Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 725
Copyright (C) HIX
2000-04-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Sko hatso kerekdoles (mind)  10 sor     (cikkei)
2 ABS (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Ford Escort (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Hyundai Alkateszek 2. (mind)  37 sor     (cikkei)
5 re: klimaszerelo (mind)  6 sor     (cikkei)
6 AUDI valasz (mind)  12 sor     (cikkei)
7 sko rugozas (mind)  42 sor     (cikkei)
8 Fekezestechnika egyveleg (mind)  85 sor     (cikkei)
9 Re: Talalka,ABS,Sportpuff,lassulas (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Re: talalkozo (mind)  30 sor     (cikkei)
11 Re: Auto 200 ezerig (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: sportlegszuro + sko hogomba (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re: Skoda fek+rugozas, ABS (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Sko hatso kerekdoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs a kozbe vau-ert!

Homalyosan emlexem a kezdeti irasra, ot azonban nem szerepelt a
_lengokar tipusa_. Amennyiben "hagyomanyos", akkor aknaban hatulrol
nezzd meg egyenes-e, mert joparat emiatt kellett cserelni.
  Modja: a rugotanyer felol belenezel elore a lengokarba.....  Ha kifele
dol(na jo csavarodik), akkor 99,99%, hogy gorbe :-(((( (igy) ((((
--
 Udv:
     Levente
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Nasfay Zoli irta:

>>Ez egy nagyon regi teveszme. A legelso generacios ABS-ek idejen meg
>>elofordulhatott, hogy rosszabb fekhatast produkalt, mint ABS nelkul,
>>de ez mar nagyon regen nem igaz.
>Szerintem szaraz aszfalton az a kocsi all meg hamarabb, amelyik
>radiroz. Nehezen tudnam felfogni, ha nem igy lenne, nem ertenem az >okat.

Pedig szaraz uton is ABS-sel all meg rovidebb uton az auto. Ennek csak
egyetlen oka van, megpedig az, hogy  'radirozo' gumival csak a
surlodasi tenyezo all rendelkezesre, mig ABS-sel a tapadasi. A
tapadasi tenyezo pedig legalabb 10-15 %-kal nagyobb mint a surlodasi.
Mar egy kerek megcsuszasa is meterekkel hosszabitja meg a fekutat.
Kulonben erezheto is. Meresek soran nagyon sokszor sikerult ugy
beallitani a fekerot - amikor ABS nelkul mertunk -, hogy kb. a fekut
felenel megcsusztak a kerekek. Ilyenkor erezheto, ahogy a beallt
lassulas egy kicsit romlik, es a kocsi egy kicsit megindul.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Ford Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho
Uj vagyok itt, segitsegre lenne szuksegem. Autogepesz hallgato vagyok es az 1.6
-os Ford Escortrol kellene
irnom hazit. Sajnos, a szamitogepre felrakott dolgaim elvesztek, rendszerosszeo
mlas kovetkezteben.
Van nemi anyagom, csak keves. A motorrol, a tuzeloanyagellato berendezesrol, gy
ujtasrol, katalizatorrol kell irni. 
Ha tud segiteni valaki, kerem irjon, akar maganban is.
Kellemes husvetot nem kivanok (a nok nem szeretik ezt az unnepet, ez alol en se
m vagyok kivetel)
Sziasztok
Ciaran
+ - Hyundai Alkateszek 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haho,

Nemrég írtam ide, hogy aki szeretne Hyundai autójához alkatrészeket keresni,
írja meg alvázszámát és mi megmondjuk a cikkszámot pontosan, ha kell, postán
el is küldjük az alkatrészt.

Az ötlet nagyon jól bejött, köszönöm a bizalmat, nem vártam, hogy ennyire
sokan írtak. Az is megnyugtatott, hogy főbb elemekre nem volt szükség, ami
azt jelenti, hogy az autókkal nincs baj. Főleg elektromos antenna és ezekhez
hasonló alkatrészek iránt volt érdeklődés eddig, de olyanok is voltak, aki
összetörték az autójukat és ahhoz kellettek cuccok.

Ezt a szolgáltatásunkat szeretném a jövőben is folytatni.

A legtöbb alvázszámot helyesen adtátok meg, amelyet a számítógép azonnal
felismert és könnyű volt tájékozódni.

Akinek az autója nem Európában lett először forgalomba helyezve, hanem
Amerikába, vagy volt egy olyan, ami eredeti Koreai piacra szánt vátozat
volt, azokat kérem, hogy írják meg legközelebb:
- az évjáratot,
- motor típusát (pl: 1.5i, 1.5i16V, 1.6i, 2.0i, 2.5 V6)
- a felszereltségi fokozatot
- váltó típusát (automata vagy manuális)
- ajtók számát

köszönöm az érdeklődéseket!

üdv: Viktor

Alföld-Autó Kft., Hyundai Autóház Békéscsaba,
Kétegyházi út 18.
Tel / Fax: 66 / 449 - 968.
Internet: www.extra.hu/hyundai


 --- ciao & god bless you! ---
+ - re: klimaszerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valaki tud megbizhato klimaszerelot, akkor ossza meg
>velem, mert klimakomresszor joletre szenderult.

Kocsis Kalman, Budapest (Csepel) tel: 2760520 vagy 06-30-9496291

andi
+ - AUDI valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
Zsolt!!
Irtad, Audi 100-asod van...  Milyen motor es evjarat?

Bocs, hogy kesett a valasz, de szerda ota nem voltam
gepkozelben. A fent emlitett tipus '81-es evjarat,
1.6L-es. A muszaki pont aprilis 22-en jart le. El 
vagyok keseredve egy kicsit...

        Zsolt
+ - sko rugozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!



> Masfelol meg nekem az a balsejtelmem, hogy a gatlo kicserelesevel
> az optimalis rugozas-csillapitas egyensuly megszunik, es nem lesz jol
> osszehangolva. Magyarul: nem javul annyit az uttartas, mint amennyit romlik
> a rugozasi komfort.
>

A tokeletes utatrtas es a rugozasi kenyelem egymasnak ellentmondo
dolgok, legalabbis egy bizonyos szinten.  A gyarban kenytelenek egy
bizonyos kompromisszumot kotni. En pedig inkabb hajlok a jobb
uttartashoz, megha ettol kemenyebb, razosabb is lesz a kocsi. Kikopom a
tomesemet, szakadjon le a tudom, de a kocsi ott legyen az uton :o)

> Mi a baj egyebkent a Skodrid uttartasaval? Ugy nem fog ugysem kanyarodni
> soha, mint egy 5-os BMW... :)
>

Ugy nem, de azert majdnem...   :o)

> A sajat korlatain belul pedig egyaltalan nem rossz.
>

Csak azert ugy 120 folott mar kisse instabil...  Es azert nagyobb
sebessegnel nem biztos, hogy nem valik iranyithatatlanna egy egy
hirtelen manoverre.

Regebben esett szo ugy altalaban a tuningrol, es hat a motorral egyutt
fejleszteni kell a futomuvet es a fekeket is, kulonben csak egy szaguldo
koporso lesz a vegeredmeny.

>  Inkabb rakj fel hatulra szeles gumikat, akkor rugozas marad a regi, az uttar
tas viszont javul.
>

Fontos dolog, a szeles gumi, de mit er, ha az a gumi nincs megfelelo
kontaktban az aszfalttal...


Udv...Adam
+ - Fekezestechnika egyveleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>> magyaraztak, hogy pl az ABS is (meg Ti is, ha kezzel ill
>>labbal akarjatok
>> utanozni az abs-t) visszaenged a fekbol akkor is, ha csak egy
>kerek is
>> megcsuszott, pedig akkor a masik harom meg messze van a
>csuszashatartol,
>
>Ez viszont attol fugg, hogy hany csatornas az ABS. Ahany
>csatorna, annyi fuggetlen szabalyozas. Ha negycsatornas,
>akkor mind a negy kereken fuggetlenul allithatja a fekerot.

Es epp ezert jotekony hatasu a fekutra. Hiszen mindegyik kerekre
(kozel) idealis fekerot tudunk osszpontositani.


>> >2. Soma nagyon ott van fekezestechnikai tekintetben.
>> >(Ha a Ladaban ABS is volt, akkor visszavonom.)
>>Nincs benne ABS, viszont 175-os papucsokon gurul az auto.
>>Gondolom ez is szamit.
>
>Szerintem nem sokat. Jobb egy picivel, biztos merheto is, de
>most 18.7 meter vagy 19, ritkan van jelentosege.

Kiveve, ha a gyalogos eppen 18.8 m-re van tolem a fekezes
megkezdesekor...

Tenyleg, van erre valami keplet? Amivel ki lehetne szamolni azonos
korulmenyek kozt a fekutat kulonbozo meretu gumikkal? Esetleg csak
hozzavetolegesen, szazalekos elteresre vonatkozoan? Tudom, a
mintazat (formaja, kitoltesi tenyezoje) is szamit, de megis...

Peldaul adhatna egy olyan eredmenyt, hogy azonos gumitipusbol
155-os helyett 175-ossel 5 %-kal rovidebb lesz a fekut.


>Az ABS-t termeszetesen csak poenbol irtam,
>nem hiszem, hogy kockaladaba rendelheto volt... >:)

Ez is jo kerdes. Ladasok, tuzkozelben levok, mi a velemenyetek?
Volt? Esetleg ha van, miota van a Ladakban?


Egy masik reagalas ugyanarra:
>>Itt mindenki biztos abban, hogy az ABS szaraz uton roviditi a
>>fektavot?
>
>Dehogy! En nem irtam es nem is gondoltam ilyet. A lassulasi
>versenyben
>egy Skoda nyert, ABS nelkul. En itt azt csodaltam, hogy Soma
>blokkolas
>nelkul (ABS-szeruen fekezve) allt meg alig hosszabb uton, mint
>az M5-os (es nyilvan ABS-es) BMW.

Akkor most egy fontos kerdes. Mennyivel ment _pontosan_ VD, es
mennyivel mentem _pontosan_ en? Az egy dolog, hogy a mutatot
odaragasztottam a 80-hoz, de ez meg semmit nem jelent. A
kilometerora csalasa miatt. Meg aztan lehet, hogy VD-t is elkapta
a hev (nem, nem a szentendrei HEV-re gondoltam! ;-))), es nem
birta megallni, hogy ne gyorsuljon joval 80 fole...
;-)))))))))))))))))))))
Hiszen ha a fekteljesitmenyeket nezzuk, a BMW-nek le kellett volna
alaznia az osszes kocsit!!!


>> Valamint az ilyen tudatos fekezesek nem adnak pontos
>> osszehasonlitasi alapot. Mivelhogy fel vagyok ra keszulve.
>>Tehat az emberi reflex kimarad a mokabol.
>
>Szerintem meg pont ez a jo...  Ui itt az emberek eltero
>reakcioidejet nem kell beleszamolni, hanem tisztan a gepet.

Tobbfelekeppen lehet megkozeliteni a kerdest. Ha tenyleg csak a
gepre vagyunk kivancsiak, akkor igy a jo. Persze itt is bejatszik
az emberi tenyezo, persze a blokkolo fekezesnel nem sokat szamit,
ki nyomja a pedalt.
Legkozelebb talan jatszhatnank olyat is, hogy _blokkolas_nelkul_
kell fekezni, es igy ki all meg rovidebb uton!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Talalka,ABS,Sportpuff,lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado:  [Slovak Republic]
>Temakor: Talalka ( 26 sor )

Csaba! 

Szervezd meg! Nem lehet az olyan messze, hogy ne menjunk oda:)
De tenyleg! Mennyi az annyi?
______________________________________
ABS:
>Ez egy nagyon regi teveszme. A legelso generacios ABS-ek idejen meg
>elofordulhatott, hogy rosszabb fekhatast produkalt, mint ABS nelkul,
>de ez mar nagyon regen nem igaz. Az ABS nem ugyanazt a fekerot allitja
Nahh en meg azt olvastam vagy fel eve egy uj Golf tesztben, hogy az ABS-t kijat
szva  egy  meterrel elobb allhatunk meg. Mostmar tok homaly:(
________________________________________
Sportpuff:
>Hoppsza, egy kerdes! Lehet-e tobblet penz- es helyraforditassal olyan
>kipufogodobot keszittetn
>i, ami csondesebb, mint gyari, viszont nem fojt
>le semmit a teljesitmenybol?
LEHET!!! A hang csak a dob kialakitasatol fugg! Ezt pedig nagyon sokfelere tudj
ak hangolni mar itthon is. Hogy pl-at mondjak egy japan ceg alias Fujitsubo oly
an dobokat csinal amik abszolute hangtalanok, persze olyat is csinal ami hangos
. A poen, hogy egyaltalan nem dragak. Egy tipusdob vmivel olcsobb naluk, mint e
gy Remus tipusdob. En kombi Accordon lattam es hallottam (asszem ez 70-80rugo k
oruli osszeg volt).
____________________________________
Lassulas:
>Dehogy! En nem irtam es nem is gondoltam ilyet. A lassulasi versenyben
>egy Skoda nyert, ABS nelkul. En itt azt csodaltam, hogy Soma blokkolas
ehem! Mint utolag megallapitottuk a tabla elott 3 meterrel mar gumicsik volt. s
zoval tenyleg a megijeszteses verseny volna mervado.
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Mar nem birom a bogyomben tartani, toljatok le nyugodtan, ha hulyeseget
> irok.
> Itt mindenki biztos abban, hogy az ABS szaraz uton roviditi a fektavot?

Lehet benne valami. De inkabb a regi tipusoknal, lasd lejjebb.

> visszaenged a fekbol akkor is, ha csak egy kerek is
> megcsuszott, pedig akkor a masik harom meg messze van a csuszashatartol,

Itt lehet a kutya eltemetve. Attol fugg a dolog, hogy hany csatorna az ABS. Ha
mind a 4 kereket kulon fekezi-engedi, __es__ eleg gyorsan csinalja mindezt,
akkor biztos hogy jobb mint a csuszas.

Mindenesetre egy szemelyes tapasztalat:
Vadi uj volt a Focus es egy pillanatra elbambultam a Nagy Lajoson, szaraz uton
es macskakovon. Mire feleszmeltem, addigra allt elottem a kocsisor.
Satufek....... Es eljott a pillanat, amikor ereztem hogy most kellene felengedn
i
a pedalt, mert meg fog csuszni. Na ebben a pillanatban duborgott fel az ABS. 5
(igen, 5 azaz ot) centire alltam meg az elottem levotol. Ha megcsuszik akkor
belerohanok. Leiizzadtam egy pillanat alatt.

Ugyhogy nekem bejott a dolog, de ez eleg uj auto. Telen a kedvenc jatekom volt
ejjel ures uton kigyorsitani es befekezni. Olcso jatek...:-)

Istvan
+ - Re: Auto 200 ezerig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> :>érdemes venni 200e-ig?

> opel kadet 84es 350eFt

Hatereset, de elfogadom..........:-)

Bar ha fentrol ertette a kerdezo....;-)

Istvan
+ - Re: sportlegszuro + sko hogomba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > Tonkrement a hutoventillator homerogombaja. Kicsereltem... Azt nem ertem,
> > hogy minek van ez a gyujtastol fuggetlenul kotve? Allo motornal csak a
> > hutoben allo vizet husiti, a motorblokkban levot nem.
> Nem csak a skoban, szerintem az osszes kocsiban....

Tevedni tetszik...... Legalabb 2 ellenpeldat tudok mondani:

1. Ford Escort MkIII CVH motorral
2. Lada 2107
3. Focus Zetec SE (ezt meg kivizsgalom, de szerintem lekapcsol)

Istvan
+ - Re: Skoda fek+rugozas, ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Szerintem szaraz aszfalton az a kocsi all meg hamarabb, amelyik radiroz.
> Nehezen tudnam felfogni, ha nem igy lenne, nem ertenem az okat.

A tankonyvek szerint a tapado surlodas altalaban erosebb mint a csuszo.
Gumi/aszfalt kombinacioban ez biztos is. De kiprobalhatod, ha egy dobozt (ami
legyen jo nehez) el kell huznod, azt meginditani nehez, a huzasa mar konnyen
megy.

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS