Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1842
Copyright (C) HIX
2003-06-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Gumi hova? (mind)  22 sor     (cikkei)
2 RE: *** klima *** #1841 (mind)  13 sor     (cikkei)
3 szerviz (mind)  38 sor     (cikkei)
4 s (mind)  58 sor     (cikkei)
5 Re: keres (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Re. Klima (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Hidroto"ke (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Elado PRESSTON szirena (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: Gumi hova? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> Az  igazan kurva jo az lesz, amikor ket pici gyerekkel allsz majd
> a  villanyrendornel es a pillanat tort resze alatt kell dontened,
> hogy  maradj,  vagy  vetodj  veluk  valamerre. Egy darab karonulo
> gyerekkel  nem  nagy  kunszt.  Kello lelekjelenlettel atbassza az
> ember egy keritesen.
> A  legkurvajobb, amikor nagypapira/nagymamira bizod a kolkoket es
> az ablakbol nezed a mutatvanyt.
> 
> Az  eredeti  kerdesre,  hogy  _gumi  hova?_ azt mondanam, hogy a
> himtagra. Akkor kevesebb autos kaszkador szuletne.
> --
> Meszaros Geza
> 

Az utolso betuig egyetertek veled. Sajnos elenyeszo kisebbsegben 
vagyunk, legalabbis Magyarorszagon, es attol tartok, hogy meg az en 
gyerekeim sem lesznek jobb helyzetben nagyszulo korukban, pedig meg csak 
13 a nagyobbik. :-(

Feri
+ - RE: *** klima *** #1841 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Masreszt elozeskor sem veheto eszre, hogy lassabb lenne
* az auto, tehat olyankor valoszinuleg csak kiiktatja valamennyi
* idore, de ezt az automata valtonal nehez eszrevenni...

ennyit tesz az erosebb motor... :-))
nekem az 1,4 Stella digit erezhetoen lomhabb lesz, amikor teljes
gozzel megy a hutes, de legalabb franko huvoset csinal bent
a kollegam tavalyi Honda Civic-je szinte nem is hut (le kell
engedni az ablakot, ha az ember legmozgast akar), igaz, viszont
fullon "dolgozo" klimaval is huz, mint az allat
valamit valamiert
udv
Palaci
+ - szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:50 2003. 05. 31. +0000, you wrote:
>Jol mondtad.Rezsioradij. Ami azt jelenti, hogy ha effektiv semmit nem
>csinalnak az autoddal
>(mondjuk epp a hibat keresik), akkor egy budos vasat sem kerhetnek.
>Eleg horror lenne azert, ha nem igy lenne.
>Kepzeld el mesz az autodert es mondjak, hogy 8 orat kerestek a hibat, de nem
>talaltak meg, fizess a penztarnal 24 ezret, aztan viszlat. Kvazi kifizettel
>8 ora parkolasert ennyi zset,
>mert ha igy lenne szerintem hozza se nyulnak :)
>Ez igy leirva is eleg viccesen hangzik :)


Annyira nem..
most elvittem a kocsimat váltójavításra... vagyis volt ez már 1.5 hónapja..
a kocsi jó lett, 1,2,3 fokozat szinkronja volt kész teljesen, megi s 
csinálták..
a kocsi megy minden jó de cserébe az 5ös gázos..
ha rakom 5be bereccsen azegész, kivéve ha hagyom elötte lepörögni a motort 
alapjáratra akkor van 5ös fokozat, ill olyan mintha csak és kizárólag 
5ösben hiányozna a váltó/motortartó bak, mert több centit lök a váltókaron 
egy egy gázelvétel ill gázadás.. legjobban 80 km/h körül érezhető, ez a 
dolog. De néha random szerűenrendbejön és nem reccsen be a váltó nem billeg 
a váltókar ekkor megjavul kb fél órára az egész azt kezdődik minden előről..
Egyelőre nem tudomaz okát, elvileg garancia van a váltó javításra, ezt 
tudja a szaki is. most mondta hogy váltótartó bak lesz a ludas (20e kmel 
ezelött cseréltem) nembaj 1000 Ft egy ilyen a skodába(jóhogyn em honda, ott 
ugyanez 45e ft volt!) mondoma szainak hozom és cseréli.. valahogy feljött 
hogy kb 3e ft lesz a csere, és ha nem az a hiba akkor próbálkozunk máshol.
Én kinyögtem hogy ez így nem járja, mert ha nem ez a rossz, akkor én 
fizetek és minél többet téved annál több pénzembe kerül de ő annál többet 
keres!! és mivel úgy érzem hogy ez így nem teljesen korrekt ezért maradjunk 
annyiban ha jó lesz a kocsi fizetem a bak cserét, ha nem jó akkor max 
bebukom az 1000 Ftos alkatrészt, így talán neki is az lesz az erdeke hogy a 
kocsi jó legyen.
Asszem nem örült ennek az 5letnek, de nem nagyon tudok az autószerelőn 
kívül másik szakmát ahol a hozzánemértést is elég jól díjazzák. :)))

Ant
+ - s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

Az XM-et nemet konyvvel vettem, amibol egy kukkot nem ertettem. Aztan
kuldtek Angliabol egy manualt, par hete pedig a Citroen Hungaria elfekvo XM
hasznalati utmutatobol kaptam egy vadiuj peldanyt.. Erdekes modon egy szot
sem szol arrol, hogy a turbonak szuksege lenne a lehulesre tartos magas
fordulatszamon jaratas utan. Annyit emlit csak, hogy a motor leallitasat
csak
azutan vegezzuk el, hogy a fordulatszam leesett alapjaratra. (Az angol
manual ennyit sem mond) Az osszes turbojat javittato perelhetne az
autogyarat ez alapjan? (Lekopogom: 240ezer van az enyemben, de nincs gond a
turboval - mondjuk nem is ugy allitom le ahogy a konyv irja...)
-----
>Ki  szereti ha elol log neki valami ? :-))) Marmint az autoban a
>belso visszapillanton :-)
Regen lattam errol egy tesztet: okoskaek szerint ezek a logo izek
farasztanak, mivel a mozgo, himbalodzo logantyu automatikusan odairanyitja a
figyelmet, akar masodpercenkent tobbszor is. Teszi ezt ugy hogy te eszre sem
veszed... Aztan ott van a kitakaras problemaja is...
Nekem egy regi, emlekbe kapott fulesbagoly karom log a tukorrol, a fenti
hatast elkerulendo olyan hosszu sarga cernaszalon, hogy nincs a latomezoben.
-----
Lattam egy olyan sprayt, amit parkolaskor egyszeruen rafujsz a szelvedore,
es egy azonnal szilardulo gumiszeru foliat hoz letre, valoszinuleg
femszemcsek is vannak benne mert veszettul csillog a feny/hovisszavero
tulajdonsaga miatt. Mielott indulnal, egyszeruen lehuzod a szelvedorol es
kukaba vele.
Aztan folebredtem...
-----
Meg a torott ajto volt fent amikor azon ugykodtem hogy belulrol valahogy
kirugdossam kicsit a horpadast, amig a karosszerias fogadni tud. Leszedtem a
karpitot, szivacsot mifenet, kiszedtem a hangszorot, szoval eltartott egy
darabig, es orommel konstataltam, hogy egy ido utan (hm, ot perc?) a dog
lekapcsolta a belso vilagitast :)
(Sivatagban eltoltott 10 ev alatt valahogy belemrogzodott, hogy vizzel
villannyal sporolni! Hehe, neha meg itthon is elzarom a vizet borotvalkozas
kozben amig huzom a penget)
----
Ez meg nagyon teccett:
Egy nap a nyuszika vigan szalad az erdoben, amikor egy fa toveben azt latja,
hogy a szarvas eppen ragyujt egy marihuanas cigire:
- Mit csinalsz? Megbolondultal? Egy ilyen szep napon a jo levegon kabitod
magad? Gyere inkabb, s szaladj velem, hogy oxigennel teljen meg a tudod!
- Igazad van! - mondja a szarvas es elkezd szaladni a nyuszival. Amint
szaladnak, meglatjak a rokat, az orra a kokainba log.
- Ejj te -mondja a nyuszika- itt a termeszet kozepen kokainozol? Gyere,
inkabb szaladj velunk, hadd teljen meg a tudod, oxigénnel!
- Igazad van! - mondja a roka,  s elkezd o is rohanni a tobbiekkel. Egy
kicsit kesobb találkoznak a farkassal, amint az eppen egy heroinos
fecskendot tart a kezben.
- He, itt a termeszet lagy olen akarod beloni magad? Gyere inkabb szaladj
velunk, hogy teljen meg a tudod, oxigennel! - mondja a roka.
- Menjetek a fenebe! - fakad ki duhosen a farkas.
- Mindig, amikor a nyuszika bekap egy extasy-t, nekunk rohannunk kell az
erdoben?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Geza!
Eltekertem ma arra, Fuzfo tabla utan nemsokkal jobbra vizibiceklik miegymas
az udvarban...
Fenyes tablan az alabbi telszam allt:
(20)9267-811
Mellette barnaval pingalva, vitorlasok eladok:
(30)9747-735

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re. Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Felado : horvath.akos

>  3. Vilagositsd fel az autodokit, hogy az embernek a legzeshez
>  oxigenre van szuksege, aminek egy reszebol szen-dioxidot csinal. Nem
>  tudom, hogy az o eseteben honnan szerzunk friss oxigent egy ido utan.
--------------------
Azert ne felejtsuk el, hogy autorol, es nem tengeralattjarorol van szo!!!!
Az autok egyenlore nem keszulnek legmentesen zarodo kivitelben. :-)

Egyebkent a legzeshez nincs szukseg oxigenre!  Az oxigenhez jutashoz van 
szukseg a legzesre!!!!! :-)

Udv,  Triznyak
+ - Hidroto"ke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A hidrotoke kopasabol erdo csettegeshez meg kell erteni a toke
>  mukodeset. Ez egy olyan henger, aminek egyik vege szabadon
>  bemozdulhat.Normal esetben tele van olajjal, mely az olajpumpa altal
>  eloallitott nyomasu (2-4bar). Ez a nyomas kifesziti a toket, igy az
>  merev testkent viselkedik, be tudja nyomni a szelepet. Mivcel mindig
>  pont a rendelkezesre allo mereture feszul ki, folyamatosan optimumon
>  tartja a szelephezagot. Ha a toke elkopik, akkor a motor
>  leallitasakor az olaj elszivarog belole. Ilyen allapotban inditva 2-3
>  masodpercig (mig az olajpumpa telelnyomja a tokeket)
>  SZELEPHEZAG-csetteges hallatszik, ami ugyan nem esztetikus, de egyutt
>  lehet vele elni. Egy a lenyeg, ebben a par masodpercben ne
>  eroltessuk, ne porgessuk a motort.
 >Fogash
--------------------------------
A hidrotoke (becsuletes neven automatikus szelephezag kiegyenlito) 
mukodese ennel lenyegesen osszetettebb. A fent leirt modon nem mukodne a 
motor, mert a hidrotokebe juto olajnyomas kinyitna a szelepeket olyankor 
is amikor nem emeli oket a vezermubutyok.
A hidrotoke harom reszbol all. Hengerbol, a benne elmozdulni tudo 
dugattyubol, es  egy szeleprendszerbol.
a hengerbe aramlo olaj elmozditja a dugattyut, az megtamaszkodik a 
vezermutengelyen, vagy a szelephimban, (kivitel kerdese) a szelep kinyit 
(marmint a hidrotokeben levo) elengedi a tobblet olajnyomast. (Opel 
eseteben ez keni a himbat) Amikor a butyok  nyomni kezdi a toke 
dugattyujat az vissza mozdul es elzarja a szelepet (ez a vissza mozdulas 
a szelephezag)  Mivel a folyadek osszenyomhatatlan, a dugattyu megall, 
es a vezermubutyok kinyitja a szivo, vagy a kipufogoszelepet. A 
hidrotoke hengere es dugattyuja  egymashoz
viszonyitva olyan keveset mozog, hogy merheto kopas kozottuk nem keletkezik
A zorgest, csettegest a tokeben levo szelepek hibaja okozza. Ha nem 
zarnak tokeletesen akkor visszaengedik az olajat, es jelentosen 
megnovekszik a szelephezag. Ha kismervu a visszaengedes, akkor csak 
hideg motornal csattog az a szelep amelyik nyitva  maradt amikor leallt 
a motor. (4hengeres 8szelepes  motornal ketto szelep mindig nyitva van) 
Amikor  az olaj feltoltotte a toket, az "elhalgat". Viszont, ha meleg 
motornal, alacsony fordulaton is zakatolas hallatszik, es elegendo olaj 
van a motorban, eljott az ideje a hidrotoke cserejenek. :-( :-(
----

 >Mar elnezest, de ez ugy baromsag, ahogy van. Jo a sazandek, de ennyire 
 >altudomanyosan ne vezessuk mar felre a tobbieket!
-------------------
Fogash apuka kisse ingerultnek tunik! Lehet, hogy nehezebben telnek az 
ejszakak a megszokottnal? :-) ;-)

Udv,   Triznyak
+ - Elado PRESSTON szirena (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Feleslegesse valt szamomra, egy gyari (rendorsegi Ladakban hasznalt)
PRESSTON szirena. A keszulek nem sokkal kisebb mint egy autoradio.
Autoriasztonak hasznaltam, de mukodik a magno/mikrofon uzemmodja is.
BEAG tolcseres hangszorot adok hozza.

Peter
70/254-16-93

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS