Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 830
Copyright (C) HIX
2000-08-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 M3 mint autopalya :-))) (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Suzuki festes - madarkaki (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Shell ujra, agresszio (mind)  61 sor     (cikkei)
4 Egy kis humor VD-tol (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Szlalomrally Kecskemeten (mind)  72 sor     (cikkei)
6 Re: #825 (mind)  15 sor     (cikkei)
7 meg mindig utazas (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Re: Feher fatorzs (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: BMW 750h (mind)  25 sor     (cikkei)
10 re:BMW 750h (mind)  40 sor     (cikkei)
11 Nesze neked kihangoosito (mind)  48 sor     (cikkei)
12 Torokorszag (mind)  62 sor     (cikkei)
13 Re: autocsere (mind)  43 sor     (cikkei)
14 Re:Shell (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: BMW 750h (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Re: nedv (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Mp3 autoba (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Re: Vizzel hajtott auto (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Ford Orion kezikonyv (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Re: P206-valasz vadinak (mind)  91 sor     (cikkei)
21 Osszehasonlitasi alapunk a vetelar (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Dizeldiagnosztika stroboszkop lampaval (mind)  23 sor     (cikkei)
23 Vaddiszno es a Hunyadi (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Halal (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Gatlok (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Uzemanyagcellas jarmuvek BMW750h (mind)  33 sor     (cikkei)
27 Re. Hunyadi (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Re. Mit valasszak (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Ford szammero (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Ati - ovi :-) ( off topic ) (mind)  22 sor     (cikkei)
31 Tavol kellett - i autok. (mind)  23 sor     (cikkei)
32 Hidrogenhajtas (mind)  27 sor     (cikkei)
33 Nokia 2110 autos kihangosito (mind)  18 sor     (cikkei)
34 Eromu latogatas (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Pallai Gabor - Eromu latogatas (mind)  30 sor     (cikkei)
36 Hidrogen (mind)  22 sor     (cikkei)
37 antifogado, FresiBaCSi (mind)  47 sor     (cikkei)
38 RE: Shell (mind)  14 sor     (cikkei)
39 Presztizs (mind)  26 sor     (cikkei)
40 Vaddiszno folyamatos tevedesei (mind)  61 sor     (cikkei)
41 atutazoban Szlovakiaban (mind)  30 sor     (cikkei)
42 Ford Scorpio 2.9i (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Re: BMW 750h (mind)  35 sor     (cikkei)
44 Re: Shell (mind)  43 sor     (cikkei)
45 Re: viselkedes az utakon (mind)  25 sor     (cikkei)
46 Re: BMW 750h (mind)  74 sor     (cikkei)
47 H 100 (mind)  17 sor     (cikkei)
48 BMW 750h (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - M3 mint autopalya :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetvegen keszulok Egerbe es Sarospatakra.
Szaz eve nem jartam az M3-ason. Jelenleg meddig
er az autopalya????
Ha jol tudom van heti matrica olyan 1500Ft korul. Igaz ez????
Egerbe meddig erdemes kocsival bemenni??
A varat akarjuk megnezni stb (belvaros)

Koszi a segitseget


UI: Paksra fel, hazafele majd vilagitunk a sotetben :-)))

F.Tibi


+ - Suzuki festes - madarkaki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valakinek gondja volt a Suzuki festesevel (madarkaka).
Most vittuk a masodik kisgepet 40000es vizsgalatra, eszrevettek, hogy
foltokban porog felfele a festek.
Garancia tenyleg nincs ra, sot, megmutattak anyunak egy
fogyasztovedelmis prospektust, amiben megmutattak, milyen serulesekre
nem vallaljak a garanciat. Szoval megismerik mit okoz a madarkaki
nyomait.
Sokmindent nem tudunk csinalni, kitoltottuk a reklamacios konyvet,
varunk, hatha lesz valami...beleirtuk, hogy elozo Suzukinknal nem volt
ilyen gond (akinek hasonlo gonsja van, erdemes beleirni, ha esetleg mar
rendelkezett hasonlo jarmuvel).
Mi az oka? 1998-tol mas festekkel festik. : (
Bye
--
OvaDrivA ]
\\||//
( oo )
  ""
Szviccsing tu ra'nlevel sziksz....
+ - Shell ujra, agresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> tegnap hosszu honapok MOLozasa utan elmentem Shell
> kutra tankolni, raktam bele 30 liter V-Powert - mindig kerek
> literszamot tankolok...
> Mivel rohantam haza (vasarnapi tulora rulez), hogy legalabb
> a Columbot elerjem, nem nagyon figyeltem. Ugy latszik ezt
> masok is eszrevettek, mert hazaerve meglepetessel vettem
> eszre, hogy 32,41 litert tankoltam es vettem 2 kinder buenot.
> No comment.
A Shell tenyleg nem semmi. Ket hete jartam olajat venni az 
Alkotas-utcai muintezetukben (az o:szi topic ota Shellnel mar 
veletlenul sem tankolok... jobban is megy az auto az OMV-s ill.
Aral-os benzinnel...). Eloszor kerdezem a penztaros pi... ize, 
csajt (szoke haj, szolarium, harom arany nyaklanc es ket 
arany karkoto), hogy mennyibe kerul a 4L-es meg az 1L-es, 
merthogy nincs rajta arcedula (ugyes..!!). Megnezi a penztargepben 
(o se tudja fejben), mondja a ket arat. Oke, mondom, kerek egyet-
egyet. Erre beuti a ket tetelt a penztargep mellett levo szamologepbe,
mondja az arat, adom a penzt, visszaadja a visszajarot (helyesen).
Mondom magamban: Nehogyma', jaccunk egy kicsit!!  Es varom 
a blokkot...  Nez ram, mire varok. Mondom, kerem a blokkot. 
Aszongya (pontosabban hazudja), hogy nem tudja, mert kidobta...
Mondom, hogy nekem kellene, mert mi alapjan adjak ide nekem 
az arut odakint, vigyek ket negyliterest???  Aszongya, hat csak nem?
Mondom, hat csak de!  Hisz miert ne?!  Erre elkezd kamubol 
kotoraszni a szemetesben, persze nem talalja... Megkerdezi a 
fonoket, hogy beutheti-e a gepbe. Megegyeznek, es en vegul kapok 
egy blokkot, amin pozitiv es negativ elojellel is szerepelnek az 
osszegek... tehat a gepbe nem kerult bele.
Szemet, piszok bagazs!!!

Kerdezem, hatha tudja valaki:  Hogy lehet az olajat, 
aminek le van zarva a kupakja, szamla nelkul forgalmazni???  
Honnan kapjak??  Hogy eri meg nekik?
A benzint meg ertem, jon egy-egy tartalykocsi, kez alatt...
De az olaj??   Nem ertem...  Tudja valaki??


> Sokat volt tema anno a pesti autosok viselkedese. Agresszivitasuk,
> meg hogy megverik autotarsukat, stb... Azt hittem velem ez nem
> fordulhat elo, leven, hogy kisvarosban elek (Kaposvar)...
> Nem hittem volna, hogy egy kisvarosban is mar ennyi allat van az
> utakon. Szerintetek mit lehet ezek ellen tenni? Foleg ha a Bela
> (gyk.: vasrud), vagy egyeb testapolok a csomagtartoban vannak? Inkabb
> olyan megoldasokat varnek, ami szamomra nezve nem terhelo, viszont
> megoldja a helyzetet.
>  Az egy megoldas lenne, hogy szolok a haveroknak (alvilag), es a
> gyerek autoja masnap mar felnik nelkul csucsul a betonon, de akkor
> lealacsonyodnek az o szintjukre, es ez nem jo.
> Szoval Ti mit tennetek ilyen helyzetekben?
Lealacsonyodas nelkul nem megy. Anelkul csak a bekat lehet lenyelni...

Lehet, hogy VD is tobbek kozott ezert vett M5-ost.  O ecceruen lenyomja 
oket, mert a Porschekon, Ferrarikon, Lamborghiniken kivul nincs ellenfele,
ezek meg igen ritkan fordulnak elo az utakon...   (Igaz, VD?)
Persze ennek is van ara... nem csak penzben...

Udvozlettel

Andras
+ - Egy kis humor VD-tol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello VD!

A AUTO 0829-ban irta :
 irta:
>>Akkor meg majd azert nem tudsz aludni....
>>Hagyd az ilyen allatokat, had rohanjanak!
>>Annal hamarabb erik utol a halalt.
>
>Nem a halal eri utol az embert? Szerintem igen.

Az attol fugg, melyiknek van nagyobb szuksege a masikra... :-)))

>Tehat jo gyorsan kell menni, minel kesobb erjen utol.

Forras:
Vaddisznotorveny 1. §,  2. cickely ;-)))

>Vegulis ha az ember utole'rne' a halalt, akkor mit
>csinalna vele?

Letolna az utrol, hogy a gumija se erne a padkat! ;-)))))))))


>Ennek igy semmi ertelme.

Igaz, de kivalo magas labda! :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-gyel keszult
2000.08.08.-n 15:32:27-kor.
+ - Szlalomrally Kecskemeten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ismet kaptam infot szlalomrally-rol, ime:

Versenykiiras

A verseny helye: Club Silver Szorakoztato Kozpont
  Kecskemet, Izsaki ut 2
A verseny ideje:  2000. Szeptember 16.

Idobeosztas

Elozetes ajanlott jelentkezesi hatarido:
2000. Augusztus 31.

Helyszini nevezes:
2000. Szeptember 16. 7:00 oratol az elso kor vegeig.

Nevezesi dij:
3000 Ft, amely a kotelezo feleloseg biztositast tartalmazza.

A nevezes 100 fonel maximalva van.

A verseny rajtja:
2000. Szeptember 16. 9:00 orakor.

A verseny ismertetese

A rendezoseg altal kijelolt palyat a megadott haladasi iranynak
megfeleloen, a legrovidebb ido alatt, hibapont mentesen kell
teljesiteni. Minden indulo ketszer teljesitheti a palyat, es az
ertekelesbe a legjobb ido szamit. A palyan bukosisak, bekapcsolt
biztonsagi ov, valamint E jelu gumi hasznalata KOTELEZO! Licences
kategoriaba tartoznak azok az indulok, akik bukoketreces autoval
indulnak, illetve barmilyen ervenyes licencel rendelkeznek a
2000-es evre.

A verseny ertekelese

A verseny soran az abszolut ertekelesen kivul a geposztalyok
szerinti helyezesek kerulnek ertekelesre. A licences versenyzok
csak a geposztaly szerinti ertekelesbe szamitanak bele.

Dijak

Dijazasra kerulnek az alabbi geposztalyok 1-3.helyezettjei:

Amator versenyzok         Licences versenyzok
Abszolut ertekeles        1500 cm3 alatt
800 cm3 alatt             1500 cm3 felett
800-1300 cm3 kozott
1300-1600 cm3 kozott
1600 cm3 felett
Noi kategoria

A verseny soran kulonbozo kulondijak kerulnek atadasra.

A rendezo egyeb kozlendoi:

Felhivjuk minden indulo figyelmet, hogy a versenyen sajat
felelossegere vesz reszt. Barmilyen keletkezett karert a
rendezoseg FELELOSSEGET NEM VALLAL.


Jelentkezesi lapot a  cimen kerjetek
Hegedus Csabatol! Hivatkozhattok ram!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: #825 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #0829. HIX AUTO-ban irta :

>Ezuton is koszi mindenkinek aki elkuldte, kaptam vagy 8-10 peldanyt :)
>Es megerkezett "normal" modon is valamikor szombat delutan... hehe...
Ha csak egy "normal" modosat kaptal, akkor az en voltam :)

Bye!

Tersius

Ui.: Ment maganba is

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"Sosem gyujtottam ra 9 eves koromig..."
+ - meg mindig utazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Palika irta:

: Csehorszag 120/90/50 km/h
: Szlovakia 130/90/60 km/h

Ez elgepeles, vagy a csehek levittek 130-rol 120-ra a hatart tavasz ota?

: >Kell-e autopalyamatrica?
: Cseho. Szlo. KELL!!! - van heti ervenyessegu, ha jol tudom 200korona az
: eves 500korona, buntetnek ha nincs, megeshet, hogy maga a hataror fog
: megbuntetni (mint emlitettem az autopalya keresztulhuz a ket hataron).

Mar nem buntet. 2-3 eve sikerult bevezetniuk az elvtarsaknak, hogy a
nagyvarosokat elkerulo korutak "bez popyladku" meg "bez uhradku" (vagy
valami hasonlo, veletlenul sincs kitablazva emberi nyelven, hogy nem kell
ide matrica). Ezen ido ota a CZ-SK hataron az utolso CZ kiagazastol az
elso SK benzinkutig ingyenes a palya. Azelott a hataron a vamosok
bodejaban kellett megvenni a matricat (es a cseh hataror kilepeskor persze
megnezte, hogy van-e matrica), de manapsag mar csak a benzinkutaknal lehet
kapni (penzvalto bodeknal is lehet probalkozni tobb-kevesebb sikerrel).

: Egy sajatossag a Pozsony ^Ö Komarom utvonal nem autopalya, de mindenki
: ugy kozlekedik, ELFOGADOTT ezen az utvonalon, hogy a ketsavos uton harman
: (negyen) mennek

Amikor eloszor jartam arra, engem is meglepett a dolog, de vegulis
logikus. Az ut sze'les, es ketoldalt van kb. 1-1 meter "leallosav", ahova
a kamionok le szoktak huzodni, igy szinte akadalytalanul lehet nyomulni.
Amikor az M5-ost feloldalt aszfaltoztak par eve, akkor elvileg a
Kecskemetre meno forgalom az elo"zo"sa'vban kozlekedett, a Budapestre
tartok pedig a kulso savban, a leallosav maradt. Az autosokat viszont nem
erdekelte a tabla, a Bp-re menok a leallosavban haladtak, a kozepso savot
pedig elozosavnak hasznalta mindket irany. Ezen megoldas "hivatalosan" is
letezik a cseheknel ill. a nyugatnemeteknel. 3 savot aszfaltoztak, es kb.
3 km-enkent valtogatjak a felfestest, hogy melyik irany ketsavos.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Feher fatorzs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

>   En arra emlexem Balint gazda tanacsaibol, hogy azert kell feherre
> festeni a fak torzset, hogy telen a napsutes ne olvassza meg a kereg
> alatti nedveket, ami este ujra megfagyna es a terfogatvaltozas
> tonkretenne a fatorzset. (MTV rulez)

Ja. Az elmult 2 millio evben ki festegette oket????

Istvan
+ - Re: BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
> korbeutazom a vilagot, INGYEN!
>
> Rohadt MOL megdoglik rulez!

Csak jelezni kivanom, hogy az a fajta vizzel mukodo auto, amire te gondolsz, az
Moszkvaban lett kifejlesztve Brezsnyev idejen, es a Voros teren kiugrik harom
manus a motorterbol es lihegnek hogy: "vizet! vizet!"......

Szoval ha csak vizet toltesz bele, attol legfeljebb nehezebb lesz az autod, de
menni nem fog. Azt a vizet elobb valahogyan el kell bontani hidrogenre es
oxigenre, amit sejtesem szerint a vegyes uzemu auto menet kozben csinal, pl.
fekezesi energiabol.

Amugy a MOL meg nem fog megdogleni, hanem vizet fog arulni literenkent
300Ft-ert........;-)

De aruld mar el a vegzettsegedet, mert egy regebbi irasod alapjan azt sejtem
hogy kozgazda lehetsz. Muszaki semmi esetre sem.

Istvan
+ - re:BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

******************
A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit
2001.
oszetol forgalmaznak 750h jelzessel. A 750-es BMW-t egy kapcsolo
segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni. A

benzinnel 326 LE-s motor hidrogen uzemmodra allitva 204 LE-s lesz,
gyorsulas
0-100 9.6 mp-re no, vegseb. 225 kmh-ra csokken. A hatso ules mogott
elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo.
(Haromszor
annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) A
kizarolag
hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg,
mert
nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura, azaz nincs olyan
"benzin"
kut, ahol vizet lehet tankolni. (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)

Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok
ingyen
teletankolhatjuk a kocsinkat.
*************

Ezt komolyan gondolod Vaddiszno? Azert kerdem, mert igy egy kisse az
iskolazottsagodat kerdojeezed meg. Ugye a Hidrogen es Oxigen
egyesulesebol lesz viz. A 750h nem vizet tankol, hanem hidrogent, amit
othon nem igazan tudsz eloallitani. Ugye elvileg ugy mukodne az eljaras,
hogy vizbontas, majd csepfolyositas. Azonban hogy hozol letre ekkora
nyomast? Ha vicc volt akkor bocsi, de akkor hasznalj valami celzo jelet.

A BMW es mas cegek is regota probalkoznak H2 meghajtassal. A problem a
H2 raktarozasa, szallitasa es az autoban valo elhelyezese. Amugy
remelem, hogy kijon belole valami.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Nesze neked kihangoosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

DAMARIS CHRISTENSEN
Medical Tribune News Service 
Ha valaki autovezetes kozben hasznalja a mobiltelefonjat, 
az - egy nemregiben keszult tanulmany szerint - a 
beszelgetes ideje alatt megnegyszerezi az utkozeses baleset 
rizikojat.
Bar a tanulmany szerzoje - dr. Donald A. Redelmeier a 
torontoi egyetemrol - nem allitja, hogy a mobiltelefonalas 
miatt tortennek a balesetek, de arra mindenkeppen felhivja 
a figyelmet, hogy az autovezetoknek sokkal ovatosabbnak 
kellene lenniuk.
A The New England Journal of Medicine csutortoki szamaban 
megjelent cikk mintegy 700 autos mobiltelefon-
beszelgeteseinek regisztralasat veszi alapul. A autovezetok 
mindegyikenek volt Toronto kornyeken utkozeses balesete a 
vizsgalt 14 honap alatt.
A tanulmany utal arra a tenyre, ami mar szamtalan 
felmeresbol kiderult, hogy a kozlekedesi balesetek 90 
szazalekaert az autovezetok tehetok felelosse. Sokak 
szerint a telefonalas nagyban csokkenti a vezetes minoseget.
A kutatok azt allapitottak meg, hogy az utkozes veszelye a 
telefonbeszelgetes alatt, es az azt koveto tiz percben 
negyszer akkora, mint egyebkent. A beszelgetesek atlagos 
idotartama 2,3 perc volt.
A vezeto kezet szabadon hagyo kihangositok biztonsagi 
szempontbol SEMMILYEN elonnyel nem jarnak - a kutatok 
szerint azert, mert az utkozesek oka az, hogy a vezeto nem 
a vezetesre koncentralta a figyelmet.
Ugyanakkor a vezetok 39 szazaleka az utkozes utan azonnal 
segitseget hivott, tehat a mobiltelefonnak is vannak 
elonyei biztonsagi szempontbol, utalt ra dr. Redelmeier.

Nesze neked kihangosito!
Most egy ujabb generacioja fog forgalomba kerulni: az 
akkuhoz hasonloan lehet majd a keszulekre helyezni es 
zsebbe hordhato lesz. Pl. ki lehet tenni az asztalra es ott 
is kihangosithato nem csak az autoban. Az ara is varhatoan 
alacsonyabb lesz. Most keresik azokat a cegeket akik ezt 
majd teritik a piacon.


Bby



Bby
+ - Torokorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>vezettem, csak gyalogoskent elveztem a helyzetet.) 
Nyomulnak, kanyarodnak
>ossze-vissza, gyalogoskent kotelezo a piroson atmenni, 
stb. megis ugy
>ereztem, hogy ok a kulturaltabbak. Mindezek ellenere 
ugyanis ok teljesen
>nyugodtak maradnak, nem idegesitik fel magukat. Ha pl. 
valaki beragad egy
>lampanal, akkor radudal a mogotte allo, de csak 
figyelmezteteskent, nem

En is nemregen jottem haza Torokorszagbol, meg odaig is 
eljutottam, hogy autot bereltem. Tofas tipusut, ami hazai 
gyartmany, allitolag Fiat liszensz. Szoval kozlekedes. Elso 
latasra kaotikus. Nehez megszokni, hogy mindenki megy, 
amerre lat, nincsenek szabalyok. Az orrom elott dudalnak a 
rendorautora, ha lassan megy. A rendor elott mennek at a 
piroson, az meg le se  oket. Azert vannak koccanasok 
is rendesen, sok a figyelmetlenseg. Abban a nagy melegben 
nem is csodalkozom rajta. (Akkor voltam, mikor a 45 fok 
arnyekban mindennapos volt, lennt delen.) Savok nagyon sok 
helyen nincsenek felfestve, annyi auto megy az uton egymas 
mellett, ahany elfer. Ahol meg van sav, foleg varosokban, 
ott meg ha nem fernek el, csinalnak ujabbakat. Kb. egy nap 
alatt hozzaszoktam a helyi szokasokhoz, mondjuk 
gyalogoskent eloszor bosszantott, hogy a zoldnel el akartak 
utni, meg dudaltak, mert kenyelmesen setaltam a zebran ... 
De ennek ellenere rajottem, hogy nem alakulnak ki nagy 
dugok,  olyanok, mint itthon, HALADNAK !!! Aztan arra a 
kovetkeztetesre jutottam, hogy vagy be kell tartani 
mindenkinek a szabalyokat, (pl. nehany europai orszag) es 
nincs kaotikus kozlekedes, vagy pedig senki nem tartja be a 
szabalyokat, mint itt es szinten nincs dugo. De ami itthon 
van, az a legroszabb. Van, akit nem erdekel a KRESZ, van, 
aki meg gorcsosen betart minden szabalyt, megvan az 
eredmenye, lasd Budapest, nap mint nap. 
Olyan "szabalytalansagokat", amiert itt a listan szegeny 
Vaddisznot lenyakazzak allandoan, kinnt rendszeresen 
lattam. Mindenki tojik az ilyenre. Lenyeg a haladas. Aki 
lasabb, lemegy az ut szelere, aki gyorsabb, az dudal. Es 
nincs sertodes, volt, hogy busszal mentem, feltartott egy 
mercit, egy duda es mar a poros ut szelen mentunk. Szoval 
azert lenne mit tanulnunk ... Tipikus, hogy haladsz, 
kihajtanak eled, tukor nem nagyon hasznalatos, ugy vettem 
eszre ... Ilyenkor dudalsz, erre vagy lemegy, ha tud, vagy 
beengeded. Es faarccal bejon eled, Te meg faarccal tovabb 
vezetsz. Nincs kezfeltartas, hogy koszi, nincs anyazas, 
hogy vazeg, micsinalsz ! Gyerekulest nem lattam az 
orszagban, pedig van sok gyerek. Jellemzo, hogy egy autoban 
3 felnott 4 gyerek. A csucs az volt, mikor egy Peugeot 
mopeden apa vezetett, elotte a tankon egy gyerek. Mogotte 
anya az ulesen csadorban persze, kenguruban egy gyerek 
rajta, a 3. poronty meg az anyja mogott ... Persze rendor 
is latta, de oda sem figyelt. utviszonyok valtozoak, a 
hegyekben volt, hogy elfogyott az uttest egy szakaszon, 
aztan megint folytatodott ... Szoval erdekes, te tetszik !
Ha valaki keszul oda, vagy kivancsi, szivesen valaszolok a 
kerdesekre !

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Re: autocsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mivel volt Samaram ezert ehhez a temahoz tudok hozzaszolni:

> -legyen 400 ezer Ft korul, vagy adjak oda reszletre ennyi
> induloresszel. 
Ezert kb. 89-90-es evjaratut kapsz szerintem.

> -EGYEN NAGYON KEVESET (5-6 liter/100 km, varosban is max. 7)
> ha dizel az kulon jo
Orszaguton meg bejohet az 5-6 liter, nagyon kimelo vezetessel, de varosban
(Bp.) kimelo vezetessel sem megy le 8 liter ala, ha picit is nyomod mar
siman benyeli a 9-9.5-t nyaron, telen meg a csillagos eg, barki barmit is
mond. Ne hidd el senkinek a 6 literes fogyasztast. Tobb Samara is volt a
kornyezetemben mielott az enyemet megvettem, mindenki eskudozott, hogy
varosban 7, miutan megvettem es megkerdeztem, hogy nekem miert tobb, akkor
kiderult, hogy az a 7 nem varos, es hatszellel.

> -ennek ellenere legyen benne annyi loero, hogy ne kelljen
> padlogazt nyomnom 2-esben ha fel akarok menni a Kapy uton
> Pasaret felol
A sima 1.3 nem ez a kategoria, semmi nyomateka nincs... :)))
Az 1.5 mar allitolag sokkal jobb, csak az dragabb is.

> -nem baj, ha qurvanagy csomagtartoja van 
Azt hiszem nem lattal meg se Samara se Favorit csomagtartot. Mindent
lehet rajuk mondani, csak azt nem, hogy nagyok lennenek. Raadasul a Samara
csomagtartoja meg rosszul is pakolhato, kozepes borond mar csak keresztben
fer el benne.

> minden szempontbol jo, csak hat ketajtos, es azt mondjak,
> ki lehet fogni belole nagyon rossz peldanyokat. 
Van belole 5 ajtos is, es nem sokkal dragabb mint a 3 ajtos.

Viszont frissen fenyezettet ne vegyel meg, nagyon valoszinu, hogy szet van
esve. Tipikus rohadasi pontok az elso ablak pereme, csomagtarto ajto,
hatso sarvedoivek, kuszobok, ajtosarkok. A motoralkatresz sajnos nyugati
aron van hozza, sajat karomon tanultam meg egy megszorult vizpumpa
kapcsan. Egyebkent nagyon igenytelen auto, igazabol en azert adtam el mert
hulyere idegesitett az, hogy minden zorog, csattog benne. Atmenetileg ezen
csavarmeghuzassal lehet segiteni, de max. 2 hetig tart.

PeterX
+ - Re:Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tegnap hosszu honapok MOLozasa utan elmentem Shell
> kutra tankolni, raktam bele 30 liter V-Powert - mindig kerek
> literszamot tankolok...
> Mivel rohantam haza (vasarnapi tulora rulez), hogy legalabb
> a Columbot elerjem, nem nagyon figyeltem. Ugy latszik ezt
> masok is eszrevettek, mert hazaerve meglepetessel vettem
> eszre, hogy 32,41 litert tankoltam es vettem 2 kinder buenot.

En is egy rohanos és kapkodos tipus vagyok, pont emiatt szoktam
ra arra, hogy kerek szamu penzre tankoljak es meg afas szamlat
is kerek (bar leirni nem tudom, de a kutasok egyik fo beveteli
forrasa a masok alltal nem igenyelt afas szamla eladasa pl.
vallalkozoknak). Szoval igy az atveres lehetosege gyakorlatilag
nulla.

Szia,

R.
+ - Re: BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, ezzel megint egy jo magas labda kerult fel! Most nagyot csalodtam
Benned, VD!!  :((
KI

> wrote in message news:...
....
> a mostani benzinesek illetve dieselek. Remelem igazuk lesz, mert akkor
> egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
> korbeutazom a vilagot, INGYEN!
>
> Rohadt MOL megdoglik rulez!
>
> Udv,
> Vaddiszno
+ - Re: nedv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
...
> A fenyofeleknel tenyleg nem all meg, de fenyofat meg nem lattam ut
> szelere ulteve!
 Pedig a fenyofa az autosok baratja. Puhafa :)
KI
+ - Mp3 autoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felig off:

Milyen Mp3 lejatszok vannak autoba?
Van pl. most egy Nomad Jukebox nevu kutyu (www.nomadworld.com)
6GB fer ra ~150 ora. Ez nagyon kiraly lenne autoba, mongyuk egy radioval
kombinalva.
Nem tudja valaki letezik-e ilyen? Ha nem, akkor mikor varhato?

Saca
+ - Re: Vizzel hajtott auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat ez most vagy nagyon magas labda, vagy en vagyok nagyon hulye.
T.f. hogy az elobbi igaz :-))

Na szoval a _hidrogen_ meg a _viz_ azok nem ugyanazok a dolgok ! 8-))
Az az auto nem vizet iszik, hanem vizet csinal ("pufog ki")!!

Pl. azon gorcsoltek sokat, hogy hogy oldjak meg a tankot, mivel a hidrogen
igen robbanekony.

> segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni. A
...
> 0-100 9.6 mp-re no, vegseb. 225 kmh-ra csokken. A hatso ules mogott
> elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo.
(Haromszor
> annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) A
kizarolag
...
> kut, ahol vizet lehet tankolni. (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)
> Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok ingyen
> teletankolhatjuk a kocsinkat.
+ - Ford Orion kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most vettem egy 85-ös Ford Orion 1,6D-t, es szeretnek hozza valamilyen
leirast, muszaki jellegut persze. Ha valamelyiketek tud, segitsen
please.
Az uj auto miatt elado egy 84-es 12v-os benettonzolt trabi kombi.
A festese nem korrekt, az osszes tobbi dolog szuper: motor, kaszni,
sok potcucc.
Szeged kornyeken elado a gepsarkany, ha valakit erdekel, irjon.
Bocsi a kicsit OFF-ert
tafi
+ - Re: P206-valasz vadinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar vartam Vaddiszno kollegank kedvesen csipos megjegyzeseit.
Egyebkent _tudtam_, hogy ezt a reszt ragadod ki. Tudod miert?
Mert ahol valami _pozitivat_ irnak egy BMW-tol kulonbozo autorol, arra
biztos reagalsz...  

>On 8 Aug 2000 00:59:42 GMT,  wrote:
>
>Kedves Tamas!
 irta:
>>A 206-os a maga szerenyebb teljesitmenyevel erre nem alkalmas(persze
>>nem a 2000 ccm-es 206 GT-re gondolok...).Aki 206-ost vesz, annak
>>biztosan jol fejlett a szeperzeke.
>
>Biztonsagerzeke viszont egy deka sincs. Az egyik, hogy nincs utkozozona,
>mert a labad szinte a lokharito mogott van,

Ugyan mar, baratom. Ezt hol olvastad? A Kacsa magazin marciusi
mellekleteben? Akkor a Matiz-tulajok eleve halalra vannak itelve?
En 50 es 90 Km/h kozott szoktam varosban utazni. Te -kisse mosolyogva
irom ezt a sort- 160 -nal. A kovetkeztetest vond le magad...

Nagyon szepen hangzik, hogy 6 legzsak es energiaelnyelo zona.
Tudod, egy bizonyos sebesseg felett _minden_ auto (igen, a tied is...)
ugy fog osszegyurodni egy esetleges utkozes/borulas alkalmaval, mint a
papir. 

Mellesleg szivesen elkuldom a Peugeot altal kiadott, a 206-ost
bemutato kiadvanyt.A biztonsagi berendezeseirol es a torestesztekrol
is irnak. Tudod, en megprobalok _hivatalos forrasbol_ tajekozodni egy
temarol, s csak azutan alkotok velemenyt. Te ezzel szemben - nekem ugy
tunik- csupan a szajrol-szajra hagyomanyt probalod eletben tartani. NO
COMMENT.

> a masik, hogy egy teszt szerint

(konkretan??? csak nem ugyanaz a hirforras.....?)

>a P206-os ajtajat a lopo sajat szerszamaival hamarabb nyitja ki, mint a
>tulaj a sajat kulcsaval.
Ne haragudj, de ez egyszeruen ostobasag. Ha egy autot el akarnak
lopni, azt _el is fogjak_ lopni. Egy kerdes: ha Te autotolvaj lennel,
melyik autoert kockaztatnad a bortont? Egy 2,6 millio forintos
206-osert, vagy egy 8+++ millio forintos M5-os BMW-ert? Na ennyit a
'biztonsagerzekrol'.

>A szeperzekkel maseban lehet gyonyorkodni, miutan a
>tiedet jol elvittek.

Azt kivanod, hogy elvigyek? -kerdezhetne egy piszologus.
En nem vagyok az, ogy csak nehany jotanacsot szeretnek adni:

1. NEM A BMW a vilag legjobb, leggyorsabb, legszebb....stb. autoja.
    Meg akkor sem, ha Te igy gondolod.

2. Azzal, hogy a hozzaszolasaidban folyamatosan lenezed a tobbi autot
es autost..... 

On Tue, 25 Jul 2000 15:24:46 EDT,   wrote:

>De nem csodalkozom az ilyen
>tipusu hozzaszolasokon, mert nem nehez elkepzelni, ahogy ulsz az 1.6D Golf
>egyesedben, nezel kifele 80-100-nal az ablakon, es feltunik, hogy mindenki
>lehagy, mindenki jobbnal jobb autokkal jarkal, sok penzbe kerulnek, val
>bennuk legkondi, omlik rolad a viz kozben, telen meg nem mukszik a futes,
>szoval ezekutan jo hogy elkezded anyazni a masikat, es arra hivatkozol, hogy
>bizony te aztan helyesen kozlekedsz, meg betartod a sebesseghatart. Olyan
>autoval en is betartanam, de nem lattam meg nagymercit 80-nal menni
>folyamatosan kozuton. Szoval a tipikus magyar mentalitas, a "dogoljon meg a
>szomszed tehene is" megint  kozbeszolt. Ha valakinek jobb kocsija van, es
>gyorsabban tud menni, az rohadjon meg.

...... - feltetelezven, hogy mindenki magabol indul ki - ezzel
gyakorlatilag beismered, hogy szerinted "kocsi teszi az embert",
vagyis ordit, hogy valami nagyon nincs rendben nalad....


On Tue, 25 Jul 2000 15:24:46 EDT,   wrote:
> Csak amig te vezetes kozben ilyenekkel vagy
>elfoglalva ocsikem, addig nem a  utat nezed, aztan veletlenul
>megfordulsz az ut kozepen, es majd egyszer nem en jovok ott, aki meg tud
>allni hanem olyan aki ilyen helyzetben elfedi a szemeit a kezevel, es sikit,
>ahelyett, hogy a fekre lepne, aztan akkor majd halalod utan elgondolkozhatsz
>hogy akkor most aki jott, az gyorsan jott, vagy netan nekem _nem_ kellett
>volna keresztbe allnom elotte 10 meterrel.

3. leszallhatnal mar arrol a fene magas lorol.


Mielobbi gyogyulast kivanva:
		
		Tamas.
+ - Osszehasonlitasi alapunk a vetelar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlom Mindannyiukat!

Magazinunk mai temaja oszsehasonlitas vetelar tekinteteben.

Eloszor is vizsgaljunk meg egy 1989-es ketutemu Trabant 601 spec.
szemelygepjarmuvet vetelar szempontjabol.
Ugyanennyiert kapunk roncssa torott tobb tizeves luxusautot.
Ne feledjuk kedves olvasoink mit nyujt nekunk egy luxusauto, es jol
gondoljuk meg ezek utan a Trabant vasarlast!

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Dizeldiagnosztika stroboszkop lampaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kerdes nagyon jo!

>Diesel motort (adagolot) hogy lehet stroboszkoppal beallitani?

A dolog ugy mukodik, hogy a nyomocsovekhez a fejszelep utan beiktatnak
egy piezoelektromos kozdarabot. Ez a kozdarab meri a nyomaskulonbseget,
igy minden fejszelepnyitasra jelet ad, ami felvillantja a strobit.
Igy lehet merni az elobefecskendezest.

Persze ez csak nagy vonalakban van most leirva. Talan talalhatok
itthon... illetve nem, mert kolcsonben vannak jelenleg a hasonlo szo"ru"
leirasok. :(

Remelem azert nem volt erthetetlen.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Vaddiszno es a Hunyadi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!!!

Ha jol emlekszem anno volt valaki a listan, aki irogatott Hunyadi
ugyben, valami szakszervizes raktaros. Archivum rulez.
Ot kellene megkeresni a Hunyadi ugyekben.

Teeby 
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Halal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Namegegyszer! :)))

>Vegulis ha az ember utole'rne' a halalt, akkor mit
>csinalna vele? Ennek igy semmi ertelme.

Nincs hat, mert ugye hogyan all a hal? Mikor nincs is neki laba...

Teeby

Ui: Persze ha fizikai ertelemben veve all, minthogy mozgast nem vegez,
akkor utol lehet erni a halat!
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Gatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Amint mar mondtam, meg nem lattam jobbat,
>pedig volt mar nekem a legdragabb Koni is.

Gondolom a piros. De az foleg sportautokba es sportcelokra valo. Nem
utcai autokhoz, komfortos utazasra.
Viszont en ultem olyan autoban amiben piros Koni volt. Olyan uttartast
produkalni 195-os gumikkal... (apaaammmm...)

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Uzemanyagcellas jarmuvek BMW750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok ingyen
>teletankolhatjuk a kocsinkat.

Es dobhatjuk a ganajdombra...
Nem az ontozocsapbol engedett "viz"zel mennek ezek az autok, hanem
H2O-val. Na es aztan ez megint nem nagy szam, mert mar tobb mint egy
eves tema a Siemens+Audi hibridhajtasu jarmu, amely egy villamos
motorral kozlekedik miutan a tuzeloanyag elfogyott. Az A4 Avantba
beepitett eroforras teljesitmenye 29 LE ami elerheti a 48 LE-t is. A
merlegen 20 Kg-ot nyom, es 93%-os hatasfokkal dolgozik.A villanymotor
nem hosszabb mint egy generator. 220V-os halozatrol 5 oranyi toltes utan
menetkessze valik a lemerult telep, ami ellatja energiaval a motort.A
varosban megengedett 50 Km/h-t 9,5 sec alatt eri el. A 100 Km/h-s
sebesseget is el lehet vele rni autopalyan, Hatotavolsaga 50 km. Nagyobb
gazadasnal a hajtaslanc automatikusan es eszrevetlenul kapcsol at.

Igazabol a legjobb ennek es az uzemanyagcellanak az otvozese lenne. Amig
el nem jutunk egy vegytiszta vizet forgalmazo kuthoz, addig villamos
arammal kozlekedunk.

Teeby

Ui: A MOL nem doglik meg, mert majd o allitja elo a vegytiszta vizet. Es
erre is kitalanak majd valami elojogot...

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re. Hunyadi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zak.

>Halkan jegyzem meg, kedves kollegak, hogy a Hyundai H-100 a legutobbi
>idokig Del-koreaban keszult es nem Japanban... ;-)))
Valoban igazad van. De Japan licence alapjan :-)))
Koszonom a kiigazitast.


Udvozlettel: Frigyes    

                     Skoda 120 L
 
+ - Re. Mit valasszak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szaisztok autosok, szia FresiBaCsi.

>> Amugy 400K-ert mar lehet csipegetni. Viszont ha olyan autot akarsz
> amiben hely is van,

En a helyedben egy jo allapotu Skodat valsztanek. S 130 as tipust. Mivelhogy
kivul belul ismered e gepcsoda rejtelmeit es gyonyoreit :-)) De utana
lehetoleg ne nagyon maszkettalj bele a motorba, mert ez is gajjra megy
;-))))

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Ford szammero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Laci.

>Keddves Frigyes Mester? Nincs veletlenul nalad elfekvoben egy ledes
>fordulatszam mero? Vagy fordulatszammero? Amelyik nem mutatoval, hanem led
>sorral jelez? Es ha igen, mennyi az annyi?
Sajnos nincs :-(( De utananezhetek ha gondolod. Bekaba kellene ? Ez a
fordulatszammero olyan mint az uj tipusu Trabiban - Wartbiban levo ?

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Ati - ovi :-) ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

   wrote irta.

>Az en batyamnak meg nagyobb a futyije, bibibiiiii....

Nagy kunszt :-)))
Az enyim meg vastagabb bizooooony ;-)))

Latod Zak ? A ovoneninek ahhh mekkora cicije van? Az egyikben tejcike van,
masikba kakaos tejci lehet, mert az elobb benyalta a kakaot :-O) Soma
ovitarsunk meg mindig azzal a taktojjal jatszik :-)))

 Frigyes

Ui. Bocs a hujesegert :-) Fogash ha megszolsz beveszunk az oviba jo :-))))

                     Skoda 120 L
 
+ - Tavol kellett - i autok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia VD.

>Ez a mereg, nem a cian!!!
>Vegyunk Hunyadit! Aztan meg szopjuk az alkatresszel. Hat tenyleg megeri
>ezeket a fosokat megvenni. Legalabb ingyen adtak?
Nekem meg akkor sem kellene ha meg fizetnenek erte :-) Inkabb az Europai
autok, mint a kozel s tavol kellet'i. Viszont az autok tervezesenel is van
egy kis svedcsavar, nem a meno sportos tipusokra gondolok, hanem a sima
fapad egyszeru autokra. Azok az autok ugy vannak tervezve es legyartva, hogy
megtervezi az alkatreszt Matata Kakiba ur, hogy az alkatresz lehetoleg
fodarab akkor torjon el ha lejart a garanciaido de ugy hogy utana + 1 - 2
evre ra, vagy 1 -2 honapra. Vagy megveszi a kundsaft mert kell neki, vagy
dobja a szemetbe. Mert ott tavol keleten az auto elettartama max 5 ev es
vesznek helyette masikat. De itt nalunk azert meg nem tartunk ott sajnos.
Mert itthon az autotartas meg luxus_ :-(

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Hidrogenhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia VD.

>A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit 2001.
>oszetol forgalmaznak 750h jelzessel. A 750-es BMW-t egy kapcsolo
>segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni.
>A kizarolag
>hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg,
mert
>nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura,
En is olvastam ezt acikket, bar egy kicsit szkeptikus is vagyok. Ugyanis
1979 ben a Spanyolok a Seat  - ban is kiserleteztek hidrogenhajtassal es
2000 kornyekere igertek a hidrogen auto megjeleneset. De az olajlobby_
beleszolt :-( Lehet, hogy a BMW - nel is hasonlo lesz.>>nem all
rendelkezesre a megfelelo infrastuktura <<<_ Ime itt a bizonyitek kedves VD.
Az olajlobby mindnere kepes :-(

>Rohadt MOL megdoglik rulez!

Osztom avelemenyed :-)

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Nokia 2110 autos kihangosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

megmaradt nekem egy gyari Nokia 2110-es kihangosito. 
Erdekel ez valakit?

Egy uveg Tihanyi Merlot-ert cserbe a Parlament
kozeleben atveheto.

Kidobni sajnalom. Amikor vettem, nem volt olcso.... :-(


Van meg valaki, aki VW Ventot hajtva olvassa a listat.
(Persze nem vezetes kozben ...)
Nasfay Zoli autojara emlekszem, de masra nem.
Esetleg egy mail-t kuldhetne nekem, ha van sorstarsam.


Udvozlettel: Szabo Attila (SABAT) VW Vento 1.6 '96
+ - Eromu latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

- Amennyiben a tobbse'gnek jo a szept15. ugy marad az a nap.
- A 9:30 is fix, mert 10,00kor startol a program, kb 2 oras. Utana meg
 nem vallalnak csoportot.
- Belepo nincs.
- Lehetne kulon csoport, ha tobben lennenk, de a fenti okok miatt akkor
  masik napra kell kernunk.
- Jelentkezes leadasa e he't pentek 10ora. Az eddig beerkezett
emailekben szereplo egyenek johetnek uzemi teruletre.
  Aki ez utan gondolja meg, hogy eljon az a Latogato kozpontban varhatja
  meg a tobbieket.
- A leirtakon kivul egyeb feltetelekaz uzemi teruletre latogatoknak
tilos bevinni   bombat, fegyvert, vagy annak latszo targyat. Valamint
radiofrekvencias eszkozoket mobil, cb, stb.
  A riasztod taviranyitojat behozhatod.
- A talalkozas helye a latogato parkolo.

Eddig 6 fo jelezte (kedd 10:45), hogy jo az idopont, es 1, hogy nem.

Egyenlore ennyi.

Nagy Tama's, Paks
+ - Pallai Gabor - Eromu latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Gabor, a webes levelezom nem tudta megjeleniteni a leveledet.
Amennyiben nem text formatumban kuldted, akkor tedd meg nekem, hogy ugy
is elkuldod!
Ha abban irtad, akkor meg nem tudom mi a gond. (Talan kodolas).

Azert elkuldom meg ezt a kis plusz infot.

- Amennyiben a tobbse'gnek jo a szept15. ugy marad az a nap.
- A 9:30 is fix, mert 10,00kor startol a program, kb 2 oras. Utana meg
 nem vallalnak csoportot.
- Belepo nincs.
- Lehetne kulon csoport, ha tobben lennenk, de a fenti okok miatt akkor
  masik napra kell kernunk.
- Jelentkezes leadasa e he't pentek 10ora. Az eddig beerkezett
emailekben szereplo egyenek johetnek uzemi teruletre.
  Aki ez utan gondolja meg, hogy eljon az a Latogato kozpontban varhatja
  meg a tobbieket.
- A leirtakon kivul egyeb feltetelekaz uzemi teruletre latogatoknak
tilos bevinni   bombat, fegyvert, vagy annak latszo targyat. Valamint
radiofrekvencias eszkozoket mobil, cb, stb.
  A riasztod taviranyitojat behozhatod.
- A talalkozas helye a latogato parkolo.

Eddig 6 fo jelezte (kedd 10:45), hogy jo az idopont, es 1, hogy nem.

Egyenlore ennyi.

Nagy Tama's, Paks
+ - Hidrogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/7/00 -0500, you wrote:
>0-100 9.6 mp-re no, vegseb. 225 kmh-ra csokken. A hatso ules mogott
>elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo. (Haromszor
>annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) A kizarolag
>hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg, mert
>nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura, azaz nincs olyan "benzin"
>kut, ahol vizet lehet tankolni. (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)
>Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok ingyen
>teletankolhatjuk a kocsinkat.

Ehemm szoval a csapbol minusz 200 valahany fokra hutott cseppfolyos 
hidrogent tudsz tankolni..
Kiraly! :) Melyik szolgaltatotol kapod ezt, eskuszom elkoltozom.. :)))))))))
Es a hatso tartalyban nem viz van, hanem cseppfolyos allapotra lehutott 
hidrogen, egy jo hoszigetelo tartalyban..

Azonkivul energia kell a hidrogen eloallitasara is, ezt az auto magatol nem 
csinalja meg, jelenleg  a hidrogen eloallitasa dragabb mint a benzin, 
szovla asszem meg varnod kell egy picit, a kerti csapot meg inkabb a 
novenyek locsolasara hasznald..

Ant
+ - antifogado, FresiBaCSi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Nem reg szo volt a kishazankban fellelheto esetleges kirandulasi
lehetosegekrol. Na most kedves autostarsaimat szeretnem felhomalyositani
azon vendeglatoipari egysegrol, melyet somogyorszagi tur(h)aink alatt
igencsak ajanlatos elkerulni. Ezen nagyszeru szorakoztato kozpont kozvetlen
Somogyaszalon leleddzik, esetleg annak hataran. Erdemes tudni rola, hogy
pincernek oltozve igen cimeres barmokba utkozhet a tajekozatlan latogato.
Csak a szemleltetes kedveert mondom, ha ezek olyan messze laknanak a
munkahelyuktol, mint amekkora bunkok, akkor bizton allithatom, hogy
jogositvany helyet MIG 29-es szakszolgalati engedely lapulna zsebukben.
Hasznos tudnivalo, hogy az etlap kezhezvetele utan azt a legnagyobb kussolas
kozepedte erdemes tanulmanyozni, mivel amit felhangosan kiejtessz a szadon
mar hozzak is. Az, hogy te mit rendelsz, itt a kutyat sem erdekli. A
szomszed asztalnal ulo csendes tarsasag azert lett hangosan lebaltazva, mert
egyik lanynak forro volt a tea, es fujni merte. A pincer ertelmi,
intellektualis kepessegeinek hu tanubizonysaga, hogy ez szamara kihivaskent
jelentkezett. A kaja erdekes, es nevetseges mennyiseg, az altalam megszokott
ar 2 szerese, illetve majd 2.5 szorosa. Egyszoval, ha somogyorszagi
felfedezokoruton jartok, ezt a helyet keruljetek.

-FresiBaCSi milyen autot vegyel 400e HUF korul ?
Csatlakoznek deejaytiszy urhoz. Valami alaphangu markahuseg azert
talan-talan belefer, de az allapot inkabb donto lehet. Nekem, es barati
koromnek a legjobb 400 penz koruli autoi a Fordok voltak. Sokan kopkodik, de
en jot rohogok rajtuk. A szerelom is utalta, mert csak vizsga elott latta,
akkor is max 7000.- penzt tudott legombolni. Persze az 1,1 es az 1,3 elbol
kilove. Pestcityben 7-7.8 lityit nyalt 100-on a 98-bol. Az alkatreszarak
vizsgalatanal nagyon vigyazz ! A Mercimen egy adott hibat neha olcsobban meg
lehet uszni, mint uazt egy Ladanal, de kotvany lessz. Ha az emlitett hibat
eredeti alkatreszekkel javittatom, akkor pont 2 uj Lada ara :)) A profi
utangyartottak sacc hasonlo (elerheto) arszinten vannak a legtobb "kommersz"
tipusnal. Mondom, sacc. A 400e koruli dizeleknel akadnak jo vetelek, de a
legtobbel olyat buksz, mint Rottenbiller. A legtobb mar tulesett egy
generalon, az meg olyan, mint a kutya vacsoraja lampaoltas utan. A
benzineseknel az ismeretsegi koromben meg draga hiba nem volt, ellenben a
dizelekre mar lattam 2kilot ugrani :) Jo-jo, most biztosan sokan csovaljak a
fejuket, es valtig allitjak, hogy a vonatbalesetet szenvedett, de
kilakatolt, es a hupililara osszesult motoru, de generalozott autonal jobb
vetel nincs. En elhiszem, csak a tokom csovalja ismet a fejet. Fel a fejjel.
Elkepzeleseid szerinti autot pont ilyenkor nem fogsz talalni :) Ez utobbi
egy orok igazsag.

No, ennyi lett volna a mai roppke agymenesem.

Koszonettel:
Marci
+ - RE: Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En is egy rohanos és kapkodos tipus vagyok, pont emiatt szoktam 
> ra arra, hogy kerek szamu penzre tankoljak es meg afas szamlat 
> is kerek (bar leirni nem tudom, de a kutasok egyik fo beveteli....

Mivel a benzin ara szinte naponta valtozik, en mar regen leszoktam
arrol, hogy kerek osszegert tankoljak. Mindig 25, 30, 40 litert 
tankolok, igy nagyjabol tudom, hogy meddig eleg, milyen a 
fogyasztas, ha tul hamar fogy el, jelzi, hogy valami nem ok, stb.
Legkozelebb jobban vigyazok. Borravalot eddig sem latott tolem
egy kutas sem, hat most mar nem is fognak soha.

Csaba
+ - Presztizs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Oszinten szolva nagyon irigyelem azokat az embereket,
>> akiknek az abszolut fontos top speed ugyanakkora elony
>> egy kocsinal, mint a 6 literes fogyasztas.
> Eppen ez az irigyles az egyik osszetevoje annak a presztizstobbletnek,
> amivel a gyors autok rendelkeznek...
> (Egy masik osszetevo pl. maga a sportosabb vezetes elmenye, ill. 
> annak lehetosege...)

Egyik osszetevoje, de nem meghatarozo. Sok szaz autotipus van,
ami tudja a ketto otvenet, lassan mar Skodak, Seatok, Daewook 
jarnak 250 korul, megsem az donti el, mi a presztizsauto. Ha az M5
180-nal blokkolna es nem menne tobbet, akkor is M5 maradna
es akkor is BMW volna es minden autos szivet megdobodtatna.
De nehogy mar az legyen a legfobb ereny, hogy 270-et megy...
Sportos vezetes lehetosegehez abszolute nem, magahoz a sportos
vezeteshez pedig nem kell 270-es top. Ha tudom, hogy a kocsi
a popsim alatt tudja a 200-at, az olyan lelektani hatar es jo erzes.
Viszont a sportos vezetes nem arrol szol, hogy 2 olom a talpamra
es nyomom, nyomom, nyomom aztan visszalassulok mert dol a
fulemen az adrenalin es mindenkinek megirom, hogy sportosan
vezettem :) Egy szo mint szaz, a 130 km/h vegsebessegu 
Chryslert is lehet sportosan vezetni...

Csaba
+ - Vaddiszno folyamatos tevedesei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mivel nincs tel, csak olvasom a VD irasait, nem veszem fel a kesztyut,
de az a sok marhasag, amit alabb leirt meg megfekszi a gyomrom...

>A legutobbi Sport Autoban olvastam:
>A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit 2001.
>oszetol forgalmaznak 750h jelzessel. A 750-es BMW-t egy kapcsolo

Kb. masfel eve irtam meg ugyanezt a HIX Autoban meg az index.hu-n.

> segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni. A

hidrogen vagy viz? vagy is is?

> elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo.
(Haromszor
> annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) A
kizarolag
> hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg,
mert

ismetlem: hidrogen vagy viz? vagy is is?
Te tenyleg olvastad, vagy fel fullel hallottal valamit? Hogyan oldottak meg,
hogy
a kocsi a viztartalybol hidrogent nyer? Utanfutot huz, amiben par megawattos
szerkentyu hidrogent allit elo a H2O-bol? A tank is kisebb szvsz, es nem viz
van
benne, hanem cseppfolyositott hidrogen. 

> nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura, azaz nincs olyan "benzin"
> kut, ahol vizet lehet tankolni. (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)

Es miert? Szerinted olyan nehez vizcsapot kivezetni? Neeeem. A bibi ott
van, hogy amit tankolsz, az minusz 270 fokon (273?) cseppfolyositott H 
es nem csapviz...

> Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok ingyen
> teletankolhatjuk a kocsinkat.

A kis optimista. Indulni akarsz a valasztasokon?? :))))

> Az adatok eleg meggyozoek. Tavabba a BMW igeri, hogy hamarosan
> hidrogenhajtassal is ugyanolyan hatekony motorokat fog tudni gyartani,
mint
> a mostani benzinesek illetve dieselek. Remelem igazuk lesz, mert akkor
> egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
> korbeutazom a vilagot, INGYEN!
> Rohadt MOL megdoglik rulez!

A nagyobb kiallitasokon mar megfordult a demo verzio, tenyleg nagyon izgi,
hogy buz helyett vizgozt pofogtet de... 
1. nem water powered, hanem hidrogenhajtasu
2. ezt meg Te sem tudod megfizetni - nem a kovetkezo 10 evben
3. mikorra lesz az egesz vilagon toltoallomas? Vagy a vilag Munchentol
    Stuttgartig van? Szerintem jo, ha 10 even belul elerik, hogy a marka-
    kereskedoknel legyen H-kut.
4. Ne feledd - a vilag koolajtartalekai meg 200-250 evre elegendoek, tehat
    Te biztosan nem ered meg, hogy a MOL megdogoljon...

Csaba
+ - atutazoban Szlovakiaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Palika mindent megirt es mindenben igaza van, egy dolog 
talan santit:

> Mennyiert buntetnek a rendorok?
> 200 (pl. ov nem hasznalata), 300, 500, 1000 korona altalaban

Figyelem! Szlovakiaban a helyszini birsag nem lehett tobb,
mint 500 Sk = 3000 Ft. Ha tobb dolgot talal a rendor, csak
a legsulyosabbat buntethetheti, nem adodnak ossze.

Kotelezo a nemzetkozi jelzes, HIX matricasok elonyben :)

sebesseg: +10 km/h = 300 Sk, +20 = 500 Sk, >+30 feljelentes
kodlampa hasznalata 200 Sk

Gond lehet, ha
- mukodo villanyrendornel 180 fokban megfordulsz
- piroson athajtasz
- megengedett sebesseget 30-al tulleped
- nem allsz meg STOP tablanal
- balesete eseten nem tudsz egy szlav nyelvet sem - hivj es tolmacsolok!

Minden egyeb elintezheto 500 Sk alatt - legalisan!!!!

> a 95os olommentes 31,00SKK volt csutortokon a Benzinol (ez nem a MOL!!!) 
noname kutakon - Batax, Jurky --> 30,20 - 30,50 kozott van a 95-os.

Csaba
+ - Ford Scorpio 2.9i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó autó !
Ford Scorpio 2.9i
-1900 évj.
-150.000 km
-benzines, 150Le/220Nm
-központi zár
-szervó kormány
-Recaro belső
-ABS
-klíma
-el.ablakok
-el., fűthető tükrök
-tetőablak
-15"alufelni
Az autó korának megfelelő; jó állapotban van Győr-Moson-Sopron
megyében,írányár: 880.000,-Ft
akit érdekel mail:,  ill. telefon:30/916-92-82.
+ - Re: BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0829-ban irta :

>
>Az adatok eleg meggyozoek. Tavabba a BMW igeri,
hogy hamarosan
>hidrogenhajtassal is ugyanolyan hatekony
motorokat fog tudni gyartani, mint
>a mostani benzinesek illetve dieselek. Remelem
igazuk lesz, mert akkor
>egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se
szallokk belole, hanem
>korbeutazom a vilagot, INGYEN!
>
>Rohadt MOL megdoglik rulez!
>
>Udv,
>Vaddiszno

Sajnos ez az, amit mi felo , hogy mi  nem erunk
meg, mert mindaddig mig a
vilagon olaj van es ezt nehany igen befolyasos
ember es orszag tartja a
markaban addig nem lesznek "vizes" autok.
Szerintem mar reg ki lehetett
volna fejleszteni nem konvencionalis uzemanyaggal
uzemelo berendezeseket
 (most foleg autora gondoltam), a technikai
fejlodes ezt megengedne, de
akkor
az nagyon sertene a fentebb emlitett szemelyek
erdekeit. Tehat inkabb tedd
azt a vilagkoruli utazast egy korabbi idopontra es
szanj ra egy kis penzt
is :)  De en most azt szeretnem ha Neked lenne
igazad!
+ - Re: Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0829-ban irta :

>
>tegnap hosszu honapok MOLozasa utan elmentem
Shell
>kutra tankolni, raktam bele 30 liter V-Powert -
mindig kerek
>literszamot tankolok...
>Mivel rohantam haza (vasarnapi tulora rulez),
hogy legalabb
>a Columbot elerjem, nem nagyon figyeltem. Ugy
latszik ezt
>masok is eszrevettek, mert hazaerve meglepetessel
vettem
>eszre, hogy 32,41 litert tankoltam es vettem 2
kinder buenot.
>
>No comment.
hehe Ez bevett szokas shell-nel! Megfigyelhetitek
: mindig van a pulton egy
ket jopofasag  amit egy ovatlan pillanatban be
lehet szkennelni (haj-haj
szegeny Lorincze Lajos). Bebizonyosodott, hogy a
Colombo nem er annyit , a
Kinder bueno pedig ugyis rontja a fogakat! En
ugyanigy jartam a Furedi uton
levo shell-nel (azota csak akkor jarok arra ha
nagynenemet latogatom), de
nekem Milka csokit adtak 3 db-ot. Amint beszalltam
az autoba eszrevettem es
visszaballagtam, mondvan,hogy en nem is igazan
szeretem a Milka-t Szo szot
kovetett, lett nagy cirkusz, vegul azt mondta az
elado , hogy meg is
ehettem!!! :))) Ekkor valami elpattant bennem es
kb 2 perc mulva
visszafizettek a csoki arat. A reszleteket inkabb
melloznem!
Ja es a kinder Bueno szerintem finomabb a
Milkanal: Ezzel vigasztald magad
es lehetoleg keruld azt a rablobandat!!

üdv. sancho
+ - Re: viselkedes az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0829-ban irta :

>
> Az egy megoldas lenne, hogy szolok a haveroknak
(alvilag), es a
>gyerek autoja masnap mar felnik nelkul csucsul a
betonon, de akkor
>lealacsonyodnek az o szintjukre, es ez nem jo.
> Szoval Ti mit tennetek ilyen helyzetekben?
>
> Udvozlettel
>            Domika
>

en szemely szerint, semmit , pedig 187 cm és 105
kg vagyok. Az ilyenekkel
nem szabad veszekedni, mert semmi értelme! Az
alvilagi nepek pedig csak gondot okoznak Neked is.
Ja , ha pofozkodásra kerül a sor
az mar mas! Akkor az ovodaban tanult tetelt kell
alkalmazni! "Te ne üss meg
senkit de ha megutnek ugy add vissza, hogy
elmenjen a kedve a folytatastol"

üdv.sancho
+ - Re: BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> Felado :  [Hungary]
> A legutobbi Sport Autoban olvastam:
> A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit
> 2001.

Es vajon hogyan valasszak szet a H2-t es az O-t? Azt nem hinnem, hogy az 
akkumulatorrol/generatorrol vett aramrol. Mert meg 100% hatasfok eseten  is 
csak "nullszaldos" lenne a dolog. Azaz megtermelne a hidrogennel hajtott motor 
(a generator altal) a hidrogen eloallitasahoz szukseges aramot. Ehhez persze 
mind a motornak, mind a generatornak 100%-os hatasfokkal kene menni es 
mindenhol 0 surlodasnak. Ezt hivjak perpetum mobile-nak. :) Ekkor meg csak a 
motor jarna, ahhoz hogy a kocsi el is induljon, 100%-nal joval nagyobb 
hatasfoknak kene lennie, ami ugye nonszensz.
Ha BMW kitalalt egy modszert ami altal joval kisebb energiabefektetessel (pl. 
50%) tudja a vizet szetbontani, mint amennyi energia a hidrogen elegetesekor 
felszabadul, akkor le a kalappal, de ezt igencsak ketlem. (nem egy aprilisi 
szam kerult a kezedbe?)
Egyebkent nem ujdonsag a hidrogennel hajtott motor, nem talalta fel a BMW 
a 'spanyolviaszt', ha valami ujdonsag akkor az az uzemanyag eloallitasa.

> 0-100 9.6 mp-re no, vegseb. 225 kmh-ra csokken. A hatso ules mogott
> elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo.
> (Haromszor
> annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) 

Eleg lenne csak egyszer megtankolni, mivel a hidrogen elegesekor viz(goz) 
keletkezik, vagyis egy kondenzatorban lecsapatva vissza lehet vezetni a 
tankba. :)

>A
> kizarolag
> hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg,
> mert
> nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura, azaz nincs olyan
> "benzin"
> kut, ahol vizet lehet tankolni.

Szerintem meg azert, mert humbug az egesz. Vizcsapot barhol talalni, meg a 
meglevo benzinkutak mosdojaban is. :)

> (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)

Ebben biztos vagyok.

> Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok
> ingyen
> teletankolhatjuk a kocsinkat.

Ha esetleg igaz lenne, es kivaltana a benzint, akkor vagy felemelnek a viz 
arat, vagy mas modon szednek be a kieso hasznot (kerekanya-ado, feltengely-ado,
 
fustado (azaz gozado), stb.). Az allambacsi az otletekbol kifogyhatatlan. 
 
> Az adatok eleg meggyozoek.

:)
Van mar prototipus?

> Tavabba a BMW igeri, hogy hamarosan
> hidrogenhajtassal is ugyanolyan hatekony motorokat fog tudni gyartani,
> mint
> a mostani benzinesek illetve dieselek. Remelem igazuk lesz, mert akkor
> egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
> korbeutazom a vilagot, INGYEN!

Van am ahol nagyon draga a viz! ;) Bar ott meg a benzin olcso altalaban.
 
udv: Gab


__________________________________________________
  What's Your mailbox address?  -  http://mailbox.hu
+ - H 100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Kerlek Benneteket aki a fent nevezett markaju (H-100 )kisbusz anyag
>beszerzésében jaratos irjon nekem.
>Bal hatso tolato lampabura megrepedt,es egy 20Ft nagysagu darab kitort
>belole.Nem tudom elhinni ,hogy 14000Ft -ert komplett lampatestet kell
>vennem

Szia!

Nem ertelek, hogyan cserelned maskepp azt a reszt? Lampaburat mindig
egeszben cserel az ember. Vigasztaljon, az R5-re 20000-nel tobbe volt 2 eve.
Koreait vettel, aminek draga az alkatresze. Olcson vetted, de draga az
alkatresz. Persze ez igaz a japanra is, es a franciara is. SOT meg OLCSON
kapod meg. Szoval inkabb orulj, hogy csak ennyibe kerul.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: BMW 750h ( 25 sor )
> Idopont: Mon Aug  7 17:24:42 EDT 2000 AUTO #829
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Szevasztok!
A legutobbi Sport Autoban olvastam:
A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit 2001.
oszetol forgalmaznak 750h jelzessel. A 750-es BMW-t egy kapcsolo
segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni. A
benzinnel 326 LE-s motor hidrogen uzemmodra allitva 204 LE-s lesz, gyorsulas
0-100 9.6 mp-re no, vegseb. 225 kmh-ra csokken. A hatso ules mogott
elhelyezett 140 literes viz(!!!)tank 350 km megtetelere elegendo. (Haromszor
annyi vizet iszik, mint benzint eszik. De hat KI NEM SZARJA LE?) A kizarolag
hidrogennel hajtott autok gyartasat a BMW csak azert nem kezdi meg meg, mert
nem all rendelkezesre a megfelelo infrastuktura, azaz nincs olyan "benzin"
kut, ahol vizet lehet tankolni. (Szerintem egyhamar sajnos nem is lesz.)
Kiveve otthon a kerti csap, melynek veget a viztankba illesztve tok ingyen
teletankolhatjuk a kocsinkat.

Az adatok eleg meggyozoek. Tavabba a BMW igeri, hogy hamarosan
hidrogenhajtassal is ugyanolyan hatekony motorokat fog tudni gyartani, mint
a mostani benzinesek illetve dieselek. Remelem igazuk lesz, mert akkor
egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
korbeutazom a vilagot, INGYEN!

Rohadt MOL megdoglik rulez!

Udv,
Vaddiszno

Sziasztok!
Hat igen igen itt egy kis felreertes tortent. A hidrogenhajtasu autok nem
vizzel mennek, hanem hidrogennel. Hasonlitanak a gazos autokhoz csak itt a
gaz hidrogen. Van perspektivaja a dolognak, mivel a koolajkeszletek
kimerulven vizbol nyerhetunk uzemanyagot. De ezt mar akkor nem rossz
hatasfoku robbanomotorokban lenne erdemes elegetni, hanem egy
hidrogencellaban, es ez hajthatna egy villanymotoros autot....
	Udv!
		Takacs Laszlo

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS