Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1201
Copyright (C) HIX
2001-06-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 WordBasic alapok (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Timer DOS alatt (mind)  13 sor     (cikkei)
3 cursor helye (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Zig-Zag programkeszites (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Direct3D matrix transzformaciok (mind)  19 sor     (cikkei)
6 RE: 64bit, alpha, teljesitmenyproblema (mind)  41 sor     (cikkei)

+ - WordBasic alapok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Wordben kellene egy egyszeru makrot letrehoznom,
de ebben teljesen kezdo vagyok. (Vagolaprol beillesztett kep
nagyitasat kellene ugy megvaltoztatni, hogy az adott lapot lefedje.)

Konkret kerdesem:
Nem talaltam a helpben, hogy mikent ferek hozza az aktualis dokumentum
tulajdonsagaihoz. Peldaul szeretnem tudni, hogy az adott szekcioban mekkora
a lap merete, mekkorak a margok meretei, mekkora a beillesztett kep merete.

Elore is koszi a segitseget.

Joco

+ - Timer DOS alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!

Meg mindig a laborprogramomat irom, ezuton is koszi a nyomtatoval
kapcsolatos segitsegert. Ujabb problemam adodott:
Mivel friss laboreredmenyek barmikor erkezhetnek, ezert figyelnem
kell egy konyvtar tartalmat, hogy uj file van e benne. Rendszeresen,
kb 1-2 percenkent.
Win alatt az oprendszer automatikusan visszahiv egy callbacket, DOS
alatt ilyenrol nem tudok. Valami rendszeres megszakitast kellene
beallitani? Mondjuk a billentyuzet interruptot? Hogy fogjak hozza?
Ha van otlet, maganba is johet. Koszi.

Cina
+ - cursor helye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Delphiben adva van egy Editbox, es egy gomb. Az editben van valami szoveg,
es ha megnyomom a gombot, akkor arra a helyre, ahol a kurzor all(t), be
kell szurni egy adott stringet. Milyen API(k) segitsegevel tudom megtudni,
hogy hol van a kurzor (nem az eger mutatoja, hanem a fuggoleges vonal) a
szovegben? Maskepp: hogy tudom meg, hogy hova kell a stringet beszurni?

Elore is koszonom.

--
udvozlettel,
Gergo
+ - Zig-Zag programkeszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Coders!

Adott egy N x M tomb.
Jarjuk be Zig-Zag algoritmussal.

Feltetelek M > N vagy N = M -> NxN.

Ketfelekeppen lehet elindulni:
1. Visszintesen:
 0 1 5 ...
 2 4 ...
 3 ...
 ...

2. Fuggolegesen:
 0 2 3 ...
 1 4 ...
 5 ...
 ...

Kerdes:
 Irhato olyan program ami 2x2-tol NxM-ig
 legyartja a megfelelo zigzag bejarasi tombot?

udv.: XiX/PsychoMix
+ - Direct3D matrix transzformaciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali,

Direct3D-ben azt szeretnem megoldani, hogy tobb kulonfele 3D-s testet
renderelek egy surface-re, amik egymashoz kepest is elforoghatnak,
elmozdulhatnak stb. Mostani tudasom szerint a world, view es projection
matrixok _valamennyi_ objektumra egyforman vonatkoznak, tehat pusztan
azok manipulalasaval nem lehet a testeket egymashoz kepest mondjuk
forgatni.
Ha jol sejtem, ket kiut van:
1) tobb surface-re kell renderelni az egyes objektumokat kulonbozo
matrixokkal, majd osszeblittelni egy surface-re
2) nem a 3 matrixot kell transzformaciora hasznalni, hanem frame-enkent
az egyes objektumok pontjainak koordinatait kell ujraszamolni.

Meg tudja valaki erositeni vagy cafolni ezt? Persze ha rosszul gondolom,
szivesen vennem a helyes modszer elvi leirasat.

udv,
Miki
+ - RE: 64bit, alpha, teljesitmenyproblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> -----Original Message-----
> From: Ostor Jozsef [mailto:]
> Sent: Thursday, June 07, 2001 11:08 PM
> To: coder; 
> Subject: RE: 64bit, alpha, teljesitmenyproblema
>
>
> > A progi tokeletesen mukodik pc-n es nt-n. Portoltuk a kodot
> alpha/tru64unix
> > platformra. Mukodik itt is, de a sebesseg kb a 10-edresze a
> vartnak!!!
> >
> > Annyit sikerult megallapitanunk (profiler), hogy a futasi ido 85%-at
> > szamunkra ismeretlen helyeken tolti, csak 15% koruli idot
> tolt a sajat
> > kodban (az ismeretlen helyek: Otsmove, exc_virtual_unwind,
> tis_read_lock es
> > tarsai)
>
> Hmmm...
> exc_virtual_unwind: lehet, hogy itt van az eb elhantolva? Ez bizony
> kokeményen kivetelkezelesnek tunik, vagyis amikor egy fuggvenyen
> belül dob valaki egy exception-t, a jobb forditok
> kötelességszerűen úgy
> lépnek ki a függvényből, hogy kipucolják a stack-en levő objektumokat
> - "visszatekercselik (unwind) a vermet" a belépés előtti
> állapotba, és elpusztítják a
> függvényben létrehozott objektumokat. Pl

Köszi!

Ebben van vmi. A program teljes vezérlése exception-okra épül, tehát jó sok
exception esik meg a progiban. Nemcsak hiba esetén.
Ami zavar, hogy nt/visual c++-on a kód szélsebesen fut, csak alpha-n van
gond!?
Lehet-e ezt a kód teljes újraírása nélkül orvosolni?

==============
Rado Andras



AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS