Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1317
Copyright (C) HIX
2001-12-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 '90 Civic elso rugo, antenna (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: motorfek (mind)  24 sor     (cikkei)
3 paramentesito, jegoldo (mind)  27 sor     (cikkei)
4 ABS (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Valasz: motorfek*** HIX AUTO *** #1316 (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Motorfek (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Re: Kodlampa + gumijelek (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Tukorfutes (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Motorfek+Izzitogyertya (mind)  20 sor     (cikkei)
10 RE: biztositas (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re: Hasznalt Suzuki sedan (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Re: motorfek (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: Subaru WRX (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: ABS zummogese (mind)  39 sor     (cikkei)
15 Re: Fogash izzitogyertyaja (mind)  37 sor     (cikkei)
16 feklampak kulon buraban. (mind)  13 sor     (cikkei)
17 fogyasztas azonos? (mind)  17 sor     (cikkei)
18 kodlampa statisztika (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Az izzitogyertyaim (mind)  144 sor     (cikkei)
20 motorfekben benzin nelkul (mind)  18 sor     (cikkei)
21 RE:biztositok (mind)  24 sor     (cikkei)
22 RE: negyevszakos gumi (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: bosszu (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Astra (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Mondeos listatag (mind)  49 sor     (cikkei)
26 Alfa 157 (mind)  8 sor     (cikkei)
27 Brian autoja (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Re: bosszu (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Amokfuto kodlampasok (mind)  57 sor     (cikkei)
30 Joe Contija (mind)  8 sor     (cikkei)
31 Lopas (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Geza ba (mind)  9 sor     (cikkei)
33 Suzukiba radio es/vagy Suzi lista (mind)  11 sor     (cikkei)
34 Fogyimero (mind)  15 sor     (cikkei)
35 Gyorsan kopo Pirelli gumi (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Csak en nem Renault... :) (mind)  14 sor     (cikkei)
37 Bizt k. draga (mind)  29 sor     (cikkei)
38 Fogyasztas gurulva (mind)  19 sor     (cikkei)
39 Meg mindig az Astra es a futese (mind)  29 sor     (cikkei)
40 M+S meg egyszer (mind)  14 sor     (cikkei)
41 Budapesti mesek, kodlampa (mind)  66 sor     (cikkei)
42 Motorfek (mind)  23 sor     (cikkei)
43 re: motorfek (mind)  21 sor     (cikkei)
44 Izzitogyertyaid (mind)  175 sor     (cikkei)
45 150 lovas VW/Audi 1.8T es a 240 km/h sztori (mind)  17 sor     (cikkei)
46 Casco (mind)  10 sor     (cikkei)
47 Injektoros motorfek (mind)  19 sor     (cikkei)
48 LOim (mind)  11 sor     (cikkei)
49 Kodlampa, motorfek, kormos gyertya (mind)  36 sor     (cikkei)
50 Thalia (mind)  27 sor     (cikkei)
51 Norbito' fityorol... (mind)  102 sor     (cikkei)
52 Re: Kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - '90 Civic elso rugo, antenna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hol erdemes szerintetek a fentieket keresni, megvenni ?
Es hany rugoba fog ez nekem kb. kerulni ? 8-)

Koszi,

       Zoli
       '90 Civic 1.3
+ - Re: motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
> motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
> alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
> motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
> mint az uresbe gurulas es fekezes.

Hali!

Igy van. De nem csak a injektorosok tudtak ezt, sokkal regebben is volt ra
mod. Ha jol emlekszem, meg Ladahoz is lehetett itthon kapni olyan
elektronikat, amelyik nezta fordulatszamot, meg a gazpedal allasat, es ha
magasabb volt az fordulat, de alapon volt a gazpedal, akor egy
magnesszeleppel lezarta az alapjaratot.

Sot, Kadettben lattam olyan horror megoldast, ahol mindenfele vakuumcsovek
es szelepek segitsegevel az alapjarati szabalyzocsavarba beepitett membran
allitotta a dolgokat. Hogy miert nem az amugy is meglevo alapjarati
magnesszelepet vezereltek, arra sosem jottem ra.

De az igaz, hogy injektornal sokkal egyszerubb megvalositani, mert a
szukseges parameterek ugyis rendelkezesre allnak, onnantol meg csak szoftver
kerdese.

Szabolcs
+ - paramentesito, jegoldo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kiprobaltam en is a fenti csodat, de igazabol nem nyert. Igaz, hogy nem lesz
atlathatatlan para az uvegen, de homalyos marad. Na ezt a homalyt lassabban
sikerul eltuntetni szelloztetessel, mint a rendes pa'ra't. Most, hogy igazi
fagyok vannak a paramentesito altal megkotott viz rafagy az uvegre, de
belul! A hatso futott szelvedo uszik a vizben, elol letorolni sem lehet amig
meg nem olvad, ha kaparom (mar ez is erdekes, mert belulrol homoru a
szelvedo a kaparo meg nem) telel lesz minden jeggel :-( Lemostam az egesz
vacakot szalmiakos ablaktisztitoval, csillog-villog es a para is hamar
eltunik. Tobbet nem veszek paratlanitot.
Jegoldo detto: igaz, hogy leviszi a jeget, de a parologas miatt menet kozben
ujra jegesedik. Csabanak igaza van, egy bizonyos homerseklet alatt odafagy a
lotty is! Sok olcso termeket szaglaszva kiderul, hogy vizezett denaturalt
szesz van benne, annyit is er...
Eddig a jegvakaras+teli szelvedomoso (denszesz ebben is van, de olcsobb,
mint a jegoldo)+szelvedofutes.
Itt Fehervaron az egyik OMV kutnal a mosonak van "olyanja", hogy bizonyos
moso progikhoz szaradasgyorsitot tesz, nem viaszt. Ez tetszik, a tul sok
viasztol idovel mindig matt lesz a kocsi, ettol csillog-villog es meg a
szelvedorol is legurulnak a vizcseppek, talan a Rain-x-hez hasonlithato csak
nem olyan tartos.
Ma kezi mosoban voltam, mellettem egy Chrysler PT Cruiser Touring-ot mostak
(Holland rendszam). Nalunk a kereskedesek a nevuket irjak/ragasztjak a kocsi
tipusjelzesehez kozel, erre csak az volt irva: Prestige Auto

Peter
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szemely szerint nekem a dobolos jobban
>tetszik, mert erzem, hogy nem en vagyok a kiraly, hanem a gumik kepessegeik
>vegere ertek. Neha jol jon a figyelmeztetes...


Nagggyon tetszik a fogalmazasod.....  Nemreg ateltem egy ilyet, nem
gondoltam  hogy mar vigyaznom kellett volna. Meg idoben szerencsere, nem
tortent baj.

Dodo
+ - Valasz: motorfek*** HIX AUTO *** #1316 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: motorfek ( 11 sor )
> Idopont: Mon Dec 10 18:43:18 CET 2001 AUTO #1316
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
mint az uresbe gurulas es fekezes.

Mi errol a velemeny? "

Valoban takarekosabb a motorfek, azonban az ma mar nem igaz, hogy nem kapnak
uzemanyagot, mivel igy hosszu motorfekezes eseten kihuln  amotor, tehat egy
egeszen minimalis mennyiseget kap.

Akos
+ - Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

borga tollabol
>>
Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
mint az uresbe gurulas es fekezes.

Mi errol a velemeny?
>>

Igen, csak nem jutsz vele olyan messzire, mint uresben gurulassal. Ha
meg motorfekkel akarsz fekezni, tovabb kell nyomni a gazt, ami
tobbletfogyasztas. Szoval, melyik ujjamat harapjam?

iviczek-nek
>>
akkor hova lesz az az energia, amely az elegetett tobbletbenzinbol
szarmazik, viszont amit nem arra hasznalunk fel, hogy az autot gyorsabb
haladasra sarkalljuk?
>>

Szerintem hove alakul.

Udv mindenkinek

Hook

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: Kodlampa + gumijelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok!

G.Laci Zoltan irta:
"Egyebkent a karos reflexiok kiku-
szobolesere, foleg ejszakai esos es kodos idoben
nagyon tudom ajanlani a MON-X -et vagy barmely
hasonlo karakterisztikaju sarga lencses szemuveget."

Hmmm... Nekem van sarga lencses MON-X-em,
hasznalom is, de csak nappal es kezdodo szurku-
letben. Eros szurkuletben es ejjel nem jo, sz...t
sem latni vele! Ejjelre a MON-X ejszakai
szemuvege valo, ami szinte teljesen atlatszo.
Az ara 10 evvel ezelott is 4300 Ft volt, ugyhogy
nem egy olcso jatek.
Egyebkent gratula az uj gephez!
Aposom Megane-jaban is ilyen motor van,
az 1.4-es utan brutal erzes, foleg az alcsony
fordulaton fellepo nagy nyomatek.

Megaduo (Tamas) irta:
"Michelin XM1, R + W feliratu, tudomasom szerint
negyevszakos gumi."

A Michelin honlapjan az Agilis gumi ismertetojeben
szerepel az is, hogy az R+W jelu gumik nyariak,
amik (mivel szilika alapuak) jol viselkednek csuszos
es kisse havas uton is, es szerepel az is, hogy a
gumi minden idojarasra alkalmas...
Ezek alapjan passz. A tapasztalatom az, hogy jol
tapad hidegben is, sokkal jobb, mint a nyari gumik
(osszehasonlitasi alap: ceges Opel Combo nyari
gumikkal -Continental-), viszont mely hoban
rosszabb, mint a teli gumi, hajlamosabb a
kiporgesre (osszehasonlitasi alap: Trabikombi
Pirelli Winterrel ;o).
A Michelin honlapon:
R+W: Road and Winter, M+S: Mud and Snow.

Udv:   Jozsi (Peugeot Partner Break 1.4B)
+ - Tukorfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hali!
> 
> Ha valakinek van egy kis affinitasa szereleshez, akkor javaslom a kovetkezo m
egoldast:
> -7805 v. 7809-es IC:150 Ft
> -pozitiv hofoktenyezoju ellenallas(lehetoleg csavarozhato, bordas) kb 5-15 oh
m 100Ft
> A 7805 kimenetere rakotod az ellenallast, ezeket a tukor hatlapjanak megfelel
oen formazott aluminium lapra csavarozod(sulyesztett feju csavarral), es az elk
eszult remekmuvet felragasztod a tukorre(belulrol:-)))))))
> Elonyei: "automatikus" homerseklet szabalyozas, mert a 7805 altalaban 1A-es, 
ekkora arammal aranyos disszipacio az IC-n(7805-nel kb 9W, 7809-nel pedig 5W), 
+az ellenallason 5W ill. 9W, ahogy melegszik az ellenallas(es vele a tukor is) 
ugy no az ellenallasa->csokken az aram->csokken a disszipacios(es egyben futo) 
teljesitmeny is.
> A fenti megoldast sohasem probaltam, de mukodnie kell.
> 
> Kelemen Balazs
>
+ - Motorfek+Izzitogyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
>motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
>alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
>motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
>mint az uresbe gurulas es fekezes.

Igy van, de egy bizonyos fordulatszam alatt mar
ujra van befecskendezes. Az en Opelemnel ez 1700.

*********************************
Szerintem Fogash izzitogyertyas hozzaszolasai
teljesen kovetkezetesek, nincs benne ellentmondas,
fenyezes. SZVSZ igaza is van. En is ugy tudom, hogy
az izzitas csak az inditast konnyit, a dizel motor
uzemehez nem kell. Az izzitogyertya elettartama rovid,
ha folyamatosan mukodne, nagyon hamar kiegne.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - RE: biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>?????
>ennyibe kerul??? majdnem leestem a szekrol...

Csaba, akkor meg ne ulj vissza. Az enyemre 450000 forintot mondott tobb
biztosito is. Most 120-at fizetek ugyan, de ebben nincs semmi es raadasul
gyengebb motort vettek figyelembe.

Udv:
pJ
/Ford Scorpio Cosworth 91/
+ - Re: Hasznalt Suzuki sedan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Én most voltam hasonló helyzetben, csak én Skodát cseréltem be. Majdnem
minden suzuki kereskedo csinál ilyen cserét. Azt tudni kell, hogy ha tényleg
nagyon jó állapotban van a verdád próbáld meg eladni elobb, mivel a
kereskedo elég nyomott áron fogja beszámítani. Az ár amit írtál majdnem
reális, inkább 1-1,2 mila felé lesz a vége. A hitelt általában az autó 10
éves koráig adják (vagyis, ha veszel egy 6 éves autót max 4 évig fizethetsz
részleteket). Ha megvan a 30% önrész nem kell kezes, 70% önrésznél már casco
sem. Az euro (vagy egyéb deviza) alapú hitelek csábítóak, de tudnod kell,
hogy ebben az esetben nem a te, hanem a bank tulajdonába kerül az autó, te
csak használod.

Én egyébként a Suzuki gusztávnál vettem ('98-as 1.3 sedan glx).
Ha érdekel még valami írj, akár magánba is

Jozsó
+ - Re: motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Borga irta:
>Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
>motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
>alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
>motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
>mint az uresbe gurulas es fekezes.
>Mi errol a velemeny?
>Valoban igy van?
Igen igaz, valoban megszunteti a befecskendezest. Tartosabb
motorfekuzemben, amikor a motor elkezdene hulni, akkor kezd el
annyit befecskendezni, amennyivel az uzemi homersekletet fenn
tudja tartani. Hogy ez mennyivel takarekosabb azt nem tudom,
varosi fekezgeteseknel, lassitasoknal nem hiszem, hogy sokat
szamitana.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Subaru WRX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Biomernok irta:
>Penteken remek elmenyben volt reszem. Ismeros nyert (sajnos
>csak) a hetvegere egy legujabb tipusu Subaru WRX Sportwagont. 
>Egy-ket csemege.
>2000-es turbo boxer motor 218 LE, 4-WD, ABS, ESP ize bigyo. A
>gepen gyonyoru kf. felnik, Michelin teligumik, MOMO kormany,
>Recaro ulesek, legkondi, hifi. Nem volt gyenge. Elore orultem,
>hogy kiprobalhatom.
Gratulalok, tenyleg nagy elmeny lehetett. En meg sargulok. (:-)

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: ABS zummogese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Fogash irta:
>De nektek sincs am...! Az ABS (minden ABS) 16-20Hz koruli
>szabalyozo frekvenciaval dolgozik. Ez annyit jelent, hogy minden
>kereken masodpercenkent 16-20 alkalommal nezi meg az alabbi 3 
>tetelt:forog-e az adott kerek, egyforma sebesseggel forog-e 
>minden kerek, lassul-e az auto. A kulonbseg ott jon, hogy az
>egyszerubbek a ket hatso kereket csak egyutt tudjak szabalyozni,
>azaz  ha valamelyik hatso kerek megcsuszik, mindket hatso
>kerekrol elengedik a feknyomast. A dragabbak minden kereket
>egyenkent szabalyoznak, sot ezek figyelnek arra is, hogy eltero
>tapadasu uton (jobb jeg, bal aszfalt) se porduljon meg az auto.
Lehet, hogy szorszalhasogatas, de az ABS nem vedi ki ilyen
esetekben sem a megpordulest. Annyit tesz csak lehetove, hogy
'minimalis' kormanykorrekcioval egyenesben tudjad tartani az
autot. Ezt kepes megcsinalni az is, amelyik a hatso kerekeket
egyutt szabalyozza. Onmagaban nem vedi ki a megpordulest.

>A szabalyozas kozben MINDEN ABS allora fekezi a kereket 1/20
>=0,05s idotartamra, de amint a csuszas fellep, oldja a feket
Egyik ABS sem fekezi allora a kerekeket. A negy kerek jelebol
szamol egy referenciasebesseget az autora (ez a logika az
ABS programjanak a lelke, ezen dol el minden). Az idealis tapadas
20% kerekszlipnel van, az ABS ezt probalja fenntartani. Ha a
jelek alapjan a referenciasebesseg es valamelyik kerek kozott a
kulonbseg eleri illetve meghaladja a 20% kerekszlipnek megfelelo
erteket, akkor szabalyoz. A fekpedalra lepes utan, az elso
szabalyozasig a szlip nemely esetekben jelentosen tullepheti a 20
%-ot, de sosem eri el a blokkolast. Mint nemreg megtudtam, a
korabbi ABS-ekre sem volt jellemzo a blokkolas, a szaggatott
feknyom oka a 'lustabb' szabalyozas volt.

A tobbivel egyetertek.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Fogash izzitogyertyaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 irta:
>Az olajat a keveroterbe (orvenykamra vagy elokamra)
>porlasztod, ahol a levego nem az osszenyomastol, hanem
>sokkal inkabb a hengerfej hojetol lesz meleg, s az
>egesterben izzo levegotol gyullad meg. (Ha a keveroterben
>gyujtanad meg akkor a porlasztocsucsot amortizalna+a
>keveroter felesleges igenybevetelt kapna)
Szvsz., a suritesi vegnyomastol es homerseklettol kepes
begyulladni a gazolaj, es mivel osztott egesternel az elokamraba
(vagy orvenykamraba) fecskendezel be, ami az osszegester 40-60
%-a, nincs mas valasztasa, mint ott meggyulladni, mar csak azert
is, mivel itt lesz a legnagyobb a keverek koncentracioja. Az eges
pedig onnan terjed tovabb. A porlasztocsucs meg birja, miert ne
birna, hiszen kozvetlen befecskendezesnel is birja.


>Erogepek ismereteid alapjan (~0) biztos nem godolloi
>gepeszkar, megcsak nem is muegyetem. Valami noname foiskola
>gepeszkara?
1. Nana! (:-)
2. En is foiskolan vegeztem, meg ha nem is noname.
3. Talalkoztam mar muegyetemen vegzett manussal (is), akinek
halvany lila sege'd fogalma sem volt dolgokrol, amiket elvben
tanult. Hamu a fejemre, biztos talalni olyan teruletet, amin en
sem setalnek biztos labbal.
4. Mindezzel azt akartam mondani, hogy nem (illetve nem csak) az
iskola hatarozza meg, hogy milyen szakember lesz az ember. Mint
azt az egyik volt tanarommal kitargyaltuk, a diploma olyan, mint
a jogositvany. Kapsz egy alapot, es rajtad mulik, mit kezdesz
vele.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - feklampak kulon buraban. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ivicz Laci irja...
> A kevesbe feltunoseg miatt azt sem szeretem, ha a
> varosi es a feklampa ugyanabban a lampatestben,
> ugyanabban az izzoban van.

Evtizedekkel ezelott olvastam, hogy a kulon lampatestbe szerelt
feklampak ertekes szazadmasodpercekkel hosszabbitjak meg a
reakcio idot. A mar ego lampa drasztikus fenyero novekedeset
hamarabb reagalja le agyunk, mint az uj helyen kigyullado lampakat.
Bovebbet nem tudok, a forras is homalyba veszett az idok folyaman.
Gondoltam leirom, mert erdekesnek tunhet.
--
Meszaros Geza
+ - fogyasztas azonos? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>sebesseggel torteno haladashoz mindegy, hanyadik sebessegfokozatban
>haladok, azonos a kocsi fogyasztasa. Tehat pl. 4esben, 3200rpm-nel 90
>km/h-nal ugyanannyit fogyaszt, mint 5osben 2500rpm-nel 90 km/h-nal,
Elmeletileg igen, gyakorlatilag nem egeszen. Mi befolyasolja?
A motor hatasfoka: minden fordulatszamon es resz-terhelesen mas hatasfokot
ersz el. A legjobb fajlagos tuzeloanyagfogyasztasok g/kWh a max. nyomatekot
jelento fordulatszamnal, 75% koruli terhelesnel jonnek ki. Pl.: motorod
/min, akkor olyan autoban tudod kihasznalni legjobban, aminek az
egyenletes haladasahoz 150Nm forgatonyomatek kell a 3500f/min fordulatszam
egyenletes tartasahoz. Ilyen csak a meseben van. :) Innet barmerre
mozdulsz, a FAJLAGOS ertekeid romlanak, tehat a te peldadban emlitett
90km/h tartasahoz ugyanannyi nyomatek kell a kerekre, de ez a kulonbozo
fordulatszamokhoz tartozo hatasfokok miatt eltero benzin-mennyisegeket fog
jelenteni. Raadasul a valto vesztesegei sem allandoak, minel nagyobb az
atteteled, annal tobbet veszitesz.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - kodlampa statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Korabbi emlekeimben mindig ugy szerepelt, hogy a hatso kodzarofenynek
asszimetrikusnak kell lennie, azaz csak egy oldalon szabad vadul
vilagitania. Par gyarto ezert logikusan ugy epitette be, hogy egyik oldalon
kodlampa, a masikon pedig tolatolampa virul.
Engem szemely szerint baromira zavar a hatso kodlampa _szuksegtelen_
hasznalata. Az idei telben eddig 2x 3km volt, ahol tenyleg kellett a
kodlampa, amugy imadom azokat, akik 3000km latotavolsag eseten is
hasznaljak.
A ket kodlampa (szemmagassag kozeleben, foleg japan tipusokon) allatira
zavaro, a Suzukin raadasul 3. feklampa sincs, nesze neked biztonsag. Amugy
a Tempran is ketto volt, meg az Alfan is ketto van, de legalabb nem 800W
teljesitmenyuek.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Az izzitogyertyaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Fogash izzitogyertyaja ( 124 sor )
>Tovabbra is allitom, hogy nem lattal meg osztott egesteru motort (pedig
listatagok >dizelmotorjai szinte kivetel nelkul kozvetett
befecskendezesuek!), mert mintha megint az
>osztatlanrol beszelnel:
Nem, a kezemben nem volt mas, csak Peugeot 504, Mercedes 200, 220, 240,
Opel Kadett 1.6D, VW Jetta 1.6D, Audi 2.5-V6 TDi, Aro 243D, Ifa, Raba,
Detroit Diesel Series70 hengerfej. Ebben akad ilyen is, olyan is.

>1. Osztott egesteruben kivetel nelkul a keveroterben van az izzitogyertya,
tehat _a motor >hideginditaskor a szivoszelepeken mindenfelekeppen hideg
levegot sziv be!_, csak az >egester reszet kepezo keveroterben melegszik
fel.
Igen, en ugy fogalmaztam, hogy a hengertoltet levegojet melegiti fel az
izzitogyertya kozvetlen kornyezeteben. Ez nem jelenti az elokamrat? Vagy
benne van, hogy meleget sziv be?

>3.  Az olajat a keveroterbe (orvenykamra vagy elokamra) porlasztod, ahol a
levego nem >az osszenyomastol, hanem sokkal inkabb a hengerfej hojetol lesz
meleg, s az egesterben >izzo levegotol gyullad meg. (Ha a keveroterben
gyujtanad meg akkor a porlasztocsucsot >amortizalna+a keveroter felesleges
igenybevetelt kapna)
Ezek szerint a te motorjaid meg tudjak csinalni azt a bravurt, hogy a
hengerterben osszenyomod a levegot, ami ettol persze fel is forrosodik,
viszont a hengerfejben kialakitott kamraban - ami egy 20-30 mm atmeroju
elzarhatatlan nyilason keresztul egy legteret kepez es folyamatosan
osszeszellozik a hengerrel - ekozben hideg es alacsony nyomasu marad a
levego. Ugyes... :) Sot, nalad ezek szerint van egy keveroter, ahol ugyan
osszekeveredik a levego a gazolajjal, de nem ott gyullad meg (sem az
izzitogyertyatol, sem az osszenyomott levego hojetol), hanem atvonul szepen
a hengerterbe es majd ott gyullad. Hogy csinalja? Nem kevered te egy kicsit
az elokamras es az orvenykamras motorokat???

>4. Az izzitogyertya jaro motornal vegkepp nem a kornyezet melegitesere
szolgal, hanem >a keveroter levegojet felmelegitve a bizonyosan jo
hatasfoku (hidegen se kormoljon) >eges felteteleinek fenntartasara.
Olvasd mar el, mit irtal?! Nem az izzitogyertya kozvetlen kornyezeteben
levo levegonek a melegitese, hanem (az elokamraban levo levego melegitese
altali) jo eges biztositasa a melegites celja? Miert az izzitogyertya hol
van? Nem a kamraban, ahogy par sorral feljebb te is irtad? Nem azt irtam,
hogy azert melegiti a kozvetlen kornyezetet (ami az elokamrat is jelenti),
hogy jobb eges legyen? Mert a kevesebb kormolas a jobb eges eredmenye am!
Raadasul jaro motornal NEM izzit (leszamitva az indulas utani parszor 10
masodpercet).

>5. remelem nem azt akartad irni, hogy mind az 50-en hulyek vagyunk, csak
te ertessz >hozza:-(
Nem, csak arra utaltam, hogy az emberek egy resze tevesen azt
gondolja/gondolta, hogy az uzemelo dieselmotorban az izzitogyertya gyujtja
meg a gazolajat. Ezt probaltam korrigalni.

>6. Pedig igen, elvegre sikeres inditas utan, forgo motornal is fut, mint
elotte kétszer is >leirtad.
Igen, par masodpercig, percig, de nem folyamatosan, uzemszeruen.

>Jelentem, tovabbra is allitom, hogy
>(7) a Diesel-motor igen is nem szereti a hideg levegot  a
termikus >hatasfokat, ha nem szeretne);valamint
Akkor vajon miert talaltak ki az intercoolert? Miert van az, hogy a hideg
levegovel tobb oxigent tud beszivni, raadasul a diesel tetszoleges
legfelesleggel is uzemeltetheto, raadasul annal tisztabb az egese, minel
nagyobb legfelesleggel dolgozik? A te jol osszezagyvalt fenti mondatodbol
nem derul ki, hogy vegulis szereti, vagy nem szereti a hideg levegot.
Szerintem szereti!

>(8) az izzitogyertya hibaja eseten - plane, ha nem mindegyik adja meg
magat egyszerre - >oszi hidegben igen is beindul es igen is csunya fekete
kormot ereget percekig
Vajon mitol? Ha szerinted nem az osszenyomas termeli ki a gyulladashoz
szukseges hot, hanem az izzitogyertya futi fel annyira, akkor rossz
izzitogyertyaval vajon honnet jon az a homennyiseg? Nem fura?

>Elofordul, hogy butasagot ir az ember, mindenki tevedhet.
Ezzel egyetertek.

>De mikor elotted a megoldas, s azt is ilyen mesteri modon butasagba
ferdited, hogy >"igazad" legyen, ez mar muveszet.
Mint a fentiekbol kiderulhet, nem tartom butasagnak amit leirtam, nem
ferditeni akarok, hanem az allaspontomat vedem.

>Erogepek ismereteid alapjan (~0) biztos nem godolloi gepeszkar, megcsak
nem is >muegyetem. Valami noname foiskola gepeszkara?
Nem tudom, te ki vagy, de ezt a ket sort tobbszoros se'rte'snek veszem!
Erogep ismereteimrol annyit, hogy a szakiranyomban nagy dieselekkel
(haszonjarmuvekkel, allo gepekkel es hajomotorokkal) foglalkoztunk, a
szemelyautos tapasztalatokat az apam autoszerelo muhelyeben szedtem fel,
vagyis javareszt erogep-motorokat lattam kozelrol es kevesebb kis motort.
Rolad viszont kiderult, hogy halvany seged-fogalmaid vannak a dieselekrol,
hiszen ha a TE erogepes ismeteid elternenek a nullatol, akkor tudnad, hogy
azokban szinte kizarolag kozvetlen befecskendezesu ("TDI") dieselmotor
dolgozik, ami a legnagyobb hidegben is izzitas nelkul indul. Ha
foglalkoztal volna a temaval, akkor tudnad, hogy az elokamras dieselekben
ketlepcsos egesfolyamat valosul meg, vagyis a befecskendezeskor eloszor
meggyullad az elokamra kis toltete, majd (mivel a befecskendezett uzemanyag
sugara a kamran keresztul a hengerterbe is beer) ott keveredik a teljes
toltetet jelento levegovel es begyullad reszben a surites miatt
keletkezett, reszben pedig az elokamrabol kicsapo langfront altal odajutott
homennyiseg hatasara. A ketlepcsos gyulladas miatt a kamras diesel sokkal
lagyabb jarasu, mint a kozvetlen befecskendezeses, kisebb suritesi
vegnyomasra van szuksege, eleg neki a gyatrabb porlasztas is, hiszen az
uzemanyag jelentos resze a langfronttol gyullad be. Ezert raktak
szemelyautokba sokaig kizarolag ilyeneket. Ezek mindegyike igenyli az
izzitast, eppen azert, mert az egester nagy felulete miatt hidegen az
osszesuritett es felforrositott levegot azonnal vissza is hutene, nem jonne
letre az ongyulladas.
Ha nem csak a szad lenne nagy, akkor tudnad, hogy a TDI-ben a tobblepcsos
"lagy" egest a tobblepcsos befecskendezessel, ujabban (JTD-II) a
befecskendezes idobeni lefolyasanak valtoztatasaval (egy befecskendezes
akar 5 kulon szakasz is lehet!) oldjak meg. Ha olyan jok lennenek az
ismereteid, mint amilyen rossznak gonodolod az enyemeket, akkor tudnad,
hogy a kamras dieselek nem csak elokamras, hanem orvenykamras kivitelben is
keszulnek, amikor a bearamlo hideg levego perdulete gondoskodik a
befecskendezett uzemanyag egyenletes eloszlatasarol, a hot viszont itt is a
surites adja, nem az izzitogyertya.
Es ha egy kicsit bolcsebb lennel, akkor nem gondolnad azt az egy nagyhiru
egyetem elso felevenek vege fele, hogy az orszagban te ertesz legjobban a
dieselekhez csak azert, mert gimnazium utan vegighallgattal 20 eloadast,
meg megirtal 2 zh-t a temaban... Ha majd egy kicsit bolcsebb leszel (nem
mintha en olyan hu de bolcs lennek), esetleg rajossz, hogy egy johiru
egyetem sem garancia arra, hogy aki onnet kiesik az Nobel-dijassa, de
minimum autogyari fokonstruktorre valjon.
Ha majd tapasztaltabb leszel, rajohetsz, hogy az egyetemen elveket
tanitanak, sok matekkal, ho- es aramlastannal, jo sok elmelettel, mig a
foiskolak a gyakorlati oldalrol kozelitik meg a kerdest, a gyakorlatban
hasznalatos megoldasokat tanitjak, azok tulajdonsagaival, hianyossagaival,
uzemeltetesevel egyutt.
Amugy a "no-name foiskola" a Szechenyi Istvan Foiskola Gyorben (korabban
Kozlekedesi es Tavkozlesi Muszaki Foiskola), ami a no-name-sege ellenere
megiscsak 25 eve kepez gepeszmernokoket, raadasul a 6000+ hallgatojaval ez
a no-name foiskola nagyobb, mint sok magyarorszagi egyetem. Sot,
tulajdonkeppen azert nem egyetem, mert a kozelmultig itt nem volt semmilyen
muszakitol eltero kepzes, de az uj felsooktatasi tv. ertelmeben egy karra
nem lehet egyetemet letrehozni. Igy lett nagyhiru Muegyetembol is Budapesti
Muszaki es Gazdasagtudomanyi Egyetem... Szoval lehet, hogy neked no-name,
en viszont szereztem ott egy gepesz-diplomat, meg egy jarmu muszaki es
kereskedelmi szakiranyos masoddiplomat. Ehhez jon az autoszerelos
tapasztalat, az autos erdeklodes, a szakkozepiskolai eloelet, a Raba
motorgyari szakmai gyakorlatok, az Audi gyari eloelet, stb. Rolad viszont
semmit nem tudunk...  :))

Udv es haragszom rad!

AR 155 2.0TS16V Super
+ - motorfekben benzin nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
>motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
Igy igaz, illetve...
Az alaphelyzet tenyleg az, hogy amig a motort forgatja valami, addig benzin
nelkul is mehet(ne). Erre rajottek mar a karburatoros motoroknal is, ti. az
elektromagneses uresjarati fuvoka (Skoda 120L, Lada 2105-tol felfele, stb)
is igy mukodik. Amig a fordulatszam magas, es a fojtoszelep alapallasban
van (nem nyomod a gazt), addig elzarja a teljes benzin-mennyiseget. Ez
fogyasztasra jo, viszont a karosanyag-kibocsatast . A fojtoszelep
teljes lezarasakor ugyanis a szivocso falan levo benzinparat szivja be a
motor, pillanatnyilag allatira bedusul a keverek, a kip.gaz tele lesz
HC-vel. Ezert talaltak ki a kesleltetett gazelvetelt.
A tolouzemben azert adnak pici benzint, mert a szelepszarakat az uzemanyag
keni, illetve valamelyest huti az egesteret is.(Ezt ne kerdezzetek, miert,
de igy van). Szoval elvileg nincs benzin, gyakorlatilag meg megis van egy
kicsi.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - RE:biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Ez azt is jelenti, hogy ha en kart okozok, csak azt kell mondanom, hogy
>"nem en voltam a hibas", es megusztam mindent?
>Ja es a konkluzio: a draga biztosito (Allianz) sem fizet semmiert, nem csak
>az olcso (Kobe)...  :((((((((
Sajnos ez a lenyeg, kulonosen ha a ket auto mashol biztositott.
Ilyenkor az a default, hogy a biztosito megprobalja ugy beallitani az
ugyet, hogy a felelosseg nem allapithato meg, -vagy osztja a felelosseget
50%-ban- es nem fizet. _MINDKET_ biztositonak ez az erdeke.
Konkretan tavasszal lampanal hatulrol belem jottek.
Serulesnyomok hatso lokhariton vilagosan lathatok +tort is. Masik auton
lampa tort. Balra probalt mellettem levo savba atallni. Nekem viszont
ellegge kellett fekeznem, mert elottem egy totojazo no egy Twingoval
nem tudta eldonteni, atmenjen-e a sargan vagy sem. Vegulis nem ment
at. Majd a reccset hallva megis atment. A masik azt allitotta, hogy hirtelen
elevagtam. A karszakerto amikor szemlezte a kocsim, azt mondta elegge
egyertelmu a serulesekbol az eset, "de nem o dont, hanem a csajok".
Ha van tanud (utas), az sem igazan szamit. Ha eleg nagyot tudsz
hazudni az eset leirasanal, es nem keveredsz ellentmondasba, meguszod.
Ha nem fizet (a masiknak) a biztosito, nem is csokkenti a bonuszodat.
Moral: kotelezot kotsd meg ott, ahol a legolcsobb!
--Udv:szm

PS. Az en biztositom az "Allianz" volt.
+ - RE: negyevszakos gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Nemes Marcus
>Ugyhogy ezzel azt hiszem,
>megdolt azon legenda is, hogy 4evszakos gumit nem lehet normalis
>kompromisszumkent osszehozni.
Igy igaz. Azert ne nezzuk az auto/gumigyarakat se tok hujjjenek!
A Citroen CX-re tudomasok szerint nincs is kimondottan teli gumi,
csak 4evszakos. Ennek ellenere kivaloan lehetett vele hoban, latyakban,
lefagyott uton autozni (az auton is mulik, mekkora kulonbseget jelent
egy mas gumi). Hetente 2x jartunk 3telen at a Dippoldiswalde-Zinnwald
szakaszon (volt DDR), ami egy hegyi szerpentin, es szamtalan csuszkalo
vagy elakadt autocsodat (hiaba volt nekik full teli gumi) hagytunk ott.
(Rohadt egy szakasz, mindig nagyon kell ott sietni, mert hirtelen leesik
3cm ho es akkor a harmadik kamion sofort keresztbe csuszik lezarva a
teljes utat (az elso ketto mar jart arra legalabb 1x es ilyenkor felreall,
tudvan hogy remenytelen feljutni).
Egyszer viszon Brno elott szakado hoviharban, ugy 50-60 kozt
hatarhalyzetben autozva (CX) ket svajci Range Rover hagyott
minket "allva". Szoval tapasztalat rulez.
--Udv:szm
+ - Re: bosszu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Erdekes ezek a Cirtoen Jumperesek. Nekem hasonlo gondom volt. Eger es
kornyeke, hetfo este csont sotet, raadasul kolcson autoval aminek csak
a torka nem veres, de egyebkent muxik. ;). Hosszu lejto ugy eszakfele
6000 eles kanyarral de szeles uttal. Egyszercsak jon egy orult ilyen pickup
reflektorral. Amugyis kuzdottem a latasi viszonyokkal, most plusz
bujkalas volt a reflektor miatt, ja es villogott is. Anyukajat!
Veszvillogo ki, plusz lassitani szep lassan kb 30-40-ig. Eszbekapott.
Reflektor ki, villogas megszunt majd jo nagy ivben kerult ki amint
lehetett. :)))
Ja es mindez egy arokbacsuszas utan. Ugy orultem, mire hazaertem.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt GIK-278. Ez itt Fehervar...
Feher astra, sotetitett uveggel...

     Zsolt

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: BBWY ( 11 sor )
> Idopont: Sat Dec  8 18:54:47 CET 2001 AUTO #1314
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eppen beszalltam volna a kocsiba, amikor beallt a parkoloba egy feher Astra,
es egy egyenruhas szallt ki belole. Jobban szemugyre veve kiderult, hogy
csak ugy latszik, mintha civil kocsi lenne. Az URH antenna le volt szerelve
a tetorol, de a csonkja latszott. A szelvedo kivetelevel az osszes ablak
sotetitett uveggel volt ellatva, ugy, hogy nem lehetett belatni a kocsiba. A
belso tukor folott egy huvelykujj atmeroju kis kamera latszott, valamint a
kabeljenek egy kis darabja. Rendszam: HGK-215, es ez itt Veszprem...

Udv joe
+ - Mondeos listatag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Regota olvasom  a listat, de " autom" csak mostanban lett. 
Eddig dacia es
wartburg szallitott, de most sikerult egy 5 eves Ford 
Mondeo kombit vennem.”

Gratulalok! Jol valasztottal. Ez mar a farkasszemu (’96 
oszetol jott)?
Azert alvazszam alapjan azonosittasd be, mikori gyartasu.

„Nem volt hatarozott elkepzelesem mikor elindultam autot 
venni, de mikor ezt meglattam mindjart megtetszett s 
megvettem. Olaszbol hoztak 70 ezer km,
teljes extra kiveve a bort, 2000-es 16V Zetec stb. „

A 70 ezer km-re nem innek merget, megnezetnem a Hovanynal. 
Ritkan adnak el 5 eves autot 60-70 ezer km-nel tobbel. 
Persze papiron/oran. Kiult, fakult, bolyhos karpit, laza 
biztonsagi ovek arulkodnak. Full extra kiveve bor: van 
benne futott elso szelvedo, kiporgesgatlo, CD tar, 
tempomat, futott elso ulesek, fenyszoromoso, ua computer? 
Onszabalyozo hatso felfuggesztes? Ezek kozul sok ki szokott 
maradni a fulloskent arult autokbol …

„Az elozo autoimhoz kepest egy alom. Nagyon meg vagyok 
legedve vele bar a fogyastasa az eleg rendes:-) Amugy bekes 
megyei vagyok. A listat nagyon szeretem, mert tenyleg sok 
hasznos informaciot irtok. Igy tovabb. Varok eszreveteleket 
a Mondeoval kapcsolatban.”

Mennyit eszik? Mert ha egy 2 literes tobbet eszik, mint egy 
1.3-as, azon nem kell csodalkozni. Mondjuk nekem most a 
majdnem 2.6-os motor eszik 11-et varosban, az 1.4-es 8 
szelepes Astra pedig 9,2-t. Es azert a Mondeo haromszor 
olyan eros.

Ajto erohatarolokat, lengescsillapitokat nezd meg. 
Vezetoules nem mozog? Nekem sikerult egyszer kitorni (nem 
vagyok pehelysulyu). Pollenszuro? Nemcsak vizes, budos is 
tud lenni. Csomagtarto teleszkopok. Motorban textilbelesek 
megvannak-e teljesen.

Ezek eroszakolt dolgok, komoly hiba nalam meg nem fordult 
elo. Nagyon megbizhato auto. Ja, egyszer valahogy (foldut,
…) osszetort a katalizator, a darabok pedig szepen lassan 
osszegyultek a kozepdobnal, 20 loerore fojtva le az autot. 
De az a kocsi ultetve volt. 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Alfa 157 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„A gyar 2002-2003tol tervezi, hogy minden szeriaban (147, 
157, 167) ujra beallitja az osszkerekes valtozatokat.”

Fogash, azert a 157 ugye nem 2002-ben jon ki? Negy eves 
modellciklusnal azert meg csak nem tartunk.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Brian autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerdes: hogy a turoba van neki 605-os Peugeot-ja 15 e km-
rel? Nem inkabb 607-es az?

Mas: „most nyuzom 4. 605-somet”. Ennyire jo auto? Miert 
kedveled?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: bosszu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba, ennek a profinak kivettek az agyat. En ezek utan a 
helyeben biztos meggondoltam volna, mikor villogok megint 
igy egy ilyen orult gyilkos Alfasra. :))) De o nem adta 
fel, megvalositotta onmagat. 

Hat Totorszagban azert rohangal egy-ket orult. Ugy ’94-ben 
jatszottuk ujra Spielberg „Parbaj” cimu kituno filmjet. 
Ketutemu warnyuval Korponan emelkedon husszal kecmergo 
buszt eloztem (nem volt ures). Nem tudom, milyen kerozint 
hasznalt, mint a filmbeli kamionos, de meg 110-nel is max 
fel meterre volt a seggemben ego reflektorokkal es dudalt 
is a nyomorult. 

Majdnem Zolyomig jott, a 130-at mar nem birta. Sokkal 
tovabb en sem birtam volna (csomagok, lecek a teton). 
Valamilyen Karosa volt!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Amokfuto kodlampasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok HIX autosok! Udv! 

„Ez engem is idegesit!!!!!!!!!!!!!!!
CSAK EGY KERDES.  EZ MIERT NEM EGYERTELMU MINDENKINEK?”

1.	Vette a jogsit.
2.	Nincs a fejeben agy es azt hiszi, igy jobban lat.
3.	Ha mar van ilyen, hasznalja es hadd lassa mindenki, 
mennyire komoly az o autoja.
4.	Bunko perverz antiszocialis szadista barom.

„VALOBAN SOK A LOKOTT "EMBER"...”

De meg mennyire! Egyszer viszont megbuntettek, amikor egy 
kollegammal mentem orszaguton kodos idoben es 100 meterre 
lehetett latni, nem pedig 30-ra. Bezzeg ezeket a 
baromallatokat nem buntetik. Meg az index nelkul savot 
valtokat, kanyarodokat (ez utobbiakat a viselkedesukbol 60-
80 %-ban ki lehet szurni), a belso savban forgalom minusz 
20-40-nel folyamatosan haladokat. Ezt kellene tuzzel-vassal 
irtani, nem a gyorshajtast! 

Ma reggel viszont felviditott, amikor mar sutott a nap, de 
a taplo meg egette a kodlampait. Hajra, nyomjad neki, nekem 
(most) mar nem tudsz artani! 

„Tegnapelott este, tobbszori villogtatas es 'atvilagitas' 
utan sem
sikerult ravezetnem a 'kollegat' arra, hogy kapcsolja le a 
k.
kodlampajat. Mikor a faluba erve mellealltam, es kozoltem 
vele,
hogy eg a kodlampaja, csak annyi volt a reakcio, hogy "Na 
es!".
Plusz ezekutan beallt mogem, es ratolta a reflektort.” 

Hogy egyeseknek mennyi bor van a kepukon. Ilyenkor szokott 
eldurranni az agyam, lila kod, hiper-agresszivitas, 
veszelyes helyzetek …

Kivanok az ilyennek hegyi uton kanyar utan kodfoltot 80 
centis latotavolsaggal, hogy lassa meg, mi az a kod. Nekem 
mar volt szerencsem ilyenhez.

„Fol kell szerelni ket hatrafele vilagito 200W/db 
reflektort meg egy kis
vilagito tablat "nincs kod legyszi kapcsold ki a 
kodlampadat mert vakit". Ha ez nem segit akor fel lehet 
kapcsolni a refiket :)))) Es lon vilagossag :)))”

Ja, vagy amit egyes normalatlan kamionosok muvelnek: 
lobaszo kezi reflektor. Csuklobol megkudod, oszt man a 
fotonok szele lesopri az utrol. Majd ketszer meggondolja, 
hogy a kovetkezo eleteben mit csinal.:) 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Joe Contija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Az enyemre ez van irva:
Continental ContiWinterContact 185/65 R15 RADIAL 88T M+S 
TUBELESS TS790”

Az enyemre is, csak 195/60 meretben. Sziateso!!!:)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant, oszinte reszvetem. :(((  Hogy kapja be a tolvajnak a 
fogaskerek ... Viszont Nasfay Zoli szavai nemi vigasztalast 
nyujthatnak: „Lopascascod volt ra, remelem. Ha volt, fogd 
fel ugy, hogy legalabb nem koltesz ra tobbet :)”

De meg mennyire. A multkor en is osszeadtam, hogy 4,55 
milliot ra tudnek kolteni az autora (persze ha 
lenne „kedvem”), aztan ha ellopnak, mi lenne? Felvagnam az 
ereimet.

Bar nem lenne az egy rossz auto a maga kozel 300 
loerejevel, minden letezo cucc-cal felszerelve. Minden Ford 
talalkozora meghivnanak, az biztos …

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Geza ba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Bereny kollega, mar megbocsass, de tobb ok miatt is broki 
vagy.”

Hihetetlenek ezek a velos meglatasok. :) Csak ugy kapasbol 
jonnek? Nagy egyenisege vagy a listanak. Emlekszem meg a 
vontatofejbe cuppanos sztorira … :)))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Suzukiba radio es/vagy Suzi lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keteves Suzukiba kerulne egy Kenwood. A radionak van ISO(?) csatlakozoja. A
Suzinak van-e? Vagyis Plug and Play vagy barkacsolni kell?
Ajandekba megy, igy az adott peldanyt nem tudom feltunes nelkul megnezni...

Ha itt nem tudtok segiteni, van Suzuki lista? Elerhetoseg?

Koszi!!

Attila
+ - Fogyimero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	No, eleg regen irtam mar a listara, de azert meg vagyok :o))
Szoval a kovetkezo a kerdesem. Az autom - Punto II. - rendelkezeik
neminemu fedelzeti komputerizalassal, amit tobbek kozott az atlag-
fogyasztast is kiirja. Ezzel ket problemam van. Az egyik, hogy pontatlan,
a masik, hogy semmitmondo. Szamomra sokkal informativabb lenne a pillanatnyi
fogyi kijelzese. Namost a kerdesem, hogy nem-e lehetne eztet valahogyan
atbuheralni, hogy a pill. fogyasztast irja?? Gondolom a szenzorok meg
vannak, a tobbi meg mar csak szoftver kerdese. Vagy tevednek??

Koszi,

Xerxesz
Punto II.
+ - Gyorsan kopo Pirelli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Nem akart hinni a fulenek, hogy hogy a fenebe lehet 15e km 
kopottak a gumik, mikor teljesen normalisan atlagosan 
hasznalja. ... hogy a 605 osoket ketfele gumival szerelik, 
Pirelli-vel es Michelin-nel, az utobbival nincsenek gondok, 
de szerencsetlen a Pirellit fogta ki, amivel masoknak is 
gondja akadt. 


15e km alatt gumit elkoptatni normalisan NEM LEHET. Ehhez 
gyartasi hibas gumiabroncs kell, mert rossz 
futomubeallitassal egyenletesen gyakorlatiltag lehetetlen 
gukoptatni. Mondjuk hegyi utakon 400 LE-s geppel es Trayal 
madarkakahulladekfos gumikkal el lehet fogyasztani a 
gumikat 20e km alatt. De a P605 nem ez az eset. Itt a 
Pirellinek kell belepnie, a kereskedo ad egy igazolast a 
futomu rendbenleterol. Megindul a vizsgalat, es ugyis kap a 
vegen 4 uj gumit.


udv, 

deejaytiszy
+ - Csak en nem Renault... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Nasfay Zoli irta:
>>>
> Csak nekem van olyan erzesem, hogy mostanaban mindenki
> Renault-t vesz? (PONT csak en nem... hehehe)
Tenyleg, tulajdonkeppen mit szolnak ehhez a feletteseid? :)


kenytelenek meghajolni a felsobb osztalyu marka elott! :))


udv, deejaytiszy
+ - Bizt k. draga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Csabi csodalkozott:
> Legutobb orommel tajekoztattak, hogy a Cascom
> 2002-ben 172.814 Ft lesz.
?????
ennyibe kerul??? majdnem leestem a szekrol...
En az Alfara <100.000-et fizettem, ebben benne
van villamcsapastol vandalizmusig minden...


Igy van. Sogorom Escortjara kabe 120 000 Ft-ot fizet 
adoval, full-cascoval egyutt. SVAJCBAN!!!!!!! Gondolta, 
hogy behozza Mo-ra (mert itt el), de termeszetesen 
lebeszeltem rola.

Csokkenhetnenek a tarifak, ha:
* bizt-k nem lennenek ilyen k. penzehesek
* ugynokoknek nem fizetnenek horribilis osszegeket (egy 
casco kotesert a markakereskedo, utazo ugynok, stb. 10-50e 
Ft-ot kap)
* minden 3. nagyerteku autot nem biztositasi csalas miatt 
lopnanak el


Tul sok a HA ...

udv, djtiszy
+ - Fogyasztas gurulva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Borga irta:
>>>
motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
alapjarati mennyiseget sem, ... Ezert takarekosabb a 
motorfek hasznalata, mint az uresbe gurulas es fekezes.
Mi errol a velemeny?


Alapjarati benzinmennyiseg meleg motornal 0.7-1.5 liter per 
ora. Ez 50 km/h-s gurulast feltetelezve 1-3 liter/100 km 
fogyasztas. Tekintve, hogy gurulni 10 mp-ig gurulsz (lejton 
lefele soha), a fogyasztas elhanyagolhato. Ehhez 
lasd "egessuk-e az izzonkat?" vitat egy eve.


udv, deejaytiszy
+ - Meg mindig az Astra es a futese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Hetvegi tapasztalatom irom le.
Az 1.7 D Astraba 2 felnott es 2 gyerek ult be. Szoval nem volt terhelve.
30 km-t utaztunk a KRESZ szabalyokat betartva.
Az uton vegig futottem es nem igazan voltam elegedett a futessel.
A vizhomerseklet mero sem erte el az elso csikot, ahol lenni szokott.
Amikor megerkeztunk az anyoshoz felnyitottam a motorhaztetot,
hogy megnezzem a hutot, mennyire meleg, mert arra gyanakodtam,
hogy termosztat csere lesz. Na tenyernyi helyen volt meleg a huto,
a tobbi resze hideg. Vagyis a termosztat csak eppen nyitni kezdett.

Most kenytelen vagyok meg nagyobb lemezt berakni a huto ele, mert
a menetszel ezt a dog nagy motort annyira huti, hogy alig marad meleg
a futesre.
Miert irtam, hogy dog nagy motor ?
Aki nem tudna, olajcserenel 5 liter kell bele. :-o
Fagyallo folyadekbol majdnem 10 liter kell bele. :-o
Na ennyi anyagnak kell a hely.

Van masnak hasonlo tapasztalata ?

Egyebkent elindulas utan 3-4 perccel mar erzni, hogy langyosabb levegot fuj
be az utasterbe.

Na ilyenkor nem hianyzik a radio folott bearamlo hideg levego.
Be is tomtem a nyilasokat.

Udv. Tibi
+ - M+S meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az M+S-rol tovabbra is fenntartom, amit irtam, csak nem ideztetek
rendesen. ;) "Matsch+Schnee"-t roviditett a vilag elso teligumijan,
1952-ben. Hogy kesobb "mud+snow"-ra ferditette a vilag, arrol nem a
Continental tehet. A regi szep idok, amikor pl. a szamitogep "stack"-jet
me'g "Kellerspeicher"-nek hivtak nemetul [=pincebeli raktar], mar
elmultak, tombolnak itten az anglicizmusok. [megj.: a DVD is "divital
versatile disc"-kent kezdte a foldi palyafutasat, csak aztan a
marketingesek atneveztek "digital video disc"-re]


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Budapesti mesek, kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hajdu Csaba irta: 
: Ez nagyon izgalmas lenne, foleg a tabla elott, ahol a buszoktol a
: mentoautoig mindenki lancot rakodna fel es le, akiknek pedig a
: dragabbik, gyorsan szerelheto verziojuk van, teljes joggal lennenek
: nagyon idegesek, hogy varniuk kell. Aki nem szerel normaidore, azt pedig
: meg is buntetnek a forgalom indolkolatlan akadalyozasaert :)

:-)) Ausztriaban en mar alltam 1,5 orat a jeges szerpentinen, mire
mindenki folszerelte a holancot. Nehanyan csakazertis megprobaltak holanc
nelkul folmenni a sipalyakhoz, ami 10-20 meter utan kiporgo kerekekben
vegzodott. A 4.-5. nekifutas utan a leghulyebbje is rajott, hogy ki kell
banyasznia a holancot a csomagtartobol (asszem nyugatnemet volt). :-)
Semmi dudalas vagy egyeb "magyar" reakcio nem volt, mindenki (latszolag :)
) turelmesen kivarta. Az Istenhegyi utra termeszetesen van megoldas. Le
kell bontani a Deli palyaudvar parkolojaban az elmenykombinatot. :-) Az
Istenhegyi ut aljara odaall a rendor, hogy "Uram, fol akar menni a hegyre?
Akkor forduljon vissza es a Deli pu. parkolojaban szerelje fol a
holancot!". :-))

: Mint emlitettem, a budapesti foutak altalaban specialis felszereles
: nelkul is jarhatoak, ha peddig akkora ho van, az tabla nelkul is
: latszik...

Latszani ugyan latszik, de hogy a pesti ember tovabbra is megprobal
kocsival foljonni a Normafara sielni, az hetszentseg [a viztoronynal
lakom, ugyhogy van tapasztalat :( ]. Ha pedig napkozben nagyobbat havazik,
a KFKI-bol hazatartok tudnak szep bemutatokat tartani a Konkoly-Thege ut
emelkedoin...

: Arvizben sem szoktak kirakni a "behajtas csak csonakkal" tablat :)

:-) De kiteszik az "arviz miatt lezart utszakasz" tablat. A nemet
tengerparti varosoknal lehet ilyeneket latni szokoarnal, esetleg a rajnai
arviznel is lehet nezelodni ilyen tablak irant. 

Az emberek/autosok tobbseget sajnos onmagatol kell ovni. Kulonben pl. mi
ertelme van a "veszelyes kanyar" tablanak egy nem belathato kanyar elott?
Ha nem ismerem az utat, illene tabla nelkul is folismerni a veszelyt es
lassitani, ha meg ismerem az utat, akkor ugysem kell tabla. Mint KFKI-ba
jaro, megnezheted nap mint nap, hogy az Agancs utbol az Eotvos utra
kijovoket baromira nem erdekli a go:mbtukor jelenlete, mindig kitoljak az
orrukat a sa'v kozepeig. Gondolom ezert is szereltek le a Gyongyvirag
ut/Istenhegyi ut sarkan a gombtukrot, ugysem hasznalta senki.

###

Ha az autogyaraknak lenne egy icipici eszuk, nem a normal lampakkal egy
lampatestbe helyeznek oket (ill. viszonylag kozel hozzajuk), hanem a
lokharito legaljaba (tisztelet a kivetelnek). Igy egyreszt nem vakitananak
meg akkor sem, ha szabalyellenesen vannak bekapcsolva, masreszt pedig a
dupla hatso kodlampat nem lehetne osszekeverni a feklampaval, a szimplat
meg egy motorossal. Dehat ez nem dizajnos, tovabba dragabb a lokharitoba
szerelni a lampat. A hajukra kenhetik a dizajnjukat, en funkcionalitast
akarok. Par eve kideritettem pl., hogy egy sima Corsaba nem lehet utolag
beszerelni a GSI valtozat gyari kodfenyszoroit, mert biztositektablan van
ugyan a biztositeknak, a muszerfalon pedig a relenek es a kapcsolonak
helye. Csak eppen a motorterben nincsen kabel es a csatlakozot nem lehet
kulon beszerezni (ez meg a kisebbik baj). Raadasul a lemezkikepzes olyan,
hogy hianyoznak a felfogopontok (azaz nem a lyuk hianyzik, hanem a 
komplett lemezdarab, amibe a lukat kellene furni). Ilyesmirol persze szo
nincs soha egy auto tesztelesekor. :-((

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
mint az uresbe gurulas es fekezes.
Mi errol a velemeny?
Valoban igy van?
Borga"

En ugy tudom, hogy meg a legelavultabb injectorok is beszuntetik az
uzemanyagszallitast, ha nem nyomod a pedalt, es a motor fordulata nagyobb az
alapjaratnal (tehat motorfek uzemben). Amikor a motor fordulata eleri az
alapjaratot, ujra elindul az uzemanyagszallitas.
Peldaul a Lada Samara "econometer"-e is elfexik motorfeknel. Ez pedig
megiscsak a technika csucsa! :o)
Ez utobbihoz annyit, hogy ajanlom mindenkinek olyan auto kiprobalasat, ami
ad visszajelzest a fogyasztasrol valamilyen szinten. Tanulsagos.

Adios,
Chucky
?<l:o)  Feliz Navidad y Prospero A*o Nuevo!
+ - re: motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*busztok!

:

>Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
>motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az 
>alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a 
>motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata, 
>mint az uresbe gurulas es fekezes. 
>
>Mi errol a velemeny?
>
>Valoban igy van?

Lehet benne valami, mert, ha kiveszem uresbe es ugy gurulok,
akkor a pillanatnyi fogyasztasmero 2-4 liter/100 km ertek korul
mutat (sebessegtol fuggoen), viszont motorfek eseten nullan all.
A szaxeru magyarazatot meghagyom a guruknak .

Fer
320i oo
+ - Izzitogyertyaid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash!

Eloszor azt allitod a Fold lapos es nem forog. 
Majd, hogy nem azt mondtad, csak azt, hogy összevissza nem 
forog, sot gombolyut mondtal, csak kicsit lapitottan 
gombolyure gondoltal, s kiforgatta'k, mindenki hulye aki 
mast mondana rolad.

Megharagudtam en is, hogy ennyire hulyenek nezel:-(
Dicseretes, hogy vegre elovetted valamely konyvedet, 
felutve a Diesel-reszt.
Ennek ellenere allitom, tovabbra sem erted a temat - pedig 
ugy tunt sok autos dologhoz jobban ertessz, mint barki mas 
a listan, viszont tanusitom ehhez sajnos nagyon nem -, vagy 
csak teszed az ostobat. Eloszor abban remenykedtem, hogy 
kivetel, ami erositi a szabalyt, de sajnos nem.

Ismet megemlitenem, hogy amikor (#1288 szamban) 
valaszoltal, elotte egy hibaokrol volt szo, ahol egy kamras 
dizelmotor nyavalyaja volt a teriteken. Hajomotorrol, 
tehergepkocsimotorrol, de meg csak common rail motorrol szo 
sem volt.

Tevedesben voltal az izzitassal kapcsolatban is, majd a 
meleg levego egesterbe beszivasa, hideg levegot szereti 
temakban. Hasonlo okok miatt tanusitom egy 
hotanzarovizsgan, erogepszigorlaton, illetve allamvizsgan 
valoszinuleg repulsz egy egyetemen.
Sejtheted nem allnek le vitazni hasonlo temaban egyetemi 
gepeszvegzettseg nelkul:-), meg ha azota esetleg palyat 
korrigaltam is (AJTK & kozgaz).
Ha ennyire muszaki zseni vagy, akkor vajon miert nem vegzel 
el egy egyetemet, esetleg utana PhD stb. 
Ugye jobb vakok kozott felszemu lenni:-)

>>3.  Az olajat a keveroterbe (orvenykamra vagy elokamra) 
porlasztod, ahol a
levego nem >az osszenyomastol, hanem sokkal inkabb a 
hengerfej hojetol lesz
meleg, s az egesterben >izzo levegotol gyullad meg. 

>Ezek szerint a te motorjaid meg tudjak csinalni azt a 
bravurt, hogy a
hengerterben osszenyomod a levegot, ami ettol persze fel is 
forrosodik,
viszont a hengerfejben kialakitott kamraban - ami egy 20-30 
mm atmeroju
elzarhatatlan nyilason keresztul egy legteret kepez es 
folyamatosan
osszeszellozik a hengerrel - ekozben hideg es alacsony 
nyomasu marad a
levego. 

*Ember! Ennyire nem tudod osszeparositani az elmeletet a 
gyakorlattal? A lenti reszben pedig irtad, hogy az 
orvenykamra es az elokamra nagy kulso felulete miatt 
nagyobb a hoelvonas. Azon a kis resen bearamolo meleg 
levego hideg hengerfejjel erintkezve ugyancsak kihul, mi 
tobb a fojtas miatt meg a nyomasa is alacsonyabb. Ott 
emiatt nehezebben eri el az uzemi (ertsd ide a 
keveredeshez&elogyulladashoz szukseges) hofokot a levego, 
ezert is kell egy kis ho"rasegites az inditas utani elso 
masodpercekben.

*Ha konkret peldaval utanaszamolnal, rajonnel, hogy a 
keveroterben eleve nincs annyi levego (legfelesleg), ami az 
egeshez, sot annyi ho sem, ami a teljes folyadek 
parologtatasahoz kellene, ott az eges elso frontja indulhat 
csak meg, a teljes hofelszabadulas toredekevel (de irtal te 
valami ilyesmit lentebb, nemde?).
De csak jozan paraszti logikaval: egester<>keveroter.

>>5. remelem nem azt akartad irni, hogy mind az 50-en 
hulyek vagyunk, csak
te ertessz >hozza:-(
>Nem, csak arra utaltam, hogy az emberek egy resze tevesen 
azt gondolja/gondolta, hogy az uzemelo dieselmotorban az 
izzitogyertya gyujtja meg a gazolajat. Ezt probaltam 
korrigalni.

*Listatagok kozul szabalyt erosito kiveteltol eltekintve 
senki nem gondolhatott ilyet.
"Ki kell abranditsalak" stilusban teged korrigalva 
kulonosen egyetlen altalad lehulyezett hozzaszolo sem 
allitott hasonlot.

>>Jelentem, tovabbra is allitom, hogy
>>(7) a Diesel-motor igen is nem szereti a hideg levegot 
 a
termikus >hatasfokat, ha nem szeretne);valamint
>Akkor vajon miert talaltak ki az intercoolert? Miert van 
az, hogy a hideg levegovel tobb oxigent tud beszivni,
*terfogataranyosan szamolva ugyanannyi az oxigen:-) 
> raadasul a diesel tetszoleges
legfelesleggel is uzemeltetheto, raadasul annal tisztabb az 
egese, minel nagyobb legfelesleggel dolgozik?
* igen de mi az a tisztabb? annal kevesebbet kormol igaz, 
csak "tisztanak latszo" NOx aranya no" ekkor, tehat amit a 
reven azt a vamon. Mellette, ha aranytalanul sok levegot 
melengetsz az a termikus hatasfokot is rontja:-(
>A te jol osszezagyvalt fenti mondatodbol
nem derul ki, hogy vegulis szereti, vagy nem szereti a 
hideg levegot.
*Ezt irtam: ">>Jelentem, tovabbra is allitom, hogy (7) a 
Diesel-motor igen is nem szereti a hideg levegot "!!!
>Szerintem szereti!

*Atestel - atzagyvaltad magad:-) - a lo tuloldalara! 

Az, hogy valaki szenvedi a kanikulat nem jelenti azt, hogy 
szeretne folyekony hidrogen homersekleten hibernaltatni 
magat az orok vadaszmezokre:-)

Szivodizel motor hibajarol volt szo, mikor a butasagodat 
irtad. Azt sem irtam, hogy szereti a izzasig forro levegot 
(szerkezeti elemek termikus igénybevetele ennek gatat 
szabna), de szivodizelnel hol is lehetne ilyen:-). 
Az intercooler a turbonyomastol es a feltoltoszivattyu 
hojetol felforrosodott (tobb szaz celsius fokos!!!) levego 
lehutesere szolgal (megjegyzem az igy "lehutott" levego meg 
mindig joval melegebb marad, mint egy atlagos nyari 
kanikulaban beszivott), nem a teli levego esetleges 
cseppfolyositasara:-). Csendben megjegyzem turbofeltolto 
bekapcsolodasat megelozoen - altalam ismert tipusokbol 
megitelve - gyakorta nem hut, hanem eppen csak fut az 
intercooler.

>>(8) az izzitogyertya hibaja eseten - plane, ha nem 
mindegyik adja meg
magat egyszerre - >oszi hidegben igen is beindul es igen is 
csunya fekete
kormot ereget percekig
>Vajon mitol? Ha szerinted nem az osszenyomas termeli ki a 
gyulladashoz
szukseges hot, hanem az izzitogyertya futi fel annyira, 
akkor rossz
izzitogyertyaval vajon honnet jon az a homennyiseg? Nem 
fura?

*Nagyon kiforgatsz valamit (ugyanitt jarunk a hibaoknal, 
mikor allitottad, izzitogyertya hibaja nem csinalhat 
fustolest). 
Ertelmesen leirtam, de most a gyengebb (Audi futoszalag?
+nagy melleny) kedveert 
(mindharom indulofeltetel azonos, hideg motor T=const stb.):
ad1. Ha elomelegitem valamennyi henger keveroteret 10. 
fordulatra beindul. (x)
ad2. Ha a 2. henger keveroteremek izzitogyertyaja nem 
uzemel 50. fordulatra indul, de kicsit fustol, mert a 2. 
hengerben tokeletlen az eges, mivel kb. a 200. fordulat 
utan aramlik annyi ho a keveroterbe (reszben a többi henger 
egeshojebol hengerfejen at, reszben a kompressziohobol) 
amit a hengerfej mar nem hut ki. (5x)
ad3. Ha valamennyi henger henger keveroteremek egyetlen 
izzitogyertyaja nem uzemel 1100. fordulatra indul, de 
 fustol, mivel a hengerekben tokeletlen az eges, 
mert az 1000. fordulat utan aramlik annyi ho a keveroterbe 
a kompresszio altal, amit a hengerfej mar nem hut ki.
300-500 fordulattol kormolva, lassu egesi sebesseggel 
pislakol ugyan, de az se elegendo hot nem ad, se munkat nem 
vegez. (200x)

ad3.-hoz tartozo mutatvanyt csak megfeleloen trenirozott 
akksival (ducira tolt, melegbol frissen kihoz) erdemes 
kiprobalni, maximum egy telen 10x (utana inditomotor/akksi 
kakukk, katalizator KO). 
Masodik esetben elegans fekete fust (jo, ha a csalad idoben 
beszall a kocsiba) 
Harmadik esetben ki se latsz a szelvedon a fust+koromtol.
 
(Zarojelben a villamosenergiaigény x=ad1.igenye)


Ha valamivel kolosszalisan nem provokalsz vegleg lezartam a 
vitat.
+ - 150 lovas VW/Audi 1.8T es a 240 km/h sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash: "Az A4-1.8T 150LE, raadasul a vegattetelezese is 225ig szol (a
vegsebesseget leszabalyozas kornyeken eri el), tehat hiaba erosebb, az
istennek se fog 240 folott menni."

Fogash, biztos tudod, hogy a turbos motorokat mennyire konnyu tuningolni. A 
TT-kbe (es az Octavia RS-be es a Leon Cupraba) ugyanennek a motornak a 
gyarilag 180 lovasra hizlalt valtozatat szerelik, de viszonylag bolondbiztos 
chiptuninggal akar 200 LE fole is lehet tornazni a teljesitmenyt. Es akkor a 
240 hiheto.

Mas kerdes, hogy az M1-esen 240-nel... :-(

Udv,
Stevie (Bulgaria)

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>?????
>ennyibe kerul??? majdnem leestem a szekrol...
>En az Alfara <100.000-et fizettem, ebben benne
>van villamcsapastol vandalizmusig minden...
>?????

Ne ess le  evi 420e ft volt a hondara,  igy mostr a kocsi aranak a felet 
kifizetik

Ant
+ - Injektoros motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia(sztok)!

> Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
> motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az
> alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a
> motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata,
> mint az uresbe gurulas es fekezes.

Ezt en is igy tudom, es ennek megfeleloen motorfekezek
is, ahol lehet. Egyreszt nem kopik/melegszik a fektarcsa,
masreszt pedig ilyenkor terheles=0, az olajszivattyu
viszont porog, mint allat, a motor lubickol az olajban,
kesz feludules szegenykenek egy kis motorfek. Raadasul
peldaul tartos lejtmenetben nem is nagyon lehet mashogy,
mert tulhevulnenek a fektarcsak oszt' az elso kanyarban
megnezhetjuk magunkat. Az, hogy ilyenkor meg alapjarati
fogyasztas sincs, mar csak az elet apro ajandeka.

Krisz
+ - LOim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis off-topic: ha valaki esetleg kivancsi az E-mail-jeim utan a kepes
felemre is, Paks utan itt az ujabb lehetoseg: csutortok este az RTL Klub
Legyen On is milliomos! c. musoraban ott fogok ulni a 10 jatekosjelolt
kozott. (dec. 13., 18:55) Akinek van kedve es ideje, kerem "szurkoljon"
nekem. :-)

Udv,

Krisz
+ - Kodlampa, motorfek, kormos gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaiasztok!

****Kodlampa:
Az automon hatul szimmetrikus kialakitasa van
a kodlampanak, de csak bal oldalon volt foglalat,
ezert szerettem volna masikat is beletenni.
Azt tapasztaltam viszont, hogy az 1 kodlampa pont az
asszimetria miatt feltunobb, ugyhogy hagytam, ahogy van.
Masreszrol pedig akkor kellene bekapcsolni, amikor 
_szukseges_. A kedvencem, amikor a Suzuki Sedan all
a lampanal, egnek a kodlampai(2) kozben tapossa a feket
(potfeklampa). Ilyenkor leszall a voros kod :)
Legutobb tortent: beerve a faluba elottem egy kisteherauto
egybol felkapcsolta, mert minimalis kod volt. Lehet, hogy
a szemem tul erzekeny, de ezt azert nem kellene...

****Motorfek:
Ugy tudom, de Fogash biztosan pontosan le fogja irni, hogy
injektoros autoknal motorfek hasznalatakor a 
befecskendezes csak bizonyos feltetelek eseten szunik meg:
Bizonyos motor hofok felett, illetve bizonyos fordulatszam
tartomanyban.

****Gyertyak:
A gyertyakat megvizsgalva azok kormosnak tuntek. A kogyv
szerint ilyenkor tul dus a keverek. Sajat magam tudom ezt
allitani, vagy szervizben kell. (KE Injektoros Audi).

****Teligumi:
En speciel hagyom a nyari gumikat telen is. Egyreszt
takarekossag, masreszt ilyenkor valoban ovatosan vezetek.
Egyebkent imadok havas parkoloban csuszkalni vele.
(A csomagtartoban mindig van holanc, es lapat)

Udv,
Attila
+ - Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA!

>"Ha a taviranyitoval kinyitod az autot, de 30
>masodperrcig nem szallsz be, akkor a "kis okos"
>visszazarja magat."
>
>Ez is csak Clio trukk! A Thaliat lebutitottak.
 
Lebutitottak, az igaz... :( 
Vigasztaljon a tudat, hogy a gerappas Clio (Clio II)
sem tudja ezt a figyelmeseget, csak a uj 3.(?)
generaciosok. Az en szepemleku 98-as Clio II-em
legalabbis meg nem tudta. Gondolom Koronczi kolleganak
mar a 3. generacios van. Irigylem is erte.... :) 

Udv,
Peter
Thalia RT

=====
Ne igyal, amikor vezetsz! Meg nekimesz valaminek és kilottyen a pia.

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Check out Yahoo! Shopping and Yahoo! Auctions for all of
your unique holiday gifts! Buy at http://shopping.yahoo.com
or bid at http://auctions.yahoo.com
+ - Norbito' fityorol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>NE! Gyenge pontjai par mm-rel az elso rendszamtabla utan kezdodnek es
>kevessel a hatso elott fejezodnek be. Rohadni gyakorlatilag mindenhol
tud,
>nemcsak a szokasos kuszobok-sarvedok-ajtoelek-feneklemez, stb., hanem a

>lengokarok es felfuggeszteseik is. A motorjat egesz konnyu megsutni
keves
>olajon, cserebe sokat fogyaszt, 20m-es koron fordul meg, kicsi,
>kenyelmetlen, lassu es hangos. Ha az ember rakolti a vetelarat meg
egyszer,
>akkor olyan lesz, mint Norbie, vagyis rendezett es megy is. Ennyiert
>viszont helybol is lehet olyant venni, amit nem kell fel evig
baszogatni,
>hogy legyen belole valami. Szoval az ironiat elhagyva is: nagyon nem
>javaslom.

Nono!
Ne tessek elbatortalanitani a kollegat! :)
Egyebkent en megtudtam rola egy-ket aprosagot, ugyhogy a ficko nem luzer
autoszerelesben, elotte 8 evig a sajat trabijat javitgatta. Most van egy
Suzija, az asszonynak akar varosba egy kisautot.
Nezzuk az ellenerveim.
Rohadas: Mondjuk erre aztat mondanam, hogy a 80-as es elotte levo evek
alfai sem epp szuzek a temaban, es akkor a fityohoz mar legalabb olcso a
kasztnis... :) Ugyanakkor ha zsigat, vagy daciat vesz, az meg hamarabb
es jobban rohad. Egyebkent meg a fityo altalaban a szokasos helyeken
szokott rohadni, szemben a fiatokkal, mazdakkal, stb, amik meg a
csomagtarto aljan is kepesek. Mondjuk az nem balesetveszelyes, de az is
igaz, hogy joval tobb zsigulit lattam kitoresig rohadt elso futomuvel,
mint fityot valojaban fityonal meg nem lattam ilyet)
Ha jo a termosztat es nem folyamatos 120-al mesz, nem lehet megsutni.
Meg persze ha megfelelo az olajszint. Viszont ha az alfat hajtod
folyamatos 8000-en semmi olajjal, ugyanugy meg fog sulni.
Fogyirol: ha normalisan be van allitva, 4.5 es 6 kozott fogyaszt, az
enyem varosban se megy 5.7 fole. Ez azert nem sok.
Fordulokor: azert azt megneznem, melyikunk all be konnyebben a 90
fokosba... :)
Kenyelmetlen: errol epp most irtam egy kis esszet a fityos levlistara. A
lenyeg: nemreg voltam egy autokiallitason, ahol az osszes kisautoba
beultem, plusz a hetvegen vezettem egy G Astrat. Gyakorlatilag az osszes
kiskocsi joval kenyelmetlenebb volt a fityomnal. Ez alol csak a Fiat
Punto II volt kivetel. Beultem egy 206-os P-ba. Hat az egy szopas.
Kivulrol jo, de belulrol... Beulok, olemben a kormany, jobbrol a valto,
balrol az ajto. Fele annyi hely sem volt benne elol, mint a fityomban.
Es ez nem rizsa, tessek kiprobalni! Az teny, hogy a fityoban nincs hatul
hely, de legalabb elol kenyelmesen be lehet rendezkedni. Arrol nem is
beszelve, hogy meg a fityo mubor muszerfalboritasa is igenyesebb a P.
kopogos muanyagjainal. 30k-ert vettem a fityoba gyari sportuleseket.
Fejtamlas, allithato hattamlaval, remek oldaltartassal, minosegi
karpittal. Nagysagrendekkel kenyelmesebb a nemet kocsik fapadjainal, es
meg egy csomo kocsienal. Faterom beleult, es azt mondta, sokkal jobb,
mint a Favorite. Pedig az is puha. No, szoval ultem egy Astraban a
hetvegen. Ulok be, mondom mi van, nem ferek be a kormany ala, olyan
kozel volt az ules. Csodalkoztam, mert a haverom vezette elottem, o meg
kb akkora mint en. No mindegy, mondom, akkor belojuk. Szepen
hatratoltam, hogy elferjek alatta, meg hogy eleg tavol legyek tole
(csuklo a kormany tetejen beallitasi modszer). Oke, sikerult. Inditok.
Illetve inditanek. En ugyanis ugy szoktam inditani, hogy eloszor
benyomom a kuplungot. Es ekkor rajottem, hogy nem erem el a pedalokat.
Azert ez mar szegyen. Az ulesmagassag stimmel, a kormany meg semerre sem
allithato. Azert egy 4 millas kocsitol elvarna az ember mar egy-ket
dolgot... Egyebkent igen jol megy a picike, 1.4 16V 90HP. 6500-ig
porgetve: 2-ben 90, 3-ban 130, 4-ben 150, de ez utobbi csak 5000-nel,
mert utolertem az elottem levot, ugyhogy lassitanom kellett. Ami nagyon
fura volt, hogy amikor leleptem a gazrol es kuplungoltam, a moci meg egy
kicsit feljebb progott, es csak azutan, lasan kezdett esni a
fordulatszam. Fura.
Lassu: Varosban nem megyunk 130-al, az 50-60-at meg ez is gond nelkul
tartja. Lampas gyorsitasnal lattam mar nehany koppano allat... :)
Egyebkent meg 90-95 az utazoja, siman tartja a 110-et, csak akkor mar
felugrik 6.5-7-re a fogyi. Rovid tavon mentem vele vizszintesen mar
135-ot is. Es ez gyari moci, keveske sufnituninggal, csak egy kicsit oda
van figyelve ra.
Hangos: ez igy van. En spec szeretem. Vettem a bontoban 3 trabi motorter
hangszigetelot, azt szepen palmaval beragasztottam a motorter tetejebe.
Igy alapjaraton nincs motorhang, fordulaton meg a kipuff es a diffi
hallatszik, a motor mar nem . A kipuffra is tervezek vmi
hangszigetelest, otleteket varok. Ugy gondoltam, kivulrol a dobra
rahuznek valami bazaltgyapot szeruseget, amit aztan alufoliaszeruseggel
fognek ossze. Valami olyan hangszigetelo kene, ami nem draga, tuzallo,
es jol hangszigetel.
Rakoltes: en kb a vetelar 4x-eset koltottem ra... :) de meg igy is csak
kb fel millanal tartok. Es egyedi, es az enyem, megbizhato, sok olyan
szolgaltatas van benne, ami egy csomo nyugati fapadban 2 millaert sem
(pl fordulatszammero feszmerovel es zarasszogmerovel... :) ) Szoval
500k-bol nyugatibol sem kapsz igazan jot... :)
Javaslasrol: igazabol errol szolt az egesz. Osszefoglalnam a
mondanivalom. Tudni kell, hogy mit akarunk egy autotol. Ha van idod
szerelgetni egy primitiv szerkezetet, tudsz szeretni egy autot, nincs
penzed, kis fogyasztasu varosi auto kell, akkor a fityo egy igen jo
alternativa. Ha kicsit tobb penzed van, nincs idod szerelgetni, nem
zavar, hogy kicsit tobb a fogyi, vegyel suzit. De akkor le kell mondanod
egy jo fityo kenyelmerol... :) Ha meg meg tobb penzed van, akkor meg azt
veszel, amit akarsz... :)
Szoval alapbol ne utasitsunk el semmit, foleg ha nem isemerjuk igazan.
Szerintem pl szar az alfa, mert egy elsokerekes auto eleve nem lehet
jo... :)


Norbi :) ///

PS: no, ez olyan jol sikerult, hogy elkuldom a listara is... :)
+ - Re: Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Valoszinuleg erre utal az is, hogy visszajelzoje a kocsiban altalaban csak a
hatso kodlampanak van, az viszont olyan eros sarga lampa, hogy mar szinte
zavaro. Ennek ellenere tobb holgy is visszakerdezett mar, hogy "ok, ok,
lekapcsolna, de hol kell?"
KI
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
>.....
> A hatul bekapcsolt eros fenyu piros
> szerintem sokkal irritalobb, plane ha
> hosszabb ideig vagy kenytelen kovetni
.......

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS