1. |
Astra F pollenszuro (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: benzinsporolas (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Ford Escort: sulyozott kuplungkiemelo kar (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: benzinsporolas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
re: benzinsporolas (mind) |
87 sor |
(cikkei) |
6. |
Re. re: benzinsporolas (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
7. |
Valasz:re: Re. benzinsporolas *** HIX AUTO *** #2659 (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
8. |
re: re: Re. benzinsporolas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: *** HIX AUTO *** #2659 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Astra F pollenszuro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonet Triznyaknak es Karacsonyi Jozsefnek az utmutatasert, valahonnan
bonyolultabb hozzaferhetoseg remlett, pedig ez kivetelesen tenyleg egyszeru
volt ...
Udv,
Viktor
|
+ - | re: re: benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> egy kb. tiz-tizenöt éves ujságcikk rémlik, hogy a bizonyos tolóüzemi
> lekapcsolt benzin üzemmódban jelentősen megnövekedik a NOx
> mértéke a kipufogógázban, ezért ezt üzemanyagbefecskendezéssel
> ellensúlyozzák.
A nitrogen _csak_ nagyon magas homersekleten ( valahol 3000 Celsiusfok
kornyeken) lep reakcioba az oxigennel. Ha nem kap uzemanyagot a motor,
nincs eges, nincs magas homerseklet, nincs NOx. Tehát a tolouzemi
befecskendezessel eppen az ellenkezojet ernek el.
> A másik, hogy a hirtelen átkapcsolás benzin nélküli motorfékre nem
> túl komfortos szögletes, rángatós érzéket kelthet, tehát a
> konstruktőrök ezt lágyítani próbálják, szintén plusz üzemanyag
> befecskendezésével.
Oszciloszkopra kotve remekul lathato, ahogy kb. 1100-as fordulat felett
nincs befecskendezes vezerles, ha zarva a fojtoszelep. Alatta azonnal
visszakapcsol, ennek ellenere nincs rangatas. Amikor leveszed a labad a
gazpedalrol, az onmagaban akkora terheles valtozas, hogy nem lehet
eszrevenni az uza kikapcsolasat. Amikor 1100 kornyeken visszakapcsolja
az alapjarati mennyiseget, az meg keves ahhoz, hogy terhelesirany
valtozast okozzon.
-----
> Ez igy ebben a formaban nem pontos. Ha jol emlekszem, akkor mar a
> legegszerubb befecskendezo rendszerek (pl. K-Jetronic) is ugy
> mukodtek, hogy a ho"ntartas erdekeben tolouzemben is kapnak
> valamennyi uzemanyagot.
Igazad van az _alap_ K-Jetronik valoban befecskendezett, de ennek nincs
koze a hontartashoz, egyszeruen nem tudta a tolouzemi kikapcsolast. A
KE-Jetronik mar igen, es motorfeken _teljesen_ elzarja az uzemanyag
befecskendezeset.
> a cel csak az eges fenntartasa es igy a kihules megakadalyozasa
> hosszabb motorfekes uzemben.
Eletszeruen mekkora lehet az a "hosszabb motorfekezes" ami kihuti a
motort? Mentem mar 20km-t folyamatosan motorfekkel, de nem hult le a
motor, es 100%, hogy az enyem teljesen elzarja az uzemanyagot.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Ford Escort: sulyozott kuplungkiemelo kar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> eleve azt sem ertem, mi lehet a szerepe a sulynak...
Nem vagy vele egyedul. :-)
Mindenbizonnyal ez egy lenditotomeg,( esetleg rezgescsillapito? ) ami
elvileg segitene a kuplung kinyomasat. Az Ikarus buszokon van ilyen,
"kicsit" maskent nez ki, es ott mukodik is.
> Lehet belole baj?
Nem.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Egy másik levelezőlistán tárgyaltuk nemrég a tolóüzemi
> üzemanyaglekapcsolás témáját ezért egy pár hete
próbálgatom az
> autómmal (2005-ös A4 1,6) az ilyen vezetési stílust,
> de én érezhető fogyasztás növekedést vettem észre (kb
0,3-0,4 liter).
> Sajnos nincs a kocsiban pillanatnyi fogyasztás kijelző,
Eddig meg sem mertem szolalni, de ha mas is ezt vette eszre,
akkor leirom, hogy ugyanezt tapasztaltam en is ( Mazda3 1,6
2004).
Pill. mero is van, es nem mutat 0 fogyit. 60-as temponal, ha
leveszem
a labam a gazrol klimatol meg a fenetudjamitol fuggoen 1,9 - 2,4
kozott jatszik, ugyanekkor uresben gurulva 0,9 - 1,4 kozott.
Tibor
|
+ - | re: benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Én az alábbi jó tanácsokat kaptam, és elmondahatom, hogy bevált. Ugyan nem
kell csodákat várni. Nekem Ford Focus 1,6 városi használat során (csak
munkába járás kb 15 perc autózás egyhuzamban) az alábbiakat betartva kb.
0,4 litert sikerült spórolnom. Vidéki, hosszú úton így kb 1,7 litert
spóroltam és kb 80 km-es távolságon (Zeg.-Szhely) és 5-8 perccel értem
később mint, ha a korábbi sokkal dinamikusabb ( gyorsabb ) autózással
tettem volna. Az adatok természetesen az autó fogyasztás mérőjétől kaptam,
ami többszöri utána tankolás... alapján igen megbízhatónak ítélek.
Tehát a jótanácsok:
Vegyük sorra tehát az üzemanyag takarékos vezetés Goodyear által
összeállított tízparancsolatát!
1. Felejtsd el a kuplungot!
Ha a gépkocsi egyenletes terepen halad, ne nyomjuk le a kuplungot, hanem
hagyjuk működni a motorféket. Az üzemanyag-befecskendezős motoroknál
azonnal leáll az üzemanyag-ellátás, és a motor egy csepp benzin fogyasztása
nélkül fékezi le az autót. Alapjáraton, vagy kinyomott kuplunggal azonban
továbbra is fogyaszt az autó. Ha a piros lámpánál túl korán nyomjuk ki a
kuplungot, annyi benzint fogyasztunk, mint üresjáratban.
2. Gondolkodj előre!
Legyünk előrelátó és következetes vezetők - tanácsolja a Goodyear. Sokkal
több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk,
mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az
előttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Tartsuk tehát észben, hogy amikor
fékezünk, elveszítjük azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk.
Ezzel a módszerrel nemcsak üzemanyagot spórolunk, hanem biztonságosabban is
közlekedünk.
3. Kerüld a túl nagy sebességet!
Egy 120 km/h sebességgel haladó jármű akár 15 százalékkal is kevesebb
üzemanyagot fogyaszt, mint ha 140-nel menne. Hosszabb úton a nagyobb
sebesség még időnyereséget sem feltétlenül jelent, hiszen a gyakoribb
tankolások miatt az út még tovább tarthat. A rendőrségi bírságokról nem is
beszélve.
4. Kapcsold ki a rejtett üzemanyagfalókat!
Az autó elektromossággal működő kényelmi eszközeit szintén a motor által
elégetett benzin táplálja energiával. Ügyeljünk arra, hogy a hátsóablak,
vagy az ülésfűtések ne maradjanak a szükségesnél hosszabb ideig
bekapcsolva, mivel ez száz kilométerenként akár egy literrel is növelheti a
fogyasztást - figyelmeztet a Goodyear.
5. Takarítsd ki a csomagtartódat!
A heteken keresztül felszerelt tetőcsomagtartó pénzbe kerül. 80 km/h
sebességnél a tetőcsomagtartó megközelítőleg 0,7 litert fogyaszt; a tetőn
szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a
fogyasztást. Még a csomagtartóban lévő súlyok fogyasztásnövelése is
jelentős: 100 kg többletsúly a városi forgalomban 0,6 literrel növeli a
fogyasztást.
6. Ügyelj a megfelelő abroncsnyomásra!
Ha az abroncs légnyomása nem elegendő, megnő a gördülési ellenállás.
Nagyobb légnyomás esetén az abroncsok jóval könnyebben gurulnak, és kevésbé
csorbítják a felfüggesztési kényelmet. A gépjármű számára megfelelő
abroncsnyomást a kezelési kézikönyv, az ajtógerendára vagy a
benzintank-fedélre ragasztott címke tartalmazza. A jármű nagyobb terhelése
esetén, pl. nyaraláskor, feltétlenül növelni kell az abroncsnyomást a
gyártó előírása szerint. Megfelelő abroncsnyomással kb. 5 százalék
üzemanyag takarítható meg - hangsúlyozza a Goodyear.
7. Tartsd rendszeresen karban az autódat!
Az előírt szerviz intervallumok betartása azért is fontos, mert így
garantálható, hogy a motor a maximális teljesítményt tuja leadni. A koszos
gyertyák, az eltömődött szűrők ezt meggátolják és akár 15 százalékos
túlfogyasztáshoz is vezethetnek.
8. Tervezd meg az utad!
Próbálj meg nem csúcsforgalomban utazni. Az állandó megállás és elindulás
ugyanis rendkívül benzinfaló. Ha egy nap több helyre kell menned, próbáld
meg összeszervezni az utakat. Ha pedig hosszabb útra indulsz, ne sajnáld az
időt előre megtervezni az útvonalad, majd használd is a térképet, vagy a
navigációs rendszert. Eltévedni ugyanis nemcsak bosszúság, hanem
pénzkidobás is.
9. Rövid távon kerékpározz!
A motornak átlagosan négy-öt kilométer megtételére van szüksége ahhoz, hogy
üzemi hőmérsékletre melegedjen. Amíg el nem éri ezt a hőfokot, az üzemanyag
fogyasztás a normál üzemmód többszörösét is elérheti. Ha állandóan csak a
sarki boltba megyünk az autóval, ne csodálkozzunk, ha 30 liter/kilométeres
átlagfogyasztás jön ki. A kerékpározás, vagy a gyaloglás nemcsak a
pénztárcánknak, hanem az egészségünknek is jót tesz.
|
+ - | Re. re: benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok.
>Egy másik levelezőlistán tárgyaltuk nemrég a
tolóüzemi
>üzemanyaglekapcsolás témáját ezért egy pár hete
próbálgatom az
>autómmal (2005-ös A4 1,6)
Csak neeem ? Az Audi listan ? En is rajta vagyok
csak februar ota ido hianyaban nem tudom olvasni a
listat. De nemsoka ismet aktiv tag leszek :-) Be
is fogok irni ne aggodj :-)))
>Úgy egyébként nem fogyaszt
>sokat az autó 8,0 - 8,5 között.
Szeintem fogyasztasa eleg korrekt.
Bar eleg furcsan nezne ki, hogy egy Audi a lejton
uresben gurulna ;-)
Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Valasz:re: Re. benzinsporolas *** HIX AUTO *** #2659 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado :
> Temakor: re: Re. benzinsporolas ( 10 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Par hete a Discovery Chanel-en egy teszt soran arra a megallapitasra
> jutottak, hogy lehuzott ablakkal kevesebbet fogyaszt egy auto, mint
> bekapcsolt klimaval es felhuzott ablakokkal! (A musor cime: Mythbusters)
> Termeszeretesen minden egyeb parameter azonos volt...
Azonos, de milyen? Nem mindegy: 80-nál 100%, hogy igaz, 250-nel 99%, hogy
nem. A ketto kozott valahol fordul.
Vegiggondolva: a klima hutesi teljesitmenyigenye nem fugg a sebessegtol,
hanem csak az kulso tenyezoktol (sot, ugyanahhoz a belso homerseklethez
nagy temponal egy icipicivel kisebb hutoteljesitmeny is eleg, mert a
besugarzasi feluletek (pl. ablak) kulso hoelvezetese sokkal jobb). Ezert a
felvett osszenergia csak az eltelt idotol fugg azonos parameterek eseten.
Az egyenletes mozgashoz 80-nal mondjuk egy atlagos legellenallasu autonak
kell 12-14 kW teljesitmeny, a 250-hez minimum 160-180 kW (kb. 10-szeres a
legellenallas a 80-hoz kepest). Ez azt jelenti, hogy (szamoljunk 3 kW
felvett teljesitmennyel a klima oldalan) 80-nal a klima a mozgashoz
szukseges teljesitmeny 20-33%-at keri el, 250-nel ez lemegy boven 2% ala,
amely 2%-os tobbletfogyasztas elerese a nyitott ablakkal (vagy barmilyen
aerodinamikai zavarassal) mar siman osszejon.
Termeszetesen a lehuzott ablak 250-nel nem egy eletbol ellesett pelda,
csak azert irtam le, hogy a fenti - szamomra amugy teljesen trivialisnak
tuno - kijelentes _altalanossagat_ megkerdojelezzem.
Udv: Akos
|
+ - | re: re: Re. benzinsporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> lehuzott ablakkal kevesebbet fogyaszt egy auto, mint
:> bekapcsolt klimaval es felhuzott ablakokkal! (A musor cime:
:> Mythbusters)
O, eppen lemaradhattam a musorrol, pedig a kedvenc sorozatom.
Mindig tanul az ember...
Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #2659 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Lehuzott ablak is noveli a fogyasztast.
>
> Par hete a Discovery Chanel-en egy teszt soran arra a megallapitasra
> jutottak, hogy lehuzott ablakkal kevesebbet fogyaszt egy auto, mint
> bekapcsolt klimaval es felhuzott ablakokkal! (A musor cime: Mythbusters)
> Termeszeretesen minden egyeb parameter azonos volt...
Hali!
Lattam en is, szerintem hibas volt a meresuk, ugyanis csak egy sebessegnel
mertek. A klima fogyasztasa gyakorlatilag fuggetlen a sebessegtol, a
lehuzott ablak viszont a legellenallast noveli, ami a sebessegtol eleg
erosen fugg. (valamilyen hatvany szerint, gondolom az ablak altal okozott
orvenylse stb. egzakt kiszamolasa nem egyszeru).
Tehat szerintem azt lehetne inkabb kimondani, hogy bizonyos sebessegig a
lehuzott ablak, felette meg a klima a jobb.
Szabolcs
|
|