[United States] irta:
HA> En egy megszallott amator skoda rajongo es ganyolo vagyok. 3.5 evvel
HA> ezelott vettem meg eletem elso autojat egy S100-as modellt es a
HA> tapasztalataim nagyon pozitivak a geppel kapcsolatosan. Amiota megvan
HA> mentem vele kb 25000 km-t es me g egyszer sem hagyott cserben, illetve
HA> csak egyszer amikor eldugult a benzincso d e ez inkabb a magyar
HA> "csucsminosegu" benzinnek koszonheto :(
Ezzel vigyazz! Az elso kocsim nekem is egy S110-es volt. (olyan, mint
az S100, csak kicsit nagyobb motorral). Nekem is eldugult neha a
benzincso (nem biztos, hogy a benzin okozza). Mar rendszeres
megszokassa valt: kocsi ranagat, megall, kiszallok, szep hosszu
muanygacso AC-rol lehuz, csobe belefuj, ha bugyborekol, akkor benzincso
helyere vissza, AC kezzel felnyom, majd mehetunk tovabb. Majd par nap
mulva elolrol.
Egy baromi hideg teli ejszakan (ugy minusz 15 fok korul), hajnal 3 tajan
aztan nem sikerult visszafujni a dugot. Bejegesedett (gondolom 1-2
csepp viz is volt a tankban). Termeszetesen a hosszu slag pont nem volt
a kocsiban, sehol senki a preri kozepen, haza kene menni.
Kenyszerhelyzet: kocsi ala befekudni, benzintank leereszto csavar
kiold, benzin egy dunsztosuvegbe (volt valamiert a csomagtartoban, meg
kanna is) csorgat, benzincsavart csavarnam vissza... elobb a jobb, majd
a balkezem szepen okosan elfagyott. Az egyik csak csukloig, a masik
vallig. Baromi hideg tud lenni a benzin egy teli ejszakan. Vegul
hazajutottam.
Eredmeny: kb 15 liter benzin odaveszett, egy kabat, egy nadrag, egy
ing, egy pulover alvazvedovel atitatodott, eldobtam. Jobb kezem egy
hetig, a bal vagy haromig hasznalhatatlan volt (erdekes: a fagyas
egesi sebeket okozott, es gyogyulas kozben egy csontkemeny kereg
keletkezett a karomon, ami szoritott...). Persze sajat hulyesegem, de
kenyszerhelyzet volt...
Szoval ezt a dugulast egy alapos tank atmosassal es szaritassal meg a
hideg ejszakak elott meg kell szuntetni, mert komoly gond lehet
belole...
HA> Egy h˘napja vettem egy 120-as motort szetszettem csavarokra, vettem uj
HA> huvelyeket, dugokat, felujittattam a hengerfejet ‚s a fotengejt, uj
HA> csapagyak stb. lassan el is keszulok a munkaval, osszerakom es van egy
HA> majdnem "uj" motorom. Ez utan mit kell csinalni vele csak rakjam be a
HA> kocsiba es oruljek, vagy at kell mosatni valamivel, esetleg speci olajat
HA> rakjak bele ? A kottaban amibol csinaltam az egeszet semmi utalast nem
HA> talaltam erre vonatkozolag.
Ha szep tisztan raktad ossze, akkor nem kell semmi kulonos elokezeles,
de bejaratos lesz a motor, ezert ugy kell kezelni, mint egy ujat. Ezres
olajcsere, aztan kb 3 ezernel ujra, stb...
Amit viszont nem ertek: mit kezdesz az S100-asban a 120-as motorral?
Hogyan csinalsz neki pl hutest? A 100-asnal ekszijas ventillator van,
hatul a motor mellett a huto, mig a 120-asnal a huto elol, van
elektromos ventillatorral (amit eddig mind a 105-osmon, mind a
120-asomon kulon kapcsoloval kellett megsegiteni), stb... A
felfuggesztesek is elternek azt hiszam (valtora csatlakozas). Bar ez
utobbiban nem vagyok biztos. A 110-est sokszor szedtem aprora, a masik
kettot viszont nem kellett, csak az egyiket szelepeznem...
--
Szia SaGa
,
|