Kedves Listatarsak!
Hadd kerjem a kedves hozzaszolokat, hogy mivel szamos
levelezo rendszer nem kezeli az magyar ekezetet
(ertsd: kriksz-krakszok jelennek meg), tiszteljuk meg
ekezetmentes szoveggel azokat az olvasokat, akik nem
eleg szerencsesek, h. ezt kivedhessek!
Ha meg fe'lree'rte'st okzna az e'kezetne'lku:lise'g,
me'g mindig lehet igy po'tolni.
Regebben fent volt a hix.hu-n egy ugyes kis
ekezettelenito progi, ami megkonnyitette a dolgat, ezt
jo lenne ujra kozze tenni...
Udv,
Peter
A biztonsagi ov lehet hogy korlatoz a mozgasban, de
me'g mindig nem annyira mint a toloszek!:)
|
Gery,Tamas, Almos, Ed soraira;
Koszonom halasan mindenki valaszait elozo soraimra , amit irtam GERI A/C
problemaival kapcsolatban.
Remeltem volna, hogy soraimat nem a pokhendiskedesnek, nagyzolasoknak,
sem kritizalaskent vetteket volna.
Csupan a felevszazados sajat tapasztalataim alapjan az
air-conditioning-on irtam.
Tehat ,ha rosszindulatusagnak vettetek, sajnalom. S ugy a
kritzalo-sorokat, mint meg a le-hulyezeset is elfogadom minden
rossz-indulat nelkul.
Mindenek elott, csupan az A/C-re vonatkozoan irtam elobb soraimban.
A kocsit nem ismerem, soha nem hallottam, nemlattam, s nem velekedtem
azon !!!
Ketsegtelenul, leve Opel, tehat Ford altali.
A GAZ alanyan. Koszi az ertelmes magyarazatat az atalakitason az LP
gazra, methan, butan ,stbk-en. Tudataban vagyok annak, ami itt
(US-ban) rem alkalmazva. Rendszerint azok a gaz-vallalatok , alkalmazak
sajat gaz-aikat.
A "gaz" (gas) kifejezee itt ,az=mit naltalatok "Benzin" nevezve. Az az
gasoline (gas-o-line), mert a motor ,a carburator/ injector altal
legnemuve valtoztatott anyagon mukodik.
Itten, a "benzine" az mas vegyi-osszetetelu anyag. Fokent a festek,
gyogyszer, es vegyi-iparok alkalmazzak.
De igerem, a jovoben a Ti "benzin" szot fogom alkalmazni, ( remelve a
le-hujezeseket visszatartjatok)
Latom a 'benzin'-etek pumpai ara jelentosen magasabb mint itt. Velem,
hogy az ottani adotok joval magassabb.Habar mi itten ket (2) adot
fizetunk azon ,a US es Florida orszagoknak.
Mi az ottani ado a 'benzinen' ?
GENERATOR. Nem, nem toltjuk minden nap az accu-t. Az ALTERNATOR tolti
azt.
S az nem csak a nyelvi-szo valtozata.
Az alternator jelentosen mas. Elvileg, s nem csak alakjaban,mukodeseben
is. Az alternator on- regulatoros , s a kis fordulatokon is teljes
toltest ad,amig a regi generator csak a magasfordulaton tolt.
Soraitokbol velve , koraitokat aruljatok el, nem emlekeztek a
'generator'-okra ami volt 40 evvel ezelott.
A " HALI, Hiha, 'Haho, stb-ket olvasom a HIX-en. Ketsegtelenul, a
koszontes celjabol irva. Csupan az eredetet kerdeztem, nem remeltem
bosszantani senkit azzal.
Az A/C compressor javitasan, ismet csak a tapasztalok alapjan adtam
valaszomat. A koltsegek alapjan dont mindenki. Tudom ,hogy a javitott,
kevesebbe kerul, de mit fog az erni?
Mert ha 3-4 honap utan ismet koltekezesre kenyszerit, tobbe kerul majd.
Az R-134 csupan az ma ami hasznalhato az automobil A/C-kben. Az R-12,
R-22, stbk NEM.
De mind FREON- . Az R-134 a CFC mentes. Tehat nem az athmosfera
pusztitasanak celjabo alkalmazzuk azt itten. Epp ellenkezleg.
Az A/C olaj,es freon mennyisget csupan atlagban es tapasztalatok
alapjan veltem/saccoltam. Nem nagykepusegbol irva.
Sot ,tegnap (szerda) tortent hogy felesegem kocsijaban az A/C nem
hutottt. S mivel szereti a JEG-dideg kocsival menni, rogton javitohoz
rohanni. De csak a mechanikus aki semmi mas modelokon nem dolgozik.
Problemaja volt ; a (dryer-en) szariton-levo (low-pressre switch)
alacsony-freon-nyomas-kapcsolo-jat cserelni.
Ami vedi a compressort az alacsony freon eseten. S adni kelett 0.89 font
R-134-t.
A 940 Turbo-ja kb. 2.5 font freont szuksegel.
Igen, tudom , ottan a mesterseges (CGS) mereteket ismeritek. A 'font'
/
pound (lbs) kb.45 deka. Folyadekok gallonban , a US Gallon = 3.8
liter. Itt csak az alkohol-ipar hasznalja Liter-t. Ugy a mennyisege
kevesebb, s az ara emelve.
|