Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1652
Copyright (C) HIX
2002-11-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 GPS, kisse offtopic (mind)  73 sor     (cikkei)
2 va:index falun (mind)  10 sor     (cikkei)
3 PKI autoban (mind)  42 sor     (cikkei)
4 talalkozo (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Re[2]: evjarat, raboloember (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Gumifogyas (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: index falun (hosszu) (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Re: Xenon tyehnyika (mind)  21 sor     (cikkei)
9 videki soforok... (mind)  20 sor     (cikkei)
10 gumi (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - GPS, kisse offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel nem AUTOs tema, igyexem rovidre fogni magam (esetleg attehetjuk a
>temat a TUDOMANYba).
>
>Joe irta:
>: Ezek a kodok ugynevezett pszeudo-random kodok es annyira bonyolultak,
>: hogy veletlenszeruen eloallitott jelsorozatnak tunnek, pedig gondosan
>: kivalasztott szekvenciakat tartalmaznak.
>
>A civil kodok 1023 orajel periodusu jelek, raadasul kozismertek (kulonben
>nem lehetne civil vevokeszulekeket epiteni).
Hehe, ha az csak igy menne... Eloszor is a GPS hold altal kuldott osszes
kodsor (C/A kod, P kod, NAVDATA kod) felepitese harom reszbol all: TLM, HOW,
ADAT. Eddig csak az adatrol beszeltunk. A TLM es HOW kodokat a muhold
generalja. A TLM jelzi a feltoltes
pillanatnyi allapotat a feltoltes folyaman /adat feltoltes a foldi kontroll
szegmenstol/. A HOW tartalmaz egy szamot, amit Z-nek neveznek es fontos
tudnia a vevonek amikor megprobalja venni a P kodot. Ez a szam mondja meg a
vevonek pontosan, hogy hol tart a muhold ennek a nagyon bonyolult kodnak a
generalasaban. Ugyanis minden muhold folyamatosan ismetli a sajat P kodjat 7
napig es az egesz kod megvaltozik minden 37. heten. Minden muhold  a sajat
kodjat ugyanazon a frekvencian sugarozza, de valahogy meg kell kulonboztetni
egymastol a muholdakat. Egyik modja ennek, hogy hozzakapcsoljak az adott
hetet a 37 hetes ciklusbol egy-egy muholdhoz. Igy pl. a 14-es muhold (SV14)
azert 14-es, mert a 14. heti P kodot sugarozza.
Amit font emlitettel az 1023-rol az a kovetkezokeppen helyes: A P kod
10.23Mbit/sec sebesseggel jon, a C/A kod pedig 10-szer lassabban, vagyis
1.023Mbit/sec sebesseggel. Mindket kod fazismodulalt (binaris ketfazisu
modulaciot alkalmaznak), megnovelt savszelesseggel tobbek kozott a zavaras
elleni vedelem miatt, es az L1-es frekvencian egyutt jonnek de a C/A kod
90°-os fazis eltolassal.

>A Fold hattersugarzasanak semmi koze a dologhoz.
Persze hogy nincs, ecceruen a jel erosseget probaltam szemleltetni :-)

>: Ezen frekvenciak zavarasa sem benitja le a vevoket, mivel ok csak a
>: pszeudo-random kodokat figyelik, vagyis nem lehet "elnyomni" az adast
>: valami mas kodsorozattal.
>
>Ez igy ebben a formaban nem igaz. :-) A GPS vevok a beerkezo jelet eloszor
>egy kis zaju erositovel (LNA) erositik es csak ezutan korrelaljak. Ha
>sikerul a vevo antennajara egy "jo nagy" 1,57 GHz-es szinuszt besugarozni,
>akkor ezt az LNA mar nem tudja linearisan erositeni. Igy a beerkezo GPS
>jel is torzul es a korrelator tehetetlen.

Ezt mondtam en is, csak rosszul(?) fogalmaztam. A jelet el lehet nyomni, de
a kodot nem tudod befolyasolni...

>A masik megoldas az, hogy a zavaro berendezesben is van egy GPS-*ado*, ami
>az ismert kodokkal kodol hamis koordinataju vagy illegalis adatcsomagokat,
>es ezeket sugarozza akkora teljesitmennyel, hogy elnyomja a muholdak igazi
>adatait.

Ez viszont mar tenyleg nem megvalosithato egy csomo dolog miatt (lasd fent
egy kisse megkapirgalva a felszint), de igazad van, ez mar nem autos tema. A
lenyeg azt hiszem mar lathato: az antenna arnyekolasaval -legyen az egy
femlemez vagy radiofrekvencias jel- az autokba szerelt GPS kiiktathato.
---
>>- mivel a jel nagyon gyenge, az antenna arnyekolasaval a legegyszerubb
>>kiiktatni azt. Nem tudom, hogy van-e olyan elektronikus kutyu ami kepes
>>erre, de tapasztalataim alapjan az biztos, hogy eleg akar egy papirlappal
>Azert ez igen eros tulzas.
Nem tulzas: _tapasztalat_. Igaz, hogy geodeziai GPS-szel, nem pedig
zsebrevaghato kis szerkentyukkel, raadasul valamikor '92 kornyeken
probaltam. De a kedvedert kiugrottam az elobb, bekapcsoltam a Garmint. Vette
7 muhold adatat. Foleraktam egy A4-es sima papirlapot. Ket masodpercen belul
eldobott 2 holdat, tobbivel semmi gond nem volt. (Nem veletlen volt,
tobbszor kiprobaltam.) Persze ez nem ketfrekvencias vevo es anyosom eletet
ra mernem tenni arra, hogy az autokba epitett vevok sem dualfrekvenciasak.
Igy maradjunk abban, hogy 1 papirlap nem rontja le a vetelt
szamottevoen -nagy muholdszam eseten.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - va:index falun (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Probaljon  csak  egy  helyi  falusi  rendor  kemenykedni a
> faluban   azokkal,  akik  gyerekkoratol  a  pajtasai  vagy
> idosebb papik akiet a falu tisztel
A  vilagert  sem akarok vitat szitani, csak megemlitem, hogy
reges-regen, amikor falun meg csendor volt, akkor az nem ott
lakott,  hanem az orszag masik vegeben. A szolgalati helyere
csak  vezenyelve volt x ideju valtassal. Valoszinu, hogy nem
veletlenul talaltak ki ezt a metodust.
--
Meszaros Geza
+ - PKI autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"  Haat... ha in lennik autsgyarts, akkor generalnik privat-publikus
sokbites
kulcspart minden egyes eszkvzhvz az autsban, az autsba tennik egy I2C
buszt, is az auts k|lvnfile eszkvzeit (valts, motorvezirlis, vilagmtas,
stb) felf{znim erre a buszra.
  Ha az indmtskulcs becsatolsdik a buszra, akkor k|ld minden eszkvznek egy
|zenetet, hogy megirkezett, vagyis elk|ld egy-egy titkosmtott stream-et a
buszra... amelyik eszkvz tudja deksdolni a sajat publikus kulcsaval, az
|zemkisz allapotba kapcsol... is mar meg is van a videlem... ara szerintem
nagy titelben nem lehet sok... a linyeg az, hogy az eszkvzvkben livu
publikus kulcs olyan legyen, hogy csak az eszkvzzel egy|tt lehessen
cserilni... is sehol mashol se legyen tarolva... is vigyazni kell a
kulcsra... :)
--
Auth Gabor "

Na sziasztok mindenki es Gabor

Ez mind nagyon szep, DE pl egy cegnel ahol alkalmazod ezt a megoldast a halo
vedelmere ott nehogy azt hidd hogy a PKI-t probaljak feltorni... nincs az a
eszement. Egyszerubb ha felveteti magat 3honap utan kirugjak amiert nem
dolgozik es addig is osszeszed annyi infot amennyit tud. Mivel a forgalom
kodolasa halozaton (LAN) belul nem jellemzo mert elegge igenybe veszi az
eszkozok eroforrasait (az authentikaciot kodoljak max) ezert eccerubb ha
bemegy a "pizzafuti" a dobozban levo laptopot rakoti egy csendes helyen a
haloztra es sniffel egyett. Szoval ha kocsiba te ilyen cuccot raksz akor
jonnek a targoncaval rarakjak a platos ifara es usgyi. A garasban meg majd
kicserelik a compotert egy ojanra amin az o kulcsaik vannak regisztralva
oszt kesz.
Ja es ne keverd a publikus es a privat kulcsot. Publikus kulcsal te nem
kodolsz ki semmit csak be. a Privattal tudod nyitni a kodolt allomanyt.

Ja es megvalami (es ez meg sok mindenki masra is vonatkozik) Kezdek
belefaradni hogy silabizaljam a az okor karaktereket amiket a magyar
akcentes karakterek helyere tesz ez a totva. Keretik mar vegre elolvasni a
szabalyzatot vegre es messzirol elfelejteni a magyar karaktereket.
Mer komolyan gondolkoztam azon hogy a kovetkezo negyoldalas ertekezest arab
karakterkeszlettel kuldom be.

Udvozlettel

Shake
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tarsak,


ugy tunik, mindenki megtaltosodott, a talalkozora egyre tobben
jelentkeznek, es a java szallast is ker! Mint emlitettem, a szallas
adott, hetvegen megneztem, 4 agyas szobak vannak, 8 darab,amibol mar jo
sok el is kelt, lesz, aki csaladdal jon, lesz, aki kulon szobat akar,
stb., tehat mar csak 3 vagy 4 szoba van. Termeszetesen aki a parjaval
erkezik, elonyt elvez a kulon szoba igenybeveteleben! Ha szukseges,
tovabbi nehany helyet en is fel tudok ajanlani.

A tervezett program: Jo Frigyesunk vezetne le Budapestrol a konvojt (en
mar elozo nap lemegyek, tehat aki raer, pentek estetol johet), szombat
de. erne oda. Ebedig sorba allitjuk az autokatm, ismerkedunk, fotozunk
stb. Ebed utan lehetne ugyesssegi verseny, falunezes, a szomszed faluban
kisvasut utazas, igeny szerint szalonnasutes, terepjarosok reszerol
sardagasztas, stb. Mivel koran sotetedik, az ez utani programokat
(tabortuz, este sorozes, akit erdekel falusi disco) majd kitalaljuk.
Vasarnap reggeli, pakolaszas, ebed, hazaindulas szlovak
benzinkutlatogatassal.

avi
+ - Re[2]: evjarat, raboloember (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1649-ban irta :

> -mivel a jel nagyon gyenge, az antenna arnyekolasaval a legegyszerubb
>kiiktatni azt. Nem tudom, hogy van-e olyan elektronikus kutyu ami kepes
>erre, de
>tapasztalataim alapjan az biztos, hogy eleg akar egy papirlappal lefedni a
>GPS antennat ahhoz, hogy megszakadjon a vetel. Itt van tehat a megoldas,
>csak 
>tudnunk kell az antenna helyet, vagy be kell dugni a kocsit egy
>kontenerbe... Mindenesetre en ugy terveznem meg a rendszert, hogy amint nem
>kuld a kocsi 
>poziciot a kozpontnak, induljon a riasztas...
>
Az enyem ugy mukodik (es gondolom mindegyik ezt teszi), hogy a diszpecser
kozponttal SMS-ben kommunikal. A zavaras is erre vonatkozott szerintem nem
a GPS-re. Ezek az eszkozok kereskedelemben kaphatoak. A gyerekeim
iskolajaban is ilyenek vannak, egyszeruen az epuletben nincs terero.
Innentol a riaszto csak egy mezei zajgeppe valtozik (1-2-3 pontos immo
tulajdonsagokkal - tipustol fuggoen). Az auto hiaba latja a muholdakat ha
nem tud kommunikalni a diszpecserrel (a muhold nem tud jelet kuldeni a
diszpecsernek), igy o nem is latja az autot. Az egyetlen amit tehet x
idokent ellenorzi a rendszer, hogy bejelentkezett-e az auto, ha a turelmi
ido lejart a diszpecser hivja a tulajt, hogy szerinte mi van az autoval. A
diszpecsertol jovo utasitasok is SMS-ben erkeznek az autohoz, igy terero
hijan ezeket sem tudja vegrehajtani.

Bagacs

HIXEditor 1.15beta8
+ - Gumifogyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista,

csak nemregiben csereltem a gumijaimat Pirelli P6000-esekre,
es mar sikerult is elfogyasztanom oket :(
Nemegeszen 10000 km alatt az elso ket gumim jelzesig,
a belso oldalakon pedig azon is tul kopott. A hatso ketto gumin
meg legalabb 5mm a profilmelyseg. Az auto orrnehez,
de osszkerek hajtasu (1700Kg), gumik 255/40 Y R17-esek.

Normalis ez a futasteljesitmeny? Mi lehet az oka az
asszimmetrikus kopasnak?

Tamas

u.i.: az autot sportosan, annak teljesitmenyet kihasznalva vezetem
+ - Re: index falun (hosszu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> sokat voltam falun. Meg tehenes szekeren is utaztam :-))) Van olyan,
> aki bejon a 25 km-re levo falubol a megyeszek- helyre, a varos vegen
> leparkol, busszal bemegy, vasarol ugyet intez stb aztan kimegy busszal
> a varos szelere es hazamegy. Jaj, a varosban olyan sok lampa meg tabla
> van...  :-) Komolyan van ilyen!!! Pedig egy nem BP meretu varosban
> azer ez szegyen.  Ha pl egy korforgalommal talalkoznak, azt se tudjak

Mondd utanam: parkolasi dij az egesz varosban, orankent tobb szaz
forint. Divat szinte az osszes varosban Magyarorszagon.

Ez (autot otthagyni, busszal tovabbmenni) szerintem nemhogy szegyen,
hanem kovetendo pelda lenne (amint lesz normalis tomegkozlekedes...)

A "falusiakkal" nekem annyi tapasztalatom van, hogy amelyik jozanul
vezet, az a nagyobb, pergobb forgalomhoz szokott kozlekedonek
"toketlennek" tunik, nagyon ovatosan, lassan dontik el, hogy mit is kene
csinalni. "Esz nelkul" kozlekedok meg mindenutt vannak, sot tan a
nagyvarosban gyakoribb.

Mesmeg en azon vagyok leakadva, hogy a franciak pl se az indexet, se a
lampat nem ismerik (csuma kodben is gyakori a szurke auto lampa
nelkul..:((() Korforgalomban neha indexelnek - "befele", mutatva, hogy
bent maradok meg, ahelyett hogy "kifele" indexelnenek, ahol ki akarnak
menni. De ez is eleg ritka.

udv
r.

ps. torned a soraidat ugy 72-75 karakternel? koszi.


-- 
$ killall -9 java_vm
+ - Re: Xenon tyehnyika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 2002-11-17 at 19:03, franko--mail.rgstudio.hu wrote:
>   Hmm... azert elvileg a Watt az elektromos fogyasztasra ertendo, es  

Vagy pedig a bizonyos tartomanyban kisugarzott energiara:)

> 100Watt fogyasztas fenycsobol vagy izzobol nem egeszen azonos fenyerosseget 
> jelent...

Igy van, de a hatasfokos resszel mar nem bonyolitottam a dolgot, mert,
mint irtam, onnan indult ki hogy "Nem a fenye erosebb, hanem a spektruma
mas". Ennek a kijelentesnek az igazsagtartalma korul ragtuk a
gumicsontot.

>   Az (halogan)izzo hatasfoka (vagyis az elektromos->feny konverzio) 10-15% 
> korul van, ha a Xenon 20-30%, akkor lehet ekkora fenyerossege...

Ennel meg jobb kellene legyen (a xenonnak _kisebb_ az aramfelvetele mint
egy halogen izzonak), de ez a lehetoseg meg mindig nem donti el a fenti
kerdest. Ha biztosra mondanad, akkor igen:)

Udv, Sandor
+ - videki soforok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Basszki... csutortok este lementem Buxentkeresztre egy par napra, es eleg
sokat kozlekedtem, Miskolc, Tolcsva iranyokban... Hat eleinte mindenkit ide
terveztem, de aztan lett egy olyan eletre szolo emlekem, ami utan meg egy
nappal is fajt a fejem az idegessegtol (orangyalnak hala, hogy csak ennyi
maradt). Pentek este jovunk Miskolc fele a 37-es fouton, kenyelmes 100
+/-10% tempoban, amikor egyszer csak latom a szemem sarkabol, hogy jobbrol
jon valami eleg lenduletesen. Olvasva nagysagrendekkel tobb ido;
tizedmasodpercek mulva satufek, mar keszulok a csattanasra, de valahogy
nehany tiz centivel elhibazom az elottem stoptablan foutvonalon keresztben
fekezes nelkul durvan 80-nal atviharzo kek trabant segget... Masodpercekig
nem voltam magamnal; jobb oldalon ult a kedvesem, ilyen temponal a trabi is
nagyot ut... Eszmeletlen...Par km mulva egy Passat elottem fordul balra
(van kanyarodo sav is, szeles utra visz), ez a suger meg villog egy
kistehernek, hogy jojjon mar ki balrol, de mi a JQA-nak, azt nem tudom; na
a suger fasz ki is jott, szerencsere itt az ismetelt satu mar eleg volt
arra, hogy 10 meterrel mogotte mar felvegyem ~100-rol a 20 km/ora tempojat.
Hozzatartozik, hogy teljesen belathato szakasz, noveremmel egymas utan
mentunk ketten, utanunk kilometeren belul senki...
Sokszor jartam mar arrafele kocsival, de ilyen szintu  meg nem b@¤¤t
am arrafele. Hihetetlen volt.
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>udv,

>djtiszy
>(HIXAutosok altal kinevezett gumiszaki :-) - megtisztelo,
>itt is koszonom.

A Durex milyen minosegu???

Udv,
      Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS