Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2276
Copyright (C) HIX
2004-08-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 VW (mind)  3 sor     (cikkei)
2 Dacia Logan felszereltsegi listaja (mind)  88 sor     (cikkei)
3 re: Korzika (mind)  9 sor     (cikkei)
4 gyujtotrafok, pozitiv test (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Gyijtotrafok meg egyszer (mind)  86 sor     (cikkei)
6 Fekezes, egyebek (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re: elozes autopalyan (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: Gyujtotrafok (mind)  69 sor     (cikkei)

+ - VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.fn.hu/cikk.php?id=23&cid=85125 

pJ
+ - Dacia Logan felszereltsegi listaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdeklodtem az ugyfelszolgalatnal es az alabbi valaszt kaptam ( elnezest az
ekezetekert, de igy jott!!):

Tisztelt Balogh úr!

Köszönettel fogadtuk e-mail általi megkeresését! Külön öröm számunkra,
hogy-a Magyarországon október-novemberben forgalmazásra kerülő- Dacia Logan
felkeltette érdeklődését!
Csatolt mellékletben küldjük Önnek a Dacia LOGAN modellekre vonatkozó
felszereltségi listánkat.  A modellek árairól, finanszírozásról, esetleges
részletfizetési lehetőségről egyenlőre nem tudunk információt közölni, ám az
előrejelzések szerint mindenképpen versenyképes árra számíthatunk!
A Dacia magyarországi márkakereskedőinek kiválasztása megtörtént, a
bemutatótermek létrehozása folyamatban van. További információkat a hálózat
létrejötte után, ez év őszén tudunk biztosítani, szíves türelmét és
megértését kérjük!

Reméljük válaszunk megfelelő volt az Ön számára!

Továbbra is állunk szíves rendelkezésére!

Tisztelettel:
Renault Hungária Ügyfélszolgálat


FELSZERELTSÉGI SZINTEK ÉS TARTOZÉKOK

Logan (alaptípus)
Vezetőoldali légzsák
Indításgátló
Hátsóablak-fűtés
Kulccsal zárható tanksapka
Színezetlen üvegek
14"-os acéllemez keréktárcsa
Piccolo dísztárcsa (kis dísztárcsa a kerékagyon)
Kívülről állítható visszapillantótükör
Chaîne és Trame szövet kárpit
Szénszürke középkonzol
Kesztyűtartó ajtóval
Fordulatszámmérő
Bekapcsolt fényszórókra figyelmeztető hangjelzés
Rádió előkészítés
Három darab, hárompontos biztonsági öv hátul
3 hátsó fejtámla

Logan Ambiance
A belépő kategória összes felszerelése + :
Karosszéria színére fényezett lökhárító (az alsó sáv)
Hűtőrács krómozott díszítőelemmel
Oldalsó védőcsíkok
14"-os, teljes dísztárcsák
Elektromos központi zár
Színezett üvegek
Belülről állítható visszapillantó tükrök
Rakodórekeszek az első ajtókon
"Nomade" hamutartó
Levegő-keringtetés
Sötét fémszínű középkonzol
Első és hátsó ajtóburkolat textil betéttel
Kézifékkar burkolat
Oldalsó borítás a csomagtartóban
Csomagtartó-világítás
Állítható magasságú első biztonsági övek

Logan Laureate
Ambiance összes felszerelése +:
Szervokormány
Rádió-távirányítású központi zár
Elektromos ablakemelők elöl (a vezető oldalán impulzusos)
Krómozott betét a hűtőrács körül és a karosszéria színére fényezett hűtőrács
keret
Ködlámpák
15"-os keréktárcsák és dísztárcsák
Elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök
Nyitott ajtóra figyelmeztető visszajelző
Állítható magasságú vezetőülés
Tárolózseb az első ülések háttámláján
Alumínium betétes középkonzol
Első ajtóküszöb-borítás
Olvasólámpa
Késleltetetten elsötétedő belső világítás
Kesztyűtartó világítás
Alumínium gyűrű a műszerek körül
Fedélzeti számítógép
Kéthangú kürt
Kábelezés a hátsó hangszórókhoz
+ - re: Korzika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Csaba, 

> Remelem az ut elott elolvastad a beszamolom a
>www.cuoresportivo.hu oldalon!

Igen, elolvastam es hasznosnak is talaltam masoknak is ajanlom.
Meg egyszer koszonom!

Udvozlettel, Jozsi
+ - gyujtotrafok, pozitiv test (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Koszonom mindenkinek a felvilagositast hathengeres parban szikraztatas
temaban es meg regebbrol a pozitiv testelesu akkumulatoros peldakat.

A 2 kvazi sorba kotott gyertyas esetben a szekunder tekercsnek egyebkent
ketszer annyi menete van, mint az egyenkenti megoldasnak?

En mar csak egyet nem ertek (koltoi kerdes): hathengeres motornal minek
kell parban szikraztatassal olcsojanosozni... Az igazan olcso autoknal,
amiben haromhengeres motor van, milyen gyujtaselektronikai megoldas a
divat?


Udv,
marky
+ - Gyijtotrafok meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy tunik az autok ezt altalaban nem tudjak. :-P
>Ha az egyik gyertya testzarlatos lesz, akkor mi keszteti az aramot a 
>masik gyertya legresen valo kisulesre, amikor a zarlaton akadalytalanul 
>teheti ezt?

A lenyeg az, hogy a gyertyak a szekunder tekercs ELLENTETES VEGEIRE
vannak kotve. A hagyomanyos trafoktol eltereon ennek a trfonak a szekunder
tekercse teljesen fuggetlen a primer tekercstol es a testtol is. 
Tehat tegyuk fel hogy az 1. gyertya zarlatos lesz. 
A 6. gyertya a szekunder tekercs atellenes vegere van kotve. Igy ha az
egyik gyertya zarlatos lesz, akkor ezaltal a szekunder tekercs egyik
vege a testre kotodik. A tekercs masik vegen levo 6. gyertya pedig vigan
szikrazik tovabb. 
Tehat ha mindket gyertya jo a kovetkezokeppen zarodik az aramokor:
Szekunder tekercs  1. kivezetes -> 1. gyertya -> Test -> 6. gyertya ->
Szekunder 2. kivezetes
Ha az 1. gyertya testzarlatos lesz, akkor a kovetkezo koron
folyik az aram: 
Szekunder tekercs  1. kivezetes -> 1. gyertya zarlat -> Test -> 
6. gyertya -> Szekunder 2. kivezetes
Tehat a 6. gyertya vigan szikrazik tovabb. 
Itt van meg egyszer a kapcoslas, mert a HIX a multkor ugyesen kiszedte
a szokozoket a rajzombol es osszekavarodott az egesz. 
Most pontokkal helyettesitettem a szokozoket, ugyhogy azokat hagyjatok
figyelmen kivul. 
>Amit ketsegbe vontam az a "fold fuggetlenseg" ( foldrol erosaramu 
>rendszernel beszelhetunk, autonal _test_ van ), mivel minden trafonal a 
>gyertyan keresztul testelodik a szekunder tekercs. Akkor ugy kerdezem, 
>melyik az a trafo amelyik _nem_ fold fuggetlen?

Jo, hivjuk testnek. A hagyomanyos gyujto trafok szekunder tekercse
(a nagyfesz tekercs) egyik vege a gyertyara megy, a masik vege meg 
egy kodenzatoron es a megszakiton at a testre. Ha ugy ertelmezed hogy a 
szekunder csak a gyertya es a primer 12 voltra
meno kozotti tekercs resz, akkor a szekunder egyik vege e gyartyara megy,
a masik meg a 12-voltra, de a lenyegen ez nem valtoztat. 
Tehat ez nem fold guggetlen, es a kovezokeppen zarodik a nagyfesz aramkor:
Szekunder 1 kivezetes -> test -> kondenzator -> szekunder 2. kivezetres.
Amint latod ez alapvetone mas mint az A6 aramkore. 

Ha megmered egy A6 trafojat a kovetkezo ertekeket kapod: 
Nagyfesz tekercs 1. gyertyara meno vege es test: vegtelen
Nagyfesz tekercs 6. gyertyara meno vege es test: vegtelen
Nagyfesz tekercs 1. gyertyara meno vege es 6. gyertyara meno vege; 12 
KOhm
Tehat a nagyfesz tekercs teljesen fuggetlen a testtol es a primer
tekercstol is (tehat nem autotrafo). Tovabba a ket gyertyanak nincs kulon
szekunder tekercse, hanem az 1. gyertya ugyanannak a tekercsnek az 
egyik vegen, a 6 gyertya pedig a masik vegen log. 

Audi A6 trafo: 

.o   primer   o
.|............|
.|............|
.\/\/\/\/\/\/\/
.==============
./\/\/\/\/\/\/\
.|............|
.|  szekunder |
.|............|
.|............|
.|............|
.G  gyertyak  G
.|............|
.|............|
---..........----
test.........test


Hagyomanyos trafo: 


.================================
./\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
.|.......................|......|
.|.......................|......|
.|.......................|......|
.G.......................|......^..megszakito
.|.......................|......|
--- .....................o.....---
test....................12V....test


Udv,
Gigi
+ - Fekezes, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet ezt megtenni?)

> ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?

Ujabb sofor, aki nincs tisztaban az autojaval :(((( Miert nem probalja ki 
mindenki, legalabb korulbelul, mit tud az autoja? Hogyan mertek igy 
forgalomban reszt venni :((( Legalabb elmeleti szinten tudd: a fek ilyen 
merteku terhelesevel a fekhatas lassan eltunik, megcsinalod 4-5x, a 6. 
fekezesnel mar valoszinuleg nem allsz meg, vagy 2x akkora 
tavolsagon. A a fekfolyadekot nem csereled rendszeresen, akkor mar a 
3. se fog sikerulni. Aki jart mar hegyekben az autojaval es nem csak 
lotyogott, tudja mirol beszelek...

> Nem Fogash irta azt egesz veletlen az elozo verdajarol?!

Mast nem nagyon ismerek, aki thai rendszammal futkos, a stilus is 
felismerheto. Kapott is kritikat rendesen az amokfutok topicban :)))

> Kukasmelleny: Mivel berelt kocsival megyunk (9 szemelyes kisbusz),
> ezert kerhetem az autokolcsonzotol, hogy adjanak hozza vagy ez az 

Kerheted, az ingyen van. Mas kerdes, hogy nem kapsz :)) Amugy jo 
otlet, legkozelebb en is kerek 50 liter gazolajat, mert ahova megyek ott 
draga :))) Ha mar ennyire nem akarodzik megvenni, kockaztass, vagy 
nezz korul a vilagjaro topicokban, , stb. hatha van valakinek 
par darab elfekvoben. 8 darab hulyeseg, hacsak nem kezben akarjatok 
vinni az autot (csak az autobol kiszallo embernek kell...)

Cs.
+ - Re: elozes autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>> (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet ezt megtenni?)
> ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?

Van... csak nem ilyen terhelesre terveztek... szerintem...
Ha egymas utan elvegzel nehany ilyen (130-0) "gyakorlatot", akkor
lehet, hogy a kovetkezonel mar meglepetesek fognak erni...
Nem sajat tapasztalat (szerencsere), de volt mar itt rola szo...
Ha jol remlik felkemenyedo/tukrosodo fekbetetek, ilyesmi...
(_Atlag_ utcai autora gondolok, nem az egyebkent utcan is
hasznalhato nagyteljesitmenyu sport(os) gepekre...)

G.Laci
+ - Re: Gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ha az egyik gyertya testzarlatos lesz, akkor mi keszteti az aramot a
> masik gyertya legresen valo kisulesre, amikor a zarlaton 
akadalytalanul
> teheti ezt?

Szerintem nem lattad jol Gigi rajzat (vagy csak kotozkodsz ;-) )
Itt van megegyszer:
(Azt nem tudom, hogy tenyleg ilyen-e az A6, de semmi okom
ketsegbevonni) 

         o   primer   o
         |            |
         |            |
         \/\/\/\/\/\/\/
         ==============
         /\/\/\/\/\/\/\
         |            |
         |  szekunder |
         |            |
         G  gyertyak  G
         |            |
         |            |
        ---   fold   ----

A szekunder tekercsen folyo aram merre is tud folyni, merre zarodik
az aram_kor_? (csak egy zart hurok van: szekunder-G-G)
_Mindket_ gyertyan keresztul... a gyertyak tkpn. sorba vannak kotve,
lenyegtelen, hogy a kozos pontjuk eppen a test... (ezen a ponton sem
ki, sem be nem folyhat aram...)
Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
aramkorben...

> Amit ketsegbe vontam az a "fold fuggetlenseg"  ( foldrol erosaramu
> rendszernel beszelhetunk, autonal _test_ van ), mivel minden 
trafonal a 
> gyertyan keresztul testelodik a szekunder tekercs. Akkor ugy 
kerdezem,
> melyik az a trafo amelyik _nem_ fold fuggetlen?

Szerintem ez kicsit a "szo"rsza'lnak az o" hasogata'sa"... :-)
Szabatos definiciót nem fogok adni a foldfuggetlensegre :-), de
jelen esetben tekinthetjuk ugy, hogy az a foldfuggetlen szekunder
tekercs, amelyiknek ket kivezetese van, es ezek egyike sincs bekotve
semmi mashoz... :-)
Szoval nem a szokasos "autotrafo", ami (az elozo rajzhoz hasonloan)
igy nez ki (a szekunder egy kivezetese a 12V-on van):

 megszakito
 
test- M -|            |--------o+12V
         o   primer   o
         |            |--|
         |            |  |
         \/\/\/\/\/\/\/  |
         ==============  |
         /\/\/\/\/\/\/\  |
         |            |  |
         |  szekunder |--|
         |
         |
         |
         G  gyertya
         |
         |
        ---   test

G.Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS