampait...
Mas: a gazpedalra ujraindulo motorokrol
Annakidejen, amikor  tob  mint  20  evvel  ezelott a Kozlekedesgepeszeti
szakkozepbe  jartam  (eredeti  szakmam  autoszerelo)  hallottunk   olyan
kiserletekrol (azt hiszem mindegyik csak kiserlet maradt), amelyek ennek
a problemanak  a  megoldasaval  foglalkozott.   Akkoriban  volt  az elso
olajvalsag, mindenki ilyen trukkokon torte a fejet.
Az egyik megoldas:  motor leall,  a  lendkereket  egy  automata  kuplung
levalasztja  a fotengelyrol, es az forog tovabb.  Amikor a sofor hozzaer
a gazhoz, az automatika  visszakapcsolja  a  lendkereket a motorra es az
berantja, az onidnito helyett.  Hatranya:  bonyolult masodik kuolung  es
nagy tomegu lendkerek kell...
Masodik  megoldas:   A  fotengely ket darabbol van.  Valahol kozepen egy
tengelykapcsoloval szet  lehet  valasztani,  ket  fel  darabra.  A rovid
leallashoz szetkapcsoljak es csak az elso ket  henger  uzemel,  a  tobbi
nem.   A kello pillanatban visszakapcsolodna es a tobbi henger is uzemel
tovabb.  Ez utobbi meg  bonyolultabb,  raadasul  nem is sporolna annyit.
(mintha orosz otlet lett volna es talan a nagy  harckocsimotoroknal  meg
ertelme  is  lenne  a  dolognak,  bar  nem tudom, ott akarnak-e sporolni
egyaltalan.   Errol  jut eszembe:  hallott valaki a Terplan-Vigh fele TV
motorrol?  Kulisszas motornak is  neveztek  anno.  Ha igaz "megvettek" a
szovjetek  de  nem  tudom,  hasznaltak-e.   Erdekelne  mi  lett  belole,
akkoriban nagyon jo  otletnek  tunt,  kifejezetten  nagy  loketterfogatu
motorokhoz)
Mivel mar jo 15 eve nem foglalkozom autokkal, csak a  sajatjaimmal,  nem
is kovetem a technikai ujitasokat annyira, ezert nem tudom, milyen ujabb
otletek  szulettek  ezugyben.  Azert a 20 evvel ezelottieknel mar jobbak
lehetnek,  hisz  az   elektronika   lehetosegei  oriasit  leptek  elore.
akkoriban egy  Bosch  K  Jetronic  befecskendezo  elektronikaja  volt  a
csucstechnika ebben a kategoriaban a suliban, azota meg mar hol tartunk..
Amugy: Skodaim voltak, mindenfele, meg a mostani Subaru...
Vezettem  (es  szereltem)  meg,  mint  autoszerelo  mindenfele  kocsikat
amelyek 16-20  evvel  ezelott  elofordultak  Magyarorszagon,  keletit es
nyugatit egyarant.  Meg traktort, IFA-t es egyeb  mezogazdasagi  gepeket
is.
Mostanaban:  Suzuki, Peugeot *05-os es  *06-os  mindenfele,  meg  Opelek
Astrak klf verzioi.  Ezek mind a ceg kocsijai.
--
Na hali                                                SaGa  ,   |  |