Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 823
Copyright (C) HIX
2000-08-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autovillamossagi szakkonyvet keresek (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Lada Samara hibak (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Daewoo Lanos hiba (mind)  41 sor     (cikkei)
4 Suzuki Swift hibak (mind)  48 sor     (cikkei)
5 Fogyasztas - es a pontos teletank? (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Sebessegmeres (mind)  21 sor     (cikkei)
7 feherre festett fak (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: Miniszteri autok (#822) (mind)  12 sor     (cikkei)
9 tank, kipifogo (mind)  16 sor     (cikkei)
10 re : zoldkartya (mind)  20 sor     (cikkei)
11 GARAZS / PARKOLAS Budapest (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: opelmodell (mind)  6 sor     (cikkei)
13 ezt latnotok kellene! (mind)  32 sor     (cikkei)
14 Uj pici v. hasznalt nagy ? (mind)  17 sor     (cikkei)
15 RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind)  23 sor     (cikkei)
16 trafipax (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Re: Repceolaj (mind)  4 sor     (cikkei)
18 birsag (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Fogyasztasok (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Nem biztos a reflektor hatasa (mind)  29 sor     (cikkei)
21 Re,Twingo olaj (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Matri Stati (mind)  37 sor     (cikkei)
23 Re. Szamara hatso vilagitas (mind)  38 sor     (cikkei)
24 Re: Fektav talan utoljara (?) (mind)  34 sor     (cikkei)
25 opelmodell (mind)  4 sor     (cikkei)
26 audi gyertyak (mind)  32 sor     (cikkei)
27 EBS (mind)  25 sor     (cikkei)
28 Frigyes (mind)  34 sor     (cikkei)
29 Kozlekedestudomanyi Intezet konyvtara (mind)  24 sor     (cikkei)
30 M3 - Mogyorod kornyeken (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Trabi (mind)  19 sor     (cikkei)
32 Vaddiszno allati nagy tevedese (mind)  50 sor     (cikkei)
33 kulonos hangok (mind)  13 sor     (cikkei)
34 BMW :-((( (mind)  17 sor     (cikkei)
35 W1.3 vegyem??? (mind)  11 sor     (cikkei)
36 Nissan szerelot keresek (mind)  9 sor     (cikkei)
37 M5 (mind)  9 sor     (cikkei)
38 Frigyesnek, meg aki ert hozza (mind)  16 sor     (cikkei)
39 Re: Samara hatso vilagitas (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Autos konyvek (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Autovillamossagi szakkonyvet keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresek autovillamossaggal foglalkozo szakkonyvet (tankonyvet).
Mindenfele konyv es minden megoldas erdekel! (Fenymasolva is jo lenne!
:) 

Elore is koszonom!

* SZT *
+ - Lada Samara hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

A HIX Auto tipushiba gyujtemenybe neha sokkal reszletesebb leirasok
erkeznek, mint ami egy egyszeru tablazatba elfer. Ilyenkor a kuldo
engedelyevel a listara is tovabbitom a leveleket.

From:   "Gerencser Robert" >
Subject: Lada Szamara hibak

Szuleimnek 1993-tol 1998 -ig volt Szamarajuk.
Viszonylag sok 150 000km -rel adtak el 9 evesen. A kocsi 1989-es
evjaratu
1500-as kocsi volt,eredetileg Svedorszagba exportra
gyartottak.Nagybatyam
uzletkotoken 3,5 ev alatt 89 000km-t tett bele. A kocsival rendkivul
keves
gond volt a sok km ellenere. Ajanlatos volt egy tartalek gyujtaseloszto
fedelet es egy gyujtast szabalyzo panelt a csomagtartoban magunkkal
vinni.
Az eredeti panel 120 000 km kornyeken olvadt el,megallt az auto. Az
eloszto
fedelet tobbszor is kellett cserelni(es a rotort).Renszeresen gond volt
az
ablakmoso pumpaval,szetszedest kovetoen altalaban jo volt egy ideig
utana
megint elromlott. A meleg hatasara mar 3 eves koraban repedezett a
muszerfal.
Valoszinu, hogy a keves hiba a kocsi nyugati piacra valo gyartasaval
fugg
ossze.A kocsi egyaltalan nem rozsdasodott 9 evesen sem. Egyszer,120 000
km
korul, az eredeti orosz tuszelep(500 Ft ) okozott "enyhe" 13liter-es
atlagfogysztast (nyaron,hosszu tavon) igaz a kocsi "megtaltosodott"!

-- 
Bessenyei Zsolt
+ - Daewoo Lanos hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

A HIX Auto tipushiba gyujtemenybe neha sokkal reszletesebb leirasok
erkeznek, mint ami egy egyszeru tablazatba elfer. Ilyenkor a kuldo
engedelyevel a listara is tovabbitom a leveleket.

From:   "Gerencser Robert" >
Subject: Daewoo Lanos hiba

Ez uton kuldom onnek a Lanosomnal elofordult hiba leirasat. A kocsi egy
3
ajtos 1.4 SE, 1998 februari, 2000. majus 25-en vasaroltam(37 000 km-rel)
az
ajkai Daewoo kereskedestol, ok egy uj  kocsi araba szamitottak be.  A
hiba
az immobiliserrel tortent. Par napra a kocsi elhozatalara nem engedte
elinditani a kocsit, egyik kulccsal sem. Tobbszori probalkozas utan
sikerult
csak neha elinditani, ez 5-20 probalkozas volt. A visszajelzo lampa nem
aludt el, letiltotta a benzinszivattyut. A hibat az immobiliser jel
vevoje(ami a gyujtaskapcsolonal van,egy muanyag gyuru) okozta. A hiba
teljesen rendszertelenul jelentkezett.A gyuru kicserelese utan meg nem.
A
szervizben azt mondtak, hogy kulon gyuru nem kaphato, komplett kellene
megvenni a gyujtaskapcsolot(nekem kicsereltek a gyurut, mert volt nekik
egy
hasznalt).
Az immobiliser gyari beepitesu, a hiba az elso tulaj elmondasa szerint
mar
az 1 eves garancialis idoszakon belul is elofordult egyszer, de a
szerviz
nem tett lepeseket a hiba okanak kideritesere. A szerviz szerint a hiba
nem
gyakori.

-- 
Bessenyei Zsolt

HIX Auto tipushiba gyujtemeny: 
http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.nexus.hu/tipushiba
+ - Suzuki Swift hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

A HIX Auto tipushiba gyujtemenybe neha sokkal reszletesebb leirasok
erkeznek, mint ami egy egyszeru tablazatba elfer. Ilyenkor a kuldo
engedelyevel a listara is tovabbitom a leveleket.

From:   "Gerencser Robert" >
Subject: Suzuki Swift hibak

Most a Suzuki Swift hibainak listajat bovitem. A Lanos elott 2 evig egy
ujonnan vasarolt Swiftet hajtottam(1.3 GL),40 000 km-t tettem meg vele.
Elofordult hibai:
-megallt 10000km-es(6 honap) szerviz utan 1 nappal,oka a szivo szelep
megszorulasa(gyartasi hiba)
-fektarcsa csere anyaghiba miatt(BOCH), fekezeskor razta a kormanyt
18000km-nel

A leallasnak volt elozmenye:mar kb 3000km kornyeken egy lampanal
leallt(alapjaratrol), ez 2 honap utan lehetett. A szerviz nem vette
komolyan
a panaszt, nem vizsgaltak ki a hiba okat.(teljeskoru gar. ellenere).
Azzal
erveltek, hogy ilyen kocsi meg nem robbant le(amit ok adtak el,
Zalaegerszeg
General Szerviz). Benzin hianyra gondoltak stb. A kocsi alapjarata
tobbszor
ingadozott olyan mertekben, hogy rangatozott, ez meleg motornal volt,
amikor
a szivato nem uzemelt mar. . Ilyenkor olyan hangot hallatott mintha egy
uditos dobozban kavicsot raztak volna.Olyankor egy gazfroccs utan
rendbejott. A komputer nem tarolt el hibakodot(persze mert mechanikus
hiba
volt!)
Amikor Pecsen leallt(miert is ne egy lampanal!), a szerelok, azt mondtak
ilyennel meg nem talalkoztak(Szabolcs Kft.) Egy gyartasbol visszamaradt
sorja!!! okozta az ingadozo alapjaratot es a leallast, ami a kipufogo
szelep
mellett volt, ez miatt nem tudott zarni a szelep. Menet kozben a
"vegzetes"
napon neha ugy ereztem, hogy csak  3 henger mukodik, nem huzott a kocsi.
Az atlagosnal tobbet mozogtam a szervizben es ott egy tulajdonos
szivargo
lengescsillapitokrol panaszkodott.(garanciaban kicsereltek neki, nem
volt 1
eves a kocsi).

-- 
Bessenyei Zsolt
+ - Fogyasztas - es a pontos teletank? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

megy megint a szajtepes a szuper fogyasztasu autokrol.

Arra felhivnam azert az erintettek figyelmet, hogy ha nem pontos
atfolyasmero ketyeg a motornal, akkor a teletankolasoknal azert eleg
nagyokat lehet tevedni (legalabbis akkorakat, hogy igazolt legyen a
"szuperalacsony" fogyi)


Pl:
Az uj Me'gane tank-kialakitasa olyan kacifantos, hogy a toltopisztoly
klattyanasa utan meg egy jo 4-5 litert lehet tolteni a tankba-csobe, amig ki
nem folyik a kocsi oldalan. Na, ez az idonkenti elteres 50 liternel pont
kihozhatja az esetleges szuperfogyit.



udv, deejaytiszy
+ - Sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Csaba irta:
>>>egyszeruen az egyenes szakaszok ele raknak egy idomerot, a
vegere egyet + beleraknak valami calc.exe-t es ha a szakaszt
tul gyorsan tetted meg, te vagy a hunyo.
Szerintem ez mar brutalis, sot a maganeletbe valo beavatkozas,
a szemelyi jogok...



Olyannyira, hogy Fro-ban sokat ment a vita mar errol. Mint ismeretes,
ott egy kicsit tobb autopalya van, es 90%-ban tikettes, fizetokapus.
Na, ott meg _calc.exe_ sem kell, mert megnezed, hogy a Parizsban
hany orakor kaptad a tikettet, es hogy Lyonban, kabe 350 km utan hany
orat nyomtat ra a kilepokapu. Ja, hogy csak 2 ora volt ez a tav?
Haat, ez bizony 175-os atlag... ...szivas. Es sokba kerul.


udv, deejaytiszy
+ - feherre festett fak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vaddiszno irta:
: Ja es Romaniaban arra lettem figyelmes, hogy az osszes fa 1 meter
: magassagban feherre van festve. Ha felkapcsolod a refit, akkor total
: belatni az utat. Ilyet se lattam meg mashol.

Ez ugylatszik, szocialista talalmany, NDK-idokben itt is minden feherre
volt festve, rendszervaltas ota a hatosagoknak idonkent eszukbe jut
ujrafesteni a fakat.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Miniszteri autok (#822) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A mai viszonyrol csak annyit, hogy A8-t meg nem nagyon
> lattam (ami nem jelenti azt, hogy nem lehetne ez az
> altalanos), amit ismerek: David Ibolya A6, Dajcs T.

A multkor lattam egy A8-at, a muszerfalon egy parkolokartya volt
...Szervezett Bunozes Elleni... szoveggel. 


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - tank, kipifogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tobben panaszkodtak, hogy nem eleg szakmai a tema a listan.
Akkor most felteszek egy faraszto kerdest, aztan lehet rajta 
csamcsogni :)

Milyen logika szerint helyezik el az auton a tanksapkat es a 
kipufogot? (swift : kipufogo jobb, tank baloldal, astra pont fordtitva, 
VW T4 mindketto baloldalt)

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re : zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A zoldkartyarol eszembe jutott egy ujabb abszolut logikus dolog :
0 km-es auto, kapott 4 ev muszakit es melle egy 3 evig ervenyes 
zoldkartyat. Ez aztan total logikus.

Ami viszont egy kicsit bosszantobb dolog : az amugy tokeletes 
allapotban levo astra meg kapott kettot, merthogy 94-es. (amugy 
kivancsi lennek, hogy hogy szol pontosan a szoveg, mert amikor 
elvittuk vizsgaztatni, meg nem toltotte be a 6. evet 
Ilyen alapon az 1999 dec 31-en forgalomba helyezett auto 2000 
jan. 2-an mar egy eves.

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - GARAZS / PARKOLAS Budapest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Aug 14. tol Budapestem fogok dolgozni. Lakni a VI. keruletben fogok.

A kovetkezo kerdeseim lenne a pesti kollegakhoz:

A lakast berelem, hogy lehet megoldani a parkolast amikor mindenhol
fizetos a parkolo.

Masik kerdes: garazst mennyiert es hol lehet berelni, vagy venni.

Valaszokat elore is koszi : Jeno
+ - Re: opelmodell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A VW-Audi kereskedoknel lehet kapni az eppen szeriabal kevo autok
> 1:18-1:43-1:87 aranyu modelljeit is. Lehet, hogy az Opelnel is igy van ez,
> tehat szvsz nem  hulyeseg oket megkerdezni...

Koszi, kozben sikerult egy 1:87-est szerezni egy kifejezetten
automodellekkel foglalkozo boltban.
+ - ezt latnotok kellene! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A hetvegen a kezembe kerult egy kincs.
Ternai Zoltan: Korszeru" ge'pkocsiszerkezetek c. konyve.
Muszaki Konyvkiado, 1956 (!!)

Idezek:
"A gepkocsi sulya 1000 kg. Allitolag egy Chevrolet
szeria motorral 264 km/ora sebesseg erheto el; 
100 km/ora sebessegre 10 mp alatt gyorsul fel,
amit helyes fenntartassal fogadni."

Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy egy argentin
legcsavarral hajtott szemelygepkocsirol van szo...
De azert jol hangzik, nem? 8-))

Masik: kulonleges szemelygepkocsik fejezet, epp
a "jovo" alomautoirol van szo. Sok _fenykep_, Alfa Romeo,
Cadillac, Packard, Ford Futura, stb. (Gyonyoruek!)

"A valosaghoz Dolmatovszkij professzor, a kozismert szovjet 
tervezo elkepzelese all legkozelebb. A 248. abra szerinti modell 
mar el is keszult." 

(A 248. abran egy _rajz_! lathato. )

De egyebkent nagyon erdekes konyv, a gazturbinatol es a ketutemu 
Diesel-motortol a befecskedezesen keresztul a "hogyan szereljunk be
taskaradiot az autoba" kerdeskorig minden van, plusz a evgen reszletes 
tipusismerteto Abarth-tol ZISZ 110-ig...

Dani
+ - Uj pici v. hasznalt nagy ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:33 PM 7/31/00 -0500, you wrote:
>sebesseg teren tortent, azaz 160-180-nal Punto 14 liter, M5 szinten. Tehat
>ebben is van racio. Errol eszembe jut egy autosmusor, jopar eve, amikor az
>uj Tavriat teszteltek. Akkor meg 600 ezer Ft-ba kerult belole az uj (regi
>szep idok...). A "szakerto" azt mondta, hogy inkabb ajanlja egy 5-6 eves
>2-es Golf megvetelet, mint a zsir uj Tavriaet, mert sokkal jobban jar vele a
>vasarlo. Tehat en is ezt tudom csak mondani.

Okee, de a tavria meghibasodas nelkul max 2-300 km-t tud megtenni, 
ellentetben egy 5 eves golffal ami ennel tobbre is kepes..
Jelen esetunkben azert ilyenrol mar szo sincs, ha most valaki vesz egy zsir 
uj puntot az szinte bizttos hogy tobbet fog kibirni mint egy osregi 
91-92-es M5 (raadasul az ilyen koru autokban van 100+ ezer km ami azert mar 
nagyon huzos), es hat ugye kisebb fentartasi koltsegek is szamitanak, pl a 
varosi 4x-es tobbetfogyasztast nem mindenki dijazza..

Ant
+ - RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Mindenki!

     Ellentetben VD-vel, en ebben az evben kb. 2 honapja jartam ezen a
kornyeken. Miskolcon rengeteg az epitkezes, az uj uzletek sorra nyilnak. Lehet,
hogy Borsod szegeny, de ez Miskolcon nem latszik.
Szorakozasi lehetosegrol nem tudok nyilatkozni, mert csak egy napos kirandulaso
n
voltam ott.
Lillafured: minden nagyon szep, tiszta es rendezett. A csonakazo to szuper, a
kis vasut kicsit docogos, de a szerelveny jo allapotban. A kastelyban nem
voltam, kintrol az is jo allapotunak tunt.
Az automat pedig ugy talaltam a helyen ahogy ott hagytam.
Az arak elfogadhatoak.
 T. VD!
Szeretnem veled tudatni, hogy a Dunatol keletre is emberek laknak. Akik szinten
ennek a kis orszagnak a polgarai.
Ha pedig ilyen velemennyel vagy ennek az orszagresznek a lakoirol, akkor talan
jobb is ha nem jossz at erre az oldalra.
Nem igazan fogsz hianyozni itt.
Mar csak azert sem ,mert nem hiszem, hogy szamottevoen emelned ennek az
orszagresznek a szinvonalat.

Udv: Sanyi
+ - trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Lantos Tibor > az alábbiakat írta a következo
>hírüzenetben: ...
> Hali,
>
>Kulonben ujabban (nem is olyan ujabban) nemigen szoktak hatulrol
>fenykepezni,
>mivel igy nem tudjak bizonyitani, ki volt a safjor.

Majd   irta
>>Hali! Ma mar nem kell sofort is bizonyitani, ha nem talaljak meg a sofort
>>akkor a kocsi forgalmijat bevonjak fel evre.
>>Ennyi.

A szembol valo fenykepezesben az a poen, hogy latszodik a sofor.
Mert ha nem latszodik, akkor eloveszik a kocsi tulajdonosat, o pedig 
azt mondja, hogy nem o vezette a kocsit, hanem valamelyik kozvetlen 
csaladtagja, akire viszont (a torveny ertelmeben) nem koteles terhelo 
vallomast tenni. Itt a kor bezarult.
Van egy ilyen ugyes nyomtatvanyom is, ami hivatkozik erre a torvenyre, 
ezt kell bekuldeni a zsandaroknak, ami mar tobbszor bejott itt a kollegaknal, -
 
nekem meg nem volt ra szuksegem.

Udv,
Tibor
+ - Re: Repceolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Harom hetes elmaradasban vagyok (580 level) ,igy lehet hogy volt rola szo:
Hol lehet venni repceolajat? Az elelmiszerboltokban, 1l-es kiszerelesben,
vagy van olcsobb hely is?
KI
+ - birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

A VD elotti idokben volt tema a listan a belvarosi parkolas. Ha jol
emlekszem, akkor arrol nem volt szo, hogy mi van akkor, ha megkapod a piros
zacsit. Azt hallottam ugyanis, hogy a birsagot nem tudjak behajtani, mert a
rendszamhoz tartozo szemelyes adatokat nem tudjak a BM-tol megszerezni. Ez
igaz, vagy inkabb celszeru fizetni?  (Ha a tema leragott csont, akkor
mackosajt, de legalább maganba irja meg valaki az oszintet.)

Udv: Laci
+ - Fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Sajnos a weben csak az 1.6os ECOTEC-re vonatkozo fogyasztas-adatot
>talaltam, ami
yvaros:10,1, varoson kivul: 6,0, atlag:7,5 l/100km.

Persze varosban is lehet varoson kivuli fogyasztast produkalni.
Ha valaki erzi a kocsi fordulatan.
Nem szuksegszeru a varosban a 10 liter, es nem is kell hozza 80-al menni
a varosban.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Nem biztos a reflektor hatasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>En ezzel szemben azt tapasztalom, hogy a tobbseg nagyon rendesen lehuzodik,
>es figyel, es tiszteletben tartja, hogy valoszinuleg gyorsabb auto
>kozeledik.

Na ezzel kapcsolatban viszont el kell mondanom valamit. Senki ne
sertodjon meg.

Ilyenkor en is lassitok es felrehuzodok. De ennek kulon okai vannak:
- nem szeretem ha hosszutavon igy kozlekednek mogottem
- aki igy ki van vilagitva az gyakran veszelyes
- ezert lassitok es elengedem, hogy ne mellettem csinaljon bajt
- okos enged...
- hadd menjen... minel tavolabb van tolem annal jobb nekem.

Mert bizony ilyenek is vannak, es gyakran kell, nagyon gyakran gondolni
ilyenekre is. Tehat ne feltetelezd naivan, hogy ok mit gondolnak, mert
szerinmtem meg egyikuktol sem kerdezted meg, hogy tenylg ugy gondolja-e
ahogy te. De legyen ugy, ahogyan mondod.
Sajnos a tendencia nem ez, es sokszor biztonsagi okokbol kell igy
cselekedni, nem udvariassagbol.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re,Twingo olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tiszi.

>Twingo (C motoros), amin
>45 000 km ota nem volt olajcsere. Olyan
>volt az olaj, mint a gyumolcs-zsele. A muanyag olajnivo palca
>NEM MENT BELE felulrol az olajba, hanem elcsuszott a tetejen!

Nem semmi:-o Tulaj nem holgy volt veletlenul? Viszont ha lett volna
humorezeked, kicsereltem volna a nivot fem nivopalcara :-))) Azt mar
belelehet szurni rendesen :-o)

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Matri Stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Mivelhogy elfogyott a HIX autos matrica, elkezdtem a Matri Stati gyujteset.
Tehat aki a listan szeretne matricat kulsot avagy belsot, kerlek benneteket,
hogy nekem cimezve egy Emilket es milyen matricat kersz. Minimum 50 db kell
ahhoz, hogy Ferike ramozduljon a matrica legyartatasara. Kernem azokat a
kedves listatarsaimat akik csak olvassak a listat , de szivuk a HIX autoval
egyutt dobban :-)) Ti is irhattok nekem.

Akik mar kertek : Matri Stati.
Belso
Akos                        1
Kekesi Robert        2
....................................
Kulso
Boross Viktor        1
Kovacs Krisztian   1
Zak                          1
--------------------------------
A Stati kifejezest Oldboy emlekere vettem fel, mivelhogy Oldboy anno oly
sokat lenditett a lista nepszeruve tetelen. Nagyon sajnalom, hogy nincs mar
koztunk aktivan:-( De talan meg olvassa sorainkat.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Szamara hatso vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tamas

>Frigyes, te is valaszolhatsz! :)

Koszi a megtiszteltetest :-))
>A Samaram hatso lampaja megint jatsza azt, hogy a balra
>indexnel, ha fekezek is, meg vilagitok is egyszerre, kigyullad minden ego
>hatul (helyzetjelzo, index, feklampa, kodlampa). Tudom, hogy nem testel
>rendesen a kocsi. Raadasul most mar fekezes+balraindexkor a hifi
>(Gagyitron :) ) gyari hangszoroja is elkezd recsegni azon az oldalon.
Valojaban ehhez aldo ert es latna el jotanacsokkal, bar en csak tippeket
tudok adni neked. Leirasod alapjan mar nemcsak testhiba johet szamitasba.

1, Csvard ki a biztositektabla fedo csvarjat, majd azt leveve nezd meg nem -
e lazult meg a kabelszoritocsavar. Ha igen szorisd meg. Nezd meg a biztit
is, hogy jol ul az erintkezon.
2, Mivelhogy tudtommal a Samara hatso lampajat egy elektronika vezerli, nezd
meg hogy a nyak lemezen levok kozul nincs rajta valami tores, avagy repedes,
Nezd meg a kabelvegek es saruk pontos illeszteset. Mert lehet hogy a
forrasztas elengedett es nem kap rendesen aramot ezert lehet a serceges a
hangszoroban. Nezd meg, hogy az izzok es foglalatok nincsenek - e
eloxidalodva. ez is lehet a hiba oka. Avagy a testkabelben, avagy a + kabel
valamelyiken van valamifele szakadas
>Szoval
>hiaba a ket diplomam  ( :) ),
Akkor szerezz ket nyelvvizsgat is. Igaz mos man nem penze'r aggyak :-))
Jaj akkor felesleges volt beleszolnom :-)) Nekem csak szakmunkas bizom van.
De mint vallalkozo, vagyok Ugyvezeto igazgato es piszkos rabszolga is egyben
:-))))
Hajcs pissssszkos rabszolga !!!! :-)))))))

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Re: Fektav talan utoljara (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash, autosok!

NEM azon vitatkozom, hogy szemelyautoval vagy teherautoval
lehet-e biztonsagosabban kozlekedni, hanem, hogy _elmiletileg_
mitol fugg a fektavolsag. Ezt mar leirtam.
Amennyiben epitenenk egy 40 tonnas BMW M5-ot, (a megvaltozott
tomeghez meretezett fekekkel), akkor az ugyanakkora fektavot
produkalna, mint egy 2 tonnas M5-os!!!
Azert vettem alapul inkabb a kamiont, mert 40 tonnasban csak az 
letezik. Persze lehet kavarni az energiaval, meg felemesztesevel,
de nincs ketfele elmelet. Bonyolitani mindent lehet, lehet finomitani
a modellt is. Javaslom pl. a legellenallas figyelembevetelet is, 
mely a nagy homlokfeluletet jobban fekezi :)
>1. a  61,5 meteres szabvany szerinti maximalis fekut az en irasombol (ami
>ugye nelkulozott minden tenyszeruseget  :)  ) derult ki, nem a tiedbol.
Bocsi, de a 61,5 meteres fekutat a Scania-s hivatkozasbol vettem, ha 
figyelmesen olvasod, megtalalhatod, de ezen aztan tenyleg ne vitazzunk.

Te azt irtad, hogy inkabb a VD 160-al, mint egy kamion 80-al.
En inkabb egy Trabantot valasztanek 70-el, vagy egy repulot
950-el es 11.000 meter magasan. :)

Szerintem tenyleg merjuk le VD fektavolsagat 160-rol, hasonlitsuk
ossze a 40 metereel. Ha az altalad is irt 26 metert elfogadjuk 80-nal
szemelyautora, akkor 160-nal az kb. a negyszerese, tehat 104 meter.
(Ez nagyjabol stimmel VD leirasaval is.) Ez 2,6 szer nagyobb.
En nagyjabol 3 szorost irtam. Te azt irtad, hogy 1/4-nek kell lennie.
Szerinted melyikhez van kozelebb? Erre a kerdesre hatarozott valaszt
varok, amelyben nem szerepel a 'de' es a 'ha' szo. :)

>Suszter->kaptafa

Ertettem! Lelephetek?
Jako Attila
+ - opelmodell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A VW-Audi kereskedoknel lehet kapni az eppen szeriabal kevo autok
1:18-1:43-1:87 aranyu modelljeit is. Lehet, hogy az Opelnel is igy van ez,
tehat szvsz nem  hulyeseg oket megkerdezni...

+ - audi gyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Audi osszes benzinmotorja Gyorben keszul, az alabbi tipusok ismeretesek:

1.6 2V 		(101LE)
1.8 5V   	(125LE)
1.8T 5V 	(150LE)
1.8T 5V 	(180LE) (TT es S3)
1.8T 5V 	(225LE) (TT)
2.4 V6-5V 	(174LE)	
2.7T 5V 	(265LE)
2.7biturbo 	(276LE) (S4)
2.8 V6-5V 	(193LE)
3.7 V8		(~250LE)
4.2 V8-5V	(320LE)
4.2 V8-5V 	(350LE) (S8)

Ezek mindegyikehez a Bosch es az NGK _is_ szallit gyertyat, bar magan a
gyertyan ezt nem latni, ugyanis mindegyiken csupan egy VW es egy Audi
emblema virit kek szinben. Amugy az 1.6-os kivetelevel mindegyiken
hengerenkenti gyujtotrafo is van, vagyis nincs gyertyakabel, ami rossz
lehetne.

Csak erdekessegkeppen: gyoriek meg
1.9 TDI-PD-16V 	(115LE)	Pumpe-Du:se
1.9 TDI-PD-16V	(130LE) Pumpe-Du:se
2.5 TDI V6-24V	(150LE)
2.5 TDI V6-24V	(180LE)
3.3 TDI V8-32V	(~230LE) Common Rail

Az egyeduli nem gyori Audi-motor az 1.9TDI 90 es 110 LE-s valtozatai, ezek
Ingolstadtban keszulnek.
Fogash

+ - EBS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jako Attila wrote:
>...A leirasbol ez kiderul, mint ahogyan az is, hogy a forgalomba bocsajtas
>elofeltetele a 61,5 meteres fekut. A tesztet tarcsafekekkel es EBS-el
>vegeztek. Ez gondolom az ABS csaladjaba tartozik. 

1. a  61,5 meteres szabvany szerinti maximalis fekut az en irasombol (ami
ugye nelkulozott minden tenyszeruseget  :)  ) derult ki, nem a tiedbol.
2. Az EBS-nek semmi koze az ABS-hez.
ABS= AntiBlockierSystem = blokkolasgatlo rendszer, lenyege, hogy fekezes
kozben minden kereken fenntartsa a gordulo surlodast. Ennek erdekeben a
fekre kivezerelt nyomast varialja. 
EBS= Electronic Brake System = elektronikus fekrendszer. Lenyege, hogy a
haszonjarmuveken alkalmazott legfekek fekkesedelmi idejet (a 15-20m
hosszusagu fekvezetekben a fekpedal lenyomasakor vegig fel kell epulnie a
8-10 bar nyomasnak ahhoz, hogy a kivant fekhatast elerjuk. Ez par tized
masodpercig tart. Ha az elektronikusan vezerelt fekero (nyomas-)szabalyzo
szelepeket kozvetlenul a kerek melle tesszuk, akkor a jel az elektromos
vezetekben halad, nincs idoszukseglete, a feknyomasnak pedig csak magaban a
fekszerkezetben kell felepulnie. Ez jelenti 80kmh-rol azt az 5-6 metert
(41->35). Hatranya: minden kerekre kell egy fekmukodteto szelep+draga
elektronika (nem windoze szintu megbizhatosag...). A gyakorlatban ezt is
kombinaljak ABS-sel, de ahhoz semmi koze.
Suszter->kaptafa
Fogash

+ - Frigyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Frigyes irta:

>Egy holgyet nem mindig tudod meggyozni a
>motor dinamikajaval es nyomatekaval, ugyanis a nok nagy 
>resze a formai
>kulalakra teszi a fo hangsujt. " Nem minden holgy ilyen " 
>Ellenpelda "Eszter BMW 520 " :-)))
Csak 518-as az en kis Bombikem... :-)) De koszi, hogy 
megemlekeztel rol(am)unk :-) En soha nem is tagadtam, hogy 
a BMW volt almaim autoja (mind formailag, minde egyeb 
tulajdonsagai reven), es tuzon-vizen kitartok mellette. De 
azt hiszem minden tulajdonos igy velekedik sajat szeretett 
autojarol (tipustol fuggetlenul).
>Es tetszik nekem mindketto :-))
Attol, hogy mas alapjan itelik meg a holgyek az autokat 
meg "mindketto" nobol van ;-)))) En egy kicsit fiusan 
lettem nevelve, azaz Barbie-zas helyett autot szereltem 
Apukammal. Most is gyakori hetvegi programunk, hogy autot 
szerelunk a parommal...
>uu csak az sszonykam meg ne tudja, hogy mit is irok 
>tten :-o))))
Lejottok a siofoki Trabi-klubra? Ott vegre hosszabban el 
tudnank beszelgetni az asszonykaddal.

Udv mindenkinek!

U.i.: A siofoki meghivas mindenkire ervenyes, aki 
erdeklodik a Trabik irant...
(Bovebb infot maganba kuldok, ha valaki keri)

Esther
(tiszteletbeli trabi-klub-tag :-)
+ - Kozlekedestudomanyi Intezet konyvtara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ropi irta...
>Sokan keresnek ilyen-olyan autoikhoz gepkonyvet, 
>muszaki leirast.
>Minden tipushoz valo muszaki leiras megtalalhato a
>Kozlekedestudomanyi Intezet konyvtaraban : XI. 
>Than Karoly u.,

Felhivtam telefonon a konyvtarat.
Kedves, vidam hangu holgy valaszolt kerdeseimre.
Ha ott olvasol akkor ingyenes. Fenymasolasi lehetoseg van.
Nem volt biztos az arban - cca 8 Ft/ A4
Ha kikolcsonzol konyvet, akkor a tagdij (valoszinu eves)
1000 Ft Tanulo, nyugdijas 500.
9-15-ig, penteken 14-ig van nyitva.

Elmondtam par szoban, hogy kik vagyun es, hogy mindenfele
auto leirasa, muszaki dokumentacioja, elektromos rajza utan
koslatunk.
Szeretettel var mindenkit a listarol. Ha reggel megyunk,
akkor van ideje keresgelni, segiteni.

Ilyen apro dolgoktol szep az elet :-)
--
Meszaros Geza
+ - M3 - Mogyorod kornyeken (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem ertem ra elolvasni reggel az AUTO-t. Kiprinteltem es
bevagtam a kocsiba. S.O.S ! Irany Gyongyos. 
Mellettem egy orvos. ( valaha mentozott ) Olvasgat utkozben.
Mogyorod kornyeken tekeri az ablakot es  az egeszet.
Pulykavorosen, dadogva artikulal. 
- Leulnek melle es megvarnam mig kiszenved. 
  Utana megrugdosnam. Leszarnam az eskumet...


Tobb szo nem esett... 
Halk zene szolt a radiobol.
--
Meszaros Geza
+ - Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Bocsika mindenkitol, a multkor tenyleg nem vettem eszre, hogy Trabirol van szo,
amit az elogyujtasrol irtam az a 4 utemu motrokra ervenyes (a regiekre).

Valaki erdeklodott olaj  jo minosegu olaj utan. Velemenyem szerint a kovetkezo
az allas: 
1. Castrol
2. BP
3. Esso
Szerintem ezek a legjobb olajok, tapasztalataim szerint a Shell Helix valahol a
lista vegen kullog a Carrier-rel egyutt! A Texaco Halvoline is allitolag jo de
en meg nem hallottam ilyent hasznalni senkit sem.


--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...
+ - Vaddiszno allati nagy tevedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nagyon sokat gondolkodtam, megeri-e valaszolnom, vegul
meggyoztem magam, hogy fogjak neki.

> Szerintem ilyen autot csak egyszer, akkor is csak veletlenul lehet
megvenni.

Hatalmasat tevedsz. Nem tudsz azonosulni mas emberekkel, nem
tudod elkepzelni, hogy a Te izleseden kivul mas is letezik, es ez hiba,
ha mas emberekkel, listan kommunikalsz.

> De azert hasonlitom neha ossze, mert az emlitett modell 3.05 milkaba
kerult,
> es ebbol mar lehet venni 89-91-es M5-ost, tehat ar szempontjabol bizonyos

A 89-91-es M5 ma SROT. Vagyis egy genialis auto, amely elerkezett abba
a korba, mikor mar alig lehet autonak nevezni, nagy esellyel romlik rajta
minden elkepzelheto, a legtobb alkatresz a 10 ev megterhelese miatt lassan
lassan megadja magat. A kocsi ara eleri a vetelar 32-33 szazalekat.
A kocsi meg mindig nagyon jol teljesit, de egy komolyabb alkatresz 
megadja magat es Puntonyit fizetsz a javitasra. A gumik aran fenntarthatsz
egy masik autot vagy egy motrot. 

> tipusokkal egy kategoriaba tartozik. Az osszehasonlitasom fogyasztas es
> sebesseg teren tortent, azaz 160-180-nal Punto 14 liter, M5 szinten. Tehat

A Puntot ritkan veszik olyan emberek, akik 180 korul akarnak majd jarni
vele. A Puntoval ellentetben az M5-bol nem hozhato ki 6 liter alatti
fogyasztas.

> nagyobb autot, mint egy 1000 cc-s ujautot, es sokkal jobban jarok. Meg
> gyorsabban is.

A hasznalt BMW-t barki meg tudja fizetni. Fenntartani mar kevesebben. 
Tudod mennyiert kaphatok M5-ot itt Szlovakiaban? 980 ezer forintert...
320 ezer km van benne, szolgalati kocsi volt es szervizkonyvvel!!!!!!!!
Gondolod, hogy olyan gond volna nekem megvenni? Es megis... ill. megsem.
Szlovakiaban tele vannak a bazarok BMW-vel, aki eddig hatalmas 
bajor kocsival jart, mind Favoritra (!!!!!) csereli, es nem azt meselik
buszken,
hogy 160 az utazo, hanem azt, hogy a BMW fekbetetcserejenek arabol
komplett tuningot csinaltak a Favoritra es imadjak a 8 literes fogyasztast.
Lehet, hogy Rad is ez var?

Az M5 elonye a kenyelem, biztonsag, remek muszaki parameterek, viszont
ezeket meg kell fizetni, es nem mindenki hajlando ezert ekkora aldozatot
hozni. Ezt meg kell erteni, mert ez igy van.

Csaba
+ - kulonos hangok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Van nekem 1 Fiat puntom(2 eves) 8 honapja, benne 1 Pioneer KEH-3820R
tipusu autoradio. Mindketto kifogastalanul mukodik, viszont nem 
azert irok a Hix autoba, mert minden OK.
Szoval kb 2 honapja idonkent sipolas hallatszik a hangszorobol.
5 rovid sipolas. Mi a fene lehet ez? Ez allo helyzetben, es menet
kozben is elofordul idonkent. A radio csinalja, vagy mi?
Kerem a tisztelt publikum segitseget.


Udv.
Imre
+ - BMW :-((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 


 Van egy baratomnak egy 1983-as capa BMW 323i-je. A lenyeg: vadiuj
megfelelo Bosch gyertyakkal megy kb. 150 km-ert, aztan zarlatossa teszi
a gyertyakat. Mert kicsit ertetlenul allunk a problema elott! HA
valakinek van valami jo otlete, akkor nagyon megkoszonnenk, de ne az
legyen mar, hogy vigye el markaszervizbe, bar a leglogikusabb az lenne!

  Jo hoerteku gyertya ven benne?  BIZTOS???  Amikor kivetted a
gyetyakat, nagyon kormosak voltak??? hogy neztek egyaltalan ki??? Mennyi
a CO2-je? nem-nem a szenmonoxid, hanem a szenDIoxid kibocsatasa?

 Sokat mondtal, a __lenyeget__ nem...
--
 Udv
  Levente
+ - W1.3 vegyem??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Csaba! HA!
>Szuksegem lenne nemi tanacsra.
>Szeretnek vasarolni egy hasznalt autot, de sajnos csak max. 400 ezer
>forintom van ra. Kitalaltam, hogy veszek egy negyutemu Wartburgot.
>Kinek van e jargannyal kapcsolatban valami tapasztalata? 
>Erdemes belevagni?

NEM, nem es NEM!!!
--
 Udv
  Levente
+ - Nissan szerelot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regebben gyujtotte valaki a kulonbozo temakban jartas szereloket. Nekem
olyasvalakire lenne szuksegem, aki a 18 eves Nissan Laurel -emben kicserelne
a hengerfejtomitest. Budapesti szakira gondoltam. Ha tudtok megfelelo
jeloltet irjatok legyszi.


Kosz: Tamas
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok kormanytekergetok!

Vegre lattam egy M5-t az udvaron. Ezen vitatkoztok annyira?!
Jobb auto, de nem dobogtatta meg a szivem tulsagosan. Van akinek ez jut,
masnak mas.
A fo: epsegben odaerjunk. Gondolom Bp-en kulon testor kell melle.
De a listan mar legyetek egy kicsit turelmesebbek egymashoz..

DODO
+ - Frigyesnek, meg aki ert hozza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

irtad Frigyes, hogy nem kernek Toled tanacsot, es emiatt nem tudsz
igazan ertelmesen megszolalni. Hat akkor most en kerdezek egy olyat,
hogy csak na.
 A multkoriaban emlitetted a Lip gatlokat, es ezzel kapcsolatban a
Gabriel-t lehuztad. Kifejtened reszletesebben, hogy miben rosszabb a
Gabriel (muszakilag, tartossag, karakterisztika, ...)?

Ket masik kerdesem is van, gondolom ezekre maganban valaszolsz:
- mennyi Militec mennyibe kerul,
- hogye parja a Szatuna legtereloknek (az Autobianchi motoros
Milka-Trabira).

Koszi es minden jot:
vasgyuszi
+ - Re: Samara hatso vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nekem is Samaram van, es egyszer ugyanezt csinalta. Am egyszer szetszetdem
a hatso lampakat, mindent megpucoltam rajta, a vezetekek veget ujra
megblankoltam,
minden fem erintkezoreszt kontakt-sprayvel megtisztitottam, es azota
tokeletes... :-(((
Szerintem, mielott penzt koltesz a dologra, (szerelo, alkatresz, stb.)
probald meg ezt!
Sok szerencset!

Hali!
Villam

> Volna egy problemam. A Samaram hatso lampaja megint jatsza azt, hogy a
balra
> indexnel, ha fekezek is, meg vilagitok is egyszerre, kigyullad minden ego
> hatul (helyzetjelzo, index, feklampa, kodlampa). Tudom, hogy nem testel
> rendesen a kocsi. A multkor meg is csinalta a szerelo, de csak ket hetig
> birta, o meg elment szabira. Raadasul most mar fekezes+balraindexkor a
hifi
> (Gagyitron :) ) gyari hangszoroja is elkezd recsegni azon az oldalon.
Szoval
+ - Autos konyvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sokan keresnek ilyen-olyan autoikhoz gepkonyvet, muszaki leirast.
>Minden tipushoz valo muszaki leiras megtalalhato a Kozlekedestudomanyi
>Intezet konyvtaraban : XI. Than Karoly u., kb. 5 perc seta
>az Etele tertol. Ha jol tudom a konyvtari tagsag ingyenes...
>
>Ropi

Maroti Automuszaki Konyvesbolt: a legjobb.
Valaki mondja meg a cimet/telefonszamot, mert elkevertem
Regi es uj tipusokhoz talalsz konyvet, szerviz-konyvet, utanvettel 2-3 nap
alatt megjon. /Eredeti Haynes cuccaik is vannak, en az XM konyvem onnan
rendeltem, de sogorom most vett Megan-t, o is ott talalt muszaki konyvet
hozza/

Udv joe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS