Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2623
Copyright (C) HIX
2005-08-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Termosztat (mind)  14 sor     (cikkei)
2 re: re: termosztat + eso (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - Re: Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Arpi,

> hom. valtozas is, de ez a muszeren talan nem is eszreveheto.

  Szerintem itt van a kutya eltemetve. Szerintem trukkoznek a muszerrel,
hogy a normalis ingadozast eldugjak a mazsola vezeto elol. Normalis
kb. 60 foktol (ahol mar kikapcsol a szivato) egeszen 95 fokig
tart (ahol bekapcsol a ventillator). Mindezt arra alapozom, hogy
talaltam leirast Mazda RX-7-re, ahol azt targyaljak, ezt hogyan kell
kiiktatni.
  Kapcsolasi rajzot nemtalaltam sehol. Minden abra ott er veget, 
hogy 'homero muszer'. Hogy azon belul mi van, nem tudom...

Gyula
+ - re: re: termosztat + eso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akoj!

>  Ugyanezt csinalja az enyem is (Ignis). Szerintem ez a normalis...........
>  .........szerintem egy jo rendszeren nincs szukseg trukkos homerore, hogy
>  elrejtse a hibait, mert nincsnek hibai.

A "felhasznalo" szempontjabol valoban ez a normalis, de igazabol nem ez 
tortenik.
Manapsag jelentosen csokkent a motorok tomege, es a hutofolyadek 
mennyisege, ( a Suzukiban, es az Ibizaban 4 liter folyadék van, futessel 
egyutt) ezert a terhelestol fuggoen a homerseklet gyorsan valtozik, ami 
a muszeren allando ide-oda mozgast jelentene. Ennek eltuntetesere 
talaltak ki ( emlekeim szerint a VW) a "trukkos" homerot. Ez viszonylag 
gyorsan felmegy az uzemi homerseklet kozelebe, megha nem is erte el a 
motor a mutatott allapotot, majd az uzemi homerseklet tartomanyaban 
stabilan allva marad, ha valtozik a homerseklet akkor is. A tulmelegedes 
hatara kozeleben aztan gyorsan emelkedni kezd a mutato. Ezzel elertek, 
hogy a vezetot ne zavarja a mutato mozgasa, valamint hamarabb hiszi 
uzemmelegnek a motort.
Szabi eseteben (VW) is errol van szo.
A 120-as Skoda 12 liter hutofolyadeka mellett nincs szukseg ilyen 
homerore, ennyi folyadeknak eleg nagy a hotehetetlensege egy akkora 
motor mellett.

>  A hutoventillator nem a motorhomerseklettol fuggoen indul el, hanem a
>  huto homersekletetol fugg.
Ez csak akkor igaz, ha a hokapcsolo (gomba) a hutoben van. Sok autonal a 
motorba teszik, a gyorsabb reagalas miatt, illetve igy nem a huto, hanem 
a motor allapotahoz lehet szabalyozni. (A kismennyisegu hutofolyadekot 
tartalmazo hutot a ventilator gyorsan lehuti amikor a motor alacsony 
fordulaton dolgozik, a ventillator ki-be kapcsolgat, mikozben a motor 
tul meleg)

A termosztatok tehetetlensege eleg nagy, kicsit kesve kovetik a 
homersekletet,ez is a muszer mozgasat okozza. Ma mar elektromosan is 
futik nemelyiket, igy stabilizalva a mozgasukat.

Udv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS