1. |
re: Re;Auto # 3141 (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Re;Auto # 3141 (#3145) (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Re;Auto # 3141 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
" Gererator " azaz dinamo Voltja. (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: *** HIX AUTO *** #3145 (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
6. |
generator es tarsai (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: generator (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Re[3]: Re; AUTO # 3139 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
9. |
re: Re;Auto # 3141 (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Re;Auto # 3141 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
re: Re;Auto # 3141 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re;Auto # 3141 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kezd elegem lenni, én csak annyit kérnék, hogy janibacsi, legyél
szives megpróbálni kicsit jobban alkalmazkodni a magyar viszonyokhoz,
és elfogadni a magyar szakkifejezéseket!
Köszönöm!
Varga Álmos
|
+ - | Re: Re;Auto # 3141 (#3145) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Tudtommal, a Ford a tulajdonossa, mint a Volvo, Jaguar, Austin,Saab
> (csak a kocsi), s azert hivjak az Opelt,az Europai Ford-nak.
Rosszul tudod, az Opel tulajdonosa a General Motors, nem a Ford.
> De a "generator' az nem egyenlo az "alternatorr-ral.
> A nagy-kulombseg ,hogy a 'generator' D.C. (direct current) aramot
> fejleszt, s az 'alternator' mint neve is mutatja A.C. (alternating
> current)-et.
Nem vagy képes megérteni, hogy angolul ugyan így van, de itt mi
magyarul levelezünk, és amit angolul >alternator< néven
illetnek, azt magyarul generátornak nevezzük???
Ideírom angolul is, hátha úgy jobban érted:
Try to understand that the car part whose name is >alternator< in
English is called >generátor< in Hungarian.
> S a generatoros kocsik 6 volt-os accu-val voltak. Az alternatorral 12
v.
> alkalmazva. Ha nem emlekznel ,az ertheto, de gyanitom ,hogy Europaban
ma
> a kocsik DC aramosak, 6 voltosak, vagy hogy nem tanulhattad volna
> kulomsegeiket az 5. elemiben.
A magam részéről egyetemen tanultam autóvillamosságot. Nem érdemes
gúnyolódnod, ezzel nem sikerül elrejtened, hogy te ragaszkodsz a
tévedésedhez napok óta.
Ed
|
+ - | re: Re;Auto # 3141 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Janiba! Semmi kifogasom a kulfoldre szakadt magyarok ellen, en is
Nemetországban élek. De annyi hulyeséggel, amennyit te osszeírsz, még szinte
eletemben nem találkoztam.
'megajules' – a joule energetikai mertekegyseg, mellyel energia, munka,
vagy
hoteljesítmény jellemezheto, a benzin osszetetelehez anyagkent semmi koze
„Tudtommal, a Ford a tulajdonossa, mint a Volvo, Jaguar, Austin,Saab (csak
a kocsi), s azert hivjak az Opelt,az Europai Ford-nak.“
Az Opelt definitiv nem hivjak europai Fordnak, mert akkor nehany Opel
manager mar szivrohamot kapott volna… Az Opel tovabbra is GM tulajdon,
legalabbis nagyreszt.
En elszorakozok az irasaidon, nem is reagalok ellensegesen, irjal csak
batran tovabb, de ha lehet kerni akkor csak olyat aminek valosagtartalma
is
van!!!
Szabo Peter
|
+ - | " Gererator " azaz dinamo Voltja. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))
Sziasztok Autosok.
>S a generatoros kocsik 6 volt-os accu-val voltak.
Nem eppen kedves Jancsibacsi.
Tudtommal a " generator " azaz a dinamoval szerelt gepjarmuvek voltak
szerelve 6 es 12 V - al. Talan meg Triznyak avagy Meszaros Geza baa is
emlekszik, hogy a 600 as es az elso szerias 601 es Trabantok 6 V os
dinamoval voltak szerelve. Mig a tobbi tipusu gepjarmu 12 V os
feszultseggel.
>Az alternatorral 12 v. alkalmazva.
Mostansag az uj fejleszteseknek koszonhetoen mar kezdik bevezetni a kettos
feszultsegu autokat. Standard 12V de melette 48V feszultseget is.
>Europaban ma
>a kocsik DC aramosak, 6 voltosak, vagy hogy nem tanulhattad volna
>kulomsegeiket az 5. elemiben.
En sem tanultam a kulombseget :-DD) Vagy mar nem emlekszem ilyen piszlicsare
dolgokra ;-)
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
1014.Budapest. Uri u. 24
Skoda 120 L
Militec , HiX autos matrica kaphato
A-MajorKa Bt.
T: 0620- 9446107
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #3145 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Par ev ro utan:
Politikat pls ne itt. Kinek a pap, kinek a papne, nekem a skandinavok :)
Erdekes es ertelmes dolgokat irhatnal, ha figyelembe vennel par dolgot:
A lista magyar szaknyelvet hasznal. Te magad irtad, hogy a nemetbol vettuk
at
a szavak nagy reszet. Ha ehhez minimalis szinten alkalmazkodnal es nem
teriteni
probalnal maris nem kotnenek bele abba, amit irsz.
Hasonloan a kinti allapotokbol ne indulj ki, ez Europa. Nem vagytok elorebb,
de hatrebb se, mas iranyu a fejlodes. Technikailag a Japan/EU gyartok bizonyos
teren elorebb vannak, bizonyoson hatrebb. (Na ez egy erdekes tema, kivancsi
lennek hogyan latod.)
Inkabb meselj arrol, hogy milyen autok, utak, utazasok, elmenyek vannak/ertek
kint. Sokkal erdekesebb lenne, mint a hazai utak, fizetesek, jarmuvek,
auto
hasznalati szokasok ismerete nelkul beleszolni temakba.Par honapot eltoltottem
a keleti parton es erdekes gepeket lattam. Sajna az eszaki es belso reszekre
nem jutottam el, pedig erdekelt volna. Majd legkozelebb...
Udv,
Frescho
Feladó: janibacsi_ten.vtbew
Nem
Vagyto lemaradva Sandor. Csupan ahol elsz az allam-hatalmi kis-istenek
a
lakossag uralmaval, s nem a lakosok jogainak,lehetosegeinek biztositasaval
torodnek. Amint majd egyenlo lehetosegeitek lenne, kepessegeitek, szorgalmaitok
aran ugyan azt a csucs-eredmenyeket ernetek majd el.
|
+ - | generator es tarsai (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Janibacsi, legy szives, szuntesd meg a kioktato stilusodat es a politikat
ezen a forumon.
: S a generatoros kocsik 6 volt-os accu-val voltak. Az alternatorral 12
v.
: alkalmazva. Ha nem emlekznel ,az ertheto, de gyanitom ,hogy Europaban
: ma a kocsik DC aramosak, 6 voltosak, vagy hogy nem tanulhattad volna
: kulomsegeiket az 5. elemiben.
Mielott itt hitvita kerekedik abbol, hogy ki mit tanult 5. elemiben,
probald meg megerteni, hogy a magyar nyelvben a generator kifejezes egy
olyan keszuleket jelent, ami mechanikai energiabol valtakozo feszultsegu
villamos energiat allit elo. Lasd meg "haromfazisu generator".
A szemelygepkocsik villamos rendszere 12V egyenfeszultsegre alapul, ezert
a generator valtakozo feszultseget egyeniranyitjak. Igy teljesen
ertelmetlen "DC aramos" vagy "AC aramos" kocsirol beszelni.
Udv,
marky
|
+ - | Re: generator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> <<Nagyon szeretnem ha mi Tudtommal, a Ford a tulajdonossa, mint a Volvo,
> Jaguar, Austin,Saab
> (csak a kocsi), s azert hivjak az Opelt,az Europai Ford-nak.
Janibacsi! Igazan nem akarok kotozkodni, de az Opel a GM tulajdonaban van..
Nezd meg ezt : http://www.gmeurope.com/
> A GENERATOR nevezve DYNAMO-ank is, az igaz.
> De a "generator' az nem egyenlo az "alternatorr-ral.
> A nagy-kulombseg ,hogy a 'generator' D.C. (direct current) aramot
> fejleszt, s az 'alternator' mint neve is mutatja A.C. (alternating
> current)-et.
> S a generatoros kocsik 6 volt-os accu-val voltak. Az alternatorral 12
v..
> alkalmazva. Ha nem emlekznel ,az ertheto, de gyanitom ,hogy Europaban
ma
> a kocsik DC aramosak, 6 voltosak, vagy hogy nem tanulhattad volna
> kulomsegeiket az 5. elemiben.
De magyarul mashogy hivjak oket!!!
Itthon dinamonak hivjak, azt ami D.C.-t allit elo, es rendsezrint 6V-os
volt
(de van 12 V-os dinamo is), es generatornak ami A.C.-t és ezt diodaval
egyeniranyitva kapjuk az egyenaramot.
Minden az utobbi sok evben gyartott europai kocsi generatoros, 12V-os
rendszerrel.
Az, hogy angolul hogy hivjak, az most mellekes, a listat olvasok igen nagy
szazaleka a magyar terminologiat ismeri, ott pedig dinamo (DC) van es
generator (AC).
Hivatkozasok: dinamo: http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinam%C3%B3 , generator:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gener%C3%A1tor
De ha ezeknek nem hiszel, akkor nezd meg, hogy mit tanitanak a Muszaki
Egyetemen a jarmugepeszeknek:
http://www.auto.bme.hu/oktatas/segedletek/gjm_elektronika/GJE_Ea04-09_2005.pdf,
a
37. oldaltól nézd
Szabolcs
|
+ - | re: Re[3]: Re; AUTO # 3139 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ok, nyertetek. Szerintem nem volt semmi a levelben csak a
velemenyem amerikarol, az amerikai szemleletrol, gondolkodasrol.
Irtam is nem Jancsibacsinak szol szemely szerint, o abban
a kulturaban el, de ha mindenki egyet mond:
Elnezest a listatol, Jancsibacsitol, mindenkitol a levelert.
Reszemrol tema ejtve.
|
+ - | re: Re;Auto # 3141 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aki a Hix Autobol szivja magaba a dinamo, a generator, illetve az
alternator mukodeset, annak jelzem, hogy a jelen allapotok szerint
nagyon hulyen fog meghalni. :-)))
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: Re;Auto # 3141 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tudtommal, a Ford a tulajdonossa, mint a Volvo, Jaguar, Austin,Saab
>(csak a kocsi), s azert hivjak az Opelt,az Europai Ford-nak.
>Kerdezd Akos Szilagyi-t, vagy keresd fel Csaba Csere lapjat.
Google - 2. talalat:
*** Szilágyi Ákos: Légzőgyakorlatok kezdő haldoklóknak ***
Ez a pacak tudja, hogy kie az Opel?
Nem egyszerubb megnezni a Ford, illetve a GM oldalan?
http://www.ford.com
http://www.gm.com/
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: Re;Auto # 3141 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Janibacsi!
Csak az utolso soraidra reagalnek: a dinamo amit nalunk
autoban talan csak a Trabant es a kispolszki alkalmazott
6V-os volt. Ha jol ertelmeztem amit irtal, Te ezt nevezed generatornak.
Ami errefele generator az egy valtoaramot eloallito eszkoz, diodakkal
egyeniranyitva es ez tolti az akkumulatort.
Valoszinuleg ez okozza a fogalomzavart.
Udv: Arpi
PS: orulok, hogy velunk maradtal a zrikalasok ellenere is, nagyon
szegyellem
magam miattuk :-(
|
|