Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 903
Copyright (C) HIX
2000-10-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mix (mind)  33 sor     (cikkei)
2 rofikem (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Matador (mind)  17 sor     (cikkei)
4 puha vagy jeno (mind)  16 sor     (cikkei)
5 va: Gyorsan elni...es a tobbi! (mind)  36 sor     (cikkei)
6 vd (mind)  10 sor     (cikkei)
7 RE: Vaddiszno (mind)  5 sor     (cikkei)
8 astra 5. (mind)  32 sor     (cikkei)
9 re: izs (mind)  14 sor     (cikkei)
10 RE: Gyorsan elni... (mind)  44 sor     (cikkei)
11 Motor, csolatas (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Re: Vadbaromsagok (mind)  101 sor     (cikkei)
13 Zafira-markatars es autovillanyszerelo (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Opel tipushiba (mind)  5 sor     (cikkei)
15 FW:Akadaly (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Kuplung (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Reflektor a varosban ???? (mind)  13 sor     (cikkei)
18 re astra valto (mind)  23 sor     (cikkei)
19 re: budos (mind)  14 sor     (cikkei)
20 motorosok (mind)  32 sor     (cikkei)
21 Re: torestesztek (mind)  42 sor     (cikkei)
22 Re: Klima budos (mind)  47 sor     (cikkei)
23 VD gyereke, munkaja, stb. (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Shellfogy az olaj (mind)  62 sor     (cikkei)
25 Kedves Gaspar! (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Akadaly, lista.. (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Motor , VD (mind)  50 sor     (cikkei)
28 btoth@raifh...hu (mind)  7 sor     (cikkei)
29 csolatas (mind)  33 sor     (cikkei)
30 VDO (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - mix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok !

A szokasokhoz hiven ismet rovid leszek.

 :
Ráéreztél, a kötelező bizti egy fájó pontom. Most nem tudom pontosan, de
valami 19e HUF körül tekereg.

-Akos:
>En ugy csinalnam, hogy egy-egy teruleten egyszercsak levennem a
>korlatozasokat a nemet szintre, es korbereklamoznam a teruletet,
>hogy figyeljunk, ezmegez van... Persze elszallna egypar paraszt,
Ez egy okos gondolat. Szerintem kozep-tavon mar bejonne a dolog. Ez hasonlo
a vasuti atjarokhoz, ahol az emberek kis hanyada tojik a jelzesre, mivel a
vonat ugyis csak 2 perc mulva jon. Ha 20 masodpercen belul elrobogna, biztos
mindenki satut nyomna mar a piros jelzes elso villanasakor is. A tablazas
megvalositasa viszont szerintem eppeszu, es kivitelezheto lenne.

-Az Astrak az 5.-et a kornyezetemben nem dobaljak ki.

- BMW tema:
Mint a listan valo debutalasombol kiderult nem vagyok egy BMW fun. Ennek
ellenere a kezdetben elhangzo sok pro es kontra egy hangyanyit kezdett
meggyozogetni. Es im. Eljott az ido, hogy feltegyem a nagy kerdest a t.
publikumnak: Mit tudtok az 524TD, es 525TDS kombi tipusairol. Itt leginkabb
a megbizhatosag, futhato kilometerek, es a szerelesi koltsegek erdekelnek.
Mit varhatok strapabiras teren a 123/300D-vel szemben.
Mellesleg, ha valaki gondolkodik 123/300D tavlati vetelen, lehet hogy elado
sorba kerul a picur, bar a muszaki allapota miatt meg erosen ketseges, hogy
eladom-e.

Koszonettel:
Marci
+ - rofikem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arrol, hogy en mennyit, hogyan es mit dolgozok, arrol orakig el 
lehetne beszelgetni, de abban az egyben nEKED adok igazat, 
hogy te dolgoztal meg a jarmuveidert, ezt tenyleg nem tudtam, de 
azt kajakra nem tom, hogy mennyit keresel, ha ilyen jarmuvekre 
futja, de biztos nem 5 szamjegyu, ami az enyem csak 5-jegyu, de 
ha mondjuk nem a szuleimnel laknek, akkor abbol meg lejonne pl 
az alberlet mondjuk min.: 15000.-  + kaja  min 20000.- amennyit en 
megeszek ez eddig 35000.- es akkor meg nem voltam sehol, csak 
alkber, meg ettem. Mondjuk tegyuk fel, hogy 75000.-et keresek, 
ami fersze csak alom, akkor abbol ez a 35000.- lejon, hopp maris 
csak 40 rugo van, amit, ha mind felre tudsz rakni egy evben akkor 
egyreszt baromira semmire sem futja masreszt ha pl egy 3M-es 
kocsira, vagy masra gyujtesz, akkor 75 honapig tehetsz ra felre, 
ami olyan 6 ev es 3 honap, es meg semmi ruha, semmi mas csak 
eppen hogy megeltel, meg sporolsz. Ugyhogy el lehet gondolkodni 
miert nem futja olyan tobb milleres csodamasinakra, ha csak nem 
orokolnek, vagy nyernek egy nagyobb osszeget. Hat a 
keresetekrol ennyit, meg az Akadalyokrol, meg, hogy ki dolgozik, 
ki nem.
+ - Matador (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nekem volt matador gumim, de tobbet nem lesz az biztos.
> Aki megveszi, annak sok sikert !

En telen vettem a kocsim Matador MP11 gumikkal. 15 km utan
bementem az elso uzletbe es vettem Continental teli gumit.
Nyarra szereztem szinte uj Matador MP12 gumikat, 50 km utan
a sogoromnak ajandekoztam oket. Aztan a sors ugy hozta, 
hogy a kovetkezo telen Matador MP 55-ot raktam a kocsira es
szerintem van olyan jo, mint a WinterContact. 
(talan nem veletlen, hogy mar kozos fejlesztes)

Ezen kivul ha Matadort veszel, tamogatod a szlovak gazdasagot, 
tehat jobban fogok elni :)))

Csaba
+ - puha vagy jeno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
>Ha meg annyira bamba, akkor vessen magara, mert habar gyalogos, 
>tole is elvarhato bizonyos figyelem

Annyibol egyetertek veled, hogy a kozlekedesben a "puhabb"-nak mindig jobban
kell figyelnie, sot, ez el is varhato tole, hiszen ove a nagyobb kockazat.
De ha ezt te is tudod, akkor gondolom a motorrol kiemelten figyeled az
autokat, mert veluk szemben meg te vagy a "puhabb".
Amennyire teged idegesitenek az onmagukra nem vigyazo gyalogosok, engem
legalabb annyira bosszantanak a cikazo motorosok.
Neked viszont csak_akkor_van jogod hoborogni a gyalogosokkal szemben, ha az
autos kozlekedoket megerositett figyelemmel koveted - legalabb annyira
megerositettel, mint amilyet te varsz el a gyalogosoktol.

Udv:
pJ
+ - va: Gyorsan elni...es a tobbi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Reszben mindenkivel egyetertek, szerintem tenyleg 
> felelotlen dolog kozuti forgalomban gyorsan hajtani. 
> Viszont k....ra jo erzes!!!

Ok ! A fo gond inkabb az, hogy nehol hianyzik a kello 
A L A Z A T . Csupa nagybetuvel.
Kolyokkorom ota vitorlazom es megtanultam kello alazattal 
tisztelni a szelet es a vizet.
A kocsiban ulve, pedig azt a kozlekedesnek nevezett masszat, 
ami emberbol, autobol, a tulelest segiteni probalo szabalyokbol 
es mindig valtozo szituaciokbol all.
Zomeben ezzel mindannyian igy vagytok.
Akiben ennek szikraja sem fedezheto fel az csak duvad marad.

Motorosokrol...

Elmondom, hogy mi meg k....ra jo erzes.
A mogottem kozelede motorosnak megnezni hogy
szabad-e az ut az elozeshez es ket index villanassal
jelezni. Latom, johet, szabad a palya reszere.
Egy kereknyommal jobbra rakni a kocsit. 
Pusztan udvarias gesztusbol. 
K....re jo erzes latni, hogy lodul a motor, vette az adast.

Elottem 5-10 meterrel csak egy kezfej villanasat latom. 
- Kosz, szevasz - jelzi es mar eltunt elottem.
Ilyenkor, szabad lelkem egy darabjat viszi magaval.
Adni jo !

VD irja...
> lakotteruleten
Az en helyesirasom is pocsek. Ezert kerdem a tudorokat,
hogy ezt nem harom t-vel kell irni ?

--
Meszaros Geza
+ - vd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

eloszor en se csiptem vd dumajat, de mara megvaltozott a helyzet.
azert, mert valakinek homlokegyenest mas a velemenye mint a tobbsege,
meg nem kell beletaposni a foldbe.
Hajts Vaddiszno!

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - RE: Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uraim!

Nem lenne egyszerubb, ha csak nem reagalnank VD irasaira?

Kalman
+ - astra 5. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Sziasztok!Az 1996-os OPEL ASTRA CARAVAN kidobalja az 5.sebesseget.Mennyire
>>lehet tipushiba?Ha igen,mi )
>
>Szerintem szinkrongyuru...

Ha csendben maradtal volna... Jo a segito szandek, de talan nem kellene csak
ugy bedobni egy kevesbe ismert alkatresz nevet. Es mi van a
szinkrongyuruvel? Kicsi, nagy, gorbe, rosszul van beallitva, lelazult,
elkopott, vagy micsoda?

A szinkrongyuru egyetlen feladata a sebessegvaltas kozben van, megpedig az,
hogy az egymashoz kepest eltero keruleti sebesseggel forgo fogaskerekeket
(ill. ezek reteszelo rendszeret, de az ugy szempontjabol ez lenyegtelen)
egyforma sebessegure fekezze. Ha egyszer bevette a sebesseget, a
szinkrongyuru nem jatszik szerepet az eroatvitelben.

Sebesseget jellemzoen egy ok miatt dobhat ki a valto: ha a kapcsolas nem
tortenik meg tokeletesen, azaz a kapcsolodo elemek nem kerulnek teljes
kapcsolasi helyzetbe. Direkt mukodtetesu valtoknal altalaban rosszul
osszerakott kapcsolovillak es -rudazat okozhat ilyent, ekkor a 3. nagyon
melyre megy (tulkapcsol), a vele szemben levo negyedik pedig epp csak
kapcsolodik, amit nagyobb nyomatek esetleg ki is dob.

A bowdenes, vagy rudazatos valtoknal a rosszul beallitott, feszulo bowdenek
okozhatnak ilyent. Plane valoszinu ez azert, mert az 5. fokozattal szemben
nincs semmi. HA a bowden tul hosszura van allitva, akkor a kar mozdulasa
csak a holtjatekot emeszti fel, nem  hozza letre a megfelelo kapcsolast. A
valtot ne engedd megbontani, valszeg semmi baja. Ha a valto lenne rossz,
eloszor az 1-2-R fokozatokat kezdene utalni, azok szenvednek a legtobbet, az
5. viszont utoljara hal meg!
Udv

+ - re: izs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoli irja:
>a tartalyon valmi NX (az X fuggolegesen athuzva) van, apam azt
>mondja, hogy IZS a neve.

Ennek a vegerol ugye veletlenul maradt le a smile?! A cirill abc-ben az I
betu megfeleloje a latin ABC nagy nyomtatott N betujenek TUKORKEPE, mig a
nalunk ZS-nek ejtett hangot leginkabb a )I( jel irja le, aminek stilizalt
valtozata a fuggolegesen athuzott x.

Ha nincsenek nalatok ott allomasozo orosz alakulatok (marpedig asszem
nincsenek), akkor a budos eletbe nem talalsz hozza alkatreszt. Annelkul meg
gaz nekiallni. NEm annyira unikum, de kozlekedni lehet egy 150es MZ-vel
is...

+ - RE: Gyorsan elni... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerbusz

>Az a gyalogos, aki meg kilep egy motoros ele, az megerdemli.
Egy kerdes: ha en latom, hogy messze vagy egy sik terepen akkor
kilepek, mert normalis sebesseg mellett meg aterek. Ha Te
vagy olyan marha es 250-el szaguldasz, akkor egyikotok
sem fogja tulelni. Vagy rosszul gondolom?

>Mellesleg, ha olyan gyorsan jott a gyerek, akkor kb. 0.2
>masodpercet kellett volna meg pluszban varnia, mig a motoros elsuhan
elotte.
>De nem! Neki at kell jutnia az uton, ha beledoglik is, mert neki elsobbsege
>van. Ez van a KRESZ-ben. Ebbol lehet okulni.
Aha ertem. Vagy megsem? Szerinted fel lehet merni egyaltalan
egy ilyen sebesseggel kozlekedo motor tavolsagat? Ha egyaltalan
latta. Onmagadnak mondtal ellent...

Kedves baratom. Neked is addig lesz nagy orcad, mig meg nem
hal valaki miattad. Utana meg majd mesz a borton-lelkibuvarhoz
hogy el tudd feledni a dolgot.

Nagyon "kemeny" es verlazito a stilusod. Szerintem itt nemsokan
kivancsiak erre az oldalra. En legalabbis joideje a Te
leveleidet atugrom, de ezen valahogy megint fennakadtam. :(

Mar egyszer jeleztem, hogy en is szoktam gyorsan menni, de lehetoleg
olyan helyen ahol elvezetes is. Pl Dobogoko fele. De soha nem
"tarolok" lakott teruleten.

>En nem tudom milyen csolatasrol beszelsz, meg mar masoktol is hallottam,
>nekem semmifele csolatasom nincs
Ez egeszen biztos? Tobbeknek az a velemenye, hogy neked
meg igy ulve is csolatasod van. :-)))

Egy kerdes: hogy-hogy nem kaptak meg le Teged a rendorok?

  Nagykekesi  Arpad
    Blue ENTER Bt
   +36-30-9544-480
http://www.blueenter.hu
     ICQ:5035085

Ui.: megvan a Te szemelyes Dante-poklod is: egesznap 45-el kell
majd hajtanod egy trabit.
+ - Motor, csolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Teny, hogy motorral sokkal rugalmasabban
>lehet kozlekedni, ott van rendesen tertalek loero, es nem olyan szeles
>mint egy auto. Befer siman a kocsik koze, elozhet sorokat mert, mindig
>van hely!

Mint az a vadbarom, aki a minap egy keresztezodesben
jobbrol elozott es ment tovabb egyenesen,
mikozben en jobbra kanyarodtam (iranyjelzolvel)
Utana me'g en izzadtam le, hogy mi van, ha
nem nezek a tukorbe.
Nagyon tele van a hocipom a motorosokkal.
Eloznek jobbrol-balrol es elvarjak, hogy az autos
figyeljen. Megengedi egyaltalan a KRESZ a
kocsioszlopok kozti elozest?

-------------------------------------
Csolatas
>Felado : Meszaros Laszlo (Budapestrol)
>A csolatasrol egyszer mar irtam de egy ujszulottnek (legyen
>bar csikos hatu) minden vicc uj. Egyszeru fizikai es biologiai
>oka van. Nem akarom bo lere ereszteni. Ha 240-nel mesz, akkor

Vannak az un. torvenyenkivuliek. Ok felette
allnak a KRESZ, a bilogia es fizika torvenyeinek is.
Az ilyeneknek valojaban 0km/h-nal is csolatasuk van.
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Vadbaromsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem ez az utolso alkalom hogy reagalok vaddiszno/vadbarom ur levelere.
Mellekesen ajanlanek egy altalanos ignoralast!

>
> A gyerek a hazban, vagy annak udvaran (ami nem keresztezi a foutat) 100%-ot
> erosen megkozelito biztonsagban van. Ott is lehet jatszani. Kisgyerek
> koromban en is kibirtam, hogy ne az uton szorakozzam ki magam. Nem is
> utottek el. Ugyhogy van ilyen is.
>
> Udv,
> Vaddszno

> Es pont ezert nem ertem
> meg azokat, akiknek nem tudjak megfizetni a normalis autot. Ha valaki
> rendesen dolgozik, nem tudom elkepzelni, hogy csak egy Akadalyra fussa.
> Amugy ezt a temat is letargyaltuk mar egyszer, ha olvastad volna danikam.
>
> Udv,
> Vaddiszno
>

Bazzeg.
Nem lakik mindenki kertes hazban. Van akinek csak belvarosi lakasra fussa.
Mellékesen pedig sajnallak, hogy amikor gyerek voltal teged mindig bezartak az
udvarba, egyszer sem vittek el gyermekszinhazba, fagyizni, setalni csak hogy a 
sok
barom motorozgathasson 120-szal nyugodtan a varosban. Vagy a kiskoruak bortoneb
en
nottel fel esetleg???? Ott tenyleg biztonságos (legalább is elutes szempontjabo
l).

A masodik velemenyed pedig - ha ez egyaltalan lehetseges - meg nagyobb baromsag
mint az elso. En is utalom a Trabikat es Wartburgokat (nem beszelve az IFA
csodakrol) de ilyet leirni... Hol elsz te, gumibelsoben? Kozolnem veled, hogy m
a
Magyaroszragon x tizezer apolono, tanar el havi 30-40ezer nettobol. (A baratnom
foiskolaval, ejszakai es hetvegi potlekokkal keres egy korhazban netto 42-43
ezret) Ebbol egy lakbert sem lehet kifizetni nemhogy normalis autot venni,
fenntartani, tankolni... Es ne gyere azzal a dumaval, hogy akkor miert nem
keresnek mas munkat, mert nagyreszuk eppen azt teszi - emiatt kellett leallnia 
egy
hetre a pecsi transzplantacios osztalynak - es ha mindannyian azt tennek, akkor
senki sem tanitana meg a majdani gyereked irni/olvasni - bar en jobban orulnek,
 ha
a genjeid nem oroklodnenek tovabb -, es senki sem varna ossze a koszos segged,
amiutan 180-nal kicsusztal egy kanyarban, de az is lehet, hogy csak egy perfora
lt
vakbelbe pusztulnal bele.

--------------

A tobbi mar nem a fenn idezet vadallat kollegatol van, ami latszik a stilusbol 
is.

Arrol miert nem irunk, hany motorost nyirnak ki a gyengeelmeju autosok? Van

> egy cimboram, motoros futar 125os 4utemu Yamahaval. Bekapcsolt
> reflektorral(!) ment a varosban, nem is gyorsan, de egy szemuveges no
> kihajtott egy mackosajt alol es oldalba kapta a gyereket. Ripityara
> szilankos tores, elvesztette a munkajat, 6cm rozsdamentes acel a
> sipcsontjaban (nem platina, mert azt mar nem epitik be), meg az egyik laba
> masfel centivel rovidebb lett... Pedig mindent szabalyosan csinalt. A sajat
> motorja meg egy Harley WLA, aminek a gyari ujkori vegsebessege (1944-ben)
> sem volt tobb 130kmh-nal. Szoval nem egy szaguldozos gyerek, aztan megis
> porul jart.
>

Ebben teljesen egyetertek. Sajnos a motorozas sokkal veszelyesebb mint az autoz
as
a sok "csak azert sem engedlek be" kreten es a meg tobbi figyelmetlen miatt. Ha
 a
cimborad kocsiban ult volna, semmi baja nem lenne. Eppen ezert kell a motorosok
nak
- elsosorban sajat erdekukben - megprobalni sokkal elovigyazatosabbaknak lenniu
k.
Mivel nekem is volt motor - mint mar egyzser irtam - kulonbseget tudok tenni a
normalis motorozas es az eszetlen belvarosi szaguldozas kozott. Ha valaki
sebesseget akar elvezni, menjen ki az autopalyara, menjen fel a Mecsekbe...

>
> =======================================================
> Felado :  [Sweden]
> Temakor: szaguldas ( 12 sor )
> Idopont: Thu Oct 19 06:13:38 EDT 2000 AUTO #902
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> "Igen csak arra nem
> szamitott, hogy rogton utanna valaki 140-nel megelozi a Kadettet es..."
>
> Nagyeszu szaguldozok! Gondoljatok mar arra, hogy a tobbiek ilyen
> meglepetesre nem szamitanak (jogosan).
> Vagyis szamitsatok arra, hogy nem szamitanak ratok!!!
>

Ebben igazad van, es altalaban nem szoktam kozuton 140-nel menni, csak ritkan, 
de
attol meg valaki kinezhet kozvetlenul azelott mielott befordul a savomba es nem
csak a tiz masodperccel azelotti mintavetelre kellenne hagyatkoznia.

Pa mindenkinek,
Gabor
+ - Zafira-markatars es autovillanyszerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Keresek Zafira markatarsakat, jobban mondva igazandibol 
Gerecs Tibort, mivel elvesztettem a cimet :-( Nagyon 
orulnek, ha jelentkezne.
A fentiektol teljesen fuggetlen a masodik keresem: 
autovillamossagban jartas egyen jelentkezeset varom (bar
tudom, hogy ez nem a randi vonal :-))))) Egy rele bekoteset 
szeretnem megbeszelni vele.
Köszi: Laszlo
+ - Opel tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A valto megbontasa elott a rudazaton allitottak.

Peter.
+ - FW:Akadaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gergo

I.Most , hogy is van ez  ? Mindkettot Te irtad ?
1. Nem szokasom 100 km/ ora folott kozlekedni varosban, ill. ha teszem is
kiveteles esetekben, nem csinalok belole tendenciat. Draga a jogsi :))

menni,(persze ezerrel dudalva, ahogy kell:)  bar ekkor mar 100 folott
mentunk (lehet hogy tuningolva volt a wartyo-szornyeteg- :)), meg mindig
lakott teruleten :)

Akit elgazolnak ilyen sebesseggel , annak mindegy hanyadjara ment gyorsan az
illeto !

II.Kerdesem volt , hogy
"Miert nem probalod megcsinalni ezt a huzast pl. Nemetorszagban , 
vagy Angliaban ? 100 km/ora folott elozgetni lakott teruleten belul" . 

2. "SAjnos Angliaban meg nem jartam, No. ban is csak ketszer."

Adott volt a lehetoseg , hisz Nemetorszagban meg mindig sok Trabi van !

III.
3."Kulfoldon szinte alig vezetek, mivel idom szinte 100 % -at kis hazank
hatarain belul toltom ".

Mint ahogy irtam !  "Ezt csak odahaza szabad !  Szabad" ???

IV.Nehogy elmergesedjen a vita igy reszemrol befejeztem !
    
Udvozlettel

Gaspar
+ - Kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok,

senki sem hallott meg utolagosan beszerelheto automata kuplungrol?

D
+ - Reflektor a varosban ???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Van egy cimboram, motoros futar 125os 4utemu Yamahaval. Bekapcsolt
>reflektorral(!) ment a varosban, (...) Pedig mindent szabalyosan csinalt
(...)

Draga Fogash! En ugyan csak autot vezetek, motoron max. utas vagyok, de
nekem ugy remlik, hogy nem
szabalyos lakott területen belül reflektorral kozlekedni. Sot, aki ezt
szandekosan teszi, IMHO BUNKO!

Udv, Bazsi.

+ - re astra valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Nekem 97-es Astram van. Ilyen hibat nem tapasztaltam, de eleg nehezen
> jaro, szar valtonak tartom az Astra valtojat.

Hasznald meg egy kicsit, majd bekopik ;)
Nekunk 94-es az astra, az elejen sok gond volt a valtoval. Vagy 5.-
be ment be nehezen, vagy 3.-ba. Mostansag mar tok jol lehet 
valtogatni vele. Egyetlen dologrol nem szokott le a draga, 
nevezetesen nagyobb sebessegrol (60-70) intenziven megallva 
gyorsan beraknam 1-be, es mennek tovabb. Na ilyenkor nemigen 
akar bemenni. Illetve neha rajon valami, es olyan finoman csusszan 
be, mintha konyekig ulnek az olajban.

Amugy en szeretem az astra valtojat :) Hajtashoz tok jo, remekul 
kezreesik.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: budos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

En is utalom, amikor egy ketutemu beterit azzal a jellegzetes 
szinu es szagu fustjevel. De lattam ar olyan trabantot, ami szinte 
semennyire sem fustolt, es nem volt borzalmasan tomeny szaga. 
(100% ketutemu volt). Szoval be lehet azt allitani. Csak sokakat 
szerintem nem is erdekel, elvegre a kipufogo hatul van.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - motorosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok gyorsan elok!

>Reszben mindenkivel egyetertek, szerintem tenyleg felelotlen dolog
>kozuti forgalomban gyorsan hajtani. Viszont k....ra jo erzes!!!
Ez igaz.
>Teljesen egyetertek mindenkivel aki azt mondja, hogy veszelyes
>a szaguldozas, nem csak a gyorshajtonak, es legyen ez akar motor
>akar auto. A kozuti forgalomban mindenki potencialis aldozat lehet.
>Udv!    Gugger

Csak szerintem te sem erted meg hogy miert. Ugyanugy ahogyan VD sem
hajlando megerteni.

Ha gyorsan mesz, a masik autos nem brja megbecsulni a sebessegedet
tovabba kevesebb ideje marad barmire is.
A motorosoknal kulon hendikep hogy keskenyek es eleve joval nehezebb
latni oket. Tukorbol nagy sebessegnel plane.

A tapasztalatom (es nem csak az enyem, hanem oreg autosoke is) hogy
150 korul kezdodnek a "kijovesek". Ezalatt azt kell erteni, ha az
ember 150 felett megy a sztradan, akkor kijonnek ele ugy, hogy nagy
fekezes lesz belole meg karomkodas meg felhaborodott hangu levelek a
listan hogy "alig mentem 160-al a mellekuton a hulye labanc megis
megfordult elottem...".

Ezt mar tobben is leirtuk, csak sokan nem akarjak megerteni. 

A motor tovabba annyira nem stabil jarmu mint gondolod, mert ha
kijovok ele es belemszalad, akkor nagy bajban van. Mert onnantol
kezdve nagyon vedtelen a pasi.

Istvan
+ - Re: torestesztek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash es Tobbiek!

On 20 Oct 2000 03:59:35 GMT, in hun.lists.hix.auto you wrote:

>
>>Nu. Szoval. Ezek a szamok azt jelentik hogy a Matiz-Matiz utkozesbol az
>>utasok jobb esellyel szallnak ki ep borrel mint a Cklasse-Cklasse
>>utkozesbol.
>Azer nemannyira... A vegtelen tomegu betonfalnak utkoztetes 40% atfedessel
>ippen olyan hatast valt ki, mintha egy azonos tipusu es sebessegu jargannyal
>csokoloznal bele 40% atfedessel. (= Mercin a csillag meg ne torjon le...).

Ejnye ejnye..... Ilyen multtal egy kicsit jobban illik kovetni az
esemenyeket toresteszt ugyekben. Regota __deformalodo__ aluminium
tombnek utkoztetik a jarganyokat.

>A terepjarok azert kapnak szar osztalyzatot, mert a letra-alvaz tul merev,
>es utkozesnel igen kis deformacioval emeszti fel a mozgasi energiat.
Pontosan. Errol irtam, ha ket Patrol talalkozik szemben, akkor
hullanak a jampecek mint a legyek. Ha ket rende auto akkor torik a
lemez.
A baj ott van, ha a rendes autom talakozik Patrollal meg Pajeroval,
egyreszt mert az sokkal nehezebb, masreszt meg sokkal magasabban van a
tamadaspontja, ahol az en automnak mar nincs szilard szerkezete.

>Kulonbozo meretu autok utkozesenel pedig ertelemszeruen a nagy kocsi jon ki
>jobban.
Szerintem ez nem meglepo...:-)

> Hogy a %-ertekeket (mely szerint a Clio biztonsagosabb az
>E-Mercinel) honnet varazsoltak arra csak egy magyarazat tunik kezenfekvonek:
>sajtohiba...
Akkor kezdem elolrol.......
Ha Clio utkozik Clioval, akkor az kisebb seruleseket okoz, mintha
Eklasee Eklasseval.  Sot, ha ket Matchboxot loksz egymasnak, akkor meg
kisebb a serules.;-)

Errol szol a deformalhato targynak tortent mesterseges utkoztetes. Nem
azt mondja hogy egy Clio/Eklasse parharcbol a Clio kerul ki gyoztesen!
De hat azt teszt nelkul is tudnank.

Istvan
+ - Re: Klima budos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

On 20 Oct 2000 03:59:42 GMT, in hun.lists.hix.auto you wrote:

>Bonzsur,
>
>OORIIASIIIIIIII !!
>
>Vegre valaki masnal is elojott :-((
>
>Szoval ugyanez volt a gond nalunk is egy 2.0-as Scenicnel, meg
>meg egy par autonal. Minden cserelve lett, gaz, kompresszor, tisztitas
>hetente, stb, stb.
>
>Megoldas:
>eddig a klima csovek REZBOL keszultek. Az elmult evekben attertek
>az alu klimacsovekre. Namost: a hasznalat soran a rezbol levalik egy
>olyan anyag (oxidalodas, vagy mi soran), ami az alu csoveknel nincs.
>Ezert BELSO keringtetesre kapcsolva honalj-labszag jon, de iszonyu
>penetrans. Ehhez eleg egy icipici rothado falevel is. E rezcsoveknel
>ez sosem fordult elo.
>
>Az, hogy miert nem jon elo minden autonal, maig nem tudjuk. De egy
>kemikus megadta a magyarazatot. Nincs ra vegleges megoldas. Csak
>pucolni kell nagyon, aztan nem belsokeringtetni...
>
>udv, deejaytiszy

Nem biiiiiirom ki!!!!!!!!!!!!!

Bele kell hogy szoljak!!!!!!!

Gyertek fussunk egy kort a Focussal. Allandoan belso keringtetesen van
es kliman a sok varosozas miatt. Folytassam?;-)

Na jo, egy ici picit neha (de inkabb csak nedves idoben) jon valami
szagocska, de en inkabb arra gyanakszom hogy a pollenszuro nedvesedik
at es azt erzem. Erre meg nem gondoltatok? A pollenszuro sem regi
dolog es klimasokban mind van.

Mindenesetre ami lathato cso van a kocsiban az aluminiumnak nez ki.

De ezt a vegyeszeti eszmefuttatast szivesebben hallanam bovebben is,
mert nekem gyanusan hangzik a dolog. En maradnek a pollenszuroknel a
nyomozas soran.

Istvan
+ - VD gyereke, munkaja, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugye nem nagyon kell magyarazni, hogy egy ilyen utkozesnek milyen
> kovetkezmenyei lesznek mindket emberre.
> A motoros mondjuk tulelei, a gyereked meg nem.
> 
> Mit fox csinalni???

Keszit uj gyereket... Gyorsan el, gyorsan keszit, semmi gond,
pik-pak megvan, szaguld tovabb...

> Es pont ezert nem ertem meg azokat, akiknek nem tudjak
> megfizetni a normalis autot. Ha valaki rendesen dolgozik, nem
> tudom elkepzelni, hogy csak egy Akadalyra fussa. 

Ez kormanyprogramnak is jo... Nem kell vacakolni segelyekkel,
ezzel-azzal, eleg, ha mindenki _rendesen dolgozik_. Szegeny VD
aztan rofoghetne szomuruan, ha a sok rendesen dolgozo sok M5-ose
miatt alig ferne be a tizzel cammogo sorokba :)))

Amugy pedig az effektus kivalo, mar en is beledumalok, pedig nem
kene... Ez az ember valahogy annyira hulye, hogy azt mar nem lehet
szo nelkul hagyni :)))

> Tenyleg nem erdemes izgulni VD miatt. Egy-ket percre nekem

Izgalomrol szo sincs... Lehet, hogy tenyleg csak dumal, de neha
latni sajnos hasomlokat.
+ - Shellfogy az olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>

John D. Edwards, a koloradioi egyetem professzora, aki 37 evet dolgozott
a Shell Oil geologusakent, ugy latja, hogy a vilag olajigenye kb 2020-ban
fogja meghaladni a termelest. Amikor ez az energia-ollo szetnyilik, a vilag
rakenyszerul az alternativ energiaforrasok hasznalatara - napenergia, 
nuklearis eromuvek stb. 

Edwards szerint meg kb 1 trillio hordonyi olajkeszletet var felfedezesre,
es a technologia fejlodese a mar ismert olajmezok kb 75%-anak kitermeleset
fogja lehetove tenni. 

Edwards szerint a vilag nyersolaj-kiterlemese 2020-ban eri el a csucsot
kb napi 90 millio hordoval. Ettol kezdve a termeles fokozatosan csokken,
es a professzor ugy becsuli, hogy a 21. szazad vegere gyakorlatilag 
megszunik. "Utodaink nem fognak orulni pazarlo gazdalkodasunknak" -
igy a professzor, mert az olaj az eltuzelesnel sokkal hatekonyabban is
felhasznalhato, a petrolkemiaitol a gyogyszergyartasig. A Fold 500 millio
ev alatt halmozta fel azt a tuzeloanyag-keszletet, amit mi 200 ev alatt
eltuzelunk. 

Edwards professzor szerint a Fold energiakeszletenek 85%-a szarmazik a
koolajbol es a szenbol. A szenkeszleteink allnak rendelkezesre legnagyobb
mennyisegben, tobb mint 200 evre elegendo tartalekokkal, de egyben ez a
legszennyezobb, mar ha elegetjuk, es ez jarul hozza legnagyobb mertekben
a felmelegedest okozo CO2 emissziohoz. Az Egyesult Allamok villamosenergia
termelesenek tobb mint fele a szentuzelesu eromuvekbol szarmazik. A foldgaz
a legtisztabb fosszilis energiahordozo, de szallitasa nem egyszeru es olcso,

sem csovezetekekben sem a folyekony foldgazt szallito tartalyhajokon.
Europa fokozatosan atall a szentuzelesu eromuvekrol a gaztuzelesuekre,
a kozeljovoben varhatan hasonlo folyamat jatszodik le az Egyesult
Allamokban is. 

Az olajkitermeles 60%-at jelenleg a nem-OPEC tagallamok adjak, de az OPEC 
tagallamok teruleten van az ismert tartalekok 75%-a, es ezert varhatoan 10 
even belul a kitermeles sulypontja is athelyezodik az OPEC-re. A kitermelesi

technologia fejlodese lehetove teszi, hogy a meglevo mezok nagyobb hanyadat 
termeljek ki. A jovobeni energiaigeny kalkulaciojaban a legnagyobb sullyal 
azonban nem ezek a tenyezok jelennek meg, hanem a vilag nepessegenek gyors 
novekedese, es a legnepesebb orszagokban gyorsan emelkedo eletszinvonal. 

2020-at kovetoen az un. megujulo nem szennyezo energiaforrasok feladata
lesz a fosszilis energiahordozok csokkeno kitermelese es a novekvo igeny 
kozotti ollo "bezarasa". Bizonyos olajcegek mar mos is jelentos osszegeket 
fektetnek a napenergia es mas megujulo energiaforrasok kutatasaba, de az 
allamilag tamogatott kutatasokra is szukseg van. A professzor szerint a 
nuklearis energia is jelentos szerepet fog jatszani, a szazad kozepere
aranya mar vilag energiaigenyenek akar 20%-at is elerheti. A professzor 
szerint "muszaki lehetosegeink mar megvannak a tokeletesen biztonsagos 
eromuvek epitesere, es a hulladekok elhelyezesenek problemajat is meg
tudjuk oldani." A nuklearis energia termelesekor nem keletkezik
szendioxid, igy a fenyegeto globalis felmelegedes is komoly nyomas lesz
ebbe az iranyba, de az erzelmek nagyban befolyasolhatjak a donteseket. 

<<<

Ezt egy 1998-as ZDNet News-bol ferditettem. A globalis melegedes
kerdese offtopic azt nem itt kell megvitatni, a tobbi esetleg erdekes.

Udv///Laci
+ - Kedves Gaspar! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Alcoa-Kofem egy szekesfehervari (nemzetkozi) ceg. :-)
En csak azt nem ertem, hogy meg nem rugtak jol seggbe az 
illetot, azert hogy: 
1. Magancelra hasznalja a ceg levelezesi rendszeret
2. Hozzaszolasait a ceges e-mail cimmel teszi, amivel tkp. 
a ceg neveben szol hozza a listahoz.
3. Mindezen tevekenysegeivel serti a ceges "policy"-t.



Kedves Marczi + listatarsaim,

1. Nem szekesfehervari.Illetve amit irtal az, azt hiszem az. 
2. Magancelra...öhöm...igen,mint sokan masok.De ennek eldöntésében szerintem
te nem vagy kompetens.
3. tkp. a ceg neveben???!!! Na hagyjuk a hülyeséget. Szerintem ezt te sem
gondoltad komolyan.
4. Ugyan nezz mar korul a listan kedves Marczi es szamold ossze ki honnan
ir, felteve ha ilyenekre 
is van idod. Szerintem jo paran vannak meg itt, akik szinten hasonlo cipoben
jarnak, de ne menjunk
ebbe bele, szerintem ez a lista nem arrol szol...

Ui:  Ki rug, kit seggbe?  :))

A nevemet nem irom ide. 
A cimbol azt hiszem latszik.
Majd en is csinalok gyorsan egy freemailt magamnak :)
Onnan jo nagy lehet a szam :)
+ - Akadaly, lista.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Viziom tamadt az akadalyokkal kapcsolatban... Rendben, tiltsuk be a
Trabit, mert lassan megy..
Es utana? Tilsuk be a kis Polszkit is, mert az sem tud 150-nel menni..,
tovabba tilsuk ki az utrol a tehergepjarmuveket, a traktorokat, a
munkagepeket, a mezogazdasagi gepeket (mit jarkalnak az uton allandoan?)
es minden olyan jarmuvet, amelyik suly/teljesitmeny aranya egy bizonyos
erteknel rosszabb.. Az ertek megiteleset szakavatott emberekre kell
bizni! A listan is vannak ilyenek.. Mint megtudtam a varosban az
emberek, az oregek, a gyerekek csupa veszelyforras, ami az artatlan
szaguldozok eletet kockaztatjak.. Nosza, tilsuk ki oket is..
SZEP UJ VILAG.....

Amugy nem lehet bizonyos embereket kozfelkialtassal, esetleg szavazassal
kitiltani? Vagy legalabb kiszurni a digest-bol? Lassan tobb lesz a
szemet ezen a listan, mint az ertelmes cikkek. Sajnalnam, ha le kellene
mondanom az ilyen irasok miatt.

Balage
+ - Motor , VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista, szia erintettek!

Gugger:
>Nekem is volt motorom es tudom milyen, akinek
> viszont nem volt es nem is probalta az nem 
>tud velemenyt alkotni. Ok csak azt tudjak mondani 
>amit halottak vagy lattak. Ez keves, ezt at

Maszkimalisan igazad van, amit a halottak mondani
tudnak, az valoban keves...

>Szerintem nem kell utalni a motorosokat, csak teret
> kell nekik adni. Az autosok neha csak azert is 
>betesznek nekik: "Nehogyma gyorsabb legyen!", (...)
>Mindenki magaba nezhet, megnezzuk a motorokat mert
irigyeljuk a gyorsasagukat, a szabadsagot, es azt 
>amit nyujtani tud!

Ha magamba nezek: evek ota nem ultem motoron, akkor
is csak hatul, jelenleg abszolut semleges vagyok: sem 
nem utalom, sem nem irigylem oket, 1altalan nem hianyzik,
ott az automobilom. Soha nem teszek keresztbe egy motorosnak
azert, mert o motoros. Azert csendesen megjegyeznem, hogy sok
motoros kihasznalja ugyan az elonyeit (dugoban mozgekony, 
gyors), azt azonban nem mindig veszik figyelembe, hogy ebbol
adodoan sokkal kevesbe lehet rajuk odafigyelni. Holtter, 
egyebek, joves a semmibol, stb. es nem azert mert nem figyelek,
vagy nem nezem a tukrot 1xUN nem lehet rajuk szamitani, aki 
autot vezet, annak nem kell magyaraznom.

Janiba (VDrol):
>Ha a leirtakat komolyan gondolja nincs helye a listan. 
>Ha nem reagalunk irasaira, szerintem abbahagyja.

Na nehomma'. Aruld mar el, hogy _Te_ milyen alapon hatarozod 
meg, kinek van es kinek nincs helye a listan .
1) VD a kozlekedes resztvevoje, raadasul (khm) "nem atlagos"
resztveveoje, R-Go minimum annyi joga van itt lenni, mint neked.
Ha masert nem, akkor azert, hogy tudd: vannak ilyen mentalissal
felvertezett egyenek is az utakon.
2) VD sokfelet ir, ennek egy resze tomeny baromsag, erre max. 
poenbol erdemes reagalni. A masik resze viszont nyugodtan
tekintheto standard HA-beirasnak (utibeszamolo, tipp, tanacs),
azzal nincs gond. 

Piece,
nme1


"Know your enemy"
+ - btoth@raifh...hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Valaszoltam, de nem megy at ezert itt kuldom a srac 
elerhetoseget:
Czettli Zsolt 06-30-9426-329
Hivatkozz ram.
VTI
+ - csolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

bmwm5@ irta:

> En nem tudom milyen csolatasrol beszelsz, meg mar masoktol is hallottam,
> nekem semmifele csolatasom nincs. Amugy ha lenne is csak az utat es
> kornyezetet kell figyelnem. Tehat a mellettem levo szep tajat nem erdemes
> pont ilyenkor nezegetni. Tehat en a helyedben azt mondanam, hogy "nekem
> ekkora sebessegnel mar csolatasom van".

Eme biologiai torvenyszeruseg alol meg Te sem tudod kihuzni magad. Sajnos
a csolatas olyan, mint az evszakok valtakozasa: mindenkire vonatkozik.
Lehet tiltakozni a sotetedes ellen is, csak nem sok ertelme van. Persze
aki gorcsosen facsarja a vizet a kormanybol, az lehet hogy mar alacsonyabb
temponal is produkalja a tuneteit, de hogy 200-as temponal neked is eppolyan
csolatasod van, mint mindenki masnak, az nem vita targya, hanem orvosi teny.
Az ilyen emberi erzekszervek felepitesebol eredo sajatossagokat pedig ugy
erzem, eleg nehez felulbiralni. Az mas kerdes, hogy nem feltetlenul veszed
eszre. Gondolom 260 km/h-s szaguldasnal neztel mar le felezovonalra, es
legelso alkalommal valoszinuleg Te is megrettentel, hogyan keveredtel a
leallosavba.

Tavaly lement egy nevetseges vita valakivel, aki egy "magasabb" szintrol
igyekezett eroltetett alszerenyseggel a tudtunkra adni, hogy neki nincs
csolatasa, pedig 200-zal szaguldozik rendszeresen. Mindezt olyan stilusban,
hogy tudja, hogy masnak van, de neki nincs, es hogy ez milyen erdekes, vajon
mitol lehet. Ugye most nem ez lesz? Ettol fuggetlenul az alapkerdesben igazat
adok, marmint hogy motorral sokmindent jobban latni, de csak tavolra.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - VDO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar regota olvasom a listat, de csak kevesszer irkaltam ide. Ja, es
allandoan kesesben vagyok a kovetessel. 

 [International]
>	Erdeklodnek. hogy tud-e valaki olyan helyet Mo-on, ahol VDO termekek
>forgalmazasaval foglalkoznak?
>Esetleg arak?
Marci:
>Mivel elozo levelem elnyelte a rencer, mar nem tudom
>ki keresett VDO termekeket 2-3 napja a listan. En
>autoradiot lattam ilyen neven, ilyesmire gondoltal?

Kisse off:
En a Magyarorszagon mukodo egyetlen Mannesmann VDO Car Communication-nel
dolgozom, de csak ev vegeig. Ennek a gyarnak igenis laba no(tt), mert Kinaba
koltozik. Foleg kulhoni piacra ment a VDO Dayton autoradiok es CD-valtok
gyartasa. Magyarorszagon keves helyen kaphato, nem is tudom, hogy hol. A
bolti arak eleg magasak, de a minoseg jonak tunik. Arlistam van, ebben
mindenfele autohifi cuccok vannak, bar Te nem irtad, hogy mi is erdekelne.

Udv,
Gyorgy


> -----------------------------------------------------------
This Mail has been checked for Viruses
Attention: Encrypted Mails can NOT be checked !

***

Diese Mail wurde auf Viren ueberprueft
Hinweis: Verschluesselte Mails koennen NICHT geprueft werden!
> ------------------------------------------------------------

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS