1. |
Traffipax, es kozuti "cspdak" a 6-os uton (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
2. |
Fekcsovet meterre ??? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
3. |
trafipax tovabbra is (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
4. |
szonyeg problema :))) (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
5. |
Vezetestechnika (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
tuzeloanyag-cella (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Traffipax, es kozuti "cspdak" a 6-os uton (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Nehany kiegeszites a 6.sz. fouton kozlekedoknek, a varhato
"vadaszles" -ekrol.
- Erd, a kanyarban az emelkedo elott beallnak a ket sav koze.
Fentrol a zarovonalon elozoket, lentrol a tul gyorsan kanyarba
hajtokat figyelik.
- Szazhalombatta, a 6-os ut legmelyebb pontja. Ercsi felol jovo,
zarovonalon elozoket figyelik.
- Ercsi, a Budapest feloli oldalon at elso keresztezodesben varjak
azokat, akik nem lassitanak le a lakott terulet kezdetenel.
A hegy alatt a lefele begyorsitokat figyelik, akik a lakott terulet
veget jelzo tablanal a gazra lepnek.
- Adony, Szalma Csarda
- Racalmas, Animo Panzio, ott a sebessegkorlatozas tabla miatt.
- Dunaujvaros, 6/62 keresztezodes, sebessegkorlatozas tabla, es
a 62 -es uton haladoknak a STOP tabla.
- Dunaujvaros, vasutallomas elott (Bp felol), gyalogrendorok szoktak
a haromszoget, a mentoladat, meg az izzokeszletet kerni.
- Kisapostag a godor. Aki Bp felol erkezik, es a papirgyari elagazas
utan kifog egy teherautot, ne elozze meg a zarovonalon, mert lent
tavcsovel figyelik. Ugyanez Dunafoldvar felol is igaz.
- Dunafoldvar, ex szovjet laktanya, most Favall Kft elagazas.
- Dunafoldvar, Opel Suveges parkolo
- Paks elott, a 102 km, a gyurusi emelkedo alja, a kanyarban
a bokrok kozott bujik el a piros Skoda.
- Paks, teglagyar
- Paks, OMV benzinkut
- Paks, Volan keresztezodes
Az eromu utan nem ismerem a helyzetet.
Osszefoglalva, eleg surun vannak a HOTPOINT -ok a
hatoson, es mindenkit ovatossagra intek. Foleg a paksi
kommandosok szeretik kikapni a kocsibol az okvetetlenkedo
vezetot (jogosan).
Dunaujvarosban a veszelyes pontok:
Dozsa Gyorgy ut, (vasutallomastol a varosba vezeto ut), a
kiserdo mellett, a 120 kv -os tavvezetek alatt.
Ovaros, Magyar u. kozeptejon a negysavos uton.
Papirgyari ut, a MOM -al szemben.
Mindenkinek balesetmentes autozast !
Peter.
|
+ - | Fekcsovet meterre ??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Erdekelne hol arulnak meterre 5mm-es atmeroju rezcsovet,
fekcsonek ? Elore gyartott cso van mindenutt, de veletlenul
sem stimmel a hossza ahova nekem kell. Van peremezo
eszkozom, tehat azzal nincs gond, csak azzal hogy meretre
gyartsam acsoveket, mert fix helye van az alvazban.
3.5 meteres darab kellene a kalyhahoz, de sehol nincs akkora,
meg hollanderrel sem.
7mm -es cso is kellene vagy 6 meter, arrol meg "ne is almodjak"
hangzott a szinesfemboltos biztatasa. (Ez az uzemanyagcso
oda-vissza vezeteke, szinten az aljaban kikepzett tartoban).
A jelelnlegi csovek Japan acelbol keszultek. Ugyanugy megette
a fene az osszeset, mint az egesz autot.
Beszerzesi otleteiteket varom !
Peter.
|
+ - | trafipax tovabbra is (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok
Ahogy jovunk pest fele az M1/M7 -esen, akkor mar pesthez eleg kozel van az a
sebessegero, ami csak az autos szamara ad infot. Jobboldalon vagy egy
hatalmas kijelzoje, es arra irja ki a sebesseget. Eddig csak egyszer lattam,
de akkor is 120 -nal picit tobbet mutatott :))
Ez az autost buntetes nelkul probalja meg lassitasra birni, amikor elhalad
mellette, es egy jokora szamot lat rajta. (lehet sebessegmero hitelesitesre
is hasznalni :))))) )
Igaz az, hogy amikor kedvuk van a rendoroknek, akkor kozvetlenul a tabla
utan szoktak mericskelni, es azokat fotozzak, akik nem hallgattak a tabla
figyelmeztetesere?
A kameras kocsi alatt azokat erted, amik menetkozben mernek, es a TV-bol jol
ismert modon csak a celkereszttel kell aldozatot valasztani?
Ha igen, akkor az melyik kocsi, amelyiknek a csomagtartojaban egy mezei 12"
(vagy 14") monitor van, rendes minosegben, picit darabosan kepes
visszajatszani a felvett esemenyt stb. Egyszer lattam liyet, akkor is epp
buntettek valakit, es ott magyaraztak az "bunozo" egyennek, hogy nezze meg,
O kovettte el a tettet.
A rendorokon latszott, hohgy nem arra szantak azt a monitort, hogy
elokapkodjak onnan. Akkor vajon az mire valo?
A fizetos autopalyaszakszokon mennyire szoktak fenykepezni?
A XIV ker, mogyorodi uton vagy a 10 emeletes haz (talan a pepsi-e) toveben
szokott allni, vagy ezzel szemkozt a mexikoi ut fele levo nagyobb
epulet(kollegium) elott az arnyekban szoktak allni, itt favorit, vagy
felicia volt az eddig altalam latott ijeszto jelenseg.
Engem mar lekaptak, Ti ne probaljatok ki :)
De ha mar szoba hoztam a kornyeket, akkor a mogyorodi-rona sarkon szokott
lenni az a kornyezetszennyezettseget mero auto, ami a keresztezodestol a
mexikoi fele halado oldalon van, es ha valaki egy feltunoen fustolo kocsival
megy el mellette, akkor leintik a rendorok.
Aztan a hatar utnal, kifele haladva a varosbol, ahol van a repterre vezeto
gyorsforgalmi eleje, attol visszafele a centrum fele 1-200 m-re a jobboldali
sovenyben szokott rejtozkodni egy feher auto, neha hetvegen is. Hozzajuk is
majdnem volt szerencsem, de egy busz eltakart. Ebben a kocsiban eleg modern
kegyere lehet, mert egyszerre 3 savot is pasztaz.
Csao
RB
************************************************
* mailto: *
* URL : http://www.irisz.hu/~rb *
************************************************
|
+ - | szonyeg problema :))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Egy jo otletre volna szuksegem. A kocsimban van az a szonyeg, amit en
rendszeresen taposok. Nem az, ami az egesz kocsi aljat fedi, hozza van
csavarozva mindenhez, hanem az, ami kiveheto, az lesz koszos a
sartol...Szoval tudjatok, hogy melyik. Ez nalam nem gumibol van, hanem
hasonlo a padloszonyeg anyagahoz, tehat olyan kulturaltabb kivitelu.
Az idok folyaman annyit tapostam, hogy teljesen elkopott, ezert nagyon
konnyen gyurodik egy reszen, pont a kozepe tajekan. Mar ha csak picit
vegighuzom rajta a labam, mondjuk lassabb kuplungfelengeses, akkor is
osszegyurodik, es ez csak ujabb problemakat eredmnyez. Eredetileg volt a
felso oldalan egy kb 15*20cm-es gumi pont a most kritikus helyen, de annak
elengedett a varrasa meg eleg regen, es leszedtem rola(sajnos).
Mit lehetne ezzel tenni, hogy ujra normalis legyen? Tudom, vegyek ujat, de
mar ugy megszerettem a mostanit :))))) Gondaltam ra, hogy valamit az aljara
kene varrni/ragasztani, de mit? A felso oldalat nem akarom bantani, olyan
jol mutat most.
Egyeb otletek?
Elore is koszi
Csao
RB
************************************************
* mailto: *
* URL : http://www.irisz.hu/~rb *
************************************************
|
+ - | Vezetestechnika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Autosok !
A 180 fokos fordulo erdekes kerdes. En egy sokkal egyszerubbet
kerdeznek: amikor meg vezetni tanultam, azt mondtak, csak allo
helyzetben szabad az 1. sebesseget hasznalni. Azota mar tapasztaltam,
hogy eleg kis sebessegre lassulva is erdemesebb az 1-est hasznalni.
Igaz, erre az esetre akkoriban azt mondtak, hogy allora kell fekezni
az autot. Ki mit gondol errol ? Tovabba ki hova all a sebessegben
hagyni (es hanyadikban) ill. kezifeket behuzni a leallitas utan
kerdeseben.
Bessenyei Zsolt
|
+ - | tuzeloanyag-cella (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Talaltam egy cikket a tuzeloanyag-cellas motor fejleszteserol,
ugy tunik tobbeket erdekel a kerdeskor:
"A tuzeloanyag-cellaban a az elektrolizissel elentetes iranyu
folyamat jatszodik le; a hidrogen es a levegobol nyert oxigen
reakcioja soran viz es energia keletkezik. Ahhoz azonban,
hogy a keletkezo energia nagy resze villamos feszultseg legyen,
specialis korulmenyek szuksegesek. Mindenekelott az, hogy a
ket gaz ne keveredjen ellenorizetlenul, mert ilyenkor azonnal
veszelyes durranogaz keletkezik.
Ennek elkerulesere a ket gazt egymasra fektetett keskeny
jaratokbol allo cellalemezeken vezetik keresztul. A cellalemezeket
vekony, mindossze 0,1 mm-es polimerfoliabol keszult elektrolit
valasztja el, amely a kismeretu hidrogenionok szamara atjarhato,
es mindket oldala platinatartalmu katalizatorral van bevonva.
Az elektrolitfolia levegooldali feluleten felhalmozodnak a pozitiv,
a masik oldalon a negativ toltesek. A folyamat a hidrogen es a
levego megfelelo adagolasa eseten onfenntarto, az energiaforras
a ket reagens gaz kemiai energiaja.
A Toyota is elkeszitette ezen az elven mukodo motorjat, melyben
nem keves gondot okozott a hidrogen tarolasa. A nagy nyomasu
hidrogent olyan vastag falu aceltartalyban kellene tarolni, mely
a legsulyosabb balesetkor sem reped szet, igy a biztonsagos
elhelyezes es rogzites meglehetosen bonyolult. Szoba johet
meg a hidrogen cseppfolyositasa, de ennek megvalositasa,
csakugy mint a Mercedes modszere (a hidrogent az autoban
metanolbol allitana elo) - kiemelve biztonsagossagat - jelenleg
tulsagosan draga.
A Toyota modszerenek lenyege, hogy a gaztartalyt kulonleges
otvozettel toltik ki, amely igen nagy mennyisegu hidrogengazt
kepes elnyelni.
A tuzeloanyag-cella energiaatalakitasi hatasfoka mintegy
ketszerese a korszeru kozvetlen befecskendezeses
diesel-motornak, eleri a 65-70 %-ot is.
Ennek megfeleloen a Mercedes es a Toyota mellett majd
minden gyar foglalkozik a temaval. A Toyota fejlesztoi szerint
azonban az uj modszer elterjedesehez az eloallitasi koltsegek
csokkentesere, a megbizhatosag fokozasara es a teljesitmeny
javitasara van szukseg. E harmas feladat megoldasa
valoszinuleg meg tobb evre elegendo munkat ad az ezzel
foglalkozo szakembereknek."
Bye
Laci
|
|