Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 853
Copyright (C) HIX
2000-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 A Paksi HAT meglepetes-resztvevoi ;-) (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Manualis valto az USA-ban (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Hutoviz elomelegito (mind)  26 sor     (cikkei)
4 szuro (mind)  19 sor     (cikkei)
5 5-6 liter (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Corsa katalizator (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Tiltas 200-nal (mind)  25 sor     (cikkei)
8 LSD futomu (mind)  10 sor     (cikkei)
9 RE: roviditesek a radion, news (mind)  45 sor     (cikkei)
10 szerviz (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Koppanas elolrol (mind)  24 sor     (cikkei)
12 ellopott forgalmi (mind)  22 sor     (cikkei)
13 CHEVROLETT CELEBRITI 2.8 FI (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Re: auto kuldes USA-bol (mind)  69 sor     (cikkei)
15 Re: HIX-es kollega!!! (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Re: Breko - breko itt gumikacsa vetel :-))) (mind)  31 sor     (cikkei)
17 Re: Skoda motor es a kopasa, HIXAUTO kezjelzes (mind)  20 sor     (cikkei)
18 torott jargany :((( (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Gyorsulas vs vegsebesseg (mind)  12 sor     (cikkei)
20 benya (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Tuning :-))) (AC hajtas) (mind)  16 sor     (cikkei)
22 peugeot206 (mind)  3 sor     (cikkei)
23 Opel szerviz? (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Mozaik u. muszaki vizsga (mind)  10 sor     (cikkei)
25 RE:Amerikai auto (mind)  7 sor     (cikkei)
26 RE: Autojavitas (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Erdekesseg (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Re: amerikai (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Szagszervizes olajcsere (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Keres ( off topic ) (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Re:amerikai (mind)  22 sor     (cikkei)
32 PaksHAT (mind)  54 sor     (cikkei)
33 PaksHAT2 (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Hutoviz-futes (mind)  43 sor     (cikkei)
35 amerikai, olajcsere, attetel, szerelok, futes, '79-es C (mind)  114 sor     (cikkei)
36 Re: amerikai (mind)  27 sor     (cikkei)
37 95 98 99+ (mind)  32 sor     (cikkei)
38 Szerviz... (mind)  17 sor     (cikkei)
39 Re: Rendoroknek ajanlom figyelmebe! (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - A Paksi HAT meglepetes-resztvevoi ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Barataim!

Jelentem, sikerult atutemeznunk az osszes olyan tevekenyseget, amik  galad
modon megprobaltak bennunket tavol tartani a paksi HAT-on valo aktiv
reszveteltol.

Patrolostol, Pentine'sto:l, mindenestol jelentkezem a CsigaBige Konvolyra,
hogy - ha szukseges -, megve'dju:nk Benneteket az uton gonoszkodoktol... ;-)

Mivel eddig ugy nezett ki, hogy azidotajt (= < 14 > ) mashol kell lennunk,
sajnos nem igazan vagyok napirenden magaval a napi programmal. Tehat, mik is
a tervek?

Ezuton is kernem szepen valamelyikteket, hogy ezugyben bennunket
felhomalyositani sziveskedjen :-)
(pl. emil maganban)

Koszonettel, ave cezar, meg minden.


Udv:
	Pen-team

Elkuldve: 2000-08-31-csut-11-30
+ - Manualis valto az USA-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Olvasgatom az elozo szamot...
Egy kis megjegyzesem lenne az "amerikai" temahoz.
Odakint a manualis valtos kocsik, (shiftes valtos) igen
ritkasag szamba mennek. Ennek oka, valoban az, hogy a
90 eves nagymami is el tudjon csalinkazni az autoval. De a
fo ok az, amikor mondjuk Californiaban kialakul az autopalyan
egy hatalmas nyolc savos dugo, es a kanikulaban legkondicionalo
nelkul, lepesben araszolva igencsak ugy anyaznanak egymassal,
mint egy pentek deli dugoban Budapesten...letekert ablakkal,
es fustolgo kuplunggal.
Valoban nem vagyok hive az "automata-nem automata" vitanak,
de volt mar kollegam, aki kijelentette hogy "o bizony szeret valtani".
En si szeretek valtani, de nem akkor, amikor az asszonynak es a
harom gyereknek be nem all a szaja, savot kellene valtani, es meg
arra is figyelni, hogy ne fulladjon le... hiszen nem minden autonak
hallatszik a motorhangja alapjaraton.

Peter.
+ - Hutoviz elomelegito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A felmerult kerdesre egy peldaval tudok szolgalni.
A tuzoltosagon, altalaban a kocsik motorjat melegen tartjak.
Ez az ujabb autoknal egy kombinalt csatlakozoval tortenik. Ezen
kap elegendo levegot a pneumatikahoz, betapot a motor futesere,
a kezi radiok es a sisaklampak toltesere is tapfeszt.
A motor melegen tartasa ezeken gyari holmi, de a regi IFA-kon
egy utolag beepitett futoegyseg biztositotta ugyanezt.
Ez egy lefenekelt 100 -as cso, aminek az egyik vegebe volt
hegesztve a 3/4-es kivezetes, a masik vegen pedig egy perem,
ami 8 csavarral volt lefogatva. A perem alatt volt 90 fokban
behegesztve a masik 3/4 -es kivezetes. A perembe volt
beepitve egy mosogep futobetet. A cirkulacio termeszetes
cirkulacioval tortent. A meleg viz konnyebb, a hideg nehezebb
elven. Ha beindul a termeszetes cirkulacio, akkor nincs gond.
Olyan tipusoknal ahol fizikailag nem megoldhato mindez, egy
kozponti futeshez valo kis meretu szivattyut szoktak beepiteni.
A betet kikapcsolasat, es a felforralas elkeruleset (nyaron)
egy kuszobertek-kapcsolo (ventillatorgomba) biztositja.
Nekem szerencsem volt. Skandinav szarmazasa miatt a
kocsimba egy WEBASTO benzinkalyhat szereltek be.
A hutovizet melegiti fel, es az elektronika bekapcsolja a
futoventillatort.

Peter.
+ - szuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Szuronel nem tudom milyen kulonbsegek vannak, abbol mindig noname-t
>veszek, 3-4x olcsobb, mint a Fiat.

A szuroben van egy atereszto szelep aminek nagyon fontos szerepe van.
Espedig az hogy miutan a motor megallt nem engedi visszafojni az olajat
a blokkban levo vezetekekbol es magabol a szurobol a karterbe. Ha a
szelep elromlik akkor gondolod mi tortenik, mivel nincsen olaj sem a
vezetekekben, sem a szuroben eltelik egy kis ido mig a pompa megtolti a
szurot es a vezetekeket ezert indulaskor a motor feligszaraz kenessel
megy.
Velemenyem szerint a noname szurokben eleg gagyi lehet a szelep gumija,
ezert nagy az esely arra, hogy a gumit az olaj feloldja.

 --
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - 5-6 liter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Azert ez mar durva. Komolyan gondoljatok, hogy
>20%-al csalhat egy benzinkut?
>Tessek mar otthon kiprobalni azt a kannat
>vizzel es meroedennyel!

Az en kannam egy regi Carrier Mol-os olajos kanna. Mikor olaj volt
benne az 5 litert mutato jelig volt toltve. Gondolom nem olyan bokezu a
Mol sem hogy ha tenyleg a 4,5 liternel van az 5 liter akkor egy fel
literrel tobbet tenne bele!

 --
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Corsa katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valakinek van egy hasznalaton kivuli opel corsa 1.2 (96)-hoz kozepso
>kipufogoja (debrecen es kornyeke) aminek a katalizatora rossz, es
>szivesen megvalna tole (olcson :-) ) atvenem tole megorzesre.
>Ugyanis szeretnek megszabadulni a katalizatortol az auton, csak nem
>akarom a jo csovet szetvagni.

Szerintem a kozepso dob es a katalizator ket kulon egyseg.
Neked csak egy (rossz) katalizatorra van szukseged. Nagyon
csekely a valoszinusege, hogy ilyet a listan talalsz.
Inkabb bontokban kellene korulnezni. Bontott es
utangyartott katalizator ara is 20e Ft korul lehet.
Olcsobban rosszat talalni sem lesz konnyu.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Tiltas 200-nal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/30/2000 -0500, you wrote:
>fotengelyfordulattal, mikozben ai Impreza uveghangon sikito motorral megy
>204-et es nem tobbet. Mosolyognivalo."
>Ugy tudom lehet a letiltassal kezdeni vmit. Raadasul az a 204 sem hinnem
>hogy uveghangon kovetkezik be.

Dede, igy, olyan mint azen autom, 240 kornyeken tilt, de azert mert a 
fordszammero mar 8500 folott van..  Asszem ugyanez az impreza, valoszinuleg 
azert tud jol gyorsulni... A tiltast meg ki lehet szedetni, de ki akarja 
szejjelforgatni az autojat, nem veletlenul van az ott..
A cel itt a jo gyorsulas volt, az hogy versenyezgetni lehessen vele, ezek 
nem autopalyai nagycsalados autok a takarekossagra kihegyezve..

nekem bejott, hogy igaz 200-nal mar nem keveset forog a motor, (bar ez nem 
erdekel) de ha jon az erdi emelkedo (es a gazt ugyanugy csak kicsit nyomom) 
a km ora max 200-rol visszaesik 195-re de az auto felmegy, sot ha odalepek 
meg gyorsul is valamelyest..

Van akinek a fordulatszammero 4000-res rublikaja  jon be,  van akinekmeg az 
hogy az auto meg se erzi hogy emelkedon megy folfele, es a gazpadal 
lenyomasa utan tortennek az esemenyek..



Ant
+ - LSD futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/29/2000 -0500, you wrote:
>Ez mivel jobb mint az sima LSD (tudom hogy nem narko de azt is tudom, 
>hogy  oly
>an!  Az elso loves-kanyar utan azt mondod MEEEG, igaz Antforce?:).

Encsak azt tudom hogy nagyon lehet kanyarodni vele, meg alulrol nagyon 
durvan nez ki az auto, de meg mindig nem tudom hogy mi ez.. A manualban 
nincs rola semmi.. :)

Ant
+ - RE: roviditesek a radion, news (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Van a kocsimban egy AutoSound A750 tipusu autoradiom, amihez nincs
>hasznalati utmutatom. Legyszi segitsetek kideriteni, hogy az alabbi
>roviditesek mit jelentenek a radion/magnon.

>TM, TA, RDS, TP, RPT, MRP, MTL, BSK
RDS - Radio Data System - A radioadason kivul egyeb adatokat is sugarzo
radio, illetve azokat vevo keszulek.  
Legfontosabb funkciok: 
PS - adonev kijelzese (pl.: DANUBIUS a 103.3 helyett)
AF - Alternativ frekvencia - automatikusan athangol a musort sugarzo
legerosebb frekvenciara.
TP - Traffic Program - Kozlekedesi informaciokat sugarzo ado (RDS resze)
TA - Traffic Announcement - Kozlekesesi informaciokat sugaroz eppen az ado
(TP) (RDS resze)

MTL - a kazettalejatszaskor a metal (Type IV) kazettak elomagnesezehez
allitja be a lejatszasi parametereket.

A tobbit en sem tudom :-)

> ---------------------------------------------

A multkoriban felvetodott, hogy nehanyan mintha egyesevel is tudnak olvasni
a HIX AUTO-t, nem csak naponta digest modban.

Idezet a HIX.com -rol:
"2.4.2.  HIX ANYAGOK ELERESE NEWS (USENET) CSOPORTOKBAN

2.4.2.1.  SOC.CULTURE.MAGYAR

          Ha az E-mail kapcsolat helyett vagy azon kivul elered a USENET-et
          is, a HIX ujsagok tobbseget megtalalod a soc.culture.magyar
          csoportban.

2.4.2.2.  HUN.LISTS.HIX.*

          A magyar hun.lists.hix.* csoportokban cikkenkent is olvashatod
          az egyes ujsagokat. Ez elsosorban Magyarorszagon belul mukodik
          jol, ahol a hun.* csoportokhoz konnyu hozzaferni. Ha a sajat
          szolgaltatod nem hordozza, akkor hasznald a kovetkezo news gepet:
          news.iif.hu"

Borbely Gabor
+ - szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hosszu ideje olvasom a listat, de ez az elso irasom.

Az elozo szamban Frigyes ur :) altal is emlitett szervizt en is ajanlom es nem
csak Skodasoknak.
A 16 eves Ford Sierramat is ok javitjak, szerencsere nagyon ritkan. :) Abszolut
meg vagyok elegedve a munkajukkal. Jol es gyorsan dolgoznak. Eniko pedig tenyle
g
aranyos - mondom en, no letemre. :))

Katalin
+ - Koppanas elolrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

A bunteny elkovetoje: Opel Kadett E 1.5TD

Nos a kovetkezo a problemam:
Folyamatos haladasnal minden sebessegben tapasztalom, hogy 
hirtelen gazelvetelkor az auto elejeben koppan egyet valami.
Nem tudom pontosan megallapitani a hang forrasat, de vagy
bal elol, vagy kozeprol johet.
A csaladon belul van megegy Kade't es azon is tapasztaltam
regen, de rajottem, hogy azon a valtaskor fellepo motormozdulas
megrantja egy picit a kipuffrendszert es az felut az alvazra.
Ez a problema nalam mar megoldott egy olyan kipufogo kozdarabbal,
amely rugalmas annyira, hogy nem veszi at a motor rantasat, ugyhogy
biztos, hogy nem ez a gond.
En inkabb feltengely kornyeken gyanaxom.
Kinek van tippje?

Koszike, a kormanyok legyenek velunk, Udv!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - ellopott forgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szuleimhez betortek, es tobbek kozott edesapam oreg
1500-as Ladajanak a forgalmijat (plusz a jogsit) is
elloptak.
Amikor edesapam a rendorsegre ment bejelenteni es
uj forgalmit kerni, igen kinos dolgokra derult feny.
Kiderult, hogy az a rendszam amin a kocsi van (1991
ota, akkor vasarolta hasznaltan) egyszeruen nem
letezik. Az alvazszam valodi, csak eppen egy tok
mas rendszamhoz tartozik, ezt a masik rendszamot
pedig 1999-ben kivontak a forgalombol. A motorszam
egyatalan nem szerepel a rendorsegi nyilvantartasban. 
Ennelfogva egyelore szo sem lehet uj forgalmirol, es
kerdeses hogy mi lesz a kocsi sorsa.

Szerintetek mi lehetett itt? Azt sejtem, hogy edesapamra
9 evvel ezelott valoszinuleg egy lopott kocsit soztak hamis 
papirokkal (akkor ugye meg szo sem volt eredetvizsgalatrol)
de MOST mit lehet csinalni? Elkobozhatjak a kocsit akkor
is, ha jogilag reg elevult az egesz ugy?
Az uj jogositvany kiadast milyen alapon tagadjak meg?

udv: VAti
+ - CHEVROLETT CELEBRITI 2.8 FI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok a targyban szereplo autoval volna egy kis 
problemam, nehany napja az automata valto alig akar 
felkapcsolni. Ha jol kihuzatom akkor felkapcsol a legnagyobb
fokozatba is de nagy kesessel.

Az auto egyebkent nem oreg, 1989-es.
Negy honapja hasznalom addig semmi baj nem volt vele.

Kerlek a valaszokat maganba, mert nem vagyok a HIX-en.

Laci
+ - Re: auto kuldes USA-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

,<autot szeretnek kuldeni
<az Usa-bol,tudnal segitteni ?

      Mivel tobbszor is kapok ilyen vagy ehhez hasonlo kerdest,igy a Hixre is 
bekuldom.

 Szia Zoltan !

 Jo sokaig kuldtem autokat haza kontenerekben. Az utolso kettot most a 
tavasszal.
Szivesen segitek tanacsokkal. De mielott elkezdenem az informaciot,par 
dologra kernek valaszt. A kocsi kuldes az nem nagy dolog.A korulmenyek amik 
meghatarozzak,hogy  mi hogyan megy.

 Milyen utleveled van : Amerikai,magyar vagy mind a ketto ?

Amerikai rendszammal menne a kocsi ? vagy rendszam nelkul ?

Ki lenne otthon a kocsi tulajdonosa ?

 En itt nem mesze lakom New Yorkhoz,ugy hogy en a kocsikat is es a 
kontenereket is a New Yorki ,ill. a N.J.-i kikotobol kuldtem.A legolcsobb 
utvonal az a a nemet
Bremenhaveni-kikotoig van. Ez kerul kb. egy kozepes auto 600-700 
dollarba.(sulyra megy az ar). Ha amerikai rendszammal kuldod,akkor te ott a 
nemet kikotobe felveheted (de akkor kell hogy amerikai utleveled legyen) es 
kell az eredeti TITLE
(forgalmi engedely). Kell  hogy legyen egy nemzetkozi biztositas a kocsin 
(u.n. green
card) zold kartya. Ez csak nemet orszagba es Ausztriaba kotelezo,MO-on nem 
kell.
 De ennelkul nem engednek ki a nemet vamtol. Ha rendszam nelkul megy a kocsi,
akkor a kikotobol csak ugy tudod kivinni,hogyha a kocsi utanfuton megy,de 
akkor nem kell biztositas.
 Otthon a kedvezmenyes va'm 6 eves kocsikra ervenyes. Azt egy ismerosod ,vagy 
ha te otthon vagy,meg tudod erdeklodni a vamhivatalban,hogy annak a kocsinak 
amit te 
viszel mennyi az erteke es mennyi lenne a vam utanna. Ha kocsi idosebb mint 6 
eves,
akkor azt hiszem a vam 25 %-al tobb,de a szabalyok neha egyik naprol a 
masikra valtoznak ma napsag,igy erdemes meg kerdezni,amikor mar eldontod,hogy 
milyen
kocsit vinnel.
 Ha van amerikai utleveled es amerikai rendszammal vinned,akkor a magyar 
hatosag nem szol bele. Nem kell vam,nem kell biztositas, nem kell muszaki 
vizsga,valojaban semmi. Nekem is igy van otthon egy kocsim.Mar rege ota,en 
megyek haza tobbszor is egy evben,. A sarga index ami kotelezo 
(elol-hatul).mert neha itt piros van.
 Alkatreszt majdnem minden kocsira lehet othon is kapni.
 Ha rendszam nelkul viszed,ill huzatod,akkor otthon mikor keresztul mesz  a 
hataron,
 azt hiszem a legkozelebbivam hivatalba kell huzatni,ott megallapitjak hogy 
mennyi a vam,es utanna kapod a rendszam tablat meg le kell vizsgaztatni.
 Neha vacakolnak az elso lampakkal is,mert az itteni szbalyok szerint a 
lampak DOT
 Department Of Transportation) szabalyok szerint mennek
 Otthon neha ez nem felel meg (volt olyan kocsi amit nem neztek meg,volt 
mikor ki kellett csereltetni). En inkabb a japan kocsikat ajanlanam,mivel 
mechanikai szempotbol megbizhatobbak mint az amerikaiak. De ettol 
eltekintve,nekem egy amcsi
Escort Station Wagonom  (kombi) van otthon.

  Szoval roviden kb. igy nez ki,
szoljal vissza,hogy neked pontosan mi a terved,es akkor majd pontosabban
is kiterek a te esetedre.

  Udvozollek

  Joska
+ - Re: HIX-es kollega!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Viktor, Sanya!

A AUTO 0852-ban irta :
>Egy napig geptol tavol voltam, igy csak most irok: vegre
>osszefutottam egy HIX-es kollegaval, szerencsere nem szo
>szerint :-), es azt hiszem, o nem is vett eszre. Szoval az
>esemeny: hetfo delutan negyed hat korul, Bp., Kerepesi,
>majd Fogarasi uton kifele, szep allapotu sarga
>Trabi, DGX-560 rendszammal, a HIX matrican kivul
>Trabi-Wartburg klubot hirdeto felirattal, ketten ultek benne. A
>Nepstadiontol a Rona utcai keresztezodesig mentunk egyutt: hol
>mogotted voltam, hol melletted kicsit lemaradva a masik savban.
>Szoval ki vagy? Tippem a lista alapjan: Lutyo.

Nem, nem Lutyo volt, az o autojat rendszam nelkul is
kilometerekrol megismerni (mert annyira egyedi), raadasul
sotetkek szinu :-)
Akit Te lattal, az Zsivanov Sanyi volt. Mostanaban elegge
futolag olvassa a listat, ezert irok, gondolvan sose tudni
alapon.
De cc-zem neki is ezt a levelet, hogy biztos tudjon a dologrol.

>Udv,
>RViktor
>
>P.S.: Ha megis lattal volna, zoldeskek Astra sedannal jarok.
>Ugye meg mindig a villogas + nyitott tenyerrel valo integetes a
jel?

Sajnos en meg egyszer sem akadtam ossze listatarssal igy,
veletlenul :-((((((

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - Re: Breko - breko itt gumikacsa vetel :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Frigyes!

>Kedves hon szeretett autostarsaim. Gyulekezik a lassu konvojra
>jelentkezok szama. Mivel Paks - ra 9,15 ig ott kellene lennunk
>akkor a javallatom az lenne, hogy a konvoj talalkozoja a
>Volner fele hejszinen azaz a Budafoki ut - Hegermalom u
>sarkan levo benzinkut parkolojaban lenne. Reggel 1/2 7 es
>7 ora kozotti idopntban. Pontban 7 orakor indulas a Budafokin
>ek alakzatban...

Hoppa! Azt hiszem meg kell kerdeznem, vajon mikortajt er a
konvoj Dunafoldvarra? Mert ott en is csatlakoznek a diszes
tarsasaghoz ;-)))

Van is egy otletem! Dunafoldvar eszaki vegen a 6-os ut bal
oldalan (Bp felol nezve) van egy benzinkut, meg egy Amerikai
Autos Csarda vagy ilyesmi. Az ut mellett kinn is all egy amcsi
meseauto.
Azt hiszem, ettol jobb helyszint keresve sem talalnek :-)))
Legalabb a varakozas perceit kihasznalhatom egy kis
fenykepezes erejeig :-)))

Szombaton ugyis jarok arra, es megnezem pontosan hol (hanyas
km-ko) talalhato a kut, meg hogy be lehet-e fordulni balra meg
ilyenek.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Skoda motor es a kopasa, HIXAUTO kezjelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> A szomszed 120-as Skodajanak a motra beadta a kulcsot! 1 het alatt!
Ha ez a motor ujabb, mint amirol en tudok, akkor bocs !
Szoval tudtommal a Skodaknal az olajnyomas jelzo az olajszuro
elott van. Az meg kit erdekel, hogy az olajszuro elott mekkora
az olajnyomas ? Engem az erdekelne, hogy az olajszuro utan
mekkora a nyomas.
Szoval szerintem eltomodott az olajszuro es nem volt megfelelo
a kenes. + Shell V Power.

Benne van a neveben, hogy csak V motorba valo. :-)

Ha tevednek, akkor bocs !

Mas:
>  Ugye meg mindig a villogas + nyitott tenyerrel valo integetes a jel?
Igen es amennyire lehet, szettart ujjakkal.

Udv. Tibi
+ - torott jargany :((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma este megtortent, aminek nem lett volna szabad megtortenni. Nem adtam
meg egy elsobbseget, es sikerult nekimennem a keresztbe szabalyosan
jovonek. A mellettem ulo baratnomnek eltort a karja, a vetlen kocsi
soforjenek pedig megrepedt a koponyaja, de o szerencsere jol van.
Nincsen igazsag, nekem kellene most a korhazban fekudnom.
Ezen mar nem lehet valtoztatni, viszont szeretnek minel elobb
megszabadulni a roncstol. Ha tudtok korrekt Bp vagy kornyeki bontot,
vagy valakit, aki megvenne egy torott '91-es Nissan Primera 1.6SLX-et,
akkor kerem irjatok. Az eleje es a bal oldala van torve. Eleje bement a
motorig, ami sertetlen, a futomuvek a helyukon vannak, latszolag
egeszben. oldalan ket ajto horpadt be, es a kuszob egy par centis reszen
benyomodott. a szelvedo bal alja megrepedt.
Elore is koszonom a segitseget,
Laci
+ - Gyorsulas vs vegsebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem ertem! Szerinted tenyleg jobb ha valami alig vonszolja magat 210ig,
mintha 
> 10 mp alatt ott van es barmilyen helyzetben akkorat tudsz gyorsitani, hogy
kisz
> akad az ules alolad? En az utobbinak vagyok hive.

En szemely szerint a 10 km/h-t adnek a vegsebessegbol minden masodperc
javulasert a gyorsulasban. 

Cs.
+ - benya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash&Teeby!

 Tobb komolysagot es gondolkodast vartam el toletek. :-(((
--
 Udv
  Levente
+ - Tuning :-))) (AC hajtas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvicsek!     kis gyakorlas a jovo autoihoz :-)

   Ma osszetettem amim van, azaz frekvenciavalto+spec.villanymotor.
Elsore nem mukodott(programozas rulez), aztan "kezi" uzemmodban ment. A
villanymotorhoz valami Intel nevu cegnek is koze lehetett, mert 70Hz
utan lett jo hangja. :-)))(tulhajtas rulez)
  Erdekes volt nezni, amint az 50Hz/1445 1/p villanymotor ment
0,7Hz-el. Sikerult tesztelnem a rovidzarvedelmet is, nem birja a
hirtelen
"gazadast" :-)

 Most mar "csak" azt kell kitalalni, hogyan tudnam PC-rol vezerelni,
mert PLC-vel elvileg megy. 5let???
--
 Udv
  Levente
+ - peugeot206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

elado egy  peugeot206 1,4 2000 aprilisi.
extrak:klima,ködlampa,vdo hifi,alessio alufelnik.
tel.:30/223-5993
+ - Opel szerviz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!), 
> hogyaz udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a 
> szerelok, es nagy rohogve valtjak egymast a volannal... 
Ez ellen sem tehetsz semmit.	

Ezt melyik szervizben lattad?
Csak, hogy tudjuk pontosan hova nem szabad vinni az autonkat...

K.G.
+ - Mozaik u. muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


Ez a taktikajuk, hogy egyszerre csak egy hibat 
kozolnek, hogy minnel tobbszor kelljen fizetni? Vagy nincs
is baja a feknek? Nem tudom, hogy mit gondoljak...

Miert nem viszed el valahova elo-muszakira?
Lehet hogy megerne.
Igy meg 5-szor meghuzhatjak.

K.G.
+ - RE:Amerikai auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>E-mail :  [Romania]
>... akkor abbol is kimarad majd az ABS, szervo
>kormany, legzsak, centralizalt zar, elektromos ablak, automata sebvalto
>stb. SZVSZ ezek felesleges dolgok, olyan mint a Windows ;) azert van
>hogy a lamak is tudjak hasznalni, meg az ar minel nagyobb legyen!
A TRABANT tobbe-kevesbe kielegiti a fenti kriteriumlistat :-)
--Udv: szm
+ - RE: Autojavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Slovak Republic]
>... Raadasul valaszt
> kapok a "mi az fekete cso ott" meg "itt miert csurog az olaj" szuper
>szakszeru kerdeseimre is...
Tabla amerikai autojavitoban:
"Autojanak javitasa orankent 20$. Ha jelen kivan lenni, akkor
30$. Ha bele is kivan szolni, ugy 40$. Ha O:n kivanja a munkat iranyitani,
akkor 50$."
--Udv: szm
+ - Erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok!

Tegnap olvastam az Auto-Motor legfrisseb
szamaban, hogy elindult a Toyota Yaris kupa,
aminek az elso ket futamat Gorogorszagban es
Portugaliaban tartottak.
A versenyeken a szeriaban 1.3-as 83 loeros verziok
indulnak, megbolygatott motorelektronikaval, 15
collos kerekeken, Yokohama versenygumikkal.
A tuningolt gepek 103 loerosek, es csak a verseny-
igazgatosag piszkalhat bele az elektronikaba.
Tervezik a 120 loerore valo erositest is.
Ami kulon jo hir a megszallottaknak, hogy potom
6400 Euroert (1.760.000 Ft) barki megvasarolhatja
az utcai gephez a tuning kittet.

IMHO ha valaki ebbe a kisautoba beletesz egy ilyen
ereju motort, az batran odaallhat "emberkedni"
barmilyen auto melle.
Velemenyek??

Mara ennyi, udv: Peter

***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - Re: amerikai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az amerikai kocsik altalaban olcsok, jol felszereltek, de nem
>alkalmazzak a legujabb technologiakat es gyengen megepitettek.

Hm. Ugy erted, a ket tonnas Chevrolet Capriceben nincs anyag? Hogy
csak ugy osszenyomodik a szolgalati auto teteje, ha fejreallnak vele a
rendorok? Gyenge konstrukcio lenne a Ford F150 vagy a Dodge Ram? Vagy
a Ford Taurus? Netan a Corvette? T-Bird? Vagy itt a minosegre
gondolsz?

Sok a OHV vezerlesu motor meg a merev hatso tengely, akkor igaz, hogy
nincs.  GM NorthStar motor,  Caddillacon alkalmazott
hengersor-kikapcsolasos modszer, (ha elfolyik a hutoviz, akkor is
jarokepes marad a kocsi), vagy a gyari kinalatban tobb, mint 1 eve
szereplo ejjellato keszuleket, aminek a kiserleteit Europaban a Merci
harangozta be kb. fel evvel ezelott. =20

Vagy masra gondolsz legujabb technologia alatt? LED-es hatso lampakat?
EU-ban ki gyart ilyent a Mercin kivul? Navigacio? USA-ban volt
eloszor... Legzsak? USA-ban volt eloszor. Freonmentes klima?
Elektronikus motorvezerles/befecskendezes? Katalizator? CA
kornyezetvedelmi eloirasok teljesitese? Nem innovativak?=20

Hat akkor...?

Udv:  Zak

+ - Szagszervizes olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Normalisabb szervizben a vitt olajat teszik be a gepbe es munkadijat
>szamolnak! Csak probalkozni kell. Ja es _ott_lenni_az_olajcseren.

Csak ovatosan a vitt olajjal.
Ugyanis a vitt termekekre nem vonatkozik a szerviz jotallasa. Es a kermi
vagy akrki ki tudja deriteni, hogy a termek vagy a muveletet vegzo
szagember hibaja-e.
Ha pedig nem az o hibaja, nem vallalnak a karert felelosseget.
(en sem tennem)

Teeby

-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Keres ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Szeretnek vasarolni mobiltelefont. Azok autostarsaim jelentkezeset varom
akik hivatalosan arulnak ijet. PGSM, WEstel. Buda elonyben. Hivjatok
telefonon legyszives. SOS. Legalabb nem idegennel vasarolnek :-)

Koszonettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
+ - Re:amerikai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoltannak,

teljesen egyetertek Veled. Az autiozas IGAZI elmenyet a mai
tulelektronizált, ilyen-olyan vedelemmel ellatott autok kicsit csorbitjak.
Aki ült mar regi Alfaban, Mantaban, Capriban vagy amerikai kocsiban, esetleg
regebbi CRX-ben, netan roadsterben, tudja mirol beszelek. Itt meg hallhato
volt a motorhang, a fogaskerekek hangja, a gumisiras stb. Nem azt mondom,
hogy a mai autok nem jobbak naluk, sot... de a vezetes elmenye szerintem
kisebb bennuk. Egyebkent az a veleményem, hogy egy mai uj autó
megvasarlasakor - eppen azert mert a konkurrencia miatt ezek nelkul
eladhatatlan lenne - rengeteg olyan dologert kell fizetnunk, aminek soha nem
vesszuk hasznat. Megmondom oszinten, hogy nem vagyok egy szaguldozos tipus,
de szivesebben latnek egy autoban +30-50 loerot, mint 2-4-6-8 legzsakot,
ABS-t, elektromos kiporgesgatlot, ovfeszitot stb. ugyanazert az arert.
Nem vagyok Daewoo tulaj, csak vezettem egyet-kettot, de az arkepzesi
strategiajuk nagyon tetszik. Ok olcson adjak a keves biztonsagi
felszerelessel ellatott autoikat (Lanos), s meghagyjak a valasztas
lehetoseget nekunk. 
Utalom a negy legzsakkal felszerelt 60-75 le-s autokat, amelyeket fel kell
tolni az erdi emelkedon.

Janiba
+ - PaksHAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Elkeszult ket terkep az eromu megkozeliteserol es a Pakson valo
atjutasrol.
Utvonal leiras a BP-rol jovoknek:

Vegig a 6-oson kell menni, elhagyva Paksot (jobb oldalon mentok,
tuzoltosag, Daewoo bolt) tovabb a 6-oson, majd balra az eszaki bejaron.
Ahol meglatod a parkolot, ott jobbra, amerre a foutvonal halad.
Ez az ut a deli es eszaki bejarot osszekoto ut, itt egy "P" betus tabla
mutatja a latogato parkolot, ami balra lesz.

Utvonal leiras Szekszard felol jovoknek:

Elhagyva a Csa'mpa nevu kis epulethalmazt, egy enyhe balkanyar utan fel
kell keszulni, mert a jobb oldalon a buszmegallo utan van a deli
bejaro,
melyet tabla is jelez. Vegig a deli bejaro uton, majd a celegyenesben
rogton balra lesz a latogato parkolo.

A fekete-feher alapu terkepen pirossal jeloltem ezt a ket utvonalat.

Utvonal leiras a Sz.fehervar-Ne'metke'r felol jovoknek:

Bee'rve Paksra, vegig azon az uton, egeszen a domb aljaban levo STOP
macisajtig. Kozben egy S kanyar is lesz de az utat kovetve lejutottal a
paksi foutcaig.Itt a Macisajtnal jobbra, majd egyenesen addig a
keresztezodesig, ahol van balra kanyarodo sav. Itt ide sorolj es balra
kanyarodas utan, elhaladva egy ures-fuves placc, egy uszoda, egy
Penny-Market es egy OMV kut mellett, a jobbra kanyarodo savba sorolva
mar kint is vagy a 6-os uton. Innentol kovetheted a BP feloli leirast.

A Pakson beluli navigalast, egy masik terkep segiti.
Ha valaki mas iranybol erkezik pl. Nagydorog, vagy valamelyik folduton,
esetleg a Dunan, az irjon!

Aki mar jelezte, hogy kell terkep, annak kuldom.
Aki meg nem jelezte, az kuddjon egy mailt "HAT-TERKEP" targgyal, a
tartalom mind1, de elolvasom.

Na ennyi, ha kerdes van, irjatok ,mert 7.etol nem leszek mail kozelben!

Ja meg valami.
Ket autos-eromuves kollega is lesz, bar nem tudom melyik mennyire fog
belefolyni.
Oket is lehet mailban keresni, ha valami gond van. Nevsor lesz
valamelyikuknel.

1. Kovacs F. Peter 
2. Ulrich Istvan   

Mindenkinek minden jot!

Nagy Tamas, Paks
+ - PaksHAT2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
Ami kimaradt:
Terkep1: 625k jpg Eromu megkozelites
Terkep2: 495k jpg Pakson athatolas + a mar emlegetett park helyszine.

Minden jot, Nagy Tamas, Paks
+ - Hutoviz-futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba felvetette a hutoviz teli elofutesenek lehetoseget. Leirom az
itteni tapasztalataimat.

Mivel a kanadai preri tartomanyokban nem ritka a tartosan -35 fok, meg
az alatti homerseklet, minden auto gyarilag egy hutoviz-futovel van
ellatva. Ez nem a hutoben, hanem a motorblokkban levo vizet melegiti.
Ezt ugy oldjak meg, hogy kiveszik a motorblokkbol azt a kerek reszt, ami
a viz esetleges megfagyasakor helyet ad a jegnek (nem tudom, mi a neve,
de biztosan tudjatok, hogy mirol van szo), es annak a helyebe egy
melegito spiralt tesznek. 4 hengeres motoroknal 400 W-ost, 6 es 8
hengereseknel 600 W-ost. Ez tehat csak a blokkban levo vizet melegiti, a
hutoben levo vizet allitolag nem erdemes, mert nagy a hovesztesege. Az
inditas elott 3-4 orat erdemes melegiteni, akkor eri el a maximalis
homersekletet. Ez azonban meg meg sem kozeliti az uzemi homersekletet,
30-40 fokkal magasabb, mint a kornyezet homerseklete. De gondolom, a
motornak nem mindegy, hogy -40 fokrol, vagy mondjuk 0-rol indul. En csak
akkor hasznalom, ha -20 alatt van a homerseklet, erezhetoen elobb kezd
el futeni az auto. (El tudjatok kepzelni, milyen erzes egy -40 fokos
autoba beulni? Mert minden olyan hideg: az ulesek, a kormany, de a
fekolaj meg a lengescsillapitok olaja is.) Es ha mar egyszer ott van a
halozati aram, lehet tovabb is jatszadozni: be lehet szerelni
sebvaltoolaj futest, az akkumlator kore lehet tekerni egy 80 W-os
futoblankettat, es utasterfutot is be lehet tenni. Ez utobbi 900 W-os,
es mivel itt a halozati feszultseg 120 V, mar igen komoly
aramerossegekkel kell szamolni. Ezert is van csak blokkfutes, de az
minden autoban. Az egesznek meg azert van ertelme, mert a nagyobb
parkolokban es munkahelyi parkolohelyeken is ott a halozati csatlakozo,
tehat napkozben is lehet elomelegiteni. 

Egyebkent ugy tudom, hogy ez nem kanadai sajatossag, mert a Skandinav
orszagokban is ez a gyakorlat, es par eve lattam egy nemet ceg
hirdeteset, akik ilyen hutoviz-futoket arultak. Tehat kis utanajarassal
be lehet szerezni 220 V-os futot is.

Udv.

Jozsi

Dr. Antal Jozsef
Calgary, Alberta, Canada

+ - amerikai, olajcsere, attetel, szerelok, futes, '79-es C (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho,

> Felado : Fekete Zoltan
> Temakor: amerikai ( 21 sor )
[...]
> Minek uj technologia egy olyan kocsiba amit azert veszel meg hogy
> elvezzed a vezetes elmenyeit? [...]
> Nekem szemely szerint egy regi Ford Mustang az almom! De ha uj kocsit
> is fogok venni egyszer akkor abbol is kimarad majd az ABS, szervo
> kormany, legzsak, centralizalt zar, elektromos ablak, automata sebvalto
> stb. SZVSZ ezek felesleges dolgok, olyan mint a Windows ;) azert van
> hogy a lamak is tudjak hasznalni, meg az ar minel nagyobb legyen!
> Egy helyen tudom elfogadni az elektronikat a kocsiban: a motor, oda
> tenyleg kell!

Huu... erdekes temakor. Baromira egyet ertek es baromira nem ertek egyet. :)
Tenyleg a nyers, elektronikamentes korszak volt az igazi. A szervokormanyt,
kiporgesgatlot, ABS-t, automata valtot, es hasonlo marhasagokat en is
kidobalnam a kukaba -- nekem semmi ne avatkozzon bele a vezetesbe... no de
az elektromos ablak, hat az az egyik legjobb kenyelmi felszereles, es mit
sem ront az auto vezethetosegen... :) A motorelektronika melletti kiallasod
teljesen kovetkezetlen: mi a bubanatra kell az? :) De tenyleg...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: attetel, egyedi rendszam, olaj, autozgatas ( 51 sor )
[...]
> > Elotted bontja ki es tolti be? Nem nyugtalanitani akarlak, csak en nem
> > tudok megbizni a szerelok lelkiismeretessegeben... soha az eletben nem
> > jossz ra, hogy gagyi olajat toltott a kocsidba, hacsak nem az orrod elott
> > csinalja.
> Az, hogy elottem bontja ki, meg nem jelenti azt, hogy elotte sem bontotta ki.
..
> :-((

Ezt en ugy ertettem, hogy elotte veszi le _eloszor_ a kupakot, leszakitva
ezzel azt a muanyag gyurut rola...

> > En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!),
> > hogyaz udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a
> > szerelok, es nagy rohogve valtjak egymast a volannal...
> Ez ellen sem tehetsz semmit... Megha videora veszed az egeszet
> es feljelented oket, akkor sem... lasd az elobbit...  :-(((
> Ilyen helyre ilyen kocsit nem kell vinni...  Ennyi.

Kosz... honnan tudod, hogy melyik az "ilyen" hely? Lehet, hogy
meg mindig jobb, ha az udvaron forognak vele 5 percet, minthogy
kimennek vele tepni a forgalomban... a joeg tudja. Akinek
kulonlegesen eros vagy egyeni autoja van, az feltheti erosen,
ha szerelok markaba kerul...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Imprezza, telj, nyom, vegseb, OT ( 67 sor )
[...]
> Most nagyot csalodtam a Focusban. Ezt tenyleg nem hittem volna. Persze ettol 
me
> g lehet dinamikus az elso negy sebesseg attetelezese, sot valoszinu hogy igy 
va
> n, de ezek szerint az otodikje sporolos fokozat lehet.

Miert csalodas ez? Nagyon komoly elonyei vannak a hosszu otodik fokozatnak.
Peldaul hogy nyugodtan szaguldhatsz a vegsebesseggel, nem fog szetforogni
a motor (az Imprezaval biztos nem lehet tartosan 204-et menni, mert rovid
idon belul szetmegy az egesz a folyamatos 7000-es fordulatnak koszonhetoen),
masreszt ebbol adodoan a zajszint is kisebb.

Mit gondolsz, miert van az, hogy az Audi-BMW-Merci trio erosebb tagjai az
attelezesbol szamitva mennenek siman 300-at is? Tudjak, hogy 250-nel ugy
is le fogjak szabalyozni, megis fole attelezik. Pontosan azert, hogy ezt
a 250-et viszont kenyelmesen, 3500-4000-es fordulaton tudja nyujtani, ne
terhelje nagyon a motort. A Focusnal ugyanerre torekedtek.
Sot, en azt hiszem, ez a legjobb megoldas, hogy a legellenallas fogja meg
az autot, nem az attetel. Igy sokkal kisebb az esely, hogy tulhajtod az
autot.


> >VTI-nek: replyztem. Megkaptad? (Ha jol sejtem, nem...)
> jol sejted :(
> Irj erre: 

Es most?

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: jon a tel... ( 13 sor )
[...]
> egyre huvosebbek a reggelek, egyszer csak itt a tel...
> Tegnap azon tortem a fejem, hogy mi lenne, ha telre pici hutoviz
> tuningot kapna a kocsi. Gondolok itt arra, hogy egy idozitett kapcsolo
> segitsegevel egy gyengebb 220 V vagy 12 V spiral reggel 6-kor
> elkezdene melegiteni a hutovizet. Mire 7-kor beulok, mar meleg
> lenne a hutoviz, vagy...

Ezt mar feltalaltak... vagy te is tudod?
Ha nem: a skandinav orszagokban, ha jol tudom, mar evtizedek ota
mukodik a dolog, nyugat-europaban pedig ugy tiz eve kezdett divatossa
valni... allohelyzeti futesnek hivjak, van "mobil", akksirol mukodo,
es motort is elore begyujto valtozata, de 220V-s valtozata is van,
ami csak a hutovizet melegiti. Arakra mar nem emlekszem, de szerintem
a legolcsobb megoldas is olyan 50 ezer forint, a legjobbak pedig 250
ezer korul vannak... en gondolkodtam rajta egyszer, akkor arra jutottam,
hogy nem eri meg.

Mas: egy regi jo haverom osszetorte a gyonyoruszep '79-es Chevy
Camarojat. Aranymetal, s olyan allapotu, mint az ove, csak 1-2 darab
lehet az orszagban... nem o volt a hibas, a tettes (Astra, frontalisan,
zarovonalon) elismerte vetket. Hozzaertok valaszat varom: szerintetek
mi a teendo? Gondolom a biztositot az auto valos erteke (hogy ritkasag,
meg egyaltalan) nem nagyon fogja izgatni.

Udv,
Zoli


	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Re: amerikai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Fekete Zoltán:
>is fogok venni egyszer akkor abbol is kimarad majd az ABS, szervo
>kormany, legzsak, centralizalt zar, elektromos ablak, automata sebvalto
>stb. SZVSZ ezek felesleges dolgok,

Az ABS-re, legzsakra azert kicsit eros azt mondani, hogy felesleges.
A tobbi mondjuk valoban kenyelmi felszereles. De egy mindennap hasznalt autonal
ezek is fontosak. Persze, ha masodik autonak, 
alkalmankenti elvezkedeshez...

>Mar ha majd lehet ilyet meg kapni! Mara mindenutt ott van az elektronika
>amit sajnos csak a "beepitettek" tudnak megerteni.

Hmm..., egy elektronika nelkuli motor mukodeset sem olyan egyszeru megerteni.
Nem alapszinten, melyebben. Ha pedig melyebben 
erted, akkor leszel beavatott ("beepitett").
Az elektronikanal is igy van. (Most eppen nem motorvezerlesre gondolok, mert az
t
elfogadod...)

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - 95 98 99+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

No, a kompresszalhatosagot mar talan ertem :-) , de a kerdes tovabbra is az, mi
ertelme 95-re tervezett motorba 98-ast, plane 
"legalabb 99est" tankolni.

Fogash:
>Ha magasabbat toltesz bele (98, 99+), az nemileg novekvo
>teljesitmenyt (magasabb eff. kozepnyomas) es csokkeno fogyasztast adhat
>(ugyanazt az energiat kevesebb terfogaton viszed be).

Ez nem vilagos nekem. A kompresszio merteke ugyanaz marad, a bevitt benzin
mennyisege is, igy az ebbol nyert energia is ua. 
Nem? Miert no a nyomas? 

>Itt az alacsonyabbra vett
>elogyujtas megakadalyozza ugyan a kopogast, de a motor kiesik az optimalis
>kornyezetbol, fogyasztasa no, teljesitmenye csokken, emisszioja romlik.

Ha elobb gyujtom be (ezt jelenti az alacsony?) akkor ugyan nem magatol gyullad
meg, de mi a kulonbseg, ugyanugy veszitek az 
energiabol (fekezem a felfele halado dugattyut), mint ha magatol gyulladt volna
korabban (mondjuk jobban kontrollalhato).

A marketinget ertem :-))

G.Laci
Ps:Ha nagyon alapszintu vagyok ajanljatok elerheto irodalmat...


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Szerviz... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Andras:
>>En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!),
>>hogyaz udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a
>Ilyen helyre ilyen kocsit nem kell vinni...  Ennyi.

OK,ha megtudsz ilyet, oda mar nem viszed. De mi a biztositek, hogy a masik jobb
lesz?
Semmi:-(
Eddig 3 Opel szervizzel nem vagyok maraektalanul elegedett...

G.Laci 


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: Rendoroknek ajanlom figyelmebe! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

4-es ut, Ullo utan. Harmadik vagyok a sorban. Mogottem tisztes tavolsagot tartv
a
rendorauto. Megelozi oket ket MB, beall mogem. 
Szembeforgalom. Megunjak, egymas seggeben eloznek harmunkat. A sor elso autoja,
meg a szembejovo kis hijan az arokba. 
Rendorauto: semmi reakcio. Bonyolult lenne. Egyszerubb kiallni traffipaxozni. 

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS