Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2313
Copyright (C) HIX
2004-09-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: buntetes merteke (mind)  11 sor     (cikkei)
2 re: egyes szervizek ... :( (mind)  7 sor     (cikkei)
3 re: duhongo orult + garancia + gyorsulas + fek (mind)  9 sor     (cikkei)
4 koreai autok (mind)  32 sor     (cikkei)
5 Audi 100 1986-os fordulatszám-problémák (mind)  23 sor     (cikkei)
6 re: Re: kavicsos kamion (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Beazas (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: Lambda szonda (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Lambda szonda (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: egyes szervizek ... :( (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Uj auto vasarlasa (mind)  7 sor     (cikkei)
12 6 (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Re: kozpontizar (mind)  33 sor     (cikkei)
14 helyszini birsag (mind)  13 sor     (cikkei)
15 alvazvedo (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - re: buntetes merteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

>>>>>>>>>>>>
Egy a kivetel, megpedig ha ez ceges kocsival tortenik.
Ott nyilatkozni kell, hogy ki vezette. Egyebkent azt hiszem, hogy bevonjak a
forgalomit.
<<<<<<<<<<<<

nem vonjak.

udv
+ - re: egyes szervizek ... :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  most akkor Triznyak mondd meg, csodalkozol ha paranoiasak egyes
>  ugyfelek? btw Nalad vegig lehet nezni 1 javitast?
Miert ne lehetne? Meg a szerszamokat is adogathatod.

Udv,  Triznyak
+ - re: duhongo orult + garancia + gyorsulas + fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A masik dolog, ha hirtelen lelepek a fekrol es vissza, akkor sokkal
>  feljebb fog a fek. Ez vajon bug vagy feature ? Es ha igy terveztek,
>  akkor mi az ertelme ?
Ha hatul dobfekes, akkor valoszinuleg nem allit utana /eleget/ az 
automatika, nagy a hezag a dob es a fekpofak kozott.

Udv,  Triznyak
+ - koreai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Új  autó  vásárlásán  gondolkozunk  párommal  (elso) és egyre inkabb a
koreai autok felé fordul az erdeklodesem. Ezugyben kernem, hogy akinek
szemelyes   tapasztalata   van  valamelyik  tipussal,  az  ossza  meg
velem/velunk.  Elsősorban  a  Daewoo  Kalos  és  a Hyundai Accent utan
erdeklodunk.  Egyre inkabb az a velemenyem, hogy okos dontes egy ilyen
autot venni, raadasul nem kevesbe megbizhatoak, mint mondjuk a francia
autok.  Jol  latom  ezt? A Daewoo eladasi statisztikai engem igazolnak
ugyan,  de azert szivesen hallanek tapasztalatokat autotulajdonosoktol
is.  A  gyors értékcsökkenésre persze számítani lehet, de valószínuleg
jodarabig  ugysem  cserelnenk le az autot, csak kibirja azt a 8-9 evet
problémamentesen... :-)

Remelem nem lesz flame a kerdesembol, tenyleg nem ez a celom.
Ja,  megvalami:  A  ferdehatu  Kalos dragabb, mint a lepcsoshatu? Csak
azert,  mert  mindenfele inkabb az utobbit latom, pedig szerintem az a
kevesbe szep.

És még egy vezetéstechnikai kérdés... Ne nevessetek ki érte.
A kuplungot működtető láb sarka lennt kell, hogy legyen a padlón, vagy
a  levegőben?  Hogy  tanítják  ezt  az  autósiskolában,  hogyan  jobb
megszokni?  Csak  azért,  mert jelenleg egy swiftet hajtok, amelyiknek
olyan magasan fog a kuplungja, hogy muszály teli talppal nyomnom, mert
úgy   érzem,   hogy   egyébként   nem hajlana vissza addig a lábfejem.
Persze  a  combnak  semmi  alátámasztása  sincs  ezért  hosszútávon ez
kényelmetelen. Más autókba ülve ráadásul durvává válik ez a módszer.


-- 
Best regards,
 Grunya                          mailto:
+ - Audi 100 1986-os fordulatszám-problémák (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Nagy Péter vagyok, eddig csak néma olvasója a topicnak és egy 1986-o
s Audi 100-as boldog tulajdonosa. Hogy a boldogság ne legyen felhőtlen, kb
. 2 hónapja, egyik pillanatról a másikra, meleg állapotban, gázadás nélkül a fo
rdulatszám hirtelen elkezdett leesni 4-500-ra. Szervóhatás el, lefulladásközeli
 állapot. Elviszem szerelőhöz, kitalálja, hogy átszakadt a vákuumdob gumim
embránja, az okozza. Vákuumdob kicserélve, műszeres gyújtásbeállítás, els&
#337; nap még kiválóan szalad az autó. Rákövetkező nap piros lámpa, fordul
atszám 2-300, kézifékes megállás. Másik szerelő. Mindenfélék kitisztítása,
 gyújtásbeállítás melegen. Valami nem stimmel, kideríti: rossz az automatika. P
anelcsere. Az autó kiválóan fut - aznap. Másnap reggeli hidegben indítás. Fordu
latszám 3000, 3500 ... Na, ezt már nem várom meg. Automatika lehúzva, láb a gáz
pedálon, míg fel nem melegszik annyira, hogy 5-600 legyen a fordulat. Vissza a 
régi automatika, azzal legalább hidegen m!
ent. Úgy néz ki, minden rendben - másnap reggelig. Hidegen ismét felbőg a 
motor... Automatikát kikapcsolni, láb hosszan a gázpedálon, míg az autó fel nem
 melegszik egy kicsit. Szerelő széttárja a kezét.
Nektek van-e valami ötletetek?
Ha a hőgomba egyik lábáról lejövő vezeték zárlatos, okozhat-e ilyen j
elenséget? (Erre gyanakszom.)
Üdvözlet mindenkinek,
Pete

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: www.kff.hu)
+ - re: Re: kavicsos kamion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lukit:
>en nem lassitottam volna 50 ala. ha trafiveszely van varosban, akkor 50
es szevasz. 
honnan tudod, hogy nem mentel el egy eldugott -es ertelmetlen- 30as
tabla mellett?

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ti hogy hatarolnatok be egy beazast? Probaltam locsolni, de csak
nagyobb eso idejen erezheto, akkor viszont all a viz a csomagtarto
aljaban.
Olyasmire gondoltam, hogy befujom a belso feluletet valamivel, ami
raszarad, es a beszivargo viz nyomot hagy rajta. Van valakinek bevalt
modszere?

Koszonettel
k_tibor
+ - Re: Lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A kelemen műveknél elég jó áron vannak a szondák. Azonban nemtudom, hogy l
ehet-e rendelni tőlük 1db-ot. Mert ahogy néztem ez nagykereskedés. Azért k
ösz a tippet, megpróbálom.

Zax1231

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-34-176.dial.matav.net)
+ - Re: Lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Köszönöm a tippeket! 
A Kelemen-művek csak kereskedőket szolgálnak ki, de az áraik áfás fog
yasztói árak ezért a viaszonteladóiknál is az érvényes. Fel is hívtam egy közel
i viszonteladót akinél meg is rendeltem a 3 vezetékes Bosch szondát 6600 Ft-ért
. Ez elfogadható ár. Egyébként egy hete még 15000 Ft-ért kínálták ugynitt, de m
ikor ezzel a Kelemen-művek szöveggel jöttem lett 6600-ért is.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-35-51.dial.matav.net)
+ - Re: egyes szervizek ... :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>felelmetes, hogy ebben az orszagban vannak ilyenek

Sajnos a Lajtan tul sem sokkal jobb a helyzet. Valamelyik nemet TV
csatorna rejtett kamerakkal felszerelt autokkal oknyomozo riportot
keszitett. A motorban az egyik szeleppel csinaltak valamit, amitol
a gepnek eleg csunya hangja volt es elvittek kuolonbozo szervizekbe.
(Az autoba, illetve a riporternel rejtett kamera volt.)
Eleg vegyes volt a tapasztalat, de nagyon sok helyen becsaptak oket.
Gyakori volt a tulszamlazas, mind a munkaora, mind az alkatresz
tekinteteben. (Ha jol emlekszem szelepcsere volt a helyes megoldás)
Elofordult, hogy komplett vezermutengelyt is kiszamlaztak.
A legdurvabb az volt, amikor az autoval a szerelo este szorakozni
indult a haverjaival!
Es mindez a napjainkban tortent Nemetorszagban.
Nem tudom, hogy mitol valtozna a helyzet. 
Ha egy kevesbe hozzaerto ugyfel all az auto mellett, akkor azt is at
lehet verni sajnos:(
(A konkret esetben pl. Eleve felesbe kevert olajjal cserelik le a
regit).

udv,
Attila
+ - Uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Uj auto vasarlasakor mire kell odafigyelni a szerzodes kotesekor,
illetve az atvetelekor? Van valakinek ilyen tapasztalata/tanácsa?

elore is koszi,
Attila
+ - 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Frigyes nem mondta helyesen, nem vagyok elkeseredve, hanem turelmetlen
vagyok. Ha esik, ha fuj nekem ott a helyem a 6on. A la carte - ezt meg
mar csinaltuk a Tisza tonal is, bar ott a halaszle miatt majdnem
kirugattuk a szakacsot. Ja nem is, rantott ponty volt, de ez meg azt is
el tudta szurni!

Szoval nekem most mar senki ne mondja vissza, a torzsgarda ilyen idohoz
edzodott, az ujaknak pedig szokni kell.

Tehat talalkozunk a Dunakanyarban vagy hova megyunk.

avi
+ - Re: kozpontizar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli irta:

> altalaba taviranyito nelkul van, a taviranyito a riasztohoz tartozik.
> Lehet van taviranyitoval is, en meg nem lattam.

Az eredeti kerdeshez kepest mellekszal mivel nem tuolag beszerelendo
dologrol szol, de azert leirnam: a kozpontizar/inditasgatlo/riaszto (egyutt
vagy kulon kulon) megoldasara minden gyartonak megvan a maga heppje.

Igy ha nem lattal meg taviranyitos kozponti zarat, akkor nem lattal meg pl.
renault-t, ahol a jelenlegi generacional bizony a kozponti zarhoz tartozik
a taviranyito. (Az inditasgatlo az transzponderrel mukodik, riaszto meg
default nem szokott lenni, ha gyarilag beszerelik, akkor az is a kozponti
zar taviranyitojaval mukodik.)

Annyira taviranyitos a kozponti zar hogy kulccsal nyitasnal nem is kozponti.
Amivel en jol megjartam: egyszer nyitnam kulccsal (eloszor miota megvan,
olyan 8-9 honap utan:), forditom el, hat nem hallom a tipikus kattanast,
nem hallok semmit. Jo, masik iranyba kell forditani. Ugy sem. Hagyom az
ordogbe, elkonyveltem hogy ugy tunik nem mukodik. 15.000es
olajcsere/szerviznel (ami nem kell, de elvittem, erezze jol magat) mondom a
szerelonek hogy ize, biztos en vagyok a huje, de mintha nem nyitna a kulcs.
Fogja a kulcsot, elforditja, kinyitja az ajtot. En meg alltam mint egy
rakas szerencsetlenseg, meg jo hogy elore bejelentettem hogy az en saram.
Aztan persze kiderult hogy a kulcs nem mukodteti a kozponti zarat csak a
vezeto ajtajat nyitja, ezert nem volt a kattanas csak szep halkan kizarta a
kerdeses ajtot, amit en nem hallottam meg, es igy meg csak meg sem probaltam
a kizart ajtot kinyitni ;-D (Azt nem tudom hogy a dragabb tipusainknal is
igy mukodik-e, vagy pedig kisautohoz illo koltsegcsokkento megoldasrol van
szo.)

--
Udv, Sandor
+ - helyszini birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Keresztkerdes: mi a teendo, ha egy ismerosomet (nemet allampolgar) Mo-n
leradaroztak es a helyszinen megbirsagoltak egy szombati napon? A tettes a
bunet beismerte, de a yard a helyszinen nem volt hajlando keszpenzt
elfogadni, hanem csekket adott. Szombat delutan 0 posta volt nyitva,
vasarnap meg visszajott az illeto Nemetorszagba. Kuldjem haza a csekket es
ott majd valaki befizeti?


Elore is koszonom,
marky
+ - alvazvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kisebb serules javitasa miatt leegett par foltban az alvazvedo az autonk
padlolemezerol.
Tud valaki javasolni jominosegu, ecsettel felhordhato, tartos alvazvedot?
Az auto tobbi reszen szinte hibatlan a gyari, vastag, gumiszeru alvazvedo,
igy csak ezeket a leegett foltokat potolnam.

Koszonom!

NHF
Peugeot 305

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS