Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2445
Copyright (C) HIX
2005-02-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: Check engine (mind)  20 sor     (cikkei)
2 re: re: elso autot vennek [Part 1] (mind)  105 sor     (cikkei)
3 re: Re: Check engine (mind)  17 sor     (cikkei)
4 C5 es a riogato (mind)  16 sor     (cikkei)
5 >>: kerekenkent (mind)  48 sor     (cikkei)
6 re: Re: legfek (mind)  26 sor     (cikkei)
7 re: Re: re: Re: *** HIX AUTO *** (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - re: Re: Check engine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  .....sok autogyar (Triznyak megmondja mennyi) jatszik azzal, hogy a 'check
>  engine' kigyullad X km/Y honap utan es ugy marad, amig a szerviz ki
>  nem kapcsolja.
Megmondanam, ha tudnam, de ilyennel meg nem talalkoztam. A check engine 
lampa a motor vezerlesenek valamilyen hibaja eseten vilagit, ( esetleg a 
lampa aramkorenek hibajakor) es van kulon service (inspekcio) lampa, ami 
olajcserere vagy (eves)atvizsgalasra figyelmeztet.
A check lampa addig vilagit amig hibat eszlel az ECM. "Eloltasa" a hiba 
kijavitasaval lehetseges. Ha a hiba nem okoz eszreveheto problemat az 
auto mukodeseben, akkor bizony tenyleg elofordul, hogy kiveszik az izzot 
a "takarekos" tulajdonosok, foleg eladas elott. ( zoldkartya kiadasanak 
feltetele a lampa mukodokepessege)
Az inspekciolampat a legtobb tipusnal, minden felszereles nelkul, el 
elhet oltani a muszerfalon levo gombok, es a gyujtaskapcsolo megfelelo 
sorrendu es ideju kapcsolgatasaval. Ennek menete altalaban a kezelesi 
konyvekben is szerepel.

Udv,  Triznyak
+ - re: re: elso autot vennek [Part 1] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eleg regi, de csak most jutottam eddig az archivumban visszafele:

Selmeci Tamas:
> Egyik haverom vett maganak 200,000 Ft korul egy Fiat Tipo-t. Minden,
ami
> letezett, bedoglott rajta. Meg mindig tartom azt a velemenyemet, hogy
> ennyi penzert nem kapsz normalis nyugati autot. 

Na itt van a kutya elasva, 200 eFt korul csak bontaserett Tipo van.
A jol egyben levo Tipok 380-400 eFt-tol kezdodnek. Egyszoval
a haverodat nagyon atdobtak a palankon, es a minoseget illetoen
keretik nem altalanositani az esetebol. 

De nem is irtam, hogy 200-ert van normalis nyugati auto. Viszont
ha ugyis reszletben gondolkodik az illeto -tehat tudna meg gyujteni-,
inkabb tegyen hozza a 200-hoz, jobban jar, mintha beleugrik egy
keleti roncsba amire ugyis folyamatosan kell kolteni, meg szerelni.
Kb. ilyesmire celozgattam.

> egyaltalan nem vagyok biztos benne
>hogy a valoban jobban osszeszerelt, jobb minosegu anyagokbol,
>igenyesebb tervek alapjan keszult nyugati auto a jobb, hiszen a
>"jobbsagat" ellensulyozza a velhetoen olyan nagyfoku elhasznaltsaga,
>ami miatt hasonlo arba kerul a gyongebb minosegu keletivel. 

Eloitelet. Miert "velhetoen" jobban elhasznalt? Az arat, a kereslet-
kinalatot messze nem csak az elhasznaltsag befolyasolja. Sokat
szamit hogy a piaci resztvevok mit hisznek, (presztizs, eloitelet)
meg az is, hogy a vevo szerelo haverja milyen tipusokhoz ert. Ha
valamihez kevesen ertenek, kisebb lesz a kereslete, beka segge ala
esik az ara. Ezert vannak bizonyos markak tulertekelve nalunk, 
masok jellemzoen alulertekelve. A keletiek inkabb tulertekelve.
Konkretan Tipo: igaz, hogy elsosorban olaszoktol eleg sok 
leharcolt darabot behoztak (arrafele jellemzoen nem vigyaznak
a kocsikra) amit idehaza eladnak a foldmivesnek jol visszatekert
oraval, kivikszolva,  esetleges totalkar nyomait eltuntetve. Aztan
sir a delikvens, hogy milyen szar a Fiat, Alfa, stb. lam "minden
bedoglott" rajta. Csak ez nem az egyes markak hibaja. 
 Apukam Opelje egyidos a Temprammal, sokkal rosszabb allapotban
van, megbizhatatlanabb, mindefele rohad, ujra is kellett fujni. Ezert
a kicsi, kenyelmetlen, full fapad kocsiert majdnem ugyanannyit kertek
mint az egy kategoriaval feljebb levo plusz sokkal jobb allapotu
Fiatert.
 Ebbol nem azt a kovetkeztetest vonnam le hogy az Opelok 
rosszak, vagy minden hasznaltimportos "nyugati" kocsi csakis 
szethajtott rom lehet: csak azt, hogy ez az Opel rossz vetel volt
ar/ertek
szempontjabol, es mivel nem volt extrem draga, az Opelek valamiert 
tulertekeltek nalunk.
Egy 200 eFt-os "tuti allapotu", "barati aron" megvett Ladaval/Szamaraval
stb. siman lehet ugyanigy jarni. (evente ujabb >100k karbantartasi ktsg)
Attol hogy egyszerubb konstrukcio, meg nem lesz jobb.

> ami miatt a keleti technikanal 
> maradtam az az hogy nem csak megvenni hanem fenntartani is olcso. Egy 
> komplett motor 15e Ft, egy valto 4eFt, uj fogyoalkatreszek fillerekbe
> kerulnek

Ki szerzi be, ki rakja bele ingyen a 15 eFt-os motort, 4 eFtos valtot?
A "keleti technika" olcsosaga addig tart, amig a gyerekkori haver 
falusi szerelohoz hordja valaki, aki amugy is csak ezeket tudja szerelni
plusz tud fillerekert alkatreszt szerezni. Ebben a korben tenyleg jo
valasztas a Lada/Warbi vonulat. De csak ebben.
Onnantol kezdve hogy valaki varosi ember, nincs helye, ideje,
hozzaertese
hazilag barkacsolni, hanem rezsioradijas szervizbe kell hordja a kocsit,

mindjart beelesedik a regi vicc: duplazza meg Skodaja erteket: cserelje
ki
benne a gyertyakat es a kabeleket! (mondjuk ezt hazilag is lehet, de az
aranyok jellemzoek)

> Az oroszok arra terveztek
> az autoikat, hogy nehez utakon, hidegben, melegben stb 
> kozlekedjenek veluk. Erre volt kereslet, igy tudtak eladni.
:-))) Ez vicces... az oroszoknal mint ismert, nem nagyon szamitott
a "kereslet". Inkabb az, hogy a silany minosegu anyagaikbol, elmaradott
hatteriparukkal mit kepesek legyartani egyatalan. Ez volt a fo szempont.
A Zsigulit se oroszok terveztek eredetileg, melyik Fiat is volt az ose?
:-)
"hidegben a Zsiguli indul legjobban" :-))) en maskepp emlekszem... 

>> Kenyelem teren talan a faros Skoda
>> a legjobb keleti: motor hatul, igy tenyleg nem hianyzik a
szervokormany,
>> fekszervo van, ules eleg kenyelmes.
> Csak nem fu"t. Csuszosabb uton probalj meg vele kanyarodni (nincs elol
> suly, ugye).
A faros Skoda igen jol fu"t.:-) Felteve ha jo a futese. En vezettem
faros Skodat telen, nem volt gondom azzal hogy elol "nincs suly." 
Kormanyzaskor viszont jol jott, tiszta szervos feeling.
Tukorjeg-kozeli uton persze halalos, olyankor tenyleg hasznos ha a
kormanyzott kerekek jobban tapadnak a semminel, de ez benne
van abban, hogy mindig az utviszonyokat es kocsi kepessegeit
figyelembe veve vezetunk. Ha ez max 8 km/o sebesseget jelent,
akkor annyival. A farnehezseg miatt nagyon jol lehetett fekezni is, 
sose akart kitorni a hatulja. Ha jo volt a termosztat meg a ventillator,

a vizet se forralta. A vegen 2 ok miatt adtam el: nem tunt rentabilisnak
atlag havonta megduplazni az erteket :-) es nem tartottam eleg 
biztonsagosnak hogy ilyen talyigaban hordjam a csaladomat.
Ez is egy szempont, es nem a "keleti technika" mellett szol.

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: Re: Check engine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szgyula irta:
---idezet---
> Check Engine lampa eseteben mar lattam ilyet :-(
  Rosszul lattad. Az a lampa, amit kiszedtek, az a 'X km ota nem voltal
szervizben' lampa volt, nem a 'check engine', csak a gyar elszurta
a feliratot :-)
---idezet---

Olyan lampa nincs az XM-ben. Micsoda ko"korszaki konstrukcio.... ;-)
(Annal az autonal a legmennyisegmero potmere volt kontakthibas. 16 korul 
evett a 2 l-es motorjaval, es szaguldott, mint a Zaporozsec! :-) )

Ha itt kigyullad valami, annak funkcioja van.
Persze, ha a motor gyullad ki, az mas... :-D

Péter
Citroen XM V6 3.0i
+ - C5 es a riogato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Sanya irta:
>>>
...., hogy mikor riasztó beszerelésre vittem egy Citroent nem ismerő
műhelybe,


JAJJAJJAJJ...
multiplexelt rendszerbe riasztot kulsos cegnel?
P207-nel kabe 1:2-hoz a talalati arany, hogy mindig mukodik is.
En azert neked szurkolok... :-)


djtiszy
+ - >>: kerekenkent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugye a KEREKENKENT-et úgy értetted, hogy szabályzási körönként?
Igen.

Retarder:
>Ugye, jól mondom?

Igen, de ked dolog kimaradt:
1.) kihagytad a hidraulikusakat, ahol a valtoban egy hidromotort kell
hajtani a kardannak es a hidraulika rendszer ellenallasa fekez. Ezt konnyebb
visszahuteni, mint az indukciost, ahol a fekezes komoly hot termel a
tekercsek kozt forgo tarcsaban. Kamionokon jellemzoen 350-400LE kozotti
FEKteljesitmeny erheto el ilyesmi cuccokkak. 

2.) Retarderrel csak lassitani lehet, megallni NEM! Akar a hidraulikus, akar
az indukcios, akar a bubu, mindegyik mozgasfuggo. Ahogy lassabban forog,
csokken a fekteljesitmenye, vagyis a vegen csak-csak kigurul...

>Tud-e valaki olyan autóról, amiben a hátsó biztonsági övek "fordítva"
vannak a 
>szokásos elhelyezéshez képest? Arra gondolok, hogy pl. a jobb hátsó ülésen
ül&#
>337; delikvensnek nem a jobb vállánál jön lefelé az öv, hanem a balnál, és
a jo
>bb oldala mellett kell bekötni.
Igen, az elozo sorozatu (xrisbangle elotti) 7es BMW-ken forditva vannak a
hatso ovek, kozeprol indulnak es az ajtonal van a csatjuk.

>Azért kérdezem, mert így sokkal egyszerűbb lenne hátul bekötni a gyerekülé
>sben ülő gyerekeket, és gondolom az öv megfelelő rögzítése megoldható
>, hiszen ha 3 pontos a középső öv, az is rögzítve van valahova.
Mint 20 honapja gyerekulest hasznalo sofor mondom, hogy az ulest EGYSZER
kell berakni, utana meg csak a gyereket kell ki-be szerelni. Amugy meg jobb,
ha kozepen van a csat, az ulest ugyanis akkor raktad be jol, ha az auto ove
stabilan lefogja. Ehhez meg a kocsi ulesparnazatat ossze kell nyomni. Egesz
konkretan en ugy csinalom, hogy athasalok az ulesen, ettol belapul, akkor
becsatolom ra az ovet, aztan ha elengedem, fix. 
Ha lotyog az ules, egy utkozesnel elindul az egesz hobelevanc, aztan a kocsi
ove megfogja a gyerekulest, aztan kesobb a gyerekules ove megfogja a gyerek
testet, akinek elorecsapodik a feje. Morbid, hogy leszakad, de a nyaka
megnyulhat annyira, hogy megszakadjon benne a gerincvelo, egy eletre
nyomorekka valjon, ha tul is eli. A gyerek feje aranytalanul nagy, az
izomzata meg tul gyenge, hogy megtartsa. Ezert kell EGYUTT lasulnia a
kocsiszekreny gyurodesevel, nem utana (kvazi nekifutasbol).
A laza ules oldalutkozes ellen nem ved semmit, a gyereked az
oldalablakon/tetooszlopn vegzi. Szoval vedd a faradsagot es kosd be rendesen
azt az ulest!

Fogash
+ - re: Re: legfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!



 >> motorfekezni. Igaz, nyomasmentes allapotban az automatikusan fekezve 
van,
 >> vagyis el se tud indulni (menet kozben eltuno nyomas eseten satuval 
megall).
 >Ami mellesleg, nem biztos, hogy sokkal jobb. Egy satuzva iranyithatatlanul
 >csuszo Ikarus legalabb olyan izgi, mint egy fek nelkuli Citrom.

Citroent nem ismerem, de legfeknel azert eleg sokminden tortenik, 
mielott a levego elfogy. Eloszor egy bizonyos nyomasvesztesnel (kb. a 
max. nyomas 70%-anal) elkezd vilagitani egy lampa, esetleg egy berrego 
is megszolal, hogy balhe van. Ekkor meg mindig van legalabb 4-5 teljes 
fekezesnyi levego, ami eleg ahhoz, hogy 60 km/h-rol 60-70 m-en belul 
megalljon. Ha mondjuk tenyleg elfogy minden levego, akkor mar csak a 
rogzito(kezi)fekben van nemi nyomas, amit szepen lassan elengedve meg 
lehet allitani a teherautot/buszt, mert a rogzitofek nyomasmentes 
allapotban fog. Tehat satuzni ilyenkor is csak akkor tud, ha valaki esz 
nelkul egy mozdulattal rarantja a rogzitofek karjat.

    Udv!

-- 
HAÁSZ Attila
+ - re: Re: re: Re: *** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>Tisztázás céljából: a kipufogófék (hátha valai így ismeri, IKARUSokon bubu) az
 
>egy fajtája a retardernek, nem?
Majdnem. Amennyire en tudom, retardernek azokat a tartos lassitofekeket 
nevezik, melyek onallo egysegkent van csatlakoztatva a valtohoz, vagy a 
kardanhoz. Intardernek hivjak, ami a valtoval egybe vannak epitve, es a 
kipufogofeket mar leirtad. Plusz lattam mar erositett kipufogofeket is a 
Volvonal, ami hasonlo fekhatast produkalt egy atlagos hidraulikus 
retarderhez. Az elvet sajnos nem tudtam igazan kibogozni a 
szerkezetrajzon. A legnagyobb hatasu retarder, amit eddig lattam, az 
elektromos volt. Szabalyosan bolintott vele a busz, szinte megallasig 
lehetett vele fekezni.

	Udv!


-- 
HAÁSZ Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS