1. |
re: Vice City (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
2. |
Urstrategia (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
3. |
Syberia vegigjatszas (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
4. |
Nyelveszkedes (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Vice city (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Rise of Nations (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Vice City (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Nekem is tornom kellett rajta a fejem, mire rajottem, hogy
"V" hazanal (a szigeten) van a lepcsotol jobbra!
Bye HTA
|
+ - | Urstrategia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Syberia-t mindenkinek! :)
Gondoltam, Szete papa'hoz hasonloan en is nepszerusitenem legujabb
kedvencemet. Bar egyik nagy kedvencem a korokre osztott urstrategia,
valahogy elkerulte a figyelmem annak idejen az SSI/SSG csoport
gondozasaban megjelent Reach For the Stars. Nem mai gyerek a program
(2000-ben jott ki), de jatszhatosagat tekintve szerintem igencsak
kellemes darab - napjaink "top" 4X (eXplore/eXpand/eXterminate)
strategiaja, a Master of Orion 3 bizony igencsak elbujhat mogotte.
Szabalyrendszere nem tul bonyolult, meg egy kevesbe rutinos rokanak
sem kell szerintem 1 oranal tobbet ismerkedni vele. Ennek ellenere
valtozatos - a rendelkezesre allo kb 10 faj nem csak neveben, hanem
jatek-stilusaban is elter egymastol. Vannak olyanok, amelyek irtozatos
szaporodasi aranyukkal tarolnak, masok magas technologiajukat vagy
hatalmas fizikai erejuket probaljak kiaknazni.
A cel termeszetesen az univerzum meghoditasa - a rendelkezesre allo
csillagrendszerekben kulonbozo adottsagu/legkoru/meretu bolygok
varjak, hogy betelepitsuk es felfejlesszuk oket. Itt is lehetosegunk
van tudomanyos fejlesztesekre - 15 szinten, olyan 100 koruli nagysagu
tech varja, hogy erositse birodalmunkat.
Nem maradt ki a hajo design sem - kezdve az apro urcsonakoktol egeszen
a SuperDreadnought-okig terjed a skala (ez is fajspecifikus, bizonyos
lenyek egyedeik meretenel fogva minimum csatahajokkal kezdenek).
Az urcsatak viszonylag egyszeruek - a MOO vagy a Space Empireshez
kepest elso latasra gyengebbek. Ugyanis nincs taktikai manoverezes - a
flottak felsorakoznak egymas ellen, aztan fegyverzetuk es pajzsaik
alapjan szepen legyakjak egymast. Azonban a fejlesztok otletesek
voltak, mert a ko-papir-ollo elvet bevezetve kulonfele formaciokat
valaszthatunk (4 fele van). Az, hogy a ket flotta milyen alakzatot
valaszt, nagyban befolyasolja a harc vegkimenetelet. Szoval, a csatak
gyorsak, egyszeruek viszont - szerintem - elvezetesek is.
Grafikailag a jatek nem csunya - igaz nem 3D, de szerintem szep. Az
urhajok designja nekem kulonosen tetszett, minden fajnak megvan a
hangulata. Pofas kis jatek.
Van egyjatekos kampany (kulon erdekesseg, hogy a kuldetesek
osszefuggnek, ahogy az elozo palyat befejeztuk, az visszakoszon a
kesobbi kuldikben - ezt a mai napig keves programban tudtak
megcsinalni), skirmish es multiplayer mod is.
Ajanlom azoknak, akik szeretik a korokre osztott urstrategiakat (Space
Empires, Master of Orion, Stars!, Starship unlimited stb.). A Reach
For the Stars nem bonyolult,viszont igencsak szorakoztato. En magam
meg egy patchet is beszereztem nagynehezen ehhez a kovulethez, ami egy
ujabb egyjatekos kampanyt hozott a jatekba, es boszen nyomulok vele
tovabb :)
Aki csalodott a MOO3-ban, az probalja ki! Ja, meg aki nincs oda a
Syberiaert :)
SzabFer
|
+ - | Syberia vegigjatszas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
Mivel olyan sokszor kerted a vegigjatszast, gondoltam
elkulodom CSAK NEKED. Remelem megkapod a levelet...
Szoval. Ahhoz hogy eljuss sziberiaba, torj be a titkos
kiserleti laboratoriumba. Vard meg, amig a takaritono
kiporszivozza a labort, es a professzor segedje befejezi
a diakok zarthelyijenek a kijavitasat.
Ha kevesbe vagy turelmes, felgyorsithatod az esemenyek
menetet. Jobb gombbal kattints a bal labadra, majd miutan igy
megszerezted a zoknidat, a hatizsakbol szedd elo a nagy
zold sajtot. Tedd bele a zokniba, majd duplakattal hajitsd
be a laborba. Miutan a takarito zold fejjel kirohant es
a professzor segedje elajult, szaladj be a laborba.
Ugord at a csapos danone joghurtot (ott figyel az asztal alatt).
Rohanj a jobb oldalra, es nyisd ki azt az ajtot, amelyiken egy
bilin ulo kisfiu sziluettjet latod.
Egy feher csempes helyisegbe jutsz, ahol szek alaku teleportgepek
vannak egymas melletti fulkekben. Menj be a kozepso teleport szobaba.
Ulj ra a teleportra, majd huzd meg a fejed mellett levo kis lancocskat.
Fertelmes bugyborekolo hangokat fogsz hallani, de ne ijedj meg. Miutan
minden elcsendesedett, kelj fel. Szaritsd meg a vizes nadragodat, es
hagyd el a helyiseget.
A labor teljesen megvaltozott - kis gondolkodas utan (kattints a fej
ikonra) rajossz, hogy a multban vagy. A csoves radio mellett talalsz
egy festekes flakont. Ezt vedd fel. Menj ki, majd irany a
vasutallomas.
Utkozben a punkot verd meg, a nagymamat rugd fel, de a voros csillagos
katonahoz - amelyiknel a geppuska van - ne nyulj. Az allomason lesd ki
a kek egyenruhasok utvonalat. Amint a nagy fal ele ernek, rohanj oda,
es a festekes flakont hasznalva fujd fel a falra: "Huje Sztalin".
Miutan a rendorok agyonvernek elsotetul a kep. Zotykolodesre
ebredsz... kerdezd meg a szemben ulo foghijas bacsit, hogy hol vagy
(kattints az ASK gombra). Hamarosan megtudod hogy egy marhavagonban
utazol kelet fele.
Hurra, eljutottal sziberiaba!
SzabFer a zizi.
|
+ - | Nyelveszkedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha mar masok is megszoltak a Syberia-t... :)
Nem tudom csak nekem piszkalja-e a csorom, de feltunt,
hogy sokan az alabbi stilusban irjak a levelet.
"Szia (jo esetben van koszones)
Kuldd el nekem is a ..... vegigjatszasat".
Csak "aztat" nem ertem, hogy kinek szolnak az ilyen levelek?
Mert ez egy LEVLISTA, ahol SOKAN vagyunk, igy - hacsak nem direkt
levelvaltasrol van szo, mint peldaul amikor anyazzak egymast
a kollegak :) - a minimum a tobbesszam hasznalata.
Azon gondolkodtam, vajon az igy irkalok nincsenek tisztaban
azzal, hogy a levlista az nem egy szemely, hanem sok? Tobbnyire
egyebkent - ha jok az emlekeim - webes bekuldok szoktak elkovetni az
ilyen leveleket... lehet, hogy a google-ban ratalaltak a
"syberia"+"vegigjatszas" szavak alapjan a hix jatekra, es ezek utan
azt hiszik, hogy a jatekkukachixponthu az egy srac, aki alig
varja, hogy megvalaszolhassa a kerdeseket?
Bocs a filozofalasert. Bar szerintem meg ez is jobb, mint a sok sex
spam...
Tovabbi jo jatekot,
SzabFer
|
+ - | Re: Vice city (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Hali! ( 4 sor )
> Idopont: Sun Jul 13 20:53:35 CEST 2003 JATEK #2591
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Hol talalok Vice City-ben limuzint?
> Az autoszalonba kellene, a masodik listan szerepel.
>
> Snake
>
Hello!
Nezd meg a Vercetty haz lépcsoje mellett, jobb oldalon.
Ott kell lennie egynek.
KM
|
+ - | Rise of Nations (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Szerintetek is unalmas a Rise of Nations? En nagyot csalodtam benne. Sokkal ros
szabb mint az Empire Earth vagy a Medieval:
Total War. Soha ki nem merulo nyersanyagok vannak benne. Minden technologiat ki
lehet fejleszteni. Nem kell valasztani az
egysegeknel hogy a tamadast, vedekezest vagy mast fejlesszek. Nagy nehezen elfo
glalok egy ellenseges varost, oda a fel
hadseregem, a gep meg feleannyi ido alatt felhuz maganak egy ujat mashol.
A tudosok a maximalis populaciot fogyasztjak, ugyhogy amikor mar minden ki van
fejlesztve, akkor ki kell nyirni
szegenyeket, hogy lehessen helyettuk katonakat gyartani.
Nincsenek olyan alakzatok mint a MTW-ban, az egysegek osszekeverednek csata koz
ben. Ennek kovetkezteben taktikazni alig
lehet, max. annyit hogy a lovassag az ijaszokat meg az ostromgepeket tamadja, h
a szerencsenk van akkor ossze is jon.
A strategia meg altalaban kimerul annyiban, hogy gyujtsunk hadsereget, foglalju
k el a hatarhoz legkozelebbi varost,
gyujtsunk ujabb hadsereget, foglaljunk tovabb. A varosepites allitolag olyan mi
nt a Civilization-ben van, de ott egyszerre
csak egy dolgot lehetett epiteni, itt meg barmennyit ha van eroforras, szoval m
eg itt sem kell donteseket hozni.
A nagystrategia (terkep) meg viszonylag jonak mondhato, de ott a jatekido tored
eket toltjuk csak.
Szepnek ugyan szep, de en nem gyonyorkodni akarok egy jatekban hanem jatszani v
ele.
Norbi
|
|