1. |
Arithhmmmm, ... (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Valoszinuseg (mind) |
80 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: hd azonosito (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Lefedes II. resz (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
mingw32-make (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
6. |
mingw32: crtdll kontra msvcrt (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
offtopic (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Ne keverjuk ossze a szezont a fazonnal ... (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Arithhmmmm, ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Coders!
A magam oromere irnek(!) egy aritmetikai tomoritot,
de amit az alabbi programbol kiderul, nem ertek elegge
hozza. Valahol nem ugy muxik ahogy kellene neki.
Tudna vki segiteni nekem egy kicsit?
Elore is koszonom.
-=- start -=-
{$A+,B-,D-,E-,F-,G+,I-,L-,N+,O-,P-,Q-,R-,S-,T-,V-,X-}
{$M 16384,0,655360}
Type
Real = Double;
Const
maximumsymbol = 16;
percent_also : Real = 0.25; {az 1 gyakorisaga}
percent_felso : Real = 0.75; {a 0 gyakorisaga}
Var
also, felso, tartomany : Real;
szimbolum, actualsymbol : Char;
symbols : Array [1..maximumsymbol] of Char;
index : Word;
Function nextsymbol : Char;
.
-=- End -=-
udv.: XiX/PsychoMix
|
+ - | Re: Valoszinuseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 13 Dec 99 at 10:23, wrote:
> > az osszes kombinacioban pl. kiirni. Azt tudom, hogy a lehetosegek szama n!
>
> Akkor az permutacio, itt egy generator:
Csak azert irok, mert egy masik thread-ben a goto kapcsan eppen a
programok erthetosegerol van szo.
Szoval nem tetszik ez a kozolt kod. Es nem csak arra gondolok, hogy a
tabulalas hianya miatt teljesseggel olvashatatlan. Beleraktam a
tabulatorokat, es ugy is jo darabig el kellett gondolkodnom rajta,
hogy hogyan mukodik. Még át is irtam C-be (nincs Pascal forditom) es
kiprobaltam, hogy tenyleg jo-e. Jo volt :))
Ami igazan nem tetszik benne, az az, hogy az az erzesem volt
mikozben a kodot fejtegettem, hogy aki kitalalta az algoritmust, az
nagyon azon erolkodott, hogy hogyan kerulheti el a rekurziot.
Sikerult neki. Szuletett egy algoritmus, ami mint ertelmi
teljesitmeny, egesz izgalmas, csak eppen a vegeredmenye elegge
ketseges, mert nehezen ertheto (bar megengedem, hogy csak az en
agyam alkalmatlan a megertesehez :)
A kulcsa ez a ket sor:
> t[i,j] := t[i-1,j];
> if t[i-1,j] >= t[i,i] then inc(t[i,j]);
vagyis atmasolja az eggyel rovidebb korabbi permutacio sorrendjet,
es kozben 'helyet csinal' benne a vegere illesztett ujabb tagnak.
(Tudom, hogy ebbol nem lehet megerteni a mukodest, de nincs kedvem
erthetobbre fogalmazni.) Ebbol egyebkent latszik, hogy valojaban
ennek az alapja is a rekurzio, csak eppen a stack helyett egy kulon
tombbel el lehetett kerulni a szubrutin fizikai rekurziv hivasat.
(Egyebkent a lefoglalt tombnek csak a felet hasznalja a program.)
Raadasul idoben sem valami jo. A fentebbi ciklusmagot ennyiszer hatja
vegre: Szumma([k-1]*k!), k=1..n. Ezzel szemben a sima rekurziv
algoritmus, amit talan 2 napja irtam ugyanerre a kerdesre, annak a
magja n!*Szumma(1/k!) k=1..n -szor fut le csupan. Pl. n=7 eseten
34406 all szemben a 13699-cel.
A rekurziv programot idemasolom, hasonlokeppen leegyszerusitett
formaban, mint ahogy a pascalos program is volt (az egyszerusites
lenyegeben annyi, hogy be van drotozva az n. Ja, es lehagytam en is
a kommenteket meg a beszedes valtozoneveket ;))
#include <stdio.h>
#define N 7
int x[N+1];
int u[N+1];
void pp(int a)
{
int i;
if (a<=N) {
for (i=1; i<=N; i++) {
if (!u[i]) {
x[a] = i;
u[i] = 1;
pp(a+1);
u[i] = 0;
}
}
} else {
for (i=1; i<=N; i++) printf("%d ", x[i]);
printf("\n");
}
}
int main()
{
pp(1);
return 0;
}
István
-- Istvan Marosi -- http://www.sch.bme.hu/~marosi --
-- Recosoft Ltd. -- mailto: --
|
+ - | Re: hd azonosito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nagyon kemenyet kerdezhettem. A jomultkor (talan mult heten) feltettem egy
>kerdest:
>Hogyan lehet Visual Basic-ban lekerdezni a winchester azonositot.
Magat a vinyo tenyleges gyari szamat eleg nehezen (mert ehhez kozvetlenul
kell kuldeni egy parancsot az IDE-vezerlonek, es ezt a Win nem igazan
tamogatja)...
Ellenben a volume serial numbert eleg konnyen, a GetVolumeInformation() API
fuggveny segitsegevel meg lehet kaparintani - ezzel igazabol csak az a baj,
hogy formazaskor valtozik... (Persze ha masolasvedelemre kell, akkor ez nem
gond, hiszen ha formazod a vinyod akkor biztos, hogy a vedeni kivant program
sem marad rajta, igy erre az esetre ugyis ki kell talalni valami mast...)
Gabor
|
+ - | Lefedes II. resz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Gondolom(egy maganba kapott level alapjan(:-)), ha az
osszes assembly rutint lefedi egy programnyelv, akkor lehet beszelni
teljes lefedesrol....es ha 1 programnyelvben(a C-rol tudom) lehet
hasznalni assembly kodot, akkor az biztosan lefedheti, persze enelkul
nem biztos, hogy lefedi...Teszem azt egy szovegszerkeszton csak
szoveget irhatsz, jatszani nem lehet vele es forditva.Mondjuk egyik
programnyelven lehet, hogy inkabb csak szovegszerkeszto programot
lehet irni, a masikon meg inkabb grafikai demokat, alkalmazasokat...
A legkonkretabb ugy lehetne a kerdes: melyik programnyelvet mire
lehet hasznalni?Teszem azt egy foxproval neki lehet-e allni egy op.
rendszer megirasanak...?
Koszonom a valaszokat
Akos
|
+ - | mingw32-make (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Aki elkuldte nekem a make-t, koszonom !
A tobbieknek uzenem, ne kuldjetek el tobben is.
Erre a cimre NE irjon senki, ahonnan most kuldok.
Koszi.
- Tamas -
|
+ - | mingw32: crtdll kontra msvcrt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Megint van egy kerdesem a mingw32-vel kapcsolatban:
A mingw32-nek ket valtozata van: az egyik a crtdll-t a masik
msvcrt-t hasznal. Mi a kulonbseg a ketto kozott ?
(Azon tul hogy masik dll-t hasznalja a keszulo program.)
- Tamas -
|
+ - | offtopic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves
Szerintem tok jo lenne ha az ilyen orbitalisan hulye kerdeseid helyett
beiratkoznal valami szamtech tanfolyamra. Mi lesz a kovetkezo kerdes? Hany
laba van a processzornak? Es ha annyi van akkor miert nem maszik el?
Ha nagyon erdekel hogy mire jo az orajel meg mitol megy a villamos akkor azt
a gurusoktol kerdezd. Esetleg olvass konyveket meg doksikat. Erdemes,
komolyan. Nem viccbol irjak oket. Ja hogy egyszerubb itt megkerdezni, hadd
gepeljen a Marosi meg a tobbiek. Csodalom hogy nekik van ehhez turelmuk.
Maradjunk mar egy kicsit a topicnal (coder).
bocsesz
Arp
|
+ - | Re: Ne keverjuk ossze a szezont a fazonnal ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves HIX CODER >!
On 12 Dec 99, at 2:38, HIX CODER wrote:
> Felado : [Hungary]
> A problema szerintem elsosorban nem technikai. A piaci versenyorulet
> altal kikenyszeritett tempo nem teszi lehetove az igenyes munkat,
> meg olyan cegeknel sem, ahol pedig a munkatarsak igenyesek.
1000%-ig egyetertek!!!!! Ezert gondolom, hogy Free source rulez!!! Tudom,
hogy nem lehet jo kodot irni, mert az lassu es eluszik az uzlet. Ezert
nagyok, eroforras zabalok a programok. Ezert kell 2 evente uj vasat venni (ha
jatszani akarsz, akkor felevente).
Tudom, hogy igy van, de nekem ez faj... :-( En meg PTK-1072-on tanultam
programozgatni. Ott ha valami 72 lepesnel tobb volt, akkor az egy virtualis
program maradt... :-)
Udv From:, a dino
|
|