1. |
Megint ncurses (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Qbasic DUPLA PONTOSSAG (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
3. |
QBasic dolgok (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
4. |
antialiased line (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
5. |
winBug - taskbar (ta'ca) (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
6. |
kezdo assembly... (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
msdos szoveg (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Megint ncurses (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi all!
Beleneztem az NCURSES man-jaba, es latom hogy ezek a fuggvenyek mind a
chtype tipusu karakterrel dolgoznak. Hogy lehet ezt feltolteni, mert
ha jol ertettem benne van az attributum is. Igy nez ki: typedef
unsigned long chtype (minek ekkora? csak nem unicode-os vagy valami
ilyesmi?)
Pl. van nekem:
chtype ch;
addch(ch); <----- ha jol emlexem, ez kiirja a terminalra a ch-t.
De hogy adok a ch-nak erteket? Nem ilyenre gondoltam, hogy getch(ch);
Hanem igy: ch=65;
Cemc
|
+ - | Re: Qbasic DUPLA PONTOSSAG (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Qbasic problema van itt nekem nagyon! Nagyerteku es tort szamokkal
> kene szamitgatni de felmerult egy jelentos problema: Az Qbasic sok
> duplapontossagu szamot hibasan szamit ki /allit elo/.
>
> Pl ha megadjuk, hogy:
> a#=.56#
> ?a#
> akkor szerinte a# erteke .5600000000000001 lesz !!! vagy,
> a#=.69#
> ?a#
> akkor a# erteke .6899999999999999 lesz egyenlo!!!
> az a#=.x / ?a#-rol nem is beszelve!
Csao!
Szerintem itt nincs semmilyen probléma, a basic jól dolgozik. Mivel a
lebegőpontos számok kettőhatványok formájában vannak normalizáltan
eltárolva, ezért mindig lesznek olyan tízes számrendszerbeli számok,
amelyeket nem lehet hiba nélkül átkódolni float, double vagy long
double típussá (ellenpélda: írd le az 1/3 tizedes tört alakját, ami
ugye 3-as rendszer ben gyönyörű).
A 4 bájtos IEEE float értékek pontossága 6-7 értékes jegy, a double-é
15 értékes jegy. Tehát eddig pontosnak kell lenniük, utána bármilyen
szemét számjegy jöhet a decimális rendszerbe való visszaalakításkor,
nem érdemes kiíratni, mert úgysem igaz. A 15 jegyes pontosság
tapasztalataim szerint csak nagyon-nagyon kevés helyen nem elég, ezért
nyugodtan használd azt. Hiába írod át a progit C-be, ugyanezt a
pontosságot fogod elérni. Nálad is tökéletesen bejött a 15 értékes
jegy.
A 0.5600000000000001 értéke minden számodra fontos számításban úgyis
0.56 lesz, mert semmi értelme mondjuk 5-8 értékes jegynél többet
felhasználni a _végeredmény kiíratásában_, úgysem fogja soha senki sem
használni. A számolás közben persze maximális értékes jegyeket meg
kell tartani. A matek órán is ugye a haját tépi a tanárnő, ha egy ~10
cm^2-es háromszög területét a zsebszámológépen látható összes jegyre
adod meg, mert az egésznek mérnöki szemmel nincs értelme.
A pontosság elvesztése sajnos bonyolultabb numerikus algoritmusoknál
előfordulh at, de talán nálad nem ez lesz a helyzet.
Ha sok hülyeséget írtam, szóljatok.
--
Józsi
|
+ - | QBasic dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia !
A levedbol itelve nem ertem, minek neked dupla pontossagu valos
(DOUBLE) ? Boven eleg egyszeres pontossagu (6 jegy). Annak a jele a #
helyett a !, vagy a semmi :) Azaz nem irsz semmit a valtozonev utan.
Szerintem nincs baj a QBASIC-kel, ha valaki csak ugy el akar kezdeni
kodolgatni. Ha minden kotel szakad probald meg a Turbo Basic-et (ha
kell elkuldom maganban, nagyon rovidke). Ez utobbihoz van konyv is:
Nyeki Lajos - Nagy Tamas: Turbo Basic Eleg regi konyv ('91), de talan
meg kaphato.
> Ui: Remelem nem microsoft software-produktumok vezerlik a nuklearis
> dolgokat a vilagon!!!
A produktumrol nekem csak a szorzat jut eszembe :) Hiaba, matek szak
rulez :)
Maganba is ment.
Minden jot,
hOsZi
|
+ - | antialiased line (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia !
En csak egy olyat tudok, hogy barmilyen fgv (parameteres, vagy nem)
megrajzolhato vele egyenletes szaggatott vonallal. Ha erdekel, majd
elkuldom. Minden jot,
hOsZi
|
+ - | winBug - taskbar (ta'ca) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Attol tartok nem tudok ertelmes valaszt adni, de probald meg utana az
F5-ot, vagy huzd masik helyre a talcat. Szerintem delphiben az asztal
frissitest meg lehet oldani, de talan majd mas bovebb valaszt ad.
Minden jot,
hOsZi
|
+ - | kezdo assembly... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoy!
Lenne néhány amatőr kérdésem, mivel most kezdtem el az assemblyt!
A debug -ban :
-u 100 109
0D03:0100 B80200 MOV AX,0002
0D03:0103 BB0400 MOV BX,0004
0D03:0106 01D8 ADD AX,BX
0D03:0108 CD20 INT 20
Mit jelent pl. ez a sor : 0D03:0100 B80200 ??? (magát a mov műveletet
értem...)
Meg lehet mondani pl egy mov vagy push v. bármely fv. kódját...tehát
azt ami a processzorhoz jut. ( Úgy mint a PIC -eknél pl a movf -nak
1000 binárisan )
Ha hülyeségeket kérdezek, bocsez - és léci' javítsatok...
csa: Mike
|
+ - | msdos szoveg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Volna még egy másik problémám is:
-> sok msdos-os .txt fájlom van ezek
a notepad -ban nehezen olvashatók...
az ékezetek hiányoznak, más karakterek...
Ennek mi az oka ? Hogy lehet megoldani,
hogy egy TMemo -ban a 'rendes' olvasható
szöveget lássam, tehát hogy lehet konvertálni ?
kösz: Mike
|
|