Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2221
Copyright (C) HIX
2004-06-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: klima es hutoviz (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Valasz: Re: zaszlok, egyebek *** HIX AUTO *** #2219 (mind)  18 sor     (cikkei)
3 auto eladas (mind)  9 sor     (cikkei)
4 jobb-balkormany, GPS-es riaszto (mind)  44 sor     (cikkei)
5 Re: legzsak, matrica (mind)  23 sor     (cikkei)
6 matrica, rendszam, rendszammatrica (mind)  22 sor     (cikkei)
7 hatso ablak (mind)  11 sor     (cikkei)
8 minden (mind)  111 sor     (cikkei)
9 Re: riaszto, OFF (mind)  37 sor     (cikkei)
10 Re[2]: Off Bp szinei, jobbkez, motoros crash (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - re: klima es hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Nemreg volt szerelonel a draga es rakerdeztem a klimaventillatorra: 
kiderult, hogy lama voltam, ott volt, csak en nem vettem eszre. Es persze 
nem ment. A szerelo megbikazta ;-) a villanymotorjat es erre beindult. 
Innentol azt javasolta, hogy vigyem el klimashoz, mert vezerlesi gondok 
lesznek.
Koszonom mindenkinek a segito szandeku hozzaszolasokat. 

Udv,
pJ
+ - Valasz: Re: zaszlok, egyebek *** HIX AUTO *** #2219 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
> Temakor: Re: zaszlok, egyebek ( 31 sor )
> Idopont: Sat Jun 19 09:44:03 CEST 2004 AUTO #2219
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>...
(http://en.wikipedia.org/wiki/Halogen_lamp#The_halogen_lamp). Ez eddig nem
volt baj (sot), de egy ideje terjednek a polikarbonat optikak, amelyeknek
elonyeik mellett megvan az a rossz tulajdonsaguk hogy uv-re sargulnak.
http://www.coolcats.net/tech/troubleshooting/headlamp.html Bevonjak ugyan
uv-elnyelo reteggel, de az csak veges mennyisegu uv-t kepes megzabalni es
igy jobb ha nem nyomja ra allandoan az izzo az uv-t. Ennyi eleg is ahhoz
hogy ertelmet nyerjen a gyari ajanlas :-)
...<<<<<<<<<<

Es mi a helyzet a napsugarzassal? Onnan minden nap 9-16 oraban erkezik
folymatosan az UV.

udv, Akos
+ - auto eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

23 éves Golf I-esemet szeretnem eladni. Segito tippet, tanacsot
szeretnek kerni, mikent kezdjek neki, hol erdemes meghirdetni. TIA


--
Viszlat:
Dorozsmai Karoly
+ - jobb-balkormany, GPS-es riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom Fogashnak a jobb-balkormanyos torestesztet.

###

: A mobilok zavarasara is rak erdeztem, azt modtak tobb ilyennel is
: kiprobaltak, nem lehetetlen de egyszerre tobb, es a mobil csatornakkal
: pontosan megegyezo frekvenciaban dolgozo keszulek kell, kulonben ha
: csak egyen is kommunikalni tud a keszulek mar leadhatja a jelet.

Nem kell pontosan megegyezo frekvencia, siman elo lehet allitani
szelessavu zavarjelet is, ami lefedi a teljes frekvenciatartomanyt.

A keszulek mindig le fogja adni a jelet (kiveve, ha besugarzod valami
gigawattos pulzussal, mert ekkor fizikailag tonkremegy), a kerdes az, hogy
a torony fel tudja-e dolgozni a jelet vagy sem. Elso megoldaskent tehat
learnyekoljuk az antennat. Ha nem tudjuk, hogy hol az antenna, akkor egy
nagy paplannal (aminek az egyik oldalara aluminium- vagy rezreteget
vittunk fol) leteritjuk az egesz autot. Toronyhoz kozel viszont nem
biztos, hogy elegseges az arnyekolas.

GPS-es rendszernel fizikailag sokkal egyszerubb a GSM helyett magat a
GPS-t zavarni (mivel itt sokkal kisebb jelet kell elnyomni) -- erre boven
eleg a mar emlitett paplan. A tulajnak me'g esetleg kimegy a hivas, hogy
eppen lopjak a kocsit, erre o kinez az ablakon, latja, hogy egy paplanos
autot folhuznak a trelerre, es az elso utcasarokig meg latja a kocsijat...

Mellesleg mobiltelefont sem olyan bonyolult zavarni, ugyanis nem a telefon
jelet kell zavarni, hanem a toronyet, pontosabban azt a csatornat, ahol a
telefon es a torony megbeszelik az adatatvitel reszleteit (kisebb jel).
Ilyen elven mukodnek a kozintezmenyekben (iskola, opera, stb.) elhelyezett
GSM-zavarok.

Szoval lehet, hogy latvanyos, meg atombiztos, meg minden; de nem mind
arany, ami fenylik... Tovabba a GPS nagy hatranya, hogy senki sem
garantalja neked, hogy a yenki hadero idonkent nem fogja kikapcsolni a GPS
civil jelet (ezert nem ertem, hogy a nemetek miert akarnak allami
hataskort -- adoszedest -- *kulfoldi* katonai hercehurcara alapozni
/GPS-alapu autopalya-utdijat szeretnenek szedni/ ).


Udv,
marky
+ - Re: legzsak, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar irok, lenne egy kerdesem:
> Meddig mukodokepes egy legzsak?
> A kocsim mar a 11. evet gurulja es felmerult bennem,
> valyon mukodnenek-e meg a legzsakok?

Hali!

Nekem a 307 szerviz-konyve 10 evet ir. Vagyis addig garantaljak a
muködokepesseget. Valoszinu persze, hogy tovabb is mukodokepes, de ezeknek a
pirotechnikai eszkozoknek ismert, hogy korlatozott a tarolsai ideje.

Bár egyszer olvastam arrol, hogy par eve a Mercedes falnak csapatott egy
olyan Smercit, amelybe eloszor szeretelk legzsakot, valamikor a 70-es
evekben (?), es mukodott.


Mas:

Duhongtunk itt az uj rendszam melle jaro matrican, ma lattam egy lengyel
rendszamu kocsit, tok ugyanilyen matrica volt a szelvedojen, csak PL
felirattal. Ezek szerint, lkehet, hogy valami EU-s dolog ez?

Szabolcs
+ - matrica, rendszam, rendszammatrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A rendelet megszavazoinak szellemi epseget en is ketsegbe vonom
> - a matricagyarto maffiahoz valo kapcsolatukat - nem.
> Aki(k) nagyuzemben lopnak-gyartanak rendszamokat, nem fog(nak) 
> egy ranezesre 200 Ft-os matricabol ugyet csinalni, legfeljebb ennyivel
> tobbe fog kerulni a "kedves megrendelonek

Jo erzes hazajonni es a sok baratsagos, nyugodt olasz utan megint 
egy rakas uldozesi manias magyart latni :)))))))))

Szlovakiaban 98-ban vezettek be a matricat a rendszamhoz es a celja 
az volt, hogy a rendor ellenorizhesse, valoban az autohoz tartozo 
rendszam van az auton. Nem tokeletes rendszer, de jo, megneheziti a 
siman atdobom a ket rendszamot fele lopast. Nekem nagyon tetszett, 
nem talaltam benne semmi kivetnivalot. Szelvedocsere eseten a 
muhelyben a matricat eppugy atmentettek, mint az autopalya 
matricakat, pech csak akkor volt, ha eppen ott serult a szelvedo. Aztan 
3-4 ev utan megszunt ez a rendelet, most mar nincs matrica, sajnos 
nem tudom miert.

Cs.
+ - hatso ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> 3-5 ajtos karosszeria-formanal mindig koszolodik a hatso ablak, mert 
> a kocsis zekreny mogotti orvenyek mindent felkavarnak a kocsi 
> hatfalara.

Kiveve pl. az Alfa 146-ot pl. ahol van minimalis tulnyulas (10 cm), amitol 
meg nem lesz szedan, de arra eppen eleg, hogy a hatso ablaktorlot 
soha nem kelljen hasznalni.

Cs.
+ - minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Ford eredetileg amerikai auto, tehat hiaba Europaban gyartjak (most
>speciel Nemetorszagban), attol meg amcsi marad. I(...)
>Az Audit TT-re is nemetet mondunk, pedig Gyorben gyartjak ;)
Haat, nem  mondom, hogy nincs benne logika, de egy Kolnben fejlesztett es gyart
ott auto szamomra eleg nemetnek tunik, mig az Audi csak egy sziget Gyorben, aho
l a full nemet fejlesztesi eredmenyeket es gyartastechnologiat alkalmazzak. Szo
val az en szememben a kolni Fordok nemet autok, de vegul is nem oszt, nem szoro
z.

>Vaze, komolyan momndom szanalmasak vagytok.
Sajnalom, nekem egy kek-sarga-piros zaszlorol default Romania ugrik be...

>Hat, nem tudom a tobbinel hogyan van, de az XM-en (es a BX-en is) 60 folott
>mar semmi sem hullik a hatso ablakra...
Mert a hatso ablakod a teto resze. Vagy mondjam, hogy mert a bena franszija mer
nokok meg egy rendesen koszolodo hatso ablakot se tudnak tervezni? :-) De a hat
falad neked is koszos, nem?

>Csak  apro megjegyzes: a Croma TDid motorja kozvetlen befecskendezeses
>(inizione diretta), _nem_ common rail.
Jogos, a common rail csak a JTD-ben jott. Bocs.

>Az izzo buraja sokszor nem uveg hanem kvarc, ami jobban
> birja a meleget de nem szuri az UV-B-t
Tudomasom szerint a kvarc is _egyfajta_ uveg. Megkockaztatom, lehet, hogy az UV
-B-t nem szuri _annyira_.

>Ez eddig nem
>volt baj (sot), de egy ideje terjednek a polikarbonat optikak, amelyeknek
>elonyeik mellett megvan az a rossz tulajdonsaguk hogy uv-re sargulnak.
Fenyszoro"uvegre" gondoltal, nem? Jo a muanyag, sokkal tobbet kibir, mint az uv
eg. MArmint kavics-szempontbol. De ezek szerint az osszes Mondeo-I (a kislampas
ok) tompitottjaban rossz izzo van, mert az mind be van sargulva, nem is kicsit.
 

>Fogash egyenesen azt irta (szokasos optimizmusaval:) hogy "Le akarnak huzni
>a speci uv izzojukkal". Lehet, de akkor nem egy ceg teszi hanem
>osszeeskudtek az auto- es izzogyartok  (...)
Emlekezetem szerint azt irtam, hogy menj el a Tescoba, vegyel JO MINOSEGU (=nem
 tesco gazdasagos) izzot, aztan rakd be magad. Az ellenkezesem foleg a "csak ma
rkaszervizben, mert meghibasodashoz vezethet" kitetel ellen szol! A markaszervi
z jo vastagon szamlaz, de az eredetivel egyezo minosegu izzo, olaj, ekszij, fek
betet, szurobetetek kaphatoak mashol is!

>>EZ TIZ LITERES FOGYASZTAS
>>es kozben lassu voltam, mint egy nyugdijas postas es ovatosan bantam
>Hat soknak tunik valoban. Annak idejen az 1.6-os (101 LE) Octavia
> bejaratas alatt 8.5 litert evett legkondi es automata valto nelkul. Majd beja
ratas
>utan 1-1.5 literrel csokkent a fogyi tempos (nem nyugdijas) vezetes mellett.
Eddig ket Toledo meg egy Bora, amit 0-40.000 km kozott csak en vezettem, de a f
ogyasztasuk nem valtozott a bejaratas alatt/utan. Talan pont annyival tapostam 
jobban, mint amennyit csokkent volna magatol a fogyasztas. Es volt klimas-autom
atas Octaviam is, (bejaratott), de az is kevesebbet evett egy literrel, mint ez
 a Honda. Pedig az 1.6-ketszelepes volt. Es az erdekes, hogy jobban is ment a 1
01 lovaval, mint ez a 120 loval. Ez az automata valami hihetetlen szar. Az Octa
viaet (meg a Ford Escape-et) konnyu volt kiismerni, a gazpedallal jatszva remek
ul lehetett iranyitani, hogy mikor kapcsoljon vissza es mikor ne. Ez a szar meg
 ha nem nagyon nyomom, akkor nem gyorsul, ha meg jobban nyomom, akkor egyszerre
 visszakapcsol, de akkor se megy, csak bog a motor. Sok olyan helyzetben is, am
ikor egy visszakapcs nelkuli bo"gaz is eleg lenne. Nem szeretem. Tudom, visszat
aszito sirankozasnak tunik, hogy az alam tett cegautot ennyire fikazom, de igy,
 mostmar a harmadik japan automat nyuzva meg mindig nem ertem, mi hajt bele fel
nott embereket a japan auto megvasarlasaba.
Ja aprosag: az ajtokon korbe vaskos gumitomitesek futnak, ettol az ajtocsukodas
 meggyozoen tompa hangu puffanasnak tunik. Csak tunik. Az ajto ugyanis olyan ko
nnyu (vekony vacak badog?), hogy ha nem izombol csukod, a sulya nem kepes a gum
itomitest osszenyomni. Aki azzal jonne, hogy "mert uj", annak mondom, hogy az a
ltalam kiprobalt uj Alfak, VW-k, Skodak ajtaja becsukodott...

>Mi lesz ennek a vege? Daewoo Matiz
>alapra epulo H9-es?
Mar elkezdodott! Itt azsiaban egyes piacokon a Matiz Chevy logoval futkos...

>Szokasok, tettek nem oroklodnek genetikailag,
>az a szocialis orokles.
De igen! Van egy oceani halfajta, ami megszokasbol mindig balra dolve uszott a 
vizfeneken. Gondolom "jobbuszonyos" volt. Egy ido utan ennek a fajtanak a BAL s
zeme ATVANDOROLT a jobb oldalara., igy most ket jobb szeme van, bal meg nincs n
eki. Ez nekem genetikainak tunik, nem csak viselkedesbeninek. 

>Hiaba metelik korul az emberek a peniszuket mar
>evezredek ota, az a franya fityma csak mindenkinel
>kinol:-)))
Szerencsere csak egy erosen aberralt torzs csinalja valami vallasi humbugbol. A
 tobbsegnel koszoni szepen, jol erzi magat ott, ahova nott...

>Meddig mukodokepes egy legzsak?
>A kocsim mar a 11. evet gurulja es felmerult bennem,
>valyon mukodnenek-e meg a legzsakok?
Vajon, pontos J-vel. Amugy a gepkonyvek 10 ev utan ellenorzest/cseret irnak ra.
 De lehet, hogy csak "jobb a bekesseg" alapon, ugyanis nem kopoalkatresz, nincs
 benne mozgo elem, vagyis elvileg nem hasznalodik el. Hacsak nem lesz benne ned
ves a puskapor... :-)

>es a mobil csatornakkal pontosan megegyezo frekvenciaban 
>dolgozo keszulek  kell, 
450 MHz, 900MHz, 1800MHz. Ha jol tudom (majd biztos kijavitanak) a telefon-adas
 ebben a 3 savban megy, a beszelgetesek kodolassal kulonulnek el egymastol, nem
 frekvenciakon ugralnak.

> a fejlesztoket nem lehet megvenni, 
Egy kollegam szerint: "Mindenkinel letezik az az osszeg, amennyiert korpasodik 
a haja..."

> Europa foldrajzilag nyugaton elterulo orszagarol van szo.
Ha ilyen jo, miert nem tudhatjuk meg, kifele-mifele orszag/ceg ez? Es ha en is 
akarok? Ez az 1500 euro az elso ev dija (beszerelessel, belepesi dijjal, hardve
r ara stb), vagy minden evben ennyi?

Fogash
+ - Re: riaszto, OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> A mobilok zavarasara is rak erdeztem, azt modtak tobb ilyennel
> is kiprobaltak, nem lehetetlen de egyszerre tobb, es a mobil
> csatornakkal pontosan megegyezo frekvenciaban dolgozo keszulek
> kell,

  Amiket pontosan erre fejlesztettek ki, nem tul dragak. Orszagfuggo,
hogy megveheto-e legalisan. Nem kerul eszement osszegbe. Nyilvan nem
ez a fo piaca, foleg iskolak, uzemek, cegek, szinhazak veszik. A
torony jelet eleg trivialis elnyomni, akar az osszes csatornan is. 
Nem tudom a GSM specifikaciot, de meglepne, ha *csak* kimeno jel
eleg lenne a riasztashoz. Bar azt sem lehetetlen elnyomni, elvegre
1-2W a megengedett teljesitmeny, igaz, hogy sok csatornan kell
elnyomni ennyit. Nyilvan 1500 EUR-ert nem a Suzukis fogja venni
(aka 'hogyan duplazzuk meg a kocsi erteket'), hanem a draga autokba
rakjak. Aki ilyet lop, annak meg van erre par szaz euroja (amibe
a zavaro kerul).

<OFF>
  Ket pontositas. Egyreszt teljesen igaz, hogy a jobb- es bal kormanyos
kocsi kicsit mas. De abbol, hogy egy nemzet autogyarai milyen aranyban
allitjak elo a ket verziot, abbol nem kene messzemeno politikai
kovetkezteteseket levonni. Ennyi.
  Kornyezetszennyezes: Murphy azt mondta, hogy 'alkoholista az, aki
tobbet iszik az orvosanal'. Kornyezetszennyezes is ilyen. Kornyezetszennyezo
az, aki tobbet szennyez *nalam*. Hasonloan amokfuto az, aki megeloz,
mazsola/akadaly az, akit megelozok. Stb. A valosag ezzel szemben az, hogy
a szennyezes olyan, mint a terhesseg. Nincs 'kicsit' terhes, hasonloan
nincs 'kicsit' szennyezo sem. Amint elforditod a kulcsot es beindul a
kocsi, szennyezel. Pont. Ezt ki lehet dumalni, de buszkenek nem lehet
lenni ra. Ja, es Oroszorszag alairta azota Kyoto-t? Eredetileg beintettek
ra. Nem mintha lenne barmi jelentosege a szovegezes miatt (ha USA nem 
irja ala, akkor ugysem kotelez semmire).
</OFF>

Gyula
+ - Re[2]: Off Bp szinei, jobbkez, motoros crash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>[...] Bp fovaros zaszloja korabbi keletu, mint a roman.

Szerintem mindegy. Nem tudom, ki irta, de nagyon igaz: nem varosallam az,
hanem egy orszag FO"varosa. Tessek az orszag zaszlajat hasznalni.

Mas. Ugy tudom, a lovasok szoktak egymas mellett bal oldalon elhaladni,
meghozza azert, hogy a jobb kezuk talalkozzon. Talan ebbol jott a
briteknel a bal oldali kozlekedes...

 >sok ilyen erdekesseg van, pl. a zsebkesekkel kapcsolatban is.

Jaja. Bevasarlas utan kocsibol pakolok ki, viszem a masodikra a cuccot. 
Kulcs  a jobb zsebemben, telefon a balban. Vagy forditva, de az tuti, hogy 
mindig az a kezem az erosebb [es viszi a tobb cuccot], amelyik ugyesebb is, 
tehat a kulcs mindig rossz helyen van. Vagy megszolal a telefon. :o

Megint mas. Gyor mellett [Abda fele] az 1-es uton tortent a mult heten
egy motoros baleset. Ugy tudom, egy Pontiac soforje volt a hibas. Kivancsi 
lennek, ki mit hallott az ugyrol.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS