Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 707
Copyright (C) HIX
2000-04-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trabi adas-vetel (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Valaszok... (mind)  98 sor     (cikkei)
3 villamos/ICE; lassulasi verseny (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Re:Oktanszam, adasvetel (mind)  8 sor     (cikkei)
5 re nagyak (mind)  41 sor     (cikkei)
6 taxisengedelyek (mind)  29 sor     (cikkei)
7 teherauto (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Re: szegeny osszerugdalt skodri (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: alkalmazkodas (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: kopott kormany (mind)  18 sor     (cikkei)
11 egy erdekes sztori (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Re. Vakum dob wanted (mind)  26 sor     (cikkei)
13 Lancia Libra (Figyelem akit nem erdekel az autos tema n (mind)  88 sor     (cikkei)
14 Fekutaim :-) (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Hozzaallas kerdese (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Nem hiszem el... (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Miert? (mind)  22 sor     (cikkei)
18 GolfIV (mind)  40 sor     (cikkei)
19 Opel Combo szivat (mind)  46 sor     (cikkei)
20 Fiat Palio Weekend (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Tores (mind)  25 sor     (cikkei)
22 Fogash teves??? kovetkeztetese (mind)  17 sor     (cikkei)
23 RE: ma reggeli baleset (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Olommentes 91-es (mind)  13 sor     (cikkei)
25 Mozaik u. (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Riaszto gond (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Magas labda!!! (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Lassulasi versenyII. (mind)  17 sor     (cikkei)
29 VTI; Kivilagitva; Szerda; Stevie es a Feli; Az igazolta (mind)  59 sor     (cikkei)
30 Miert? (mind)  21 sor     (cikkei)
31 va: autos viselkedes (mind)  15 sor     (cikkei)
32 va: Lada lopas (mind)  33 sor     (cikkei)
33 va: ma reggeli baleset (mind)  10 sor     (cikkei)
34 Re: Tabla es a hulyek (mind)  19 sor     (cikkei)
35 Esoszenzor (mind)  7 sor     (cikkei)
36 Re: Cora akcio (mind)  20 sor     (cikkei)
37 Adasveteli szerzodes (mind)  8 sor     (cikkei)
38 Giffen goods (mind)  132 sor     (cikkei)
39 Re: szervo (mind)  65 sor     (cikkei)
40 BMW 323 32x 2xx rol info (mind)  3 sor     (cikkei)
41 Nemeth Zoli kerdesere (mind)  54 sor     (cikkei)
42 meg mindig oktan (mind)  10 sor     (cikkei)
43 szervo (mind)  37 sor     (cikkei)
44 re: Nem hitelrontas (mind)  9 sor     (cikkei)
45 Trabi karbi (mind)  26 sor     (cikkei)
46 re: buntetes (mind)  12 sor     (cikkei)
47 Beszarisag (mind)  17 sor     (cikkei)
48 Ablakemelo (mind)  26 sor     (cikkei)
49 Elado Skoda (mind)  13 sor     (cikkei)
50 motormelegito (mind)  26 sor     (cikkei)
51 Nyomatek (mind)  15 sor     (cikkei)
52 Penzbunti nagyak szerint (mind)  18 sor     (cikkei)
53 Dunaujvaros - aprilis 16. (mind)  11 sor     (cikkei)
54 2107 lopasveszely (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Trabi adas-vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

He'lo,
"Egy keres:
Tudna valaki kuldeni egy auto adasveteli szerzodest mintanak?
Meg kell valnom a Trabimtol, es szeretnem rendesen, korrektul eladni,
hogy senki ne verodjon at (leginkabb en)
Elore is koszi"

Rendorkapitanysagokon kaphato formanyomtatvany.

hz
+ - Valaszok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irta:

> Egy 0,8 mm-es lemezanyagbol is lehet 10-szer stabilabb szerkezetet
> gyartani, mint egy 2 mm-esbol. Mechanikailag bizonyitott.

Jajj... Teeby... Persze hogy lehet, szendvicsszerkezettel, meg ilyenekkel.
De egy motorhaztetonel pl. mit varialsz? Ha belegondolsz, a motorhazteto ahogy
all, teljesen mindegy hogy milyen szendvicsszerkezetu merevites van alatta,
ha felulrol raesik pl. egy cserep, akkor a 0.8-as behorpad mint a sz@r, a 2mm-e
s
meg lehet hogy meg se erzi. Te pl. ra mernel allni egy akarmilyen Honda motorha
z
tetejere? En nem, a tulaj tuti leszedne a fejemet... A Granadan meg szepen vegi
g
lehet setalni, a tetejen is, a csomagtarton is... :)))

Szoval... az "igazi" balesetben az uj autok teny hogy sokkal jobban vedenek, me
rt
a motor igy mozdul, a karosszeria ugy elnyel... oke... de kis koccanasoknal aze
rt a
regi nagy vasak verhetetlenek. 

Vaddiszno irt par baromsagot:

> Azt nem tudom mit ir at, de hogy atirhatja az tuti. Aztan akkor
> nezegethetsz, hogy pedig ez nem is lehetseges...

Lattal is mar ilyet vagy megint csak a levegobe beszelsz?

Nekem a nyitott (!!) dobozos PC-m mellett szokott lenni a telefonom,
ami azert 100x vedtelenebb, raadasul sokkal nagyobb frekvencian uzemel,
es az eletben nem fagyott meg le, nemhogy a telefon miatt...
A monitor kepet kicsit megrangatja a telcsi, de ez a nagyfrekvencias, arnyekola
tlan,
hosszu  VGA kabel miatt ertheto is.

A Csernobilos ugy maximalisan nem hasonlithato a mobiltelefonhoz. Azzal en is e
gyetertek, hogy
nem egeszseges pl. nagyfesz vezetek alatt lakni... de a telefon az egy teljesen
 mas kategoria.

> A fraktal-antenna (ha ez van az antenna nelkuli Nokiakban) nem hinnem
> hogy hatekonyabb, mert ahol egy 6110-esen meg siman van terero, ott az
> enyemen mar nincs, vagy elvezhetetlen a telefonalgatas. Azonkivul

Kellett neked ilyen hitvany telefont venned :) Amugy a dolog a rossz
software miatt van, nincs koze az antennahoz. Az ocsemnek 3210-ese van,
mindenhol tud telefonalni, a metroban is... :)

> szinten a Kossuth radios riportban hangzott el, hogy azert
> veszelyesek, mert a telefon egesz feluleten sugaroznak, nemcsak az
> antennan. Igy lehet hogy hatekonyabbnak kellene lenniuk, de en ezt nem
> tapasztaltam.

Sugaroznak, a fejedtol _elfele_ .

> Kerlek szepen: Nokia 8810-es fos. Ha tudsz hozza autosszettet, akkor
> kuldj egyet, mert szeretnek egyet beepiteni a kocsimba (utangyartott
> nem erdekel!). Csak sajnos nincs.

Utana kene kerdezni, nem kompatibilis e valamelyik kisebb telefonnal?
Pl. szerintem a 8110essel v. 7110-essel. 

> Blaupunktot nem veszek, mert szar. A radiot elsosorban ugyanis nem
> telefonalasra veszi az ember. Az M5-ot meg  hasznaltan vettem, aki

hm, sommas velemeny a Blaupunkt csucs radiojarol :)

> rendelte ugytunik nem vett bele radiotelefont. De mar lattam 7-est is

De _te_ vehetsz bele, ha igazan fontos lenne neked...

> fax meg telefon nelkul. Erdekes, ilyen is letezik! Ha meg neked egy M5
> azert gyik, mert nincs rajta fax csatlakozas, ugy ertem, hogy elso
> sorban arra hasznalnad hogy faxolj rajta, akkor latszik, hogy meg nem
> ultel 70LE-snel nagyobb kocsiban, ugyanis 200 folott eleg problemas

Hat kerlek, az elso Moszkvicsom 75LE-s volt, az R5-osom 110, a kisebbik
Granadam 96, a nagyobbik 160 ... de egyikkel se mentem 200 felett, ez igaz.
(a max 180 volt, az R5-el :))

> betolni a papirt a faxba. Meg ha mesz vele, akkor eszedbe sem jut

Probaltad? Sugok, fax csatlakozo, nem fax. 

> semmi mas, csak hogy menj! Ha meg sofort veszel hozza es massal

Ezek szerint meg nem utaztal egy huzoban egy nap 1000km-t. 
Itt mar messze nem csak a motor szamit...

A tobbi marhasagra nem valaszolok, vedd mar eszre ha _huzzak az agyad_ :)
Ne csak izombol levelezz... :) Nagyon nehezen tudom elkepzelni hogy 
hogyan lehet valaki tartosan sikeres ember ennyi diplomaciai erzek nelkul...
Persze ha valami zsenialis techie ... akkor lehet...

Na udv,

Akos
+ - villamos/ICE; lassulasi verseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szokoly Gyula irta:
: Ha viszont messze megyek, akkor ICE, 280 km/h. Ezt
: viszont megtalaltam, 4000 kW (2240, ha diesel).

Tenyleg letezik dizel ICE? Egyebkent, ha nem sajnalsz 25 DM-et, akkor menj
egy kort a Transrapiddal. Tavalyelott 420 km/h-val ment. :-)

Fogash:
: Hurra, tudni fogjauk hogy a kocsink max. lassulasa 8 m/s2. Kerdem en,
: hogy egy ennyire lassulo kocsiban ki kezeli azt a szogmerot, ami
: pontosan (tized fok) megadja a kepletben szereplo alfa szoget?  :)))

Ertsuk mi a humort, de tegyuk fel, hogy 2 fokra pontosan le tudom olvasni,
ez durvan 0,6 m/s^2-es pontossagot eredmenyez. Kikockazott videofelvetel
1/25 s idobeli pontossagot ad. 40 meter uttal es 3,16 s lassulasi idovel
szamolva 0,2 m/s^2 pontatlansag varhato (a max. hiba ennek a duplaja;
plusz a hosszmeres hibai). Ha az ingara szerelek egy maximumos mutatot
(amit a rud csak az egyik iranyba tud forgatni), akkor mondjuk 1 fokos
leolvasasi pontatlansag van (megallas utan nyugalomban), sokkal rovidebb
ido alatt, mint videofelvetel eseteben. A 2 modszert kombinalva meg meg
lehet nezni a max. es az atlagos lassulas kozti kulonbseget.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re:Oktanszam, adasvetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balazs,

ezen a cimen vannak adasveteli szerzodes
mintak:
http://www.hasznaltauto.hu/adasveteli.shtml

Udv,
Nandi
+ - re nagyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A vanszorgo buszok nem azert vanszorognak, mert szarok az Ikarus-
>ok. Egyszeruen a sofor sporol, a tobbiek meg le vannak szarva!)
>Meg egyszer: oszinten remelem, hogy mara mar ez nem igaz! Kerem,
>cafolja meg valaki, ha tudja!

Meg esetleg normalis a sofor. Marhara utalom a digitalis soforoket, akik
padlogazzal indulnak, aztan a lampanal meg padlofekkel allnak meg. Evekig
buszoztam Szegeden, mig egyetemre jartam, ott semmi bajom sem volt, de
Pecsen egyszeruen taplok vezetik a buszokat. (Ha valaki esetleg ismeros
erre, Ybl M. utca- autobusz palyaudvar  5!!! perc)  4-5 megallo, es
felfordul a gyomrom a sok hulye fekezgetes miatt. A sok utas meg ott
himbalozik es kapaszkodik, ha tud.

>Bizony azt
>vallom, hogy legyen minden buntetes egyforma, ha ettol a szegeny
>nem fog tudni autozni ket honapig, ne tegye! Igy egyre kevesebb
>auto lesz az utakon (raadasul pont azok lesznek "kiszurve", a-
>melyek csak fogjak a forgalmat), mellyel megvalosulhat, hogy
>kevesebb lesz a tulekedes, agresszivitas, relativ gyorshajtas
>(mert nem lesz ertelmuk), tehat a szabalyozas eleri celjat. (Sot,
>igy, a kiallitott gepjarmupark tipusat figyelembe veve meg a
>kornyezetszennyezes is csokken.) Ha pedig ezek az autok azert
>nem allnak ki a forgalombol, mert a vezetojuk nem szabalytalan-
>kodik, akkor meg hol a problema?!

Ha egy csomo trabantos nem fog tudni autozni, akkor a relativ gyorshajtas
szazalekos aranyban meg fog ugrani, legalabbis orszaguton. Bar nem tudom,
hogy a relativ gyorshajtasnak  mi koze van ahhoz, hogy valaki elotted
mennyivel megy, hacsak mindenaron nem akarod megelozni. A szabalyozas igenis
forditva fog elsulni, akik eddig batrabban nyomtak a gazt, most kevesbe
tapossak, igy tobben fognak megengedett kozeleben autozni ->nagyobb
kocsisorok, lassabb haladas, bar a relativ gyorshajtas tenyleg csokken.
Bar ha tenyleg betartjak az igeretet, hogy jelentos sebessegtullepeskor
elveszik a jogositvanyt, azzal nagyon sok embernek tesznek valami jot is
vegre a rendorok. (Esetleg azt is meg lehetne csinalni, hogy az ifju "kilora
megveszleg vazze" milliomoscsemetetol azonnal el kellene venni a
jogositvanyt gyorshajtaskor. A megallapitas a kocsi markaja es ranezes
alapjan tortenne. Mennyire lecsokkenne a gyorhajtasok szama, nem? :))))))) )

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - taxisengedelyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt irta:
>>a kiadhato taxiengedelyek szamat es a fennmarado taxiallomanyt
>>szigoruan limitaljak. A vilagon mindenutt ez a szokas, csak a
>>magyar Alkotmanybirosag ugy dontott sok evvel ezelott, hogy ez
>>az alkotmanyos gazdalkodasi szabadsag serelme. Pedig ez hulyeseg.

>Ezt kivetelesen egesz biztosan tudom, hogy a hirtelen kiadott nagyszamu
>taxisengedely az Antall-kormany "valasza" volt a taxisblokadra.

Ez nem mas mint varosi legenda. Szo nincs ilyesmirol. Azt is elmondom,
hogy miert. Egyreszt a nyolcvanas evek vegetol, joval az Antall-kormany
elott mar nagyon-nagyon sok taxi volt. Az ok egyszeru: nagyon sok ember
valt munkanelkulive. Akinek pedig volt egy viszonylag jo allapotu
kocsija, az a legkonnyebben taxisnak tudott elmenni. A valosag az, hogy
a mindenkori kormanynak soha nem volt befolyasa arra, hogy mennyi vallalkozoi
engedelyt adnak ki, legfeljebb a muszaki eloirasokat szigorithatja meg,
de aki eleget tesz a felteteleknek, attol semmilyen jogcimen nem lehet
az engedelyt megtagadni (marcsak ezert sem igaz, hogy barmelyik kormany

tobb engedelyet adott volna ki - ugyanis nem kell kulon engedelyt kerni).
A taxisok szamanak felfutasa egesz egyszeruen a lakossag "valasza" volt
a munkanelkuliseg robbanasszeru emelkedesere. Amikor nem kormanyzati,
hanem onkormanyzati szinten tenyleg megprobaltak korlatozni a kiadhato
engedelyek szamat, csakhogy ezt az Alkotmanybirosag megtiltotta, szerintem
rosszul ertelmezve a vallalkozasi szabadsag fogalmat. Most nincs kedvem
utananezni az alkotmanybirosagi hatarozat pontos hivatkozasi szamanak,
de ha kell, megkereshetem.

Udv: Afonya
+ - teherauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De meg jobb pelda mondjuk a corsa / swift van es tarsaik. Ezek
>egy az egybe olyanok, mint a szemelyauto tarsaik, es akkor
>docogjon veluk az ember 50-el? Miert van az, hogy akik megirjak a
>szabalyokat, azok nem gondolkoznak?

Kedves Tsakany!

Tudom, hogy egyszeru dolog szidni a mindenkori donteshozokat, de
talan gyumolcsozobb elgondolkozni azon, hogy milyen okai lehetnek
a donteseknek. Szerintem ket dologrol van szo:

- Te ures allapotban emlegeted a fenti autokat, a sebessegkorlatozasnak
viszont a teljesen megrakott, esetleg a vezeto mellett utast is
szallito kisteherautokra is ervenyesnek kell lenniuk. Nem lehet egy
kulon sebesseghatar a megrakott es egy masik az ures kocsikra.
Elvileg egy teherauto eleg gyakran visz rakomanyt.

- A masik szempont nem technikai. Arrol van szo, hogy a teherauto
AFA-jat vissza lehet igenyelni. Ezert sokan vesznek (vagy vennenek)
olyan kisteherautot, amit alkalomadtan (vagy fokent) szemelyautokent
hasznalnanak. En meg tudom erteni a donteshozot amikor ugy gondolkozik,
hogy ha mar valaki visszaigenyel 2-3-400 ezer Ft adot mert teherautozni
akar, akkor vallalja, hogy nem szemelyautonak fogja hasznalni, es elfogadja
az ezzel jaro sebessegkorlatozast. Aki pedig a szemelyautojaval akar
idonkent arut fuvarozni, az meg mindig megteheti, hogy szemelyautonak
vizsgaztat le arufuvarozasra is alkalmas kocsit.

Udv: Afonya
+ - Re: szegeny osszerugdalt skodri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> > ablakomon, es mit latok? Az autom jobb hatso ajtaja ossze-vissza van
> > rugdosva! A siras kerulgetett!

Sajna az autosok egy resze is eleg lelkiismeretlen. Gondoltam 
veszek a suzukira egy adag lokharitovedod (merthogy szinrefujt a 
lelkem, es egy szuk helyre parkolasnal nehogy leverje valaki). Erre 
mit latok ma, amikor delutan kimentem a kocsihoz? (megjegyzem 
90fokos parkoloban allt) a bal tokor elore elnyomva, az elso 
lokharitovedo jol meghuzva, es meg fole is jutott egy kis feher 
festek (szerencsere ugy nez ki, hogy ez lejon). Arra merget 
veszek, hogy az illeto nem nezte meg, csak elment.

Ennyit erol.
bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: alkalmazkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ti, ha nem vagytok hajlandoan barmi okbol elozni, hagytok-e helyet,
> hogy valaki beferjen. Nem vagyok ideges tipus a kocsiban, de ezek
Olyan nincs, hogy ne akarjak elozni :)))) 
Viszont amennyiben en megyek lassan (ami fordult mar elo, 
torekeny volt a szallitando cuccos), es olyan az ut, akkor inkabb 
felreallok neha, es elengedem a mogottem haladokat, hadd 
menjenek.

Amugy nemi villogas utan esetleg nekiallok elozgetni. Szerintem 
ha valaki nem akar elozni, akkor hagyjon helyet, hatha mas akar.

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: kopott kormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> gondom van: A kormanya (baloldalt alul, de csak ott) es a 
> kulcsa _nagyon_ kopott, valamint a szelepfedeltomites alatt, 

A fene tudja. Allitolag a hosszu hasznalattol kopik a kormany meg 
ilyenek, de pl. nekem a skodaban (pickup) 5 ev / 50000 km alatt 
gyakorlatilag tukorsimara kopott a bal oldala. Ugy latszik ennyit 
tesz az egykezes vezetes, foleg varosban, sok parkolassal meg 
dugoval.

Magyarul elbizonytalanodtam.
Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - egy erdekes sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Eszembe jutott egy erdekes tortenet nem is olyan reggel 
ezelottrol. Epp hazafele tartottam, amikor meglattam, hogy gyanus 
mozgasok vannak az ut szelen. (skoda pick up-al voltam, ergo 
akarmire hasznalom, menetlevelet kell irni. (ki volt az a barom, aki 
ezt kitalata?)) Ez persze nalam 10000 km-enkent egyszer ha 
megtortent, ugyhogy megfordultam szepen, mondtam, majd 
hazamegyek masfele. Teljes nyugiban mentem mar jo ideje, 
amikor megjelent mogottem egy kek villogo. Leallitottak, 
szondaztatas, csomagtartoellenorzes, miert van bezuzva a hatso 
lampa egy resz, stb. Meg megkerdeztek, hogy en voltam e a 
megfordulo egyed. Persze nem mondtam, hogy en voltam :)

Aztan ennyi. Hogy mikre kepesek a rendorok manapsag.
Byez

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re. Vakum dob wanted (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok ,szia Lajos.

>Van egy oregecske Opel Kadetem. Van egy kis gondom vele.
>A vakum dobja megadta magat, es egy kis plusz levegot sziv. Ez idaig nem
egy
>nagy kaland. De az autot Svajcbol hoztak be, es nem a szokasos dolgok valok
>bele.

Nem igerem de megprobalok segiteni neked. Ezert minden infot kernek az
autorol es meg azt is, hogy a vakum dobnak a GM szamat is megadnad nekem.


 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Lancia Libra (Figyelem akit nem erdekel az autos tema n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

A Fiat csoporton belul a nevado markahoz a hetkoznapi tomegmodellek
kotodnek. Az Alfa sportossagot, valamint dinamizmust sugall, a Lancia
pedig a luxust es az leganciat kepviseli. Ezt az elvet minel jobban
kifejezi az arisztokratikus marka uj modellje a Lybra.

Az uj evezred elso lanciajat lekerekitett vonalak jellemzik, nyoma sincs
az elod a Dedra szogletessegenek....
...Az LS jelu alapkivitelben szovetkarpitozast alkalmaztak, mig a
dragabb LX jelu kivitelben alcantara boritasuak az ulesek.
A muszerfal fekete szinu, felsu resze kellemes tapintasu,
tukrozodesmentes anyagbol keszul. A karpit szineivel harmonizalo also
resz vilagos, ternovelo hatasu. A fautanzat betettel szegelyzett
femboritasu kozepkonzol felso reszen helyezkedik el, a 166-os Alfabol
ismert 12,5 cm atmeroju, aktiv matrixos szines monitor es kezeloszervei.
A sokoldalu informacios kozpont segitsegevel felugyelheto a sorozathoz
adott radiosmagno, a jarmu ondiagnosztikai rendszere, a fedelzeti
szamitogep, valamin az ora.
Az LX valtozatban a funkciok kiegeszulhetnek muholdas navigacios
rendszerrel es beepitett telefonnal. A kezelopult ellenben az elso
renezessel, konnyen megszokhato kezelesu, valojaban a fenyero allitasi
lehetoseget es a nyomogombok hasznalatat erhetik kifogasok. Elonyoseb
lett volna forgokapcsolok alkalmazasa.
A "komolyabb" zene kedveloi HiFi-vel is rendelhetik. A Bose csak erre
kifejlesztett egyik szeriajaval. A keszulek 300W teljesitmenyu,
integralt aktiv frekvenciakiegyenlitessel, het hangszoroval.
Az LX felszereltsegebe alaparon beletartozik, az LS-be rendelheto az
alapar melle 215.000 Ft-ert.
Az LX-be alaptartozek az LS-be pedig (315.000 Ft) rendelheto automata
klimaberendezes. Az utasterbe juto levegot kettos szuro tisztitja, a
belter gyorsan ateszelloztetheto, a legcsere akar 445 m^3/h is lehet.
Az intelligen s figyelo nezi nem csak a levego homerseklete, hanem a
napsugarzast es a levego minoseget is! Igy ha rossz minosegu a levego
nem jutatta az utasterbe. Igy varosi kozlekedesnel 40-70%-al tisztabb az
utaster levegoje.

Technika es biztonsag:
Racionalis okokbol az egy hazbol valo kategoriatars 156-os Alfa padlojat
alkalmaztak ennel a tipusnal. A negyajtos modell hossza 446 cm,
szelessege 174 cm, magassaga 146 cm, tengelytavja pedig 259 cm.
A kombi egy cm-rel magasabb, egyebkent minden parameteruk egyezik.
A 420 L-es csomagtermeret is egyezik. Ami egyebkent a ktegoriaban nem
kimagaslo ertek. A kihasznalas inkabb. A kombie sikokkal hatarol nem
hianyolva a rogzitofuleket sem. Jol kitoltheto. De inkabb latszik a
kidolgozason, hogy a hangsuly a minosegen, nem a mennyisegen van.
Az utazasi komfortrol a jo rezges es zajcsillapitasu hatso futomu
gondoskodik. Az elso felfuggesztes McPherson rendszeru, hatul
tobblengokaros, kis helyigenyu megoldast alkalmaztak. Valamennyi Lybra
hatso tarcsafekekkel keszul, a hatso tomor tarcsak atmeroje 251 mm. Az
1.6-os benzines  valtozat elol tomor, 281 mm-es, a tobbi pedig hutott
284 mm atmeroju fektarcsaval szerelt. Az alapfelszereltseg resze a negy
aktiv szenzoros, Bosch 5.3 tip. ABS is. Az alapmotor a negyhengeres 16
szelepes motor. Meretei 1581 ccm, 75kW(103LE), 144Nm-es nyomatekanak
nagyresze, mintegy 80%-a 2100-5800-as fordulatszamtartom,anyban
mozgosithato. Ezt koveti az 1.8 16V motor96kW(131LE) 164Nm-es maximalis
nyomatekkal. A benzines eroforrasok legerosebbike a 2.0 literes 20
szelepes aggregat, amely kedvezo 113kW(154LE), illetve 186Nm-es
maximalis nyomateka a 9,9L-es atlagfogyasztassal tarsul. A ket common
rail rendszeru dizelmotorbol csak az 1.9 literes szerepel a hazai
importor listajan. A kenyelem mellett a biztonsag is fontos szerepet
jatszik. A limuzin karosszeriajanak torzios merevsege 100000 mkg/rad,
akombie pedig 76000 mkg/rad. A passziv biztonsag eszkoztar alaparon
teljes. elol 4 legzsak, fejtamla, elofeszitos es erohatarolos ov, hatul
harom automata ov es fejtamla. A biztonsaghoz tartozik a tuzmegelozo
berendezes is, amely erosebb utkozes eseten elzarja a
tuzeloanyagvezetekeket. A tolvajok dolgat a Lancia Code II ugrokodos
rendszer neheziti.

Benyomasok a 4 ajtos 1.9-es tesztautorol:
4 hengeres, 1910 ccm-es turbotoltos motorral szerelt. Teljesitmenye
77kW(105LE) 4000-es fordulaton. Nyomateka lehengerlo, 255Nm 2000 1/min
fordulaton.
De mar 1500-as fordulaton 200Nm huzza az autot!!! Kivalo a motor
nyomatekrugalmassaga. A jo hangszigetelesnek koszonhetoen a hideg
dizelmotor is csak kivulrol hallhato valamelyest. Fogyasztasat varosban
8, orszaguton 6,2-es atlaggal mutatta be. A vezetoules magassaga karos
mechanizmussal allithato, viszont hianyzik az allithato gerinctamasz.
Azonban kenyelmes es praktikus atarolorekeszes kozepso konyoklo. A
kormanyoszlop tengely es sugariranyban is allithato, igy konnyitve a
helyes vezetesi pozicio eltallasat. Emlitesre melto a finoman adagolhato
fekrendszer is.
A probara tett modell januari alapara 6 099 000 Ft volt.

Forras Autoexpert 2000 marciusi szama.

Udvozlettel 
Teeby
+ - Fekutaim :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Szia Fogash (vagy Tomesesh?)!

Bocsass meg a hulye viccemert.

>ui: a peldaban szereplo jarmu csak illusztracio. Teeby ne vedd a >szivedre!

Semmi problema, kozel van az igazsaghoz.
Foleg mostanaban.
Gondok lesznek a kormanyosszekotokkel, vagy a gombokkel.
Eros fekezeskor valamelyik iranyba (amerre feszul a kormany a
holtjatekban) elindul az auto. Allo helyzetben mozgattam a kormanyt,
finomul gyorsan oda-vissza. Es a kerek egy darabig 1-2 fokot mozdult
jobbra illetve balra. De nagyobb mikor mar nem akart mozdulni, es
noveltem a "tek-ero-t" a kormanyon a kerek mar allni latszott e a
kormany meg mindig mintha mozdult volna. A futomurogzitesek rendben
vannak, a lengescsillapitok mint a beton kemenyek es szuperjol
csillapitanak (talan attol lazult meg valami).
Jelen esetben a kormanyosszekotore gyanakszom, de meg vannak tippjeim,
ugyanis hulye fejemmel taposott feknel nem vizsgaltam allo helyzetben.

Ha valakinek van tippje szivesen varom, nincs kedvem alamaszni ebben az
atkozott nyalkas idoben.

Sziasztok!
Teeby voltam
+ - Hozzaallas kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretetteljes Udvozletem mindenkinek!

>akkor is ugyanannyit kelljen fizetnem, es mit erdekel, ha a
>fakabat egy egetvero taplo baromnak tart, es @ az i-
>deg! (Elnezest, de a mondanivalo miatt ezt szinte lehetetlen
>volt kulturaltabban megfogalmaznom!)

Szerintem ez is egy problema. Ugyanis miert vedene meg teged a torveny
ha te igy viszonyulsz hozza?
Ez is verlazito am!
Azert mindenkinek kijar a tisztelet. Nem is csodalom, hogy a rendorok
aztan flegmak, meg nem vegzik a dolgukat. En nem vedeni akarom oket, de
azert gondolj mar bele, hogy rendesen tuloraznak a semmiert es mikozben
ordenare hangon beszelsz veluk elvarod toluk, hogy minden kinodra
gyogyirt adjanak. Hat fityiszt neked! 

Ilyen arrogans viselkedessel nem tudom hol lehet ervenyesulni, de mivel
az ilyen dolgok a multban sem mukodtek, a jovoben sem fognak. Aki pedig
masban hisz azt sajnalom. 

>Miert egyeduralkodo a BKV?! Miert nem valaszthatok egy
>masik, meg ha dragabb tomegkozlekedesi vallalatot?! 

Mert tudtommal, a tomeges szemelyszallitas, sosem volt a
legnyeresegesebb uzlet. Tamogatas itt, tamogatas ott... Miert nem hozol
letre te egy tomegkozlekedesi tarsasagot? OLyan szolgaltatasokkal es
arakkal, amiket jonak latsz???

Vannak alapveto viselkedesi problemak amelyeket a civilizacio general???
Mert nekem egyre inkabb olyan erzesem van hogy igen. Nem hiszem el, hogy
ennyi idosen ennyire maradi lennek. 
Meg nem itt kell jomodorra nevelni senkit. Ha az arra megfelelo helyen
nem tortent meg, akkor ugyis mindegy...

Mindegy...
Teeby
+ - Nem hiszem el... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ne haragudj, de megint teged idezlek:
>Vaddiszno, aki szerint a kobcenti meg mindig potolhatatlan (legalabbis
>kozep- es hosszutavon)...

Szerintem nem feltetlenul.
Most tanuljuk Altalanos geptanbol a gepek hatasfokait es
munkajellemzoit.
A nyomatekrugallmassagot, vagy a teljesitmenygorbet az ellenallasok
hatarozzak meg, a labilis es stabil munkapontokkal.
Akit erdekel eljohet egy vincseszterrel a jegyzetert, 9mega doc
formatumban. Egyre inkabb van egy olyan sejtesem, hogy a szememben meg
fog dolni ez az allitas, amely szerint a ccm nem helyettesitheto.

Kiderul majd ha beborul...

Teeby
+ - Miert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>ugyanis 200 folott eleg problemas
>betolni a papirt a faxba.

Nem kotekedeskepp, de: Miert???
Tudtommal barmennyivel halad egy jarmu, ha az egyenletes haladas
feltetelei joreszt adottak, akkor a hordott testre sen igazan hatnak
kulonosebben jelentos erok. Mert a gyorsitas soran a helyzeti energia
nol, aminek jelentos merteke a gyorsito erovel csokken.
Igy epp olyan mintha allo autoban ulne az ember, mert vegul is nem hat
ra igazi reakcioero a jarmu haladasanak okan.

Vagy huzatos az auto? /javaslom: sziloplaszt, epokitt es bonobit
hasznalatat/

Udv
Teeby

Ui: Ha meg autosszett is kell akkor olyan telefont veszek amihez az is
van. Vagy ez nem logikus? Tapasztalataim szerint nem feltetlenul a Nokia
a legjobb. Lattam par Samsung meg Sharp keszuleket...
+ - GolfIV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Viszont arra jottem haza, hogy a 
csajom GolfIV tip. cegautoja nem
all a haz elott. Elloptak vajon?

Nos nem, csak majdnem. Egy honapja,
amikor az auto vadiuj volt, irtam rola, 
meg a trukkos biztonsagi felszereleserol
(Tytan Dipol, negy rejtett kapcsolo). 
Szoval az illeto g*ci kihuzta a jobb oldali
 zarat (nem a tukorben volt a kulcs, hehe),
megtalalt harom kapcsolot, kiszaggata
oket, de a negyedik nem lett meg. A 
sebvaltozarhoz hozza sem nyult.

Viszont kilopta a muszeregyseget! Azt a szep
keket. De minek az neki??? Nezegeti otthon? 
Mert alkatresznek nehez eladni, mivel uj a tipus,
es ez kulonben sem egy gyakran meghibasodo
alkatresz. Az elozo szeriakba meg valoszinuleg
ugysem epitheto be. Szoval nem ertem.

Ja, es a faszi raadasul BELEHAMUZOTT a 
hamutartoba. Kovetitek? Lopja az autot nagy
komotosan, kozben raer ragyujtani, es meg
ahhoz is van turelme, hogy a hamutartot 
kihuzza es belehamuzzon.

Kulonben a helyszinelo rendor azt mondta,
hogy ugyis az az erdekunk, hogy ne legyen
meg a tolvaj, mert igy fizet a biztosito, ha 
viszont elkapjak, akkor meg egy tobbeves
jogi kalamajka kezdodik.

A rendornek tuljdonkeppen igaza van, de
azert ez megiscsak furcsa hozzaallas, nem?

Na nem fustolgok, megyek orulok tovabb
a djonjoruuuu uj automnak! :-)))

Stevie
+ - Opel Combo szivat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

napokban panaszkodott valaki, hogy ezt-azt nem lelni az auton. Nos, en a
targyban jelzett kis formedvennyel jartam ugy, hogy megalltam, es szerettem
volna tolatni egy picinyket. A sebvalto gombjan ott a rajz, hol a
hatramenet. Az egyes mellett. Persze elindultam elore. Nehany probalkozas
utan belattam, et nem fog menni. Ezutan az osszes letezo fokozatban
elindultam elore, (mar egesz messzire jutottam), akkor elkezdtem csendben
anyazni.
A megoldas az lett, hogy a gomb nyakat kellett felhuzni, es akkor lehetett
tolatni. Persze ez a galler pont ugyanolyan szinu, anyagu, stilusu, mint a
gomb es a kar.
Szerencsere egy parkoloban voltam, es senkit sem akadalyoztam...

Egyebkent a kocsi egy szornyuseg volt, legalabbis tokeletesen mas stilus,
mint ami nekem tetszik - nem kulsore, stilusra, tulajdonsagokra.

1.7 D a motor, amivel mentem. Az elso pozitivum, hogy kb. 3 mp. izzitas
utan gyonyoruen indult. Es itt majdnem vege is a lista ezen oldalanak.
Az ules szornyen kenyelmetlen, leginkabb egy felbevagott vasalodeszkara
emlekeztetett volna, ha ultem volna mar felbevagott vasalodeszkan. 30 km
utan mar erosen kifele kivankoztam az autobol. A bal labamnak sehogy sem
volt jo, leginkabb az ules elott keresztbe fektetve. Ez pedig nem egy gyors
reagalasu hadtest-allas... a konyoklo az ajton rovid, nem fer el rajta a
karom. A haromkullos kormanyt folyamatosan tartani kell, nem lehet rajta
pihentetni a kezem, sem a ketkezes fogassal, sem az egykezes alulrol
tamasztassal.
Az auto egyedul a 3. fokozatban nevezheto dinamikusnak. Kiprobaltam, 5.
fokozatban a 100-120 kozotti "gyorsitas" idoszukseglete 20 masodperc. A
negyedik kicsit jobb, de nem sokkal.
A stabilitasa, mint egy babakocsinak. Hirtelen kormanymozdulatokra és a
hullamos utegyenetlensegekre hisztis billegessel es valami furcsa oldalazo
kuszassal reagalt.
A beepitett GRUNDIG radio-magnonak nincs semmilyen hangszin szabalyzasi
lehetosege, igy a hangminoseg elegge szokolos volt.
Ebben a karosszeriaban elmeletileg 5 ules van. De csak ket oldalajto, es
nem tudtam kitalalni, hogyan lehetne beulni a hatso ulesekre.
A vizhomerseklet mero igen informativ a 90-100 fok kozotti savban, a teljes
mutatout 3/4 reszet ez teszi ki. A kormanykullok tokeletesen takarjak a ket
bajuszkapcsolot, ami nem baj, ha mar ismerem az autot. De ha nem,
hajladozni kellett, hogy megnezhessem, mit hogyan lehet csinalni.

Meg egy jot azert el kell mondjak : a 100-120 kozotti orszaguti autozas
soran a megtett 300 km-en a fogyasztasa 5.5 liter/100 km volt.

No sziasztok : Attila
+ - Fiat Palio Weekend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autósok!

Az egyik ismerősöm Fiat Palio Weekend 1.2 l -et szeretne vásárolni,ha
valakinek már volt vele dolga kérem segítsen ki egy -két tapasztalattal.
fogyasztás, komfort, kényelem , hibák stb...

Előre is köszi.

listára de magánra is jöhet.


+ - Tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> torestesztet. Ezt nem az az auto nyeri, amelyik ugyanolyan sebessegnel
>> a legjobban torik ossze, hanem forditva. Tehat ha elhiszed, hogy a
>> Honda ebben jo, bar anyag az nincs benne, akkor ugy kell neked.
>Neked kell ugy... ha komolyan gondolod, amit itt leirtal. Csak az
>utascella szamit. A kocsi orra ugy torhet, ahogy akar, sot, ha sarkitani
>akarok (ahogy te is tetted, csak rossz iranyba) minel jobban osszetorik,
>annal jobb, mert tobb mozgasi energiat emeszt fel.

Megint mindenkinek igaza van :)))
Csak hat az ember gyarlo, es... Mikor megtortenik a puff, az ember
fejen csak atvillan, hogy ah, tuleltem (0. gondolat), az 1. gondolat 
legtobbszor a kar merteke, a 2. az utasok allapota. Ezt magamrol
soha nem mondtam volna, es nagyon sokaig szegyelltem magam 
miatta. Mikor karamboloztam, eppen csak atfutott az agyamon,
hogy meg is halhattam volna, rogton ugrottam ki es rancigaltam a
harmonikava gyurodott pleheket... mikor rajottem, hogy remenytelen,
csak akkor neztem meg, mi tortent a baratnommel. Pedig sokkal
jobban szerettem, mint a 20 eves Zsigat...... 

Konkluzio: ami az eleted vedi, addig csak gyurodjon a pleh, de ha
mar tulelted, akkor karomkodsz a vekony plehezesre :)))

Csaba
+ - Fogash teves??? kovetkeztetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> ui: a hetvegen megprobaltam allo motorral (=no szervo) gurulva
kormanyozni.
>> HIHETETLENUL NEHEZ volt a Bora eleje. A Sierraban nincs szervo, de megis
>> tenyerrel lehet tekergetni, ha nem v=0 a sebesseged. Meg parkolas kozbeni
>> csoszogaskor is.
> Jajyjj! Vagy meg inkabb: Yikes! Ezt ugye nem irtad komolyan??
> A Sierraban pont azert konnyebb a kormany, mert nincs benne szervo.
> (A feket is probald ki allo motorral, es levonhatsz egy ujabb teves
> kovetkeztest.)

Zoli, nem talalom a teves kovetkeztetest. En azt vettem ki az egeszbol,
hogy a szervos kocsik allo motorral kegyetlenul nehezen kormanyozhatoak.
Ez viszont igaz...

Csaba
+ - RE: ma reggeli baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a Danubius mondta, hogy ___reszeg___ sofor reggel 7:03-kor a 
hirekben. En csak tolmacsoltam...

Elso olvasasra ne tessek csipobol tuzelni!

> -----Original Message-----
> From:	MG [SMTP:]
> Sent:	06. apríl 2000 14:12
> To:	
> Cc:	
> Subject:	va: ma reggeli baleset 
> 
> > Ma reggel 6-kor az Arpad hidon egy reszeg vezeto atszakitotta 
> > a korlatot es 11 embert elgazolt.
> 
> A veralkohol vizsgalat eredmenye elott csak akkor irnek ilyet,
> ha egyutt tivornyaztam volna a baleset okozojaval.
> Ma reggel, meg tart a vizsgalat. Gyorshajtas, relativ gyorshajtas, 
> muszaki hiba, gyogyszer, alkohol, rosszullet, vagy ezek barmilyen 
> kombinacioja. A media elso hirei utan ne tessek csipobol tuzelni !
> --
> Meszaros Geza
> 
>
+ - Olommentes 91-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vettem apamnak egy kapalogepet, es meglepett, hogy a motor /5.5LE, Briggs/
kezelesi leirasaban kitertek arra, hogy mindig friss benzint hasznaljunk.
Vajon mi tortenik, ha a benzin all mondjuk ket honapot a 20 literes
jerry-kannaban?

Udv joe

/hallgatom az RTL klub hireit, a tegnap elotti villamosmegalloban tortent
gazolorol beszel: a szervezeteben a megengedettnel ketszer nagyobb volt az
alkohol koncentracioja. Par perccel kesobb: ez 7-8 sornek felel meg. Hogyan
van ez?.../
+ - Mozaik u. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ismerosommel (ex-HIX-autos) januarban voltunk vizsgaztatni a Skodajat,
elsore bukas, mivel a hatso fekeken nagyobb volt a kulonbseg 20%-nal, ami
az igazat megvallva tenyleg gaz. Kb. 1 honap mulva ment vissza az auto
vizsgara, immar megjavitott fekkel, es lam, atment siman. Meg igy is
SOKKAL olcsobban jott ki, mintha elvitte volna az xy kft-hez "vizsgara",
ahol kicsereltettek volna a fel autot teljesen feleslegesen.

PeterX
+ - Riaszto gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok! Udv Laci!

Tapasztaltatok mar, hogy pl Bp-en nehany helyen az auto radios
taviranyitoja
alig-alig megy, mert valami valszeg leulteti a vevojet?(Utalom, amikor
az autot kell jarkalnom korbe-korbe, hatha sikerul talalni egy pontot,
ahonnan megy)

 SzVSz Karc-os auto all a kozeledben, annak is hasonlo frekvencian megy
az adoja (433MHz) es elnyomja a tobbi riaszto taviranyitojat.... :-(
  Legszebb az egeszben az volt, hogy a tolem 100m-re levo kuurencia,
betort a sajat autojaba, mert nem reagalt egyaltalan a riaszto semmire
sem.... idehaza meg semmi baja.

 Probald meg kihopzni az antenbna vezeteket a muanyag lokharitora, vagy
a femkarosszerian kivulre (azert figyelj a hullamhosszra valamennyire)
   Jonnek az elektronikai a'gyuk, akik elmagyarazzak, miert _nem_ lehet
meghosszabitani a riaszto antenna-vezeteket. Egy probat meger azert...
nekem tobb auton csak ez segitett....
--
 Udv:
     Levente
+ - Magas labda!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv Teeby!!

Teeby> Tudomasom szerint mikorhullamokat sugaroz, amik eleg magas
frekvencian
Teeby>uzemelnek. :-)))) 
 
Igen, MIKOR hullamokat sugaroz ki....azok eleg magas frekin vannak:-)))

MM
--
 Udv:
     Levente
+ - Lassulasi versenyII. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok! Udv Fogash!

  Erdekes volt olvasni irasod. Jo otlet, ha nem lesz mas megoldas,
feklampa figyel, stopper-meroszalag -szamologep ertekel....

  Ha Csendinek meglesz meg a laptopja (es elhozza), felhetetjuk ra a VW
tesztprogit es menet kozben tesztelhetjuk vele a Bora ABS-t es a
laptopot...

  Gyanus nekem, hogy 100-nal is ABS-ol. Elvileg 40-60 km/o kozott van a
felso hatar, amig dolgozik, lehet ez ujabb szoftververzio??? probalok
ennek utanajarni addig....

MM
--
 Udv:
     Levente
+ - VTI; Kivilagitva; Szerda; Stevie es a Feli; Az igazolta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

_________________________VTI__________________________
Bocsanat, nem kotekedni akarok, csak helyesbites:
>>>>>
vezheto resze szerintem ez uj 605-re epulo tanulmanyautok voltak!
Vizlepergeto
szelvedo meg ilyenek:)
VTI
>>>>>
Csak annyi, hogy a 607-re epultek. :o) Egyebkent teljesen egyetertek!

_________________________Kivilagitva_____________________
Lantos Tibi:
>>>>>
vilagit egyatlan lampa sem a kocsin. Tudnam hogy latja a
muszerfalat.
>>>>>
Mit neznenek azok a muszerfalon??? Szerinted erdekli oket, a muszerfal?
:o)))

______________________Szerda___________________________
Hat gyerekek!
Az agyam ledobta a szijat, de konkretan!
Ez a szerdai nap egy f@s volt a javabol!
Zuglobol kemeny 30 perc alatt sikerult kijutnom, ami maskor 8 perc! Kesz
voltam!
Itt volt ez bandahaboru Lorincen, az a marha (mellesleg allitolag
mozgasserult,
aki egy motorbalesetben vesztette el a labait) akinek sikerult 11 embert
eltarolni,
mint a bowlingpalyan, a reggeli ozonviz, a bedugult varos, es meg a
munkammal
is szivtam! Remek volt! Latszik, hogy sokan elovettek a telialmot alvo
autokat...
Ja! Kit erdekel ez? :o)

___________________________Stevie es a Feli_________________
Stevie!
CONGRATULATION!
Szivbol orulok, tesztko:r rendel! :o)

_________________________Az igazoltatas____________________
Teeßy:
>>>>>
 Uljon nyugodtan fiatalember, ne szalljon ki.
Talan gyakran nem duvariassagbol, hanem elovigyazatossagbol (tudjatok
>>>>>
Hehe.. Egyszer, amikor megalas utan pattantam ki a kocsibol, ijedten
kerdezte meg,
hogy "Maga mit akar?" Mondom kiszallni, mire o: "Jeeee!"
:o)))

Na eleg belolem, a kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - Miert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Amit Fresi Bacsi irt, hogy O ugy beszel a
>rendorrel, hogy teljesen bunbano arcot vag, megalazkodo
>stilusban szolal meg, hogy minel kisebb legyen a buntetes, ez is
verlazito!

Allj! Nem ezt irtam pontosan. Ha tudom, hogy gyorsan mentem (varosban ki
nem megy 60-nal), akor nem eri meg kekeckedni. Ha megallitanak, akkor
lehalkitom, vagy kikapcsolom a zenet, koszonok, megkerdem, hogy
kiszaljak-e. Ebben mi a problem. Egy kis pszihot tanulhatnal. Egy
szerelohoz, vagy boltba sem ugy megyek, hogy Te figyuzz ma, dobja ide
nekem gyorsan egy... Ha bemegyek, hogy Jo napot! Egy... szeretnek venni,
akkor meg tanacsot is kaphatok pl.: Kobelsmith dugo es huvely keszletet
vegyek Goetz gyurukkel, mert az a jo es csak 3000-el dragabb.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: A rendor is csak ember!!!
+ - va: autos viselkedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tortenet2: nagyon attetelesen hallottam csak. valakit
>megallitottak a rendorok es mivel nem volt nala a kotelezo
>biztositas papirja, ezert elvettek az autot! lehet ez
>szerintetek?

Lehet. Minden lehet. Nem azt kerdezted, hogy szabalyszeru-e.
En a forgalmiban tartom a feladovenyt es akkor cserelem,
ha befizettem a kovetkezo negyedevet.
Neha elofordul, hogy par napot csuszik a dolog.
Ha egy ellenorzesnel se az elozo negyedev, se az aktualis
csekkje nincs a pasinal en bizony leszednem a rendszamot.
Gondolj bele, hogy milyen kalamajkat tud okozni egy olyan
fazon, aki koccan veled es nincs biztositasa.
--
Meszaros Geza
+ - va: Lada lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyik baratomnak nemregiben loptak el a haza elol 
> (kisvaros, csaladi hazas ovezet, utcan mersekelt forgalom) 
> a 8 eves kocka Lada kombijat. Kepzeld el a baratom hogy 
> okolta magat, amiert aznap nem allt be a garazsba 
> (mert jeges volt a felhajto).

Hasonlo az eset amit par napja leirtam en is.

Tessek tudomasul venni, hogy nagy esely van arra, hogy a kocsink 
szerepel  valahol egy listan. A kello alkalom szukseges hozza, 
(amit mi magunk fogunk megteremteni) hogy ellopjak.
Leteznek adatbazisok, es vannak figyelo emberek.
A kocsid es ismetlodo szokasaid mind felterkepezve.

Valahol, valaki elobb-utobb lead egy rendelest olyan szinu, tipusu, 
evjaratu kocsira, mint a tied. Ha masra nem, hat javitoanyagnak.
Egyetlen eselyed van csak. Ha a listan van a tiednel lazabban 
elviheto kocsi.
A modszerek megdobbentoen kifinomultak is lehetnek.
Majd akkor mondjatok, hogy amit leirok tulzas, ha megdurrantottak 
a kocsitokat.

A masik veglet...
A rendorseg talalt/lopott/megkerult/lefoglalt auto telepenek
vezetoje bicskanyitogato torteneteket tud meselni a feszerben, 
baltaval, kocsit trancsirozo barbar allatrol, aki FILLERES haszon 
remenyeben vadonat uj kocsikat gyilkol zomeben hasznalhatatlan 
darabokra. Mutatott ilyen lefoglalt kocsikat. 
A meggyalazott kocsik lattan, szivesen feldrotoznam a pasit egy 
oroszlan ketrecere - kivulrol. Az oroszlan csak megoldana a 
problemat valahogy.
--
Meszaros Geza
+ - va: ma reggeli baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ma reggel 6-kor az Arpad hidon egy reszeg vezeto atszakitotta 
> a korlatot es 11 embert elgazolt.

A veralkohol vizsgalat eredmenye elott csak akkor irnek ilyet,
ha egyutt tivornyaztam volna a baleset okozojaval.
Ma reggel, meg tart a vizsgalat. Gyorshajtas, relativ gyorshajtas, 
muszaki hiba, gyogyszer, alkohol, rosszullet, vagy ezek barmilyen 
kombinacioja. A media elso hirei utan ne tessek csipobol tuzelni !
--
Meszaros Geza
+ - Re: Tabla es a hulyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!
>Gacs Lajos irta:
>Ma reggel valaki pont igy gondolta. Azt hitte tudja, mennyivel tud
>biztonsagosan savot valtani. Eredmeny: 11 serult ebbol 2 sulyos,
>a fel varos (Budapest) bedugult egesz reggel, autosok tizezrei ultek
>dugoban, autosok es tomegkozlekedok kestek el munkahelyukrol miatta.
>
>Tevedett.

Na o volt az akire azt mondtam, hogy hulye es _neki van ott a tabla_.
Allitolag hulla reszeg is volt, amellet hogy hulye. Erre meg most mit
mondjak? Mar setalni sem lehet, mert egy hulye reszeg egyszer csak
tomegesen elgazol. De lehet, hogy elkeseredett munkanelkuli, es akkor
meguszhatna, mert keveset keres, es utolso penzebol tankolta tele a
kocsijat, es mar
birsagra amugy sem lenne penze, nem? Igaz is: engedjuk szabadon!

Sziasztok,
Vaddiszno
+ - Esoszenzor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Ennel mar csak az esoszenzor tetszik jobban. Van valakinek mar
elmenye
>ezzel kapcsolatban?

Igen, elromlott! :-)))))))))))))))))))
+ - Re: Cora akcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 irta:
>Most olvasom a Cora katalogust, es szerintem eleg olcson adjak az
>autogumikat, raadasul a szereles ingyenes.
>
>Akcio ideje: Aprilis 4-21
>Gumik: Michelin, Kleber, Kormoran
>Arak:
>135 R12 D168 4590,-
>155 R13 D168 5990,-
>165 R13 D168 6490,-
>155/70 R13 Impulser 5990,-
>165/70 R13 D168 6190,-
>175/70 R13 D168 6690,-

Esetleg 225/40-ZR18 vagy 245/40-ZR18 - as gumi nincs akcioban? Mindig
ezt
csinaljak velem! :-)

Vaddiszno
+ - Adasveteli szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balage,
Szerintem legjobban akkor jarsz, ha bemesz egy nyomtatvanyboltba, es
veszel egy hivatalos formulat, ami 3 peldanyos es indigos alapbol, igy
nem kell tobbszor masolgatni. Meg arra ra van nyomtatva minden, ami
fontos igy nem maradhat ki semmi. Kb 20 Ft.

Udv,
Vaddiszno
+ - Giffen goods (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Afonya, Autosok!
 irta:
>A Ti Afonya baratotok csak azt tudja mondani, hogy mar megint
>hulyeseget irtal, vedd elo valamelyik kozgaz konyvedet es nezz
>utana. Nezd meg, mi a Giffen-hatas, mi a Veblen-hatas, mik az
>inferior joszagok, mi a keresleti jovedelemrugalmassag.
Szerintem te irkalsz hulyesegeket, es most mar tudom, hogy halvany
lila dunsztod sincs arrol, amiket irsz. Csak ismersz egy ket
kifejezest es azokkal dobalozol vakon. A kovetkezo nehany sort most
gyorsan talaltam a neten, ime idezem:
http://william-king.www.drexel.edu/top/prin/txt/MUch/prefap2.html
In Figure 4, M is the budget line before the price of potatoes drops.
The decrease in the price of potatoes means that a consumer can buy
more potatoes with the same income -- so the budget line swings
rightward to line N. The highest preference on budget line M is shown
by indifference curve I, and that leads the consumer to buy quantity A
of potatoes. After the price goes down, the consumer can reach
indifference curve II on budget line N. To do that, the consumer buys
quantity B of potatoes, less than before even though the price is
lower.
Forditas (roviden): 4. abra (megprobalom mellekelni, nembiztos hogy
meg is fog jelenni ezert plusszban az abrat is megprobalom magyarazni
irasban). Tehat: M, koltsegvetesi egyenes jeloli a keretet, amivel a
vasarlo rendelkezik, mielott leesne a burgonya (tovabbiakban krumpli)
ara. Ez egy negativ dolesu egyenes egy koordinatarendszerben, Y
tengely: mas termekek, X tengely: krumpli. A krumpli aranak csokkenese
lehetove teszi a vasarlo szamara, hogy ugyanabbol a bevetelbol tobb
krumplit vegyen. Szoval az egyenes eltolodik, azaz y=0-nal nagyobb
erteket vesz fel. Ez lesz N egyenes (tehat az X tengelyen tolodik a
metszespont jobbra, azaz meg negativabb lesz a dolese). A legmagasabb
preferenciagorbe (I) metszi M egyenest az X koordinatatengelyre
vetitett A pontban. Azaz A mennyisegu krumplit vesz a penzebol. Miutan
a krumpli ara lejjebb ment, a vasarlo elerhet egy magasabb
preferenciagorbet (II) az N koltsegvetesi egyenesen. Hogy ezt
megtehesse, a vasarlo B mennyisegu krumplit vesz, kevesebbet, mint
azelott, annak ellenere, hogy a krumpli ara alacsonyabb. (B pont (N
egyenes es II gorbe metszespontjanak X tengelyre vetitett pontja) az X
tengelyen balra van A-tol, tehat erteke kisebb.)
Ennek elozmenye, hogy a Brit Parlamentben a 19. szd-ban valaki
javasolta, hogy csokkentsek a krumpli arat, mert a kereslete egyre
novekvo volt (a szegeny emberek nagyon fuggtek tole) es igy majd esik
a kereslet iranta.
Magyarazat emberi nyelven: Mi ezt kenyerrel tanultuk, ami pelda a
Giffen-javakra. Tehat: Nagyon egyszeru az egesz. A kenyer alapveto
fogyasztasi cikk, azaz minel kevesebb penzed van, annal tobbet veszel
belole, mert nem telik husra meg masra, annyi penzed nincs hogy a
dragabb kajat megvedd, tehat ahhelyett is kenyeret veszel hogy azert
egyel is valamit. Minel dragabb, annal tobbet vesznek belole.
Ezen osszefugges alapjan nem hasonlithato a benzinarhoz es a
birsaghoz!
Kedves Afonya, remelem meggyoztelek legalabb errol. Igaz, sokat
felejtettem, de ez volt a kedvenc temam, mert pofonegyszeru a
levezetese. Amikor azt irtad hulyeseget irok, mar azt hittem rosszul
emlekszem, de ugy tunik nem.
Ugyhogy rad is rad ferne egy kis korrepetalas, meg onkepzes mielott
ilyeneket irsz, nem gondolod?
Oszinte udvozlettel,
Vaddiszno
+ - Re: szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> From: 
>
> >> ui: a hetvegen megprobaltam allo motorral (=no szervo) gurulva
> kormanyozni.
> >> HIHETETLENUL NEHEZ volt a Bora eleje. A Sierraban nincs szervo, de megis
> >> tenyerrel lehet tekergetni, ha nem v=0 a sebesseged. Meg parkolas
> kozbeni
> >> csoszogaskor is.
> >Jajyjj! Vagy meg inkabb: Yikes! Ezt ugye nem irtad komolyan??
> >A Sierraban pont azert konnyebb a kormany, mert nincs benne szervo.
> >(A feket is probald ki allo motorral, es levonhatsz egy ujabb teves
> >kovetkeztest.)
> Itt valamelyikunknel valami nagyon felrecsuszott. Kepzeld el (ha
> rendszeresen olvasod nem csak a tanar-taxis-szelektaltbunteteses sorokat,
> talan erzed), hogy nem vagyok annyira huje, mint amennyire azt gondoltad.

Elolvasok en minden Hix autot, emlekszem az Te irasaidra is. Nem utaltam
semmivel arra, hogy hulyenek tartanalak, ezt nem tudom mibol vetted le -
vagy ha mar tiltakozom egy kijelentesed ellen, az mar azt jelenti?

> Az egesz iras ugyanis EPPEN ARROL SZOLT, hogy a Fordban van egy jo
> meretezesu elso futomu, amiben RASEGITES NELKUL IS kis kormanyerovel lehet
> terelgetni az elso kerekeket, fuggetlenul a kocsi egyeb allapotatol, mig a
> VW-ben a szervo aldasos tevekenyseget nelkulozve hihetetlenul nehezze valik
> a dolog.

Lassuk jol ertem-e: van egy gyari szervo nelkuli Ford plusz egy gyari szervos
VW, es te ezeket hasonlitod ossze, - mindenfajta kiegeszito megjegyzes es
fenntartas nelkul - hogy allo motor mellett milyen eroszuksegletet igenyel a
kormanyzasuk.

Egyelore alljunk meg itt, mert ha felreertettem volna (amit egyelore nem
hiszek, de ki tudja?), akkor azt meg azelott szeretnem megtudni, mielott
elszaladna velem a lo, es tartanek egy felesleges kiseloadast a fekszervo
mukodeserol. (Mondjuk ezt lehet, hogy megteszik masok, mielott eljutnek
odaig.)

> Nem birom lenyelni, hogy megfordult a fejedben: szerintem a szervos kocsi
> kormanya szervo nelkul is konnyu.

Ezt, - hala a magassagosnak - nem kell lenyelned, mert nem fordult meg
a fejemben.

> Sot! Kepzeld el, azt is tudom, hogy allo motornal meg a feket is
> nehezebb nyomni.

Ebben sem ketelkedtem, csupan tartok tole, hogyha vezetnel egy oreg
kocsit, amiben nincs gyarilag fekrasegito, utana esetleg kijelentened,
hogy egy mai kisautonak szarabb a fekrendszere, mert erosebben
kell nyomni a pedalt (allo motornal), mint egy 20 eves Skodaban.

> Sirjak, duhongjek, vagy nevessek rajtad? Legyszives olvass kicsit
> figyelmesebben, mielott masokrol kijelented, hogy teves kovetkezteteseik
> vannak.

Nem kell sem sirni, sem duhongeni, sem nevetni. Persze lehet (elvegre
szabadon valasztott gyakorlat), csak kerdes, van-e okod ra. Nem hiszem,
hogy bunko lettem volna (sokkal inkabb meglepodott), de ha masok is igy
erzik, akkor maxima mea culpa es elnezesedet kerem, nem tamadni akartam.
Fennakadtam valamin (ha jol sejtem, jogosan), es te most nekemrontottal.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - BMW 323 32x 2xx rol info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudtok olyan cimet aho 10-17 eves bmw-k rol tudhatok meg
infokat/kepeket?
pl fogyasztas,motor....
+ - Nemeth Zoli kerdesere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli irta:

>Ezekutan a kerdeseim: Egy ujabb (3-4-5 eves), 1.6-2.0-s benzines
>motor milyen? Karbantartasi igeny? Fogyasztas? Pl. egy japan
>motor (mondjuk Nissan Primera, Toyota Carina E) mennyit
>fogyaszt? (varosban, telen is erdekelne!) Vagy egy francia/nemet
>stb.? Normalis karbantartas, de azert nem hetenkenti patyolgatas
>  mellett, hany 100 ekm-ig marad "egyben" a kocsi?

A Toyotarol van nemi info. A csaladban van egy 1983-as 2 literes 
dizel (Fogash kedveert: diesel) Carina. Vagy hat eve kerult ide - 
sajnos nem az enyem - es mar akkor XK ezer km-t jelzett a szamlalo, . 
A szerelok szerint nem volt meg megbontva a motorja soha. Sogornom 
hasznalja minden nap, olajat sajnos csak kb. ket evente cserel benne 
(egyszeruen elfelejti), amikor mar csak egy liternyi fekete szurok 
jon ki belole (ezt a szerelo mondta megdobbenve), ilyenkor kap uj 
olajszurot meg levegoszurot is. A karosszeria csak ott rozsdasodik, 
ahol lathatolag korabban serules is volt rajta. Az 
szellozoventillatornak mar talan csak egy fokozata megy, visszajelzok 
egy resze nem mukodik, de minden funkcionalis eleme - motor, valto, 
futomu (no jo, teleszkopot mar csereltek benne), fék (fékbetet is 
volt cserelve) meg kormanymu teljesen hasznalhato. Mindig az utcan 
parkol, de a legnagyobb hidegben is mindig beindult eddig, amin 
oszinten csodalkozom a motor "karbantartasa" utan (annyit sem 
koltenek a kocsira mint egy trabantra kellene). En bizony leveszem a 
kalapom elotte.
Feltetelezem, hogy egy 3-5 eves, foleg ha karbantartod, igen sokaig 
fog gond nelkul szolgalni. Na es a fogyasztasa ennek az igen 
korszerutlen motornak is 6-7 liter kozott van.

>Vegul egy bonus kerdes: Lattam egy Citroen Xantiat, 1.9 TD,
>nagyon szep, 3.5 eves, jo allapotunak _tunik_. Egyetlenegy
>gondom van: A kormanya (baloldalt alul, de csak ott) es a
>kulcsa _nagyon_ kopott, valamint a szelepfedeltomites alatt,
>korben olajos a motor. Ora szerint 110 ekm. OK lehet ez,
>vagy atvagas? [9 eves Mitsu-mon [170e] nem kopott a kormany,
>es nem olajos a motor.]

A kezeloszervek kopottsaga minden esetben sok hasznalatra utal, meg 
akkor is ha az autoban viszonylag keves a km, de pl. csak varosban, 
rengeteg rovid utra hasznaltak. Tehat sok, intenziv kormanymozdulat, 
sok fékezés, rengeteg sebvaltas (nezd meg a valtokar gombjat is meg 
fek/kuplung pedal gumijait, az is gyanus, ha uj van rajta), ami nem 
csak a muanyag feluletet koptaja a foganytun, hanem 
rendeltetesszeruen kopnak a valto, motor, futomu, fek, stb. is, csak 
az nem latszik kivulrol. Nekem nagyon tetszik a Xantia es 
feltetelezem, hogy ez a TD megy is rendesen, de igen vigyazz vele.
Sok szerencset es jo autozast
Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - meg mindig oktan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Oktanszamok: nem tudom, hogy mi az oka az EU-USA oktanszam
>kulonbsegeknek, viszont az biztos, hogy legalabb ketfele oktanszam van:
ROZ
>(Research-Oktanzahl) es MOZ (Motor-Oktanzahl). EU-ban MOZ van mindenhova
>kiirva, nem lehet, hogy az USA-ban ROZ hasznalatos?

En biz minden nemet kutnal a ROZ95, ROZ98 feliratokat lattam, csakugy mint
a nemet jarganyok gepkonyveiben... SZoval a kerdes tovabbra is nyitott.
Fogash

+ - szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> ui: a hetvegen megprobaltam allo motorral (=no szervo) gurulva
kormanyozni.
>> HIHETETLENUL NEHEZ volt a Bora eleje. A Sierraban nincs szervo, de megis
>> tenyerrel lehet tekergetni, ha nem v=0 a sebesseged. Meg parkolas
kozbeni
>> csoszogaskor is.
>
>Jajyjj! Vagy meg inkabb: Yikes! Ezt ugye nem irtad komolyan??
>A Sierraban pont azert konnyebb a kormany, mert nincs benne szervo.
>(A feket is probald ki allo motorral, es levonhatsz egy ujabb teves
>kovetkeztest.)

Itt valamelyikunknel valami nagyon felrecsuszott. Kepzeld el (ha
rendszeresen olvasod nem csak a tanar-taxis-szelektaltbunteteses sorokat,
talan erzed), hogy nem vagyok annyira huje, mint amennyire azt gondoltad.
Az egesz iras ugyanis EPPEN ARROL SZOLT, hogy a Fordban van egy jo
meretezesu elso futomu, amiben RASEGITES NELKUL IS kis kormanyerovel lehet
terelgetni az elso kerekeket, fuggetlenul a kocsi egyeb allapotatol, mig a
VW-ben a szervo aldasos tevekenyseget nelkulozve hihetetlenul nehezze valik
a dolog. Vagyis: kifogy a benzined, menetkozben bekapcsol az immobi, az
utasod telefonja atirja a computert [ :))) ], stb. azaz mozgo jarmu mellett
mexunik minden rasegites. Mi tortenik? Ford: a feket ugyan jobban kell
taposni, de kozben a kocsi ugyanolyan eroszukseglettel kormanyozhato. VW:
taposod a feket es IZOMBOL (en 110kg vagyok es 190cm, megis hatarozottan
neheznek talaltam a tekergetest!) probalsz kormanyozni. Neked lehet hogy
sikerul, de mi van, ha az 53 kilos feleseged vezet, es hatul virit a 2-3
palanta? Akkor melyik is a jobb? Arrol, nem beszelve, hogy ami nincs, az
nem tud elromolni. (->Murphy)
Nem birom lenyelni, hogy megfordult a fejedben: szerintem a szervos kocsi
kormanya szervo nelkul is konnyu. Sot! Kepzeld el, azt is tudom, hogy allo
motornal meg a feket is nehezebb nyomni. Sirjak, duhongjek, vagy nevessek
rajtad? Legyszives olvass kicsit figyelmesebben, mielott masokrol
kijelented, hogy teves kovetkezteteseik vannak.

Fogash

ui: a smile-k nem veletlenul maradtak le. merges vagyok.
+ - re: Nem hitelrontas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Nem
>a Suzuki Asz es Opel Toth szervizek kornyeken tunik
>el sok auto.

Hanem hol? felsz megirni?
Ezek igencsak hasznos infok lennenek.

udv: VAti
+ - Trabi karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Sokat olvastam arrol, hogy Trabant tipushiba
a pillangoszelep tengelyenek kikopo persely
mellett beszivott fals levego.
Mivel a gyujtas beallitasa utan sem ment ugy a gep
ahogyan szerettem volna, gondoltam tesztelek egyet.
A legszurotol jovo csovet leveve befogtam a 
karbi "szajat". Nagy meglepetesemre meg a fordulat
sem csokkent, nagyon enyhe szivo hatast ereztem.
Gazadasnal is minden gond nelkul vette a fordulatot.

Lehet, hogy ekkora kobor luftot szivjon? En arra
gondoltam, hogy esik majd a fordulat, rangat a 
motor stb.

Hogyan lehetne ezt leellenorizni? (javitani?)

Kerlek, ha van otletetek, maganban is irjatok meg,
a hetvegen szeretnek pontot tenni a dolog vegere.

Elore is koszonom

Peter

(Trabant 601s Lim. 1985-os evjarat)
+ - re: buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>aztan vegyunk egy skoda pickup-ot. Ugyanaz a motor, 100kg-al
>kevesebb suly, terhelesfuggo fekeroszabalyzo, erosebb felnik.
>ugyanezen az uton vegigmegyek 80-al, es ha mertek, akkor mar
>bucsuzhatok is a jogsimtol. Miert? Mert csak tgk-nak lehet
>levizsgaztatni, azal meg itt 50 lenne a megengedett. Allatira nem

A trafipaxot minden kocsi elott beallitjak, hogy mennyinel villanjon??
Vagy kimennek, hogy "ma a tgk-kat szivatjuk", beallitjak 52-re, es aztan
egesz ejjel szortirozzak a kepeket?


andi
+ - Beszarisag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>REKLAMOZUNK, VAGY  NEM ELLENREKLAMOZUNK VALAKIT!!!!! HA >TETSZETT VALAMI,
>>IRD LE, HOL KI, MIT, MENNYIERT, hadd jarjunk mi is jol, ha valahol
>>befurodtel, ird meg hol, nehogy mi is befurodjunk! Vagy apadnak sem
>>mondanad meg, mert az hitelrontas?! Ne legyetek mar ennyire !
>Na vegre, igy igaz!
>Mar 6xx-szor mewgirtam ezt en is a TPPen meg GURUn.

1. Itt azert sokkal sulyosabb a vad, mint ha
azt allitanam, hogy 150 Ft-al atvagnak
X benzinkutnal.
2. A lenyeg nem a helyen, hanem a modszeren
es foleg a vedekezes modjan van, amit le is irtam.
3. Vegul is tudjatok kirol van szo.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Ablakemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Cimet maganba szivesen megadom, de az ajanlolistan
>> is rajta van.
>Hopp!!! Pont ezt akartam megkerdeni ma a listan! :-)

Bembo Elektronika
1183 Gyomroi ut 79-83
(Trioda Rt telephelyen a Felsocsatari
ut elott. Megkozelites: a gyorsforgalmirol
a Koki utani Esso kuton keresztul kijonni
a Gyomroire. Onnan 200m jobbra)
Tel: 296-0717
Hivatkozz ram!

4 ablak megoldhato.
Elol hatul kapcsolo megfelelo vezetekezessel
megoldhato.
Hatso ablak tiltas elvileg megoldhato, csak legyen
hozza esztetikus kapcsolo.
4 ablak felhuzasa riasztoval nem gond.
Az ar: A 4 ablak duplaja a 2 ablaknak :(
de a riasztohoz kapcsolodo modul 4 ablakra
alig dragabb mint a ketablakos.
Pontos arat toluk kerjetek.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Elado Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Surgosen elado egy Skoda 105L.

'88-as, szurke, 80e km-el (tenyleg).
Egy rokonome az auto, szep allapotban van.
1. tulaj, 3 eve at lett fenyezve, soha nem volt
karambolos, csak az oldala volt meghuzva.

surgossegi iranyar: 160e Ft.

erdeklodni: Zambo Attila mh.: 431-1710

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - motormelegito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Kerdezett tolem Saca par kerd4est maganban a motormelegitorol.
Mivel az emailjen nem erem el es sokat mar nem tudok
probalkozni, mert holnaptol mar nem erem el ezt az email cimem,
ezert itt valaszolok. A tobbiektol bocs.


(A motormelegito)
kb. 500 FIM vagyis kb 21500 forint.
Maga a melegito volt 250 a kabel (egy egyszeru 220-as kabel
csak persze az egyik vegen speci csatlakozoval) pedig ugyanannyi 
( majdnem leesett az allam...)

A beszereles kb 400 FIM lett volna.

Azert nem a beszereltetest valasztottam, mert itt az egyik magyar
srac mar 3 ilyet csinalt, keszitett is hozza egy celszerszamot, meg
elotte azt is mondta, hogy a kocsiban van eleg hely szerelni.
Igy eleg siman ment az egesz ( ugy ertem az elore eltervezett menetrend 
szerint) kb 6 oraig tartott az egesz a megallastol az ujboli elindulasig.

ha van meg kerdesed, akkor a  cimre irj, mert ez az email
cimem megszunik.

raki
+ - Nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VD sirta:

"Pl. kezdj el vele 5. ben 2000-nel elozni. Azt hiszem
hogy sulyos balesettel fog vegzodni, hacsak nem rakod vissza 3-ba es
padlogaz. Az enyemnel pl. nem eletbevago visszakapcsolni!"

Sziasztok!

Ez rossz pelda volt. Szerintem te is tudod hogy a nyomatek a motor egyedi
tulajdonsagaitol fugg leginkabb. Raadasul fugg az 5-ben gyorsulas a valto
atteteletol is. Van olyan auto, ahol az 4-esben 50nel 3000 a fordulatszam.
Ha meg egy auto leadja a nyomatekat 2000-nel akkor minek visszakapcsolni? Es
ez megint csak nem kobcenti fuggvenye, hanem attetel.

SzaboZE
+ - Penzbunti nagyak szerint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak sirta:

"Bizony azt
vallom, hogy legyen minden buntetes egyforma, ha ettol a szegeny
nem fog tudni autozni ket honapig, ne tegye! Igy egyre kevesebb
auto lesz az utakon (raadasul pont azok lesznek "kiszurve", a-
melyek csak fogjak a forgalmat), mellyel megvalosulhat, hogy
kevesebb lesz a tulekedes, agresszivitas, relativ gyorshajtas"

OK, sarkitsuk egy picit a masik iranyba a temat. Nem lesznek az utakon a
szegenyebb autosok. Csak a sok nagyarcu tehetosebb marad, mindegyik 100-al
fog kozlekedni, mert pontosan tudja mennyit kell erte fizetni es az osszeg
ott van a zsebeben. No a kockazat, nagyobb sebessegnel nagyobb fekut, tobb
gyalogosgazolas lesz, mivel  a gyalogos nem tudja biztonsagosan felmerni a
sebesseget. Kihal az index, zarovonal, piroslampa. A tulekedes pedig nem
lesz kevesebb mert az osszes autos a varost fogja versenypalyanak tekinteni.

SzaboZE
+ - Dunaujvaros - aprilis 16. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma postazom a masodik MAP kort. Ezzel egyutt mar jocskan 30 fole
emelkedett a jelentkezok szama. Szuper!

A szalonna megvan mar? Ha nincs a spajzban, meg a kozelben sincs
husbolt, akkor nyomas az olba, csapra vagni egy malacot!
;-)))))))))))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - 2107 lopasveszely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Koszonom szepen a valaszokat a fenti temaban. Legnagyobb
sajnalatomra az osszes valasz megegyezett abban a tekintetben,
hogy _NAGYON_ kell felteni a jarganyt. Ez elszomorit, es
megfontolas targyava teszem, hogy egyaltalan erdemes-e ilyesmiken
torni a buksimat. Asszem maradok inkabb a Trabinal...

Azert Dunaujvarosban is felemlegethetjuk a temat, ott
"szemelyesen" is lathatjatok a kerdeses jarmuvet.

Addig is vigyazzatok a magotokra! ;-)))

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS