Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2087
Copyright (C) HIX
2004-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bejaratas (mind)  10 sor     (cikkei)
2 koszonet es kerdes (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Re: octavia fotozas Teebynek (mind)  6 sor     (cikkei)
4 testhiba (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Vezermuszij (mind)  52 sor     (cikkei)

+ - Bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Fogash irta:
:> Szolitom a Seat Leont birtoklo listatarsunkat, hogy tamasszon ala, 
:> vagy cafoljon meg!

Valoban igazolni tudom a gepkonyv alapjan....

Szép napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - koszonet es kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek a relevel kapcsolatos valaszokat. Kulonosen
Triznyaknak, aki meg is merte.
A gondom az volt, hogy az automban nincs immobilizer, es nem akartam
gyarit beszereltetni, mert szerintem azt csak a hulye nem tudja
hatastalanitani. Na, fabrikaltam egy taviranyitot, ami megnyomaskor (es
meg egy-ket dolgot megcsinalva) kapcsol egy relet, ami az
uzemanyagpumpa tapvezetekebe van bekotve. Ez ment is jol, viszont,
ahogy jottek a nagy hidegek, nem akart indulni az auto. Olyan volt
erzesre, mintha nem kapna uzemanyagot. Tehat forgott a motor, de
akadozott, es egybol le is allt. Ezert gondoltam, hogy a nagy hideg
miatt csokken az akku feszultsege, ami plusz meg inditozaskor leesik
valamennyit, es igy a rele szepen elenged. Viszont a valaszolok
tobbsege azt irta, hogy egy 12 V-os, autohoz keszitett rele nem fog
ilyenkor sem elengedni. Kiprobaltam, kiszereltem az egeszet, es
tenyleg, igy sem megy, tehat nem a rele volt a gond. Akkor viszont mi?
Doglodik az uzemanyagpumpa? A gyertyak ujak, az akku uj, elosztofedel
es rotor cserelve. Ja, es most, hogy volt par melegebb nap, siman
indult az auto.
Meg egy kerdes: merettem kompressziot. Az eredmeny 11; 11,5; 13; 13,5
lett. A szerelo szerint ez egy ilyen koru autonal (91-es) elfogadhato,
mert szerinte normalis, hogy a hengerekben a hutes miatt eltero a
kompresszio. Tenyleg normalis ez? Nekem a 11 es a 13,5 eleg nagy
kulonbsegnek tunik.

M.
+ - Re: octavia fotozas Teebynek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

jo reggelt!
Maganba visszapattant, ugyhogy innen uzenem: megyunk, fotozunk,
elkuldjuk

Udv,
Npal
+ - testhiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sosem ertettem miert van az, ha pl. a hatso egonek nincs
> rendesen testje , bekapcsolasakor az osszes lampa halvanyan
> vilagitani kezd. Meg senki nem magyarazta meg nekem pontosan mi
> az aramok utja ha ilyen tortenik. Megtenne valaki?

Pl. itt egy lehetseges kapcsolas:

   K1 >---------- izzo1 ----------\
                                  |---------- test
   K2 >---------- izzo2 ----------/

K1 es K2 vagy testen van, vagy 12 volton, ettol fuggoen egnek az
egyes izzok. Ha a kozos test nem erintkezik, es csak az egyik izzo
lenne bekapcsolva, akkor ez K1 es K2 kozott a ket izzo soros
kapcsolasat jelenti, es mindketto halvanyan vilagit.
+ - Vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szij ugyanis gyakorlatilag szinte mindig alapjaraton szakad
> el. A bekesnek gondolhato alapjarat a szij szempontjabol a
> legrosszabb uzemallapot. Ilyenkor mukodik a motor a
> legegyenlotlenebbul, a "ritka" munkautemek hirtelen
> gyorsulasokkal cibaljak a szijjat, a vezermutengely (es adagolo
> a dieselnel) ilyenkor rangatja a legerossebben. Az elszakadas

Es a lendkerek? Csak ugy megerzesre: kisebb terhelesvaltozas
adodik a sebesseg ingadozasabol, mint abbol, hogy eppen nyit-e egy
szelep.

> sem helyes kifejezes, mert nagyon ritka a valoban elszakadt
> szij,tobbsegeben a fogak valnak le 8-10cm hosszan. Ebbol adodoan

Ritka a bikazasban elhalt elektronika is, en viszont explicite
elszakadt szijrol beszeltem. A fogak pedig nyilvan nem a sebesseg
kis ingadozasatol valnak le (foleg nem tobben eppen egymas mellett
es egyszerre), hanem pl. attol, ha megszorul valamelyik kerek,
amit nekik kene forgatni...

> a hirtelen gazadasos elmelet nem jelent tobbet, mint alapjaraton
> egyetlen munkautem okozta terheles. A figyelmeztetes elmaradasa

Ezt azert egy picit talan komolyabban is ala kene tamasztanod...
Ugyan miert adodna nagyobb terheles a sebesseg minimalis
ingadozasabol, mint abbol, hogy hirtelen gyorsitani kezdesz
mindent, amit a vezermuszij hajt?

> a "veszely" nemletenek tudhato be, ellentetben a bikazas
> esetevel, ahol megis csak figyelmeztetnek. Ez a "tanmese" csak

Eddig csak arra kaptunk konkret peldat, ahol nem figyelmeztetnek,
ugyhogy tenyleg jo lenne mar latni egy ilyen figyelmeztetes pontos
szoveget is.

> annak bizonyitasara jo, hogy az elmeletileg kivalonak tuno
> dolgok a valosagban sokszor maskent mukodnek. ---

Ez egy kivalo bolcsesseg, de egyaltalan nem jelenti azt, hogy a
valosagban tapasztalt mukodesbol tevesen visszaszarmaztatott
elmeletek (ld. pl. kabel szigetelesenek olvadasa) helyesek.

> A bikazasi problemakorrel valo analogia helyesseget nem akarom
> boncolgatni, de a szijszakadas oka szerintem inkabb ez: hirtelen
> motorfekezesnel. A szij ugyanis a vezermutengelyeket hajtja, ami

Termeszetesen: ebbol a szempontbol a hirtelen gyorsulas vagy
lassulas mindegy. Egy ugyes lefullasztas valoszinuleg tultesz
minden gyorsulason, ugyhogy akkor a tanmeset at lehet irni igy:
nem szerepel az autok leirasaban, hogy nehogy veletlenul
lefulladjon a motor, mert elszakadhat a szij. Vagy hogy tanulo
autonak csak olyat hasznaljunk, aminek lancos a motorja...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS