Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 834
Copyright (C) HIX
2000-08-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rere: suzuki (mind)  37 sor     (cikkei)
2 Ferrari F50 (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Re: [off-topic] Duna-part (mind)  29 sor     (cikkei)
4 T613, 200 ft benzin, kek muszerfal (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Re: keleti autok (mind)  54 sor     (cikkei)
6 t613 (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Gazos Punto (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Mi van, ha igaz??? (mind)  21 sor     (cikkei)
9 AF AF (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Re: Olcso benzin (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - rere: suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mint mondtam az _uj_ suzukikkal van a problema, eddig senkinek nem volt
vele baja...nekunk se az elsovel.
Megegyszer leirom, hogy 98 ota festik massal a kis 'rizsestalakat', ha
ket eve volt Suzukid, az meg a regi festekkel keszult...azert nem volt
vele bajod. Kukucskald csak meg a mienket...nem a mosassal van a baj,
hanem a fos maro hatasaval.


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Suzuki Festek ( 21 sor )
> Idopont: Fri Aug 11 06:03:19 EDT 2000 AUTO #833
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

At 08:31 PM 8/10/00 -0500, you wrote:
>bocsi mindenkinek, a lenyeget kihagytam:
>a szervizben aszongyak, nem kell neki egy nap se, hogy atmarja a kaki a

>festeket.
>Most maszkalhatunk vodorvizzel meg ronggyal, hogy mikor lesz piszkos a
>Suzuki? Ha leparkolunk, menjunk, nezzuk meg orankent?
>Suzuki.....a mi autonk ....is


heyy ez azert nem igy van.. Nekem 2 evig volt suzukim, neha apam,
egyenletesen elkente rajta a koszt, de szepen lemosva talan 3x volt, az
egyik most hogy jovoheten jelenik meg rola a hirdetes az ujsagban..  Ha
idejossz szivesen megmutatom az autot, SOHA nem volt polirozva, es a
fenyezese 100%, pedig 50e km van mar benne, jottem mentem vele, volt
hogy
alig lattma ki belole olyan koszos volt (lusta voltam takaritani, sot
mosoba elmenni is) es a fenyezese 100%, talan annyi a kulombseg hogy
kicsit
mattult, de polirozas utan olyan lenne mint uj koraban (bar az en autom
szinenel a mattulas nagyon jol jott, sokkal! szebb lett mint volt mikor
vettem)..

Ant
+ - Ferrari F50 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Gonci Csaba irta egy angol uriember Ferrari F50-esenek a tunungjat:

>leggyorsabb kozuti hasznalatra jovahagyott autoja, amely kerek 800 loerot
>teljesit 4800-as fordulaton, a nyomateka 772 Nm es az 1230 kilos kocsit
>3,1 alatt nyomja fel szazra. Ha jol emlekszem a motor megmaradt az
>eredeti 4,6-os. Az ara mindossze 1.100.000.... Marka... :)
Gyorsan a cimet...rohanok megrendelni! :-)))))))))))))))))))))))))) /De a
biztonsag kedveert ha megtudnad erdeklodni nekem, hogy Trabantot
beszamitanak-e az araba? :-)))/

Udv:

Zoli





                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - Re: [off-topic] Duna-part (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > Ez en voltam. Ilyen szintu hulyeseget a Duna jobb partjarol a
> > legelvetemultebbek sem irnanak le. Pedig ott is akad(t) 1-2....
>
> Hmmm. Ugye azt mindenki tudja, hogy a Duna jobb partjan - az inkriminalt
> partszakaszon - NEM a Kozgaz van? (Hanem a Muegyetem.)

Pontosan errol beszelek en is, de ezek szerint a mondat tul sok csavart
tartalmaz ahhoz hogy elso olvasatra erteni lehessen.

Akkor megmagyarazom mint egy hetevesnek:-)

Ilyen muszaki lehetetlensegeket a mernokok keptelenek lennenek leirni, pedig
koztuk is akadt 1-2 igen-igen hulye. Ezekbol tobb meg ma is tanit a
Muegyetemen.

Es itt nem a kozgazdaszok sertegeteserol van szo, hanem a muszakiak es a
nem-muszakiak kozti alapveto szemleletmodbeli kulonbsegrol.

A muszaki lenyeg: Ha egy kocsiba (legyen az egy kinyalt BMW) vizet toltok,
attol legfeljebb nehezebb vagy nedvesebb lesz. A vizet normal korulmenyek kozt
(nyomas, homerseklet, stb) energetikailag alacsonyabb allapotba nem tudom
hozni. Magyarul nem tudok energiat abbol kinyerni ha csak vizem van.
(Vizikerekkel, vizimalommal kimeljenek az urak...)

Istvan
+ - T613, 200 ft benzin, kek muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nasfay "Kimwilde" Zoli: "A T613 kulonben 
regi almom, farmotor, hatsokerekhajtas, 
200 LE,mmmmmm....
Nincs veletlenul koztunk olyasvalaki, 
aki kozelebbi ismeretsegben allt 
ilyennel?"

Nekem volt egy feher, ugy 20 eve kabe. 
Nagyon jol ment, jobban mint a kek 110 
Coupe Skodam, pedig mind a ket 
autot ugyanabban a jatekboltban vettuk :-))

******

sviszt: "Es mennyit is fizetek ezert a 
benzinert? (egyszeruseg kedveert 200FT/L)"

Ez aranyos volt :-))))

******

kek muszerfal: en vezettem ejszaka Golf IV-et,
szerintem nagyon klassz az a muszerfal, nem zavar,
sot! A Skodakhoz is lesz majd valamikor? :-)

Udv mindekinek,
Stevie
+ - Re: keleti autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Keleti autok ( 51 sor )
[...]
> a Honda es Toyota tipusokra gondolok. Az europai (leginkabb Nemet)
> hibastatisztikak legmegbizhatobb autoi hosszu evek ota a Japan autok !

Ugye kis hazugsag -> nagy hazugsag -> statisztika. Az ADAC statisztikaira
ez fokozottan igaz. En az ADAC-tol mar annyi hulyeseget olvastam, hogy
minden uj koholmanyukat fenntartassal fogadom. Szamomra ok nem referencia..
Ennek ellenere a japan autok MEGBIZHATOSAGanak tekinteteben nincsenek
ketelyeim. Nemcsak az ADAC, hanem minden mas fuggetlen statisztika es sajat
tapasztalataim szerint is fiatalabb korban a japan autok a legmegbizhatobbak.

A megbizhatosag fogalmat azonban ne keverjuk a tartossag/anyagminoseg
fogalmaval. A japan kocsikat nagyon precizen dolgozo gyartosorokon rakjak
ossze, de gyengebb minosegu anyagokbol, mint a nemetet, svedet, franciat stb.
Ez az elso 5-10 evben (tipustol fuggoen) a japan autoknak kedvez, utana mar
az europaiaknak. Mondjuk el tudom kepzelni, hogy egyes tavol-keleti autok
meg idosebb korban sem lesznek sorozatos meghibasodasoknak kiteve, de hogy
a karosszeriajuk sokkal hamarabb elhasznalodik, az is biztos.

> Ismerosom szerelomuhelyeben mar fordult meg 400e km-t futott Suzuki Swift,
> es most is csak torve volt. Perze ez utobbi tipusrol mas pozitivumot
> hirtelen nem tudok mondani. Nasfay Zoltan meg nem latott szep 20 eves Japan
> autot ? En sem. Az okait elobb vazoltam. A mai Hondak, Toyotak u.annyit,
> vagy tobbet kibirnak eu tarsaikhoz kepest.

A mai Hondak es Toyotak meg nem 20 evesek. Nyugtaval dicserd a napot.
Az azsiai es europai autogyartas egyebkent valoban kozeledik egymashoz.
De nemcsak azert, mert a japanok az utobbi 10-15 evben elkezdtek tartosabb
autokat gyartani, hanem attol is, hogy az europaiak egyre rosszabbak. 15-20
evvel ezelott csinaltak a legjobb kocsikat.

Sajnos jelenleg ez van. A japan autokkal nalam egyebkent nem csak a tartossagga
l
van a bajom, hanem egyeniseg es a feeling hianyaval, valamint a legtobbszor kok
emeny
kenyelmetlen rugozassal. Kivetelek persze vannak, es nem is itelem el
eme hianyossagukert oket: arra a piacra ilyen autok kellenek. Aki akarja, vegye
.
O dolga. Nekem sajnos izgalmasabb kocsi kell, es hajlando is vagyok tobbet
aldozni ra. A kihegyezett, tulelektronizalt, tulrobotizalt japan technikaban en
 nem
tudok megbizni.

Mindketszer szepen ki van irva a teljes nevem, ez valami negativ elojel?

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - t613 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: mobil, T613, autoklub vizsga ( 58 sor )
[...]
> A T613-ban nem dizel, hanem egy 3.5 literes boxermotor van, amit femrudak

Bocsanat, nem boxer, hanem V8-as. Benzint akartam irni, csak megszeditett
a Porsche-poszter az irodam falan :)

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Gazos Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv gazolok!

* Olcsóbb-e PB palackból tankolni, egy palackkal mennyit lehet menni,
hol lehet az átfejtéshez szivattyút vásárolni - mennyiért?

  Nem olcsobb, kb ugyanannyiba kerul. Baratom 2.3V6 Sierraja a
tesztauto. 80l-es a tartalya, 3palack gazzal kb300km, teletankolva
LPG-val 400km es igy ez az olcsobb! A magyarazat, a ket gaz nem ugyanaz!

Jelenleg az LPG literje 138HUF/l pl. a racalmasi uj gazkuton....

 Szivattyu kezi 7-9eHUF, motoros 17eHUF korul volt 1 eve...
--
 Udv
  Levente
+ - Mi van, ha igaz??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! 

VD>annyi vizet iszik, mint benzint eszik

   Ma "gondolkodtam"(neha en is nagyzolok) es eszembe jutott a Csonka
fele vizbefecskendezeses motor. Ez benzinnel es vizzel megy, a kettot
specialis karburator
adagolja a szivocsobe.
  Hatasfok: 40% korul, kompresszio 15-21 korul!!! A nagy 5let abban
van, hogy kompresszio utem alatt a suritesbol szarmazo nagy hot a viz
disszociacioja nyeli el (=> nincs kopogas a nagy kompresszio ellenere),
majd az eges alatt a hidrogen es oxigen vizze alakul vissza, javitva a
hatasfokot.
  Tehat a mechanikai munka hatasfokrontasat (gazok felhevulese a
kompresszio utem alatt => dizelmotor) kikuszoboljuk a vizbontassal, majd
a gazok ujra vizze alakulasaval "elvezzuk" a hatast. 
 Lehet, hogy VD ilyet olvasott???, mert akkor NEM a Molnal veszed a
vizet, hanem a csapbol + hazi viztisztito rulez?
--
 Udv
  Levente
+ - AF AF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/11/00 -0500, you wrote:
>Hi
>Eladosorba kerult a 6 eves Astra Caravanom a muszakin meg
>"joindulattal" elfogadtak a felig kirozsdasodott motorszamot
>(eljenek a nyugati autok!), de felmerult, hogy igy nehezen fogom
>tudni eladni. Van valakinek tapasztalata az Autofelugyeleti
>eljarasrol (hogy megy, mibe kerul)? kulonben azt is hallom, hogy
>az AF-es kocsikat nehezen lehet eladni ez igaz?
>Minden tanacsnak orulnek: Con

Az AF-esites az 1500 ft korul van, es csak a motorszamra kapsz AF-et, errol 
lesz egy eredetvizsgalat papirod.. A gond akkro van ha az auto lopott volt, 
es alvazszamra is AF-et kapnal, de az AF-es motorszam korrozio miatt nem 
teszi ertekcsokkentte az autot..
Ezt en is elegge kinyomoztam, mert most adom el a fiat-omat es ugyanebben a 
cipoben jarok.
bar en meg abban is jartam, hogy az egyi keredetvizsgalo ceg adatbazisa 
szerint  92-es az autom,
pedig hivatalos papirokat tudok rola szerezni hogy itt vettek mo-n 1994 06. 
hoban, igy kerestem egy masik ceget, akiknek jobb volt az adatbazisuk es 
93-asnak titulaltak a jarmuvet, hamar minden belso alkatresz 93-as volt, 
csak az adatbazis beszelt 92-rol.. :)))))

Ant
+ - Re: Olcso benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0833-ban irta Nagy Barnabas
>:
>
>Haliho,
>
>en mar 1 eve a torokbalinti Cora-hoz jarok
tankolni. Mindig
>kevesen vannak, nincs majomkodo benzinkutas,
nincs
>borravalo es a benzuin legutobb: 237.5 Ft /l
95-os.
>
>A Shell V-Powert hasznaltam masfel evig de nem
tapasztaltam
>semmit amit kellett volna. Biztos az autom volt
hibas ...
>
>Jarjatok szerencsevel.
>
>Bby
>

A tobbihez viszonyitva ez is realis ar, de.. En
mar jo ideje a Kerepesi
uton levo Castrol kutnal tankolok ahol a 95-os
234,5 HUF (mai adat) . Az
elejen tartottam attol , hogy "olcso husnak hig a
leve" ..hat meg a
benzine! :) , azonban kellemesen csalodtam , mert
semmi kulonbseget nem
tapasztaltam.


udv.sancho

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS