Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 620
Copyright (C) HIX
2000-01-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Toyota Hilux (mind)  8 sor     (cikkei)
2 LPG (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Ellenallasmeres + lambda szonda kerdesek... (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Felicia elso olajcsere (mind)  23 sor     (cikkei)
5 nehany kerdes, mint mindig :) (mind)  14 sor     (cikkei)
6 muanyag javitas (mind)  17 sor     (cikkei)
7 OX2 (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Olcso fiat (mind)  17 sor     (cikkei)
9 segitseg-keres (mind)  17 sor     (cikkei)
10 SEGITSETEK! (mind)  10 sor     (cikkei)
11 MILITEC, A PATROL-SAVER :-) (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Elado dolgok (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: Dizel <> benzines, OX2 (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Siras; Spoiler repedes (mind)  55 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #619 (mind)  56 sor     (cikkei)
16 Re: sokminden *** HIX AUTO *** #619 (mind)  71 sor     (cikkei)
17 OX2 hozzaszolasok (mind)  57 sor     (cikkei)
18 Re: Benzinar (mind)  16 sor     (cikkei)
19 diesel<>benzin (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re: Yahini fele sokminden :) (mind)  48 sor     (cikkei)
21 Re: Riaszto (mind)  7 sor     (cikkei)
22 RE: Atmasztam az autoalatt (mind)  5 sor     (cikkei)
23 Trafipax taksa (mind)  3 sor     (cikkei)
24 Olom helyett; nagyob kapacitassal... (mind)  70 sor     (cikkei)
25 Autohifistak (mind)  65 sor     (cikkei)
26 Javaslat a HIX Webre (mind)  27 sor     (cikkei)
27 Re: skoda tuning (mind)  24 sor     (cikkei)
28 Re: autohifi (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Atmasztam az autoalatt (mind)  24 sor     (cikkei)
30 Skoda muszerfal (mind)  9 sor     (cikkei)
31 CX gyenge toltes (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Autohifi (mind)  46 sor     (cikkei)
33 Suvolto auto, olajfogyasztas, dizel auto, motor vizsgal (mind)  78 sor     (cikkei)
34 Audi alkatresz, szerviz (mind)  14 sor     (cikkei)
35 Riaszto atkotes, ajanlo lista (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Toyota Hilux (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tanacsot szeretnek kerni.
A Toyota Hiluxom entannaja eltorott, es nem tudom, hogy hol kell 
nekikezdeni a kiszereleshez? Kerdeztem a szervizbem is az egyik 
villanyszerelot, de o sem tudta, nem volt meg ilyen munkaja.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Andras Ferenc

+ - LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Senki sem valszolt a korabbi emilemere (se lista se magan) ezert ujra 
kerdezek. Remelem vannak LPG--s listatarsak.

Szoval Pesten (Kobanya, Zuglo preferalt) hol vannak kutak ahol lehet 
LPG-t vetelezni? Mennyiert merik?

Atszereles. Mi a realis koltsege az atalakitasnak? En csak egy 
muhelyt ismerek ahol vizsgaval egyutt 130eFt-ert megcsinaljak. Sok, 
keves, kozepar? (Astra 1,4 16V) 

Egyik kollegam mondta, hogy vmelyik hiradoban volt errol egy riport 
ahol a kommentator, a gaz literet 110Ft-ra mondta az atszerelest 
70-300 ezer koze tette. 

Szoval varom a velemenyeket, javaslatokat, a listarta es 
maganban egyarant. Esetleg a auto.hix.com-ra (vagy akarhova) 
felkerulhetne egy lista az LPG kutakrol.

Udv,
Balazs
+ - Ellenallasmeres + lambda szonda kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> >Yahni.
:> >Aki megmeri a lambdaszondat eszebe ne jusson ellenallast merni rajta
:> >azonnal kinyirja.

:>>Egy egyszeru kerdesem lenne a fenti allitassal kapcsolatban ,ami
:>>tudatlansagombol fakad. Szoval, miert ?

:> A voltmero feszultseget ad ra ellenallasmereskor ami kinyirja jo esellyel.
:> (nekem mar tett tonkre)

Mostmar engem is felcsigazott a kerdes.
A lambda szonda annyira erzekeny dolog, hogy a digit muszer pici
feszultsege tonkre tudja tenni ?

Biztos ez ? Valami konkretumot halljunk mar... 
Milyen meromuszer, milyen szonda volt ?

A motorelektronika nem hajt at rajta feszultseget meres kozben ?
Tulajdonkeppen hogyan mer akkor ez a szonda ?


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Felicia elso olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Artani biztosan nem art az 1500 km utani olajcsere, de a 
Skoda gyar szerint erre nincs szukseg. Dontsd el.

A garancia miatt azonban a cseret ugyis markaszervizben 
fogod vegeztetni, es a szervizeknek altalaban szerzodesuk 
van egy-egy olajtarsasaggal, a markat tehat nem feltetlenul 
valaszthatod meg magad. Az a Skoda-markaszerviz, ahova en 
jarok, speciel az Aral-lal all szerzodesben. (A szamlan 
szereplo olajar egy kicsivel alacsonyabb, mintha a 
benzinkutnal magam vennem meg!)

Altalaban a 10W-40 olajokat szokas hasznalni a (modern) 
Skoda motorokhoz; de ha "kenyeztetni" akarod az autot, 
hasznalj 5W-40, urambocsa' 0W-40 viszkozitasut. A motor 
elettartama megno (elsosorban varosi hasznalat soran 
jelentos a kulonbseg), mivel a hidegben kevesbe dermedo 
olaj hamarabb eljut a kenesi pontokra. A kisebb surlodasi 
veszteseg miatt minimalisan, de no a teljesitmeny es 
csokken a fogyasztas. Az mas kerdes, hogy ezek az olajok 
altalaban nem olcsoak...

Udv,
Stevie
+ - nehany kerdes, mint mindig :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ismet nemi ajanlasra kerlek titeket: hol tudok XV. ker kornyeken zold
kartyat csinaltatni, ahol korrektul meg is nezik, es a ganyamra sem tartanak
igenyt? 

A masik inkabb kerdes: a jobb elsô fényszóróim valamikor régen
megszakították a kapcsolatot a tarto, illetve beallíto "pockokkel", jelenleg
egy drot tartja, bar az jó erosen, mindegy szerintetek milyen fele szerelo
lenne kepes ujra osszehozni oket?

Elore is thnx:
Col Tuci
Ritmo 75 Cl
+ - muanyag javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki keresett muanyagost
Most olvastam egy kiragasztott szorolapon.
(nem szoszerinti idezem, mert csak a nevet 
cimet telefon irtam fel)

Szalay Karoly 
Budapest 1122. 
Krisztina korut 9.
telefon 06 20 954 1910

Gepkocsi muanyag elemek hegesztese, javitasa.
Lokharito, lampabura, stb.
Parkolasi lehetoseg a muhelynel


--
Meszaros Geza
+ - OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Soma irta:
>A megadott http://www.oxtwo.com cimre ellatogattam, ket kepet megy
>ket html oldalt sikerult letoltenem, de sokkal okosabb nem lettem.
>Lehet, hogy elkapkodtam a dolgot, es nem talaltam ra a megfelelo
>linkre? Az egyik kep a motort mutatja kivulrol. Olyasmi mint egy
>felultoltos mosogep dobja.
Kozben en is kutakodtam egy kicsit, es talaltam a motorrol egy kis
(~600kB) AVI-t, ami az alabbi honlapon talalhato (a filmen egy
feltehetoleg CAD-del keszitett animacio van):

http://www.ocnow.com/partners/autos/special/cruise/080399cruise_engine.html

Eleg erdekes, de valahogy nem latom benne a forradalmi ujitasnak azon
lenyeget, amitol olyen radikalisan megvaltoznak a parameterek, es
akkora hatasfok novekedes adodna. Ezenkivul van egy sor mas aggalyom.
Ha jol latom, dugattyuk hajtokarja egy gorgon gordul vegig az
ivpalyan, amit ugy foghatok fel, mint csuszocsapagyat. A csuszocsapagy
egyik tulajdonsaga, hogy baromira nem szereti a dinamikus erohatasokat
es a nagy fordulatszamokat. Lehet, hogy a gorgo tugorgovel van
szerelve, de azt nem tudom, hogy a tugorgos csapagy mit szol a nagyobb
fordulatszamokhoz. Ezenkivul a motornak eleg nagy szazaleka forog, ezt
pedig nem lehet piskota kiegyensulyozni. A fene tudja, de nem latom,
hogy ez valtana meg a motoripart.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Olcso fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mivel mindenki azzal jott, hogy az a Bravo azert olyan olcso,
mert lopott, muszaly reagalnom.
Tudom, hogy nem 100%-os vedelem, de az emlitett bazarban
minden kocsi ablakaban van egy papir, ami igazolja, hogy a 
kocsi nincs az ellopott autok adatbazisaban. Ez az adatbazis
igyekszik nyilvantartani minden Szlovakiaban ellopott kocsit,
es egyuttmukodik a kovetkezo orszagokkal:
BEL, CZE, DK, FIN, FRA, NL, HUN, POR, AUS, GER, SPA, 
SUI, SWE, ITA, USA, ENG. 
Az olcsobb kocsikban levo papiron ugy van a szoveg, hogy
a centralis adatbazis szerint a kocsi nem volt Szlovakiban 
ellopva, a dragabb A6, A8... kocsik igazolasa fel Europara 
kiterjed + USA. 

Cs.
+ - segitseg-keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello Autosok!
> Eloszor is mindenkinek boldog uj evet kivanok.
> A segitsegeteket szeretnem kerni, hatha tud segiteni valaki.
> Az a bajom hogy az autom idonkent nem akar elindulni,egesz pontosan
> ha az elso inditozas nem sikerul akkor csak a kb20-adikra roffen
> be,akkor is csak kinkeservvel.Produkálja ezt hidegben es melegben
> egyarant.
> Volt mar gyertyacsere,elosztofedel- es rotorcsere,benzinszurocsere,a
> karbi be lett allitva,nem tudom mit kellene meg csinalni?Talan AC?
> Akinek van otlete vagy tapasztalata kerem segitsen maganba is.Az auto
> egy 
> Opel Rekord  2.0 benzines '83-as
> Elore is koszi 
> Hello
> Kiss Zoltán	
> 
>
+ - SEGITSETEK! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTOsok!

Egy nagyon jó ismerősöm a Dunaparton lakik és a kocsijait rendszeresen rágcsáló
l rombolják le, belemásznak és szétrágnak mindent. Hallottam valami jeladóról, 
ami állítólag távol tartja a rágcsálókat. Ha tudtok erről valamit, kérem, sürgő
sen értesítsetek!

Előre is kösz!

A§tra 16V Karesz
+ - MILITEC, A PATROL-SAVER :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, EMBELEK!

	Ujra gepkozelben leledzem es pont az egyhavi terme'sen ra'gom magam at,
hix-autoilag. Ha't, van mit behozni...

	Most csak annyit szeretnek Veletek megosztani, hogy - menne'l tobbet
gondolkodom a velem tortentekrol, annal inkabb vallom azt, hogy egy
oktoberi - 6000 Ft-koruli - befektetes mentette meg a Patrol-t, es persze
minket, Pentieket, par nappal ezelott a teljes anyagi cso:dto:l.

	Vegigbongeszem a termest, megszerkesztem az esemeny pontos leirasat es
termeszetesen utana majd kozze is teszem, de addig va'rjatok turelemmel,
mert dolgoznom is kell.


	 Addig is, udv mindnyajatoknak:

		Penti,
		a patrolos


2000-01-10-hé-11-11
+ - Elado dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado dolgok:

-4 db Bosch Super 4 gyertya
  tipus: WR-91-X. kb. 1000 km-t futott.
  Elettartam: 60 ezer km.
  A gyar szerint OPEL C14NZ motorba jo,
  szerintem nem.
  1500 Ft-ert odaadom a negyet.

- E kadett 5. ajto kompletten
  89' utani (csikkal)
  A vas kisse rozsdas, de uveg, ablaktorlo,
  gumi jo. Meg rendszamtabla tartot is adok.
  (gazrugot nem!)
  Ara 6000 Ft.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Dizel <> benzines, OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ami a tobb sebessegfokozatot illeti, azert vannak
> ketsegeim. 6-8 sebesseg eseten mar nem egy leanyalom a varosi
> kozlekedes, bar lehet, hogy ez csak megszokas kerdese.

Hali!

Csak mint erdekesség, Unimogban van olyan valto, amiben 24 fokozat van
elore es hatra is. Legkisebb sebessege 200meter / ora.

Udv. Dolnay Norbert
http://falconax.spedia.net
+ - Siras; Spoiler repedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

____________________Siras_______________________
Szommer Akos regebben:
>>>>
Probald a huto/futoventillatort kapcsolgatni.
A leirasod alapjan csak az visithat. Egy kis WD40
>>>>
Koszi Akos, ezt nem irtam , igaz, de ez volt az elso es sajna
nem nyert. :o(
De rajottem! Azota.....
Elol a motorterben van 2 rele, ami egymas mellet van, azok
kozul az egyik, de meg nem neztem meg, hogy melyik es hogy
mi az pontosan.
De legalabb megvan! Tenyleg miert ciripelhet egy rele????

___________________Spoiler repedes_________________
:
>>>>
felso reszen keletkezett egy
8-10 cm-es repedes. Nem nagyon latszik, de gondolom a legkisebb feszultseg
hatasara tovabb hasad az egesz.
>>>>
Ahogy neztem senki nem irt valaszt, igy majd en:
Bp. XX. ker. Magyar utca, Lazar u. sarok. Huto, es muanyag javito.
Araik szerintem kozepkategoriasok, es minimum 1-2 napra
vallalnak.
Az lenne a legjobb, ha otthon leszerelnetek a cuccot es odavinnetek,
hogy javitsak meg.
Amikor lebontottam az Ascona elso spileremet, akkor en is ezt tettem.
Rosszul jott ki, mert csutortokon vittem oda es csak keddre lett kesz, 
de nem volt nagyon veszes
Ugy hagytam ott, hogy csinaljak, meg, semmi hozzafuzes. Minden aprosagot
megcsinaltak, meg azokat is, ami nem is hasznalatos a felszereleshez.
Mondhatom, hogy teljesn korrekt lett, fix volt, jol tartott.
Legkozelebb is odaviszem a muanyagjaimat.
Ja! A muanyag lokharitot is vittem, mert szetrepedt, azt is megcsinaltak.
Azon nem latszott semmi.
A spoilert meg kellett fujni, mert ok lecsiszoljak a javitando feluletet es
ha
jol setem nem fenyeznek utana. Ha kicsi a serules, talan fujni sem kell,
olyan
jol sikerul az illesztes.
Mondjuk en egy puzzle-t :o)) vittem, orultek is nekem, de elvallatak.

Remelem Neked is sikerul talalni valamit!


Udv, a kormanyok legyenek velunk


	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - Re: *** HIX AUTO *** #619 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Felado : Somogyi Istvan
>E-mail :  [Hungary]
> >Hm. Nekem elso ranezesre ugy tunik, hogyha mindezt tudja,
> >akkor a hatasfoka igen kozel van a 100%-hoz (esetleg
> >meghaladja :)

100% hatasfoku motor nincs fizikailag nem lehet es ez sem tudja.


> >En ezt a motort lattam Albuquerque New Mexico-ban tavaly.
>Marmint szemelyesen (azaz valosagban)? Irnal rola?

Igen, de nem nagyon lehet beszelnem rola (confidentality agreement) Ugyes 
motor, de van nala mar jobb. Itt az az elony, hogy Carol Shelby benn van a 
cegben es vegul is O csinalta Cobra-t is. A Ford-nal eleg jol benn van. 
lehet, hogy piackepes lesz.


> >A mindenevoseg garantalt. Csak a mostani  motorok (ala
>gozgep) kenyesek az uzemanyagra.
>Ezek szerint csak a "normal" dugattyus motorok finnyaskodnak?
>Tenyleg, a Wankelnek milyen igenyei vannak a kajaval szemben?

Van benzines, gazos,  feldiesel es diesel wankel. Ki milyet akar.

> >Meg van legalabb 4 motor ami ezt tudja.
>Ezekrol tudsz irni? Szerintem erdekes a tema.

Nem nevezem meg oket, de a lenyege, hogy gazt hasznalnak robbanokozegnek.
A gaz jobban suritheto -> nagyobb hatasfok. Robbanas -> nagyobb hatasfok 
kisebb kipufogohomerseklet.
A 30-40-az egyhez szegeny keverek azt eredmenyezi, hogy a gaz berobban (nem 
eg) a feles oxigen miatt.
A robbanas nagyobb energiat ad le mint a benzines eges ez miatt egy Astra 
el menne 1-3L fogyasztással is.
"Csapj ra"  a niroglicerinre vagy egesd el, marha nagy kulonbseg. (Elobbi 
eszedbe ne jusson, meghalsz azonnal)
Egy ilyen motor nem lehet tobb mint 20-30-40kg /100-150LE. Viszont a mai 
konstrukciok nem birjak ki a terhelest mert a hajtokar rossz palyat ir 
le.  (Erre szoktak azt mondani, hogy a Diesel is legfeleslegben eg el, de a 
Diesel üzemanyag ugy eg mint a nedves fa, nem robban.)

Persze egy ilyen motor nem okvetlen megy 98-assal, mivel abban igen nagy 
reszt a robbanasgatlo adalekok foglalnak el.
Viszont kivaloan menne higitoval, mosobenzinnel stb..

ezenkivul persze van meg egy jo par dolog de azt mar senki nem hiszi el a 
sok kodosites miatt amit tanitanak. (pontosabban amit tanitanak az igaz a 
mai motorokra, de nem okvetlen abszolut igazsag) Ja es kinek kell egy motor 
amit nem kell olajozni nagyon, nem kell potalkatresz, nem kell javitani es 
elmegy 10.000 orat amikor is 1 ora alatt fel lehet ujitani. kb 10 fontos 
alkatresz kell bele es 40-50 masik. par ezer forint lenne per darab. Nem 
buli senkinek. A kornyezetet meg ki nem tojja le.

Yahni
+ - Re: sokminden *** HIX AUTO *** #619 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: sokminden ( 107 sor )
> Idopont: Sun Jan  9 03:14:52 EST 2000 AUTO #619
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>>Ez amotor sem lehet egyebkent annyira jo.
>>Ugyanis ha koolajszarmazek elegetesenek az elven mukodik, vagyis
>>robbanomotor, akkor semmikepp nem lehet a hatasfoka 100%.

> Ez a suket duma amit a tanarok es a mernokok sulykolnak az ember fejebe
> mert gyepesek es a gondolkodas sok energiat vesz fel (a napi
> energiszukseglet igen nagy reszet az a fenti 1-2kg veszi fel.) Valo igaz,
> a
> jelenlegi gozgepet utanzo benz tipusu motorban nem lehet, de hat van
> masmilyen is.

MArmint az a suket duma, hogy a motor nem lehet 100% hatasfoku? Hmmm. Ha
bemutatsz egyet, szerintem eleted vegeig nem kellene tobbet dolgoznod. Es
meg sokaknak sem. Perpeetum mobile rulez!

>>Ugyanis minden ami mechanikus mukodesu (surlodas, es munkaveszteseg) es
>>raadasul hovesztesege van mar magaban nem nagy hatasfoku.
>>Az eddig hasznalt robbanomotoroknal a konstrukcio es a befecskendezes
>>tokeletesitese (eges javitasa, legjobb termikus tulajdonsagok az eges
>>soran stb.) is csak a 40%-os hatasfokot eredmenyezte. A 100%-bol a
>>legtobbet a hoveszteseg veszi le. Motorhutes, kipufugogazzal kiaramlo
>>homerseklet stb.. A jelenleg letezo belsoegesu motorok olyan hoerogepek,
>>amik az eloallitot homerseklet max 40%-at tudjak hasznositani. Ez eleg
>>szomoru.

> Eleg szomoru hogy meg mindig csak ezt tudjak az embereke es nem
> kenyszeritik a gyartokat "elavult" 10-es 30-as evekbol szarmazo motorok
> felkarolasara. Amik persze 70-90%-osak is lehetnek.

Hogyan? Az altalad vazolt motor is belsoegesu. Vagy esetleg +20 fokon egeti
a benzint? Akkor lehet jobb a hatasfoka. Ha a hulladekhot hasznositja, akkor
nem lehet ekkora. De hogyan hasznositja a hulladekhot? Szamos altalanos
iskolai fizikakerdes felmerul, amire jo o'cso' dolog azt mondani, hogy a
agymosas, meg suket duma. Olyat ne mondjon senki, hogy felrobban a
benzin-levego elegy es kijon a kornyezeti homesrsekletu kipufogogaz,
mikozben sem a hutoviz, sem a hengerfal es a dugattyu nem melegedett fel a
kornyezeti homerseklet fole. Az egesz dolog abbol indul ki, hogy az
uzemanyag a kornyezethez kepest igen magas hofokon eg. Azzal a hovel nem
tudsz mit csinalni, max. villanyeromuvek eseten kogeneracios tavfutest
nyujtani. Nem hiszem, hogy az automotor hulladekhojevel valo tavfutes egy
marha klassz projekt lenne.

>>Igy inkabb a motor konstrukcioja lehet uj. De ha robbano elven mukodik
>>akkor sajnos az ilyten jellemzoinek meg kell maradniuk.
>>Sajnos be kellene latni, hogy a robbanomotorokban mar nem nagy jovo van.

> Sajnos azt kell mondanom, hogy az agymosas nalad is megtette a hatasat es
> ez nem sertes akart lenni.

Nalad meg szerintem a parasztvakitas, es ez sem sertes akart lenni.

Azt hiszem, hogy megint meddo vita kezdodik majd, az eziranyu vegzettseguek
(legyenek ok a hitetlenek) tudjak, hogy egy Otto-, Sabathie- vagy Diesel
korfolyamatnak van egy fizikailag lehetseges maximalis hatasfoka, amit nem
fogsz akkor sem tullepni, ha surlodasmentes porcelanmotort csinalsz. Evrol
evre felbukkannak ehhez hasonlo csodak, mindrol kiderul, hogy svindli. A
videofeletel meg nem nagyon gyoz meg, mert a videon az van, amit lattatni
akarok es nem az, ami tortenik. Vagy akit meggyoz a video, az vegyen
Super7-t meg magikus csodahengert a TV-Shoptol a Whisper2000 melle.

Ha egy hiteles medium kihozza, hogy probapadon kihoztak a fenti
eredmenyeket, akkor mea culpa. Reszemrol szivesebben autoznek 40 liter
benzinnel 1500 km-t, mint 500-at. De nagyon szkeptikus vagyok, mert sokszor
bebizonyosodott mar, hogy fejlesztesek ugyan vannak, de csodak nincsenek.

udv,Akos
+ - OX2 hozzaszolasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, lenne par hozzaszolasom nekem is!

1. Az olajosoknak nem annyira gond, mivel lathatjuk, hogy ez is csak
koolajszarmazekokkal megy.
2. Sokan emlitettek, nehez elkepzelni azt, hogy a motor tobbfele
uzemanyaggal megy. Gondoljunk bele, nagy nyomason szinte minden
felrobbanthato..
3. Valaki kerdezte, mi massal mehetne egy auto mint szenhidrogenekkel? Hat
elektromossaggal. Vagy pedallal! :)))
4. Mar ket eves hir, hogy a merci kifejlesztett egy hidrogennel mukodo
motort. Hidrogen a bemenet, viz a kimenet. Tokeletes kornyezetvedelem! Azota
beszereltek egy A mercibe is. Miert nem hallani rola semmit?
5. A Vankel is nagyobb hatasfoku mint az otto motor, akkor miert nem alltak
at a fejlesztesere tobben? (megoldodtak a tomitesi problemak)

Par izelito a www.daimlerchrysler.com oldalarol:

A hidrogenes auto:

szoveg:

"NECAR 4 Honoured as the Best Future-Oriented Vehicle Concept"

The fuel cell vehicle NECAR 4, based on the Mercedes-Benz A-class, operates
on liquid hydrogen. The fuel cells generate the electrical energy required
for powering the vehicle from a chemical reaction between hydrogen and
oxygen.

NECAR 4 is a zero-emission vehicle which can cover about 280 miles on one
tank filling, reaches a top speed of 90 miles per hour and provides ample
room for five occupants and their luggage.


kep:
http://www.daimlerchrysler.com/news/top/pics/necar4_sun2.jpg

Raadasul az oldalon a motorrol is van leiras.

Elektromos auto

kep:
http://www.daimlerchrysler.com/news/top/pics/shuttle_epic_400.jpg

szoveg:
"DaimlerChrysler's EPIC Electric Minivans to Shuttle Passengers at Busy Los
Angeles World Airport"

"The EPIC can carry a payload of 925 pounds - about five passengers and 175
pounds of cargo. The current model is powered by 28, 12-volt advanced
nickel-metal-hydride batteries that deliver up to 80-90 miles per charge. In
addition, the batteries can be fast-charged in about 30 minutes, a feature
that can keep them on the road as many as 16 hours a day."



--
SzaboZE, mailto:
+ - Re: Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vartam 1 napot, hatha valaki megirja helyettem :
> Ugy vettem eszre, hogy 3 forinttal olcsobb lett a benzin (a dizel sajna
> nem),
> ahol tankolni szoktam ott most 211.9 mig jan.1 utan 214.9/215.9 volt

Eleg erdekesen valtozott az utobbi idoben a benzinar... Kb. november ota
folyamatosan lassan emelkedett, kb. 206-7-8 korulre, majd 1.-en persze bejott
az igert emeles 215+, es mostanra szepen visszament 210 korulre.
Kicsit gyanus, hogy tavaly amolyan felkesziteskepp 'eloemeltek' hogy majd iden
legyen mibol 'visszaengedni', hogy megse legyen akkora visszaeses a
fogyasztasban...
Gondolom varhato, hogy meg egy kicsit lejjeb megy, majd kesobb megint elindul
felfele...

jts
Accord '94
+ - diesel<>benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szokitest a korrekt osszehasonlitasbol ki lehet felejteni, ahogy a
>mosobenzint is.

Azert ez hatareset, mert olcson nem csak szokitett gazolajat lehet venni.
A kamionosok gyakran adnek el olyan gazolajat, ahol en tankolok a
benzinkutnal a kamionos mellett, ugyan abbol a kutbol.
Igy lehet 120-130 Ft-ert is venni "tiszta forrasbol" :)

KI
+ - Re: Yahini fele sokminden :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> >>Miert a szenhidrogen elegetesebol veszunk energiat?
>> >Jajaj, Mier' mibol lehet meg?
>>Sokmindenbol.
>Peldul?
Napenergia: ennek segitsegevel eloallitott alkohol es biogaz alapu
tuzeloanyagok
Viz es szel energy: Aram es az ezzel eloallithato egyeb energiatarolasra
alkalmas cuccok. (Akar meg suritett levego is lehet.)
A problema csak az energiasuruseggel van, ami alapjan maradnak a biogaz
es az alkohol cuccok. Bar az elektromos is terjed.

>>Vajon a csak a CH vegyuletek oxidacioja eredmenyez ekkora energiat?
>nem csak aze a vas oxidacioja is ad le majd akkora energiat csak
probalj
>meg egy elindulni egy rozsdasodara varo motorral.

Hat ha neked nekiall korrodalni az egester vagy mas resze, akkor az
erdekes. Nezd meg, hogy mennyi ideje hasznalnak a brazilok alkoholt,
mint hajtoanyagot. Egyedul a porlasztoval voltak problemak, mert mas
tomitesek kellette. (Nem birtak.)


>>Ez amotor sem lehet egyebkent annyira jo.
>>Ugyanis ha koolajszarmazek elegetesenek az elven mukodik, vagyis
>>robbanomotor, akkor semmikepp nem lehet a hatasfoka 100%.

>Ez a suket duma amit a tanarok es a mernokok sulykolnak az ember fejebe

>mert gyepesek es a gondolkodas sok energiat vesz fel (a napi
>energiszukseglet igen nagy reszet az a fenti 1-2kg veszi fel.) Valo
igaz, a
>jelenlegi gozgepet utanzo benz tipusu motorban nem lehet, de hat van
masmilyen is.

KIKEREM MAGAMNAK! Tanar es mernok is vagyok/leszek junius kozepere.
Szoval ha olyan jol ismered a fizikat, akkor mutass olyan gepet, ami
100%-os hatasfoku. Mert ugye van surlodas, hoveszteseg es egy nem
idealis korfolyamat. OK, ez utobbi lehet jobb is, de a vegso 100% nem
lehetseges.

>????? mondj jobbat en megmondom mi a problema vele.
alkohol, biogaz

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Ha pl Enforcer vagy Eurocar a riasztod, maris johetsz
>hozzank.
AutoLok Protector van kiteve a szelvedore. Gondolom ez a
tipus, de ha nem akkor megnezem.

+ - RE: Atmasztam az autoalatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
>atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?
Aksi???
--Udv:szm
+ - Trafipax taksa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Apos a Szeremi uti kanyarban 61-el ment (30-as tabla).
Kostet 20000Ft (allitolag erre ez a minimum).
--Udv:szm
+ - Olom helyett; nagyob kapacitassal... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

Engedjetek meg, hogy valamilyen szinten megprobaljak valaszolni Levente
erdekes kerdeseire.
Egyebkent tenyleg jol gondolja a felmerulo problemakat.
De a konstruktorok es tervezok gondolnak mindenre.(remeljuk)
Akit a tema erdekel nyugodtan olvassa el a cikket, de ajanlom mindenki
figyelmebe!

Olom helyett

A legujabb mikroprocesszor vezerlesu olomakkumulator forradalmasitja a
piacot, ugyanis 40%-al kevesebb olommal, nagyobb teljesitmenyre kepes.
sorozatgyartasa azonban csak a kozeljovoben fog kezdodni. (gondolom az
elektromechanikus szelepvezerlessel)

Jelenleg a szamitogepeknel az Intel logo a donto erv. Az autosok a
kozeljovoben az iQ Power emblemat fogjak keresni. Az uj akkumulatort
(savas) Peter Braun es Gunther Bauer fejlesztette ki Kanadaban. A termek
az iQ Power Technology Inc-nel szuletett meg. A ceget 3evvel ezelott egy
Muncheni ceg leanyvllalatakent alapitottak meg, es nehany hete mar a
tozsden is jegyzik (a cikk dec. kozepen jelent meg).

A savas olomakkumulatorok torteneteben ez a leg korszakalkotobb ujitas.
A digtalis intelligenciank koszonhetoen az uj akkumulator 10 kg-al
konyebb lett (!!!) es a fagyos honapokban sem adodnak inditasi
nehezsegei. Kedvezo tulajdonsagai, pl. gyorsabban toltheto. A
fejlesztesben a Texas Instruments ceg is benne volt (elektronikasok
tudjak...). Egy mikroprocesszor vezerli es ellenorzi az akku
ellektronikus folyamatait. Az erzekelok adatokat szolgaltatnak az uzemre
es kornyezetre vonatkozolag. A cel az optimalis uzemeltetes. Itt oltenek
testet a legujabb hiro-, termodinamikai, anyagismereti es
mikroelektronikai eredmenyek.

Az akkut belso futessel es a BASF altal gyartott polipropilen habbol
keszult hoszigetelessel latjak el. Gondoskodnak az elektrolit tokeletes
keveredeserol is. A mikroprocesszor es a rendszer maga lehetove teszi,
hogy fagypont alatt is tobb mint 600%-al jobb legyen a toltesi
kepessege. Az uj akku elettartama a hagyomanyosenak ketszerese, a tomege
azonban csak a fele! Rcsatlakoztathato a vezeroegysegre, igy teljes
osszhangban lehet a generatorral, az elektromos halozattal es a
fogyasztokkal, tovabba a vezeto is informaciot kaphat az akkumulatorrol.

Az inditoakkumulatorokbol evente 235 milliot gyartanak. Ebbol 70 milliot
epitenek uj autoba. Tehat a forgalom nagyreszet az utopiaci ertekesites
teszi ki. A vilagpiac 60%-at 8 nagy ceg uralja, az iQ Power csak a
technologiat es a marketinget akarja megtartani (talan akkor lesz
Perionban is :-)).

A technologia elonye, hogy az idaig alkalmazott technologian nagyon
keveset kell valtoztatni. A jovo ev elejen mar elorelathatolag
forgalomba kerul a termek.
Az uj konstrukcioknak koszonhetoen az akkumulator is a szamitogeppel
vezerelt halozat intelligens resze lett.

Autoexpert - December

Levente!

Remelem sikerult valaszolnom a kerdeseidre, hacsak reszben is. Bizom
benne, hogy tudtam segiteni.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Autohifistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Szilard!

> Ha valakinek kerdese van a temaval kapcsolatban johet maganban is.
>
> Ui:En a 3 sarkosok koze tartozom.
>
> Udv:Szilard


Kisse szkeptikus vagyok a temaval kapcsolatban, ugyanis nem igazan latom
mi az osszefugges a hifi es az auto kozott.
Hifit barhova lehet epiteni, hajora, vonatra, repulore. De szerintem a
"3sarkos" zeneszekre a legkevesbe van szukseg. Igazabol, nem akarlak
teged bantani, lehetsz te rendes gyerek attol meg, jo dolog, hogy szepen
szol a zene az autoban. De miert jo, hogy hangosan?
A dolognak szerintem van egeszsegugyi es kozlekedesbiztonsagi velejaroja
is. (habar a kozlekedesbiztonsagi sokszor = egeszsegugyi)

Oszinte leszek:
A velemenyem a dologrol:
Ha hangosan akarom hallgatni, akkor meg kell allnom az ut szelen, mert
valoszinuleg igy a legbiztonsagosabb. De miert uljek a kocsiban (vagy
kivulrol is elvezheto?)? Ahhoz, hogy tenyleg elvezzem kenyelmesen kell
egy olyan auto is (nagy kenyelmes). Mert ki akar orakat nyomorogni egy
trabantban pl., de barmilyen kis es kozepkategorias kocsiban
kenyelmetlen orakat ulni. Ezek utan valoszinuleg erdemesebb otthonra
csinalni egyet. Vagy kevesebb osszegert nem olyan "hangos" minosegi
zenet. Biztos jo kis feeling allni a kocsi mellett este es a haverokkal
dumalni mikozben odabent pattognak a violinkulcsok, de ezt azrt telen
nem igazan lehet csinalni. Nyarra meg minek.
Szoval az en szememben olyan dolognak tunik az egesz, amit csak
ideigelenesen lehet hasznalni es sokba kerul, mert nekem egy fejegyseg
sok 100K-ert. A kocsiba. Foleg, ha a kocsi sem er sokkal tobbet.
A "3sarkosokrol" meg inkabb nem is beszelek.

Es akkor jona kovetkezo oldal:
Ezek utan nincs penz teligumira, izzokra, egyeb biztonsagi berendezesek
karbantartasara stb. Mert gondolom elobb ad ki a hifista penzt egy
vegfokra, mint egy garnitura fekbetetre vagy egy par lengescsillapitora.
Holott az ar nagyjabol egyezik, csak az utobbiak eletet menthetnek!

Szep, meg jo dolognak tartom, de olyan formaban ahogyan sokan csinaljak
elitelendonek is.

Es velemenyem szerint ez a lista elsosorban a kozlekedeskulturarol es az
autos eletrol szol, aminek nem erzem teljesen szerves reszekent az
autohifit. De legyen ilyen is a listan, miert ne.
Nem tilthatjuk meg senkinek, ugy mint a tuningot sem.

Ezt az irast csak egy velemennyilvanitasnak szantam, akar vita is lehet
belole.
Es remelem nem sertettem meg senkit.
Szilard remelem nem haragszol, ha a Te nevedben szolitottam meg az
autohifistakat.

Akitol kell attol elnezest! Es mindenkinek jo utat!

Udv 
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Javaslat a HIX Webre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

Udv Leslie!

Egy otlettel allnek elo:
Gondlom minden gepjarmuvet hasznalo listatarsunk tud ezt azt a
jarmuverol. Mint pl. motormeretek (loket furat), valtoattetelek stb.
akar szkennelt elektromos halozati rajzok.
Erdemes lenne csinalni egy ilyen reszleget minden autotipusnak egy kis
oldallal, ahol a muszaki adataik megtalalhatok.

Ez segitene a szerelesben, az autovasarlasban es az uzemeltetesben is
akar.

Kerem a lusta minden tagjat, ha jonak latjatok, kozos erovel csinaljuk
meg!

Velemeny???

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Sajna mostanaban eleg feluletesen tudom csal olvasni az autot :o(

A tuning skodakkal kapcsolatban:

Ez a rakjunk bele mindenfele mas motort, ez nem az igazi....  Es rakjunk
bele mas feket....  Meg egyebek....   Valahogy igy a skoda mar nem igazi
skoda....

Opel motor, VW motor?  Minek?  A skoda motort is eleg durvan lehet
tuningolni... Lehet hogy eccerübb egy msáik motort belerakni, de az már
nem igaz kihivas es gyozelem.

Es lehet, hogy ezt nehezebb megoldani, de ez az igazi tuning!


Bocsi, zavaros voltam, csak most ertem haza....  Jelentem hajnali 5
ora....  Tiszta balkan :o(



Udv...Adam
+ - Re: autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


Regebben esett itt szo autohifirol, igaz, nem ma volt. En azt tudom
tanacsolni, hogy az index.hu-n van egy autohifi forumunk, ahol eleg jo
hangulaban folyik a tarsalgas :o)

A cim:  http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9006145&uq=863


Udv...Adam
+ - Atmasztam az autoalatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali



>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Atmasztam az autoalatt ( 24 sor )
>Idopont: Sun Jan  9 14:38:41 EST 2000 AUTO #619
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
>atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?


Nalam eppen ez tortnt meg az oevben a teli kocsimmal. Volt szikra, kapta a
benzint de semmi. Levettem a karburatort az egeszet szetfujkodtam, aztan
ugyanezt az AC pumpaval, kicsereltem a gyujtaskabeleket, a gyertyakat,
beallitottam a gyujtast a mexakitot de meg mindig semmi. Gondoltam lesz ami
lesz kicserelem a komplett elosztot is, akkor javult meg a gepezet. Hogy mi
volt a baja a reginek? A franc se tudja, elso ranezesre pont ugy mukodott
ahogy az meg van irva. Lehet, hogy elkuldom az oreg Jaroslavnak, hogy
szakertse meg :)

Udv
B.
+ - Skoda muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!


Akinek igertem muszerfal rajzot:  Nme felejtettem el, csak sajnos nagyon
el vagyok havazva, valamit meg csinalni kell, ui 5 MB. Szoval amint lesz
idom egy pici, mar csinalok is belole valamit, es majd kuldom.


Udv...Adam
+ - CX gyenge toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Van egy problemam a CX-emmel - legyszi segitsetek, ha tudtok.
Mostansag dereng a toltesjelzo lampam ha be van kapcsolva a tompitott. Az aksin
bekapcsolt lampanal
13,55 Volt merheto (ami keves) kikapcsolt lampaknal 14,01 Volt. Az aksi szepen
le is szokott merulni ugy
egy honap hasznalat utan (88 Ah). Szoval folytonos ratoltest igenyel. Mit
gondoltok mi lehet a problema? A
szabalyzas vagy a generator szarakodhat? Tudtok megbizhato olcso(!!)
autovillamossagi szerelot ahol nem
vernek at? - sajnos az en szerelom azt mondta, hogy o inkabb marad a mechanikai
szerelesnel.

Elore is koszi.
Zoli
+ - Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autozok !

  [International] irta :


> T.listatagok!
>
> Sok tema felmerul a listan.Az autohifirol eddig nem olvastam semmit,de

> lehet,hogy csak azert mert par honapja vagyok listatag.Erdekelne hogy
az
> autostarsaknak mi a velemenye az olyanokrol akik ugy hallgatjak a
zenet
> hogy 3 sarokrol kiveheto mi szol.Az autotuninggal egyutt jar egyre
inkabb
> a komoly zene is.Otthon sokan "barkacsolnak" ossze egesz jo
> rendszereket,nem feltetlenul egetvero aron.

Na most ugrik a majom a vizbe :-)))

Most derul ki, hogy az AUTO lista mennyire liberalis, mennyire tolerans.
Sajnos a HANG listarol tobbeket (kozottuk engem is) az ilyen temak es
megkozelitesek miatt uztek el. Remelem, hogy az AUTO listan nem bun az,
hogy egy rendszer ara csak 5 szamjegyu es azt valaki sajat maga rakja
ossze.

A masik gond az, hogy tolerancia kell ahhoz, hogy az ember objektiven
tudjon velemenyt mondani arrol az autosrol, akinek olyan hangosan szol a
kocsijaban a zene, hogy amikor mellem all a lampanal, akkor nem a sajat
radiomat hallom, hanem azt, ami a z O kocsijaban szol :-)))

Szoval SZVSZ az autohifi az autotunning resze, tehat helye van az AUTO
listan. Mertekkel alkalmazva feldobja az autot, enyhiti a vezetes
kozbeni stresszt, elnyomja kulso zajokat (es belsoket is persze, pl.
asszony, gyerek, anyos, stb.).

Mertektelenul alkalmazva pedig egy kategoriaba esik a 170 LE-s Skodaval,
tehat megiteles kerdese. Van akit zavar, van aki tuzbe jon tole. Nekem
pl. nem hianyzik az, hogy 3 sarokrol halljak, hogy jovok, de az AutoHiFi
Show-ra mindig kimegyek es nagyon szoktak tetszeni az ottani dolgok.

Szoval azt javaslom, hogy vagjunk bele a temaba.

Udv mindekinek :

Kadlec Istvan.
+ - Suvolto auto, olajfogyasztas, dizel auto, motor vizsgal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

A het vegen atmentem Horvatorszagba tankolni, ott a dizel 3.8 Kuna. Nekem
igy 125 Ft/l
volt ez a tankolas, es 15 plusz km. Meg egy kis gyomoridegesseg, mert a
jogsimat otthon
feledtem....

Suvolto auto:
Ma reggelre sikerult autoszerelot cibalnom a hidegen csuf hangot ado autom
melle.
Majd fraszt kaptam, mert a srac persze kesett (ami szoros osszefuggesben
van a
kisfiam iskolai kesesevel), es persze a szokasos hang is fel perces
kesessel jelentkezett.
De megjott, es a velemeny : vezermuszij feszitocsapagy hijan van a zsirnak.
Szerdan ambulans mutet...

Olajfogyi : FIAT REGATA 1.9TD konyv szerint fogyaszthat 100 g olajat 100
km-enkent
(ha jol tevedek, nincs elottem a book). Ez valamivel 1 liter felett van
ugye 1000 km-enkent.
Ennyit az enyem sohasem eszik (1987, >230ekm) , bar fogy az olaj, erosen a
terhelestol
fuggoen. Normal hasznalatnal, 70% varos, a tobbi "orszagut", 3-4 dl/1000
km.
Nyaralas, teljes terheles, autopalya tobb ekm 140-150, vagy lakokocsi,
ekkor kb 8 dl/1000 km.
Egy resze diszkreten elcsopog, (az udvarban labtorlo van alatta...) ez
lehet a normal fogyasztas,
mas resze a turbon keresztul megy el. (Latszik a szivocso/vek(?)
tomitesenel)
Egyszer egyuttletunk elejen meg is ijesztett, az intercooler kornyeken az
egyik bilincs meglazult,
es szetfujta az olajat a kocsi oldalan meg a kereknel... Elsore ranezesre
fraszt kaptam.
Napoly es Roma kozt feluton...

Dizel vasarlas :
En egyreszt azert dontottem a dizel vasarlasa mellet, mert ugy gondoltam,
hogy a tobbletkoltsegeket
(biztositas, olajcsere,...) TALAN behozza az alacsonyabb km
uzemanyagkoltseg. A fo ok az volt,
hogy biztam a dizel hosszabb elettartamaban. Lassan 3 eve vettem a kocsit,
akkor volt 400eFt-om
autora. Valaszthattam a 10 eves olasz auto es a 15 eves nemet/japan kozott.
Mivel a dolog lutri, ugy veltem, nagyobb eselyem van egy jobb motorikus
allapotu autot kifognom
a 10 eves dizelbol, mint a masik kategoriabol. (Persze egyeb szempontok is
voltak,
de az mas temakor)

Motor vizsgalat :
Mielott megvettem az autot,  kompressziomeres helyett a levegofeltolteses
vizsgalattal ellenoriz-
tettem a motort. Ugy gondolom, korrektebb, bar nagyobb odafigyelest igenyel
a szerelo reszerol.
Egyszer meg Trabiztam, es gond volt vele. Az AUTOKLUB szereloje mert
kompressziot, kihozta, hogy
3 (harom). Szerintem azzal el sem indult volna....

BARUM Polaris OR60
Most vettem erre a telre,  a ho elott egy hettel :-). Az osszes arus azzal
dicserte, hogy vadiuj gumi, szuper.
Most kerult a kezembe egy tavaly elotti TESZT magazin evkonyv, az mar
tesztelte, igaz nemetorszagi
cikket ismertettek. A teszt alapjan : Jo, de erezheto nemi hummoges kozben.
Sajat tapasztalatom, ami miatt irom mindezt : nyalkas uton valami
katasztrofalis modon csuszik, indulaskor
szinte semmi oldaltartasa, kanyarban az eleje indul ki, nem a nyari gumis
feneke.... Havon, jegen, szarazon,
vizes uton biztos jo - nem tudom mivel hasonlitani ugyanazon auton - , de
nyalkas uton halalfelelem. Ha
ilyet vesztek, erre figyeljetek az elejen - kesobb ugyis rajottok, csak
nehogy tul keson legyen. Sokkal rosszabb,
mint a szinten BARUM nyari gumi, ami eddig volt rajta.

Sziasztok : Attila
+ - Audi alkatresz, szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTOstarsak,

Mar tobbszor kertem segitseget, de eddig keves segitseg erkezett
bontott Audi alkatreszek ugyeben. Szoval szivar Audihoz es regebbi
80-ashoz is nagyon sokfele alkatresz kaphato a XVIII. ker. Szigeti K.
u. 15-ben. Tel.:06 30 9504126. Szerelest is vallalnak. 
Szerintem eleg korrekten, pontosan es gyorsan dolgoznak. 
Ez volt az elso eset, hogy elegedetten tavoztam egy autoszerelotol.
Nem kapok jutalekot csak szerettem volna ezt megosztani.
Ha valaki tud autovillamossagist aki a fenti tipushoz is ert valamit,
szivesen vennem. (Az elozo szetbarmolta az egesz halozatot, amirol
nem tudta, hogy mi azt kikototte, amirol tudta, azt pedig ossze...)

Attila.
+ - Riaszto atkotes, ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: Riaszto atkotes ( 11 sor )

> Tud valaki Budapest teruleten riasztoszerelot 
> aki atkoti a riasztomat a
> dudarol egy szirenara, persze olcson?


Probald meg itt. Egyuttal az ajanlo listaba is ajanlom, 
mivel ha jol tudom, mikor decemberben ezt megtettem,
akkor nem volt adminisztracio.
Ugye jol tudom, hogy ez januar elsejetol ujraindult?

Nev:      M&R Vill Kft.
Cim:      1205 Budapest Hatar ut 71
Telefon:  285 6305

Raki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS