Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2211
Copyright (C) HIX
2004-06-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 'Autobonto' - tv-musor az m1-en (mind)  4 sor     (cikkei)
2 re: Re: rossz kezdes (mind)  9 sor     (cikkei)
3 folia, jobbra tartas, stb (mind)  118 sor     (cikkei)
4 re: Re: metro 4 (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Rendszam (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Ujra a listan (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Bal labas fekezes automata valtoval (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Re: 'Autobonto' - tv-musor az m1-en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jobb és bal fényszoró,géptető,felső zárkeret,vízhütő felsőc
ső,első lökhárító.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-27-94.dial.matav.net)
+ - re: Re: rossz kezdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> normalisan tudom hogy 50el vagy 55el illetve 110el vagy 120al
> megyek ora nelkul, es mikor a klima teljes erejebol fujta - az meg
> tenyleg hangos:( -, akkornem.

Bocsanat, de biztos, hogy a klimahuto a hangos es nem a legbefujo
ventillator? Utobbi nalam nagyobb zajt produkal a maximumon, mint
a klima.

Udv, Jozsi
+ - folia, jobbra tartas, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akkor meg szerencse hogy szidtalak meg a foliazas miatt, utalom az elottem
>levo folias autot, nem latom rendesen mi tortenik elotte :-(
Nagyon enyhe kis folia ez, siman atlatni rajta. Alig tobb, mint egy szinezett u
veg. De sokat fog a napfenyen, ez teny. A nagyon sotetet en sem szeretem, mert 
ugye ejjel is kell kozlekedni, meg esoben is kell kozlekedni.

>> Motor egyaltalan nem hallatszik (hosszu attetelek: 130kmh=3200rpm)
>Hat az tenyleg hosszu... Meg szerencse hogy 120 lovad es gondolom egy
>kilometernyi nyomatekod van :-) De ezt az autot nem fogod otosben 6000ig
>kiporgetni ;-D
Nehez lenne, mert 4sebesseges automata. :-) A nyomatekot olyan 150-170Nm kore s
accolom (a mai benzinesekre nagyjabol ervenyes, hogy a literben kifejezett loke
tterfogatot 100zal szorozva nagyok kozel jutsz a valos nyomatekcsucshoz. Az atl
agos 2.0 literes szivo otto-motorok most 190-200Nm korul tudnak, az 1.4esek 130
-140 korul :-)  ) Mellesleg az 1.7-bol a 120LE nem egy nagy durrnas, az Alfa Ro
meo mar a hatvanas evekben 90-100 lovas 1.3as (nem eliras ezerharomszaz cm3!) m
otorokat gyartott. (Giulia ti, ti super) :-)

>1941 julius 6.-an tertek at Mo-n. (kornyezo orszagokban, es az akkor
>visszacsatolt teruleteken mar mindenhol jobboldali kozlekedes volt) Meghozza
>azzal az apro trukkel, hogy Bp-n csak november 9-en tertek at!
Fuuu, ez nagyon elmebeteg... Osztapenko kapitany labai korul hirtelen atvagni a
 bal oldalra, fel even keresztul... :-) Bar a Thai-Laoszi kozuti hataratkelo is
 forditos, ahogy atmegy az ember a Mekong hidjan, nagy tablak jelzik, hogy valt
as, aztan az osztott palyas ut ket oldala itt elegansan, szintben keresztezi eg
ymast. (Thai jobbkormanyos, Lao normalis).

>a 60-as kozepeig evekig a Lancia jobbkormanyos autokat
>gyartott, hogy a hegyi utakon a vezeto jobban lassa,
>meddig van az ut es hol kezdodik a szakadek.
Hervaszto lehet a tudat, hogy a Lancia a mai napig is gyart jobbkormanyos autok
at, mint ahogy az amcsikat leszamitva szinte mindenki mas is...

>A csomopontban pedig reggelente eleg komoly
>fennakadasok voltak
Ugyanolyanok, mint most. Gyorben senki nem tud korforgalomban kozlekedni, minde
n reggel a Varga Katalin utig (ez a masodik keresztutca a  korforg. elott) all 
a sor vege, mert amig a korforgalom _korbe_ nem ures, a sok birka nem hajt bele
. 

>A Szekesfehervar iranyabol erkezo teherforgalom szamara a
>Bo"nyi  lehajtot kellett volna igenybevenni. Onnan Sashegy fele elegge
>kinos kifordulni a jelenlegi lehajton kamionnal.
Miert lenne? Lehajtasz a palyarol, aztan egy T keresztezodes also szaraba erkez
el. A T felso szara a Gyor-Bana-Babolna orszagut, napi 10 autos forgalommal. Me
g lovas kocsival is ki lehet fordulni ra, nemhogy kamionnal...

>Egy masik lehetseges megoldas. 81 - M1 - Bonyi lehajto - 
>Banai ut - ipari park - Gyarvaros, vagy Budai ut -Galantai ut.

81-M1-Banai ut-ipari park-Repteri ut (el az ipar csatorna partjan, vagy az Audi
 elott, vegig csak gyartelepek kozott), ETO stadionnal kibukkanni-regi 1-es uto
n a Fehervari utig (Interspar), ott jobbra, es maris a Duna hidon vagy ugy, hog
y ot centit se mentel lakohazak kozott! A hosszutavu terv egyebkent egy ujabb D
una-hidrol szol az Ipar ut folytatasaban, de azt is csak az uj Bacsai utra akar
jak kotni, nem pedig az Ergenyit megkerulve a mezokon at a 14es utra rakotni. E
s ez az uj Bacsai ut olyan kozel kerult a hazunkhoz (a Tabor utca osszes lakoja
nak 8 eve tarto irasos es lakossagi forumi ellenkezese ELLENERE), hogy a foldsz
inti lakas szuterenne valtozott, a mi elso emeletink az utkorona szintjere keru
lt, es a zsakutca vegen levo csendes, retekkel, fakkal boritott terulet helyett
 egy most 2x1, kesobb 2x2 savra bovitendo utat latni, 25 meterre az ablaktol. S
ajnos a mi utcankban nem lakik "fejes"...

>mennyivel lett volna olcsobb es
>ertelemszerubb az M1 bonyi lehajto atalakitasa a korforgalommal. Ami
>egyebkent szerintem komoly es nem egeszen ertelemszeru kerulo.
A teherforgalom terelesenek egyetlen ertelme kell, hogy legyen: MINEL MESSZEBB 
A LAKOOVEZETEKTOL, akkor is, ha ez 3 km kerulot jelent. Szamit az a 3km egy 100
0 km-es turaban? Nem hiszem. Ha egyertelmuen ki van tablazva, szives oromest ha
sznalja mindenki!

>>* meterrel arrebb, kb 2mrd koltseggel) ugy, hogy kb 20
>>* csaladi haz szabadult meg
>Az a kb 20 csaladi haz az ut egy-egy oldalan tobb mint 20. 
Igen, es (ahogy mar mondtam) csak a kifele menet jobb oldaliak szabadultak meg,
 a bal oldaliaknak csak elorol hatra kerult a zaj, vagyis egykutya. 

>elmegyek es megszamolom istenuccse. Mert azota az uveges muhely
>mellett ket tarsashaz is epult. Ugyebar ilyenkor kerdes, hogy kinek a
>penze van az ingatlanban az onkormanyzattol, mert 
Az egyikben majdnem vettunk egy lakast, de amikor megtudtuk az akkor meg csak t
ervezett utat, mar szaladtunk is el onnet. A Tabor utcaba, ahonet meg koltozni 
kenyszerultunk (lasd feljebb)...

>A balos kozlekedes egy az 1100-as evekbol szarmazo papai bulla 
>"rendelkezese" alapjan lett altalanos. 
Mar akkor is mindenbe belepofaztak, most meg egy csomo szivas van miatta...Az a
ngolszasz mertekegysegek rendszere nem valami vallasi humbug eredmenye? :-)

>A legujabb megegyezesek szerint a 4-es metro a Kelenfoldi 
>palyaudvartol nem csak a Keleti palyaudvarig menne, hanem 
>4 megalloval tovabb egeszen a Bosnyak terig. 
A Kelenfoldi meg a Keleti Pu kozott nincs felszini vasut? Vannak a vilagon olya
n varosok, ahol a metro egy darabig alagutban jon-megy, aztan hipp-hopp felszok
ken egy felszini sinre es megy tovabb rajta a peremkerulet peremeig, vagy az ag
glomeracioig (London, Szingapur). Mashol a villamos megy be a fold ala (Antwerp
en), ahol fent nem fer el. Sot ugyanitt most epitenek olyan allomast, ahol -1en
 a villamos, -2n a sima volnatok -3on pedig a TGV/Thalys fog parkolni.Tudom, az
 orosz metrokocsi biztos mas nyomon jar, mas villanyt eszik, mint a HEV, a vill
amos, vagy a V43, de nem lehetne ezt valahogy osszefesulni? Akkor legalabb Kele
nfoldrol mehetne kifele a vasuti sineken akar Torokbalintig, vagy Budaorsig. Ig
y le lehetne tenni az autokat az ottani Tesco-parkoloban, es mukodhetne egy val
oban ertelmes P+R rendszer, ami atszallas nelkul bevisz a belvarosba.

Mas: ma olvastam, hogy egy "okos" amerikai szervezet, valami Ketkedo Tudosok Ta
rsasaga (union of concerning scientists, asszem:  www.ucsusa.com) kitalalta, ho
gy mi europaiak milyen hulyek vagyunk, mert hiszunk a dizelben, es hogy az amcs
i monstrumok a 30 literes fogyasztasaikkal kornyezetbaratabbak, mint a mi azono
s teljesitmenyu es nyomateku 8 litert evo dizeljeink. Es mindehhez meg vmi tudo
manyos maszlagot is koritettek... Mielott barki is horogne a 30 liter miatt: 20
02ben az usaban forgalomba helyezett uj autok atlagfogyasztasa 20 eves csucsot 
dontott. Ezt egyszeruen ugy szamoljak, hogy ha 2 autot forgalomba allitottak, a
minek a katalogus-fogyasztasa 8 liter, meg kettot , aminek 12 liter, akkor az a
tlag 10 liter volt. Eleg jellemzo adat az uj kocsiparkra vonatkozoan. Mivel meg
 mindig az 5-8 ezer kobcentis "full size SUV" a divat, nem lehet csodalkozni. :
-(

Fogash
+ - re: Re: metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
OT:Szerintem arra ne alapozzatok, hogy mi lesz 2006 utan (lasd Nemzeti
Szinhaz) :))))
KI

>Tehat a Bosnyak ter is at fog epulni, de szerintem meg nem
>kezdodhetett el az epites, mivel a 4-es metro kiviteli tervei jelen
>pillanatban meg attervezes alatt vannak. A tenyleges epitkezes 2005
tavaszan
>kezdodik es a Kelenfoldi pu-tol kezdodik. 2005-2006-ban az alagut
elkeszul,
>majd az aluljarokhoz es metromegallokhoz kapcsolodo felszini
epitkezesek
>2007-2008-ban fejezodnek be. De ez lehet, hogy egy kicsit eltolodik,
mert
>ebben az utemezesben meg nincs benne a Keleti-Bosnyak kozotti 4
megallo.
+ - Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ujat kell kapni. Szoval hiaba jartam utana, hogy az AAS-001
> egy forgalombol mar regen kivont IFA-n volt, nem kaphattam
> meg a rendszamat... :-(

Meg kellett volna venned az IFA-t, es a sajat rendszamod atrakasat
kerni egyik kocsidrol a masikra :)
+ - Ujra a listan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok autosok,

visszatertem a listara. Elmaradasom oka egyszer uj munkahelyre
szerveztek ki, ahol nem volt internet eleresem. A masik szomorubb, de
lassan megoldodni latszik.

Onhiban kivul attoltam egy kadettet egy keresztezodesen. Zold
lampatol indultam egy ket sav kanyarodik balra nagy ivben
keresztezodesben a szelso savbol es egyszercsak takarasbol balrol
atvagott egy orult keresztbe. Aki ismeri a Kerepesi Dozsa Gyorgy
talalkozasa, en balra nagy ivben kanyarodtam a Stadion szallo fele a
srac meg ment volna kereszbe a szállo parkolojaba (macisajt is
kint van)

Legzsak nem nyilt, magam altam fel vele a trailerre, de mivel
elmozdult a motortarto bak a biztosito gazdasagi totalkarra vette fel.
Mivel az auto lizingelve volt a biztosito lenyegeben kifizette a
lizingceget a mienk meg a roncs. Igaz lizingdijat tobbet mar nem kell
fizetni, de hat az ember nem azert lizinggel, mert egyben akarja
megvenni. Ugy tunik 1M-be fog fajni a javitas.

ramdac

A nyikorgo tarcsafek ellen a nagyok sem tudtak mit kitalalni.
Mercedes megoldasa az S sorozatban aktiv zajcsokkentes - ellenfrekis
zajkioltas(Bosh).

-- 
Best regards,
 Bagacs
Cordoba 1.6
+ - Bal labas fekezes automata valtoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irta:

>>>>>>>>>>
nagyon veszelyes. (...) A jobblab hozzaszokott
hagyomanyos esetben a gazpedal preciz mozgatasahoz. A
bal lab viszont nem hinnem, hogy ennyire
erzekeny.(...)
Nem beszelve arrol, ha netan hirtelen kell reagalni.
(...) Raadasul szerintem nem is kenyelmes a hozza
szukseges testtartas. 
teeby
>>>>>>>>>>

Udv Mindenkinek!

Ahogy mar a tobbiek is irtak, szerintem is csak
megszokas kerdese a dolog! Es meg lehet! En az utobbi
szuk egy evben  szinte csak automatat vezettem
(1.2-estol a 5-6ezres benzinesig) es hidd el, ma'ra
pont olyan tokeletesen mukodik nalam a dolog bal
labbal, mint jobbal! A testtartassal sem volt soha
problmam, persze ez auto fuggo is lehet. 
Ha reflexbol ugranek veletlen a fekre mindket labbal,
akkor is mindig van hely a duplaszeles fekpedalon.
Ami miatt gyakran szivesen elek a modszerrel, hogy igy
allandoan fek-keszenletben lehetek. Az pedig ertekes
metereket jelenthet egy kritikus fekezesnel. 

Egyetlen gubanc akkor lehet a dologgal (es akkor
tenyleg ellenjavalt), amikor az ember felvaltva vezet
kezi ill. automata valtos autot. Mar jartam ugy kezi
valtosba atulve fekezeskor, hogy csak a kuplungot
nyomtam ki a bal lab miatt- szerencsere nem volt gaz,
maradt ido korrigalni. 
Es forditva is tortent mar. De olyan kezdo
'automatazossal' meg nem talalkoztam, aki ne fejelte
volna le legalabb 1x a koramnyt a kuplung keresese
kozben:))

Udv,
Peter


=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS