Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 881
Copyright (C) HIX
2000-09-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Figyelmetlenseg, kovetesi tavolsag, egyebek (mind)  125 sor     (cikkei)
2 evett a sarga irigyseg ... (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Mindenfele (mind)  109 sor     (cikkei)
4 Trafipax (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Oz (mind)  12 sor     (cikkei)
6 hankook (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Re:: kotelezo biztositas - nem ertem II. (mind)  70 sor     (cikkei)
8 hatso fek HELP (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Elado Ford Scorpio (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Zar nyitva; AirBrush (mind)  43 sor     (cikkei)
11 SEGITSEG - HONDA TUNING (mind)  10 sor     (cikkei)
12 tune (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Re: *** HIX AUTO *** #880 (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Re: kipufogomeres (mind)  34 sor     (cikkei)
15 Re: Mazda (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Re: Uj auto + Kisebb morgasok... (mind)  123 sor     (cikkei)
17 Re1:Airbrush,Celica,M0,Atiratas (mind)  58 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #880 (mind)  28 sor     (cikkei)
19 Az uj Carrera GT (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Nem volt gyenge (mind)  40 sor     (cikkei)
21 hutoviz (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Re: rejtelyesen nyitva levo zar (mind)  26 sor     (cikkei)
23 re: tuning (mind)  52 sor     (cikkei)
24 Elektronika beepitese (mind)  26 sor     (cikkei)
25 Re: Hutoviz (mind)  30 sor     (cikkei)
26 RE: Atiratas tema (mind)  7 sor     (cikkei)
27 Re: Uj auto + Kisebb morgasok (mind)  8 sor     (cikkei)
28 RE: Ov (mind)  13 sor     (cikkei)
29 talalka (mind)  40 sor     (cikkei)
30 Rally HAT (mind)  21 sor     (cikkei)
31 Vati Skodaja (mind)  20 sor     (cikkei)
32 Skoda hengerfej (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Corvette (mind)  19 sor     (cikkei)
34 Auto bolintas (mind)  27 sor     (cikkei)
35 Rally HAT (mind)  15 sor     (cikkei)
36 Biztonsagtechnika (mind)  15 sor     (cikkei)
37 Re:Motor Up (mind)  32 sor     (cikkei)
38 Hatso veszharito es Bardi (mind)  31 sor     (cikkei)
39 Re. Skoda motor (mind)  56 sor     (cikkei)
40 Re. Hutoviz, kiegyenlito tartaj (mind)  32 sor     (cikkei)
41 Kepek ismet... (mind)  12 sor     (cikkei)
42 Rendorseg 2000 (mind)  39 sor     (cikkei)
43 Lassulas (mind)  16 sor     (cikkei)
44 Trabi (mind)  8 sor     (cikkei)
45 Lakokocsi+automata (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Figyelmetlenseg, kovetesi tavolsag, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is koszonom a lokharitos es bardis leveleket. 

> > Meg mielott nagy kiokositasok indulnanak, elmondom, hogy a
> > telefonom kihangositoban volt es nem telefonalassal kapcsolatban
> > terelodott el a figyelmem ...
> Hanem...?  (Biztos, hogy azt akkor kellett...?)

Azt neztuk a mitfahrerrel, van-e mar Pannon-terero. :-) Hogy ezt eppen
akkor kellett-e, arra a valasz termeszetesen NEM. By the way, van
valakinek csatlakozo-kiosztasa ill. egyeb szakdokumentacioja Motorola
d160 nevu oskovulethez? Arra gondoltam, hogy nehany fontosabb gombot ki
lehetne rakni a kormanykerekre, hogy a tekintetet mondjuk meg egy "OK"
nyomashoz se kelljen az utrol levenni. Hogy ez is miert eppen most
jutott eszembe? :-)))

Ami miatt az egeszet irtam az az, hogy leirjam, milyen kovetkezmenyei
lehetnek egy rovid ideju koncentracio-kihagyasnak (es akkor meg olcson
megusztuk!), nem pedig azert, hogy meddo vitat nyissak az autoban
telefonalasrol. Erre probaltam az idezett mondattal celozni.

> > ...fenykoromban egy komplett HVG-t kiolvastam Bp-tol
> > Mosonmagyarovarig a sztradan, viszont az a kormanyon volt...
> Ne haragudj, de ez ijesztobb, mint a fenti telefonos sztori...
> Ugyes o:rangyalod lehet...

Az orangyalomra valoban nem panaszkodhatom, az ujsagolvasas mondjuk
altalaban olyan 95-100-as temponal volt, me'g a kis Subaruval. A kormany
joval vizszintesebben volt es a latomezobe befert meg az ut szele is.
Szombat delelotti hazaut, forgalom nulla, ahogy ex-kollegam mondani
szokta, "agyon kellett utnom a szomszedot, hogy vegre tortenjen valami".
A Hyundai-jal nyilvan (na persze...) nem merek ilyesmit csinalni.
Mindazonaltal megertem, ha a normalisabbja :-) az ujsagot a megerkezes
utan olvassa el.

> > - ha a padkara hajtottunk, akkor ekkora sebessegnel nem
> >   kiserletezunk lassitassal+egyenesben tartassal, mert ugysem jon
> >   ossze
>
> Akkor mit kell/lehet tenni ?
> En ugy tudom, hogy ilyenkor egyenesben kell tarttani a kocsit es
> lelassitani, majd mar lepesben haladva ovatosan visszamenni az utra.

En is ezzel kiserleteztem, de nem jott ossze. Tippem szerint a laza
talaj megfogta a bal oldalt, mig a jobb oldali kerekek gordultek tovabb
az aszfalton. Sajnos a kiserlet csak par tized mp-ig tartott, ugyhogy
tovabbra sem vagyok autentikus a kerdesben.

Nagybatyamat kerdeztem (ra autos ugyekben szoktam hallgatni), mi a
teendo szerinte, o azt mondta, hogy padlogaz, igy ugyanis mindket
oldalon 1:1 a tapadas, kiporogni meg ugysem fogok otodikben. Hat nem
tudom, remelem egyszer majd valami tanpalyan ki tudom probalni.

> A legizgibb padkazasom, egy elvaltas miatt volt.
> (Kispolszki, 3. 60 km/h -> 2. ezt nem szerette :-( )

Iiiii. Ciki.

> Itt a mindenkor ajanlott modszert alkalmaztam, sebesseg tartasa,
> majd az elso alkalmas helyen vissza az utra. 

Hat igen, azt nem ketlem, hogy 60-nal mukodik a dolog.

> >egyetertesben. (Mint kesobb kiderult, a listas tarsasag gyulekezett
> > az ut szelen, listatarsunk ezt eszlelve  tokig a fekbe; fasza!)
> Hmmm! Lehet, hogy a kovetesi tavolsag egy ici-picit kisebb volt a
> kelletenel?? 

Biztos hogy kevesebb volt, tekintve, hogy elozes volt kilatasban. Mas
tema, hogy vegul is sikerult az elozes, bar nem igy terveztem. :-)
Egyebkent azt nem vonom ketsegbe, hogy jogilag en lettem volna a hibas,
de ezt - a padkazassal ellentetben - nem tartom a koznapi ertelemben
sajat hibanak, elvegre elozni neha napjan megis csak kell. Maradjunk
annyiban, hogy szerencsere nem pont akkor ertem az elozes elotti teendok
kozul az alapos tukorbe nezeshez. (Jobban belegondolva, ha koccanunk,
akkor a nagyobb lassulas miatt a Golfos is belemjon es akkor o viszi a
balhet, kozte az elozo nap osszetort hatso felemet. :-))) Azert jobb ez
igy, ahogy vegul tortent.) Egyebkent annyira azert nem viselt meg a
dolog, hogy megirjam a listara, csak hat ha mar pont egy listatarssal
akar utkozni az ember, az megis csak unnepi alkalom. :-)))

> Egyebkent, amint beleleptem a fekbe, abban a pillanatban
> letettem a kocsit az utpadkara, 

Ez igy igaz, es feltetlenul dicseretes dolog volt. 

> es a heves dudalas hatasara "nyelvmuveltem egy kort".

Ezen nem csodalkozom, bar azert szerintem egy fouton, teherauto utani
konvojban haladaskor nyomott padlofeknel illik szamitani a tobbiek
rosszallasara, ne adj' isten legalabb gondolatban egy "bocs, fiuk!" is
belefer a menube.

> * De gondolom Te is be voltal kotve, igy komoly bajunk nem lehetett
> volna.:-))*

Termeszetesen.

Juetszembe, hatulrol beleszallas. Addig OK, hogy _jogilag_ a hatso a
hibas, meg akkor is, ha egy fekezes miatt a sor 9. es 10. jatekosa
utkozik, elvegre valahogy igazsagot kell tenni, az elso jatekosra meg
megsem lehet raverni a balhet, mert hat fekezni is joga van mindenkinek
(ugy erkolcsileg mind jogilag). Na! De! Ha vki fekez es a hatso
belemegy, megis csak megszivja a jogilag (es adott esetben erkolcsileg
is) artatlan fel, mert neki is maceraja lesz a biztositokkal,
karosszeriasokkal, stb. Es ez meg a jobbik eset, mert a rosszabbikban
kitori a nyakat es meghal (fejtamla hianya eseten erre komoly esely
van), volt baratnomek szomszedja jart igy 50 m-re a sajat hazatol. Az
igazi vesztes meg hat ugye az, akit a vegen a mento v. a halottaskocsi
visz el. 

Szoval: a kerdes, mit lehet tenni, ha fekezhetnekje van az embernek, de
azt is latja/tudja/erzi, hogy nagyon jonnek mogotte? (Tul a
nyelvmuvelesen, mert hat az ugye ilyenkor alap.) Es tegyuk fel, hogy nem
egy csarda miatt kell fekezni (bocs!), hanem mondjuk az uttestrol lelepo
gyalogos miatt.
 
Udv,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3117
                        Tel.: (+43-5) 1707-45790
+ - evett a sarga irigyseg ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerdan a Mogyorodi uton szarakodik egy auto.
(ugy latszik, hogy mostanaban minden ott tortenik)
Lassan megy, ket savot foglalva. Nagyon komotosan
kihuzodik, de meg-meg torpan. 30-50-20, majd megint 
50 km/ora.      
???
Melle erek es latom, hogy egy korombeli (50-es) holgy 
bajlodik a volannal. Ritkan nez az utra, inkabb odabent
van elfoglalva a vezetessel.
A kocsi egy magyar rendszamu, par eves Ford Mustang
Vhooooooo !!!!!
Egy pillanatra atvillant az agyamon, hogy galansan 
felajanlom az Escortomat cserebe, azzal nincs semmi 
gond es en majd elbibelodok a mustanggal :-)))))
--
Meszaros Geza
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Domi:
En a Zsilletol nem vennek hasznalt autot, de elotte nagyon alaposan
megneznem. Eleg szemet egy ceg, meg nagy spielerek.
Gumi:
Valaki erdeklodik Hankook gumi irant. En ismerek egypar gumitipust, ami jo,
pl.: Bridgestone, Pirelli, Michelin, Good-Year, Yokohama. Miert nem veszel
ilyet? Ezek tuti jok! Nem ezen kell sporolni. Pl. Kint voltam a Pannonia
Ringen 2 hete motorral haverokkal es nyomtunk egy par kort. Aztan elkezdtunk
beszelgetni, hogy ki milyen gumit szeret, meg milyent ajanl. A vegen arra a
megallapitasra jutottunk, hogy _csak a legjobbat_ eri meg megvenni. Motornal
persze ez sokkal kielezettebb mint autonal. De amig kint voltam a Ringen,
kb. 4 orat, 4-en estek el. Tobbek kozott az egyik srac is, akivel voltam.
Senkinek nem lett baja, mert versenypalya es van hely csuszni. A motor
megkarcolodott, es kisebb javitasra szorul, ami persze motornal igy is eleg
huzos. De szinte csak esztetikai. A srac azt mondta, hogy a kanyar vegen nem
tapadt a gumi es kicsuszott a hata. Hat itt mutatkozhat kulonbseg gumi es
gumi kozott. Kielezett helyzetekben, hataron autozva-motorozva. Egy motor
gumi 35-45 ezer Ft. Ha ezzel a par ezer Ft kulonbseggel meg tudok elozni egy
tobbszazezres javitast, esetleg serulest, plusz a borruha is megsinyli a
csuszast, akkor mar megeri, es higgyetek el a gumi nagyon sokat szamit.
Namost ezzel nem azt mondom, hogy allandoan szukseg van ra, de akarki,
akarmilyen lassan es biztonsagosan vezet, egyszer elofordulhat, hogy kerul
olyan helyzetbe, amikor a gumi minosege es ebbol kovetkezoen a tapadasa
eletmento lehet. ondoljatok el, hogy egy gumival el lehet menni 10-20 ezer
km-t siman. Azalatt mar ha csak egyszer segit, es a javitasi dijat
megusszuk, mar megerte. Szerintem kocsi gumik ara kozott sincs nagy
kulonbseg. Ugyhogy velemenyem szerint ne ezen tessek megprobalni sporolni.

Bizt. ov.:
Mar ket hete mindegyik iras arrol szol, hogy ki miert koti be az ovet. Most
mar kezd a konyokomon kijonni. Mindenki tudja, hogy kotelezo. Ha valaki nem
kapcsolja be, az az o dolga, a TB rendszer meg ilyen azt kessz. Motoron is
eloirjak a bukosisak viseleset, pedig en mar probaltam anelkul es varosban
sokkal elvezetesebb. De mindegy. Amugy szerintem a rendorok nem nagyon
nezik, nalam pl. addig szinte mar el sem jutnak. Szerintem mindenkinek sajat
joga eldonteni, hogy megszegi e a szabalyt vagy nem, en ezert nem baszogatok
senkit. A TB penzen meg nem az az evi par szaz serult fog meglatszani.
Azoknak a gyogyulasat ugysem abbol fizetik, mert a TB penzt addigra mar reg
ellopjak.

HAT:
Sajnos mostanaban nem jutok el egyik talalkozora se. Az eromuvesnel akartam
kerdezni, mikor olvastam, hogy vagy 30+ fos a lista, hogy itt senki nem
dolgozik rajtam kivul? Ugyanis a HAT csutortokon volt, amikoris en nem birok
szabadulni, vagy csak extrem esetekben. Soma otlete jo a szerpentines
dunantuli talalkozora. En Cseszneket ajanlanam. Ott lehet neki tolni a
kanyarban. Es az M5-tel meg felfele a szerpentinen is siman lehet elozni.
Gyorsabban megyek felfele, mint ahogy masok lefele. De ha egyszer mar lesz
normail idoben talalkozo en mennek.

Buzuki:
Egy ismerosom most karambolozott Buzukival. Nekimentek egy fanak. Ugy 30-al?
Sokkal tobb nem lehtett, mert a Buzuki kibirta es az elol uloknek nem lett
semmi bajuk, mindketten be voltak kotve. Na most jon a poen: A bal elso
helyen ulo enyhen tusulyos ffi sofor BIZTONSAGI OVE KISZAKADT AZ OSZLOPBOL.
(Nesze neked bizt ov, mi...?) De sebaj, mert annyira azert megfogta, hogy a
kormany ne verje ki az osszes fogat, de enyhebb arcserulesekkel meguszta
EDDIG, mert meg NINCS vege. Amikor lenduletbol hatraesett,  KISZAKADT a szek
a padlobol, es szekestol raesett a mogotte ulo labara, aki most egy fele
evig allitolag nem tud majd jarni, utana is csak jarogeppel, de semmikeppen
sem normalisan. OK. A jobb elso ulesen ulo mama sulyatol nem szakadt ki a
bizt ov, de hatraesteben o alola is kiszakadt az ules. Hat ehhez csak annyit
tudnek hozzafuzni: Vegyen Buzukit, aki ra van szorulva. Ha beulsz egy ilyen
halalautoba, tok mindegy, hogy az ovet
becsatolod-e vagy nem 80kg felett. A CRX ehhez kepest a biztonsag szigete. A
MI AUTONK! De ne mi dogoljunk meg benne. Hogy lehet ekkora fost eladni? Ez a
tomegek szandekos megtevesztese es atverese. Egy masik ismerosomnek mikor
felemeltek a kocsijat 4 helyen alatamasztva, kettenyilt a kaszni a 2 ajto
kozt. 4 ajtos volt a Buzuki, tehat az elso es hatso ajto kozott szepen
elvalt az anyag. Mekkorat csavarodhat akkor a kaszni kanyarban. Olyat is
hallottam, meg nem lattam, hogy jo magas jardara felallaskor kilovi az elso
uveget. Most nem szeretnem ha duhos Buzuki tulajok a leveleikkel
bombaznanak, hogy marpedig a "Mi autonk" reklamban csak azt mutatjak, hogy a
Lajos mennyire kiegyensulyozott, mert van neki Buzukija, de nem szolnak egy
szot sem arrol, hogy a kocsi szetesik, megreped es szetszakad idonkent, meg
hogy az interneten vannak rola torestesztek, es ott napnal is vilagosabban
latszik, hogy az uj Buzuki magasan lehagyta a Saab-ot a toresteszteken, ami
pedig a Merci, Volvo es a BMW elott van joval. Szeretnem ha az osszes Buzuki
tulaj tudna mekkora eletveszelyes SZART vett. (Ha idaig nem tudta volna,
akkor most vegye tudomasul.) Es jobb ha ezzel tisztaban van, pl. sebesseg
megvalasztasanal, meg mikor velem emberkedik az autopalyan 120-as
vegsebesseggel szaguldva (szinte repulve). En nem mennek csak 60-nal, vagy
lassabban. Szoval MI AUTONK, erre vagyunk kepesek, japan segedlettel.

Radiotelefon.
Most vettem egy par honapja fos Nokia 8210-est. Azert fos, mert 2 honap utan
mar nem vibralt es mar vissza is vittem garancialis javitasra. Szoval ehhez
sincs autos keszlet, meg semmi, csak egy snassz James Bond szet. Szoval
egyreszt nem ertem hogy gyarthatnak manapsag olyan telefont, amihez nincs
autos kihangosito szerkezet. Holott mar mindenhol kotelezo. Azonkivul nehogy
mar vegyek egy bazi nagy teglat, meg egy hatizsakot a cipelesehez, azert
mert csak ahhoz lehet kapni autos szettet. Tovabba ez a hangtarcsazas szart
sem er, mert eloszor is meg kell nyomni jo hosszan egy gombot. Nokianal
ennyivel mar fel lehet hivni valakit (9 embert) memoriabol. Aztan kocsiban
beuvoltod a nevet, megvarod, mig a telefon kikeresi a megfelelo hangmintat,
amit utana visszamond, de ha ezt nem hallanad a zajtol, akkor lesheted, hogy
azt hivja-e, eltalalta-e a kivant szemelyt. Szoval csak a problema meg a
bonyolultsag van vele. En siman kezbol szoktam telefonalni. Szerintem
mindenki el tudja donteni, legalabbis en velelmezem (holott tudom, hogy
vannak teljesen hulyek is, de a tobbseg azert csak nem az...., vagy
megis.....?), hogy meddig bir az utra koncentralni telefonnal a kezeben es
ehhez kapcsolodo gondolatokkal az agyaban. Szoval szerintem ezt a temat is
le lehetne zarni gyorsan. Erre is van szabaly, nem kell meggyozni senkit. Be
kell tartani.

Udv mindenkinek,
Vaddiszno
+ - Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerbisztok.

Uj helyet lehet felvenni a trafipax listara:
A Nagykorosi uton, az autopiaci leagazasnal a lefordulosavot merte 
ma egy feher favorit. Azt hiszem en is beleszaladtam. :((( Az 
erdekesseg, hogy utan egyszem motoros rendor allitgatta a kuncsaftokat
ram nem is figyelt. Ami meg erdekesebb, hogy a mero ember folyamatosan 
irta az adatokat egy papirra. Talan nem is volt film a gepben? Majd 
kiederul.

Nagykekesi Arpad
 Blue ENTER Bt
T:+36-30-9544-480

Ui.: van mar osszesitett trafipax terkepunk vagy listan?
+ - Oz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Nos Krisztian, velem egy oznek volt baja, es akadt a lokharitom utjaba. A

Es megusztad egy lokharito repedessel?
Es az oz?

Milyen autod is van?



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - hankook (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valaki tud marasztalo vagy dicsero vagy
>akarmilyen velemenyt mondani a HANKOOK
>autogumikrol?

Egy nemet tesztben (par eve olvastam)
Leverte az egesz mezonyt, a ketszeres aru
Michelin-t is belertve.
Persze az mas tipus is lehetett.
SZVSZ tudja azt amit egy atlag guminak kell tudnia.
Atlagos korulmenyek kozott tartosan, megbizhatoan
viselkedik (mint egy Daewoo.)

Persze ha emberkedni akarsz, vegyel nevesebb
es peresebb gumit.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re:: kotelezo biztositas - nem ertem II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Géza!

Ezt írtad:
>Olvasom az Autoseletben (A Magyar Autoklub lapja)
>Mayer Tamas (Brokernet) tollabol...

>> A biztositasi szerzodessel nem rendelkezo uzembentarto
> >alltal okozott kar megteritese iranti igenyt a karosult a
> >Biztositok Szovetsegevel szemben ervenyesitheti. Hasonlo
> >a helyzet, amikor ismeretlen gepjarmuvel Magyarorszag
> >teruleten okoznak kart.

Ez kapásból hibás!  A MABISZ a biztosítással nem rendelkezo, ismert 
(egyébként, hogy derülne ki, hogy nincs biztosítása) üzembentartó által 
okozott kárt téríti. Ismeretlen károkozó esetén csak a személyi sérülésre 
van lehetoség fizetni, dologi kárrá NEM! Tehát ha valakinek éjjel 
összetörik az autóját és lelép a károkozó, hogy nem lehet megfogni, akkor a 
MABISZ sem fizet.

>Eddig az elozmenyek es most jon amit nem ertek. Valaki
>magyarazza meg - legyetek szivesek.

>> A szovetseg azonban csak olyan mertekig all helyt, amilyen
> >mertekben a karosult a karat a tarsadalombiztositas, vagy
> >a vagyon es felelossegbiztositas alapjan (Casco kivetelevel)
> >nem kovetelheti.

A PTK. kimondja, hogy káron szerezni nem lehet, ezért több biztosítási 
fedezet esetén is, az együttesen fizetett kártérítés nem haladhatja meg a 
kár összegét. Magyarul, ha van két biztosítás, ami közül az egyik 50 
petákra ad fedezetet, a másik meg 30-ra, és van egy 70 petákos károd, az 
elsore rendezed 50 petákra, a második csak 20 petákot fog téríteni. 
 Ugyanez a helyzet akkor is, ha második korlátlan fedezetet nyújt, ekkor is 
csak 20 petákot fizet. Kb. ezt mondja ki a fenti mondat.

>Zomeben ugyanazt irtatok.
>Ha egyebb biztositasaim kevesebbet teritenek, mint az "ellenfel"
>kotelezo biztositasa tenne, akkor a Biztositok Szovetsege
>kipoltolja a kulonbseget (ha jol ertem).
>Volt egy-ket valasz, aminek gazdai meg melyebben jarnak
>a sotet erdoben mint en :-))))))))))))

Hát, ez igencsak kapitális zöldség. Ha van a károkozónak érvényes kötelezo 
biztosítása, akkor annak biztosítójával kell egyezkedni kártérítésrol 
(kevés-e vagy sok), hiszen o áll helyt a károkozó helyett.  A MABISZ 
ilyenkor be sem lép az ügybe.

Hogy világossá váljon a dolog: Magyarországon létezik egy ún. Kártalanítási 
Számla, ami lényegében a kötelezo gépjármu-felelosségbiztosítás 
(továbbiakban gfb) garanciaalapja. Az egész gfb lényege a vétlen károsultak 
védelme (ezért kötelezo), és, hogy  ne legyen lyukas a védoháló 
(biztosítatlan vagy ismeretlen károkozó), ezért van szükség a 
garanciaalapra. A Kártalanításí Számla kezelését (Nemzetközi Zöldkártyás 
ügyekkel egyetemben) a Magyar Biztosítók Szövetsége Gépjármu Kárrrendezési 
Iroda végzi. Persze, a károkozótól a kifizetett kártérítést akár jogi úton 
is behajtjuk. Mivel a GKI-nak gyakran bírósági eljáráson keresztül kell 
igényeit behajtani, kárrendezésnél a leheto legalaposabb anyagot kell 
összeállítani, tény, hogy a MABISZ GKI kárrendezése gyakran lassabb, mint 
egy biztosítótársaságnál, aminek nincs ilyen feladata. A 
biztosítótársaságok a gfb díjbevételük bizonyos százálékát erre a 
Kártalanítási Számlára kötelesek átutalni. Sarkítottan lehet mondhatni, 
hogy a biztosítatlanok okozta károkat is biztosított ügyfelek állják.
A gfb-t szabályozó kormányrendelet megtalálható 
http://www.mabisz.hu/informacio/58.html címen. Kérdésekkel  
emailre is lehet fordulni.

Üdvözlettel
Szilágyi József
Fomunkatárs
MABISZ
+ - hatso fek HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nemreg kicsereltem a hatso fektarcsakat, es beteteket is,
plusz felujittattam a fekmunkahengereket. Azota fekezeskor
eroteljes bugo hang hallatszik hatulrol, miutan par kilometert
gurulok es felmelegedik a tarcsa+betet. Mi lehet ennek oka?
Tarcsa vadonat uj, es bar van jateka, az nem tobb max. fel
millimeternel, szerintem ez keves hozza. A fekbetet MetalFren
nev alatt fut, es lyukacsos/porozus szerkezetu, felulete gyorsan
uvegesedik. O lehet a gonosz? /Nem szorul/


Szabolcs
Lancia Dedra 2000TD
+ - Elado Ford Scorpio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado sorba kerult a subject-beli auto. Parameterei a kovetkezok:
1989-es 2.0i DOHC 120LE, benzin-gaz uzem, 5 ajtos, mahagoni metal,
serulesmentes!!!
Gyari extrak, ugymint pluss belso, szinezett uvegek, napfenyteto,
allithato kormany- es ulesmagassag,
el.ablakok, szervo, ABS...+ 3. feklampa + SONY rm. levehetô elolapos,
4X35W + 2 teli gumi.
Rendszeresen karbantartott, nem lelakott, zsir uj kipufogo leend rajt
tovabba uj gyertyakabelek,
uj also lengokarok, futomu-allitas es olajcsere utan van...
Ismert hibai: hatso kerekiv "megindult" (tipushiba) valamint a
katalizator ki van belezve
(szetesett benne a keramia, leszedtem, kipiszkaltam belole, visszaraktam
:)). Masrol nem
tudok. Fogyasztasa gazbol (labtol fuggoen) 11-13 liter, benzinbol
8.5-10.5 liter vegyes
hasznalatban.
Muszaki ervenyes 2001.05-ig.

Iranyara 860.000 Ft.
Erdeklodni lehet kovetkezo tel.szamokon: 265-8808 (munkaidoben) vagy
20-9165-707

Ropi
+ - Zar nyitva; AirBrush (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

____________________Zar nyitva_____________________
VAti irja:
>>>>>
En -tudomasom szerint- mindig bezarom, vagy belulrol lenyomva
a pockot, vagy kivulrol kulccsal. Ennyire hulye nem lehetek,
hogy ilyen sokszor elfelejtsem aztan megis ugy emlekezzek,
hogy bezartam.

Nem lehet hogy ezen gyakorolnak a tolvajpalantak?
Jart mar igy valaki?
>>>>>

Huhh! A hideg futkos a hatamon!
Aszittem, hogy csak en vagyok figyelmetlen hulye, de en is ezt tapasztal-
tam meg par eve a kispokomon a jelenseget!
Az a baj, hogy nem figyeltem elegge sosem, igy nem emlekeztem reggel,
hogy en hagytam-e nyitva, vagy a fent emlitett eset forog fenn!
Mindig a betont verdeste az allam es az elsoknel meg meg voltam gyozodve,
hogy azon a kornyeken kizart a dolog (Kispest, Wekerle) es en vagyok a 
f@sz, de a 8. utan mar kezdtem en is gyanakodni! (Lassu vagyok mi? :o))

Asszem jobb lesz ha kicsit figyelunk!!!!

_____________________AirBrush_______________________
VTI irja:
>>>>>
a magantelefonja. Igy talan olcsobb. Ha keresed hivatkozz a Hondaklubra.
Megpr
obalok kepet kuldeni a "szetszakadt motorhazteto" keprol ami a hetvegi becsi
Ho
nda talalkozon nagy sikert aratott es az o munkaja.
>>>>>
Uhhhh! A kepbol tudnal nekem is kuldeni? Naaaa! Leccci! Apuciiiii! :o(
Koszi! :o)

Megyek, pussz!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - SEGITSEG - HONDA TUNING (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Tudna nekem valaki tanacsokat adni HONDA tuningra.
A kovetkezo autorol lenne szo:
Honda Civic 1.5 SOHC Vtech 1998-as
Teljes tuning erdekelne. Ha lehetseges akkor weboldalak cimeit is varnam.

Elore is kosz

Peter
+ - tune (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello.

Nekem egy Fiat 127-m van (903cm3) és ehhez keresnek szakirodalmat, stb.
Valamint érdekelne tuning ezzel kapcsolatban, mivel elég sok féle variációt
kaptam-találtam, de a legtöbb nehezen kivitelezhető. Keresnék még ehhez a
gk.-hoz elektronikus gyujtást vagy kapcs. rajzot. Előre is köszi.

Gubo
+ - Re: *** HIX AUTO *** #880 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Úgy néz ki, lecserélném a Scorpio-t egy Mazda 626-ra.
>Van valakinek tapasztalata ilyesmi autóval?
>A válaszok magánba (is) jöhetnek, valszeg nem érdekli az egész listát
>a téma...:)))

alan igen, ha valaki autot akar venni..
Ismerosom rokontol vette ennek a 2.0-s 8 szelepes verziojat..
Az auto 91-es, jelenleg 160e km-t futott, az idaigi meghibasodasainak szama 
: 0
Azthiszem, ez az ertek magaert beszel, olaj meg levegoszuro kellett bele, 
meg ami kotelezo volt, ezenkivul semmi az egvilagon. Vezettem is az autot, 
azonkivul hogy nem egy dinamikus joszag nincs baja, es annyit valtozott az 
idok folyaman hogy 170-180 lett a vege, pedig ez ment 200-at is fiatal 
koraban.
Nekem az auto kivulrol, es belulrol nem tetszik, mindenesetre megbizhato 
egy joszag, ha egy jo allapotut sikerul talalnod szerintem jol jarsz...

Ant
+ - Re: kipufogomeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem a kamerazas csak kamu. Egyertelmuen az idosebb autokat allitjak
le. Ne mondja mar nekem valaki, hogy kameraval lehet a legszennyezest merni
mert leulok! :) Ha meg fustol az anelkul is latszik. A zoldkartya is
alapjaraton keszul, szoval meg ha 2-esben 60-nal fustol is az alapjaraton
nem biztos hogy meglatszik. Ezert kellene alapjarati legszennyezest merni
kameraval, szoval ongol megint... Magasabb fordulaton a kopott motorban tobb
olaj kerul az egesterbe, igy kulonbseg adodik az alapjarat es a tenyleges
hasznalat kozott.

--
SzaboZE, mailto:


> wrote in message news:...
>
> Hali,
>
> No es akkor jon a rutin :)
> Ezt mar a skodaval eljatszottam, mert annak szerintem olyan
> magas volt mindene, hogy kitiltanak vele ;) (szar volt, na)
> Szoval amikor meglattam egy ilyen merot, akkor azonnal
> tovignyomtam a kuplungot, alapjaraton azert csak kevesebb jon ki
> belole, mint 2-ben 60-nal :)
>
> ADios
>
>
> Lantos, Tibor
>       | http://www.lantos.net
>    ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
> /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
>
>
>
+ - Re: Mazda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

1.8-as letezik, de nem is ertem miert kell  a forgalmit megvaltoztatni? A 2
literes 199x cm3, ez pedig az 1.5-2.0 -ban benne van. A 2.2-est pedig 1.8-ra
minositeni felesleges, amikor a 2-es is belefer a kotelezobe. Akkor mar
inkabb kevesebbet csalnak. Motorszam alapjan lehet megtudni a motor tipusat.
A 323-sorozaton a B6 peldaul 1.6. Gondolom B vagy C vagy D8 lehet a
kezdoszamjegy.

--
SzaboZE, mailto:


> wrote in message news:...
>
> Sziasztok!
>
> Úgy néz ki, lecserélném a Scorpio-t egy Mazda 626-ra.
> Az illetô autó 1990-es évjárat és 1.8-as 12 szelepes motor van benne.
> Létezik ilyen egyáltalán vagy csak a forgalmiban lehet 1.8 a biztosítás
> miatt?
> Van valakinek tapasztalata ilyesmi autóval?
> A válaszok magánba (is) jöhetnek, valszeg nem érdekli az egész listát
> a téma...:)))
>
> Köszi
> Ropi
>
>
>
+ - Re: Uj auto + Kisebb morgasok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Attila!

A AUTO 0880-ban irta Antal Attila >:
[...]
> Most vezettem meg csak eloszor eletemben
>Trabit, de megertem a Trabisokat, hogy milyen feeling-je van
>a dolognak !

A Trabisok neveben is udvozollek korunkben! :-)

>A motor vegulis nem gyenge a kasznihoz,

Ketutemu mivolta miatt jo nyomatekos.

>a valtot hamar megszoktam (4 probalkozasbol
>kisakkoztam a sebessegek helyet...),

A valto mindenkinek gondot okoz az elso idoben, de ha
megszokod, termeszetes lesz.

>fura, hogy az index nem jon vissza,

En meg pont a visszajovos indexet utalom. Ket ok miatt.
1. Surun elofordul, hogy az index kirakasa utan meg az
ellenkezo iranyba kell tekerni a kormanyon. Peldaul bal
kanyarban jobbra leteres. Ilyenkor kiteszem, kanyarodok, o
visszaveszi, rakhatom ki megint. Vagy eppen ugy all a kormany,
hogy ki se tudom tenni (elsosorban Ladarol van szo, annal
szokott ilyen gondom lenni).
2. Esetleg olyan kis merteku kormanymozdulat kell a manover
vegrehajtasahoz, hogy nem veszi vissza magatol az indexet. Ha
hozzaszoktam, hogy automata, akkor esetleg ugy is marad. Es
ugye mindenki tudja, milyen kellemetlen az ilyesmi...

Szoval en szemely szerint remekul megvagyok automatikus
visszateres nelkul is. Beidegzodott mozdulat ahogy a kanyar
utan visszaveszem az indexet. Olyan is elofordul, hogy pl.
jobbkanyarban elfelejtem kirakni, aztan a kanyarodas
befejeztevel visszaveszem. Azaz balra kezdek indexelni :-)

>ha meg en veszem vissza neha dudalok es az utcasarkon meg
>csak bamulnak, hogy az orult miert dudal kanyar utan ?!

Ismeros jelenseg... :-)))
Tul erzekeny a kicsike :-)


>Van borbevonatu kormanyom !!! A tulaj rakott ra valami egeszen
>jo fogasu valodi borbevonatot, egesz jo. A fek is fog, de azert
>valahogy 60 km/h felett nincs meg az a nyugodt Omega erzesem...

Na igen. Ezzel tisztaban kell lenni, a fekek nem valami
kolosszalisak :-(

>Minden zorog, csattog, kicsit fustol is neha, de szuperjoooo
!!!

Az a jo, amikor mar hosszu ideje elsz egyutt a kisautoval, es
minden zorejet ismered. Nekem is majdnem mindig ad valami
hangot, de erdekes modon mindig mas. Vannak persze uj jatekosok
is, ilyenkor vagyok nyugtalan, hogy mi a fene ez?
A multkor volt egy igen bosszanto zorgesem. Azt tudtam, hogy a
muszerfal a ludas, de sokaig nem jottem ra, hol es hogyan.
Aztan hirtelen otlettol vezerelve megneztem a kozepso felfogato
csavart. Laza volt...

>Ha a benzincsapot nem felejtem el kinyitni,

Hanyszor szivtam mar miatta... :-)
Sosem zarom, csak ha nyomos indokom van ra. Emiatt nincs is meg
a berogzodes, hogy nyitni kell. Szerencsere a motor
viselkedesebol (meg az atfolyasmero jelzeseibol) rogton
eszreveszem, hogy mi a baj, es tudok gyorsan korrigalni,
lerohadas nelkul.

>akkor hosszabb tavra is erdemes elindulni,

Erdemes, de nem valami nagy elmeny... :-(

>de a tankolasnal egy kicsit elbizonytalanodtam:
>Ott hadonasszak a meleg motor felett a toltopisztollyal ???
>Kesz eletveszely !!!

Erdekes, nekem ez meg sosem fordult meg a fejemben...

>Azutan tankoltam 16 litert es tele lett (volt benne
>elotte ~8 liter).

Mostanaban en is 2 vagy 3 ezerert tankolok, egesz gyorsan
megvan :-)

>Az Omeganal addig megittam egy uditot, mire
>a 75 literes tank megtelt... :-)

Most kepzeld el, hogy nezne ki a Trabi motortereben egy akkora
tank? :-)


>Nagyon sportosan ultetett rugozasa van a Trabinak...
>Ramentem egy kavicsra, es majdnem kiesett a fogtomesem :-)

:-)

>Fura meg, hogy eroteljes fekezeskor neha le akar allogatni,
>ezert
>meg kell osztani a fek/gazfroccs modot a folyamatos uzemhez.

Ez viszont rendellenes. Valami nem stimmel!

>Visszaterve az eredeti feltevesre: ezek szerint 2 honap mulva
>az automata Leon-ban potencialis veszelyforras lehetek majd a
>kozlekedesre nezve... :-)

Igen, persze... ;-))))))

Tényleg, mi ujsag a futessel? Eleg hidegek manapsag a reggelek!
Hala a futheto ulesnek, engem nemigen izgatnak a minuszok... :-)


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re1:Airbrush,Celica,M0,Atiratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
Re: Kep festese kasznira ( 18 sor )

Sziasztok!

Airbrush tema:
>Nem tud valaki veletlenul olyan helyet Mo-on, ahol vallaljak
>tetszoleges kep kasznira torteno felfesteset?
>Legyszi cc.-zetek a valaszt, mert nem vagyok listatag. Koszi.
Bence Zoltan Airbrush festo: 06-30-9709-161. Az egyik legjobb itthon.
A csepeli Poli Car-nak dolgozik, akik a Magyar Autoklub autoit is festik, de ez
 a magantelefonja. Igy talan olcsobb. Ha keresed hivatkozz a Hondaklubra. Megpr
obalok kepet kuldeni a "szetszakadt motorhazteto" keprol ami a hetvegi becsi Ho
nda talalkozon nagy sikert aratott es az o munkaja.
____________________________________________

Celica tema:
>Meg kell jegyeznem, szebbet tenyleg keveset kapni, az uj Celica nagyon >szep..
.:-))
Hmm. Inkabb ugy mondanam hogy kezdem megkedvelni.
SzVSz az  new edge design ebben az autoban nyert ertelmet. (bocs Mr Fo
rd)
De ha alkalmunk lenne egy zart palyan hasonlitani a ket autot, rajohetnenk a sp
ort- es az utcai versenyauto mibenletere, mert eredetileg ezen akadtunk meg ugy
ebar.
_______________________________________________

M0-as tema:
>Van bizony... Termeszetesen az emberek a hibasak...
>De egy kicsit az ut is...mert ha mar majdnem ugy nez ki (mert
>2x2-es, es eleg szeles), mint egy autopalya, es emiatt a sok
Szerintem kurva keskeny az M0. Legalabbis a savjai. Ket teherauto egymas mellet
t szinte nemfer el!!! Ez a masodik legnagyobb hibaja!

>barom azt hiszi, autopalyan van (hiaba a 80-as tabla), akkor
>legalabb tenyleg egy elvalaszto korlat legyen, vegig...
Na ez az elso legnagyobb hibaja!
>Az utakat azokhoz a hulyekhez kellene tervezni, akik autoznak
>rajta...
Milyen igaz:) Es sajnos azokhoz a hulyekhez igazitjak a sebessegkorlatokat is, 
amit mi is betartunk, ha nem akarunk bajt.
De hogy megoldast javasoljak legalabb egy, de inkabb ket savot kene mellehuzni.
 + egy sav eseten meglenne az elvalaszto soveny helye, + ket sav pedig normalis
 meretu savszelessegel megaldott 2X2savos ut is lehetne elvalasztoval= autopaly
a = 120 = lehet dongetni es nem fordulnak meg a torokok:)  (se)
___________________________________________

Atiratas tema:
Itt a szomszedos BMW szalonban 2000Ft elleneben atiratak ket kollegam autojat i
s. Mashol nincs ilyen? Erdemes elgondolkodni rajta:2000<?>1nap
_________________________________________

VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: *** HIX AUTO *** #880 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> (Csak egy szempont: Kiprobalta valaki, hogy egy swift mondjuk 
> harom szemellyel, 140-rol mekkora tavolsag alatt all meg...?  

Kiprobalta mar valaki a haromajtos swift-et 2-nel tobb emberrel? :)
Mondjuk Paksra igy mentem, de az a szerencsetlen hatul 
igencsak szenvedett :)

Amugy az M1-M7-en fekeztem mar nagyot az astraval (4 
emberrel). Mondjuk a kovetesi tavolsag nem volt epp szabalyos, de 
haladt a sor rendesen. Aztan egyszercsak ok nelkul megallt (az 
elagazasnal mar nem volt dugo, addig se baleset, se lezaras). 
Nem tudom 100%-ra, hogy meg tudtam volna allni, vagy sem, de 
mivel feltettem az auto segget is, inkabb a funyirast valasztottam 
(belso sav).Ott meg szepen kugurultam, atan visszasoroltam.
Tanulsag : nem menetkozben beszeljuk meg, hogy milyen zenet 
hallgatunk :)

Amugy emiatt visszasirom a pickupot. Fekeroszabalyzo rulez. 
Miert nem raknak ilyet szemelyautoba?

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Az uj Carrera GT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Erdekessegkent, ha valakit erdekel.
Most mutattak be a parizsi autokiallitason a targyban nevezett
csodat, ami uj dimenziokra helyezi a sportauto gyartast.
A szive egy 5,5 literes V-10-es szivomotor, 600 Nm forgonyomatekkal
8000-es fordulattal percenkent. A vegsebessege 330 Km/h folott van.
Allitolag ilyen sebessegnel az autopalya kerekparut mereture szukul be
a vezeto latomezejeben.
Hatsebesseges valtoja van, gyorsulasa 100-ra 4 mp alatt, 200-ra 10 mp
alatt. (!)

2003-ban indulhat a korlatolt darabszamu sorozatgyartas, ha a piackutatas
adatai kedvezoek es a gyartas mellett dontenek.
Ideje feladni a megrendelest es elvenni az asszonytol a hitelkartyat, mert
az
ara egy picivel tobb, mint 700 000 DM !

A kovetkezo cimen ket foton lathato a csoda.
http://www.porsche.com/german/aktuell/pressemitteilungen/000928.htm

Udv.: Misi
ICQ 79457784
www.nexus.hu/misi-nagy
+ - Nem volt gyenge (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Szeretnem elmeselni ujaszuletesem tortenetet.

Szepen baktatok a Robert Karoly krt-on, a Vaci ut felol a kerepesi fele.

A vidampark mellett megallok a sor vegen. En voltam az utolso kocsi, es
a csomagtartoban meg a hatso ulesen bent volt egy 1,5 meteres fem
szekreny (rack). A legbelso savban alltam a villamos sin mellett.
Egyszercsak latom a kulso tukorben, hogy jon egy IFA a lejton. KB
70-nel. Es csak jon, csak jon, csak jon es ba*zik fekezni.
Az utolso pillanatban kislisszoltam a villamos sinre, az IFA kb70-80-nal
5 cm-re mellettem beleallt az elottem levo Citroen Berlingo hatuljaba.
DE fekezes vagy duda vagy barmi fele jelzes nelkul. Szegeny Citroennek
lehajtotta a tetejet, kette torte a padlolemezt, es beletolta az elotte
levo Opelbe az belement egy Mercibe az egy Saabba az egy Fiatba az egy
Ladaba. Szerintem a lada azert nem ment bele az elotte alloba mert
elindult a kocsisor. Mikor eljottem azon gondolkodtam, hogy mivan akkor
ha engem kap el hatulrol. Valoszinuleg a szekreny eltori a gerincem es
betol a motorterbe. Szerencsere senkinek nem lett komolyabb baja mert a
Citroennek ures volt a raktere es mikor meglokte az elotte levot kinyilt
a legzsak.

Ezentul jobban nezzetek a hatatok moge mint elore

Ja Van egy elado autom surgos lenne eladni mert epitkezem es kell a love

A kocsi egy 1992.novemberi Daihatsu Charade 1000cm3, benzines
katalizatoros, 5 ajtos ,5sebesseges, sotetkek. Vonohorog, radios magno,
elso kodlampa, kihangosito, potfeklampa. 2002 aprilisig van ra muszaki.
Tip-top az auto nem is szivesen valok meg tole de muszajjjjjjj sajnos.
En olyan 5-5,5 literrel jartam vele, ja 100.000 km van benne. Szeretnek
olyan 800.000 ft korul kapni erte. De lehet alkudni.

Legyetek jok.

U.i.: Ha legkozelebb lesz talalka en is csatlakoznek a konvojjjjjjhoz
egy Golfal.

                                              Gyugyo
+ - hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Altalaban van egy cso a kiegyenlitotartalyon felul ami a szabadba nyilik
es ezen tavozhat az expandalt viz ha akar de elarulom hogy az elso
alkalommal amikor rendesen felmelegszik a motor ugyis elfolyik ami nem
fer bele.
Ebbol kovetkezik, hogy ha telerakod a tartalyt az pont olyan mintha
kiontened a hutofolyadekot a foldre. Ami viz eseteben nem olyan nagy baj
de a fagyallo helyen meg a fu sem no evekig.

 Gyugyo
+ - Re: rejtelyesen nyitva levo zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
> 
> Mar vagy 6-8x elofordult, hogy reggel a 120-as Skodri jobb
> elso ajtajat nyitva talalom. (nem kitarva, hanem ugy, mintha
> csak becsaptak volna es nem zarjak kulcsra.) Ja, utcan parkol
> szegeny, nem mindig elegge vedett helyen.
> 
> En -tudomasom szerint- mindig bezarom, vagy belulrol lenyomva
> a pockot, vagy kivulrol kulccsal. Ennyire hulye nem lehetek,
> hogy ilyen sokszor elfelejtsem aztan megis ugy emlekezzek,
> hogy bezartam.
> 
> Nem lehet hogy ezen gyakorolnak a tolvajpalantak?
> Jart mar igy valaki?
> 
> udv: VAti

Szia. 

Nem hiszem, hogy rajta gyakorolnanak, mivel a Skodat nem egy 
nagy kunszt kinyitni. Ami neha nagyon hasznos is lehet, ha sikerul 
racsukni a kulcsot.
Szoval a mienk pontosan ugyanezt jatszotta el, de csak akkor, ha 
becsapas elott nyomtuk le a futyit. Ajtocsukas utan egyszeruen 
kiugrott. Gondolom valami kenes problema lehetett, mert 
zarolajozas utan megszunt.
+ - re: tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A chiptuningrol szolo irasomra Norbi azt kerdezte, hogy akkor ne is
tuningoljunk, mert akkor csak rosszabb lesz. 
Nem, en egyaltalan nem ezt mondom, csak azt hogy ne eszetlenul, hanem ugy
hogy kesobb ne csak a penzt vigye mert hamar szetvagja a motort es hogy
oromunk legyen benne. Hiaba a "jol" sikerult tunning, ha 20 litert fogyaszt
es kesobb nincs penzunk benzinre vagy mindig kiegeti a dugattyutetot, m,ert
akkor ez nem orom, hanem bosszusag az egesz. Persze erre kell szamitani
annak aki tuningol, de azert a rizikot lehet esszeru keretek koze szoritani.

A masik dolog, hogy azt tartom rossznak, ha valaki csak a chip
tuningolasaval akar elorelepni. Az a chip a kocsiban optimalizalva van egy
fejta hardverhez. Persze vannak szorasok es rahagyasok, de ezek csak nehany
szazlekosak. Nem igaz az amit ezek hirdetnek, hogy boven van rahagyas. Miert
lenne. Ha egy motorbol ki lehet hozni 85 Le-t megfelelo emisszio es egyeb
ertekek , illetve tartossag mellett, akkor miert fejlesztene egy gyarto 75
Le-re a motort, amivel hatrebb kerul a versenyben. Ezt nem teszik meg. Ami
rahagyas van az azert van , mert a nagy darabszamu gyartas miatt a nagy
szamok torvenyenek megfeleloen lesznek rosszabb es jobb darabok is, igy
minkettohoz jonak kell lennie a vezerlesnek. De ez a mai vilagban, ahol nagy
pontossagu szamitogep vezerelte gyartosorok vannak igen kis szazalekos arany
igy a rahagyas is igen kicsi. Ha csak ezt akarjuk kihasznalni, akkor kar a
penzert, mert az eredmeny nem latvanyos csak sok penz. Amire a chip tuning
mesterek vallalkoznak, nevezetesen, hogy komoly elorelepest tesznek
teljesitmeny es nyomatek, azt csak olyan aron tehetik, hogy a motor mar
messze nem optimalisan uzemel. Itt nem csak arrol van szo, hogy a
kornyezetvedelemmel kene foglalkozni, de ha egy motorban pl megemelkedik az
NOx ertek az nem csak a kornyezetnek rossz hanem a motornak is , mert ezt
peldaul koros homersekletnovekedes okozza. Ezt a tulzott homersekletet
esetleg a motor kopogassal halaja meg , amit az elektronika mar nem tud
rendesen kezelni. A vegeredmeny az lehet hogy valami feladja a harcot es
tonkremegy. Persze ezzel a chip iroja nem torodik, mert nem az o kocsija. 
Ha valaki rendesen tuningolta a motor hardver reszet, vagy valamelyik reszet
akkor persze kell a chip tuning hiszen a vezerlest hozza kell optimalizalni
az uj parameterekhez. Nyilvan nem lehet egy normal uzemhez optimalizalt
vezerles jo egy tuningolt uzemhez. Tehat akkor jo a tuning, ha azert az
esszeru kereteken belul (mindket iranyba) optimalisan mukodik a motor.
Persze ezt tulzasba sem szabad vinni, mert aki tuningol, az egy kicsit
lazithat a kornyezetvedelmi eloirasokon, hiszen ha azt figyelnem, hogy ne
legyen tobb a HC (szenhidrogen)ertekem, akkor nem sokat fogok elerni, mert
nagy terhelesnel igenis benzin tultengesre van szukseg es ez emeli a HC-t.
Ezt a kornyezetvedelmi eloirasok nem engedik meg, de ez ebben az esetben nem
annyira fontos, persze megint a kereteken belul, mert ha tul sok, akkor az
mar baj a motornak is. Tehat nem jo ha fossa a fustot tuning cimszo alatt. 
Tehat osszefeoglalva tunigolni jo csak esszel. 
Ja es ne felejtsuk el, hogy az igenyes motortuning a fekekkel es a futomuvel
kezdodik, mert ov ide, plusz Le oda, meghalni nem erdemes, marpedig nemcsak
menni kell, henm megallni is es kanyarodni is!!!!

Udvicsek,
Walter
+ - Elektronika beepitese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valaki koztetek, aki epitett mar 
be autoba, belso terbe (muszerfal meg 
ilyenek) elektronikat, LED-es es egyeb 
digitalis kijelzessel mukodo muszereket 
vagy hasonlokat.

Olyanra gondolok mint digitalis sebessegmero, 
fordulatszammero meg egyebek vagy LED sorral 
kijelzett olajnyomas, benzinmennyiseg.

En is szeretnek ilyet csinalni, de segitseg 
kene, mert nulla benne a gyakorlatom. Es 
most vetodott fel pl. olyan kerdes, hogy 
milyen alkatreszek milyen homerseklettartomanyokat 
birnak. Mert hat telen mondjuk lehet minusz 
20 fok is.

Ha valaki lenne koztetek, aki tudna segiteni, 
legyszi irjon nekem maganban (is)! 

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/
+ - Re: Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [Slovak Republic]
>Temakor: Hutoviz ( 12 sor )
>Idopont: Wed Sep 27 02:04:16 EDT 2000 AUTO #880
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Hello,
>
>lenne egy surgos kerdesem:
>mi tortenik, ha valaki elfeledkezik a MIN/MAX jelzesrol
>es a hutovizet mindig csordultig tolti a kiegyenlito
>tartalyba? Hova tavozik a felesleges le? Fel vannak
>a hutok vagy a kiegyenlito tartaly szerelve szeleppel,
>ahol expanzio eseten tavozhat a felesleg?
>
>Koszi:
>
>Csaba
>
>
Altalaban van ilyen szelep a tartalyokon, de
hosszutavon nem ajanlom a tutoltest, mert sokat
fog kinyomni, tobbet mint amennyivel
tutoltotted, mert a nagyobb nyomas hajlamos "takaritani"
es tobb vizet kifujni. Esetleg a tartalyt fesziti szet,
pl. Skoda Favoritoknal a kiegyenlitotartaly
egyik ele hajlamos kinyilni. Nekem mar a harmadik
tartaly van felszerelve. 

Udv Horvath Akos
+ - RE: Atiratas tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
Atiratas tema:
>Itt a szomszedos BMW szalonban 2000Ft elleneben atiratak ket kollegam autojat
i
>s. Mashol nincs ilyen?
Ez az "Itt" hol van?
--Udv: szm
+ - Re: Uj auto + Kisebb morgasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Antal Attila
>...Omega eladas ota egy Trabant 0.6i kombi :-) kolcson
>tulajdonosa vagyok. Most vezettem meg csak eloszor eletemben
>Trabit, de megertem a Trabisokat, hogy milyen feeling-je van
>a dolognak ! 
Megtalaltad mar az olajnivo palcat? Es a hutovizutantolto sapkat?
Esa "hutes/futes atkapcsolot"?  :-)))
--Udv: szm
+ - RE: Ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Irtak tobben, vegyek automata ovet. Ezt en is beepithetem,
>vagy csak minositett szakember? Muszakin mit szolnak hozza?
En ugy tudom, hogy a szaba'l azt mondja ki, hogy ovet csak olyan
helyre lehet utolag beepiteni, ahol ez _gyarilag_ elokeszitett. Ez 
szvsz ertelmes szabaly, gondoljunk arra, hogy egy ilyen fuggesztesi pont
terhelese utkozeskor joval nagyobb, mint pl. ha ennel fogva vontatnank.
Valamint feltetelezem, a beepitendo eszkozoknek muszaki bizonylattal igazolt
minosegueknek kell lenniuk /vizsga/.
Nem hinnem, hogy arra nezve lenne eloiras, hogy ki (pl. autoszerelo vagy mas)
epithet ilyesmit be -- szvsz vizsgakoteles.
Az persze lehet, hogy a gyakorlatban  ra.
--Udv: szm
+ - talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIGYELEM!!!

2000. október 28-án reggel 8 órától Budapesten a Campona Bevásárló központ háts
ó
parkoló harmadik szintjén, illetve rossz idő esetén ( eső ) a második szintjén 
a
Fiat 126 Club Hungary Polski Fiat 126 autós találkozót szervez.

A rendezvény tervezett programjai a következők:
8.00 ? 8.30 :    Gyülekezés
8.30 ?10.00 :   ?Flúgos futam?, a KRESZ szabályainak betartásával,
                          illetve ellenőrző pontok segítségével. A rajt és a cé
l
a
                          parkoló rendezvényi szintje, az útvonalat Budafok
                          területén belül tervezzük. Aki nem tarja be a KRESZ
                          szabályait, kizárjuk ebből a  versenyrészből.
10.00 ? 10.15 : Összesítés a futam pontjai alapján
10.15 ? 11.15 : Akadályverseny ( ami gumi abroncsok között történik )
11.15 ? 11.30 : Összesítés az akadályverseny alapján
11.30 ? 12.00 : Kerékcsere verseny
12.00 ? 12.15 : Összesítés a kerékcsere verseny alapján
12.15 ? 13.15 : Hátrameneti szlalom verseny ( futással egybekötve )
13.15 ? 13.30 : Összesítés a szlalom verseny alapján
13.30 ? 14.00 : Szépségverseny
14.00 ? 14.15 : Összesítés a szépségverseny pontjai alapján
14.15 ? 15.00 : Összesítés az eddig elért pontok alapján,
                         eredményhirdetés
15.00 -           : az összes autó elindul Budapest szíve felé? egy
                        Pomázon lévő étterembe.

A részvétel ingyenes, illetve a helyszínen  belépési lehetőség van klubunkba, a
tagdíj 1260 Ft, amely örökös tagságot jelent, továbbá központi szervizünkben
kedvezményesen juthatnak hozzá alkatrészekhez és azok beszerelésének
költségeihez. Rengeteg ajándék kerül kisorsolásra, de az  étterem költségeit
mindenki saját maga állja.
Célunk segíteni többi autós társunkon, hogy kedvencét formában tarthassa, mivel
az autó gyártását befejezték, illetve már öt éve nem lehet hazánkba behozni a
gépjárművet, hisz lassan veterán autó válik belőle.
Jelentkezés: 06309964054-es számon a Klub telefonszámán, illetve a helyszínen.
+ - Rally HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es ha mar itt vagyok. A jovore (tavaszra vagy oszre)
>vonatkozoan lenne egy HAT javaslatom! Valahol a hegyekben
>(mondjuk a Dunantulon, hogy VD is reszt vehessen ;-)))), ahol
>jo szerpentines, de kis forgalmu ut van, szep nagy parkoloval
>ellatva, osszejohetnenk egy szombati napon, aztan kineznenk egy
>tuti utszakaszt, ahol rallyzhatnank. Persze a kanyarokban
>biztositva, mert ugye elso a biztonsag, senkinek sem erdeke
>osszetorni magat illetve masokat.
>Mit szoltok?

Az en kedvenc utszakaszom a 82-es ut Csesznek-i szakasza.
Szerpentin, jo minosegu aszfaltal, es a szakasz kozepen
van egy jo nagy parkolo. (Sajnos ez nem igazan kis forgalmu)

Esetleg Pecs kornyeken is lehetne keresnivalonk.

A gond csak azzal van, hogyan zarjuk, zaratjuk le a szakaszt ??
Ezzel kapcsolatban otletek ?? Erdekel meg valakit a dolog
Soman es rajtam kivul ?

Zotya
+ - Vati Skodaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vati!

A skodadban biztosan fel van huzva a gomb, mikor kinyitod? Nem lehet,
hogy rossz a zarad, es netan akkor ugrik fel a gomb mikor meghuzod a
kilincset? Vagy egyaltalan be sem lehet zarni rendesen?

Ha pedig lopjak nem nehez, nezd meg az ablak takarogumija alatt, nincs-e
kulserelmi nyom. Ugyanis a Skodak kinyitasanak osi modszere, a gumi
felhuzasa, egy erosebb huzalbolfelmeteres darab megfogasa, a vegen 10 cm
visszahajlitasa hajto elrendezesben, majd a gomb kitapintasa vele, es
egyszerre felhuzasa a kilinccsel. Egy ugyes embernek 10 sec.
Ja es nezd meg szerintem hogy nem fogyott-e a benzinedbol, mert lehet,
hogy valakik esti kocsikazasra hasznaljak.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Skoda hengerfej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha tenyleg hengerfej kell, nekem van egy elado, hasznalt.
Olcson megszamitom, van vezermutengelyem, is, es a hengerfej be van
szelepelve, megvan hozza a himbasor is, az emelotokekkel egyutt.

Ha erdekel, mondd meg mennyit er meg neked aztan megegyezunk.
Igerem olcson odaadom, csak mar szabaduljak meg tole.

Udvozlettel
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Gyimi, amit lattal az valszeg egy Corvette Stingray volt.
Amit egeszen a hatvanas evek vegetol, a nyolvanasok elejeig gyartottak,
de a hetvenesek vegeig biztosan.
A legszebb amit valaha is csinaltak belole.
Inkabb nem is irok rola, mert mar valami csorog a szam szelen. Hehe.

Na csa'!
Teeby

Ui.:Ja amugy a leggyonyorubben ivelt auto amit valaha is lattam. Fenebe
a german dizajnnal...

-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Auto bolintas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Akos!

>Meg az jutott eszembe, hogy ha _aaakkorat_ bolint az auto 2-nel, akkor
>valoszinuleg lengescsillapito-csere van kilatasban.

Nem valoszinu.
Gondolj bele, mi kell a gepjarmu megallitasahoz, pontosabban a sebesseg
adot ido alatt torteno nullara redukalasahoz. Es ezt milyen korulmenyek
befolyasoljak.
Azert bolint 2 km/h-s sbessegnel a jarmu, mert ugye a tapadasi surlodas
nagyobb ilyen sebessegnel, igy az auto hamarabb megall. Azonban a
rugoztatott tomegnek is van mozgasi energiaja, ami azert nem szunik meg
a megallas pillanataban. Ergo az auto bolint.

A nagyobb sebessegrol torteno megallasnal a kerekek csusznak, a
rugoztatott tomeg mozgasi energiajanak redukalasa hosszabb ido alatt
tortenik. Ergo az auto nem bolint. Ehhez sok koze nincs a
lengescsillapitoknak. Pontosabban nem tulzottan befolyasolo tenyezo.
Ugyanis rovidebb megallasi ido alatt termeszetes hogy nagyobb terheles
eri a lengescsillapitokat.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Rally HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Vajon mi lenne ha kiberelnenk egy palyat?
Mit tudni a Raba ringrol? Ki ismeros arrafele? Mennyiert lehetne egy
delutanra kivenni? Vagy akar kereshetnenk gyakorlopalyakat is.
Amugy a bakonyban rengeteg hely van. Ha jol tudom Ajka kornyeken
boseggel talalni ilyen helyeket.

Udv
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Biztonsagtechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Eszembe jutott, hogy megoldhato-e valahogyan a klipszes vagy patentos,
esetleg valami bajonettzaras megoldas, a kormanykerek rogzitesere.
Mertugye az amatorok kormannyal lopjak a kocsit. De ha estere kiveszem,
(egy kattintas az egesz) akkor eleg nehez ugyuk van.

Ha meg mindenaron el akarjak vinni, akkor ugyis hiaba minden.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re:Motor Up (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>A poen, hogy ezt az emberek meg is veszik.
>Kepesek kidobni erte 6.000 Ft-ot.
>Siralmas es szomoru, hogy nappal televizioban ilyeneket >leadhatnak. Vegre egy
 szakerto megmagyarazhatna, hogy
>mekkora parasztvakitas ez.
>Rohogtem a musoron, de sajnalom azokat akiket behuznak
>vele a csobe.

Es a problema az, hogy senki sem felel az ilyenekert.

Emlexel meg arra, amikor azt az olajat hirdettek, ami valamilyen teflonos reteg
et hozott letre a dugattyun? Kisebb olajfogyas, nagyobb kompresszio meg minden.
 Ez tulkeppen hiheto is volt. Aztan egy autoszerelo ismerosom mondta, hogy ok e
leg jol jartak ezzel a hirdetessel, ugyanis sok olyan kocsiba is raktak, amibe 
nem is kellett volna, viszont ez a kikemenyedett teflon egy ido utan apro darab
kakban leesett a henger falarol, bele az olajba es aztan szepen el is dugitott 
mindent.
Mintha nem is hirdetnek mar joideje.

"Differencialmu zajcsokkento specialis adalek most akcios aron vasarolhato Aszt
 Alajos faipari kisiparos muhelyeben!!!!!!"

Udv:

Dexter

> ------------------------------------------------------------------
Hirdessen hatekonyan! Jol behatarolhato celkozonseg, kedvezo arak!

               http://www.swi.hu/mediaajanlat.swi
+ - Hatso veszharito es Bardi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Krisztian.

>Sajat erdekemben most nem irom le, mennyibe kerul a
>gyari, de -- az anyagkoltseggel ellentetben -- nem ket filler.

>Frigyeeeeeees! Mi ujsag?

Nos vannak jo hirek Krisz. megtalaltam a beszerzesi forrast, ket napi
telefonalasomba kerult. Mint tudod utangyartottban nincs ez a veszharito, de
gyariban igen. Es VAN !!!! :-)) Igaz 1 db belole, aminek az ara 65000 penz.
Ha kell ertesits mihamarabb!
>Na meg valami: Bardi Auto telefonszama kellene
Tudok neked jobbat :-)) En is a Bardi auto CD katalogusaval is dolgozom
:-))) Annyiert kapnad ott naluk, mint nalam :-)) Bardi alkatresz raktar a
szamitogepemben van. Ezert keretik autos problemaval az autostarsadhoz
fordulni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Skoda motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Arpi.

>Skoda motor: szeretett 120-asom motorja az utolsokat rugja
>:-((. Az lenne a kerdesem egy motor beszerzese mennyire
>megterhelo manapsag? Vannak bontottra ajanlataim, de felek, >hogy
>kidobott penz lenne.

Ha bontott motort szeretnel venni nagyon meg kell nezned, mivelhogy " lutri
" mivelhogy nem tudhatod, hogy az elozo tulaj mennyire nyuzta a gepet. Igaz
a bontos ad egy kis garit. Ha szerencsed van kifoghatsz egy jot is. De
meglehet csinalni mas modon is. En 7 eve igy cselekedtem. veszel - Huvely-
dugo garniturat. Ket felet lehet kapni. Gyarit, vagy a Nemet Kolbenschmith
garniturat+ hezagolo alatetet :-) Uj fotengej, de lehet koszorultetni is,
attol fuggoen, hogy mennyire kopott. Egyes, kettes tulmeretu allo
fekvocsapagyak betetele lehetseges. Ki kellene meg akkor cserelned a
fotengej csapagyakat is, elol es hatul is. Tomites garniturat kotelezo
vasarolni leggjobb a Nemet. Viszont ha mar motorgeneral akkor ajanlom neked,
hogy a kuplung tarcsa+szerkezet+kinyomocsapagyat is erdemes cserelned abbol
az alkalombol miszerint a motor leugrott a valtorol :-))

 Vagy esetleg uj hengerfej?
>Jelenseg: reggel harom hengerrel, darabosan ebredezik,
>alacsony fordulaton rangat, alajarat egyenetlen, vizet eszi,
>termosztattal idonkent felforr, kiegy. tartalyben buborekok.
>Szerelo szerint hengerfej. Az sem kizart, hogy repedt.

Legenyhebb esetben ategett a hengerfej tomitesed, ha a hengerfejed repedt
akkor ugy 2 Km megtetele utan mar bugyogva omlik a vized. Nekem anno harom
hejen volt gatrepedes a hengerfej feluleten. Nem olcso a hengerfej_ .

>Szoval erre kellene vmi segitse, tanacs, otlet.
>Friczy?
>Az 5-os valtot mar meg se merem kerdezni :-)
Kerdezheted lehet, hogy tudok neked szerezni :-)))

Utoszo:
Mivel en is hasonlo cipoben jartam ugy het eve az alabbiakat csereltem:
1, Cseh huvej - dugo garnitura + hezagolo alatet.
2, Uj fotengej
3, Fotengej csapagyak
4, Hajtokar
5, Tomites garnitura ( Nemet )
6, hengerfej ( csupasz )
7, Allo es fekvocsapagy garnitura.
8, Szivo es kipuffogo szelepek.
9, Kuplung szett ( Tarcsa, szerkezet, csapagy )

Azota a motoromhoz nem kellet hozzanyulni, megy mint az ora :-))

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Re. Hutoviz, kiegyenlito tartaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Csaba.

>lenne egy surgos kerdesem:
>mi tortenik, ha valaki elfeledkezik a MIN/MAX jelzesrol
>es a hutovizet mindig csordultig tolti a kiegyenlito
>tartalyba? Hova tavozik a felesleges le?
Ha veletlenul teletoltod a tagulasi tartajt es razarva a kupakot elindusz.
Akkor a hutofolyadek a bemelegedes hatasara a tartaj tetejen levo szelepen
tavozik. Ugyanis mint a folyadek tagul. Ez a kupak a kiegyenlito tartaj
tetejen ugy mukodik, mint a termosztat, azaz kepletesen, mint a kukta.
Ugyanis o sokkal magasabb hofokon kell hogy nyisson, mivel tartania kell azt
a tulnyomasos erteket a normal forrasi ertek felett. Igy a vizet egyszeruen
kinyomja es beall a vizszint a Max jel felett egy picivel. Csaba viszont
lehetoleg ne engedd a Min alatt a folyadek szintet ugyanis a lehulo
hutofolyadek osszehuzodva annyira lecsokken sot eltunik a tagulasi tartajbol
ezalltal legbuborek kerulhet a hutorendszerbe, rontva a kesobbi hutohatasat
a motornak.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Kepek ismet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Feltettem Fejes Tibor fenykepeit (4db) ide:

www.tvrt.hu/Gepek.htm 


A gepeszeknek igazi csemegek, nagy felbontasban...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Rendorseg 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Talan kevesen tudjatok, hogy 2001 januar elsejetol NEM a zsaruk irjak
> a forgalmikat, hanem az onkormanyzatok!!! Emlexik valaki az
> okmanyirodak idei indulasara? Ugye milyen flottul ment minden?? :-((

> Marcius ota itt nalunk (XI. ker) folyamatosan mennek el az emberek a
> rendorsegtol, mielott kirugjak oket 2 labbal (dec 31.). Nekunk limitaltak
>napi 15-ben a forgalombahelyezest. Agyrem. A vevok napokat varnak
> emiatt.

> Az a vidamsag, hogy Budapesten januarban lesz kabe 2-3000 ujauto
> forgalombahelyezes. Hasznaltbol is kabe ennyi, talan kicsit tobb. Most
> SZEPTEMBER VEGE van, es az onkormanyzat NEM TUD SEMMIT!!!!!!!
> A zsernyakok ugy fogjak kibaszni az osszes aktat januar elsejen az
> ablakukon, hogy csak ugy nyikkan! Aki teheti, most vegyen autot, vagy
> februarban. December is nagy halal lesz. En mar most felek, milyen
> patalia lesz itt. Joggal. 

Nos nekem rosszabb hireim vannak.
Az onkormanyzat januar elsejen veszi at a kozlekedesigazgatasi teendoket,
tobbek kozott a forgalmik intezeset.
A rendoroket viszont oktober 1-tol az utcara teszik. Vagyis csak a
kozalkalmazottakat rugjak ki, es hivatasosok mas helyre kerulnek at.
Namarmost erre az okosok kitalaltak, hogy majd a rendoreseg mas
csoportjaitol ideiglenesen atrendelnek egy par embert a fennmarado idore, es
behivnak egy csomo nyugdijast akik evek, evtizedek ota nem dolgoztak ilyen
helyen, es fogalmuk sincs semmirol. Az atcsoportositas csodot mondott,
ugyanis kiderult, hogy nincs ennyi nelkulozhato ember, mert az
idegenrendeszeti, szabalysertesi munkak is vannak olyan fontosak mint a
kozlekedesigazgatas.
Ezert az embereket visszarendeltek az eredeti munkahelyukre, es
kijelentettek a vezetok, hogy penz es emberek hianyaban az ev hatralevo
reszere szepen lehuzzak a redonyt. 
Vagyis az a 2-3 hivatasos akiket athelyeznek, ott maradnak, de 10-15 ember
feladatat keptelenek lesznek ellatni.
Ugyhogy jovo marciusig szerintem olyan kaosz lesz, ami elkepeszto
felhaborodast fog kivaltani az autosok koreben.

Udvozlettel,
   Marso Gyula
+ - Lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> (Csak egy szempont: Kiprobalta valaki, hogy egy swift mondjuk 
> harom szemellyel, 140-rol mekkora tavolsag alatt all meg...?  
> Es mas tipusok...?)

En 1 hete kiprobaltam. A Tipoval ora szerint 175-el mentem, mikor
ki tudja hogyan, egyszer csak azt latom, hogy elottem egy
Skodri all az ut kozepen. Kozelebb erve rajottem, hogy nem all az,
csak betartja a 90-et... Eroteljes fekezessel probaltam a 
hulyesegem korrigalni, szinte ereztem, hogy radirozza az aszfalt
a gumikat, es 20-30 meterrel mogotte megallapodtam 80-on.
Nem veszfekezes volt, semmi csikorgas, de nem nagyon 
szeretnem megismetelni.

Cs.
+ - Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Fura meg, hogy eroteljes fekezeskor neha le akar allogatni, ezert
> meg kell osztani a fek/gazfroccs modot a folyamatos uzemhez.

ez a Fiatokbol is ismert AntiFireSystem :)

Cs.
+ - Lakokocsi+automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Attila!

>Fenntartom kerdesem az  automata valtos autoval torteno lakokocsi
>vontatasrol. Erre semmi valaszt nem kaptam, pedig erdekelne. 
>Most szeretnek autot cserelni, es miert ne automatat, ha hasznaltan
>amugy nincs nagy arkulonbozet emiatt ?
 Tenyleg, miert ne?

 Az automata valtos kategoriaban milyen tipusura gondoltsz?
Hidrodinamikusra, Variomaticra, CVT, stb.? Ez azert lenyeges kerdes,
mert a
valasz IS ettol fugg.

  Hidrodinamikus nyomatekvaltos auto eseten szamitani lehet a
nyomatekvalto tulmelegedesere, esetleg a hutoviz tulmelegedesere. Ilyen
hasznalatban az automatavalto a tartos terhelesnovekedesre novekvo
"csuszassal" valaszol.
   Lehetseges kovetkezmenyek:
- komoly fogyasztasnovekedes
- forrashataron egyensulyozo hutorendszer, mert az automatavalto is be
van kotve a motor hutorendszerebe.

   Vetel eseten mindenkeppen erdemes korbenezni, az adott nyomatekvalto,
mekkora tartalekkal rendelkezik, van-e lehetoseg vontani lakokocsit? Es
mekkorat?
--
 Udv
  Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS