Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1290
Copyright (C) HIX
2001-11-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Radio a kocsiban? (mind)  7 sor     (cikkei)
2 valasz mgezanak es teebynek es hunternak es somanak- te (mind)  50 sor     (cikkei)
3 uj Alfa motor (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Vilagitsatok emberek (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Teli gumi (mind)  50 sor     (cikkei)
6 Biztosito (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Kampany (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Nem kapom... (mind)  10 sor     (cikkei)
9 fagyallo (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Aquaplanning (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Haasz Attilanak (mind)  32 sor     (cikkei)
12 Gumi+security (mind)  46 sor     (cikkei)
13 Nepautok (mind)  28 sor     (cikkei)
14 Re: frekvenciak (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: Re: Otodik elem + gumi kerdesek (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Re: nem kapom a HIX AUTO-t (mind)  11 sor     (cikkei)
17 va: Aquaplaning (mind)  26 sor     (cikkei)
18 va:Hosszutav (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Fekrasegito ellenorzese (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Aquaplaning (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Sahal stb... (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Mindenfele (mind)  28 sor     (cikkei)
23 Re: az otodik elem (mind)  21 sor     (cikkei)
24 Re: hangfreki -> hangjegy -- bocs! (mind)  6 sor     (cikkei)
25 tanacsot kerek vasarlashoz (mind)  24 sor     (cikkei)
26 teszt (mind)  3 sor     (cikkei)
27 Re: Re: Otodik elem + gumi kerdesek*** HIX AUTO *** #12 (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Titan Dypol ara? (mind)  11 sor     (cikkei)
29 teli gumi/holanc (mind)  60 sor     (cikkei)
30 Diesel izzitogyertya + akku (mind)  62 sor     (cikkei)
31 Gumicserelgetes + Aquaplanning (mind)  93 sor     (cikkei)
32 Re: =?UNKNOWN?Q?t=E9li?= gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
33 vaxolas (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Radio a kocsiban? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

epp az elobb vitatkoztam egy ismerosommel, hogy milyen radiot erdemes
gk-ba venni. En azt mondtam, hogy a blaupunkttal meg vagyok elegedve, es
hogy a blau mindig is hires volt arrol, hogy jo minoseget csinal. o a
sony-ra eskuszik. nektek milyen tapasztalataitok vannak?
homer
+ - valasz mgezanak es teebynek es hunternak es somanak- te (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Geza!

A megvilagitott utszakasz kb 31 m volt, a feknyom a busz oldalaig 31 m volt.
Mellesleg megjegyzesem az hogy en ilyenkor mindig joval lassabban megyek,
mert en is felek a vaddisznoktol stb.
Sebesseggel kapcsolatban megegy megj:
Azt el is felejtettem leirni, hogy az eset utan hazafele menet (rendorbacsi
megengedte hogy hazaig menjunk) -mivel a kocsi eleje kicsit megnyomodott es
emiatt kanyarodni nem igazan lehetett jol mert hozzaert a kerek (es pl a
jobb oldali lampa nem egett csak az index meg
a helyz.j. neha)- szoval kicsit lassabban tudtunk menni es hogy jelezzuk a
problemat, a hatso ablakba kitettuk a haromszoget. Ezt meglatva
autostarsaink megijedtek hogy nem ernek haza ha meg a keresztezodesig nehany
metert mogottunk kenytelenek kullogni, bent mar a videki varosban, ahol mi a
balra kanyarodo savba soroltunk, es tolunk balra zarovonal, jobbra
meg az egyenes sav - igy hat mogulunk(!) egyszerre mindket oldalrol 1-1 meno
jargany 200-zal, egymasra persze nem figyelve behuzott elenk hogy majdnem
osszepuszikalodtak
- hat ez hianyzott volna nekunk meg a szivinfarktushoz.

Kedves Teeby!

Ez egy regi jargany busz volt, oldalan semmi lampa az indexen kivul, es meg
a hatso is ugy van megcsinalva hogy ilyen szogbol valahogy takarva van. Az
elso meg plane. Egyebkent valami helyijaratos kulonbusz-fele volt.

Kedves Hunter!

Jol ertelmezed, a gyalogosnak van elsobbsege ott (csak mellesleg irtam hogy
meg zebra is van) de sokra megyek vele ha elutnek, ezert figyelek jon e
valaki, Es latom is hogy jon de nem jelez ezert hiszem hogy egyenesen megy.
Ez ugyanis a fovarosban van. Es majdnem minden nap igy megy. Kész öngyi.

Kedves Soma!

"Viszont akinek inge, az oltozkodjon gyorsan,
mielott ugy jar mint Zita levelenek buszos szereploje
Ilyenkor (is) gondolatban leadok egy voksot arra vonatkozoan, hogy
igenis, varoson belul is, ejjel-nappal egetni kelljen legalabb a
helyzetjelzot. Akkor nincs apellata, hogy "meg nincs annyira
sotet, hogy kelljen", meg ilyenek..."

Valamennyire en is egyetertek, foleg ilyen teli borus idokben, en szeretem
mindig egetni, nem sajnalom az izzokat. Amit nem ertek az az hogy aki nem
vilagit vajon milyen megfontolasbol (ha egyaltalan abbol) teszi. Talan
sporolni kell az aksival? Vagy az izzoval?


Udvozlet
Zita
+ - uj Alfa motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A leiras alapjan az uj Alfa motor valoban imponalo parameterekkel
> rendelkezik, DE. A Renault a Clio Sport szeriahoz mar egy ideje a 172
> LE-s 2L-es motort is forgalmazza. 
A Honda S2000 2 literes motorja pedig 240 LE az S2000-ben.
Szerintem nem ez a dolog lenyege, ez csak egy szam. A lenyeg
az, hogy vegre sikerult a Twin Spark technologiat otvozni a
direkt befecskendezessel ugy, hogy annak minden elonye 
meglegyen - erosebb motor kisebb fogyasztassal.
Egyebkent ez a hir csaknem 7-8 honapos, ugyhogy szerintem eleg
sok gond lehet a fejlesztessel, ha csak egy ev mulva lesz erett a
szeria gyartasra.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Vilagitsatok emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> latszolag semmi akadaly, jottek szembe is igy nem lehetett 
> reflektorozni, es a buszbol semmi nem latszott
A szembol jovo is belezugott? Mert ha nem, akkor valaki
valami egy picit tulbecsult.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Torvenyalkotoink igenis hajlamosak minden baromsagot kotelezove 
> tenni, mint pl. a holancot is... 
Ha valaki bizonyitani tudja, hogy holanc hasznalataval egy-egy domb
100%-ra biztonsagosan megmaszhato, ill. nelkule van par % esely, hogy nem,
akkor a torvenyhozonak van igaza. Igenis legyen kotelezo, legyen kinn a
kotelezo holanc tabla, ha a szituacio ugy koveteli meg.

> hogy csak a kijelolt helyeken, mert elkepzelem az amugyis lestrapalt
> pesti utakat egy -egy atholancozott teli forgalom utan.
Na neee, azert ez nem Finnorszag. Egyszeru magyar dombocskakrol van szo.

> Tenyleg nem tudod elkepzelni, hogy nagyon sok olyan autos van aki
> egesz telen nem lat havat, mert csak a varosi utakon es tobbnyire a
> foutakon kozlekedik es szamukra felesleges penzkiadas a teligumi?

Nem, sajnos meg nem lattam olyan embert. Attol meg letezhet. Ezen 
kivul kb. 1000x terheltem mar a listat azzal, hogy a teli gumi nem (csak)
a horol szol. A hidak, csatornak melletti utak hajlamosak finom jeges
bevonatot kapni, ill. foleg mostanaban eleg alattomos jegfoltok alakulnak
ki (mostanaban reggel 5:30-5:50 jarok munkaba). Ami a vedelmed es mas
vedelmet szolgalja, az nem lehet felesleges penzkidobas. Es legyen ez 
zarszo ehhez a vitahoz. Mar minden elhangzott, mindenki vonja le a 
tanulsagot es dontson sajat belatasa szerint. Ebben a temaban folytatom a
dumat az index.hu teli gumi forumaban, ahol hozzam hasonloan szocialisan
erzeketlen fajankok vannak es kivesezunk par gumitipust es szituaciot.

> Ez speciel miert feltetlenul irigyseg? Olyan szituacio valoban nem
> letezhet, hogy egy Alfa is elakad?
Biztosan van es lesz. Ami felhaborito, az ez a tipusu hozzaallas:
Nem kell teli gumi, mert lesz szituacio, ahol azzal is elakadok. 
Szamomra erthetetlen. Vege.
> Viszont en is naponta latom amint a "sportos vezetok" egyik lampatol a
> masikig uveghangra felporgetett motorokkal szaguldanak, ott meg
> satufek es zoldnel kezdik elorol.
Es az miert is fajo? Kornyezetvedelmi temaban meg ok lenne, de mi itt
most teli gumikrol beszelunk. Mint irtam, nalam 1 nyarat birna ki a teli, 
es nem ezert, mert sikito gumikkal allok meg (mint feltetelezted - csak 
rosszat, vagy semmit ugye?), hanem azert, mert egy nyaron 20-25-30
ezer km is belekerulhet az autoba, es ennyi utan a teli nalam megy a 
hirdetoujsagba.
> Gondolom en is csak a szavaidat forgatom ki es te egeszen masrol
> akartal beszelni es a tovabbiakban en is bekaphatom :))
Ebben az esetben nem kiforgattatok, hanem egesz egyszeruen mast
adtatok a szamba, mint irtam. Sajnos a hozzaszolas torlese nem sikerult,
igy orszag vilag tudja milyen bunko tudok lenni, ha felhuznak :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ujabb kivalo feligazsag... Esetleg akkor, ha a biztosito igazolja,
> hogy kvazi szandekosan kockaztatott az illeto nyari gumikkal... De
A biztosito ugy diszno, ahogy van. Ez teny. Mindenhol, mindenkor csak
a kliens penze erdekli. Hacsak 1%-ban is ra tudjak fogni, hogy a baleset
a teli-nyari gumi miatt tortent, a budos eletben nem latsz toluk egy fillert

sem. Ezt nagyon hidd el.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Kampany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Miert nem kampanyolsz azert, hogy veletlenul se menjen senki
> 130-nal tobbel? Vagy hogy mindenki kosse be az ovet? 

Ezennel beinditom a mindenki kosse be magat kampanyt.
Vegyetek rolam peldat, en meg tolataskor is bekapcsolom 
magam. Jo dolog. A 130 ellentetben van a termeszetemmel,
de legyen - varosban nem megyek tobbet 130 fole.

> Maganak barki okozhat bajt, csak nehogy a nyari gumija miatt 
> belecsusszon az Alfadba?
Minden ember termeszetes osztone, hogy felti-vedi a sajat ertekeit. 
Nekem jelenleg az autom a legnagyobb ertekem. Feltem, apolgatom, 
zavar minden karcolas, amit hozzad hasonloak ejtenek rajta. 
Mert szamukra csak egy targy. Szamomra nem.  Igy szulettem, ilyen 
mocskos, onzo embernek. Ha belemesz a faba, es amputaljak a 2 labad, 
ott lesz a "vigaszod", hogy megsporoltad 4 gumi arat. Ha belemjossz es 
kart okozol nekem, akkor mivel vigasztalsz majd? 
Na viszlat...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Nem kapom... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli,

> az utobbi idoben nem kapom rendszeresen az AUTO-t.
> Neha kimarad 2-3 szam is. Massal is elofordult ez
> mostanaban, vagy csak en vagyok "szivatva" ?
En sem kapom mar 1 hete, a netrol olvasom. Ugy latszik
kimoderaltak :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
> En eppen a Bardi fele fagyallo koncentratummal (-70C) keszultem feltolteni
> (persze megfeleloen higitva) a hutomet, de most elbizonytalanodtam.
> Jo ez alu hengerfejes autoba ?
Ra van irva. Ha nem vagy biztos benne, keresd ki a gyar altal ajanlott
fagyallot a szervizkonyvbol / a Hogyan szereljunk XY autot, ahol XY az
autod tipusa, vagy fordulj a markaszervizhez.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Aquaplanning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Aquaplaning: (mekkora sebessegnel kovetkezik be)
> Ez mi? Vizencsuszas? Ez azt jelenti, ha 100-al megyek esoben, 
> akkor hirtelen fekezesnel vizencsuszok?
Ennek nincs sok koze a fekezeshez. Azt jelenti, hogy ha sok viz
van az uton, 100 km/h felett mar (az adott szituaciotol fuggoen)
bekovetkezhet az az allapot, amikor a gumi nem birja kiszoritani
a vizet es megemelkedik - elveszti a kapcsolatot az uttestel.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Haasz Attilanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Attila,

> De megkerdeznem, ha Te azt allitod, hogy 10
> levezetett tel utan kijelented, hogy marpedig kotelezove tenned a
> teli gumit, es mondjuk en azt mondom, hogy 8 levezetett tel utan
> kijelentem, hogy soha komolyabb gondom nem volt telen jo allapotu
> nyari gumikkal, akkor dontetlen?
Ha jatek, legyen jatek. Marciusban vegighajtottam a varoson 150-160-al,
atmentem a mento mogott par piroson (irtam az esetet a HIX Autora).
Te azt allitod, hogy 160 varosban nagyon sok. Ezt is 1:1-re lehet szerinted
venni? Mert szerintem nem.
Es remelem megerem azt az idot, amikor kotelezo lesz a teli gumi. 
Egyebkent azt tudtad, hogy ha olyan az ido, az osztrakok nem is engednek
at a hataron nyari gumival? Csak azert, hogy ne erjen majd meglepetes...
Elofordulhat, hogy egesz telen nem mesz sielni, nem mesz dombra, nem
mesz hoesesben falura, nem mesz tukorjegre, nem mesz hidakon, nem
mesz ejjel/hajnalban. Erre mondjak az okosok, hogy addig jar a korso...

>>>Ha hiszed, ha nem, olyan szituaciok is vannak, amikor egy
>>>hiper-szuper teligumis Alfaval sem tudsz moccanni...
>>Kemeny dolog az irigyseg hahaha. Faj, mi?
>Neked ugy latszik igen. Talan hihetetlen, de nem mindenkinek
>isten az Alfa (mondom ezt akkor is, ha nekem az egyik kedvenc
>autotipusom). Kulonben meg nem az Alfan volt a hangsuly, hanem
>a hiper-szuper teli gumin.
En is arra gondoltam. Fentebb leirtam, mi a baj a hozzaszolassal. Ebbol
sut az irigyseg. Tipikus: "nekem nincs teli gumim, de hidd el, te is
elakadsz
memmmeee". 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Gumi+security (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> PS: Tenyleg ekkora vitaalap ez az egyszeru kerdes? Tenyleg
> ennyire nem kell teli gumi? Most oszinten...
>Micsoda gumi vita alakult! Tudjatok mit szurtem le ismet? Embereket nem
>lehet meggyozni.
Az ido szavara hallgatva szoktuk felrakni a teli kerekeket. En Barum
OR55-ot,
anyosom Goodyear Ultragrip 3-at, sogorom Goodyear Ultragrip 4-et.
Mindharmunk egyontetu velemenye, hogy a vizes es szaraz uton
egyarant botranyosan  viselkednek ezek a gumik. Kanyarokban
bizonytalan az auto, nem tapad, csuszkal, csikorog (UG4), hangos.
Nehez elhinni, hogy minusz fokokban ez a kulonbseg a visszajara fordul.
Hoban valoban jol kapaszkodnak, de emelkedon ugyis kell a holanc.
Tavaly kb. 500 metert mentem puha hoban, utana elolvadt. Az onos,
jeges uton minden gumi csuszik, ugyis csak 5-el merek menni.
Az automon eredetileg Goodyear Ultragrip 4-es gumik voltak
(eleg kopottak) az elso telen allo kerekkel is egyszeruen
visszacsusztam egy enyhen sikos emelkedon. Csak nekifutasbol
tudtam felmenni. Egy falusi Trabi meg rohogve kapaszkodott fel.
(Azon milyen gumi lehetett?)

Ezert gondoltam, hogy iden fel sem rakom a teli garniturat.
(Azert felrakom.)
De nyaron is telit hasznalni, eletveszelyes.

**********************************************
**********************************************

>Jart valaki a mult heten rajtam kivul is a Security kiallitason?
Bemutattak
>nehany erdekes dolgot, de igazabol autos temaban nem lattam  eredeti uj
>megoldasokat. Akos ott voltal?

Mi is kiallitottunk (Trioda), de en is csak latogatoban
voltam kint. A mi standunkon ihattal finom csapolt sort.

Autos temaban valoban nagyon keves latnivalo akadt,
de ez mar szinte hagyomany. Mi a GSM-es, beszelo autoriasztonkat
vittuk ki. Amire meg buszke vagyok, az a profi emeles-
erzekelonk. Kicsi, konnyu beszerelni es semmilyen beallitast
nem igenyel. Eros szellokesek sem zavarjak, de a kocsi
legkisebb megemeleset, meg a kereklopasi kiserletet is biztosan
jelzi, csak hogy kapcsolodjunk a gumi (es felni) temahoz.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Nepautok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekes tablazatot kozol a Nepszabadsag autos melleklete:
A legnagyobb darabszamban gyartott tipusok toplistaja:

NEPAUTOK

Tipus,             gyartasi ido,        darab
1.Toyota Corolla      1966-            29 000 000
2.VW bogár            1939-            22 000 000
3.VW Golf             1974-            20 500 000
4.Ford Escort         1968-2000        19 200 000
5.Honda Civic         1972-            15 100 000
6.Ford T-modell       1908-1927        15 007 033
7.Lada 21-es sorozat  1970-            12 000 000
8.Opel Corsa          1982-            10 140 000
Utána: Fiesta, Kadett, R4, Polo, Astra, Mini, P205, Clio,
Punto 4,6 millio (Csaba!), Kacsa, Fiat500, Kispolszki es
vegul Trabant 1957-1991 3 086 862 darab.

**********************
Ugyanitt lathato egy nemet formatervezo alkotasa.
Attervezte a Trabi orrat, olyan twingosra. A panoramas
szelvedo jobb kilatast es a legellenallas csokkenese
kovetkezteben 4,5 literes atlagfogyasztast eredmenyezett.
Az ev vegetol meg is  vasarolhato kb. 2000DM aron az
atalakitashoz szukseges keszlet.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: frekvenciak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>digitalizalas es spektrum analizis mar megvan, csak azt nem tudom, hogy
>pontosan hogyan vannak hozzarendelve a skalahangok a frekvenciakhoz.
>Mintha 440Hz-nel lenne valami A hang, 880Hz-nel meg az egy oktavval
>feljebbi...(?) De foggalmam sincs a felhangok helyzeterol, meg a hangok
>kozotti frekvenciakulonbsegrol.

Ez kisse offtopic, nem is ertem, hogy kerul ide, de azert valaszolok,
tobbiektol bocs.
Szoval a 440Hz az a 4. oktav A hangja, es valoban, a frekvencia duplazasa
egy oktavot emel (tehat 880Hz = 5. oktav A, 220Hz = 3. oktav A). A tobbi
hang
helyet pedig ebbol kiindulva ugy tudod megkapni, hogy a kovetkezo mindig a
tizenkettedik gyok ketto (2^(1/12)) szoros frekvencian van. Probald ki!
;-]

udv,

medve (ex zenechip-programozo)
+ - Re: Re: Otodik elem + gumi kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Soma irta:
>A gumisnal viszont szakember vegzi el a feladatot geppel,
>megfelelo anyagok hasznalataval (pl. gumi es felni pereme koze
>valami tomitoanyagot kennek), szelepet is cserel, centiroz is,
>mindezt teljesen korrekt aron (valami 1200 Ft/kerek remlik).

Most kapott teligumit a kocsim (Toyo), es nincsen kulon acelfelnim a teli es
a nyari gumikhoz. 
A Zengo-nel 800 forint volt a leszereles, felszereles es centirozas
guminkent.
Ezen nem erdemes sporolni.

Tibor
+ - Re: nem kapom a HIX AUTO-t (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Zoli irta:
>az utobbi idoben nem kapom rendszeresen az AUTO-t.
>Neha kimarad 2-3 szam is. Massal is elofordult ez
>mostanaban, vagy csak en vagyok "szivatva" ?

Az utobbi 2-3 hetben nekem is problemas a dolog. 
Pl. a 1288-as es a 1289-es sem erkezett meg.

Tibor
+ - va: Aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

awender kerdi...
> Ez mi? Vizencsuszas? Ez azt jelenti, ha 100-al megyek esoben,
> akkor hirtelen fekezesnel vizencsuszok?

Nem feltetlenul akkor. Legtobbszor egyszeru, egyenes haladasnal 
jon letre - meglepetesszeruen.
Bizonyos sebesseg felett a gumi nem tudja kipreselni maga
alol a vizet, hanem felszalad ra. Megszunik a kapcsolat az
uttestel. 
A pelda kedveert tetelezzuk fel, hogy 80-al haladunk egyenletesen. 
A gumink (koszonhetoen a bordazatanak) sikeresen preseli ki a
vizet es vegig az aszfalton marad. Meg rohog is, hogy mi ez neki.
Elerunk egy olyan szakaszra, ahol nem 3, hanem 6 mm a vizreteg
vastagsaga. Kipresel 4-et, a maradek 2-re meg nincs ideje.
Felmaszik ra es megszunik a kapcsolat az uttestel.
Szepen megerezni azt a pillanatot, amikor letrejon a vizen uszas.
Megszunik a kormanykereken az uttest visszajelzese.
A kezunkon es a seggunk alatt kell megerezni ezt a pillanatot, meg
mielott nagyobb baj tortenik.
Lassu gazelvetelle le lehet rakni megint a kocsit az aszfaltra.
Nem jatek, de aki probalgatni akarja, az forgalommentes helyen,
vagy tanpalyan tegye.
Nem a 10 centis pocsolyaban tortenik ez. Abban borulni lehet,
hanem nagy esoben az uttesten levo par mm-es vizfeluleten.
--
Meszaros Geza
+ - va:Hosszutav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Bekescsaba-Kecskemet-Dunafoldvar-Tamasi-Dombovar-Kaposvar
> 312km, 3h03perc...
> Melun (Fr.o.)- Veresegyhaz (M.o. :o)) 1632 km /14h14p.

Bp - Fehervar (hamburger, nagy Cola, Tesco, horgaszbolt) - Kenese
115 km - 2h 46s
--
Meszaros Geza
+ - Fekrasegito ellenorzese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> 5. leveszed a gyujtast, hogy a motor lealljon
> 6. vigyazol a kormanyzarra, nehogy beakadjon
> 7. allo motorral ujra fekezel

Szerintem:
Inkabb vegye le a vakuumcsovet es ugy induljon neki. Biztonsagosabb is, nem
is olyan komplikalt, mert igy biztosan nincs rasegites, vagy maradek-vakuum.

Amugy egyszeru a dolog, allo autonal is ellenorizheto. Ugyanis ha jaro
motornal lenyegesen konyebb a feket benyomni, mint allo motornal, akkor jo.

Udv.: Teeby
+ - Aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Kedves Awender!

>> Aquaplaning: (mekkora sebessegnel kovetkezik be)

>Ez mi? Vizencsuszas? Ez azt jelenti, ha 100-al megyek esoben,
>akkor hirtelen fekezesnel vizencsuszok?

Nem feltetlenul fekezesnel, hanem mondjuk nagy sebessegnel (ez ugye relativ)
megtortenik, hogy a gumiabroncsok futofelulete es az utpalya kozott nagyobb
mennyisegu csapadekviz jelenik meg. Es ilyenkor nincs meg a megfelelo
tapadas, sem a megfelelo kapcsolat ut es a jarmu gumiabroncsa kozt.
Ilyenkor gyakori az auto kormanyozhatatlansaga is, ami foleg fekezessel
novelheto (a kormanyozhatatlansag).
Vannak ennek kikuszobolesere kulonbozo ilyen celra gyartott gumiabroncsok.

Udv.: Teeby
+ - Sahal stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci!

Feheret es valami finomat (csokit). Ja es nagyon sokat.

>Teeby: udv. ujra korunkben! Jol erezted magad ;-)

Jol a lopikulat... nelkuletek?!
Igen visszavehetsz a SAHAL-ba. De azt hiszem kuldtem is levelet.
Mindegy mert ha nem ert volna oda, akkor majd kuldok megegyszer.

Manapsag dolgozom egy szervizben, mindenfele autoval foglalkozunk, es
javitunk szerzodeses alapon biztonsagi cegek, es a rendorseg autoit. Majd
lehet hogy tudok erdekessegeket szolgaltatni. Elvalik.
Addig is figyuzom a listat es olvasok hozzaszolok.

Udv.: Teeby
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo reggelt...

A tegnapi szamban 8x lattam leirva a "centiroz" szot - es egyszer sem a
helyes "centriroz"-t. Igaz, a gumisok 95%-anal is rosszul van a
tablan...

Mas:

> > Aquaplaning: (mekkora sebessegnel kovetkezik be)
> 
> Ez mi? Vizencsuszas? Ez azt jelenti, ha 100-al megyek esoben,
> akkor hirtelen fekezesnel vizencsuszok?

Nem. A pontosabb forditasa vizensiklas; es nem fekezesnel fordul elo,
hanem barmikor, amikor az uton tobb viz van, mint amit a gumi ki tud
szoritani maga alol. Fugg a sebessegtol, a gumi mintajatol es
profilmelysegetol, az ut vizelvezeto kepessegetol, na meg az eso
intenzitasatol. Meglepo erzes, amikor a hajtott kerek felporog, a
kormany meg lehelletkonnyu lesz (es mindegy, merre tekered :) A teendo a
gaz finom elvetele es a nyugalom megorzese...

Megint mas:

Ha erdekel valakit, megujult az off-road lapom: http://rangers.hu

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Re: az otodik elem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Kicsit aggodok most mar a tel miatt, hogy ennyit olvasok itt rola. 
>Erre mondjak, hogy jobb felni, mint megijedni. 

Erre mondjak azt, hogy jobb felni mint bal kerék! :)

Egyebkent atteres: en is olyan voltam, hogy minek teli gumi, jo a nyari telen i
s. Debrecen, sik terulet, minden OK is volt, amig az akkori BMWmmel epp a teli 
szezont kezdtuk. Bementem egy utcaba es kb 10 l benzinbol tudtam kijonni! Pedig
 alig 2-300 m hosszu volt az utca, es a ho sem volt tobb 10 centinel (vagy meg 
annyi se). Na a Bombi kapott egy garnitura szoges gumit, ezzel a menettulajdons
agai a sinautoehoz lettek hasonlatosak. 
Nehany evre ra felkoltoztunk Pestre, elkezdtunk a Buda kornyeki falvakban hazat
 keresni. Jott a tel, a ho, a Suzukin meg csak nyari gumigarnitura volt. 2x aka
dtam el. (csak jo idoben hasznaltam az autot, holanccal) 
Kikoltoztunk "falura", domboldalrol indulok, 2 km utan autopalya. Elso dolgom v
olt november elejen teli gumit venni, es nem bantam meg, EG ES FOLD A KULONBSEG
! Mar a huvos reggeleken (5-6 fok) erzodik a kulonbseg, rovidebb a fekut, sokka
l jobban tapad a gumi, kanyarban is stabilabb. A ketelkedoknek es ellenzoknek u
zenem: KIPROBALNI! Garantaltan nem fog utana ketelkedni/ellenezni tovabb.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fwall.essnet.se)
+ - Re: hangfreki -> hangjegy -- bocs! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sorry, ez a levelem eltevedt.
Udv,
		Hunter

ui. Ahogy azt az autosig kozolte is, "Tevedni emberi dolog". 
Nem gondoltam, hogy ilyen hamar bekovetkezik ;]
+ - tanacsot kerek vasarlashoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

t. autos tarsadalom !

vadiuj vagyok a listan, de a kerdesem nem tur halasztast. mivel hozzaertesem
es tapasztalatom atlagosnak mondhato, segitsegeteket kerem.

hamarost autot szeretnek vasarolni. csaladi auto kell, az anyagiak persze
korlatozottak, ezert hasznaltautot keresek.
eddigi vizsgalodasaim alapjan a kovetkezo tipusok maradtak versenyben:
opel vectra
renault laguna
skoda octavia
ford mondeo
(esetleg astra caravan)

a vasarlasi kriteriumaim: meg legalabb 6-7 evig birnia kell, ferjen bele 3
gyerekules, abs, legzsak, klima
motorizaltsag teren 1,8-asra gondoltam (alt: 1,6 v. 2,0)
a celra fordithato osszeg: 1,5 - 2m ft.

minden velemenyt, tapasztalatot, jotanacsot szivesen veszek.

elore is koszonom

robi
+ - teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utobbi napokban nem kapom a HIXautot. Mi lehet a baj?

Attila
+ - Re: Re: Otodik elem + gumi kerdesek*** HIX AUTO *** #12 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Somogyi Istvan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: Otodik elem + gumi kerdesek  ( 102 sor )
> Idopont: Tue Nov 13 22:23:33 CET 2001 AUTO #1289
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> beledcsuszik. Elofordulhat olyan szituacio, hogy megallsz az
> elotted levo mogott mondjuk 3 meterrel, belenezel a tukorbe,
> latod hogy a mogotted jovo veszesen kozeledik, ketsegbeesett
> arccal nyomja a feket, erre elorebbgurulsz 1-2 metert, ami epp
> eleg ahhoz, hogy o is meg tudjon allni. Orokke halas lesz erte!

Szerintem 10-bol 9 eszre sem venne :-(((( Szoktam figyelni, mi a reakcio
arra, ha valahol teszek a forgalomban egy nem latvanyos szivesseget, de a
legtobb mintha nem is ott ulne az autojaban...

Udv,Akos
+ - Titan Dypol ara? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Titan Dypol-t szeretnek beszereltetni, raadasul mar harman egyszerre a 
barati korben. A legjobb ar eddig ugy nez ki 38.500 Ft cakli pakli. 
Szereltetett valaki mostanaban? Jok a tapasztalatok? Mindenhol jol szerelik? 
Nem tudtok olcsobb lehetoseget? Raadasul 3 kocsi, ugyhogy emiatt is olcsobb 
arat kellene szereznunk. + Nem vagyok ceges.
Kosszepen,
Peter
AR 1.4TS

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - teli gumi/holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gonci Csaba irta:

: > Ha a teli gumi is eloiras lenne, akkor nem. De nem az.
: Pfuj de utalatos hozzaallas. Holancot miert viszel magaddal a
: hegyekbe? Az sem kotelezo...

Tudom, hogy ez nem a Te velemenyed, hanem egy ironikus valasz, tehat az
alabbiakat ne vedd szivedre. :-) Nem tudom, hogy a szlovakoknal es a
magyaroknal mi az abra, de a nemeteknel es az osztrakoknal (foleg az
utobbiaknal) vasszigor van. A nemeteknel ha karambolozol, es a biztosito
szakertoje megallapitja, hogy teli gumival a kar joval kisebb lett volna,
akkor a cascod csak 80%-ot te'ri't. A hegyekben pedig ki szoktak tenni a
"holanc hasznalata kotelezo" tablat (ke'k ko:r alaku tabla, rajta egy
holancos abroncs). Ez regebben szemelygepkocsinal nyari gumi+holancot vagy
teli gumit (holanc nem feltetlenul kotelezo) jelentett, busznal, kamionnal
mindenkepp holancot. Mostanra mintha szgk-ra is kotelezo lenne teli
guminal is a holanc. Tovabba, amig a nemeteknek eleg 1,6 mm profilmelyseg,
az osztrakok a teli gumira 4 mm-t irnak elo. Ugyhogy a heten esedekes a
4,2 mm-es profilmelysegu teli gumijaim lecserelese ujakra (4 tel alatt
40000 km-t futott Kumho, ha valakit erdekel -- a lecsereles nem a 4,2 mm
miatt lesz elsosorban, hanem mert a tapadasa teljesen leromlott, igaz 15
fokban is autoztam vele vagy 3000 km-t). A holanc pedig egy hete a
csomagtartoban leledezik, pedig az itteni tengerszint feletti magassag
mintegy 50 es 70 meter kozott ingadozik. En mar csak ilyen hulye vagyok.
:-)

A brandenburgi sikvideki germanok kulonben is nagyon erdekesen vezetnek
havas uton. Ha 2 kereknyom ki van jarva es itt szaraz az aszfalt, kb. 40
km/h-val mennek. Ha a 2 kereknyomban jol lathatoan jeg/der van, akkor
80 km/h. Az elso kanyarban meg csodalkoznak. 1...3 meter csuszas utan
pedig mar csodalkozni sem tudnak, mert az utakat itt tobbnyire fasor
szegelyezi, es egy 50 cm atmeroju tolgyfa + 80 km/h nem eppen a tuleles
garanciaja... 

Kedvenc elmenyem valamikor 1999/2000 (?) telen volt Bp-en, amikor egy
delelott folyaman esett 30 cm ho. A Szilagyi Erzsebet fasoron vonultam,
amikor 3 cm honal egy tukorradialos 120-as Skoda a piros lampanal 1
meteres kilengesekkel indult. Ekkor mondtam magamnak, hogy nem az
Istenhegyi uton megyek fol, hanem a kertek alatt. Jo otlet volt. A Diana
uti Ford szerviznel egy teli gumis Trabi adta fol a kuzdelmet kiporgo
kerekekkel. Az Eotvos uton elottem egy Ford Scorpio adta meg magat (nyari
gumival) a Muvesz ut magassagaban. En bekesen mentem mogotte, mire a 21-es
busz lendulettel megelozott mindkettonket. :-) Delutan 2-re mar volt kb.
30 cm ho, a KFKI-bol jovet az elso emelkedon azt hittem, fonnakad a
padlolemez a havon es game over, a teli gumi dacara rendes amplitudoval
kozlekedtem en is. Ugyhogy a kovetkezo vizszintesen foltettem a holancot
(3 napig le sem vettem). 16 orakor a tudosok a KFKI-bol hazafele menet
nemzeti elakadasi versenyt rendeztek. Az okosabbak a foportanal szereltek
fol a holancot, a kevesbe szerencsesek az elso emelkedon az 5. meternel
elakadtak (nyari gumival 30 centi hoban "Megprobaljuk!"). Az uttorovasuti
emelkedonel pedig szlalomozhattam a random eloszlasu autok kozott. Kozben
az Istenhegyi uton is keresztbeallt nehany teherauto/busz/mittudomenmi
(nem jartam arra), ugyhogy hokotrot 2-3 napig nem is lattunk a Svabhegyen.
A 2.-3. napon elvezet volt havas uton holanccal autokazni a hegyen, es
persze a Normafa lejtoin is maganyosan sielhettem. :-))

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Diesel izzitogyertya + akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Diesel hirtelen megjovo fustolese:
....
>Izzitogyertya semmikepp nem lehet, annak csak a beszivott 
levego
>elomelegiteseben van szerepe oninditozas kozben. Jaro 
motornal nem fut ra,
>mivel ha mar jar a motor, az a jo, ha minel tobb HIDEG 
levego jut a
>hengerbe.

Vitaba szalok Veled, ugyanis amit irsz kozvetlen 
befecskendezesu motoroknal talan kozelebb all(hat)na a 
valosaghoz, de a szemelygepkocsik tobbsege (a nem common-
rail motorok szinte min1ike) osztott egesteru (PSA+Subaru 
orvenykamras; tobbi - mint az emlitett Renault is - 
jellemzoen elokamras). Ott pedig igen is a keverokamra 
levegojen at elsosorban a hideg keverokamrat melegiti az 
izzitogyertya a jobb porlasztas+keveredes+eges erdekeben.

Amennyiben egyetlen izzitogyertya is hibas, az (viz)
fagypont alatti levegonel FEL percig ektelen fustolest tud 
csinalni. Plane, ha tobb is. Oka - mint magad is belatod - 
az elszeparalt keveroteret a kompresszioho csak kozvetetten 
melegiti fel, s amig az uzemi homerseklet kozelebe nem er a 
keveroter, addig a porlasztas minosege, a keveredes, s 
kulonosen az ongyulladas hatekonysaga lényegesen gyengebb. 
Fel perc legalabb kell neki amig felmelegiti az egester 
kompresszio- es a gyengebb hatekonysagu eges hoje,valamint 
a szomszedos hengerekbol ataramlo ho.
Mi tobb beletellik 1-2 percbe, mig a koromszemcseket 
kitisztitja a pufobol a tisztabb egestermek, s addig is 
kormol.

Ki kell, hogy abranditsalak, mert az izzitoelektronika ugy 
van kialakitva, hogy jellemzoen jaro motornal is fut:-(, 
meg csak ha PSA-nal 10-15mp-et is, de japanoknal - igaz 
kisebb teljesitmenyt betaplalva - 60 mp-et is. Kulccsal 
bekapcs, izzito visszajelzoego kigyullad, 5-20sec utan 
elalaszik, inditassz 2-3 sec, majd a rele csak ujabb 10-15 
mp mulva kattan le (kimertem, addig, mig lekattan, az aram 
folyik).

A hideg levego JOsaga akkor igaz lehetne, ha mar elerte a 
motor az uzemi hofokot, s a termikus hatasfok sem 
szamitana. Ennek ellenere nezz meg egy PSA motort, hogyan 
van kialakitva a levegoszurohaza: az also aluontveny mint 
bolcso simul ra a kipufogo kiomlotorokra. Talan nem 
veletlenul kincs az a ho meg a nyari kanikulaban is.

SAHAL segitseges ajanlatom a Pe'nzes Nelly Nissanjara is 
all.

Laci akksija:
Olomakksik halala a kisutve tarolas, mivel ilyenkor az 
olomszulfat hajlamos kristalyosodasra. Havonta 1x ducira 
kell tolteni (cellafesz 2,5-2,7 kozott legyen C/10 arammal).
Halas tud lenni havi 1x-i teljes kisutesert is C/10 arammal 
(H4 60W reflektorizzojaval szoktam kisutni 
44Ah/10=4,5A~5A), 10,71 kapocsfeszig.

KP
+ - Gumicserelgetes + Aquaplanning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Egy kis okoskodas (Inkabb sajat velemeny):

"Megjegyzem - a gumi es a felni egyarant ruhelli, ha fel-le 
rakosgatjak."

"A teli-nyari csereberet viszont nem erdemes ily modon
vegrehajtani. A guminak nem tesz jot ha sokszor cserelgetik 
afelnin,"

*Szerintem jobb ha egy garnitura felnin cserelgeti az ember 
a teli-nyari gumit. Egy guminak evi egy szereles csak jot 
tesz. Lecserelodik a levego (ez mondjuk mellekes), es a 
hibakat is megtalaljak. Mostansag a belso nelkuli kerekek 
hasznalatosak, amikre jellemzo, hogy defekt eseten nem 
mindig ereszt le. Adott esetben eszre sem veszed, hogy szog 
van a gumiban. Nagybatyam gumi volt, es volt olyan, hogy 3-
4 szoget huzott ki a gumibol teli-nyari cserenel. Kepzeld 
el, ha elrakjak az a kereket, es kovetkezo szezonnal 
felrakjak! :-O Szerelesnel atnezik a gumit, ami csak jot 
tesz. Persze alufelni melle nem art egy lemezfelni telre es 
akkor folosleges a cserelgetes. De itt is erdemes 
leereszteni a kereket, megnezegetni, stb.

Ide kapcsolodoan egy kerdes:
A kovacsolt alufelnit konyebb javitani, mint az ontottet, 
ugye? Ezt jobban lehet teli kereknek hasznalni, nem? Vagy 
meg mindig sokkal nehezebb javitani, mint egy lemezfelnit?

>Ja a jeloles. Igen, minden kereket (gumit) jelolj meg,
>hogy tavasszal ugyanoda keruljon vissza, ahonnan levetted.

*Lehet tesztelni a gumist! Ha nem jut aszebe jelolni, akkor 
amateur! 

"A gumicseret meg lehet valositani hazilag is, de marha 
nehez
melo, konnyu elrontani, a centirozasrol nem is beszelve. 
Ezen
muveletet minden esetben meg kell csinalni, amikor a gumi
felkerul a felnire. Szoval ha valami oknal fogva ugyanazt a
gumit teszed vissza, akkor is. A megjelolesre ne hagyatkozz.
A gumisnal viszont szakember vegzi el a feladatot geppel,
megfelelo anyagok hasznalataval (pl. gumi es felni pereme 
koze
valami tomitoanyagot kennek), szelepet is cserel, centiroz 
is,"

*A trutyi szappanos viz (van persze erre a celra 
kialakitott kenoanyag is) ami azert kell, hogy a szerelogep 
"ekje" jobban csusszon a gumin (es vice-versa) 
felszerelesnel. Szinte lehetetlen gumit cserelni, ha nincs 
hozza geped, foleg a peres gumiknal. El tudod kepzelni, 
hogy pajszerral feszegeted a felnirol a gumit?

"A megjegyzest hogy erted? A felnit ugyanoda kell-e 
visszatenni, ahonnan levetted? Nem jellemzo. Vannak 
forgasiranyos gumik, ezeknel nem mindegy, hogy hogyan 
allnak. Nyillal van jelolve hogy merre kell forognia 
eloremenetben. Ez azert van, mert a mintazatuk nem 
szimmetrikus kialakitasu, egyik iranyba jobban kapaszkodik, 
mint a masikba. Lasd traktorgumik."

*Egy uj gumit fel lehet tenni forgasirannyal ellentetesen 
is, csak eppen akkor nem olyan jo a tapadasa, vagy mas 
parametere. Viszont ha egy gumival mar mentel egy iranyba 
nem szabad megforditani a forgasiranyt! A mai gumi, szinte 
mind RADIAL szalazasuak. Ha megforditod a forgasiranyt az 
szallszakadashoz vezethet. Erdemes a forgasiranyt 
bejelolni, es az oldalt, majd legkozelebbi felszerelesnel 
az oldalakat, es forgasiranyt netartva a jobb allapotuakat 
elore.

"> Aquaplaning: (mekkora sebessegnel kovetkezik be)

Ez mi? Vizencsuszas? Ez azt jelenti, ha 100-al megyek 
esoben,
akkor hirtelen fekezesnel vizencsuszok?"

* A gumik vizes uton a mintazatukban vezetik el a vizet. Az 
elvezetheto viz mennyisege a mintazat formajatol, es 
melysegetol fugg. Egy bizonyos sebesseg folott (ez minden 
guminal mas, kopas, minoseg, es minta fuggoen) a gumi nem 
kepes elvezetni a vizet, ami kozte es az ut kozott van, es -
elveszitve a kapcsolatot az uttal (ahol megfelelo tapagasa 
lehetne)- iranyithatatlanna valik, mintha tukorjegen menne. 
Ez az aquaplanning.

Nnna! Ez hosszu lett. Bocs.

Adios,
Chucky
+ - Re: =?UNKNOWN?Q?t=E9li?= gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 13 Nov 2001 01:56:34 +0000 (UTC),  wrote:

>Té
>li gumit kell vennem, két tulajdonsággal: olcsó (max 10), és nagyon(!!!) tapad
j
>on a havon. hol van ilyen?

Talán a ha méreted is megmondanád, könnyebben javaslonánk...

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - vaxolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Talan Fogash emlitette, hogy nem erdemes az autot telere sem letakarni semmilye
n
ponyvaval, vagy hasonloval, inkabb idonkent le kell mosni gozborotvaval es vias
zolni.
Irnatok errol bovebbet ?
Kezzel erdemes csinalni, vagy az is jo, ha egy gepi mosoban csinaljak ezt meg (
egy ezresert) ?
Egyebkent pedig mi a menete es milyen anyagok kellenek hozza ?

Koszi,

	Zoli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS