Sziasztok!
1. A max. megengedett sebesseged 40 km/h.
2. A 4 kereku jarganyod, ha az onsulya max. 350 kg, tervezesi vegsebessege
max. 45 km/h es max. 50 kobcentis belsoegesu _vagy_ max. 4 kW-os egyeb
motor
hajtja (pl. diesel-motor), nos akkor bizony a KRESZ szerint segedmotor
kerekpar! ( a temaba vag a 6/1990. (IV.12.) KoHEM Rendelet "B" fuggelekenek
1.3 pontja is!)
Utast meg az alabbiak miatt szallithatsz:
KRESZ 46. § (1) Szemelyt szallitani csak a jarmunek e celra kialakitott
allo- vagy ulohelyen szabad. (Amit en ismerek, azokban van 2 ules, 1-1
db
automata biztonsagi ovvel)
(2) Gepjarmuvel, mezogazdasagi vontatoval es lassu jarmuvel - a (4) es
az
(5) bekezdesben emletett esetet kiveve - legfeljebb a jarmu hatosagi
engedelyeben feltuntetett szamu szemelyt szabad.
(S ezeknek a mopedautoknak a gyari illetve osztrak/nemet/francia stb.
papirjaiban a szallithato szemelyek szama 2! )
3. Segedmotorral kozlekedhetsz max. 20 km/h-val kerekparuton, de _csak
ketkerekuvel_!!! Tehat a 4 kerekuddel nem!
4. Ilyen tipusok peldaul, ha valaki ra akar keresni: AIXAM, LIGIER (a
www.hasznaltauto.hu -n pl.)
S ha mar az ilyen 4 kerekuekrol van szo, egy elmeleti kerdes a szakertokhoz:
Mikent lehet "tuningolni" az ilyen csodakat? Interneten rakeresve rengeteg
olasz es francia link talalhato, ahol a kovetkezoket javasoljak:
1. Legszuro csere ill. levetele
2. Variator csere (letezik ezekbol ugyanis ugyanekkora motorbol 14 kW-os,
negyszemelyes valtozat is, ami nagymotor vizsgaval vezetheto es
rendszamkoteles is... Kis szepseghibaja, hogy a variator kupos tarcsaiba
meg
egy speci rugo is van integralva, igy nem eleg nagyobb tarcsakat
esztergalni, meg a rugot is meretezni+integralni kell (a rugo nem engedi
ossze tul koran a ket tarcsat...) plusz a szijat is cserelni kell, mert
ugye
mas vegattetelek lesznek, s ahhoz mas ekszijhossz is tartozik... (Ha rosszul
tudom, szoljatok, mert egy ilyen problema majdnem szemelyesen erint es
erosen vakarom a fejem az ugyben).
3. Gazbowden roviditese
4. Diaframma "piszkalas". Na ezt nem ertettem, egy olasz lapon olvastam,
eredetiben "diaframmi" szerepelt.
A leirasok szerint mintegy 80-85 km/h-ra lehet ezeket a csodakat
felpiszkalni.
Szereny velemenyem szerint nalunk is el fognak terjedni ezek a kis
negykerekuek, olcso fenntarthatosaguk okan, Ujkori aruk horribilis, boven
2-2,5 millio Ft felett (9000 EUR alatt nem talaltam...)
Valaszaitok elore is koszonom (s hadd kerjek egy copy-t maganba is, mert
ujabban csak hetente 1-2 alkalommal erkezik AUTO, igaz akkor neha 4 is
egyszerre :-(( )
Udv, Bazsi
>
> Sziasztok!
>
> Olyan kérdésem lenne, hogy mitől függ, hogy egy jármü
> segédmotornak minősül e? Teljesitmény? Végsebesség?
>
> Pl, ha van egy 50ccm es mocim ami gyárilag megy 70et az
> segédmoci?
> Vagy egy 498ccm 5LE-e miniautó minősülhet e segédmotornak?
>
> Valamint segédmotorral közlekedhetek e kerékpárúton?
>
|