Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1506
Copyright (C) HIX
2002-06-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Motorkod (mind)  22 sor     (cikkei)
2 M7-es (mind)  9 sor     (cikkei)
3 vilagszenzacio (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Subaru Impreza STi Type 320-at vezettem! (mind)  2 sor     (cikkei)
5 gyari hifik (mind)  58 sor     (cikkei)
6 lengyel Astra (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Klima (mind)  14 sor     (cikkei)
8 benzin-gaz ismet (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Re: Nogradi (#1503) (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: Prolong (#1503) (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Corsa problema (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Model T (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Re: Spiralrugo es gatlo felujitas? (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Motorkod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Gabor !!!

>eredetisegvizsgalat eredmenyen is csak ennyi: C18NZ, azaz a motor >tipusa.

Ha alkatreszt szeretnel vasarolni akkor ezt a kodot kell megmondanod :-)
Teljesen korrekt. Igy tudjak alkatreszes kollegak katalogusilag
beazonositani az autodat.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato..
+ - M7-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma reggel 3-an meghaltak az M7-esen, valoszinuleg azert, mert egy-ket
helyen iszonyatosan mely a padka, es egy leesett nyerges visszaterteben
emiatt keresztbe borult. Amikor legutobb mentem le, direkt figyeltem a
padkat, es elkepeszto, az eltereleses szakaszokon, tehat ahol centizni
kell, van olyan, hogy az aszfaltcsiktol 10-20 centire mar 30-40 centi mely
a godor, es erre semmi tabla nem figyelmeztet, sem itt, sem mashol. Nem
egeszen egy nap alatt 5 halott, ebreszto mar, a kurva eletbe!!!!

Akos
+ - vilagszenzacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ja, maga a Mercedes sem most eloszor jon ilyennel:
a W123 sorozat kombijaiban ("zoldseges Merci") a hatso hidat mar
szintszabalyozta vmilyen hidraulikus/pneumatikus uton...

Fogash
+ - Subaru Impreza STi Type 320-at vezettem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A rola szolo cikkem a www.a5.hu oldalon olvashato
Fogash
+ - gyari hifik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Vitainditonak: mit tudnak a gyari hifik? Mennyit er, hogy szemmagassagban
>>van a kijelzo?
>Szerintem durva HiFi-nek nevezni egy 4-6 hangszoros gyari rendszert.
>Ahol nincs erosito, ott ez a fogalom nalam kilo"ve...
>Azert egy gyari Bose rendszert egyszer szivesen meghallgatnek. :)


Tapasztalataim:

A sajat Alfamban egy gyari Alfa Romeo zene van beepitve (igy vettem). Elol a
muszerfalon j-b 1-1 kb 7cm atmeroju, papirtolcseres vacak, hatul a
kalaptartoban 1-1 15cm-es hangszoro, ez talan koncentrikus ketutas, piezo
magassal. A fejegyseg egy RDS-es magnos radio, Alfa Romeo feliratokkal,
szerintem valami Philips ketyere lehet. A hangzasa felejtheto, az egesz cucc
boltban osszevasarolva sem lenne tobbe 50ezernel. Ami jo benne: a gyari
radio helyere bedughattam a CD-s radiot, szabvanyos csatlakozo miatt nem
kellett molyolni a madzagokkal. A LEGJOBB: a hatso szelvedo futoszalat
hasznalja antennanak, azaz A KOCSIN NINCS KULSO ANTENNA! Nem tori le a moso,
a suhancok, stb... :)

A tesztelesre kapott 156 Sportwagonban 6hangszoros Bose rendszer (elol
csipogo+mely, hatso ajtoban uni), a csomagtartoban basszreflex lada, Clarion
CD-valto es gyari Alfa CD-s (!) fejegyseg (gondolom ez is vmilyen Clarion
beszallitmany lehet, igy viszont nincs kazetta...). Az egesz tud elore
programozott hangzaskepeket, de nem kulonallo a kijelzoje. Hangzasa
szerintem jo kozepes, nekem nem tetszett. Raadasul halkan beallitva
ahangszineket, nagyobb hangeron mar nem volt jo, vagyis 160kmh-hoz ujra
kellett allitani minden hangszint is rajta. A radioja viszont hipererzekeny,
kb 600 adot talaltam meg vele. Ezzel egyutt SEM kellene.

A ceges Seat Toledoban (az ujban es a regiben* is) gyari Seat Sound System
("Aura" fantazianeven) uzemel, eleddig kiderithetetlen szerzotol. Elol 4
hangszoro, hatso ajtokban ketto. CSODALATOSAN SZOL. Az egesz auto szamomra
nem tul vonzo (ill. kozombos, szoval nem is rossz, de nem szerelmesedtem
bele), de a radioja szerintem kurva jo. Nalam az alap-teszt ugy tortenik,
hogy bass es treble is 0-ra all, loudness ON, aztan halkan kezdve, majd
hangosodva vegighallgatom. Ez a rohadt radio allati szepen szol, halkan es
hangosan hallgatva sem kivan pluszt semmibol, szep TELT hangja van, nem
duborog+tuctuc... Teljes hangeron sem torzit, viszont 70% felett mar akkorat
szol, hogy 160kmh sebesseg mellett is latom a zene ritmusat a kulso tukor
vibraciojan. Es persze a diszko feeling, mellcsonttal is erezni a
melyhangokat.
Kazettas, CD-t tud vezerelni, az enyemben nincs tar. Elonye, hogy tekeros a
hangereje (en utalom a vol+ cimu gombokat...), hatranya, hogy RDS uzemmodban
csak az RDS adoknal all meg, az anelkuli FM-eket atugorja. Raadasul az
RDS-eket is erosseg szerint rakja sorba, nem frekvencia szerint. De a
referencia szamomat (Yello: The Race) olyan vigyorgassal hallgattam vegig
benne, mintha magam vezettem volna a V8at, ami vegigduborog benne parszor...
Szoval ha gyari radio, akkor EZ MEGERI AZ ARAT, vagy legalaabbis olyan jo,
mint amilyennek mondjak.

*nem dicsekves, csak 1 ev es egyutt toltott 45ezer km utan kivettek alolam
sokat latott Seat Toledo 1.6i (74kW/101LE) automat. Helyette kaptam egy
mindossze 24 kilometert futott Seat Toledo 1.6i-16V (77kW-105LE) peldanyt,
kicsit tobb felszereltseggel. Az uj metalzold, van benne hatso villanyablak
is, motoros a kulso tukre es fenyre elsotetulo belso tukre van. Amugy
tokugyanaz. Most bejaratom :)
Fogash
+ - lengyel Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Milyen tapasztalatok vannak a Lengyelorszagban gyartott Astra Classic
>tipusokkal?

A nemet gyartasunal szarabb a magyar, meg szarabb a lengyel.  A lengyelbol
kimaradtak a kenyelmes ulesek, nem erezni az Ecotec 100 loerejet (1.6),
hianyzik az ajtokat vedo 5forintos diszcsik, szarok a karpitok, ocska gumik
vannak rajta, ettol brutal billegosse valik az egesz futomuve, a teljes
autonak eroteljes sporolas-ize van. Ketmillioert ne varj csodat....
Fogash
+ - Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia AUTOsok!

Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan szag van a kocsimban,
mint egy futocipoben a maratonfutas utan.
A ma'rkaszerviz azt mondja, ez gomba. Belefuj valamit a rendszerbe, es jo
lesz.

Annyit azert meg en is tudok - la'sd falpene'sz -, hogy az okot kell
megszuntetni. De mi az ok? Hogy lehet mexuntetni?

Please... Akar maga'nban is, ha otleted van...

Albu László
Renault Megane Classic
+ - benzin-gaz ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Ha valakinek vannak sajat tapasztalatai benzin-gaz uzemu atoval,
megoszthatna velem.
A 1502-es levelben mar kerdeztem, de eddig senki sem valaszolt.
Ennyire nem olvassa gazuzemu autos a listat? Szornyu... Bezzeg a sok
"fustos" dizeles....
(Minden szemelyeskedes nelkul - bocs de nekem nem a D a nyero...).
Akar az  cimre is johetnek az infok. Erdekelnek:
-milyen tipusu auto lett atalakitva
-hany ccm-es
-benzines fogyasztas/gaz fogyasztas
-egyeb koltsegek
-elonyok/hatranyok
-egyeb tapasztalatok

Lattam mar 1200 LADA-tol az 500SEC Merciig sok tipust.
Erdekel, hogy kinek es mennyi futasnal eri meg.
Itt Zala-ban sok gazos auto szaladgal (pl. Daewoo Ticot is lattam LPG-st...
:-o)
Rohogtem is rajta egy jo nagyot:
1) Mi maradt a csomagtartobol (mert hogy hely nem, az biztos)
2) Hany szazezer km lefutasa utan terul meg neki?!
3) Amugy is rohogok a Daewoo Tico-n....
4) Mar csak akkor rohognek rajta jobban, ha diesel lenne....

Elore is koszi az infokat!

Hogy birjatok ezt a hoseget?

Udv! GERI
+ - Re: Nogradi (#1503) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azert azzal, gondolom, mindannyian tisztaban vagyunk, hogy Nogradi soforje
nem kedvtelesbol hajtott, hanem mert utasitottak. Ha valami ilyesmit mond
a miniszternek, hogy ,,Itt csak 110-zel biztonsagos menni a szirenaval
egyutt is, tetszett volna kevesebbet idozni a nagymamanal!'', az lett
volna az utolso munkanapja.

Masfelol, sajnos, a trabantost hibasnak kimondo itelet lehetetlenne teszi,
hogy a csaladja karteritesert pereljen.


Ed
+ - Re: Prolong (#1503) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Namarmost, a teflon DuPont (lehet hogy rosszul irom) szabadalom. Csak ok
> keszitik es adjak el. Tovabba ok  jog es liszensztulajok. Viszont az o
> partnerlistajukon egyik ilyen adalekgyarto ceg sem szerepel.

A multkor itt idezett weboldal szerint ugyanezt a vegyuletet masok is
gyartjak, csak nem nevezhetik Teflonnak.

Ed
+ - Corsa problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Opel Corsám (Corsa B, 1993-as évjárat) kilométerszámlálója mostanában lépte át 
a 100000. km-t. Az utóbbi időben jelentkezett a következő probléma:
Kb. 70-80 km/h sebesség felett fékezéskor erősen rezonál az autó. Kisebb sebess
égnél nincs gond. Az enyhén kotyogó bal
oldali kormány gömbfejre gyanakodtam, amit kicseréltem. A rezonálás  kicsit rit
kábban fordul elő, de nem szűnt meg. Van
ötletetek, hogy mi lehet az igazi ok? Nem akarok minden alaktrészt kicserélni a
z autó elején, ha nem muszáj. Lehet,
hogy a gumituskók öregedtek el? Ez esetleg valami típushiba lehet? Corsa haszná
lók tapasztalatai alapján milyen gondokra
számíthatok így 100000 km felett? 
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv:
          Rob
  e-mail: 
+ - Model T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Frigyes irta:
> 1903 as Ford T modell az almom

Jo sokáig fogsz keresgelni :)))) 1908-1927 kozott gyartottak. 1903-ban
meg csak Model A volt :)

Npal
+ - Re: Spiralrugo es gatlo felujitas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én Asconával jártam így. Nem tudom hogy Te hol, melyik városban laksz de pl.
Bp.-n egy rakat rugófelújító, javító van. Én "meghúzattam"  a hátsó
rugóimat. Erre van egy eljárás, nekem (bár több éve csinálták) 8 ezer volt a
2 hátsó rugó erősítés. Némileg olcsóbb mint az új, és nem osztom azoknak a
riadalmát hogy könnyen eltörik az így kezelt rugó, mert nekem kb. 4 év és
60e km után még mindig tart. (Jól néz ki üresen kicsit orrabukósan a kocsi
:) )
Gábor

Ui. Ja és l a lengéscsillapítómba (hátul) 80 ezer van mégsem kell cserélnem
őket.


> Adott egy Escort kombi, ami rendszeresen jol meg van pakolva. Lassan odaig
> jutunk hogy mar 4 szemellyel (csomagok nelkul) is annyira leereszkedik a
> fara, hogy mindenhova odaverem a kipufogot. Valoszinuleg a rugok teljesen
> elgyengultek hatul, emellett mar erezheto hogy a gatlok is a veget
> jarjak....
>
> Fokent spiralrugo felujitas, erosites temaban lennek kivancsi
> tapasztalataitokra, velemenyeitekre....
> Gatlot szeretnek ujat tenni a kocsiba.... (vagy inkabb rugot is ujat???)
>
> Minden reagalast koszi!
>
> Gabor    
>
> Ford Escort Kombi 1,4 '93
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS