Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1904
Copyright (C) HIX
2003-08-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: holtter (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Konstrukcio, oreg gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Fogyasztasok (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Olajtekno (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Kornyezeti zaj (mind)  15 sor     (cikkei)
6 re: Mazda 626 2.0 AUT (mind)  4 sor     (cikkei)
7 miegymas (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Nagy tomeg (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Demokracia (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: Dizel golf (mind)  13 sor     (cikkei)
11 re: mindenfele (mind)  37 sor     (cikkei)
12 gumikopas (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - re: holtter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Még valami, beázás:  tudja valaki hogy mit lehetne tenni idáig a 3 éves
>roncs jobb oldalt ázott be.. de most 2 hete bal oldalt ázik be méghozzá nem
>is akárhogy.. ha esik az eso BOKÁIG ér a víz nálam a lábtérben.. Ha nem
>akarok csizmában vezetni,  mit javasoltok ? :))

1. tipp: tetőablak be van zárva ??? :-)
2. tipp: strandpapucs is jó ilyen melegben csizma helyett...

Udv!
GERI
+ - Konstrukcio, oreg gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De sajnos annyira nem vagyok jo, hogy szemre megallapitsam,
> szilardsag szempontjabol szukseges-e egy ilyen a motor aljara.

Nem is a szuksegesseg a kerdeses, hanem az, hogy ha serul az
alkatresz, akkor kell-e magaval rantania az olajteknot is...

> Ha a futofelulet meg esetleg nincs is elkopva (ami szinte
> kizart), akkor is mar olyan eloregedett az a gumi, hogy nem
> hiszem azt, hogy biztosagos lehet.

Eloregedett lehet egy 0 kilometeres gumi is... Viszont ha a 100000
km harom ev alatt megy bele, akkor a koraval nem lesz baj...
+ - Fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>osszehasonlitani, ha arrol beszelunk, hogy hogyan fugg a fogyasztas
>a loketterfogattol, mert az elmult 10-15 evben eleg nagy fejlodesen
>mentek at az autok. A fenti peldaban pont ez latszik. De mondhatam

Meg aztan nem csak a loketterfogattol fugg. Hanem a  karosanyag
kibocsatastol is. A gyarilag tervezett motrelettartamtol is.
Ahhoz, hogy megfelelo legyen a karosanyag kibocsatas nem mindig alacsonyabb
fogyasztas szukseges.
Foleg, ha figyelembe vesszuk, hogy tartani kell a teljesitmenyt. Netan ha
meg komfortbrendezeseket is uzemeltetunk....

Teeby
+ - Olajtekno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>Me'g ha ki is fizetik minden anyagi karom: Nekem kellett utanajarni, en
>voltam auto nelkul a javitas ideje alatt, stb. Az ezzel kapcsolatos
>koltsegekrol (autoberlesrol, taxirol) szolo szamlaval probalkozni sem lenne
>erdemes...

Nem tudom mivel kecsegtettek.
Nekem volt hasonlo esetem. Iparuton nagy godor, felni hajlott.
Az onkormanyzatnal a kozutkezelohoz iranyitottak. A kozutnal pedig azt
mondtak, hogy fenykep, esetleiras tanukkal, szamla. Es akkor kifizetik min.
50%-at. De a teljes javitasi osszegre ne is szamitsak.
Mar csak azert irom ezt, nehogy meglepodj ha a 150E koltsegedbol mondjuk
csak 100-at fizetnek ki.

Teeby
+ - Kornyezeti zaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Ant!

>Errol jut eszembe.. Miért kell hallani ? a menton és rendorautón ott a
>villogó, a dudáló autósok nem érdekesek mert tegnap is egy no folyamatosan

Nem a kornyezeti zajokat kell hallanod, hanem a keresztutcabol 70-el erkezo
mentoautot. Vagy a fiatal suhanc rendoroket, akik ugyanigy erkeznek. Mert a
mento meg csak lassit. De a 19 eves ormester a kollegaival 120-al szirenazva
es villogva intezkedik. Ha rad merolegesen halad, es netalan utkoztok...
Nem biztos az sem, hogy oket vetkeskent hozzak ki az egeszbol. De meg ennel
is fajobb az ertelmetlen kar.
Aztan majd ha reklamalsz, akkor a belso vizsgalatuk ugyis kihozza, hogy nem
voltak vetkesek. Aztan meg mehetsz sinbe rugni.

Teeby
+ - re: Mazda 626 2.0 AUT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Alapvetően jó gépek, nekem 5seb volt így az automatájával nincs tapasztalat,
a motor elnyűhetetlen, a kaszni egész tartós, fogyasztása sem túl magas.

Tamás
+ - miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Gumma ugyben egyetertek Peterrel, 100ekm mar nem tul egeszseges a
>  guminak. Ha a futofelulet meg esetleg nincs is elkopva (ami szinte
>  kizart), akkor is mar olyan eloregedett az a gumi, hogy nem hiszem
>  azt, hogy biztosagos lehet.
-------------
HINNI A TEMPLOMBAN KELL!!!!!!!
3-4eves gumi valyon mitol eloregedett???? ( a gumi ugyanis ido 
fuggvenyeben oregszik)
---
>  Valaki regebben erdeklodott az uzemanyagrendszer tisztatasarol olyan
>  modon, hogy denszeszt bele lehet-e onteni dizelbe? Nos en megtettem,
>  igaz egy regi 85-os 1,6 dizel orionom van. Utana az tortent, hogy
>  valoban kivitte a szmo:tyit a tankból, bele a szurobe, ugyhogy
>  utkozben kellett kicserelnem.
 >tafi
--------------
A denszesz CSAK A VIZET hozza ki a tankbol, az pedig oldott allapotba a 
szuron is atmegy! A szurobe kerult "szmotyinek" semmi koze a denszeszhez

Udv,   Triznyak
+ - Nagy tomeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Az Opelhez kepest >30-40%-al fogyaszt többet a Foka hasonlo
> > korulmenyek kozott.

>  De a Focus kb. 30%-al nehezebb auto is, nem?
--------------
Kerdes: Miert nehezebbek a mai autok 300-400kg-mal a regebbiekhez kepest????
( azonos kategoriaban!)
A mai korszeru motorok kepesek lennenek sokkal alacsonyabb fogyasztassal 
is mozgatni a kocsit, ha nem kellene cipelni a plussz sulyt. A 
fogyasztasok alig valtoztak az utobbi 10-15 (20?)evben, igy a karosanyag 
kibocsatas mennyisege sem csokkent jelentosen, pedig mindig arrol 
beszelnek, hogy ez az elsodleges cel.

Kerdes meg egyszer:    Miert novekedett ekkorat az autok tomege?????

Udv,    Triznyak
+ - Demokracia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostantol, ha egy rendor feljelentest tesz az Ot megvesztegetni 
probalo szemely ellen, JUTALMAT kaphat. (33ezerFt) Az ugyeszsegi 
vizsgalat meginditashoz elegendo ket rendor egybehangzo allitasa.
Szerencsere demokracia es jogallamisag van!

Mostantol a vesztegetesi osszeg nagysagat a jutalom osszegehez 
illik/kell igazitani!!??
:-( :-( :-(

Udv,   Triznyak
+ - Re: Dizel golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, Teeby!

Normalis, fekete fust jon belole (ha ralepek a gazra), nem latok parat. Akkor r
osszul tudtam, eddig azt hittem, budos a fagyallo, de egyebkent nem erzek belol
e semmilyen edeskes illatot. Meg keressuk a hiba forrasat, de gozom sincs, hol 
folyhat el. :-(
Gondoltam ra egyebkent, hogy az osszes hutovezeteket kicsereltetem, csak az egy
 picit huzos mulatsag. Akkor talan kiderulne egyebkent is, hogy hol megy el, ma
r ha elfolyik, es nem eg el.

Tamas

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50622cee.bp13catv.broadband.hu)
+ - re: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tehat ha 100nal lepadlozok egy ABS es gepet akkor sok pici
>> feknyom  lesz? :)
>> Cooper
>---------------
>Majdnem! Elosszor egy hosszabb, majd egyre rovidebb feknyomok lesznek. :-)

Ehhez csak annyit tennek hozza, hogy itt van a teli gumi tesztelesem szovege
2001 decemberebol:

*-Vizszintes havas ut, 4-5 kocsi altal letaposott ho.
*-Kocsi sulya1577kg (+en 102kg)
*-Gumi: Continental ContiWinterContact 185/65R15
*-ABS
*-Front hajtas
*-Hidroaktiv felfuggesztes
*-Kulso homerseklet: 0C
*
*Sebesseg    fektavolsag
*30km/h         4.3m
*40km/h         9.4m
*
*Megjegyzes:
*1/ a 40-rol torteno fekezes utan 5 helyen lehetett latni 45cm hosszu
*csuszasnyomot, 45cm-es kozokkel a megallas pontjatol visszafele. Ugyenez
*volt 30-rol torteno fekezeskor is, csak ott ketto. (Termeszetesen a kocsi
*ugy allt meg, mintha zsinoron huztak volna)

A megjegyzesbol latszik, hogy 40km/h-rol fekezve -havon- 5x0.45m
csuszas+5x0.45m gordules=4.45m: vagyis a 9.4 meteres fekutbol az elso
4.95m-es csuszas utan teljesen egyforma 'pulzalassal' allt meg az auto
fuggetlenul attol, hogy kozben lassult. Hogy ez mikent lehetseges? Fene
tudja.
Arra viszont meg mindig nem lattam valaszt, hogy az ABS-t ellenzo profik
mikent tartjak csuszashataron kulon-kulon az elso kerekeket ill a hatsokat.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - gumikopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Regen olvasom a hix-et, de most hozza kell szolnom.
A gumi elettartama alapvetoen a banasmodtol függ. Egy mai jo gumi emberi
vezetesi stilus mellett ki kell hogy birjon 80-100e km.-t. Ez nem jelenti
azt,hogy oregnek is kell lennie! Evi 20-25 ekm nem irrealis annak aki
hasznalja is a gepet. Egy 4-5 eves gumi meg nem eloregedett. Persze mas
autopályán, jo uton a tav es mas ocska, katyus varosi uton mindig indulva es
azonnal fekezve. Le lehet gyalulni 15 ekm alatt is csikorgo, "menocsavo"
stilusban a legjobb papucsot is. A guma elettartama jellemzi gazdajat is. De
több kerekemet kellett selejtezni 80 szazalekos futofelulet mellett a katyuk
okozta vaszontores miatt.
Occso benyat es eljenek a Citroenek.
Xanti

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS