1. |
Probalkozunk, probalkozunk (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Politikai partok (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
a korrekt tajekoztatas kedveert... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Varjunk meg! (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
5. |
Keleteuropa holt lelku generacioja (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Probalkozunk, probalkozunk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ez te lennel, Hajdu Csaba amikor azt irod, hogy:
> Csurka sajat allitasa szerint rajta lehet a III/III-as listakon. Ennek oka,
> hogy hajdan rakenyszeritettek valamiknek az alairasara, de termeszetesen
> semmi rosszat nem csinalt, a lelkiismerete tiszta.
Mert az ilyen kitetelekkel nyilvan csak bizalmatlansagot akarsz
elhinteni, minden konkret adat nelkul.
> Am legyen, de akkor eddig miert kellett arrol hallgatni, hogy mire
> kenyszeritettek az atkosban? Foleg, amikor masoknak a szulei multjat vetik
> a szemere, akkor hogy is van ez a dolog?
>
Azert csak van valami kulonbseg ha valaki esetleg azert kerul be valami
III/III-as dosszieba mert alairattak vele valamit mielott nyugati
utlevelet adtak volna neki, vagy akozott, hogy valaki aktiv tagja volt
az eroszakszervezeteknek, nem? Pl. el tudom kepzelni, hogy sok emberrel
alairattak valami olyasmit egy kulfoldi ut engedelyezese elott, hogy
visszatertevel jelentest kell tennie. Mondjuk tett is, de valahogy ugy,
ahogy mi szoktuk leadni a szoveget a Tud Szoc szobeliken: mondani amit
hallani akarnak, minden meggyozodes es masoknak valo artas nelkul.
Szoval valami eredetibb otlettel kene elojonnod mint az ilyen
innuendokkal (jobb magyar kifejezes hijan).
Osszefoglalva a lenyeget, ha nem ertetted volna: maga az a teny, hogy
valaki neve szerepel a III/III-as aktakban nem szuksegszeruen jelent
malomkovet az illeto nyakaban. Ami azza teszi azt: MIERT van abban
a dosszieben. Verstanden?
Egyebkent az is erdekes lehet, hogy miert tartod olyan szivugyednek a
volt AVOs csemetek es kadargyerekek vedelmet. Nem talalsz eleg mas
embert akik jobban megerdemelnek a szimpatiat?
Csalodva,
Pannon Jozsi
|
+ - | Politikai partok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Nemenyi Peter Andras!
Ha az altalad irottakat gondosan osszeveted az altalad idezettekkel, talan
magadtol is ra fogsz jonni, mi volt a pontatlan a citalasodban. Eleg csak
figyelmesen (es nem elvakulva) olvasni. Ha meg igy sem menne a dolog,
maganlevelben elarulhatom neked, mit kevertel ossze.
Ami sokkal sulyosabb: sajnos akdnak ma szamosan, akik ugy gondoljak: nem
fontos a dolgok preciz ismerete, korrekt merlegelese; eleg, ha az ember
tisztesseges, jo magyar (roman, szerb, nemet(?)... ugye ismeros?).
Nos, hogy nevetsegesse valnak-e, vagy kartekonnya, az mar a publikum
felelossege is, ugy gondolom.
|
+ - | a korrekt tajekoztatas kedveert... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Andras es Miklos!
Vitatokba nem akarok bekapcsolodni, de engedjetek meg, hogy az
Andras altal idezett HVG cikk kovetkezo mondatait idezzem, kedvenc ujsagom
vedelmeben (ott folytatom az idezest, ahol Andras abbahagyta):
>A munkasmozgalomban ismeretlen a napjelkep hasznalata, es mint Toth Miklos,
>a Munkaspart szovivoje a HVG-nek elmondta' "foszerkesztoi ugybuzgalomnak"
>tartja a jelkepvaltas ilyen bejelenteset. A Munkaspartnak az Alkotmanybirosag
>(AB) elott van a beadvanya az ugynevezett onkenyuralmi jelkepek - igy a part
>eddigi jelvenyeben szereplo otagu voros csilag - hasznalatarol szolo majusi
>torveny megvaltoztatasara.
>"Amig az alkotmanybirosag nem dont, nem valtunk jelkepet"-mondta a szovivo, a
>hatosagokkal valo "surlodasok" elkerulese vegett azonban az AB-dontesig
>nem hasznaljak hivatalos jelvenyuket.
(HVG 1993. junius 12. p18; "MSZMP-Jelkepvaltas?" cimmel)
Azt hiszem igy fair, igy teljes a kep.
udv
tamas
|
+ - | Varjunk meg! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csaba erdekes temat vetett fel es a toretlen igazsaghoz tartozoan erdemes
az ugyet kozelrol annak folytatasa eseten, figyelemmel kiserni:
>Csurka sajat allitasa szerint rajta lehet a III/III-as listakon. Ennek oka,
>hogy hajdan rakenyszeritettek valamiknek az alairasara, de termeszetesen
>semmi rosszat nem csinalt, a lelkiismerete tiszta.
>Am legyen, de akkor eddig miert kellett arrol hallgatni, hogy mire
>kenyszeritettek az atkosban? Foleg, amikor masoknak a szulei multjat vetik
>a szemere, akkor hogy is van ez a dolog?
Amennyiben nem ok nelkul zorog a haraszt, ugy a folytatas kovetkezni fog
es kisertetiesen jo idozitessel egybekotve, a partalakitas kezdeti stadiuma-
ban. Termeszetes, hogy minden politikus tartozik a benne megbizoknak annyi-
val, hogy szemelyet az elfogulatlan nepi vizsgalatnak alaveti. Ebben tokele-
tesen eggyezik velemenyem Csabaval, s ha megmerettetett, az eredmeny fugvenye-
ben lehet ra az elso kovet dobni azoknak akik mar kovet dobtak az eddig
megmerettetekre es bunosnek talaltatottakra. Termeszetesen igazsag jar
azoknak is akik, joggal serelmezik az apak buneert szenvedo ifjakat is es
az igazsag neveben kovet kell kezukbe adni, hogy megkovezzek azokat akik
a multban az apak vetkeert ugy tagadtak meg pl. az emberi faj alapveto jogat
a szabad mozgast, hogy utlevelenek kiadasa a neperdeket serti. De ezen kis
pelda csak a liberalis beallitottsagomat tukrozi, amikor nem a megelhetes
vagy az elhetes rokonsaggal, kapcsolatokkal osszefonodo kusza igazsagtalansa-
gait es azok haszonelvezoit emlegetem. Csabanak igaza van, mindenkit erteke-
nek es buneinek aranyaban kell kezelni. Amennyiben Csurka bunosnek talaltatott
regota letezo dokumentumok bizonyitasanak fuggvenyeben, ugy feltetlenul
felelossegre kell vonni mind azokat akik errol tudtak, de halgattak, mert
ha az MDF-bol valo eltavolitasaig buntelennek szamitott, ugy az ot megmerni
igyekvo igazsagossag politikai manoverezese ketsegbe vonhatatlanul bunos maga
is! Az igazsagtevesnek partatlansaga eseten minden szempontbol Csaba oldalan
allok, de ezidaig az igazsagtetel csak jelszavakban elte ki magat, hisz az
1945 utani idok naponta levezetett verbirosagaval ellentetben manapsag nem
hogy eggyetlen dokumentumokra epitett birosagi eljaras sem volt, de polgari
ragalmazasi per annal inkabb. Varjuk meg ezen ugy vegso kimenetet mielott
megint onmagunkat frakciokra szaggatva onmagunk igazat kiabalnank a igazsag
tudasa nelkul.
Nemenyi Peter Andras
|
+ - | Keleteuropa holt lelku generacioja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szo esett mar tobbszor a HIX "holt lelkeirol", azokrol a HIX-en
nagy surusegben kigyu"lt funkci kadargyerekekrol, akik a Szabad
Vilagba kerulven hirtelen vakuumban es teljes identitas-krizisben
talaljak magukat - s igy csapatokba verodve (HIX-Szalon, etc) a
group-therapy modszereivel probalnak lelket verni egymasba.
(Tobbnyire a "vak vezet vilagtalant" stilusaban, hiszen a
kommunizmus tarsadalmi fobune a le'leko"le's, s vajon akiknek
eletuk elso 20-30 eveben lelkuket modszeresen eloldostek, vajon
valaha is lesz-e? Vagy vajon ez tenyleg egy "elveszett nemzedek"-ke
valik?)
Hogy ne legyen a dolognak szemelyes, sot meg csak magyar ele sem,
az alabbiakban hadd alljon itt illusztraciokent egy New York Times
cikk, eppen errol a tipikus keleteuropai jelensegrol, egy Pragai
diakkal a foszerepben.
New York Times, Sunday June 13, p. E/7
From Prague, a Student of Lost Ideals and New-Found Evils
By Marc. D. Charney
Coming of age politically has come too fast for Natasha Dudinska, a
displaced idealist from a land once called Czechoslovakia. In four
years, she has passed from student to revolutionary to political
organizer and back to student again, as her country has passed from
Communism to liberation to dividing against itself. Once, she was
studying to be a diplomat. New she disdains power. It's true, she
says, that power corrupts.
In 1989, Ms. Dudinska suddenly was thrust to prominence as a
leader of the college students whose protests sealed the doom of the
Communist regime and helped restore self-determination to
Czechoslovakia. She was featured in documentaries about courage.
Then she watched helplessly as political leaders, without a
referendum, determined that her nation would split into Czech and
Slovak republics. New , she and friends are completing a
documentary about what to her is another misuse of Europe's
nationalisms, the slaughter in the Balkans.
On a spring afternoon in New York, a day after graduating with a
master's degree in international affairs, Ms. Dudinska sat in a
Hungarian pastry shop near Columbia University, lingering over
coffee as she considered what she has learned and what she will do
with her life.
She is 26 years old, a native of Slovakia, with a circle of friends in
Prague. Her mother is Jewish. Her father built his career as a
Communist "technokrat". She is an intellectual and still an idealist,
although profoundly pessimistic of late. Most striking, perhaps, is
that she is no longer sure where in the world she fits in.
"Last year, I didn't want to study Eastern Europe. I was so tired of it,
so I studied other areas, the Middle East and Africa.
"But somehow, you know," she says of Eastern Europe, "it's a cursed
place, but I was born there. I always feel tied to it. So this year I
studied a lot the phenomenon of nationalism.
She proceeds to describe the politics of Eastern Europe as she has
come to understand it. It is an unusual picture, because it is in many
ways personal. Her face knots intently as theories and anecdotes
intertwine, sometimes with questions she has not yet answered.
There is, now and then, a thoughtful pause of sardonic laugh. She
gropes not so much for a theory of politics in the abstract, as for a
way to make sense of their own part of the world in a time that has
been exhilarating, disappointing and terrifying.
EXPLOITING ETHNIC DIVISION
In the beginning, she says, the Prague revolutionaries dreamt of a
democracy where "each of us is born with a certain role to play, and
if you are free, you will find your role". then came, as she puts it, an
opening of the eyes, a realization "that our glorified intellectuals and
dissidents are humans", and that people who have lived so long
under totalitarianism are not in the habit of exercising their vote or
voice to great effect.
And in such a climate, she says, unscrupulous politicians seize upon
fear and ethnic division. Former Communists, like Prime Minister
Vladimir Meciar in Slovakia and President Slobodan Milosevic in
Serbia. "They just, you know, put away the Communist newspeak
and began to speak in the national language". It did not help, she
said, that intellectuals like the Czech President, Vaclav Havel, whose
thinking she still admires, squandered their ethical standing by
becoming relatively ineffectual politicians.
Ms. Dudinska now believes strong democracies only develop when
individuals are accustomed to speaking out, voting, taking politics in
their own hands.
Nationalism, she concedes, can help intellectuals overthrow
Communists. "But later on", she adds, "it falls into the wrong hands".
But can it be a force for good? "I believe yes, but unfortunately...
[lasd teljes terjedelmet, folytatast, mas lapban, ahol tul sok cikk miatt
nincs terjedelemkorlatozas]
|
|