Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2699
Copyright (C) HIX
2005-11-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Praga (mind)  73 sor     (cikkei)
2 Re: homokozo (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Praga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A hosszu hetvegen Pozsonyban voltunk, igy errol irnek egy kicsit,
leginkabb autos szemszogbol.

Pomazrol indultunk, ez Budapesttol nehany km-re eszakra van. A terv
szerint atmentunk Budapesten, ami ugye elkerulheto lenne, ha vegre lenne
egy normalis, teljes varost korbeero M0-as korgyuru, de nincsen. Szombat
reggel indultunk, es a forgalom eleg nagy volt, koszonhetoen annak, hogy
sokan masok is utaztak valahova pihenni. Az M1-M7 kozos szakaszan mar
volt egy dugo egy kisebb baleset miatt, majd nem sokkal kesobb az
M1-esen is egy joval nagyobb dugo, szinten baleset miatt. A masodik
baleset tobb resztvevos volt, volt ott egy no is egy BMW-vel, es ahogy
lattam, eppen a konnyeivel kuszkodott: nem tudom, hogy a hatulrol
eltalalt BMW-je vagy a sokk miatt... Az M1-esrol Komaromnal
lekanyarodtunk, a hataron minden siman ment. Utana elindultunk a 63-as
uton Pozsony fele. Szlovakiaba aterven nem volt olyan valtas, mint
amikor a horvat autopalyara hajtottam ra a magyar 2x1 savosrol, de
jobbnak tunt az ut az itthoninal. Foleg azok utan, hogy a 63-as vegig
_szeles_ es a budapesti (es ugy altalaban a magyar) utakhoz szokott
embernek _sima_. Szlovak szomszedainknal nem derogal a teherautosnak
lehuzodni, ha latja, hogy mogotte sokkal gyorsabb jon, es csak
feltartja. Nem nagyon tapasztaltam itthon olyat, hogy az ut szelen
felfestett vastag, folytonos vonalra lehuzodva (amely mellett meg 1
meter _jo_ ut van!) haladjon a lassabb jarmu, ezaltal lehetove teve
masok nyugodt elhaladasat! Szerintem elozekeny dolog. Es amikor engem
utolert egy gyorsabb szlovak, akkor en is igy tettem, es el tudott menni
- nem all semmibol, es mindenkinek jo.

Beerkeztunk Pozsonyba, ami nem egy olyan tulnott koszos, mocskos varos,
mint Budapest, igy az utasoldalon levo Mitfahrerem segitsegevel konnyen
tudtunk tajekozodni. Naluk varoson belul 60-as a korlatozas a mi
50-unkkel szemben, es _megdobbenve_ tapasztaltam, hogy ott _nincs_ olyan
agyatlan szaguldozas, mint Budapesten! Erdekes modon ok be tudjak
tartani a hatart, vagy +10-el mennek, mig nalunk suru forgalomban is
latni olyanokat, akik nagyon gyorsan hajtanak. Azt hiszem, ok teszik
jobban, hogy nem viszik le a hatart 50-re, mert az mar sok helyen
tenyleg indokolatlanul lassu lenne, es ezert mindenki lenyegesen
gyorsabban hajtana; a 60-as hatarnal mar lehet "haladni" is, de meg nem
tul gyors, es nem sarkall egyeseket az akut gyorshajtasra --> eredmeny:
jobban betartjak a hatarokat, nincs annyi kirivoan gyors auto. Sokkal
nyugodtabbak, es annak ellenere, hogy magyar voltam, egyszer sem
villogtak le, amikor varosban tartottam a 60-at, nem masztak ram, nem
huztak ram a kormanyt, nem dudaltak stb... nem ereznek egeto kenyszert
arra, hogy a lampatol padlogazzal lojenek ki, ugy altalaban nincsenek
annyira tulporogve, mint a budapestiek. Komolyan mondom, egy elmeny volt
a varosban kozlekedni: megfelelo utak, nyugodt kozlekedesi tempo,
atlathato uthalozat. Amugy Pozsony ovarosa nagyon szep, az meg, hogy ott
is van panelerdo, nem ritka jelenseg ebben a regioban... A sok Skoda
szamomra szemet gyonyorkodteto latvany, foleg a regi S100-asok vagy a
mar ott is ritka  1000 MB-k... Suzukit alig lattam, latszik, hogy nekik
a "nemzeti auto" a Skoda. Erdekes modon Pozsonyban sokkal tobb keleti
auto volt, mint nalunk, Bp-en, es sokkal kisebb volt az autok kozotti
ertekbeli kulonbseg is, mint nalunk. Gyakorlatilag nem lattam BMW-t,
luxusmercit stb... de ugyanugy Suzukit is alig, uj Daciabol 2-t... ja,
es japanok sem nagyon vannak. Olyan erzesem volt, hogy Pozsonyban mintha
kisebb lenne a jovedelmek kozotti differencia, mint Bp-en.

Hazafele Rajkatol jottunk az M1-esen, mindenfele esemeny nelkul. 7.1
literes fogyasztast produkaltunk 4 szemellyel, megpakolva egy 12 eves
1500 ccm-es Lada Samaraval, 105-115 kozotti autopalya tempoval, varosi
autozassal (Budapest, Pozsony) es autopalyas araszolassal. Szerintem ez
igy jo fogyasztas, egy tankkal pont megjartuk, es a 4 napos matrica kb
1300 Ft-os ara is megerte.

Azt hiszem, toluk is van mit tanulni, kozlekedesben legalabbis mindenkeppen.

Most mar abbahagyom :)

Udv
-- 
[- Selmeci, Tamas
[- tselmeci.nop.hu
+ - Re: homokozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>baszki, nagyon messze vagy... :-) a nem reszletes >terkepem szerint a 
>hozzad legkozelebbi varos Qabr Ghatyaza, 137 km-re >Eszak-nyugatra... 
>de gondolom, azert van elet kozelebb is :-)

Mar nem vagyunk ott :) Eppen most neztem, a camp kozepe 31-07-19.6N 031-40-17.3
E 
Ez a Nilus deltaja, Al Mansour-tol keletre kb. 40km.
Tenyleg, off kicsit, de nem nagyon: annak aki meg nem tudna, van ez a GoogleEar
th nevu szuper progi, a Fold bele van digitalizalva... Megkeresheted rajta a ha
'zadat akar, vagy egy beadott WGS84-es koordinatat... A felbontas? Latszik az a
 harom fa az udvarunkban, amit mult nyaron kivagtam, tehat nem a legfrisebb, de
 minden szelvenyen fel van tuntetve a fenykepezes datuma :))) Ha a fenti koordi
natat beutod, latszani fog egy hosszu epulet a folyo bal partjan, na, az elott 
van a taborunk most :))

Par napja vizsgaztam "commentary driving" alapon (evente kell ismetelni), vagyi
s ki kellett gurulni a nep koze, es mondani mindent folyamatosan: mit csinalsz,
 mit latsz, mire kovetkeztetsz, stb., szerencsere az egy oranyi vezetesbol csak
 15 percet... Persze 40-nel a Nilus keleti agat koveto utfelesegen, keresztul a
 szinte egymast ero telepuleseken, amirol nehez eldonteni otthoni szemmel, hogy
 faluszeru varos, vagy varosszeru falu, nem egy egyszeru dolog :)
Mert a nepek megvadulnak ugye, ha latjak hogy a bivalyeros szep csillogo uj jar
muvet (volt benne 7e km)meg lehet elozni, igy aztan nem gyoztem a fal mellett o
sonni, mert mindenfele takolmany, kocsi, bicikli, motor, minibusz, haromkereku 
taxi (mint egy haromszemelyes velorex: elol a sofor,mogotte ket utas egymas mel
lett), sot meg egy mindket labat combtoig begipszelt motoros rokkantkocsis is a
zon mesterkedett, hogy elem keruljon...
Jottek egymas utan, amikor egymast is eloztek akkor parosaval vagy harmasaval, 
probalkoztak jobbrol, balrol, nem kis oromet okozva a szembejovoknek. Mer ugye 
azok is ugyanannyian voltak. Csak oket nem tartotta fol a nagy feher auto. En c
sak vigyorogtam ket meter magasan, vartam mi lesz, szerencsere nem temettunk...
A legjobb volt, amikor a szinte 3-400 meterenkenti jo ket meter szeles arabosan
 megalkotott fekvorendorhoz ertunk: az addig szokesi sebesseggel kozeledo minib
usz, vagy akarmi mar eppen mellem ert, huzott volna el, de jott a bokkeno, vagy
is a bukkano: eddig a laba a gazpedalt eltaposta a hutoig, most azonban fekugyi
leg kellett valamit alkotni ha le szeretett volna mondani a repules elmenyerol,
 amit ugye meg kibirt volna barmelyik rozsdas szerkezet, de a leszallas mellekh
atasait nem biztos, hogy kompenzalta volna barmelyik biztosito tarsasag...
A Land Cruiser meg ugy eszre sem vette ezeket a huplikat, de azert 4-bol vissza
raktam 3-ba, motorfekkel atlibbentem es mar 40-en voltunk megint, a tukorben me
g lattam, hogy zsugorodik a most a polpozicioert egymassal harcolo uldozo csapa
t :)
Azert volt baleset, nem egy, es elrettento peldakent folraktam par kepet a lapo
mra (http://condrix.fw.hu)azoknak, akik szerint oreg auto nem ven auto ...

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: p-nya.swiftel.com.au)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS