Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2232
Copyright (C) HIX
2004-07-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Astra felni (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: Suzuki Vagon R+ (mind)  29 sor     (cikkei)
3 legmotor (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Legauto (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Haho ! (mind)  12 sor     (cikkei)
6 re: DSG valto (mind)  31 sor     (cikkei)
7 re: mit szol az olajmaffia? (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Re: Tukor csatt (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Re[2]: muszerfal "ide csapodhat a fej" resze (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Astra felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vettem par honapja 4 db acelfelni az Astramhoz, es tegnap szerettem
> volna felrakatni. Kellemetlen meglepetes ert, ugyanis, a felni kulalakra
> teljesen ugy nez ki, mint egy Astrafelni, csak gyakorlatilag a kozepso,
> (tengelyveg) furata talan egy tizedmilimeterrel szukebb, raadasul az
> elso kereknel mintha hozzaerne a feknyereghez (mar ha ra birna menni a
> tengelyre) Aki esetleg tudja, hogy ezek utan milyen autora mehet fel
> csont nelkul, attol tippeket varnek.

Mik a feliratok rajta? ET szama? A furatnal egy tized mm az kosz, 
vagy rozsda lehet, esetleg valami deformacio... Ha az egyebek 
stimmelnek, en megprobalnam osszeigazitani oket. Tapasztalatom 
szerint az Astran eleg szorosan megy fol a felni, mig pl. a 
Citroeneken lazabban...
+ - Re: Suzuki Vagon R+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >A kérdésem: egy gyári új kocsi esetében valóban 
> >indokolt 1000 km után az olajcsere? 

> Egy nyers motornal ilyen feluletet kepzelj el:
> AAAAAAAAAAAAA

OK, a kérdés azonban az, nyers-e ez a motor ebben az 
ertelemben...? Mk. 30-eve valóban volt bejaratas, de ma is...? Ugy 
hiszem, ma mások a femmegmunkalasi modok es masok az 
olajak is!

> Gyari uj autonal nem nagyon van ra szukseg, ill. gyartomuvi
> technologia fuggven ye. (a feluletmegmunkalasok technologiajara
> gondolok). Egy Audinal nem kell, eg y Ladanal muszaj. Ugyanigy
> felujitott motoroknal is erdemes, mert kisipari gepm uhelyek nem
> tudnak olyan feluletminoseget, mint a gyar.

Na most akkor mi van? :) Irtam, egy Suzuki Vagon R+ GL amirol 
szo van, nem Lada... Valszleg kicsereltetem, de kisse az az 
erzesem, a muszaki okok fole kerekedik a marketing, foleg mert 
ugy tudom, ezt nem ingyenesen csinaljak :((


-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - legmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Termeszetesen karosanyag-kibocsatas es zaj nincs

A karosanyag-kibocsatas ott van, ahol a nevezett motor 
"uzemanyagakent" hasznalt levegot suritik! (Biztosan mas ez egy 
villamos eromuben mint egy belsoegesu motorban, de IMO az 
tulzas hogy _nincs_ karosanyag-kibocsatas. Azt hiszem, ehhez 
kicsit hasonlit mk. a diesel- illetve a villamos-vontatas karosanyag 
kibocsatasa mk. vasut eseten...)

Zaj nincs...? Lehet, habar ugy emlekszem, a suritett levegovel 
uzemelo keziszerszamok pl. a legzajosabbak kozul valok. Arrol 
nem is beszelve, hogy a zaj forrasa nagyon sokfele, a mechanikus 
hajtomu maga is zajforas (habar ez mar szorszalhasogatas)

Meg valamit. Ugy emlékszem, anno ugy tanitottak: a levego a 
legdragabb munkakozeg, nagyon nagyon a vesztesegek... Ezt 
vajon mikent kezeli ez a legmotor?

-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - Legauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fogash, nagyon erdekes a legauto-cikk.
Sajnos a muszaki megoldason nagyon atsiklik a cikk, es nem erzem, hgy ez
mekkora kamu vagy tenyleg igazi.

Muszakisok!
Letezik ez a megoldas? Telleg??

Megneztem a hasznalhatosagi tartomanyat: 500-3000-es fordulat, hihetetlen...

Mondjuk a hocserelot nem ertettem ,mire kell.

Gondolom, a toltes energiaigenye sem olyan rettenetes, max 1000W-os telj.
kompresszor lehet, ami egy toltesre 100 - 150 Ft-ot kajal... tisztara egy
dodzsem, abba is 100-asok kellenek :-))


tiszy
+ - Haho ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

##> Probaltam az 1.9TDI-s Alteat 6 sebesseges
:> Nem az uj 2.0TDi volt?

Az elado szerint az erosebb 1.9TD volt, ott nem
neztem meg, de a reklamok es informaciok szerint
valoban inkabb a 2.0-nak kellett lennie... Mindenesetre
kellemes erzes volt 4-5-ben gyorsitani igazi, hatamat
preselo gyorsulassal...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - re: DSG valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A DSG/SMG/Seles... valtok viszont "teljesen kozonseges" fogaskerekes
>  valtomuvek , ahol az automatika csupan a kuplung es a valtorud
>  kezelesere szoritkozik. Ind ulaskor csusztatja neked a kuplungot,
>  aztan ahogy felengedte, fix (100%zart, 0% szlip) kapcsolattal
>  gyorsit, nincs kuszas, nincs a bolygomuvesek nyulossaga. Am ikor
>  (automata uzemmodban) eleri a beallitott parameterek szerinti
>  kapcsolasi p ontot, akkor elveszi a gazt (hiaba nyomod), oldja a
>  kuplungot, valt egy sebesse gfokozatot, zarja a kuplungot es
>  visszaadja a gazt. Mindezt gyorsabban, mint az atlagos kepessegu
>  vezeto.
----------
A DSG abban kulonbozik a tobbi "teljesen kozonseges" ilyen rendszeru 
valtotol, hogy _ketto kuplungja_ van, egyik a paratlan, masik a paros 
szamu fokozatokat mukodteti. A kapcsolasi sebessege 0,04sec ( igen 
szazad!) , ami abbol adodik, hogy egyszerre ketto fokozat van 
bekapcsolva ( amit eppen hasznal es a kovetkezo), a valtaskor az egyik 
kuplung nyit, a masik zar. Mivel a ketto atfedi egymast, nincs kapcsolat 
nelkuli szakasz, tehat a nyomatek atadas folyamatos, ellentetben az egy 
kuplungosakkal.
---

> > Az lenne a kerdesem , hogy peugeot 206, 2000 évjárat , 2000 hdi,
> > manual klimas auto klimajaba milyen gaz kell?
>  ......matricat, amire 2 centis betukkel ra van irva, hogy "R143 - CFC
>  free coolant".
---------
Esetleg R134a. Legalabbis az AutoData ezt irja mindhez.

Udv,  Triznyak
+ - re: mit szol az olajmaffia? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Az MDI autoja kifejezetten olcson kerulhet piacra: A szemelys zallito
>  valtozat kb. 2,2 millio forintnak megfelelo osszegbe kerul majd.
--------
Elterjedesuk eseten a levego es a kompresszor valoszinuleg jovedeki ado 
hatalya ala kerulne, ahogy a hazai viszonyokat ismerem. :-( :'(

Udv,  Triznyak
+ - Re:Parkolasi eset, rendor, buszos elmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elmesz a megadott irodaba es bemutatod a jegyet a
 >buntetocedulaval. Azzal, hogy tulkapas tortent,
 >hisz ervenyes parkolojegyed volt arra az idore.
 >Igy a buntetes nem ervenyes.

Azert, ha mondjuk perbe fognanak, akkor hogyan igazolnad, hogy nem egy
masvalakitol kolcsonvett parkolocetlit mutogatsz a mikulascsomag mellett,
tulkapasrol beszelve? Vagy nekik kell bizonyitaniuk az ellenkezojet?
Az artatlansag velelme mukodik meg???

Mas. Vmelyik nap latom am, hogy ket ujonc rendorcsaj csak ugy gyalogosan
integet az ut szelen a szembejovoknek, hogy megallni. Valamikor egy
kamionsofor ismeros meselte, hogy az ilyeneknek mosolyogva vissza szokott
integetni, ugyanis nem allithatjak meg. Mostakko' mi az igazsag?

Megint mas. Tegnap este 10 korul megyek hazafele szeretommel, 50-es tempot
autozgatunk a varos egyik legszelesebb es leguresebb 2savos foutjan.
Buszos majomlada mogottem 2 meterrel tolja. Kicsit odalepek, sebesseg 55-60
kozott. [Elozni szabad, de egyebkent 3 kamion is elferne egymas
mellett.] A majom is gyorsit, tavolsag ugyanugy 2m. Na jo, elso lepes,
kodzaro. Hadd higyje hogy fekezek. Semmi. Ablakmosashoz nincs kedvem. Oke,
akkor lehuzodok, index jobbra, menj. Erre ramvillog. Itt eldurrant az agyam,
lefekeztem 40-re, mire elkezdett elozni. Na mondom a parej anyadat, vissza
2, padlo. Meg egy kis dudalas+villogtatas, visszadudalas, aztan jott a
korforgalom, ott mar nem tudott mutatvanyozni. Majd jott meg valahol
mogottem kb 500 metert, es megallt egy tok ures buszmegalloban........
Tudom, hulye vagyok, minek szivozok az erosebbel. Biciklin mar megszoktam,
ott *csak* erosebb van. Nehezen viselem ha valaki ilyen fasz. Na, csak le
kellett irnom. ;]
-
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-

ui. Igen, szeretommel, Nagyak majdnem elhasznalta az osszes szinonimat :)))
+ - Re: Tukor csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2231, :
 >>Audis nemet meg egy szembejovo vadmarha
 >>digo osszetaccsantotta a ket kocsi visszapillantojat.A digo
 >>b...tt megallni, erre a nemet megfordult es
 >>utanna eredt volna, de egy kamiontol nem fert el.
 >Ugy latszik, ez arrafele mindennapos minden uton....
 >Nekem 3 hete csapta le a tukrom egy Audis barom Velence es Padova kozott
 >a tomott orszaguton. 2x1 savnal felig atlogott az en savomba.

Ugy latszik, mostansag megtalalom az osszes barmot. Csak tegnap harman is
jottek szembe levagva a kanyart, vigan az en savomban. Gyoztem berangatni a
kezem az ablakbol... Egyiknek majdnem utana is mentem, de vegul inkabb nem.
Ja, mindharom kisteher volt.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re[2]: muszerfal "ide csapodhat a fej" resze (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2231, Szakacs-Vass Sandor >:
 >eloirasok (FMVSS 201)
 >[...]
 >szerintem sokkal konnyebb egy par millimeteres puha bevonattal
 >ellatott muszerfallal teljesiteni, akkor is ha alatta kemeny anyag van,
 >mint a csupasz kemeny anyaggal.

Tenyleg sokat szamit egy vekony burkolat. En a vinyok maximalis g terhelesi
ertekeibol szamolgattam korabban. Arra voltam kivancsi, hogy mit szol 1
meterrol betonra vagy a beton+3mm vastag szonyegre leejteshez. Utobbi
esetben az elmelet szerint jo esely van a tulelesre.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS