Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2285
Copyright (C) HIX
2004-08-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: fekcsere (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Gázautó szerviz kerestetik... (mind)  14 sor     (cikkei)
3 fustfelho, mas (mind)  105 sor     (cikkei)
4 Fek (mind)  21 sor     (cikkei)
5 re: TC cikk (mind)  17 sor     (cikkei)
6 HiX6, akik meg jeleztek joveteluket. (mind)  37 sor     (cikkei)
7 ADAC statisztika, Alfa Romeo a legjobb (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: ADAC statisztika (konkret szamok) (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - Re: fekcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

>Milyen autorol beszelunk? A fektarcsa "egy darab ontottvas", hiaba 
>Brembo, ATE, vagy Lucas, attol meg nem fog _sokkal_ jobban hulni.

'89-es E30 318i BMW. Nem is a jobban hulesrol van szo, hanem arrol, 
hogy ne uvegesedjen fel a hotol. Az a bajom, hogy 1-2 dinamikus 
hegymenet utan (laza tesztelgetes) ugy marad, varosban nyikorog, 
kozepes fekezeskor raz. Tehat ha nem valtozna meg a tarcsa, semmi 
bajom nem lenne vele, miutan lejottunk a hegyrol.

>De ha nagyon egeti a zsebed a love, akkor nagy feknyereg, nagy
>bh tarcsa...

Bontott nyerget gondoltam (abbol talan az is jo lesz az oreg verdaba), 
az nem huzos, es a bh tarcsa se annyira, tizes nagysagrend (darabja).

> >mar elkezdtem felkutatni a vas-karbon allapotabraimat es a femek
> >hokezelesere vonatkozo iromanyaimat :-)
>Es meg azok sem biztos hogy elegendoek lettek volna, ... nikkel, 
>molibden, krom 

Ezert irtam, h a femEK hokezelesere vonatkozo. Ebben benne vannak 
az otvozott acelok (minden fajtaja), sooot, meg az aluminiumot is 
hokezelik, hokezelhetik (persze azt nem fektarcsanak hasznaljak fel 
utana) :-)

>Nem lehet hogy a fekpofak minosege miatt kinlodsz ennyit a 
>tarcsakkal?

De lehet, de ez mar a harmadik garnitura betetfajta ... sajnos. Volt, 
hogycsak siman nyikorgott, meg melegszik, meg szaga van , meg 
feluvegesedik. Lehet, hogy kevesbe kellene dinamikusan autozni ? :-)

Gyari tarcsa+betet ? Eddig angol tarcsa+betet volt benne, azzal nem 
voltak ilyen bajaim, csak sajna nemtom, milyen marka volt :-( Aztan 
elkopott normal hasznalat alatt, es kellett uj betet ... azota szivok a 
fenti problemakkal.

Azert koszonom az otletborzet !

Udv,

Gabor
+ - Gázautó szerviz kerestetik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Egy 1.8-as gázos Vectrát szeretnék levizsgáztatni.
Volna rajta némi karosszéria munka, talán futómű javitás is. A gázrendszer
rel semmi bibi, csak olyan szerelő kéne valahol Budán, ha lehet, aki nem h
ajt el a gáz miatt és le is vizsgáztatja, meg is javitja, ha kell, nem csak kis
zámlázza.

A válaszokat légyszi magánban (is), ide: mailto:

Köszi,
Tibor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.162.12)
+ - fustfelho, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fustfelho, de nem csusztam, mert ABS van a labamban :-).
Es akkor mi fustolt? Cigiztel kozben? Amugy meg a banatnak kell az M0-son
160nal menni. Adrenalin? Mert idot nem nyersz vele, legfeljebb jol
leradaroznak. Ha tolod az M1en is meg az M5on is, akkor ersz valamit, de a
nullason hajtani csak (ide keress te jelzot. nekem a kivagyisag ugrott be
elsore)...

>1. Abban a szamban A'kos nem hulyezett le... esetleg ram gondolsz?
Hmm, nem kizart. Ez esetben Akostol elnezest kerek. (Olvasas utan torlom,
nem tudtam visszaolvasni, de ezzel egyutt is az en hibam. Bocs.)

>2. Az se valo az utra, aki autopalyan ratapad az elotte levore, vagy
>   jobbrol eloz... es ebben semmi igazan veszelyeset nem lat...:-(
Tapadni nem szoktam, jobbrol elozni viszont rendszeresen. Ha mindig annyit
varnek, mig elkotrodnak elolem, (foleg itt), azzal napi 2-3 oraval none a
kocsiban toltott idom. Figyelembe veve, hogy estenkent pont ennyi ido jut a
lanyomra, mielott aludni megy, azt hiszem van ertelme mindig az epp ures
savot hasznalni, akarmelyik is legyen az.
Otthon meg inkabb megkerulom jobbrol, minthogy stresszeljem a villogassal,
balra indexelessel, tolassal. Mire feleszmel, hogy jott valaki, mar het
hataron tul vagyok. Remekul alkalmazhato, ha egy "turista" az egymastol
6-800 meterre meno kamionok koze se akar kihuzodni, mig elugrok mellette...

>3. Azt hogy "halalkozeli elmeny", azt csak te irtad, az eredeti
>   levelben annyi volt "imadkoztam, hogy ne csusszak meg"...
>   Szerintem nagyon nem ugyanaz...
Sztem igen. Megha csak kepletes is az "imadkozas", akkor is semmi helye az
autoban. Esetleg az utasoknal, de a vezeto fejeben ne ez jarjon...

>Ha az eset ugy zajlott le, ahogy Robi leirta, akkor
>az szandekos veszelyeztetes.
Marmint kinek a reszerol? Az nem emberolesi kiserlet, ha en jovok
te+60kmh-val, es te kiugrasz elem? Ha ez 60-120, akkor a te anyadat, ha
100-160, akkor az enyemet? Hogy van ez?

>miert Intell alapu gepet hasznalnak sokan):
>anno megkerestek a Motorollat
INTEL, MOTOROLA, mindketto 1db L-lel...

>A lenyeg: jelenleg senki nem tudja megmondani, hogy a Golf 5-on
>mennyi haszna van a gyarnak, illetve van-e egyaltalan. Par ev mulva,
>amikor mar latszik, hogy hogyan alakulnak az eladasok, *akkor* meg
>lehet mondani.
Ez valakinek uj? Per pillanat csak a koltsegek vannak meg (fejlesztes,
gyarak atallitasa, felszerszamozas, mint fix ktg es maga az auto gyartasi
koltsege, mint majdnem linearisan valtozo ktg-elem). Az elso jopar autobol
jovo arbevetel a fix elem ledolgozasarol szol, vagyis ha ugy tetszik, a ceg
csak a beruhazasat veszi ki, es majd a 897456-ik darab ( a fedezeti pont)
utan lehet azt mondani, hogy autonkent 3000 euro marad a kasszaban. Ezert
erdemes gyartasban tartani a G-F Astrakat, ha van olyan piac, ahol meg
eladhato annak ellenere, hogy van uj is.
Tiszta esetben (egytermekes gyar) jol meg kell hasalni, mennyit lehet majd
eladni belole, egy VW-konszern szinten viszont olyan keresztfinanszirozas
van, hogy emebr legyen a talpan, aki megmondja, mi marad egy Golfon es mi
egy Polon. Persze el lehet donteni, de sok (foleg fejlesztesi es beruhazasi
ktg) oda kerul, ahova a controlling teszi (=amelyik projektre elszamoljak).
Ez lehet ad hoc (nem jellemzo), meg lehet valami policy-alapja is, de sosem
objektiv. Ev vegen viszont lehet latni, hogy osszesen mennyit koltottek,
mennyi jott be, a ketto kulonbseget osztva a gyartott darabszammal kijohet,
hogy autonkent 30, vagy 3000 euro maradt. A nagyon orditoakat (Phaeton,
Tuareg) persze lehet kulon latni, de egy Polo-Golf-Passat harmas kozott
igazsagot tenni...

>Ahogy a HP se nyomtatot 'arul', hanem festek patronokat
Ezert megvettem a HP nyomtatot, aztan meg veszek hozza  fillerekert
festekpatron-utantolto kit-et. Eddig tokeletesen bejon.

>atlag felhasznalo szempontjabol nem lesz gyakorlati
>kulonbseg a Mercedes es a Dacia kozott.
Hehe... Az aktualis S-Merci tavalyi (tavalyelotti?) rancfelvarrasakor 30
autoipari szabadalom kerult a kocsiba. A BMW erre legyintett, az uj 7esben
(iDrive) 60 felett van! Az S-Merci megjelenesekor 300 (!) feletti uj
szabadalom kerult be az autoba...
20-25 eve volt az ABS meg a legyzsak, ezek ma mar valoban egy Daciaban is
hozzaferhetoek (legalabbis igerik). De ma egy Mercedes kicsit tobbet tud:
vigyaz rad. Beszelgettunk mar a Fahrdynamiksitz-rol (kanyarban ugy
kemenyedik es puhul az ules, hogy mindig a kello oldalon tamassza meg
lecsuszni vagyo testedet), de nem beszeltunk meg az ABC-rol (ami a
lengescsillapitokkal jatszik, hogy kanyarban ne billegjen a kaszni, Citroen
szekcio keretik hallgatni! :-) ), nem beszeltunk az eso eseten a fekeket
szarazon tarto funkciorol, a gazpedalrol torteno hirtelen lelepes eseten
automatikusan "elofeszulo" fekrendszerrol, az ESP jelei alapjan becsukodo
ablakokrol, felallo ulestamlarol es megfeszulo ovekrol, amik aztan "megsem"
esetben visszaallnak eredeti kenyelmes poziciojukba, nem volt szo az onallo
kovetesitavolsag-tartasrol, ami a tempomattal egyuttmukodve lassit, ha
valaki benazik elotted, es visszaall tempora, ha kitisztul a palya, nem volt
(sok) szo a kanyarba befordulo fenyszorokrol, a vizbazisu festesekrol, a
nagyszilardsagu acelokrol, a kulonleges ontvenyekrol, stb, stb, stb.
Persze, elobb-utobb ezek is odaerhetnek Romaniaba meg Koreaba, de ido kozben
Stuttgartban sem fognak hatra dolni, hogy "Az automobil fejlesztese
befejezodott."
Autot masolni nem lehetetlen, de annyira nem is egyszeru, mint tevet,
szamitogepet, vagy dvd-jatszot. A kulonbseg csokkenhet, de mindig lesznek
akik fejlesztenek, es mindig lesznek, akik masolnak. Remelhetoleg kereslet
is mindig lesz az "eredeti" autokra, kulonben ok tonkremennek, a vilag meg
megragad a tavol-keleti autoklonozok tudas/technologiai szinvonalan, aztan
akkor tenyleg mindegy lesz, hogy Daewoo vagy Dacia, mert a Mercedes meg az
Alfa Romeo kihalasa utan marad a sarga irany. Nezz meg egy tavol-keleti
prototipust: semmirol nem szol, csak van egy olyan formaterv, hogy Austin
Powers-en kivul senki nem tapetazna vele a szobajat, a "technologiai
ujitasok" rovatban meg be van ikszelve, hogy van benne 10 db dvd-jatszo meg
4 internet terminal, amivel meg lehet nezni, hogy otthon van-e tej a
hutoben. MI KOZE AZ _AUTO_ FEJLODESEHEZ???

Fogash
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ez biztos? En ugy gondolom, az eldisszipalt ho aranyos a surlodasi
>> erovel (ami nem valtozik az alacsonyabb egyutthato es magasabb
>> pedalero miatt). Vagyis nem melegszik jobban, csak ugyanannyira
> Ez biztos. En elegge igenybe veszem a fekeket. Telen volt egy olyan,
> hogy nyomtam a pedalt, az auto meg nem ohajtott lassulni rendesen.
> Alacsony sebessegnel volt, es mintha fat nyomtam volna. Szerencsere
> volt kiterom, de a masik kocsi mellett 10 centivel alltam meg. Visszahult
> a fek, megjavult. Kesobb megint elojott ketszer. Teljesen kiszamithatalanul.

Mar tegnap irtam, csak elveszett valahol, de az eredeti kerdesre a 
valasz az, hogy biztos nem ugy van. Az persze igaz, amit irsz, 
hogy a meleg fek kevesbe fog, de eredetileg errol volt szo:

>> tarcsa felulete megkemenyedik, ( erre mondjak-uvegkemeny, innen az
>> uvegesedes kifejezes) surlodasiegyutthatoja romlik, ugyanakkora
>> fekhatast csak nagyobb pedalerovel erhetunk el, amitol meg jobban
>> melegszik, tovabb "uvegesedik".

A mozgasi energiat kell hove alakitani, az pedig annyi amennyi. Ha 
azonos a lassulas idobeli lefutasa, akkor tok mindegy, hogy kozben 
mekkora a surlodasi egyutthato, pedalero, barmi.
+ - re: TC cikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ui: mi a gond a TC-s cikkemmel? Kerdezte vki, h en
kovettem-e el, most meg csend...

 Ez en voltam jelentem! :) Dehogy van gond, csak nem
tudtam, hogy szoktal oda is irni! Inkabb csak 'koltoi
kerdes' volt...:)
Nem ugy mint az a kerdes, amit a kozvetlen
befecskendezeses benzinmotorok es a hazai benzin
minosegenek kapcsolatarol tettem fel, de nem reagalt
ra senki...

Udv,
Peter


=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
+ - HiX6, akik meg jeleztek joveteluket. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

szept. 25-26.

1, Aleox
2, Teeby
3, Robert Kozma + oldalborda + 3 gyermek ( egy
napra )
4, Avi
5, Frigyes es Kati
6, Somogyi Istvan +1 + 1 gyermek
7, Bazsi ( egy napra )
8, sex69@....
9, Pasztor Tibor
10, Lovas Peter +3 +2 gyermek
11, , Adam + 1 talan )  akoch egy napra
12, Gun +1 fo ( talan )
13, Mr Grey + 1  + 2 gyermek

Aki meg szeretne jonni maganba jelezze szandekat
legyszives. Ha valamit rosszul irtam azt is :-) !

Udv. Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - ADAC statisztika, Alfa Romeo a legjobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: ar146_uh.liameerf 

> mert MARHASAG. Szinte 3havonta irom a 
> HIX.AUTO-ra, hogy most voltam Korzikan 
> 4200 km, Szicilian 6100 km, akarhol es az 
> 5 eves autom meg (kopp kopp) soha nem 
> hagyott az ut szelen. 

En elismerem, hogy az Alfa a legjobb, legmegbizhatobb, csak mentsen meg az
Isten attol, hogy allandoan ezt kelljen hallgatnom toled, mert nagyon
unalmas es izzadsagszagu tud lenni. 

raki
( Toyota Carina )
+ - Re: ADAC statisztika (konkret szamok) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Na akkor konkretumok. A tablazatban elso szam helyezes, utana
hat szam, evjaratonkent (1998-2003) az 1000 kocsira juto
leragadasok szama (evente). Hatul a tipus (hogy a hix rendszer
ne rontsa el a szerkesztest.  Nem a teljes tablazat, ahhoz lusta
vagyok. Probaltam orszagonkent a legjobbat megadni, kiveve
Fogash kedveert az Alfa-t.

ALSO KOZEPKATEGORIA

01. -- -- 08 05 03 02 Audi A2
03. 14 11 09 05 07 03 Honda Civic
05. 25 10 11 08 06 02 Ford Focus
10. 28 14 12 10 08 03 Seat Toledo/Leon
12. 29 21 15 11 06 04 Citroen Berlingo
17. 42 29 23 20 -- -- Fiat Bravo/Brava
20. -- -- -- 21 12 11 Alfa 147

KOZEPKATEGORIA

01. 10 09 07 07 05 01 Toyota Avensis
02. 18 11 09 09 04 02 Mercedes CLK
05. 14 11 10 09 -- -- Mazda 626
09. -- -- -- 13 08 04 Citroen C5
11. 23 19 14 12 11 07 Ford Mondeo
12. 33 26 15 08 06 06 Skoda Octavia
13. 29 25 16 12 09 06 Volvo S40/V40
17. 53 50 41 31 20 10 Alfa 156

  Moszkvics nincs benne, mert eleve csak azokat publikaljak,
amibol evi 10000 darabot eladnak. Szoval akinek a megbizhatosag
nagyon fontos, viszont mas annyira nem erdekli, az jobban jar
statisztikailag, ha AR 147 helyett vesz maganak A2-t, Mercedes
A osztalyt, Civicet, Corollat vagy Focust. 156 helyett Avensis,
Mercedes CLK, Audi A4, Mercedes C osztaly, Mazda 626 az alternativa.
Persze mindenki felnott, el tudja donteni, hogy milyen szempontok
alapjan dont. Fogash helyesen dontott, amikor AR-t vett. Viszont
Szerjozsa az orosz tajgan lehet, hogy jobban jar egy Moszkviccsal...

Gyula


Gyula

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS