Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1316
Copyright (C) HIX
2001-12-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tukorfutes... (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Termosztat (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Matri stati, weblap (mind)  46 sor     (cikkei)
4 Re. Rain X (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Subaru WRX (mind)  41 sor     (cikkei)
6 Valasz: va: Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1314 (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Re: Re: Integrat elloptak (mind)  5 sor     (cikkei)
8 Suzuki (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Futott tukor (mind)  15 sor     (cikkei)
10 bosszu (mind)  28 sor     (cikkei)
11 kodlampa (mind)  30 sor     (cikkei)
12 Pirelli, Suzuki (mind)  12 sor     (cikkei)
13 biztositas (mind)  15 sor     (cikkei)
14 teli gumi (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Ausztria (mind)  72 sor     (cikkei)
16 M+S - csak kotozkodom :-) (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Re: Mit jelent az M + S, FORMULA 1 (mind)  20 sor     (cikkei)
18 teli gumi olcson (mind)  7 sor     (cikkei)
19 nyari gumi + ABS, Arany Kormany dij (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Mitsu 3000GT gumijai (mind)  41 sor     (cikkei)
21 teli gumi 6000ert (mind)  13 sor     (cikkei)
22 evjarat kodolasa az uvegen (mind)  18 sor     (cikkei)
23 moralis tanulsag (mind)  12 sor     (cikkei)
24 kispolak (mind)  16 sor     (cikkei)
25 citrom fekezese (mind)  8 sor     (cikkei)
26 ABS zummogese (mind)  36 sor     (cikkei)
27 4 evszak megint. (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Re: kodlampa (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Thalia klitty-klatty (mind)  76 sor     (cikkei)
30 motorfek (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Skoda hutes (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Matiz? (mind)  13 sor     (cikkei)
33 fogyaszas? (mind)  55 sor     (cikkei)
34 Polski Fiat (mind)  12 sor     (cikkei)
35 re : koran kopo gumik (mind)  23 sor     (cikkei)
36 re : biztositok (mind)  26 sor     (cikkei)
37 re : hasznalt teligumik (mind)  26 sor     (cikkei)
38 Re: Rain X (#1314) (mind)  14 sor     (cikkei)
39 Re: ABS kapcs, hangszig (#1315) (mind)  15 sor     (cikkei)
40 Fogash izzitogyertyaja (mind)  124 sor     (cikkei)
41 Kodlampa (mind)  47 sor     (cikkei)
42 Re: Kobe (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Budapesti mesek es egyebek... (mind)  40 sor     (cikkei)
44 Norbito' kodlampa (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Tukorfutes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Letezik ilyenbol utolag beszerelheto valtozat? Ha 
:> valaki tudja, pliz, irja meg, hogyan mukodik, es 
:> valami iranyarat is! Tenksz!

Anno az Omega elozo tulaja osszetorhette a bal tukrot,
de csak sima, futes nelkuli tukorlapot tett bele. Ez az
elso telen nekem nagyon gyanus lett, foleg, hogy a jobb
tukor kellemes langyos volt... Szetszedtem es ott logott
banatosan a futovezetek ket csatlakozoja. Vettem a 
boltban rendes, futheto tukorlapot, racsatlakoztattam, 
felpattintottam a helyere es kesz !  (Wash & Go :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Utolag bevallom, hogy  nagyon igaza volt annak az autostarsamnak aki a mult
heten a termosztat felakadasrol irt. Ugyanis igaz ellenkeztem egy kicsit
ezugyebn :-)) De most elismerem listatarsam igazat :-) Ugyanis nekem
ugyanugy viselkedett a vizem. Kb. 60 foknal elol a huto mar meleg volt es
max 70 fokig ment fel a vizem. Viszont kozben eszervettem ,hogy a
generatorcsapagyam is kezdi megadni magat. Igyhat egy kis szereles lesz
hamarosan.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Matri stati, weblap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zsolt.

>De akkor egeszitsuk ki azzal is, hogy van -e HIX matrica a gepen, >hogy
>tudjam, kire figyeljek !
>Rendszam ? E-mail cim ? Telefonszam ? Felrakhatnam valami free >web-oldalra
>esetleg ...
>Vagy az mar a szemelyisegi jogok megsertese ? :-)

Zsolt :-) ! Erre a keresedre egy regi kedves listatarsam jut eszembe aki
nagyon sokat tett ertunk. Oldboy o volt a statik keszitoje. Sajnos mar nincs
a korunkben :-((( Mindig sokat gondolok ra egyebkent.

Automon az elsok kozott van matrica a hatso szelvedo bal also sarkaban :-)
Autom tipusa koztudott :-)))) Skoda 120 L, Frsz: DRT-656, vilagosbarna (
mogyoroszinu ). Tobbi info az alairasomban.

Web lap.

Anno domini DJTSZI atadta a weblapunkat Szekely Balazsnak aki egy ido utan
elhanyagolta es vegul megszunt nyilvanossaga a HiX autosok lapjanak. Ott
volt az info, hogy kik vannak a listan ? Jo lenne ismet felelesztenunk e
lapot.

Uj autostarsunk fele.
Matricahoz ugy jutsz el, hogy ha pesti vagy eljossz avagy felhivsz telefonon
idoegyztetessel, hogy odaadjam neked a matricat. Videken lako autostarsaim
reszere : Feladsz egy megcimzett boritekot a cimemre, benne egy
valaszboritekkal ami a te cimedet tuneti fel + belyeg, benne a 200 penz,
matrica ara. Abban egy cetli , hogy belso avagy kulso matricat szeretnel.
Postafordultaval kuldom vissza a matricat.

Matricam van meg _ Lehet kuldeni a boritekokat.

Udvozlettel : Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re. Rain X (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>szerintem mast is erdekelne rajtam kivul a RainX-rol egy par sor.
>Foleg a felhordas erdekelne, illetve, hogy milyen gyakran kell ujra
>venni.

En is hasznalok ilyet. A flakonon az utasitas szerint harom havonta kell
megismetelni. En viszont evente egyszer nyaron kezelem a szelvedo feluletet
kivulrol. Ugyanis a Rain X letezik, mint belso paratlanito is,

Ahogy en csinalom!
Alaposan uvegtisztitoval megtisztitom a szelvedouveget + az ajto
oladalablakait es a hatso szelvedot, fenyszorokat. Majd elcsorok az
asszonykam alltal hasznalt konyhai mosogato " TISZTA " szivacsra rafolyatok
es egyenletes korkoros mozdulattal egyenletesen felhordom az uveg
feluletere. Szaradaskor egy paras reteg kepzodik az uveg feluleten. Majd egy
tiszta flanell, vagy pamut rongyal hatarozott de eros mozdulatokkal addig
torlod, mig a paras hatas megszunik. Az esocseppek leperegnek az uveg
feluleterol, kevesebbet kell hasznalni az ablaktorlot sot nagyobb sebesseg
eseten a cseppek elgurulnak igy torlot sem kell hasznalni. Telen a jeg,
zuzmara nem tapad annyira az uveg feluletere.

Udvozlettel: Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Subaru WRX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Penteken remek elmenyben volt reszem. Ismeros nyert (sajnos csak) a
hetvegere egy legujabb tipusu Subaru WRX Sportwagont. Egy-ket csemege.
2000-es turbo boxer motor 218 LE, 4-WD, ABS, ESP ize bigyo. A gepen gyonyoru
kf. felnik, Michelin teligumik, MOMO kormany, Recaro ulesek, legkondi, hifi.
Nem volt gyenge. Elore orultem, hogy kiprobalhatom.
Amikor meglattam, az tunt fel, hogy nem tunt fel semmi kulonos. Nem lapos
vagy hosszu vagy sebessegpiros, akarmilyen. Normal utcai autonak nez ki.
Rendszama szereny, WRX 002. Eddig 9200 km volt benne. Uj szagu. A kocsi
olyan, ami csak a kicsit hozzaertoknek tunik ki a forgalombol elsore.
Proba, beleulok. A Recaro ugy fog oldalrol, hogy csak na (elozoleg jo
tanacs: a nagy hosszu telikabatot kint hagyni!). A bor sportkormany kiraly,
a valto pici, rovid uton jar. !Elsore! a belso ter is olyan, mint az atlagos
japcsi kocsik. A bajuszkapcsolok, tekerentyuk tiszta toyota dolgok. Ami
feltunt meg: a fem pedal. Azert kimasztam, beleneztem a motorterbe. Hat egy
gombostut se lehet belerakni plusszban. Pedig tul sok diszito muanyag
takarolemez nincs benne, csak mindenfele (gondolom toltolevego meg olaj)
hutok vannak benne. Meg a blokk se kicsi.
Szoval beroffentes. Kiraly hangja van. Porgetve megrazza egy kicsit a
kasznit.
Elindulok. Jeges utacska, fel a reflektort (pusztaban vagyunk, nem a Rakoczi
uton), tiszta rally feeling. Hat ez ugy megy, hogy nem akar megtorpanni.
Elkezd sipolni a turbo. Annyira jo erzes, hogy a fordulat emelkedesevel nem
megszunik az ulesbepreseles, hanem meg erosebb lesz. Allati.
En nem vagyok ilyen gepekhez szokva, ilyen iranyu vezetesi gyakorlatom
sincsen (a Screamer 2-t ne soroljuk ide :-)))), de megertem, hogy meghulyul
az ember agya ilyenkor. Ugy megy a gep, mint egy sinauto a jeges uton. Az
ABS dolgozik, egyszer megereztem (pedig nyilvan tobsszor mukodott) a
kitoresgatlot is. Iranyba forditott rendesen. (vagy hogy mondjam). Allatira
megy es allatira stabil.
De. Ami a legszebb (persze hihetetlenul megy nagy sebessegnel is), az lehet,
hogy a normal kozlekedesi helyzetekben mennyire BIZTONSAGOS a gep.
Mindenkinek ilyet ajanlok. Ha kell, megy mint a golyo, de kombi, van
csomagtere is (mondjuk nem egy kontener, de eleg lenne nekem). Az ararol
annyit, hogy a 10 milliobol par forintot kapnal csak vissza.
Az egesz moka nem tartott tovab fel oranal. Sajna.
Sorry, de ezt ki kellett irni magambol.

Udv, Biomernok.
'99 Corolla 1.3 aut
+ - Valasz: va: Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1314 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: Valasz: Kodlampa  ( 22 sor )
> Idopont: Sat Dec  8 08:13:26 CET 2001 AUTO #1314
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> En mindenesetre a Wartburgban kiiktattam a jobboldalit.

Miert ? Ha  S Z U K S E G E S  hasznalni, akkor ugyanolyan
fontos, mint a ket(3) feklampa, vagy akarmelyik masik lampa."

Szerintem nem, persze tantorithatatlan vagyok en is :-)

En pont azt utalom, hogy megy valaki elottem akarmilyen messze az autopalyan, e
s
ha ket kodlampa vilagit, akor fogalmam sincs, hogy fekezes miatti
veszelyhelyzetre kell-e felkeszulnom, vagy egyszeruen csak eszre kell vennem.

A tendencia egyebkent egyertelmuen az 1 kodlampa fele mutat, legalabbis az
EU-ban. En elfogadom a kis Peugeot kozepso lampajat, legalabb nem kell sasolni,
hogy a feklampa vilagit-e, vagy a kodlampa.

Akos
+ - Re: Re: Integrat elloptak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindkettot lehet:
Szembol nezve a bal oldalon all Antforce, a vezeto felolin meg en.
VTI/ESI/Adam

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: firewall.ratrade.hu)
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Kérdésem lenne, hogy 5-6 esetleg 7 éves Suzukinak (Swift) mennyi most az ára? 1
.3-as Sedan érdekelne. Van egy nagyon tuti állapotban lévő Ladám 1200-s, amit b
ecserélnék, és valamit még rá is tudnék költeni, hogy kb. 200.000 önerő meglegy
en. Nem sok, de ez van...   Tudtok-e olyan helyet, ahol kb.: 700.000-t érő hasz
nált autót ilyen nagyságú önerővel meghiteleznek. Casco nélkül, kezes nélkül???
  Vagy túl messzire nyújtózkodom?

Aki esetleg reális évjárat-ár arány tekintetében is jártasabb nálam, nagyon szí
vesen vennék minden hozzászólást...
Érdemes-e venni 5-6-7 éves Swiftet, vagy inkább lapozzak. Mennyire borsos erre 
a márkára az alkatrész???
Előre is köszönöm!

Üdv.:
Zsolti
+ - Futott tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek !

A futott tukor teman lenditenek egy csoppet : talan 2 eve olvastam egy
Auto 2 - ben, hogy BP. -en van egy szaki aki azzal keresi a betevot,
hogy utolagos tukor futest szerel be a sajat otlete alapjan. Az otlet az
alabbi : valami ragasztos gumis trutymoba beleapplikal egy ic-t, ezt
megtuningolja egy kis delejjel, felragacsolja a tukor hatuljara, rakoti
az ablakfutes kapcsolojara es voila !

Elvileg annyira hatasos, hogy meg nagy esoben is szarazon tartja a
tukrot. Az ara is korrekt : valami 6000 Ft korul volt.

Udv:

K.P.
+ - bosszu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Ajanlatom: satufek, majd gyors gaz, de csak ha nem jon senki
>szembe, nehogy mas haljon meg miatta.

Remelem ez csak vicc akart lenni. Ha nem, akkor elmeselek
egy rovidke tortenetet.
Kb. 13 honapja tortent a dolog, a par napos Alfaval kb. 80-as
sebesseggel bandukoltunk haza, hisz mar megjelentek az elso
jegfoltok. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy Citroen
Jumper erkezik mogem. Villog. Elottunk 5-6 km-es egyenes
ut, sehol egy kanyar, sehol egy bukkano. Kod nincs, gyonyoruen
latni mindent elore. Villog. Gondoltam, nem mer elozni, mert
keveselli a helyet, ezert ameddig lehetett, teljesen jobbra 
huzodtam. Villog. Utemesen, Ti-Taaaa-Ti-Taaaa, 7-8 mp-es
intervallumokra fenykeve egeti a tarkom. Ekkor mar tenyleg
elegem lett es amilyen erosen csak birtam, beletapostam a 
fekbe, majd visszaketto padlogaz. 
Ezutan beleneztem a tukorbe, es elszornyedtem. A Jumper
vezetoje elet-halal harcot vivott a kormannyal, nem birta 
egyenesbe hozni az autot, egyszer balra, masszor jobbra tort
ki a hatulja. Ha nem profi lett volna, nem tudja megfogni.
Ha szembol jon valami, vege.
A kovetkezo hasonlo szituaciokor bekapcsoltam a veszvillogot
es szep lassan megalltam. Mikor megelozott, folytattam az 
utam. 
Sokszor nem ertem, miert villognak, de valahogy nem is 
erdekel. Fo, hogy tuleljem - tuleljuk. A tobbi mellekes...
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mielott vita alakulna ki, hany kodlampa a tuti, megmondom az
igazat.

Az igazsag az, hogy ket kodlampa jobb:
- 2 lampa 2x jobban latszik, mint 1
- bolondbiztosabb - ha 1 kieg, ott a masik
- nem tevesztheto ossze semmi massal

Viszont a fentiek csak akkor igazak, ha:
- csak tejkodben van bekapcsolva
- van MUKODO 3. feklampa
- kocsisor eseten a gazdi kikapcsolja

Kivetel:
Skoda 105-120, Lada 1200-1500, Dacia
Ezen autok hatso lampaja annyira gyenge es annyira
rosszul vilagit, hogy az alulra utolag felszerelt kodlampa
nem zavaro es remekul ellatja a hatso lampa szerepet.

Kodlampa szama:
Toyota Corolla - 1
Fiat Tipo - 2
Alfa 146 - 1
Punto II - 1
Felicia - 2

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Pirelli, Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A Pirelli Drago 5000 (azt hiszem) egy kimondottan esogumi nagyon
puha felulettel. Egy nagytestu auto eseten el tudom kepzelni, hogy
15000 alatt egesz szepen elkopik.

> Halkan megsugom, hogy a swift motoros tukre nem futott.

Pofatlansag, de nem az elso dolog, amit egy Suzukibol kisporolnak...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Legutobb orommel tajekoztattak, hogy a Cascom
> 2002-ben 172.814 Ft lesz. 

?????
ennyibe kerul??? majdnem leestem a szekrol...
En az Alfara <100.000-et fizettem, ebben benne
van villamcsapastol vandalizmusig minden...
?????

A Punto <60000 volt...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> miert adjak el tomegesen a jo allapotu teli gumikat?

En peldaul azert, mert ujat szeretnek. Nincs semmi baja,
nem volt defekt soha, profilmelysege teljesen rendben, de
a kovetkezo szezonra szeretnek valami mast venni.

A masik verzio, picit felve irom le - a gumitolvajok kedvenc
foglalatossaga nyoman keletkezik...

> Kezdenek elszabadulni az arak, korabban meg 3000 volt szerelve, 
> de amikor cimet kertem, egy sem jott

A gumi ara nagy mertekben fugg a merettol.
Mar legalabb 2x irtam, hogy az index.hu Teligumi topicjaban van
egy rakas hirdetes, de hirdetoujsagokban is vannak egesz oldalak.
A keres, az talal.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Ausztria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a 7vegen meglatogattam sogorainkat, pontosabban a 
becsi Shopping City Sud komplexumot, mely Europa legnagyobb
bevasarlo kozpontja. 

Reggel 7-kor elindultunk... Sajnos a hatar meg mindig hatar,
es egy rakas burokrata majom uralkodik felettunk. A bergi
hataratkelon 20 perc alatt EGYETLEN autonyit sem mozdultunk
elore, ezert visszafordultam. Kittsee-nel jobb volt a helyzet, 
9:20-kor atjutottam az osztrak oldalra. Nem ertem, miert kell
a vamosnak EGY ujjal bepotyogni az osszes adatot, az adatbazisok
es szkennerek erajaban. Rohadt egy banda.
Persze az en sorom volt megint a leglassubb, mert a dragak 2
savot nyitottak ugyan, de a vegen a "van valami elvamolnivaloja"
bodebol csak 1 volt, a masik oldalon. Ezert 3 auto a szomszed savbol,
1 tolunk formacioban fogytak az autok. Persze nem talaltak atom-
bombat, heroint, kinai csaladot, ezert csak azt firtattak, hogy
az enyem-e az auto. Pedig nem borotvalkoztam meg, de igy is 
17-nek nez mindenki. Egye fene, egesz turelmesen kivartam a
dolgot, a baratnom meg is dicsert :))

Osztrak oldalon nincsen gond, korrekt a kozlekedes, leszemitva
egy Vectrat, ami elhatarozta, hogy 30 a max es kesz. Persze az
osztrak turelmes, igy senki nem elozte meg es egesz szep kis
sor alakult ki. En meg vendegkent nem fogok ripacskodni, 
ugyhogy ballagtunk. Arrebb ugyanezt megcsinalta egy KIA terep-
jaro, mely a vadaszokat kiserte. Itt picit mashogy nez ki a vadaszat,
mint nalunk. Mig nalunk a Miska bacsi beporgeti a Zetort, az
utanfutora fel 2 padot es ott ulnek a vadaszok, addig itt egy rakas
Land Rover, G Merci, LandCruiser, Patrol, sot meg egy Defendert
is latni veltem, csorgott is a nyalam rendesen.

Incidens is csak egy volt, egy bazi hosszu faluban egy Regata
ragadt ram (szigoruan betartottam az 50-et), parszor villogott,
de nem elozott. Aztan egy utfelbontasnal megalltam az adj
elonyt tablanal es elengedtem egy audit, erre elkezdett dudalni.
Mondom, ok, ha sietsz, sietsz. Kiszalltam, es odamentem hozza.
Tragacs oreg Regata, 45-os sapkas, kesztyus uriember azzal
vetit 15 evvel fiatalabb csajnak, hogy dudal, ahelyett, hogy 
megjavitana az auto futeset. Mondom neki votsz do fak is do
problem? (nemetul annyit tudok, hogy bekkenbaurer)
Hapog az oreg, a komplexusok visszasullyesztik a fertobe, 
egyszeriben riadszemu nyuszika pislog ram.
Mondom nincs valasz, akkor mehetunk is, nemde?
Beszallok es indulok, erre megint dudal. Ugy latszik osszeszedte
magat az altalam okozott traumabol.

Az SCS a honlapjan buszken hirdeti, hogy 8500 parkolohely var,
ennek ellenere 20 perc alatt sem talaltam helyet. Aztan meglattam,
hogy egy svajci ruhas tolat kifele, ezert a parkolo kocsisorra merolegesen
lealltam, veszvillogot bekapcsoltam. Kozben mogem ert egy aranyos
osztrak csalad es megalltak. Allnak... 1 perc, 2 perc. A svajci 
ruhas kozben valamit a csomagtartoban hagyhatott, mert derekig
a kofferben matat. 3 perc. Integetek neki, hogy uberalles ide
bamulj mar, terj ki es menj mar. Kozben mar 40 auto all mogottem, 
5 perc is eltelik, mikor felfogja a dragam, hogy mirol van szo.
Kiter es elkullog. A svajci is lelep, hurra parkolok!!!

Visszafele mar jobb a szituacio, 20 perc alatt otthon vagyok. A hatar
utan 3km-el meg a hatarorseg kisegito csapatai egy utolso kiserletet
tesznek, de ismet csalodnak. Se drog, se fegyver, se feher hus, de meg
par video sincs. Csak hideg van. Minusz 15... Zarhatom mar a koffert,
zorognek a golyoim. Zard, viszlat. De varj! Tied az auto? Anyad!
Felveszem a kabatom, kesztyum, sapkam es kihalaszom az iratokat.
Latod, az enyem. Motorszam ul? Csunyan ranezek, megbocsat.
Jo utat, viszlat. Viszlat. 

239 km lett a kis bevasarlasbol es nagyon jol ereztuk magunkat.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - M+S - csak kotozkodom :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Marky!

Irod:
>Az M+S *nem* a "mud+snow" roviditese. Az M+S-t 
>a Continental vezette be x evtizede, mivel ez 
>nemetajku ceg, a rovidites "Matsch+Schnee"-t 
>jelentett (latyak+ho) 

Ez OK, de mas olvtarsunk szerint:
>Continental ContiWinterContact
>185/65 R15 RADIAL 88T M+S TUBELESS TS790

Itt is nemet gumirol van szo, amibol azert a
tubeless kizarolag angol (a winter, contact
ugyancsak angol szavak, bar nemetul is 
elfogad6onak hangzanak - szamomra)   :)
Amugy nem lehet, hogy pont azert M+S, mert
mind ket nyelven gyakorlatilag ugyanazt jelenti,
tehat esetleg egy "hazatlan, mocskos globalista"
jelzessel akarjak osszezavarni tudatunkat?
Na jo, bocs mindenkitol, tema reszemrol lezarva,
en ezentul az M+S-t kizarolag te'li, vagy mazo-szado
tevekenyseghez ajanlott gumikent fogom kezelni.

Piece:
nme1
"Know your enemy"
+ - Re: Mit jelent az M + S, FORMULA 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Hajdu Csaba!

Igen, igy jar az a barom, azaz en, aki levelenkent valaszol, ahelyett, hogy veg
igolvasna elobb a listat...
Mindenesetre koszonom a tamogatast.

Formula 1:
Nem tudom, volt-e rola szo mostanaban itt a listan, 
(mert regebben igen) hogy egyre inkabb korvonalazodik az autogyartok 2008-tol B
ernietol fuggetlenul megrendezendo versenye, kulonos tekintettel arra, mekkora 
csinnadrattaval kotottunk (asszem elsokent) 2012-ig
(a budapesti Olimpiaig... :)  )szerzodest a futamokra?

Piece:
nme1
"Know your enemy"
tekintettel arra, mekkora
szoltok

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gatekeeper.ohvi.hu)
+ - teli gumi olcson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Astrara (ujra) 185/65R15 (!) meretu Matador OR 56 Silica teli gumi
11.000Ft/db AFA-s aron kaphato a METROban. a 15os meretben ez ingyen van,
kar hogy a /65 miatt az Alfara egyaltalan nem jo... Opeleseknek biztos jo
(Astra G, Vectra B, Omega), jo meg a Seat Toledo, VW Bora, Golf IV,
Octavia, stb jarganyokra is.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - nyari gumi + ABS, Arany Kormany dij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A nyari gumi+ABS kombinaciora elhangzott a jo valasz (az ABS mindig forogni
hagyja a kereket, a nyari gumi miatt nincs tapadas = mintha nem lenne fek
az auton...)

Az Arany Kormany (Goldene Lenkrad) amint irtatok, a Bild am Sonntag cimu
lap "autos" dija. Ez durva kozelitessel olyan, mintha a Blikk, vagy a Mai
Nap hirdetne autos ertekelest, illetve dijat. Amellett, hogy csak nemet
ujsagirok (es/vagy kozonsegszavazat) vesz reszt benne, nem szakirok, hanem
a helyi bulvarsajto kepviseloi adjak velemenyeiket. Ez alapjan a Polot akar
a 406 os Peugeottal is osszehuzhatnak egy kategoriaba...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Mitsu 3000GT gumijai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a jelenlegi gumimeret 235/45 ZR17, Marangoni gyakorlatilag uj nyari gumi
Az ilyen szeles gumi gyakorlatilag snowboardkent viselkedik. Ahogy korabban
is elhangzott, ez annyira nem tapad, hogy a legenyhebb fekezesre is
megcsuszna, amit az ABS nem hagy, igy gyakorlatilag uresben gurulva kell
megallnod...

Elso havas tapasztalataim az Alfammal:
Hosszas utanajaras utan sikerult 2db 15"os lemezfelnit venni, majd a
"nyaralasbol" hazaerve gumit is. Felrakja a gumis a szep teli gumit,
felteszi a centirozo padra, az egyik oldaliranyban kb 1 centit ut...
:(((  (Serules nem latszott rajta sehol) Vissza ahol vettem, visszavettek
mindkettot. Mindegy, az ido szorit, felrakattam a ket kopottabb nyari
helyere az alufelnire a ket teli gumit, igy most elol Semperit Direction
Grip 195/50R15 teli, hatul pedig Bridgestone RE720 nyari gumi van,
ugyanebben a meretben. A teli gumit hasznaltan vettem, de az ujkori
"szorszalak" meg 1mm hosszuak rajta. Igy az uj ara (37.000,-/db) helyett
szerelessel-centirozassal volt 10.000,-/db.  Es akkor most a
menettapasztalatok:
Az auto eleje hoban, latyakban arra megy, amerre akarom, jol iranyithato.
Annyira persze nem forsziroztam, mint a nyari gumival, de ami normalis
kozlekedeshez kell, arra tokeletes, a veszfekezest is meglepoen jol birja.
Ami erdekes: a hatulra tett, 5,5mm profilmelysegu, kotott forgasiranyu,
kimondottan szeles arkolasu nyari gumi szart sem tapad. Minden tulvallalt
kanyarban zsigulisan jon ki oldalra a kocsi hatulja, ami a jo elso gumival
persze ellenkormanyzas+gazadassal jol megfoghato. De a hatulja tenyleg
nulla sebessegnel indul meg oldalra. :( A Seaton mind a negy kereken
Dir.Grip van, de 195/65R15 meretben, az meg kezifekkel is alig akar
fordulni, akkorat fog ez a gumi oldalra is. Tudom, hamis biztonsagerzet, de
havon allatira jo. Ahol semmit nem er: jeg. Befagyott az Alfa kezifekje (en
soha nem hasznalom, a nejem elfelejtette, hogy ilyenkor nem kellene, es a
minusz tiz alatti hidegben beallt). A nem tapado hatso kerek ellenere sem
tudtam megmozdulni a megolvadt, majd visszafagyott (igy uvegsima jeges)
udvarunkon. A szomszed huzott ki az utcara (JCB homlokrakodoval...), ahol
mentem parszaz metert az aszfalton (lassan), majd az igy keletkezett hot
(ho"t) hagytam hatni, azaz megalltam par percre. Igy a szerkezet sajat
magat olvasztotta ki. :) Masnap viszont en huztam ki egy 190es Mercit a
sekely arokbol (2m szeles, 10 cm mely), aki azt hitte, ha orral lefele
beleall, a nyari gumival, hatsokerekhajtassal majd fel tud tolatni a havas
emelkedon. Nem tudott... :)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - teli gumi 6000ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak a szereles + centirozas 800-1000 Ft guminkent... De legyen,
>abban a pillanatban, ahogy valaki megmondja hol kapok Pesten 2 db
>70-75 szazalekos teli gumit szerelve 6000 forintert, maris megyek
>ertuk. Meret: 165/70 R14. Hasitani azert nem fogok veluk :)

Transport Service Kft Gyor, Fehervari ut-Szigethy A. ut sarok, T.:
96/416-043
A Fiatra tavaly telen en negy tokegyforma Semperit TopGrip-et vettem
(175/65R14) szerelessel, centirozassal osszesen 24.000Ft-ert. Az araik a
mai napig ugyanezek, a gumikkal iden telen anyam jar a Sierraval... Amugy a
/70 olcsobb, mint a /65

AR 155 2.0TS16V Super
+ - evjarat kodolasa az uvegen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

.......1 = januar
......1  =februar
.....1   =marc
....1    =apr
...1     =maj
..1      =juni
1     =juli
1.    =aug
1..   =szept
1...  =okt
1.... =nov
1..... =dec, amugy az auto tipusabol kell rajonni, hogy az egy az 1991,
vagy 2001-e?
Mellesleg az alvazszamban meg betukod jeloli, hogy melyik ev, hanyadik
naptari heteben epitettek az autot, es ez a hiteles. Az uveg csalhat par
honapot.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - moralis tanulsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Haveromnak igy lett ket csodaszep Good Year gumija, en meg halas szivvel
>>gondoltam egy "zsarura", aki megmutatta, hogy olyasfajta kapcsolat is
lehet
>>autos-rendor kozott, ami akkor a '80-as evek kozepen nehezen volt
>>elkepzelheto Magyarorszagon.
>latod, de ha ilyenkor felhivod a kovetseget hogy odaadtak maganembernek a
>papirjaidat, akkor abban a pillanatban ingyen tovabbmehettel volna.. :))
Ant-tal soxor egyetertek, de a szmajli ellenere is egy halvany agyverzes,
es a "nesze paraszt, magyarok vagyunk"-filing kevereke ontott el, mikor a
fentit olvastam...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kozeljovoben szandekszom egy, a subj. beli "kamiont" venni. (minden
>valoszinuseg szerint egy '90-es kornyeki darabot)
>gyenge pontjai karosszeriailag, motorikusan, stb.)

NE! Gyenge pontjai par mm-rel az elso rendszamtabla utan kezdodnek es
kevessel a hatso elott fejezodnek be. Rohadni gyakorlatilag mindenhol tud,
nemcsak a szokasos kuszobok-sarvedok-ajtoelek-feneklemez, stb., hanem a
lengokarok es felfuggeszteseik is. A motorjat egesz konnyu megsutni keves
olajon, cserebe sokat fogyaszt, 20m-es koron fordul meg, kicsi,
kenyelmetlen, lassu es hangos. Ha az ember rakolti a vetelarat meg egyszer,
akkor olyan lesz, mint Norbie, vagyis rendezett es megy is. Ennyiert
viszont helybol is lehet olyant venni, amit nem kell fel evig baszogatni,
hogy legyen belole valami. Szoval az ironiat elhagyva is: nagyon nem
javaslom.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - citrom fekezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na ezt nem egeszen ertem. Azzal, hogy leengedi a hatuljat,
>szerintem nem lesz nagyobb a kerekek tapadasa, hiszen nem az

elol hatul sullyed, sulypont alacsonyabbra kerul (=kozelebb a
"megtamasztast" jelento kerekekhez), kevesbe tud elore mozdulni, ergo
nagyobb marad a hatso kerekeket az utra nyomo ero.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - ABS zummogese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerencsere Ant is kisegitett, igy mar talan kiderul hogy Neked nics
halvany
>fogalmad sem, hogy egy magasabb kategorias (magasabb frekis, erzekenyebb)
>autoban mit is jelent az ABS . Igenis halkan, zummog, es eg es fol mondjuk
a
>te autoddal megegyezo kategoriaju Megane-ommal osszevetve...
De nektek sincs am...! Az ABS (minden ABS) 16-20Hz koruli szabalyozo
frekvenciaval dolgozik. Ez annyit jelent, hogy minden kereken
masodpercenkent 16-20 alkalommal nezi meg az alabbi 3 tetelt: forog-e az
adott kerek, egyforma sebesseggel forog-e minden kerek, lassul-e az auto. A
kulonbseg ott jon, hogy az egyszerubbek a ket hatso kereket csak egyutt
tudjak szabalyozni, azaz  ha valamelyik hatso kerek megcsuszik, mindket
hatso kerekrol elengedik a feknyomast. A dragabbak minden kereket egyenkent
szabalyoznak, sot ezek figyelnek arra is, hogy eltero tapadasu uton (jobb
jeg, bal aszfalt) se porduljon meg az auto. A szabalyozas kozben MINDEN ABS
allora fekezi a kereket 1/20 =0,05s idotartamra, de amint a csuszas fellep,
oldja a feket, a fekolajat egy megkerulo vezeteken a kozponti
ABS-szivattyuhoz vezeti vissza. A dobolas-ropogas-pedalrugdosas-zummoges
variacioi masrol szolnak. Mivel a fek oldasanal a fekolajat kvazi
"elengedi" a rendszer, ezert a pedal folyamatosan megy a padlo fele. Ahhoz,
hogy a fekezes elvileg a vegtelensegig folytathato legyen, az elengedett
olajat az ABS kozponti szivattyuja a fekrendszerben levo nyomasnal NAGYOBB
nyomassal visszapumpalja a fofekhengerbe a fekpedal ala! A Seat Toledoban
tegnap tukorjegen epp csak kopogott egesz halkan, hiszen a kis feknyomas is
blokkolast idezett (volna) elo a kereken. Ugyanez az auto szaraz aszfalton
satuzva ugy ropog, mintha le akarna torni a pedal, mert ilyenkor a gumik jo
nagy tapdast visznek az utra, vagyis nagyon lehet nyomni a feket. Ekkor
nagyobb nyomas kell az olaj visszapumpalasahoz is. A zummoges-dobolas
tipusok kozotti eltereseinek oka a visszataplalas modja. A Bosch es a Lucas
nagyobb mennyisegeket nyom vissza egyben, ezert rugdal, mig  a japanok
esetleg folyamatos(abb)an probaljak visszavezetni az elengedett olajat,
ezert nem dobol-rugdal a pedal. Szemely szerint nekem a dobolos jobban
tetszik, mert erzem, hogy nem en vagyok a kiraly, hanem a gumik kepessegeik
vegere ertek. Neha jol jon a figyelmeztetes...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - 4 evszak megint. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Koszonom a valaszokat, mar csak egy gondolat 
bant engemet: ilyen van rajta, hogy M/S.
Ez mit jelent? M/S(now)? esetleg?
Hoban eleg gyalazatos volt :-((

Udv: Arpi
+ - Re: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Szoval akkor szabalyos a 2 kodlampa hatul. Akkor majd igyexem megszokni :-)
Egyebkent ahogy irtak tobben is, a gondom nekem is akkor volt, amikor 
800-1000 m-es latotavolsag eseten (jo, volt ahol ez helyileg lecsokkent 
400-500m-re) panikszeruen bekapcsoltak az autopalyan a belso savban. Na 
ekkor leptem a fekre erosen :-) Na meg igen, mi van akkor, amikor 500m 
feletti latotavolsag eseten valaki egve hagyja, es meg ranyomja a feket. 
Alig lehet megkulonboztetni.

Szoval az autostarsakkal meg kellene ertetni, hogy jo az a kodlampa, de 
tenyleg csak nagy kod (latotav<100m) eseten kapcsoljak be, es ha a kod 
ritkul, es beernek a varosba, akkor _kapcsoljak ki_ mert zavaro.

Udv, Gabor

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Thalia klitty-klatty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

A 1309.ben feltett kerdeseimre koszonom a valaszokat!

"Kerem a Thalias listatagok es hozzaertok
szives velemenyet.
Nyomja meg a taviranyitot ....- A
zarast a veszvillogok ketszeri felvillanasa jelzi.....
- A nyitast a veszvillogok egyszeri felvillanasa jelzi.
(Semmikor nem villog, se egyszer, se ketszer).
A nyillaszarok automatikus reteszelese
menet kozben......, a mukodteto gomb visszajelzoje 
kigyullad.
(Csak reteszel, nem vilagit a visszajelzo.)"

hook: "Udv a Reanult-sok taboraban, remelem es kivanom, 
hogy sok oromotok
legyen benne!"

djtiszy: "Gratula.
Vigyazz ra, es sok oromteli kilometert kivanok."

Koszi! Eddig szuper!

djtiszy: "Tipp:
miutan a Thalia utmutatoja a Clio alapjan keszult, lehet,
hogy van benne 1-2 olyan passzus, ami a Thaliara nem
stimmel."

Ugy nez ki ez igaz lehet.

udvardyb: "A sogoromeknal sem villog, csak teszi a dolgat. 
Ellenben a Twingom
becsulettel pislog, zaraskor-nyitaskor :-)) Ugyhogy 
valoszinuleg ez nem hiba"

Legalabb mukodik valahol!

koronczi: "En is gratulalok!!!
Es az elozo levelekben irt gratulaciok egy reszet utolagos
engedelmetekkel magamra
is vettem, mert en meg egy vadiuj Clio buszke tulajdonosa 
lettem.
Szerintem ne keseredj el,..... 
Tavol all tolem, koszi. No es nagy gratula!
koronczi: "Ha a taviranyitoval
kinyitod az autot, de 30 masodperrcig nem szallsz be, akkor 
a "kis okos"
visszazarja magat."

Ez is csak Clio trukk! A Thaliat lebutitottak.
..
koronczi: ", .....csak rettenetesen izgat, hogy milyenek 
lesznek a 
hibajelensegek, majd ha kezd lejarni a garancialis 
idoszak. :-) "

Erre en is kivancsi vagyok.

poppec: "Az index nekem sem villan fel ha a gyari kulcsal 
zarom
az autot. Viszont miota beszereltek a riasztot, azota
mar ez az "extra" szoltgaltatas is aktiv. :) Hogy hol
fugg ez osszee...?!
A kozponti zar gombja szinten nem villan fel/vilagit
amikor lezar, (csak mint a tobbi gomb a vilagitas
bekapcsolasakor). Ennel nagyobb gondjaid sose
legyenek!!! :) "

Szoval csak akkar "villoghatok" a Renault-ommal, ha
tetetek bele riasztot?!
Remelem ez lesz a legnagyobb hianyossaga, ambar
az olajszint elektromos visszajelzese is csak az igeretek
szintjen valosul meg a muszerfal-oraban inditas utan.

Borga
+ - motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valahol olvastam, h. a benzinbefecskendezesu motorok
motorfek uzemben nem kapnak uzemanyagot, me'g az 
alapjarati mennyiseget sem, hiszen a kere'k forgatja a 
motort. Ezert takarekosabb a motorfek hasznalata, 
mint az uresbe gurulas es fekezes. 

Mi errol a velemeny?

Valoban igy van?

Borga
+ - Skoda hutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Tenksz, megvilagosodtam. Akkor viszont az egy meg nagyobb rejtely
szamomra, hogy a faros Skoda tulajdonosok minek takarjak le a hutot?!
Ott aztan nem aramlik semmilyen hideg levego a motorterbe, az biztos."

En azert takartam le annak idejen a 105-oson, mert hidegben a viz nem birt
70C fole melegedni. Nem ismerem a Skoda huto/futo rendszeret, de hallottam
olyat, hogy vizvezetekszereloi szakvizsgaval illik csak hozzanyulni. Ugyhogy
egesz telen rajta volt az a felcsatolhato mubor takaro a ket kor alaku
nyilassal, amelyeknel szabalyozni is lehetett a bearamlo levego mennyiseget,
es igy a viz hofoka 90+ C volt.

Udv joe

Citroen XM 2.1 Turbo D12
+ - Matiz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

egy keresem lenne.

Keresek olyan Daewoo Matiz tulajdonost Bp-en, vagy a 100-as ut vonalan
Tatabanya-Bp. kozott, vagy a 70-es ut vonalan Baracska-Bp. kozott
abbol a celbol, hogy megkerhessem, nehany jellemzojet alaposan
szemugyre vehessem a verdanak.

Bovebbet maganban. Elore is koszonom a segitseget.

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - fogyaszas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, meg1x,

irhattam volna 1 levelet es akkor koszonhettem volna ugy, hogy
ketszerannyi csokit. Na mindegy.

Szoval minap kisebb vitaba keveredtem a mostohaapammal. A tema az auto
fogyasztasa volt. Egyikunk szerint egy bizonyos, egyenletes
sebesseggel torteno haladashoz mindegy, hanyadik sebessegfokozatban
haladok, azonos a kocsi fogyasztasa. Tehat pl. 4esben, 3200rpm-nel 90
km/h-nal ugyanannyit fogyaszt, mint 5osben 2500rpm-nel 90 km/h-nal,
vagy 3asban 5000rpm-nel, mivel az adott sebesseggel torteno haladashoz
ugyanannyi, benzin elegetesebol nyert _energiara_ van szukseg es
harmasban bar nagyobb a fordulatszam, de kisebb a pillangoszelep
nyitott mivolta (vagy hogy a rossebbe lehet ezt normalisan
megfogalmazni?). Kevesbe van nyitva. Kevesbe nyitott. Ez lesz jo. Hogy
a fenti gondolatmenet melyikunke, viszont mi az enyem, azt nem arulom
el :-)) Csak vicceltem. Ha viszont nem igaz, akkor hova lesz az az
energia, amely az elegetett tobbletbenzinbol szarmazik, viszont amit
nem arra hasznalunk fel, hogy az autot gyorsabb haladasra sarkalljuk?

Mas. Nasfay Zoli kerdezett az utolag beepitheto tukorfutoszalrol.
Nehany honappal, vagy tan egy evvel ezelott (kb. akkor lehetett
aktualis :-)) olvastam az Auto2 cimu ujsagban egy magyar fickorol, aki
ilyesmikkel foglalkozott. Igaz, o ugy, hogy a tukor hatlapjara egy
procit (vagy valami nagy, lapos IC-t) ragasztott, azt megtaplalta es
annak a hoje futotte a tukrot. Akkor, ott valami ar (talan nehany
ezer, kozelebb a 10hez) es elerhetoseg is volt es csak azert nem
ajanlom fel, hogy utananezek, mert az ujsag mar nagy valoszinuseggel
nincs meg. De esetleg probalj erdeklodni az a2 honlapon. En pl. elore
nem remelt sikeresseggel erdeklodtem e-mailben a MOL-tol, hogy a
Balatonalmadiban levo kutjuknal altalam masfel evvel ezelott vasarolt
alagyujtosnak ki lehetett a forgalmazoja. Ket nap mulva valaszoltak
cimmel, telefonszammal. :-O

Mas. Tapasztalatom szerint, akik nem "sportbol" egetik a mellso
kodlampajukat, azok sincsenek tisztaban azzal, mire is valo. Gyakran
latom, hogy varosban/nappal is kapasbol felkapcsoljak. Valamint azt
sem tudjak, hogyan kell beallitani. Ezt kell gondolnom azon
kodlampabaratok lattan, akik kodlampaja vilagit egbe, foldbe, csak a
kocsi orrmanya ele nem. "Ccsak folkapcsolom, elvegre kod van, erre
valo a kodlampa!"

Mas. Vitaba kell szallnom - bar minden tiszteletem az ove - Meszaros
Gezaval egy vs. ket hatso kodlampa ugyben. Bar mondta, hogy nem
szeretne ezen vitatkozni, megis engedtessek meg velemenyem
kinyilvanitasa. Ugyhogy nem is szallok bele, csak nyilvanitom.
Szerintem ha ket kodlampa eg, a ket, ugyanolyan teljesitmenyu feklampa
sokkal kevesbe feltuno, mintha csak 1 kodlampa lenne. A kevesbe
feltunoseg miatt azt sem szeretem, ha a varosi es a feklampa
ugyanabban a lampatestben, ugyanabban az izzoban van.

MG: multkori Bp-Debrecen beszamolo: :-))))))))))))))

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Polski Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom mindenkinek a sok reagalast a kispok ugyben.
Az elso levelemben azt elfelejtettem irni, hogy nem eme "remek" darab lesz a
csaladom fo kozlekedesi eszkoze.(Jelenleg egy Suzuki Swift 1.3GC van es
marad is egy jodarabig) Ez csak a felesegem munkabajarasahoz kell, valamint
reggel a gyerek oviba juttattasara; kb. napi 10km.
A sok "jo" iras ellenere azert beszereztem egyet. :)
"Hurra ujra szerelhetek autot!?" :((    /a kerdojel az "auto"-nak szol/


Udv.: Zoli
+ - re : koran kopo gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Nekunk a regi T4-en voltak pirellik (195/70R15C). Talan meg 
most is 
itt poshadnak a garazsban. Valami ritka szar gumi, irto 
hamar 
elkoptak. Az astran michelin van (175/70R13) azok eleg 
rendesen 
tartjak magukat bo 90000 km utan. A suzukin is michelin 
volt 
(155/70R13) ezek kicsit jobban kopnak, 25e utan elso --> 
hatso, bar 
most meg matador mp55 plus van, ugyhogy nem kopnak :)

A michelinekkel elegedett vagyok, bar igy telviz idejen a 
teli 
sokkkal jobb.

ADios
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re : biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> "nem en voltam a hibas", es megusztam mindent? A 
biztositos no szerint
> raadasul a biztositok kozos kockazati alapjabol sem 
fizetheto, mert
> nem "ismeretlen karokozo", hanem "kartokozast el nem 
ismero karokozo"
Amikor nekem lezuztak a Suzuki ajtojat, es a baleset (nem a 
tores) 
okozoja) lelpett nyom nelkul, akkor azt mondtak, hogy csak 
akkor 
fizet a kozos alap, ha ismert a karokozo, de nem volt 
kotelezoje. 

Bekaphatjak. Azert en csak kisajtoltam a biztositobol a 
masik 
kotelezojere. De ehhez ido es utanajaras kell. Me 
hatarozott 
fellepes.

udv
Tibor
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re : hasznalt teligumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Kezdenek elszabadulni az arak, korabban meg 3000 volt 
szerelve, de
> amikor cimet kertem, egy sem jott... Tovabba felmerul a 
kerdes: miert
> adjak el tomegesen a jo allapotu teli gumikat?
Hat ez jo kerdes. Akitol en vettem, az azt mondta, hogy nem 
tudja 
hova rekni (most koltozott kicsi lakasba). Valamint kell a 
penz is. 
Mindenesetre a gumi szinte zsir uj, es gyari felniken volt 
+ egy adak 
gyari disztarcsaval. 

Tenyleg, kinek kell 4 db gyari 13" Suzuki disztarcsa? 8 
darabbal 
nemigen tudok mit kezdeni.Ha valakinek kell a 6000-Ft / 
darab arnal 
lenyegesen olcsobban, akkor zavarjon sms-t.

byez
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Rain X (#1314) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En nagyon kedveltem a RainX-et amig S100-as Skodaval jartam, szinte

> A ceges Astramon kesobb erdekes modon nem valt be annyira, alig vettem eszre

En a Kadetten mego"ru~ltem tole. Az esocseppek sok kis cseppre estek, de
ott maradtak a szelvedon, az ablaktorlo huzasa utan pedig behomalyosodott
az uveg, mitha raleheltek volna.

Szoval Your Mileage May Vary.

Ed

Amint lathato, megvaltozott a cim, amirol a Hixre irok. A regi,
crosswinds-es cimre irt leveleket nemigen kapom meg.
+ - Re: ABS kapcs, hangszig (#1315) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > annak oka az, hogy ez ugye nedvszivo. Nem tudom
> > hogyan rohasztana szet az ajto aljat a folyton csopogo
> > para.
>
> Elvileg talan be sem mehet oda viz. Vagy igen? Ha meg megis,
> nem tudom, melyik a rosszabb, hogy az ajto aljan gyulik, vagy
> pedig a szivacs szivja magaba.

Az ajto aljan lehetnek lukak, ahol kicsopog a viz. A szivacstablat pedig
esetleg be lehet hegeszteni nejlonba.

Ed

Amint lathato, megvaltozott a cim, amirol a Hixre irok. A regi,
crosswinds-es cimre irt leveleket nemigen kapom meg.
+ - Fogash izzitogyertyaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash!

Emlekeztetnelek, hogy ez a kerdes egy hibaok kapcsan merult 
fel anno.

Ezt irtad a 1288. szamban (szamok a megjegyzes 
labjegyzetszamai):
„Diesel hirtelen megjovo fustolese:
ha csak hidegen fustol (feheret), es melegen elhagyja, 
akkor termeszetes,
az csak az idojarasnak koszonheto, ti. az el nem egett 
gazolajat latod.
Ha melegen is, akkor valszeg a korabban valaki altal mar 
leirt
gatrepedesre, esetleg hengerfejtomitesre tippelek en is.
Izzitogyertya semmikepp nem lehet, annak csak a beszivott 
levego
elomelegiteseben van szerepe oninditozas kozben. (7) Jaro 
motornal nem fut ra,
mivel ha mar jar a motor, az a jo, ha minel tobb HIDEG 
levego jut a
hengerbe.(8)”

Ezt irtad a 1313. szamban (ekkor mar latszik megertetted a 
szorszalhasogatok erveinek nyomossagat – na meg azt, hogy 
butasagot irtal –, ennek koszonhetoen a munder vedelmeben 
krealtal valamit, amivel a kecske is jollakhatna, meg a 
kaposzta is megmaradhatna):
„Eredendoen en irtam, hogy jaro motornal az izzitogyertya 
egyaltalan nem
fut. Erre tobben is megirtak, hogy a kis sarga lampa 
elalvasa utan meg
10-30 masodpercig fut. Igy igaz, de megint 
szorszalhasogatast velek
felfedezni. Nalam a "jaro motornal fut" annyit jelent, hogy 
amig a motor
forog, addig az izzitogyertya is mukodik (6). Sokan 
kepzeltek ezt igy (marmint,
hogy a diesel izzitogyertyaja ugyanarra valo, mint a 
benzinesek
gyujtogyertyaja, vagyis hogy az egest meginditsa (2)) ezert 
irtam, hogy _menet_
kozben_ nem_ mukodik_. Ujra leirom: az izzitogyertya 
szerepe annyi, hogy a
hideg egesterbe ne teljesen hideg levegot szivjon be a 
motor (1). A diesel
mukodesi elve szerint a hengerbe szivott tiszta levegot 
nyomjuk ossze, a
terfogatcsokkenes miatt no a nyomasa es a homerseklete is. 
Ebbe a
felforrosodott levegobe fecskendezzuk a finomra porlasztott 
gazolajat, ami
ott magatol gyullad meg, ha a levego eleg meleg lett az 
osszenyomastol. (3) Ha
minden alkatresz -3 fokos, es a beszivott levego -5, akkor 
az
osszenyomastol sem eri el (esetleg) a gyulladasi 
homersekletet. Itt jon az
izzitogyertya szerepe: A visszajelzes ideje alatt maga a 
gyertya melegszik
fel, illetve a sajat kornyezetet futi fel kicsit (beleertve 
az egy
levegotoltetet is). Inditozaskor a vorosen izzo gyertya 
felforrositja a
mellette aramlo levegot, ami igy konnyebben gyullad, indul 
a motor. Utana
azert izzit meg egy kicsit, hogy az egester kozvetlen 
kornyezete is at
tudjon melegedni (4). Amint ez megvan (szamitott ertek, 
nincs erzekeloje), az
izzitasra nincs szukseg, a forro alkatreszek es a surites 
onmagaban kepesek
biztositani a megfelelo homersekletet. Tehat ujra irom: 
menet kozben nem
mukodik (6). Akkor sem, ha 50en irtok "ki kell hogy 
abranditsalak" hangvetelu
leveleket. (5) :)

AR 155 2.0TS16V Super”

Tovabbra is allitom, hogy nem lattal meg osztott egesteru 
motort (pedig listatagok dizelmotorjai szinte kivetel 
nelkul kozvetett befecskendezesuek!), mert mintha megint az 
osztatlanrol beszelnel:
1. Osztott egesteruben kivetel nelkul a keveroterben van az 
izzitogyertya, tehat _a motor hideginditaskor a 
szivoszelepeken mindenfelekeppen hideg levegot sziv be!_, 
csak az egester reszet kepezo keveroterben melegszik fel.
2. pedig itt is az eges meginditasa a cel, csak nem kell 
minden munkautem elott ujra izzitani (kiveve Hoffher 
traktor:-)
3.  Az olajat a keveroterbe (orvenykamra vagy elokamra) 
porlasztod, ahol a levego nem az osszenyomastol, hanem 
sokkal inkabb a hengerfej hojetol lesz meleg, s az 
egesterben izzo levegotol gyullad meg. (Ha a keveroterben 
gyujtanad meg akkor a porlasztocsucsot amortizalna+a 
keveroter felesleges igenybevetelt kapna)
4. Az izzitogyertya jaro motornal vegkepp nem a kornyezet 
melegitesere szolgal, hanem a keveroter levegojet 
felmelegitve a bizonyosan jo hatasfoku (hidegen se 
kormoljon) eges felteteleinek fenntartasara.
5. remelem nem azt akartad irni, hogy mind az 50-en hulyek 
vagyunk, csak te ertessz hozza:-(
6. Pedig igen, elvegre sikeres inditas utan, forgo motornal 
is fut, mint elotte kétszer is leirtad.
(Hja a fold banan alaku, s a banant nem lehet megforgatni:-
), tehat a fold nem forog)

Jelentem, tovabbra is allitom, hogy 
(7) a Diesel-motor igen is nem szereti a hideg levegot 
 a termikus hatasfokat, ha nem szeretne); 
valamint
(8) az izzitogyertya hibaja eseten – plane, ha nem 
mindegyik adja meg magat egyszerre - oszi hidegben igen is 
beindul es igen is csunya fekete kormot ereget percekig (a 
hiba nem ez volt).

Elofordul, hogy butasagot ir az ember, mindenki tevedhet. 
De mikor elotted a megoldas, s azt is ilyen mesteri modon 
butasagba ferdited, hogy „igazad” legyen, ez mar muveszet.

Erogepek ismereteid alapjan (~0) biztos nem godolloi 
gepeszkar, megcsak nem is muegyetem. Valami noname foiskola 
gepeszkara?
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
Ugy latom ez a kodlampa tema sokaknak a
"bogyeben" van. :-)
Szamomra ez a dolog nem annyira egyertelmu.
A hatul bekapcsolt eros fenyu piros
szerintem sokkal irritalobb, plane ha
hosszabb ideig vagy kenytelen kovetni
valakit, mint az elso. En is azt gondolom
hogy ezt tenyleg csak az igazan vastag
kodben (amikor mar a templombol is
lohaton hordjak ki a harangszot :-))
szabadna bekapcsolni. S mihelyt
eszleli az ember hogy mogeert valaki,
mar lelassitott (tehat eszrevett, nem fog
belemjonni!) akkor kell kikapcsolni.
Ez kegyetlen, nagyon szar ugy menni valaki
mogott hogy pofamba virit a piros feny.
Elol viszont a jol beallitott, diffuz gyari kod-
lampa speciel nem zavar, azonban egy projectoros
vagy a szar rogzites miatt allandoan "rezgo"
takolmany sokkal rosszabb es banto.
Meg kevesbe zavar a szembe jovoe ha en is
is felkapcsolom es ezzel az ut szelet jobban
megvilagitva kikuszobolom vagy jeletosen le-
roviditem az ideiglenes "vaksag" idotartamat.
Vagyis maskeppen fogalmazva jobban latom az
ut elottem kozvetlenul levo 50-80 meteres reszet
akkor is ha szembol kodlampat hasznalnak, ha
kozben en is. Egyebkent a karos reflexiok kiku-
szobolesere, foleg ejszakai esos es kodos idoben
nagyon tudom ajanlani a MON-X -et vagy barmely
hasonlo karakterisztikaju sarga lencses szemuveget.
(Nekem egy oocsoobb fajta muanyag lencses cucc van
ami NIGHT-DRIVE nevre hallgat, eleg gagyi kinezetu
de a lenyeg hogy HATASOS ) Sokkal kevesbe farad el
a szem, foleg hosszabb uton elonyos es kodlampa
"ellen" is jo.
Udv

G.Laci Zoltan
Xsara TD - kinottuk, eladva :-(
Helyette Scenic 1.9 dCi RXT :-)))



_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re: Kobe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
>>Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.
>Nekem a Fiat is ott volt es az Alfa is naluk van biztositva, a dij >eppen 
>fele a Providenciasnak... Batran ajanlom mindenkinek.

>AR 155 2.0TS16V Super

Csak addig, amig nincs problemad. Pedig az esetemben meg csak nem is ok 
fizetnenek, hanem a masik, vetkes fel biztositoja, csak at kellene kuldeniuk 
az aktat a Provihoz (miutan ok vegeztek a szivessegi karfelmerest), de ugy 
tunik, meg ezt sem igazan akarjak...

Bence
Civic 1,5i

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Budapesti mesek es egyebek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyebkent kivancsi vagyok, hogy egy nagyobb havazasnal kiteszik-e
> Budapesten a budai utakra (pl. az Istenhegyi utra) a holancos tablat.

Ez nagyon izgalmas lenne, foleg a tabla elott, ahol a buszoktol a
mentoautoig mindenki lancot rakodna fel es le, akiknek pedig a
dragabbik, gyorsan szerelheto verziojuk van, teljes joggal
lennenek nagyon idegesek, hogy varniuk kell. Aki nem szerel
normaidore, azt pedig meg is buntetnek a forgalom indolkolatlan
akadalyozasaert :)

Mellesleg Budapesten a tomegkozlekedesi utvonalakat, es bizonyos
kiemelt utakat folyamatosan sozzak es takaritjak, ha olyan az ido,
igy az extrem esetektol eltekintve holanc nelkul is jarhatoak
maradnak.

> Egyaltalan, tudja valaki veletlenul, hogy van-e a fovarosnak
> ilyen tablaja? Szerintem elkepzelhetetlen, hogy a budai

Szinte biztos, hogy nincs, es ertelme sem lenne. Mint emlitettem,
a budapesti foutak altalaban specialis felszereles nelkul is
jarhatoak, ha peddig akkora ho van, az tabla nelkul is latszik...

Arvizben sem szoktak kirakni a "behajtas csak csonakkal" tablat :)

A holancos tablanak olyan (nem varosi) utakon van ertelme, ahol
sosem takaritanak, a jelentese pedig olyasmi lehet, hogy ha itt ho
van, akkor az marad is, amig el nem olvad.

> Az M+S *nem* a "mud+snow" roviditese. Az M+S-t a Continental

Ezek szerint a Michelin sem ert hozza, vagy hulyesegeket irkal a
weblapjain :)

> Akkor most mit jelent az M+S, ha tenyleg sar+ho, akkor hogyan
> jelolik a kimondottan teli gumit?

Lam, lam, ilyen kerdesekre vezet a negy evszakos gumik itt divatos
szapulasa... Ki igenyel olyan gumit, ami telen kivul kifejezetten
rossz? Vagy mit jelent az, hogy "kimondottan teli"? Baj, ha maskor
is hasznalhato?
+ - Norbito' kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1 vs 2 hatso kodlampa:
>En egyertelmuen az 1 hatsot preferalom, Meszaros olvtarshoz
>hasonlo modon indokolva: CSAK! :)  Na jo, szerintem tenyleg
>jobban megkulonboztetheto igy a feklampatol, bar valszeg
>a PUG 206 -fe'le megoldas az idealis (lenn, kozepen).

Nekem az a velemenyem, hogy mindegy, hogy 1 vagy 2 (bar talan azert a 2
megis elonyosebb). Viszont nagyon sokat nyernenk, ha ez is olyan
alacsonyra lenne szerelve, mint az elsok. Engem ugyanis alapvetoen az
zavar, hogy a nagy reszuk egy magassagban van a rendes hatso lampaval,
ami viszont altalaban a latomezod magassagban van, ergo kiveri a szemed.
Ha alacsonyabban lenne, tavolrol ugyanolyan jol eszre lehetne venni (ha
nem jobban, hiszen ugyanugy, mint az elsok, ez is atvilagitana a kod
alatt), es ha kozel ersz hozza, akkor is latnal, mert akkor mar joval
lejjebb lenne, mint a szemed, nem a latomezo kozepebe vilagitana bele...


Norbi :) ///

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS