Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1576
Copyright (C) HIX
2002-09-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: max seb. 2-ben (mind)  21 sor     (cikkei)
2 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= (mind)  3 sor     (cikkei)
3 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Wagon R+ kontra Megane (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: balek vagyok? (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Hix talalkozo gyakorta :) (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re[3]: 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: nemzetkozi jogsi, H matrica, elso rendszamabla (mind)  11 sor     (cikkei)
9 vasut (mind)  16 sor     (cikkei)
10 kanyarlampa, gps (mind)  27 sor     (cikkei)
11 octavia RS (mind)  19 sor     (cikkei)
12 motorozas, duhonges (mind)  49 sor     (cikkei)
13 beszamolo (mind)  1 sor     (cikkei)
14 magyar jogsi Nemetorszagban (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Biztonsagi ov (mind)  29 sor     (cikkei)
16 babu (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Sziasztok, szia Opelgeri, (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: hatso biztonsagi ov (mind)  22 sor     (cikkei)
19 re:nemzetkozi jogsi (mind)  15 sor     (cikkei)
20 Re: Seat Bp-n (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Feliratok... (mind)  32 sor     (cikkei)
22 Hatso biztonsagi ov helye (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Re: *** HIX AUTO *** #1575 (mind)  16 sor     (cikkei)
24 WG: Eletjel (mind)  60 sor     (cikkei)
25 nyar (mind)  41 sor     (cikkei)
26 Alfa vs. robogo (mind)  63 sor     (cikkei)
27 Valasz: Teli gumik*** HIX AUTO *** #1573 (mind)  19 sor     (cikkei)
28 Re: H betu (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Re: Mokas felirat (mind)  10 sor     (cikkei)
30 Gazauto tapasztalatok? (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Koccanas kontra oregur (mind)  22 sor     (cikkei)
32 teli gumi kis futasteljesitmenynel (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Re: elozgetes, Alfa 146, satobbi (mind)  24 sor     (cikkei)
34 Re: Dumping - vagy do:mping (mind)  20 sor     (cikkei)
35 Re: karokozas (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Re: max seb. 2-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Sziasztok!
>
> >>Egy kerdes meg: 2. sebessegfokozatban ki hany km/h-ig huzatott mar ki
> >>autot? (Ez nem a diesel-tulajdonosoknak szol :-) Bocs...)

 Me má" mé'? pl a 1.6 D Asconám 75 ig jól bírja magát 2.esben....5500-as
fordulatnál (kicsit bütykölnék az sebváltó áttétellel és máris 90 felé
sodorna :)
Igaz hogy az Omegám (2.0i) 90-nél még nem volt több mint 6000-nél és 6700 ig
húzhattam volna, csak hát az üzemenyagfogyasztás visszajelzőm kiakadt :D
És ha javasolhatnám, pl a Mazda E2200-t, na az aztán megy mint a meszes.. kb
50 ig. De ez is csak váltó kérdése, mert az egyes kihuzatva majdnem 10km/h
ig visz :)))

Üdv Gábor..

Ui.: Remélem nem kell versenyezni, me múltkor egy új 320asra vertem 1,5
kocsihosszt 3.ig (utána lassítanom kellett egy nagy kék vasaló (busz) miatt)
Igaz egy nem az Asconámmal történt:)
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó egy '97-es Opel Corsa. M.o-i, szervizkönyves, 5 ajtós, enyhén sérült
háttal, extrákkal (immob, riogató, centrál stb.) 1250000 Ft-os áron.
Érd: 0620-3481348
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó egy '94-es Mazda Kistehergk. Körablakos, +2 üléssor, vonóhorog, első
tulajtól, kb.188 ezret futott. Ha vkit érdekel bátran írjon, hívjon.
Tel: 0620-9532-869
Email, meg látható:)
+ - Wagon R+ kontra Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

szomoru szivvel megvaltam Megane-omtol, ami ezentul mar
a pesti utakat koptatja. 110000 km-rel, harom evesen adtam
el, kisebb serulessel 1.7mFt-ert.
A szuleim a heten vettek egy uj Wagon R+-t, amit en is vezetek,
ez adta az otletet, hogy meg most frissiben leirjam hogy viszonyul
egymashoz a ket auto.

1. Valto: Az R+ valtoja sokkal pontosabb elvezetesebb kapcsolni,
es terheles hatasara nem bologat a kezemben.

2. Futomu: sokkal hallkabb az R+, a varosi gorongyok se nem
hallatszanak, se nem erzodnek. Puhabb mint a Megane, es sokkal
instabilabb!! Gondolom a magas epitesnek is koszonheto, de ott
ahol a Megane-nal 100 korul mentem most a 60-is hajmeresztonek
tunik. Valahogy nem akarodzik vele gyorsan menni kanyargos, huplis
videki uton !

3. Motor: az R+ meg bejaratos, ezert ovatosan nyomtam csak.
Dinamikaban az auto nem marad el a Megane mogott, alacson
fordulaton nyomatekosabbnak tunik, viszont magas fordulaton
nincs meg benne az a plussz amit a Megane ad (kevesebb loero,
hasonlo nyomatek).

3. Szelzaj: Az R+ halkabb, bar meg nem mentem vele 130 felett.

4. Motorzaj: Az R+-ban joval hallhatobb kis fordulaton, de magasabb
fordulaton nem hangosodik fel annyira mint a Megane. Alacsony
fordulaton kifejezetten dizeles hangja van. Nekem tetszik, illik az
autohoz. Olyan mintha hude eros lenne :)

5. Fekek: elsore megijedtem, mert nagyon halovany volt. Aztan
kb 150 kilometer megtetele utan bekoptak, es most mar hatarozottan
harapos. A kerekek konnyeden allora fekezhetok, amikor azonban
erosen megmutatkozik az ABS hianya, az auto fara hajlamos kitorni.
Elore felek, hogy mi lesz telen! Csak abban remenykedek, hogy a teli
gumik nagyobb tapadasa jobb eredmenyt hoz majd.

Hat ennyi lenne most hirtelen.

Ha valakinek meg kerdese lenne valamelyik autoval, irjon batran.

Tamas

u.i.: Ahol a Megane-nal 100 a  hatar, 
ott a 3000GT - vel 130, es meg gyorsulok :)))
+ - Re: balek vagyok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kezedben a papír, hogy elismeri a felelősséget. Mi kell még? :)

Ezt elmondod neki, majd figyelmezteted, hogy jogtalan károkozásért őt is
elcitálhatják. :)) Szóval keríts egy betétlapot (mielőbb) és töltsétek ki.

SzaboZE

> mar kicsit huzosabb osszeg. Felhivtam az Oreget, hogy
> adjon inkabb betetlapot, de szinte vegig sem hallgatott,
> hogy mindent a nyakaba akarok varrni, miert nem hivtam
> rendort, vagy ad 5 ezer forintot, vagy pereljem be. Na
> ennyit az en es az O hozzaallasarol. Kerdesem
> hozzatok, mit tegyek, mit tehetek?
+ - Hix talalkozo gyakorta :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van itt valaki egy Windows NT Trabival. Anno le is fenykepeztem. :) Neki
uzenem, hogy reggelente szoktam latni a Hungarian. A Lagymanyosi hidtol a
Mogyorodi ut utanig (nem jut eszembe). Mivel nincs Hix matrica kirakva (regi
auton maradt), ezert o nem tud rolam, idonkent egy kek 323F-et kell nezni
:))) Havi 1-2-szer minimum latom :)

SzaboZE
+ - Re[3]: 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1575-ban irta :
>> En Ford Escort-ba raktam be ket ovet, hasonlo lehet a Skodaban is /ha ott a
>> helyuk. Ha nincs, akkor csinalni kell/.
>Ebbe belekotnek... Ha egy autoban nincs gyarilag kiepitett helye a
>biztonsagi ovnek -akar elol, akar hatul- , abba _tilos_ biztonsagi ovet
>szerelni. A tiltas oka valoszinuleg az, hogy Te ugysem tudsz megfelelo
>szilardsagu rogzitesi pontot kialakitani, es ez esetleg csak akkor derul
>ki, amikor mar keso...
Ha nem szabad beletenni, ha nincs lyuk, akkor maximalisan egyetertek veled. Ha
viszont nincs ilyen szabaly, akkor szerintem a valami jobb a semminel... 

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: nemzetkozi jogsi, H matrica, elso rendszamabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy dontottem, megcsinaltatom a nemzetkozi, minden esetre. Csak ezt meg
leirom:

Az AUTO 1573-ban irta Nemes Marcus >:
>Elvileg kellhet kulfoldre, mert a kulfoldi yard nem koteles magyarul
>tudni, hogy mi a franc az a B kategoriaba beirt szoveg. 
Haaat, ha ez forditva is igaz, a magyar rendor sem koteles tudni, hogy mi az a
nemet akarmilyen kategoria...

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amikor kb. tizenot eve erosen erdeklodtem a vasutak irant, akkor
>azt hallottam vasutas berkekben, hogy Magyarorszagon egyetlen
>100 km/h-ra hitelesitett palya van, a Budapest-Hegyeshalmi
>1-es szamu palya.

Valami uber-prioritassal dolgoztak rajta, hogy a Bp-Becs kozotti utidot 2
orara szoritsak le. Ezert a Bp-Hegyeshalom kozotti szakaszon 160kmh a
megengedett sebesseg, az osszes valamire valo utat feluljarora vittek, stb.
Elvileg a gyori allomas 2-3 vaganyan is at lehet rongyolni 120szal...
A Gyor-Sopron kozotti szakaszon egy darabon az ut a vasuttal parhuzamos. Ott
mar lattam GySEV-szerelvenyt 130-140nel zuzni.úA kamion max 85tel megy, az
atlagsebessege 40-50 kozott lehet. A vonat nem all meg a varosokban,
sebessege indulastol megallasig 60-120 kozott ingadozik, vagyis az atlaga is
kozelebb van a 100hoz, mint a 60hoz. Raadasul pihen a sofor, nem tart fel
teged, nem uti el a gyereked, stb.
Fogash
+ - kanyarlampa, gps (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1 - sajna nem ismerem a Mercedes GPS+ rendszeret, az lehet, hogy 3-4000
>euro. Azonban el kell mondanom, hogy en mar egy komplett autos
>rendszert ki tudok hozni ugy kb 120 ezerbol. Ez egy iPAQ-bol, egy
>GPS-Antenna-bol all + terkepbol all. Ja es az iPAQ mp3 jatszik le
>kozben meg kimondja magyarul, hogy merre fordulj.

1.) Nem csak a Mercinel, hanem ugy altalaban, ha egy uj autohoz GPS
navigacios rendszert kersz, az az 5" szines LCD-vel egyutt, a gyari
muszeregyuttessel egyutt a kozepkonzolba epitve, kieg. funkciokkal (TV,
radio, klima, fed.szgep display, beszelogep, stb) egyutt ertve (csak igy
kerheto) 3-4000 euro kozott mozog (nagysagrendileg). Ehhez csak egy az
orszagot tartalmazo CD-t (DVD-t?) kell bedugni, es maris tudja egesz
nemetorszagot utca-hazszamig lebontva.
A te rendszered ismerheti a foutakat, vagyis X falubol Y varosba elmehetsz,
de tudtommal a mai napig nincs olyan (utca-hazszam pontossagu) Mo-terkep,
amit az autokhoz arult navi-rendszerek hasznalni tudnanak. :(

2.) az iPAQ nem egy kimondottan autoba fejlesztett cucc, ha jol tudom. Hogy
birja a -30- +50fokos homersekletet, a belso paralecsapodast, a razkodast,
az egyenetlen tapfeszultseget?

3.) Nem a GPS-t akartam domboritani, hanem azt, hogy a Mercedes egy tobbezer
euros elektronikat hasznal a kanyarlampa mukodtetesere, ami bizonyos
feltetelek kozott nem mukodik megfeleloen, szemben a Citroen DS 35 eves
megoldasaval, ami full mechanikusan is tudta mindezt...

Fogash
+ - octavia RS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Anno nagy hirveressel ujsagoltak, hogy a gyori palyarendorseg kapott
Octavia
>RS-t.Most kivancsi vagyok mekkora hirveressel fogjak ujsagolni, hogy majd
TK-ra
>tortek kozel egy ev alatt???

1.) a rendor is ember (csak a tobbiek tovabbtanultak :)
2.) a rendorautok sokkal nagyobb aranyban tornek, mint a civil autok.
erdekes modon NEM uldozes kozben torik ossze oket, sima vezetestechnikai
hibak aldozatai lesznek.
3.) a multkor valami bankrablokat uldoztek, a faszik 1db daewoo lanossal
(vagy hasonlo koreai csodaval) 30 rendorautot szivattak orakon keresztul ...
:)
4.) a multkor ramasztam egy ilyen Octaviara az autopalyan, es kulonos modon
a hatuljara NEM az volt irvam, hogy "RS", hanem az, hogy "20V-turbo". Zold
feknyergei sem voltak, es nem 17es, hanem csak 15os alufelniken allt. Az
pedig akkor csak "sima" octavia, szeriaban 150LE-vel (minusz a buvaharang a
teton), puha futomuvel, atlagfekkel. Akkor hogy is van ez?
Fogash
+ - motorozas, duhonges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jomagam rengeteget autozom, korabban evekig mindenhova bicajjal jartam (napi
30-40km, mindennap!), es vagy 2 evig segedmotoroztam is. Lesujto
tapasztalatokkal.

A ketkerekueket senki (=80%) nem figyeli, nem veszi eszre. Kurva konnyu az
autobol ugatni, hogy szabalytalan volt, amikor elore araszolt a lampanal, de
ami esetleg az autosnak egy 10cm-es horpadas, az a motoroson lehet 10 oltes
is...

Ha a felezovonalon eloz, nem huzodsz felre? Ha az ut olyan szeles, hogy
harom auto is elferne rajta, akkor miert ne huzodjak ki egy kicsit, hogy
elferjen kozepen? Dugoban allva/araszolva miert ne huzodjak felre 0,5
masodpercre, hogy 20szal elguruljon mellettem? Dogoljon meg a szomszed
tehene is? A nagymotorosok tobbsege igenis normalisan kozlekedik,
megkoszoni, ha elengedem, es pillanatok alatt eltunik. Ami kiakaszt, az az,
hogy a sok hulyegyerek a 62kmh vegsebessegu, de felmillios robogojaval azt
hiszi, joga van a belso savhoz is. Huzzon felre anyjaba... Semmi
keresnivaloja egy tobbsavos ut kozepen, elsosorban a sajat erdekeben!

Aki a biciklis ele nyitja az ajtajat, az egy nagy budos bamba paraszt. Nincs
kivetel, soha nem a bicajos hibas. Ha szerencseje van, akkor az ajto mar
egeszen kinyilik, ami az en 115kg+bicaj sulyommal leszakado ajtot jelent az
en esesem mellett.  meg! Ha viszont az ajto elet kapom, annak ram
nezve csunya kovetkezmenyei vannak. Sajnos mar lattam ilyent,
eszmeletvesztes, mento, a szemuveges tehen meg csak nezett, hogy o errol nem
tehet...

Az emberek egy jelentos hanyada egyebkent igazi budos bunko, kozlekedesre
full alkalmatlan:
1.) Opel VectraB 1.6-16V, no vezeti egyedul. En 150nel gurulok az
autopalyan, lassan utolerem (kicsit lassabb nalam 130-140), megelozom. 10km
mulva latom, hogy lassan kozelit, egyre gyorsul, megeloz vagy 170nel.
Beszorulunk ket kamion moge, kitisztul, gondolom, majd ujra megy. Nem megy,
megall 130-140-nel. Csak szegeny idiota annyira nem erzi a sebesseget, hogy
folyamatosan gyorsul, amig nem jon valami akadaly. Ha nincs a kamion, pestre
200zal er... :(
2.) Allati surgos a dolgom, gyori autopalya-kivezeton megyek, uttest+aszfalt
leallosav szelessegen 4(negy) teherauto siman elfer egymas mellett.
Lenduletbol jovok 180-nal, elottem totyog valaki, kicsit kihuzodik, en
direkt nem a tuloldalon, hanem a felezovonalat kozepre veve kezdek elozni,
kozben villogtatok a tavol levo szembejovonek, hogy huzodjon ki, mert ugyis
elozok (tenyleg surgos volt, nem hobbiztam). A barom idiotaja behuzodott a
felezovonalra, nehogy elferjunk, csak az utolso pillanatban rantotta felre a
kormanyt. Kepes lett volna a sajat autojat osszetorni csak azert, mert mas
szabalytalankodik, es neki IGAZA VAN. Minek ul az ilyen autoba?!
3.) A megelozendo auto gyorsitasa nem egyedi, akit utolerek, annak 80%-a
megprobal versenyezni, holott az utoleres elott legalabb 20szal lassabban
ment, mint en. Miert?...
Fogash
+ - beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujabb elmenybeszamolom olvashato a www.badacsony.hu/kalauz cimen
+ - magyar jogsi Nemetorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Jogsi Nemetben:
: Magyar jogsit nem fogadjak el, csak nemzetkozivel egyutt.
: (autokolcsonzos tapasztalat.

Autokolcsonzovel meg nem volt dolgom. A nemet kozlekedesugyi
miniszterium weblapjarol forditottam kivonatosan
(http://www.bmv.de/Gueltigkeit-auslaendischer-
Fuehrerscheine-in-Deutschland-.386.htm    egybeirva):

Kulfoldi jogositvanyok ervenyessege Nemetorszagban
Ideiglenes nemetorszagi tartozkodasnal a jogositvany ervenyes.
Amennyiben nemzetkozi jogositvanya van, nem kell forditas.
Forditas kell, ha:
* nem EU-ban vagy Izlandban, Liechtensteinben vagy Norvegiaban
  allitottak ki
* nem nemet nyelvu
* nem felel meg az 1968 nov. 8-an kozott kozlekedesi egyezmenynek
  (6. melleklet) [a 6. melleklet sajnos nincsen fonn a weben
                  -- marky]
Nemet forditast nemetek altal vagy nemzetkozileg elismert
autoklub is kiadhat a jogositvanyt kiallito orszagban.

A kovetkezo orszagoknal a Nemet Szovetsegi Koztarsasag
eltekint a forditastol: Andorra, Hongkong, Monaco, Uj Zeeland,
San Marino, Svajc, Szenegal, Magyarorszag, Ciprus.

Udv,
marky
+ - Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Ebbe belekotnek... Ha egy autoban nincs gyarilag 
> kiepitett helye a biztonsagi ovnek -akar elol, akar hatul-
> abba _tilos_ biztonsagi ovet szerelni. A tiltas oka 
> valoszinuleg az, hogy Te ugysem tudsz megfelelo 
> szilardsagu rogzitesi pontot kialakitani, es ez esetleg 
> csak akkor derul ki, amikor mar keso...

En meg ebbe kotnek bele. Talan letezik ilyen tiltas, talan
nem, a jozan esz azt mondja, hogy mindig jobb egy kevesbe
szilard rogzitesi pontu (akar 2 pontos ov), mint a semmi.
Eleg egy kicsi koccanas es csunya kovetkezmenye lehet, 
foleg egy idosebb Skodaban. Az utolag beszerelt ov eletet 
menthet...

---

Tegnap ismet egy olyan baleset tortent, ahol a biztonsagi
ov hianya mentett eletet... A Peugeot 406 soforje a 
sztradan elaludt es arra ebredt, hogy kozeledik a korlat. 
Senki nem erti miert, de a ficko egyszeruen lefekudt az 
anyosulesre, a korlat meg szabalyosan levagta az auto 
tetejet. Mikor az auto megallt, a figura kiszallt es hivta 
a rendoroket... Senki nem akarta elhinni, hogy abbol a 
3x1x0,5 meteres plehdarabbol szallt ki... Ennek ellenere 
biztonsagi ov rulez, tessek hasznalni elol/hatul!

Cs.
+ - babu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sandor:
>> probababuk tervezese volt a tema, es mint kiderult, hullakat hasznalnak
>
>Igen, ez az "uj" hullam. Pontosabban vannak akik erre eskusznek mondvan
>hogy a regimodi babuk nem igazan teszik lehetove a mereseket. Viszont a
>babuk meg mindig tobbsegben vannak, es a legfontosabb tendencia nem a
>hullak bevetese hanem a szamitogepes tervezes amelynek kovetkezteben
>egyre csokkentik az osszetort autok szamat (a nagysagrend: egy tipusbol
>azelott ~15ot tortek ossze, most mar csak 2-3at).

Felreertetted. Mint fent is latszik, nem a hullakat hasznaljak tesztelesre,
hanem a hullakat hasznaljak a mind tokeletesebb babuk tervezesehez. Mivel pl
az emberi test megnyulik utkozeskor, egy muanyag babu pedig nem. Szoval az a
cel, hogy a babu tokeletesen modelezze az embert, es akkor pontosabb
informaciokat kapnak a toresteszteknel. Ezt pedig ugye ugy probaljak elerni,
hogy hus/ver paciensen merik az utkozesnel/pofara esesnel, stb.  fellepo
erohatasokat. Arrol volt szo, hogy a regi babu lassan mar 25 eve teljesit
szolgalatot, es illendo lenne lecserelni.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Sziasztok, szia Opelgeri, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egy kerdes meg: 2. sebessegfokozatban ki hany km/h-ig huzatott mar ki
>>autot? (Ez nem a diesel-tulajdonosoknak szol :-) Bocs...)

Nagyon vicces gyerek vagy am... A diesel nalad az 1.5-os Golfnal er veget?
Vagy nem olvasol autosujsagot?
TDI, JTD, HDI nem mondanak Neked semmit? Gyorsulasi versenyre nem jarsz? Nem
hallottal arról a kamras (!) 
turbodiesel Kispolskirol, amelyik legyorsul egy Porschet is? 
Szoval a diesel mar nem feltetlenul szar, gyenge, fustol es hangos. 
Ideje lenne mar ezen elavult sztereotipiakat levetkozni a XXI. szazadban... 

Visszaterve az eredeti kerdesedre: 
Opel Ascona 2.0i GT, (87) kat. nelkul, 2-es: 105, 3-as:165 (!) 

Udv: es peace-hegyek... :-) 
csp
+ - Re: hatso biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha egy autoban nincs gyarilag kiepitett helye a
> biztonsagi ovnek -akar elol, akar hatul- , abba _tilos_ biztonsagi ovet
> szerelni. A tiltas oka valoszinuleg az, hogy Te ugysem tudsz megfelelo
> szilardsagu rogzitesi pontot kialakitani, es ez esetleg csak akkor derul
> ki, amikor mar keso...

  Ezt most nem ertem teljesen. Ha technokol rapiddal odaragasztom az 
ov veget a hatso pozdorja falhoz, az is fog valamennyit (nem sokat,
persze). Ez -- szerintem -- egy balesetben segit. Szinte mindig.
Azaz a gyengen felrakott hatso ov is jobb -- szerintem -- mint ha
nincs ov. Persze, hogy kiszakadhat balesetben, de amig kiszakad, addig
is fog valamit, ved valamit. Semminel jobb.
  Vagy arrol van szo, hogy ahol nincs hatso bekotesi pont, ott ilyen
jogi trukkel at vannak minositve a kocsik ketszemelyesse? Ertem ez
alatt: berakni tilos, de ha nincs, akkor nem ulhet oda senki...
  Egy ertelmes ervet tudok elkepzelni: becsapsz vele mast. En peldaul
nem vinnem a kolkot olyan kocsiban, ahol nincs jol mukodo hatso ov.
Viszont nem vagyok szakember, ranezesre nem tudom megallapitani, hogy
a hatso ov tenyleg az-e, vagy csak gyenge utanzat. Meg vasarlasnal se
tudnam megnezni, mi az abra...

Gyula, 323
+ - re:nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem van nemzetkozi jogsim, de meg soha nem kertek. A biztonsag kedveert
>erdemes megcsinaltatni.

Nekem is van, en azert valtottam ki, mert Olaszorszagban kell. Igaz, egyszer se
m allitott meg rendor.

> Kell hozza egy igazolvanykep, meg asszem 1500 HUF.

Ez igy igaz.

>Egy ora alatt megvan, es addig ervenyes, amig a jogsid.
Ez viszont nem igaz. Harom ev az ervenyessege. Te is nezd meg a tiedet, meddig 
jo.

Cocas
+ - Re: Seat Bp-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tegnap este lattam egy seat arosa(?) reklamot, es mintha Bp-en
forgattak
volna (lanchid oroszlanja, meg a kek ikarusz tunt fel :-) ), nem latta
meg
vki ?
>

Hali!
Nincs TV-m, ergo nem lattam a reklamot, de emlekszem, hogy talan 2 eve
az uj Arosa bemutatoja elott 1-2 honappal lattam Budapesten a Kodaly
Korondnel egy forgatocsoportot amely vad tempoban surgolodott a meg be
sem mutatott auto korul. Szoval valoszinuleg akkor forgathattak :)

Udv,
Npal
+ - Feliratok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok.

Nekem az eddig felsoroltankon kivul a kovetkezo gyongyszemek tetszettek leginka
bb.

 - Ultetett, foliazott 120-as GLS Skoda hatuljan oriasi betukkel(tegnap lattam)
: "BEJARATAS" 
:)

 - Masik skoda(100-as) hatulajan: "EZ LEGALABB KI VAN FIZETVE... "
:)

 - Merci seggen(ez mar leragott csont): "SUZUKI, A TI AUTOTOK!"


Nagyon jok!

Ha egyszer lesz BMWM5-om: elolre, hatulra a kasznira + az uvegre hatulra fel fo
gom tenni a T betut.. :)


u.i: E30 320i 2-esben  - ropsulyos rotorral(tiltas): kereken 100
		         - sima rotorral(tiltas nelkul): 120-ig
			(itt mar sajnaltam, nem nyomtam tovabb, pedig meg ment volna)


GERGO

E30 320i
      - HunSrC - 
"INLINE6FOREVA"
///MPOWER (OO=00=OO)
+ - Hatso biztonsagi ov helye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

>Ebbe belekotnek... Ha egy autoban nincs gyarilag kiepitett helye a
>biztonsagi ovnek -akar elol, akar hatul- , abba _tilos_ biztonsagi ovet
>szerelni.

Pentikem :-)
Skoda 120 -asba gyarilag elokeszitett bekotesi pontok vannak. Tehat tuti,
hogy be lehet az ovet szerelni. Az uj ovhoz kap meg megfelelo csavarokat is
a vevo.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1575 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Jogsi Nemetben:
>Magyar jogsit nem fogadjak el, csak nemzetkozivel egyutt.
>(autokolcsonzos tapasztalat. Akkor azt mondta a noci, hogy
>a lengyelek, csehek kotottek szerzodest a nemetekkel
>jogsielfogadasilag, magyarokkal ilyen nincs... Valojaban tenyleg
>csak az a problema, hogy nem tudjak elolvasni, mi mit jelent...)
>
>
Ezt nem ertem. Nekem siman elfogadta a rendor a magyar
jogsit, Nemeto.-ban kb. ket eve igazoltattak utoljara, Svedo.-ban
iden, es nem volt semmi baj, pedig a svedek kicsit messzebb 
vannak, foleg ha az eszaki sarkkortol csak 200 km-re vagy.
(Visszafele jovet)

Horvath Akos
HAI
+ - WG: Eletjel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

.com-ra küldtem, bocsi

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com


-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Tamas Nagy [mailto:] 
Gesendet: Mittwoch, 28. August 2002 11:30
An: '
Betreff: Eletjel

Hali van!

Mostanra mar olyan mennyisegu nyari lemaradast dolgoztam fel, hogy
egyszeruen nem tudom magamban tartani a sok kavargo reagalast.

Eloszor is teljesen meg vagyok lepodve (+ elojellel), hogy ennyire
elolaszosodott a lista. Csak ugy falom az egyes szamokat. Orulok is,
hogy le vagyok maradva, mert igy legalabb egyben olvashatok tobbnapi
termest (jobban le tudom kovetni a szalakat). A muncheni tartozkodasom
ota a Baratokkozt-et is igy kovetem. Otthon vagy egy megbizottam, aki
veszegeti fel ez epizodokat. Kepzeljetek azt a szetaradok kejes erzest,
amikor 3 heti adagot ket este alatt nezunk meg a felesegemmel. Ez olyan
lehet, mint a kabszer, no meg a turbo (hogy a temaba is szoljak vegre).

Ezev februar utolso napjan sikerult felavatnom a kocsit idegenkezuleg (a
jobb oldalat szantotta felig egy kinyilo ajto). Mindezidaig igy jartam a
kocsival, nemi helyszini hidegalakitast kovetoen. A kereket
szabaditottam ki a doblemez olelesebol. Ezt megegyszer meg kellett
csinalnom, amikor marciusban lecsereltem a teli kerekeket (205/50R15) a
nyarira (245/35R17). Amikor feltettek a gumisnal es raeresztettek a
kocsit, hat volt fejcsovalas rendesen. Foleg, hogy kozvetlenul utana
idultunk haza, Mao-ra. Az egesz sztorinak az a lenyege, hogy nyaron
leadtam a kocsit javitasra es azidore megkaptam a szerelomtol a sajat AR
146 1.6 TS tipusu kocsijat. A kovetkezo levelem errol szol.

Minden jot:
Tamas (FIAT Coupe'16VT)

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - nyar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Mire vegeigolvastam a nyari lemaradasomat jol lecsengett az olasz tema,
de annyira fellelkesultem...

A motoros szalhoz is va mit hozzafuznom, ami raadasul kapcsolodik az
Alfa-s kalandjaimhoz.

Djtiszy-nek:
Minden megszokas kerdes, sot a dizajn-anyosmuszerfallal is hamar
megbaratkoztam. Tenyleg egyedi, es ez feledteti a hianyossagokat
(tiszteletere legyen mondva, azert lufit preseltek bele, azt is
izlesesen), nem mintha a Coupe' tei lenne praktikus, csaladcentrikus
megoldasokkal. De hat nem is ezert szeretem...

Azert azon meglepodtem, hogy a Clionak 22x literes a csomija (szerintem
a Swift-e sem nagyobb), mert a sportosabb kikepzesu Coupe'-ra sikerult
295 litert raakasztani. Mindengy, mert most ugyis az AR 146-oseval
elvezkedek, meg kapatarto sincs rajta, ugyhogy kiutazaskor jol jott.

Most meg legalabb haza tudom vinni a serult ajtot a Coupe'-hoz, mert
ebben az ablakemelo jo (amit vettem hasznalt ajtot, azon sz@r a
mechanika, persze utolag derult ki, a roman kollega meg mit sem akart
tudni a dologrol, nem sok ragadt ra a civilizalt mentalitasbol, pedig
allitasa szerint 10 eve itt el Munchenben...) Tudom, az en hibam, miert
nem adtam neki tapot es probaltam ki...

Minden jot:
Tamas (Coupe'16VT)

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - Alfa vs. robogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Az igert motoros sztori:

Alapbeallitottsagom nekem is negativ a motorosakkal szemben a sok barom
alat miatt (csak egy l-lel, mert az allatok nem tehetnek rola, hogy
hozzajuk hasonlitjuk ezeket…). Szal en csak az utasterben szoktam ugatni
(felesegem szerint en is alat :)), meg szitkozodni. A helyes kifejezes,
hogy szetb@sz az ideg. Igen, en csem multam meg el 30 eves... A
tettlegessegig meg nem fajult a helyzet (ratartas, ajtonyitas direkt,
stb...) Tudom, minek hergelem magam, csak nekem rossz, de olyan jol esik
kimondani bele a levegobe.

Mellesleg mig kis hazankaban a motorosok 99,9%-a elore szuszakolja magat
a lampanal, addig itt Munchenben bizony lattam mar tobbszor is motorost,
aki szepen nyugodtan allt a torvenyes helyen. Ugyanigy az elozeseknel
sem kapok fraszt, hogy honnan a rakbol kerult mellem a sajat savomban ez
a baromarcu. Ez foleg nyaron volt tuti, amikor lehuzott ablakkal
kozlekedtem, ,es elhuzott kover gazzal a kasztnitol 30 centire, mi bent
a felesegemmel, meg berezzentunk a hangtol. Nna ilyenkor is utana tudtam
volna kuldeni egy hokoveto rakettatat... Osszegezve, az elottem levok
tokeletesen kimeritettek e temat.

A sztori ugy masfel honapja tortent Pesten a Szentmihalyi uton, a Polus
elotti OMW kut magassagaban. Szepen megallunk a pirosnal elsokent, egy
orange-de-nem-Arrows Fiat Fiorino dizel a belso savban, meg en a
szerelom Alfajaval a kulsoben. Helyzetfelmertem, hogy a kovetkezo
lampanal meg egy Ifa/Kamaz/Tatra szintu versenyzo terebelyesedik akulso
savban, tehat egyertelmu volt szamomra a szitu:
sarga-zold-1padlo+index-2padlo+index-besorolas a belsobe. A rajtot
bonyolitatta, hogy meg allo helyzetben, pirosnal, kettonk koze
pofatlankodott egy robogos. Szo szerint billegett, mire az elso
kerekevel ez enyem melle  magat, mert a Fiorinoval relative kolzel
alltunk egymashoz. Pulzus rulez, ver bugyog... A mar eltervezett
fogatokonyv szerint zajlott a rajt, egy ideig legalabbis... 2padlonal
mar eppen csodalkoztam, hogy hol a motoros (sem oldalt, sem pedig
mogottem nem lattam), de mivel mar egy ideje jeleztem, gondoltam itt az
ideje a behuzodasnak, annalis inkabb, mert a Fiorino hatso futomuve meg
ekkorra hagyta el a 'rajtvonalat'. Nna ekkor hallottam azt a jellegzetes
'krrrrrr-csuszik a muanyag a betonon' cimu hangot. Ekkor mar lattam a
kozepso tukorbol, hogy a f@sz az oldalan fekve csuszik mogottem. Ezt
nevezik becsuszo szerelesnek ... :))) Kis kifutas engedve a kocsinak
nyugodtan megalltam, mondvan ha mar eddig nem ment nekem ez a barom,
legalabb nem most zuzza meg a kolcsonkocsit. Szoval megalltam, de nem
tudtam olyan gyorsan kiszallni a kocsibol, hogy o mar ne lett volna ott
az ajtoban es ordenare hangon ne kezdett volna el uvolteni velem.

Hatha sorlimit, folytatom

Minden jot:
Tamas (Coupe'16VT)

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - Valasz: Teli gumik*** HIX AUTO *** #1573 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Teli gumik ( 17 sor )
> Idopont: Sat Aug 31 20:43:17 CEST 2002 AUTO #1573
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Most azt szeretnem kerdezni Toletek, hogy erdemes-e teli gumikat vennem.
Evente kb. 5000 km-t vezetek, dontoen a kisvarosban, ahol elek es
folosleges
penzem nincs.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ha telen is vezetsz, akkor igen. Az esetedben inkabb az lett volna a jo
megoldas, ha megbeszeled a renaultosokkal, hogy teligumival veszed at, es
azzal jarsz nyaron is, mert nem fogod elhasznalni a gumit (plane 2
garniturat) 5 ev alatt, ami utan pedig illik kidobni, mert eloregszik.

udv,
Akos
+ - Re: H betu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kertesz Vilmos > wrote:
> Egy -szamomra- erdekes felvetes: vettem H betut a kocsira, s
> felraktam. Mondom Hugomnak, hogy ez kell, ha kulfoldre megyek. Erre
> megkerdezte, hogy de hiszen ott a rendszamban a H betu, plusz a zaszlo
> is. Minek a kulon H betu?
> Azt tudtam csak ra mondani, hogy a szabaly az szabaly. De
> elgondolkodtatott... Szoval minek kell pluszban ra a matrica?

hat azt nem tudom miert kell, de _meg_ kell. lehet nehany ev mulva mar nem
fog.
homer
+ - Re: Mokas felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> 2) VW BOGAR (szep kulso allapot, kb. 1974-es) oldaluveg:
>     REGI DE KI VAN FIZETVE
>     (Na, ez eddig a kedvencem :-))

nem lattam, csak hallottam, zaporjoskanak a hatuljan:
 NEM VAGYOK HULYE, NYERTEM!

homer :)
+ - Gazauto tapasztalatok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autos Tarsak!

Mivel evente kb 30e km kocsikazunk, gazdasagi szempontbol kulonosen jo
megoldasnak tunik a gazuzemre valo atallas.
Erdekelnenek tapasztalaitok a temaban...
(uzemeltetesi tapasztalatok, beszerelo szerviz ajanlatok...)

Az auto egy '93-as 1.4 kozponti injektoros Ford Escort kombi.
Egy ami biztos, csak potkerek tartallyal tudom elkepzelni a dolgot, mert
henger alakuval oda a rakodoter....

Minden tippet, tanacsot elore is koszi!


Gabor    
+ - Koccanas kontra oregur (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Jokka,
 
Koccanas kontra oregur ugyben.
 
Szerintem sok jora ne szamits.
A helyszinen ki kellett volna tolteni a betetlapot, de ha 
komolyabb a dolog, akkor rendort kell hivni. Egy 
koccanasnal nem nagyon akarodzik nekik helyszinelni, ezert 
neked megfajdult a nyakad vagy megrandult a kezed...
Mivel szemelyi serules tortent, ki kell nekik jonni.
Egy baratommal tortent meg, hogy a helyszinen kitoltottek a 
kek sarga lapot, nem jart arra senki, tanu nem volt. A tag 
elismerte a vetkesseget, alairta a papirokat. Majd masnap 
felhivta a haveromat, hogy szerinte az egesz nem ugy 
tortent, es feljelentest tesz a rendorsegen, mert 
fenyegetessel irattak vele ala a papirt...
Egyenlore itt tart a dolog.
A bartomat az ugyved nem sok joval kecsegeteti.
Szoval, mindenkeppen rendort kell hivni a kisebb 
koccanasokhoz is, foleg ha te vagy a karosult.
 
Koli
+ - teli gumi kis futasteljesitmenynel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csutka,
 
evi 5000 km-t vezetve szerintem rosszul tetted fel a 
kerdest.
Vegyek-e nyari gumit? Mivel a kocsit nyarival adjak, 
probald meg elcserelni telire :-)
Az a javaslat, hogy kis futasteljesitmeny eseten inkabb 
egesz evben hasznalj telit (esetleg 4 evszakosat).
 
Tenyleg, a telen uzembe helyezett kocsikra miert nem teli 
gumit adnak? 
 
Koli
+ - Re: elozgetes, Alfa 146, satobbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> > Ez egy jol megragadott pelda, mivel a Mazda6 
> > alapfelszereltsegben tartalmazza a legkondit, elektromos 
> > ablakot, tukrot, abs+ebd-t is...
> 
> A Mazda6 a legujabb auto, amirol tudok. Talan jobb volna
> egyforma evjaratu autokat hasonlitani. Vagy nem?

Lehet azt is. En a Mazda 323 -asomat 2000 majusaban vettem, 
alapbol tartalmazta az ABS + EBD-t, szervokormanyt, szinezett, 
hovedo uvegezest, legkondit, pollenszurot, el. ablakot, el.-futheto 
tukrot, 4 legzsakot, taviranyitasu kozponti zarat, ingyenes 
assistancet, millio kenyelmi kutyut (multi-timeres belso vilagitas, 
kesztyutarto- inditokulcs- csomi megvilagitas, 2 mozdulattal 
pelenkazova alakithato jobb elso ules, kulon biztonsagi reteszelesu 
hatso ulesek, labtarto a bal labnak), stb-stb....egyedul elso 
kodlampa es hatso el. ablak nem volt..... amit nem szeriakent, 
hanem pluszban kaptam, borboritasu kormany - sebvalto (az meg 
ajandek). Ja, radiot is meg kellett vennem, de 4 Pioneer hangszoro 
az volt benne. Mindezt 3,5 millioert.
Tetejebe eddig 52000 km alatt csak kotelezo szervizre kellett vinni.

Tibor
+ - Re: Dumping - vagy do:mping (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : axel.robitz

> Horvatorszag:
> Haaat... Maradok Italianal. Horvatorszag nem tetszett. Nem hullamzik a
> tenger, es amolyan hulye-turista kiszipolyozas van. Arakat akkor fixalnak
> amikor fizetsz, de ugyis fizetsz, mert vagy mar megetted, vagy nem akarsz
> szarozni. Horvat cuccokat nem lehet kapni, csak tajvanit, meg lengyelt. A
> legjobb a tengerparti butikban kaphato Costa Del Sol-os taska
> volt...(Horvatorszagban, az Istrian!!!) :o) No comment. Ez az Isztrian
> volt, allitolag delebbre jobb a helyzet.

Igen, sokkal jobb. Sot, Istrian is az olasz hatarhoz kozelebbi 
reszen - Umag, Porec -  (es Olaszorszagban) tapasztaltam ezt a 
stilust. Umagban pl. ketszer reklamaltam egy pincernek, de volt 
pofaja harmadszor is atvagni. En akkor azt hittem, olasz hatas....:))
Rabon viszont egy vendegloben nemcsak pontosan szamoltak 
(amugy ott sehol sem vagtak at), de meg valami ajandekot is 
kaptunk mindig.

Tibor
+ - Re: karokozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 3 Sep 02, at 2:31, HIX AUTO wrote:

> mar kicsit huzosabb osszeg. Felhivtam az Oreget, hogy
> adjon inkabb betetlapot, de szinte vegig sem hallgatott,
> hogy mindent a nyakaba akarok varrni, miert nem hivtam
> rendort, vagy ad 5 ezer forintot, vagy pereljem be. Na
> ennyit az en es az O hozzaallasarol. Kerdesem
> hozzatok, mit tegyek, mit tehetek?
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> 
> Erdekes szituacio, annyi szent. Vermerseklet kerdese, ha azt tennem, amit
> a szivem diktal, akkor megcsinaltatnam Casco-ra, az oreg meg rejtelyes
> korulmenyek kozott a'gyhoz kotodne hosszu honapokra, esetleg ujra kellene
> fenyeznie a Tico-jat + 4 kerek - ha perre viszed, akkor legalabb 2-3 ev,
> mire a penzednel vagy :-((((

Ez kicsit durva arzert.... es veszelyes is, inkabb ne fogadd meg. 
Onbiraskodas, es megizelnek erte, kulonosen, ha elotte 
megfenyegeted.
Ha jol emlekszem, eredetileg azt irtad, hogy az oreg a helyszinen 
alairt egy papirt, hogy elismeri a felelosseget a balesetben. Tehat 
nem perrel, hanem feljelentessel kell fenyegetni. Arra lehet 
hivatkozni, hogy azert ez a papir szuletett, mert nem volt 
bejelentolap nala, vagy nem akart adni, igy szandekozva kibujni 
ezen kotelezettsege alol. Nalad sem volt, de hat nem Te okoztad a 
balesetet. Mikor pedig kerted, nem adott. Ugy tudom, ezt 
kemenyen buntetik. Tovabb megkeresheted a biztositojat, 
megmutatod a papirt, es kozlod, hogy nem hajlando betetlapot 
adni. Lehet, hogy nem fizetnek, de talan a bonuszat elveszik (vagy 
nem...), mindenesetre fenyegetesnek talan bevalik. 
Ha rafinalt, azt mondhatja, sokkal tobb penzt adott, amit nem 
akarsz visszaadni. A penz atadasarol is tortent feljegyzes?
Tanulsag is van persze. Tobb eve, egy szembe jovo  IFA 
potkocsijarol pont elem esett egy kibaszott nagy fatorzs. 
Akkoriban egy szerencsetlen Trabi volt a masodik auto, mit 
mondjak, ket elso teleszkopbak kiszakadt, kipufogotorok 
leszakadt. IFA nem allt meg, a mogottem jovo Ladas viszont igen, 
meg is fogtuk. IFA-s "nem latta" - talan tenyleg nem, ezen nem volt 
vita. Mondja a koma, ad 3000 Ft-ot, azt. annyi. Mondtam: inkabb 
egy betetlapot, elviszem a szerelohoz, ha 3000-bol kijon 
megkeresem, es 3000 Ft-ert szettepem a betetlapot elotte. Nem 
akart adni, mondvan nincs. Nem baj, nekem volt. Csak nem akarta 
a dolgot, de modom semmi problema, rendort hivunk, 
leszemleztetjuk az egeszet. Erre adott betetlapot. Szerelo ugy 
12000 koruli osszeget mondott masnap. Felhivtam a komat, 
megeri-e neki, azt mondta, nem. De legalabb igy a biztosito fizetett.


Tibor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS