Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 527
Copyright (C) HIX
1999-10-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Vasuti megbizhatosag (mind)  51 sor     (cikkei)
2 Re: Auto arak (arresek) (mind)  50 sor     (cikkei)
3 RE: melygarazsbol valo kihajtas (mind)  25 sor     (cikkei)
4 kipufogo csere (mind)  2 sor     (cikkei)
5 Talalkozo + tok jo konvoj & more (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Re: riaszto (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Re: karbi (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Re: skoda (mind)  16 sor     (cikkei)
9 RE: gyertya (mind)  21 sor     (cikkei)
10 biztonsagi gyerekules (mind)  50 sor     (cikkei)
11 Kereskedo arrese (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Rudi mix (mind)  79 sor     (cikkei)
14 Biztonsag (mind)  4 sor     (cikkei)
15 Talalkozo, MP3 lejatszi (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Re: 635csi (mind)  34 sor     (cikkei)
17 segitokesz lista? (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Depresszio, Impreza 200-ra, melygarazs (mind)  59 sor     (cikkei)
19 Teli gumi, ov, lengescsillapito, kocc, 2polusu gyertya (mind)  60 sor     (cikkei)
20 va: gumi sztori (ha jol latom, akkor Bulgariabol) (mind)  17 sor     (cikkei)
21 va:KRESZ kerdes (mind)  24 sor     (cikkei)
22 va: Cserbenhagyas (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Ablaktorlo (mind)  28 sor     (cikkei)
24 Kispolski Tudorok!!! (mind)  30 sor     (cikkei)
25 A subaru WRX STi (mind)  6 sor     (cikkei)
26 Reagalgatas (mind)  61 sor     (cikkei)
27 KRESZ (mind)  16 sor     (cikkei)
28 kardan (mind)  22 sor     (cikkei)
29 Picistati es beszamolok (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Bocsanatkeres (mind)  67 sor     (cikkei)
31 Kie a Renault? (mind)  7 sor     (cikkei)
32 #519 kellene (mind)  4 sor     (cikkei)
33 RE: RainX (mind)  30 sor     (cikkei)
34 Talalkozo + Ft/km + ami meg eszembe jut (mind)  65 sor     (cikkei)
35 no volannal + folia (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Jatek (mind)  52 sor     (cikkei)
37 traffipax (mind)  14 sor     (cikkei)
38 matr... (mind)  8 sor     (cikkei)
39 skoda szaki/tunning (mind)  9 sor     (cikkei)
40 Re:Skoda (mind)  23 sor     (cikkei)
41 a lista es... (mind)  13 sor     (cikkei)
42 Re:Skoda (mind)  6 sor     (cikkei)
43 Lengescsillapito (mind)  23 sor     (cikkei)
44 Re: Kedves autosok (Opel gyertya) (mind)  42 sor     (cikkei)
45 Opel Corsa tapasztalatok; ARO (mind)  23 sor     (cikkei)
46 Re: HVG cikk, megkovetes,tuningceg,uj lap (mind)  36 sor     (cikkei)
47 Polo (mind)  12 sor     (cikkei)
48 Re: Riaszto ajanlas (mind)  28 sor     (cikkei)
49 Re: Ablaktorlo gumi (mind)  23 sor     (cikkei)
50 VW ablaktorlo idozites (mind)  32 sor     (cikkei)
51 Suzuki biztonsagi ov (mind)  18 sor     (cikkei)
52 Re: Skoda (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Vasuti megbizhatosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A vasuti releknel megbizhatobb eszkozt meg az urtechnikaban sem nagyon
>hasznalnak (lasd: Apollo13, Challenger).

A minap az egyik kereskedelmi adon volt szo egy
balesetrol. Egy vasuti atkeloben a vonat utkozott egy
autoval. Az auto tipusat a roncsokbol nem tudtam
megallapitani. Az autoban egy csaladanya utazott
ket gyermekevel.
A ferj elmondasa szerint a no mindig ovatosan
es korultekintoen kozlekedett.
Egy szemtanu szembol latta az esetet. A tanu ugyan
nem lathatta a tuloldali fenysorompot, de o oldalan
feheren villogott.
A szakertok vizsgalodnak. Egyelore csak annyit
sikerult megallapitaniuk, hogy a fenysorompo
rendeltetesszeruen mukodott.......
---------------------------
>>1.) Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos kihajtas
>>kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
>>kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
>>utom???
>
>Egyertelmuen a kerekparos a hibas, ugyanis a jardan tilos kerekparozni.
Hogy
>is mondja a KRESZ? Valahogy igy: "meg az elromlott kerekpart is az uttesten
>kell tolni".

Erre nem mernek fogadast kotni. Azert mert szabalytalan, meg nem szabad
elutni.

---------------------------
 >egy tobb mint 20 Mrd. forintba kerulo beruhazas utan a Campona
 >buntetovamokbol finanszirozna a tovabbi fejleszteseket. A

A 20 milliardbol kolthettek volna tajekoztato tablakra is.

>A tilto tablak minden lehetseges helyen kint voltak, es a
Ezek szerint estenkent beveszik oket, mert amikor
en ott voltam epp hianyoztak.

>Tovabbi kerdesekre barkinek, barmikor ...
>
> Udv:
>
>  Koncz Robert

Na nekem lenne egy-ket kerdesem az urhoz.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Auto arak (arresek) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ha ellatogatsz egy amerikai autokkal foglalkozo web site-ra, akkor 
elobb-utobb eljuthatsz oda, ahol tablazatokban adjak meg, hogy a 
kereskedo mennyiert vesz egy adott autot a gyartotol. A "gyarto altal 
ajanlott forgalmi ar" (MSRP) a kovetkezo ar, amit az elado auto 
ablakan is, azt hiszem, fel kell tuntetni. Van egy-ket kotelezo 
jarulekos koltseg, ami szabott es koztudott (szallitasi koltseg), az 
meg mindenkeppen hozzajon a kialkudott arhoz. Plusz az ado.

Amit hirtelen talaltam: http://www.carpoint.msn.com

Jo mazsolazast.
BeTa


> Bonzsur,

> BeTa irta az auto-arakkal kapcsolatban:

> >Ez az informacio az USA-ban publikalt. Egy kis utanajarassal Te ki
> >tudod deriteni mielott elmesz autot vasarolni, hogy a kereskedo
> >mennyiert kapja az adott autot. Ez persze nem abszolut erteku, de
> >nagyon jo tampontot ad.
> >Az pedig mar "csak" a kereslettol fugg, hogy Te mennyit tudsz majd
> >alkudni.

> Hogyan?? Ez engem is erdekelne!
> A kereskedo-uzletkoto nem fogja megmondani, ez biztos, az importor meg 
nem all szoba "foldi halandokkal" (velunk is nehezen...).
> Ha pl. en mutatok Neked egy szamlat, hogy mennyiert kaptam egy autot, 
azon Te azt fogod latni, hogy dragabban veszem, mint eladom. Ez milyen 
tampont? :-)

> >(Nyilvanvalo, hogy az "extrak" es egyeb "fuggelekek" ara is hasonloan
> >kalkulalt.)

> Hat nem (feltetlenul).

> Az USA dologrol viszont en sem tudtam. Hozzaferheto akkor ez akar 
nekunk is?

> udv, deejaytiszy



__________________________________________
NetZero - Defenders of the Free World
Get your FREE Internet Access and Email at
http://www.netzero.net/download/index.html
+ - RE: melygarazsbol valo kihajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos
> kihajtas
> kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
> kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
> utom???

Jol kielezted... :-) A biciglisnek nem hiszem, hogy a jardan keresni 
valoja van, nem hiszem, hogy ott rohangaszhat. Ettol figgetlenul -- 
hogy o felelos --, ha elutod, Te biztosan felelos vagy (legalab is 
szerintem...)

> A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
> kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
> el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???

Szerintem ez egyertelmubb: _csak_Te_!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - kipufogo csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap csereltem a kipufogo dobot a Toyotan, Houston, USA-ban $45 volt. Fel
napi netto fizetes. Muszaki vizsga $25,50.
+ - Talalkozo + tok jo konvoj & more (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Tok jo erzes volt, hogy mindnyajan kovettetek minket.
>> Tok jo volt, feltunonek lenni, a tobbiek csak ugy neztek
>> minket, hogy kik ezek a megszallott autosok.

> Azert neztek annyira, mert kerestek az elso autoban a
> menyasszonyt. :-)

Oooopppss! Tenyleg elfelejtettem feldisziteni a kocsit.
:-)))
Orulok, hogy tetszett a resztvevoknek a konvoj, igyekeztem
jol vezetni a sort, de koszonet a konvoj osszes
resztvevojenek az ugyes menetben vezeteshez. 

***********

A talalkozo szerintem is nagyon jol sikerult, koszonet erte
Somanak es mindazoknak, akik emeltek a buli hangulatat. Es
koszonet minden listatarsunknak, akik megtiszteltek eme
kulonleges rendezvenyt. Azoknak, akik nem tudtak eljonni,
csak annyi: "Lesz meg Budan kutyavasar!". :-))

***********

A cserbenhagyasos koccanashoz: 

Az en VW Polomat is megkoccoltak a munkahelyem elott.
Szerencse, hogy emlekeztem ra, hogy milyen markaju kocsi ele
alltam be. Egy telephelybeli "kollega" kocsija volt,
nagybetus feliratokkal. De mivel tobb tucat ilyen kocsi
parkolt nap mint nap az utcan, egy honapba telt, mig
ratalaltam. Meg mindig ott volt a piros festek a kocsimrol
az o feher lokharitojan. 

Portastol a rendszam alapjan tulajdonos neve ki, megkeres,
mindent tagad. OK. Mondom neki, ha nem ad betetlapot,
hivatalos festekvizsgalatot kerek a biztositomtol, es ha
nekem volt igazam, nagyobb balhet visz el, mintha most
ismeri el... Ez talalt...
Pasi elismer, alair. Biztosito fizet, szerviz fest. 

Udv, 
Fulcsi (VW Polo IV)
+ - Re: riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Hol, mennyiert es milyen tipusu riasztoberendezest ajanlotok a fenti
> tipushoz.
>
Ajánlom a Villcomp-ot, ha jol emlexem, benne van oldboly listajaban is.
cim: 13.ker, Tüzér utca (sajna a számra nem emlekszem)


> Annyi eleg nekem ha a kozponti zarat taviranyitoval nyitja, meg figyeli
> a nyithato helyeket. Belso tererzekeles meg ilyenekre nincs
> szuksegem.... (egyebkent is busz jar a hazunk elott, es mindig
> beriasztana).
>
Azert nem art, ha benne van az uteserzekelo, es az ultrahangos vedelem.
Hidd el, egy jo minosegu riaszto ha korrektul be van szerelve, es
rendesen be van allitva, nem produlak teves riasztast.


Udv.....Adam
+ - Re: karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Skoda 105-el van problemam. Amikor lassitok es leesik a fordulatszam, akkor
> annyira leesik, hogy leall a motor. Ezt kihuzott szivatoval is megcsinalja
> (amikor meg hideg a motor). Mi lehet a problema? Egy karburator tisztitas
> segitene? Ha igen, akkor tud valaki nekem ebben tanacsot adni?
>

Jol ertelmeztem a leveledet, hogy nincs alapjaratod?  Akkor
karbitisztitas. Eloszor is jo, ha veszel egy suritett levego sparyt. Ha
nem, akkor egy autopumpa, vagy vegso esetben a tudod is megteszi. Az
alapjarati fuvoka a karbi bal oldalan talalhato egy csavar alatt, eleg
nehez elmeselni, hogy hogy is nez ki, ho,l van meg ilyenek... Ezt kell
kiszedni, es kifujni. De szerintem jobb, ha az egesz karbit kipucolod.
Kb egy jo feloras mubka  Leveszed a legszurot, egy 8-as csavar a
legszuro tetejen, es egy 10-es a legszuro aljan a szelepfedelhez
erositve. Leveszed a legszurohazat, majd a karburatorfedelet leveszed, 6
db 4-ed csavar tartja. Leszedheted a komplett karbit is, akkor sokkal
jobban hozza lehet ferni mindenhez, es tanulmanyozhatod a mukodeset.
Csak akkor a bowdeneket is le kell rola bontani.  A fuvokakat kifujod
levegovel. Ahol a benzincso csatlakozik az AC pumpa felol, ott van egy
csavar hatulrol, amiben van egy kis szuro, azt is pucold ki.  Egy fontos
dolog, a legszurohaz tetejen levo 8-as csavart csak erzessel huzd meg,
ne tepd meg, mert akkor vehetsz uj karburatorfedelet.


Udv...Adam
+ - Re: skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> A masik, ami nem tetszik, ahogy all. Hatulja az elejehez kepest szerintem
> extremul lejjebb van, ami persze teljesen ertheto.
> Az auto teljesen szeria. Hatuljat szeretnem megemelni.
>
Szerintem elso lepeskent inkabb az elejet ultesd meg egy picit. A barbar
megoldas, hogy kivagsz a rugobol masfel menetet, ekkor egyszintben lesz
a kocsi. A masik dragabb, de jobb megoldas, hoyg rugokovaccsal
csinaltatsz bele rugokat, azthiszem, darabja 5000 penz., es akkor
hatulra meg csinaltathatsz vele nagyobb rugokat.


Udv...Adam
+ - RE: gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> >1, azaz egy db problemam az, hogy egy haverom a Bosch-tol hozott nekem (a
> cegnel a >computer altal kivalasztott) gyertyat egy 95-os 1.4i Corsahoz. A
> gyertya 1 polusu. Na most >mikor a szerelonel (nagygeneral) ki akartuk
> cserelni, latjuk am, hogy  ami eddig benne volt az >2 polusu!!! Ilyenkor mi
> van?? A szerelo azt mondja ezt nem jo ha beletesszuk. A Boschnal a >gep meg
> ezt adta meg az evjarathoz es tipushoz.
> >Help pliz!!! Nem akarom kidobni a vadi uj gyertyakat!
>

Hat ne is dobd ki!  Attol, hoyg regebben ketpolusu gyertya volt benne,
attol rakhatsz meg bele most egypolusut, csak a hoerteke legyen a
gyartyanak ugyanolyan.  Szoval ha a hoertek egyezik, csak nyugodtan rakd
bele a gyertyakat. A szerelot meg elkuldheted valahova....



Udv...ADam
+ - biztonsagi gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tegnapi hirekre reagalok Tisztelt Autosok!
Bizonyara hallottatok,hogy jovore (Megyunk Europaba") jelszoval,
12 eves korig gyerekules lesz kotelezo nalunk!
Ha gondoljatok T.listatagok bontsunk vitat amig nem keso,
mivel velemenyem szerint ez nem mas, mint -" Babettara,Rigara bukosisak!"
Hozzateszem:
1. A sajat gyermekem biztonsaga mindenek folott!
2.Van harom unokam- szo se rola- mindent a testi epsegukert!
3. 22 eve vagyok autos, betartom a torvenyt, minden ami elo van irva,
    biztos szukseges is- de :
4. En meg nem lattam  barmilyen orszagbol erkezo autoban 12 eves gyermeket
    gyermekulesben.(lehet hogy figyelmetlen vagyok!)
5.Jelenleg 8-15 ezer Ft egy hagyomanyos 10-15 kg gyermek szamara
gyermekules,
   kepzeljetek el egy 35-45 kg gyermek szamara az egyedileg gyartott ulesek
arat!
   Az en kislanyom 33 kg,es 9. eves.
  (Van egy baratom, akinek a gyermeke 12 eves 55kg(az Isten aldja meg erte,
jo etvagyu)
    kepzeljetek el egy gyermekulesben!!!  :)))))
6.En lehet hogy specialis helyzetben vagyok :
   de szeretnem az unokaimat (3 fo ) az allatkertbe vinni.Ezt egyszerre nem
tehetem meg?!
   Harom gyermekules mar nem fer be a Ranault 5.be (de melyik autoba?)
   es akkor szegeny gyermekek  anyja- apja csak a masodik forduloba johet
szoba!
   Tatabanyarol nem egy kifizetodo kirandulas!
   Mint a level elso reszeben irtam,  nem bukosisak ugy ez?

Elkepzelesem szerint a kovetkezo beszelgetes zajlik a Parlamentben:
Te Gezukam!(Joska- Pista-Tercsi -Fercsi-Kata -Klara)
Olyan nem jol megy manapsag  a bukosisak(gyermekules), tudnatok segiteni?
Hogyne, edes-egykomam ,majd hozunk egy rendeletet oszt kotelezo lesz!
Nem baj hogy az oreg nyugdijasnak kettoezer Ft- volt a rigaja ,es
hogy meg soha nem hasznalta masra, csak hogy kijarjon a kis berelt
telekre(10km)
majd vetetunk vele 8000-ert finom kis bukosisakot!(Ebbe sokan beletorodtek
 de nezzetek meg Oket!)
Tudod arra mindent ra lehet huzni "Megyunk Europaba!!!:(((((
 Tisztelt Autosok ! Tenyleg csak ennyi hianyzik?
Mert akkor OKE, de akkor en inkabb itthon maradok!Biztos vagyok benne , hogy
nem volt
meg targyalasi napirenden sem, ez a tema!
Talan a foldtulajdonvasarlast kellene jobban firtarni?!.....De mi elore
megyunk!!!
Hofit kene errol meghallgatni.....(Magyar ember nem nyugszik, mig nem szaros
a szaja!)
Varom megtisztelo valaszotokat,es velemenyeteket!
Udvozlettel: Restye Janos   
Listan sem ba,j, ha kozzeteszitek a valaszokat!:(((((
+ - Kereskedo arrese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

    Eddig csak olvastam a listat, de most hozza is szolnek:
Epp a napokban volt itt (Franciaorszagban) a TV-ben egy
musor az autos szakmaban alkalmazott arresekrol. A musorban
megszolaltatott markakereskedok szerint egy-egy uj auton csak
par ezer frankot (1 frank ~= 40 Ft) nyernek (egy Clion pl.
kb. 2 ezret). A markakereskedes es -szerviz eves bevetelenek
90%-at a szerviz adja es csak 10%-at az autoeladas.
    A szerviz ugyanis a nagy uzlet, a markaszervizek, illetve
az egyeb szervizlancok is kb. 50%-os arrest alkalmaznak
a felhasznalt alkatreszen. Az, hogy a markaszerviz dragabb
egyreszt abbol adodik, hogy eredeti alkatreszeket hasznalnak,
ami dragabb (az egyeb szervizekben gyakran utangyartottat
- ezek kozott vannak nagyon jo minoseguek is!), masreszt
az oradij is magasabb.

            Tovabbi jo autozast:

                                            Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem tuti mazlim volt.. nem szakadt el a szij csak ledaralta
> a fotengely a fogakat (12 ev 130e km egy szijjal ;)) A
> jelenseg ugyanaz mintha elszakadt volna, csak egy sivito hang
> jelenik meg amikor sikalja a sima szijat ... Eppen kezdtem
> sopankodni, de mondom megnezem a konyvben. Es akkor kiderult,
> 2 ovalis bemaras van a dugattyuk tetejen amibe pont elfernek
> mellesleg a teljesen nyitott szelepek. Vezermuszijcsere otthon
> es bingo ... Ja az auto Toyota Tercel 4WD. (Ujra egy jo pont a
> Toyotanak.)

Ez konstrukcios kerdes, azon mulik, hogy ezekkel a bemarasokkal is
eloall-e az adott kompresszio. Dizeleknel es egyes benzineseknel
nem igazan megy a dolog, es nem arrol van szo, hogy a gyarto ki
akar szurni a tulajjal...

> Csak kotozkodesbol.:-)
> 
> A Citroennel lehet hogy torik a tengely. A hulye nemet inkabb gyengit
> egyet a szelephimban, aztan legfeljebb a törött himbasort kell cserelni,
> masnak nem lesz baja.

Csak a tenyszeruseg kedveert:

Ott a himba annyira konnyitve van, hogy nincs is...
Bar a hulye nemetek talan a nemletezo himbat is konnyitik :)))
+ - Rudi mix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bunny
>...mellesleg a veres agyvelot nagyon nehez
>kiszedni az uleshuzatbol ;-)))
Nem is olyan veszes...a lovesnyomokkal
nem tudok mit kezdeni, na meg ez a szag...
;-)))))))))))

Stevie/gumi sztori
>Tanulsag: tobb is van, Ratok bizom.
Rudi nem ul Stevie melle, az tuti ;-)

AntForce - viszont igen!
>...38e km-en keresztul nem britam hasznalni...
Stevie remek stilusban irt beszamoloja kisse
atalakitva:
AntForce szereti nem bekapcsolni az ovet, mert
huzza a szort a mellye'n. Stevie beul AntForce melle,
irany az uj benzinkut, gusztusos uj muszerrel
leeresztenek 25%-ot a gumikbol.

Stevie es AntForce romantikus erdei autokazasra 
indul. Stevie tudja, hogy AntForce remekul vezet ;-) 
ezert arra biztatja, gyorsitsanak bele a szerpentinen.
AntForce szeret imponalni... de majdnem meghalnak, 
az elso komolyabb kanyarban auto nem ugy viselkedik 
mint szokott. (Stevie ujjong: "de ugyes vagy, milyen 
kozel mertel menni a korlathoz," AntForce lassit es 
izzadtsagot torolget, majd gyorsan bekapcsolja a
biztonsagi ovet!!!)

AntForce biztonsagban hazaer.
A jol beallitott guminyomassal visszamegy a szerpentinre
(immar egyedul), es konstatalja, hogy sem az auto, sem
az ut, sem a vezetesi tudomanya nem kopott meg,
es barmilyen szoros is az ov meg szorosabbra huzza,
mert nagyon jol tudja, hogy valaki hazavarja es a 
listatarsaknak is nagyon, nagyon hianyozna!!!
>Tanulsag: tobb is van, Ratok bizom

Andras
>...lehet "hamis" tanukat is talani akik kivulallokent "lattak" 
>a dolgot es keresesedre jelentkeztek... 
Igen! En mindent lattam!
Miki ba' ne halogasd sokaig a dontest mert meg tenyleg
kijavitjak a serulest, utana pedig sokkal nehezebb lesz.

Viktor
>Az alabbi mondatokat egy autot nepszerusito kiadvanybol 
>olloztam, vajon melyik csodajarganyrol...
Nana' hogy Suzuki? :-)))

Istvan+Iveco+ablaktorlo kulonbseg
>...az egyik lapat 5 cm-el hosszabb mint a masik.
>Regi Hondasok hogyan oldjak meg ezt a kerdest ?  
Szembe fordulnak a gyorsulo Ivecoval :-)

Gabornak
>... Suzuki betujelek...
S = Sikeres 
u = Univerzalis
z = Zengo hangu
u = Utolerhetelen
k = Kaprazatos
i = Inkabb vettem volna valami mast :-)

Zsolt 
>...egy tarsasag hangulatat nagymertekben meghatarozhatja 
>egy(vagy tobb) eros vezeregyeniseg aktiv hozzaalasa.
Ennyire feltunt, hogy nem voltam ott!?!?!? :-)

Danidek
>Aki bunko es meg focizni se tud, az megy rendornek...
Aki bunko, de tud focizni az bekerul a kormanyba :-)

Udv-->Rudi
Bocs az extra adag marhasagert, a kialvatlansagom az oka.
Na, szunya elott meg egy loket. 
Lattam a Star Wars-Phantom Menace cimu...akarmit.
A velemenyem tomoren: Tampon Pene'sz.
+ - Biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce, eszembe jutott meg egy tipp.
Vegyel fel a polo ala egy kitomott melltartot ;-)

Rudi
+ - Talalkozo, MP3 lejatszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


Kernem azokat, akik _A_ :)) talalkozon az MP3 lejatszorol fotot keszitettek,
amennyiben megodhato, kuldjek el nekem! (Keszul a honlap).
Aki erdeklodik a dolog irant, szivesen segitek, tapegyseg, LCD, illesztes,
beepites, stb. temaban!


    GezA
+ - Re: 635csi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudom, hogy sokan vannak itt a listan akik nagy BMW szakertok !
> Tudna valaki irni nekem a fenti autorol egy-ket keresetlen
szot.
> Vagy legalabb egy URL-t, ahol vannak rola adatok,
tapasztalatok.
> En nem nagyon talaltam.
> Ne adj' isten nincs (nem volt) valakinek egy ilyenje ?
> De ne (csak) azt, hogy nagy marha, regi, benzintemeto, vegyek
> inkabb Suzukit.

Feher!
Vegyel Suzukit. Vagy inkabb megse! Vedd meg ezt, es hadd
probaljam ki. Mongyuk a jovo heten fehervaron. :)

BMW 6-os sorozat (E24) tipusai :
630i / 633i / 635CSi / L6 / M6 / M635CSi (az utolso ket szam x
100 adja a kb. ccm-t)
78-89-ig gyartottak, a 850-es valtotta le.

635csi :
78-86-ig - 3453 ccm, 6 henger, 12 szelep, 218 LE (5200rpm), 311
NM (4000rpm), 0-100: 7.4 mp, a vege 230 kph
86-89-ig - 3430 ccm, 6 henger, Motronic vezerles, 12 szelep, 185
LE (5400rpm), 290 NM (4000rpm), 0-100: 8.3 mp, a vege 217 kph (de
sokkal kevesebbet fogyaszt)

Egy keresobe ird be : BMW E24 es valogathatsz. :)

Egyebkent az egyik kep alatt ez a felirat volt :
 " My own '85 635CSi, I'll never sell it. "
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS
+ - segitokesz lista? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Balu irta: 

"Mintha azt olvastam volna nem egyszer, hogy ez 
egy segitökesz lista!!!! Nem ezt tapasztaltam, mert egy 
arva valaszra sem meltatott senki!!"

Sajnos neha elorordul, hogy olyan specialis kerdesek 
erkeznek, amikhez egyikunk sem ert, mint pl. a Te Corsa-d 
gyertyai. Ilyenkor jobb, ha nem erkezik valasz, mintha 
valaki valami butasagot beszelne, nem igaz?

Udv
Stevie
+ - Depresszio, Impreza 200-ra, melygarazs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Teeby irta:

"
>Minel nagyobb a motor terhelese, annal nagyobb a
>szivorendszerben keletkezo vakuum
Ez nem igaz. Tudomanyaim szerint a fordulatszammal no a szivo hatas."
--
Egy kicsit slamposan fogalmaztam, ebben igazad van. Javitok: Adott
fordulatszamon annal nagyobb a depresszio, minel nagyobb a motor
terhelese. Igy viszont igaz! Sot! Kisebb fordulatszamon nagy
terhelesnel nagyobb depresszio keletkezik, mint terheles nelkul (kis
terhelessel) nagyobb fordulatszamon.

"Pont ez a baj, mert a terhelesi fokozatokban alacsonyabb fordulaton
nincs eleg ero. A hianyzo depresszio altal elvesztegetett levegot
feltoltovel visszuk be. Ez a szerepe a turbonak is a tgk-on."
--
Ez is a szerepe. Ket okbol tesznek feltoltot a motorokra altalaban.
Vagy azert, hogy adott loketterfogatbol nagyobb teljesitmenyt hozzanak
ki es/vagy azert, hogy az alacsonyabb fordulatszamokon noveljuk a
feltoltest. Ez utobbiak a nevleges fordulatszam kornyeken minimalis
mertekben novelik a feltoltest, es alacsonyabb fordulaton novelik
jelentosen, hogy a motor lehetoleg mindig a legnagyobb egesi
csucsnyomas kozeleben dolgozzon, azaz leadja a teljesitmenyenek nagy
reszet kis fordulaton is.

Laci irta:
"Az impreza meg egy folyamatosan ESZMELETLENUL gyorsulo auto. 10 mp
alatt van 200-on!"
--
Biztos vagy ebben?

Lazar Peter irta:
"1.) Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos
kihajtas
kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
utom???"
--
A kerekparos. Mit keresett a jardan? Elvileg neki is az uton kellene
kozlekednie.

"2.) A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???"
--
Ha gyalogost utsz el es az nem volt berugva, az esetek 99%-aban
radverik a balhet akar Te vagy a hibas, akar nem. Mellesleg szerintem
lehet olyan lassan menni autoval, hogy ne usd el az embert, illetve
idoben eszrevegyetek egymast.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Teli gumi, ov, lengescsillapito, kocc, 2polusu gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Adam irta:
"Na szoval most azon agonizalok, hogy mi lenne, ha most ket teli gumit

vennek? Mert hat azert a tel meg arebb van... Es a teli gumi tudtommal

melegben, szaraz idoben jobban kopik."
--
Melegben igen, de most mar nincs olyan meleg, es hidegben szarazon a
legtobb mostani teli guminak nagyobb a tapadasa, mint a nyariaknak.
Mellesleg a teli sem kopik el olyan hamar, ha jellemzoen nem rodeozol
mindig az autoval.

Bizonsagi ov:
Sokan taglaljak, milyen kenyelmetlen az, miert hasznaljak nem
hasznaljak. En mindenkinek melegen ajanlom, hogy hasznalja, foleg ha
az anyosulesen ul. Foglalkozasombol adodoan nem egyszer volt ra pelda,
hogy a kollega vakart le a szelvedorol, illetve az ov mentet meg
attol, hogy elharapjam az anyosules elotti kapaszkodot, pedig semmi
extra nem tortent, csak baromi nagyot fekeztunk. Ehhez meg hozzajon,
hogy kb. 100 kilot nem konnyu kiemelni az ulesbol, aztan megis (:-).

Stevie irta:
"A lengescsillapitoban levo
olaj maga ugyanis nem oregszik, csak a belso tomitesek
kophatnak el, amitol ez az olaj kifolyik. Ez persze idot
vesz igenybe, de meglehetosen rovidet -- egy-ket honap.
Javitsatok ki, ha rosszul tudom."
--
Romlik az olaj minosege, mert ohatatlanul kerul bele vizpara, amitol
az olaj felhigul, es ezzel csokken a csillapitas.

A parkolo auto osszetoreserol jutott eszembe egy sztori. Nem
emlekszem, kitol hallottam. Holgy kuzdott ki ket kocsi kozul, de egy
tolatasnal eroteljesen nekiment a mogotte parkolonak, es rendesen
osszetorte. A kozelben dolgozott ket-harom pacak, akik azt hittek,
hogy el akar hajtani, es elindultak a holgy fele. Amikor lattak, hogy
a holgy kiszall, es egy papirt tesz a karosult ablaktorloje ala, nem
is foglalkoztak vele tovabb, elkonyveltek, hogy vannak meg rendes
emberek is. Nem sokkal kesobb megjott az auto tulaja, aki eloszor
elzoldult, mikor meglatta az autojat, majd amikor levette a cetlit
iszonyatosan elkezdett karomkodni. A cetlin a kovetkezo allt:
"Bocsasson meg, hogy osszetortem az autojat, igerem ez tobbet nem fog
elofordulni!" Ennyi es nem tobb! (:-)

2 polusu gyertya:
Legjobb tudomasom szerint ketpolusu gyertya egyetlen elonye az
ugyanolyan parameterekkel (ld. hoertek) rendelkezo tarsaval szembe,
hogy nagyobb a gyujtas valoszinusege, ugyanis a gyujtogyertyak menet
kozben esetenkent kihagynak, vagy nem egyenletes szikrateljesitmennyel
huznak at a polusok kozott. Ezen a helyzeten javit a ketpolusu
gyertya. Ha tevedek valaki javitson ki.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - va: gumi sztori (ha jol latom, akkor Bulgariabol) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Stevie szereti ellenorizni a guminyomast.
>Nyilt egy uj benzinkut
>
>szepen kiereszt belole annyit, amennyit a muszer jelez

Juj ! 
Ahany kut, annyi fele mert ertek. Hiaba van a muszereken 
rajta a OMH (Orszagos Meresugyi Hivatal) cimkeje.
Barhol fujok, mielott a szelepsapkat felrakom megnezem a
sajat kezi nyomasmerommel. Az egyik hangyam a sok kozul.:-)

Volt ugy, hogy szoltam a kutasnak a 3 tized !!!!!! elteres miatt.
Vallranditas, majd hozongesemre a fonok leszedette a pisztolyt.
Akkor meg levego nem volt a kutnal. 
Szerintem ez, meg mindig a jobbik eset.
--
Meszaros Geza
+ - va:KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol 
> torteno ovatos kihajtas kozben...

Sok valasz erkezett.
En inkabb egy elremiszto helyet emlitenek.
Multkorjaban lementem Budan a  Szena teri Mammut melygarazsaba.
Na onnan kijonni egy remalom. Legalabb is ugy, ahogy en
csinaltam. Felig felmentem az emelkedon (ami nagyon meredek)
es megallni kenyszerultem masodiknak. Kinott a szakallam mire
az elottem levo ki tudott menni.
Na most jottem en. Felerek, de az elso kerekemet sem
tudtam kirakni a vizszintesre. (szerintem hulyen van tervezve,
mert meg odabent kellene egyenesbe jonni),
A jardan tomeg ozonlik. Tizen megallnak, de harman nem.
Majd a tiz elindul, de akkor erkezik es megall masik hat.
Ket perc igy szinte az orokkevalosag, kozben tizszer indulnek,
a kuplungom koszoni szepen jol van.
A vegen egy lassan gyorsulo anyoka elott kivagodtam, de tobbet
ide nem jovok.

Ritka nagy marha vagyok, mert innen par percre lakom gyalog es
otthon is hagyhattam volna a kocsit.
--
Meszaros Geza
+ - va: Cserbenhagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irja...
>U3ppYXN6dG9rIQ0KDQpFbGVnZ2UgZnVyY3NhbGxvbSwgaG9neSBhIHJlbmRv
>cnNlZyBuZW0gZm9nbGFsa296aWsgYXp6YWwgYSBmZWwtDQpqZWxlbnRlc3Nl
>bCBhbWlrb3IgdmFsYWtpIHV0b2xhZyBtZWd0YWxhbGphIGEgY3NlcmJlbmhh...

Erre mar en is gondoltam. 
Csak egy baseball uto kell hozza. Utana johet a karosszerias.

>MIAGCSqGSIb3DQEHAqCAMIIMjAIBATEJMAcGBSsOAwIaMIAGCSqGSIb3DQEH
>AQAAoIIKpDCCBTAwggTaoAMCAQICBQCZBRyjMA0GCSqGSIb3DQEBBAUAMIGh

Ezt meg az a csaj arrogans baratjanak az arcara.
--
Meszaros Geza :-)
+ - Ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

"Lehet, hogy ezek utan kicsit hulye lesz a kerdesem, de a rossz ido
bekoszontevel ablaktorlo gumit kellene cserelnem. Csakhogy a Honda
Civic-en /'98-as negyajtos/,  az egyik lapat 5 cm-el hosszabb mint a
masik."

Szvsz nyugodtan vedd meg a ket garniturat, hivatalosan fel evente!!!!!
kellene a gumikat cserelni, de telen eleg egy kis fagy, egy kicsi 
darabot kicsippent a jeg a gumibol - szabad szemmel nem is latni -
megis csikozni fog. Nekem mindig van egy potlapat a csomagtartoban.

-----------------

"Errol az ertekrol irjal mar egy kicsit bovebben, nekem egy kicsit furcsanak
tunik. Vagy a 200 sok, vagy a 10 keves. Az auto is erdekes lehet."

Erdekes is. Pl a http://www.omicron.uk.com/wrx22b.html szerint 350 LE-s
alapverziok is vannak (limited edition - 400 db). Ezt meg egy kicsit
felnyomod,
konnyited (alap = 1.2 tonna)... Galeria:
http://12.16.190.130/PictureGallery.asp

Egy norveg rally site-on lattam egy citroent, ami allitolag 2.5 sec alatt
volt
100-on.

Cs
+ - Kispolski Tudorok!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek

Beteg az en Kicsikem!

Azelott ugy ment, mint a mergezett eger. Rovidebb
tavokon olyan kocsikat gyorsultam le, hogy.....

De most alig huz. :-(((( 
A gyujtas mar be lett allitva, azota legalabb nem all
le, ha a gazrol leveszem a labam. A fo gond tehat nem
itt van. Ha ez segit valamit a hiba behatarolasaban:
elofordul, hogy 4-esben nagyobb fordulatszamnal a
kocsi lassulni kezd. A motor meg furcsan kopog.

Piszkosul lamer vagyok autoszereles temaban, ugyhogy
nem en akarom (egyelore) javitani. Amiben a konkret
segitsegeteket kernem a kovetkezo:
Le tudna azt nekem irni valaki felsorolas szeruen, hogy
mivel lehet a problema (esetleg nemi magyarazatot
fuzve melle), es ugyanigy azt is, hogy mik azok, amiknek
BIZTOSAN nincs kozuk hozza?
Egy ido ota ugyanis nincs nagy bizodalmam a debreceni
szerelokben.
Ha tudnatok Debrecenben megbizhato szerelot ajanlani,
azt is megkoszonnem.

Koszonettel

KASI

+ - A subaru WRX STi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No akkor a gyorsulas az olyan annal az autonal, hogy 3,5 sec a 100......
10 sec a 200... jaaaaa, es 206km/h a vége!!!! :))) No azt hiszem ez mar
erdekesebbe teszi a dolgot. En meg ilyen gyorsulast nem ereztem..... es
a tuningolas meg csak most jon majd!!!! :))))

laci(bishi)
+ - Reagalgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A gyartastechnologiak legmagasabb tudomanyos es muszaki szintje, a kisauto
robusztussaga es megbizhatosaga minden szituacioban - ezek a tulajdonsagok
jellemzik a ........ szemelygepkocsi alapkoncepciojat."
Van egy CNC esztergank!

"Az elektrokemiai femfeldolgozas magas muszaki szinvonala, az
elektrofoszfatozassal keszult alapozo festes es a szamitogeptechnika
hozzajarul a ......... gepkocsi jol atgondolt gyartasahoz."
A szomszed varosban van egy aluminium koho. Befestjuk az autot! A
fomernokunknek sajat C64-ese van!

"Melyrehatoelemzesekkel es hasonlo szemelygepkocsik megalkuvas nelkuli
osszehasonlitasaval (sic!!!) bizonyitjuk be, hogy a modern gyartasi hely
nemcsak  osszehasonlitas kerdese, hanem a gyartashoz nelkulozhetetlen."
Tehat: az elemzesek szerint a gyartasi hely a gyartashoz nelkulozhetetlen!

"Kotelessegunk a gyartasi technikat a leheto legmagasabb szinten tartani. Ez
azt jelenti, hogy a mikroelektronika, a szamitogeptechnika, az uj
vezerlorendszerek egyre inkabb uralkodova valnak a ........ gyartasaban."
Veszunk megegy CNC esztergat!

"A ......... kivitel ismertetojegyei a celszeruseg es a luxus (sic!!!)."
Ami celszeru, az egyben luxus is, ami viszont luxus, az meg celszeru.

"Az ulesek habszivacs-muborbol keszultek vagy jo minosegu szovetbol, melyek
kivitelezese a belso burkolathoz igazodik. Ugyanigy illeszkedik a
berendezeshez a textil padloszonyeg."
Mi nem olunk le allatokat, hogy marhaboron melengesd a segged. Zoldek
vagyunk!

"Ha valamennyi .........-kivitelt megvizsgalja, megallapithatja, hogy a
biztonsag es a megbizhatosag valamennyi modell jellemzoje. De legkesobb
ennel a valtozatnal eszre fogja venni, hogy a ...... kivitel osztalyan
beluli csucsteljesitmenynek szamit."
Legalabb is mi beleizzadtunk, mire helyere kerult a hamutarto.

"Ez mar nemcsak celszeru es robusztus, ez az auto mar komfortot is kinal."
Vilagos: celszeru es luxus egyben, tehat komfortos is: pl. az uleseken ulni
lehet.

"Megallapithatja, hogy jarmuveinkben nemcsak azt talalja meg, amire
okvetlenul szuksege van."
Talal majd egy csomo folosleges dolgot is, ezek a luxus reszei, de mint fent
emlitettuk, ezek egyben celszeruek is.

"Megbizhato, mozgekony es temperamentumos auto - a szabadido eltoltesehez,
sportolashoz es a mindennapi munkahoz."
Sok szabadido kell, hogy szerelgesd, tologatasa kozben kicombosodsz mint a
kigyo, vegul mar a javitas mindennapi munkadda valik.

"Kivalo modell, melynek felepitese elegendo helyet kinal 4 szemely es egy
csomo poggyasz szamara."
Vedd meg!

"A jarmu eppoly tagas, mint amilyen tetszetos, egyidejuleg megbizhato es
gazdasagos."
Vedd mar meg, nem hallod?!!!

De ugye nem a Citroen XM reklamszovege volt ez? Mert akkor kiabrandulok...

Udv joe
+ - KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De nem kell aggodni, mert szerintem keptelenseg, hogy egy lepesben 
> kifele halado auto elgazoljon akar egy gyalogost, vagy biciklistat. Az 

tegyuk fel, hogy a bicajos 20km/h-val megy.

az is lehet, hogy a bicajos megy bele az autoba.

annyira azert nem lehetetlen a helyzet.


> Ez mar az o felelossege. Ekkor van az autovezeto szempontjabol vedo 
> szerepe a "vigyazz, auto" tablanak.

van ilyen tabla a kreszben? nekem nem tanitottak.

raki
+ - kardan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta

>egyszeru kardanmegoldassal nem oldhato meg, mert akkor lukteto lesz a
>fordulatszam a meghajtott kerekeken -> nem lesz egyenletes a vonoero.


Ez igaz, DE ha 2 db  kardant hasznalnak, akkor a masodik "kisimitja" ezt
a luktetest.
(vagy legalabb is gepelemek oran ezt tanitotak)

> -----------------------------------------------------------------------
Palfi Antal Zsolt

http://caesar.elte.hu/~rc5/  Csatlakozz az STB+ csapathoz!!! MOST! :-)

http://infosrv.tech.klte.hu/~redskin
mailto: , mailto:
telefon: +36-30-219-45-66 , +36-52-441-793
"Death is not a bug, it's a feature"
ja es
"Soha ne tarts olyan haziallatot, amit szukseg eseten nem lehet
megenni!!!"
+ - Picistati es beszamolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A felreertesek elkerulese erdekeben:
A picistati adatokat Oldboy-nak kuldjetek tovabbra is, ellentetben amit egy
par szammal ezelotti levelben irtam. Sajnos egy nagy bakit kovettem el,
amiert meg egyszer elnezest kerek mindenkitol.
Somogy Istvannak (Soma) pedig kuldhetitek a talalkozoval kapcsolatos
elmenybeszamolokat.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Bocsanatkeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>Mint az itt idezett masik levelbol kiderul, az ugyancsak
>altalam kitalalt es az eddig gyujtott statisztikai adatokat jelzo
>"Picistati" nevet O" es Somogyi Istvan is kisajatitotta,
>amirol en eddig semmit sem tudtam.

Mindenekelott elnezesedet kerem, ha ugy erzed hogy kisajatitottuk toled a
PiciStati nevu nemes kezdemenyezest, nem allt szandekunkban. Es elnezest
hogy egy kicsit megkesve reagalok, de idohianyban szenvedek. :-) Valojaban
igaz,
en vagyok a hibas, hisz Soma nevet emlegettem a Te neved helyett, amit
belatok hiba volt. Ez csupan felreertes volt, ugyanis az utobbi idoben
kicsit sok idot toltok az oldallal, sok a modositas, es napi 40-50 levelet
bonyolitok (van hogy meg tobbet), ezert kicsit idonkent "behavazodok",
besokallok. Mint azt az oldalon is latni, kovettem el ott is hibakat, van
olyan is, hogy egy auto kepe, mas nev ala kerult, stb. Ezert elnezesest
kerek Toled Oldboy, hogy kellemetlenseget okoztam, igerem ezentul
odafigyelek erre. Termeszetesen ha Te is igy gondolod, tovabbra is nagy
segitseg lenne a munkad a Picistati gyujtese reven.
Soma egyebkent a talalkozo utani elmenybeszamolokat gyujti.

> Temakor: Vectra - uvegtores ( 22 sor )
> Idopont: Mon Oct  4 13:09:40 EDT 1999 AUTO #523
> ...............................................
>meglatogatni oket. Ime a cimuk (az oldalunkon az
>ajanlolistaban is fennt van!)
>TOPGLAS Autouveg kereskedes KFT.
>2143 Kistarcsa, Raktar krt 5. Tel.: (28)473-225, (28)473226
>Tovabba ugy nez ki hogy a listatagoknak ebbol az arbol
>tovabbi %-os
>kedvezmenyt is fognak adni!! (epp most targyalok veluk)
>errol kesobb, ha fix adatok lesznek.
> =======================================================

Ezt az ajanlast valoban en magam raktam fel, de ez sajat ajanlas.
Termeszetesen en nem fogadok mastol ajanlast, ezt ugy beszeltuk meg, hogy
Oldboy gyujti es kuldi el nekem a gyujtest idonkent, es ez kerul fel az
oldalra.

>Nos, en nem kivanok utjaba allni senkinek sem. Keszseggel
>atadom a nalam osszegyult adatokat MyChroLesLie-nek,
>vagy barkinek a vele jaro feldolgozasi munkaval egyutt
>Szeretnem azonban jelezni, hogy mindket adatgyujtes
>otlete tolem indult el es azokat ugy adom at, ha az AUTO
>levelezoi biztosak lehetnek azok lelkismeretes kezeleseben
>es feldolgozasaban.

Szo sincs rola! Nem allsz utjaban senkinek, sot nagyon is halasak vagyunk
Neked a munkadert, nagy segitseg, es foleg nagyon jo es hasznos otlet! :-)
Szoval szeretnem (azt hiszem ezt Soma neveben es talan a tobbiek neveben is
mondhatom) ha tovabbra is csinalnad a picistatit es a rendszerezeset.

>udvozlettel es ne'mi keseruseggel a furcsa modszer miatt

Igy a level vegen meg egyszer elnezesedet kerem, az en hibambol kifolyolag
erezted ugy hogy ki szeretnenk sajatitani az altalad kezdemenyezett, es
vegzett munkat a picistati es ajanlas ugyeben. De kisajatitasrol itt szo
sincs. Soma errol semmit sem tehet, o is nagy segitsegunkre van
(elmenybeszamolok, talalka-szervezes), de nem o gyujti az ajanlasokat.
Sajnos elirtam a nevet... :-(

Remelem keserusegedet kicsit sikerult eloszlatnom,
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Kie a Renault? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kicsit zurzavar tamadt az adatbazisban, de sikerult kibogoznom. Csupan egy
kerdes maradt:
Kie a fekete (illetve egesz sotet szinu) 1,4-es Renault 19? Kerem a tulajt
kuldje el nekem nevet es adatait, hogy felrakjam az adatbazisba a fotoja
melle.
Koooszi
Udv, MCLL
+ - #519 kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valakinek megvan az AUTO 519? Valahogy ez nalam elmaradt. Ha valakinek
megvan kuldje nekem el.
Koszi elore is,
Udv, MCLL
+ - RE: RainX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

#>En is bekentem e viztaszito anyaggal az osszes uvegfeluletemet, de engem 
#>nem zavar az a filmreteg ugyanis egy bizonyos sebesseg felett a vizcseppek
#>oldaliranyban leperegnek.

:> Aha, mondd ki batran mi az a bizonyos sebesseg: 140-160 alatt semmit 
:> sem er, utana viszont csoda. Felhoszakadasban tepsz (jo gumikkal!) es 
:> nem kell bekapcsolni az ablaktorlot. 

Jomagam is hasznalom a Rain-X-et, de szerintem 140-160 alatt is
egeszen jol mukodik a dolog.
Olyan 60-70 km/h felett mar hatarozottan lemegy szinte minden viz az
ablakokrol. Felhoszakadasban meg (a szerintem egesz turheto
Michelin MX-T2 gumikkal) sem jarok 140-160-nal...

Lehetseges, hogy szamit a szelvedo dolesszoge is, az Omeganak 
eleg jo a legellenallasa (marmint kicsi :-), igy lehet, hogy azert is
konnyebben legurulnak a vizcseppek. 
Autopalyan egyebkent en sem nagyon hasznalok ablaktorlot...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS

UI: A higanykapcsolorol teljesen meg vagyok gyozve, igy vissza kell
teljesen vonnom a korabbi kritikamat. Valoban sokszor szempont a
bombabiztos elronthatalansag es hosszu, stabil mukodes...
Koszonom a hasznos es ertekes valaszokat Meszaros Gezanak, 
Blasko Sandornak es ...
+ - Talalkozo + Ft/km + ami meg eszembe jut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Lehet, hogy mar regen volt a talalkozo, de suru teendoim miatt csak most
tudok irni. Csatlakozni szeretnek azokhoz, akik jo elmenyekrol szamoltak
be a talalkozoval kapcsolatban.
Mi is jol ereztuk magunkat (kb. 11-tol du. 5-ig voltunk kinnt.). Arra
szamitottam, hogy a nejem majd reklamalni fog, hogy unatkozik, es ahhoz
kepest eleg jol "viselte". Az autonak is jot tett, mert tobb oran
keresztul nyitva lehetett az ajtoja, es sok viz kiparolgott abbol, ami
az eldugult napfenyteto levezetocsatorna miatt negykereku akvariumma
valtoztatta a kocsit.

Egy kis korrigalast kell tennem:
Az #522-ben Koltai Peti kozzetette a NIVA-huzas eredmenyet.

>Akkor kozze mernem tenni a Niva-huzas eredmenyet:

>1. 12,8 sec. Adam
>2. 12,9 sec. Mairo

A masodik "eros" ember (69 kg, 182 cm) en lennek, de "Mano" es nem
"Mario" becenevre hallgatok. Peti, tudod: a "One and Only" BX-es, aki
valahol melletted parkolt.

A holgyek jovobeli talalkozos programjaval kapcsolatban azt szeretnem
mondani, hogy, ha programot akarunk szervezni nekik ugy, hogy a mi
hasznunkra is valjon, akkor egyelore csak fozoversenyt rendezzunk,
nehogy a "kocsikerek fogmosas" elvegye a kedvuket idoelott. Ugyis
bogracsos talalkozot szeretnenk.

Djtiszy+mindenki:
A Ft/km-t en is kovetem egy excel file-ban. jelenleg kb. a kov. a
helyzet:
Auto: '91-es BX TZD; nalam 98 dec. ota
Megtett km: 17 000.
Uzemanyag+olajok: kb. 	170 000+25000		kb:11.4 Ft/km
Javitas/karbantartas: kb.	231 000			kb.13.6 Ft/km
(ebben benne volt egy "140e-et ero" koccanas es a muszaki; minden kis
kuty-muty egy vagyon)
Ado+biztositas+atiras: kb. 70 000		kb.  4.1	Ft/km
Mindosszesen:					kb. 29.1 Ft/km
Szoval ennyivel poroszkalok a szekeremmel.
Ha az evi -mondjuk 100e HUF- ertekvesztest is figyelembe veszem (kb
ennyit veszithet egy 8 eves BX a 9-ik evben), es decemberig elerem a 20
000 km-t, akkor meg hozzaadhatok 5 forintot, es igy 34 Ft/km az
eredmeny. Persze, ha kibirom dodzsemezes nelkul.:-)

Tovabbi boncolgatas: :-)
Egy km megtetele autopalyan 30 mp. Ki az, aki annyit keres, hogy, amit
elautozik egy perc alatt, azt vissza is keresi? 68 HUF/perces berrel
napi netto 32 640 HUF jovedelemre lenne szukseg. Gondolom ez nem csak
nekem gond. Persze, orszaguti autozashoz eleg a fele is.:-)
Szoval, ha lemegyek Velencebe (kb. 8 ora es joreszt autopalya), akkor
nem azt a kb. 10-12e forintot koltom el, amit kifizetek uzemanyagra, es
autopalyadijra, hanem a negyszereset.
Persze, ha nem koppamok, akkor most 24 Ft/km-nal tartanek, es akkor a
fennti szam "csak" 23000 HUF lenne, de az sem valami fenyes. Ezert mar
egy olcsobb repulojegyet kapni (retur jegy Velencebe 45-50e
turistaosztalyon.) Akkor minek tartom az autot?
Kedves olvasoim, hat azert, mert NEM TUDNEK MEGLENNI NELKULE. :-)

Udv.,

Mano
CITROEN rulez!
+ - no volannal + folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Noi vezeto..
>
>AntForce
>>>>

>Nem fejezted be a gondolatot, AntForce. Mi van a noi vezetovel?

Szerintem be van fejezve.


>Megkerdeztem azt is milyen a 70%-os. Azt mondta a hapsi, hogy mint egy
szinezett
> uveg.

Ez akkor ugye az semmit sem ér. Már ha valakinek az a célja, hogy
sotetitsen.

>Persze ekkor megmerik, nem szemre saccoljak.

Hol, es legfokepp hogyan merik meg?


Bye
somi
S125L
+ - Jatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A #526 -ik mokaban   wrote:

>Remelem, nem banjatok, ha egy kis jatekra invitallak benneteket :-)
yAz alabbi mondatokat egy autot nepszerusito kiadvanybol olloztam,
>vajon melyik csodajarganyrol es mikor szulethettek eme meltato sorok?
>
>"A gyartastechnologiak legmagasabb tudomanyos es muszaki szintje, a
>kisauto robusztussaga es megbizhatosaga minden szituacioban - ezek a
>tulajdonsagok jellemzik a ........ szemelygepkocsi alapkoncepciojat.
>Az elektrokemiai femfeldolgozas magas muszaki szinvonala, az
>elektrofoszfatozassal keszult alapozo festes es a szamitogeptechnika
>hozzajarul a ......... gepkocsi jol atgondolt gyartasahoz. Melyrehato
>elemzesekkel es hasonlo szemelygepkocsik megalkuvas nelkuli
>osszehasonlitasaval (sic!!!) bizonyitjuk be, hogy a modern gyartasi
>hely nemcsak osszehasonlitas kerdese, hanem a gyartashoz
>nelkulozhetetlen. Kotelessegunk a gyartasi technikat a leheto
>legmagasabb szinten tartani. Ez azt jelenti, hogy a mikroelektronika,
>a szamitogeptechnika, az uj vezerlorendszerek egyre inkabb uralkodova
>valnak a ........ gyartasaban."
>"A ......... kivitel ismertetojegyei a celszeruseg es a luxus
>(sic!!!).  Az ulesek habszivacs-muborbol keszultek vagy jo minosegu
>szovetbol, melyek kivitelezese a belso burkolathoz igazodik. Ugyanigy
>illeszkedik a berendezeshez a textil padloszonyeg."
>"Ha valamennyi .........-kivitelt megvizsgalja, megallapithatja, hogy
>a biztonsag es a megbizhatosag valamennyi modell jellemzoje. De
>legkesobb ennel a valtozatnal eszre fogja venni, hogy a ......
>kivitel osztalyan beluli csucsteljesitmenynek szamit. Ez mar nemcsak
>celszeru es robusztus, ez az auto mar komfortot is kinal."
>"Megallapithatja, hogy jarmuveinkben nemcsak azt talalja meg, amire
>okvetlenul szuksege van."
>"Megbizhato, mozgekony es temperamentumos auto - a szabadido
>eltoltesehez, sportolashoz es a mindennapi munkahoz. Kivalo modell,
>melynek felepitese elegendo helyet kinal 4 szemely es egy csomo
>poggyasz szamara."
>"A jarmu eppoly tagas, mint amilyen tetszetos, egyidejuleg megbizhato
>es gazdasagos."

Nekem van egy tippem: metalszinu, lenyithato teteju sportvelorex. :-)))

Udv:

Zoli


 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sebessegtullepes.
A Ferihegyi gyorsforgalmin lehet menni 80-nal, Ferihegy 1-nel (kifele a varosba
l) a feluljarorol lefele menet van egy Budapest tabla, gondoltam begurulok, deh
at a Bp- tabla mogott figyel 10 meterrel allt a zold Felicia egy nagy bokor mog
ott (biztos ezert nem vettem eszre, elbujt a lombban...) 
77-el fenykepeztek le...
Az adataimat felirtak, kb. 1 honap mulva lehet menni szabalysertesi targyalasra
. A helyszinen nem lehetett elintezni, mert csak 74 km/oraig lehetseges. 
Ja, es a rendorok sokan voltak, vagy 4-5 motorral...

Jo tippeket varnek, hogyan keszuljek fel a targyalasra..
Asszem lehet izgulni.

Tibor
+ - matr... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!!!

ujabb autoval gyarapodott a matricas tabor! igen jo es
tettszetos lett! felbukkanhatok tolna megyeben barhol!
metalkek FORD, es termeszetessen fiesta!!

udv......................attus
mobil+36-20/9-830-787
+ - skoda szaki/tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi a tunning valaszokat.
Mar csak valami megbizhato szerelo kellene. tudtok ilyet?

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Re:Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Skoda 105-el van problemam. Amikor lassitok es leesik a fordulatszam,
> akkor annyira leesik, hogy leall a motor. Ezt kihuzott szivatoval is
> megcsinalja (amikor meg hideg a motor). Mi lehet a problema? Egy
> karburator tisztitas segitene? Ha igen, akkor tud valaki nekem ebben
> tanacsot adni?

Ha dugulas lenne, melegen is csinalna szerintem. A mienk 
ugyanezt jatszotta regen. Az ok: A legszurot rogzito csavar 
meghuzasakor a ket torok kozott egy hatalmas (kb. 4 mm) 
nagysagu res keletkezett, es ott mindefele fals levegok vandoroltak 
be. Zsenialis egy konstrukcio.
Levettem a prolaszto tetejet, egy PRESGEPPEL visszanyomtam 
sikba, majd vissza, de a legszurot mar nem a csavarjaval, hanem 
rugokkal erositettem fel (a csavarluk eltomve).
Azota tokeletes.
Ha van benne fekrasegito (bar 105-osben tudtommal nincs) a 
csovet sem artana megkukkantani, lehedt, hogy repedt.

Udv:

Dexter
+ - a lista es... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

az o segitokeszsege.

Kedves Balu! Akkor tessek, itt egy valasz: nem tudom.
Gondolom nagyon sokan igy vagyunk vele.
Felfogasod szerint akkor minden egyes levelere, amihez nem tudok
hozzaszolni, segiteni, kuljek be egy 'Elnezest, de ehhez nem tudok
hozzaszolni' levelet?

Becslesem szerint alig lenne 2-3 mega felett a lista. Es lapozhatnad
orakig, mig megtalalod benne az esetleges erdemi valaszt, ha erkezik
valakitol...

Peace! - Stef
+ - Re:Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
A leeso fordulatszam nalam is bejott, ki is akadtam, mikor rajottem... :-)
Igaz, 120-assal. Az alapjarati levego csavarja teljesen ki volt csavarodva,
majdhogynem kiesett.
Hosszabb 'razos' /roman:-)/ ut utan tortent.
Stef
+ - Lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Elvittem kedvencemet lengescsillapito meresre, es az eredmeny ismereteben
most mar teljesen tanacstalan vagyok. Segitsetek!
Az eredmeny fejbol (kb. de max nehany %-ot tevedek):
		bal 		jobb		diff.
elso		26		36		28
hatso		59		69		14

A meres az autoklubnal tortent, es a szaki azt tanacsolta, hogy nem erdemes
hozzanyulni, mert az eloiras szerint mindnek 20% felettinek, es a diff-nek
50%-nal kisebbnek kell lennie, es ez ennek megfelel. Egyebkent Skodarol van
szo, csomagtartoban kb. 50 kg allando teherrel.

Mit szoltok hozza? Csere? Ha igen, milyet es mennyiert? Ha mar csere, akkor
gondolom 4 db.
A reklamokban a Monroe nagyon nyomja magat. Mindenfele velemeny keretik nem
leven szagerto!
Frigyes! Tudnal adni maganba ajanlatot?

Mindenkinek koszi!

Szilard
+ - Re: Kedves autosok (Opel gyertya) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

 irta:

"Mintha azt olvastam volna nem egyszer, hogy ez egy segitökesz lista!!!! Nem
ezt tapasztaltam, mert egy arva valaszra sem meltatott senki!!

>Udv Autosok!
>1, azaz egy db problemam az, hogy egy haverom a Bosch-tol hozott nekem (a cegn
el a 
>computer altal kivalasztott) gyertyat egy 95-os 1.4i Corsahoz. A gyertya 1 pol
usu. Na most 
>mikor a szerelonel (nagygeneral) ki akartuk cserelni, latjuk am, hogy  ami edd
ig benne volt az 
>2 polusu!!! Ilyenkor mi van?? A szerelo azt mondja ezt nem jo ha beletesszuk. 
A Boschnal a 
>gep meg ezt adta meg az evjarathoz es tipushoz."


Ne bantsd a listat, o se bantott Teged. En pl. a kerdeseimnek kb. a (nagyobbik)
 felere kapok valaszt, a tobbire vonatkozoan egyszeruen hianyosak a tagok ismer
etei. Legalabb egy szmajlit tehettel volna a sok !!! utan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En a helyedben telefonalnek 2-3 Opel-szervizbe, es ha elteroek a velemenyek, ak
kor a vezerkepviselethez/fokereskedeshez, vagy emileznek az anyacegnek.


Szvsz ha egy gyertya merete es hoerteke stimmel, _komoly_  gondot nem okozhat a
 nem pont megfelelo tipus, esetleg kicsit gyengulnek a menetteljesitmenyek es n
o a fogyasztas.

(Van ra egy fogadasom, hogy a fenti lamer velemenyre joparan reagalni fognak, h
ozzam vagdossak az AUTO nehany honappal ezelotti gyertyas cikkeit, amiket persz
e nem archivaltam, stb...) :-)


Egyebkent hadd kerdezzem meg, hany km-nel kellett generalozni a Corsat?


Udv:

Padi
+ - Opel Corsa tapasztalatok; ARO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ket kerdesem lenne:

1.
Hosszabb tavu tapasztalatok Opel Corsaval (megbizhatosag, hibak, fogyasztas stb
.). Tovabba, milyen az uj 1.0 l-es (55 lE), illetve a regi 1.2-es (45 LE) motor
, hogy huz alacsonyabb fordulaton, megint csak fogyasztas stb. 


2.
Mit tudtok az ARO terepjarok eredeterol? Nekem ket verziom van:
   - eredeti roman fejlesztes
   - egy regi amcsi terepjaro kasznija szolgalt modellul az elkesztitesehez

Tovabba, ami igencsak meglepett: Portugaliaban lattam a zart kasznis nagy ARO-h
oz (ARO-24?) erosen hasonlito terepjarokat, PORTARO markajelzessel. Roman licen
sz alapjan keszulne???


Udv:

Padi
+ - Re: HVG cikk, megkovetes,tuningceg,uj lap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tenyleg! Mostmar emlexem. Igen a hengefej felfurason en is nagyon jot kacagtam:
) Egy kisse nem ertett a cikk iroja semmihez!
A cikket azert ajanlottam, mert VEGRE kepbe kerult az ATC, mint tuning ceg. Az 
en chipem, kipuffogo rendszerem, legszurom, gyertyam is onnan szarmazik, es ha 
minden igaz, meg par loero.Nm otletuk van a tarsolyukban(uzemanyagnyomas novele
s).
Sot az ugyvezeto (Kalmar Gyorgy) most fejlesztett egy elelktromos kompresszort,
 ami szamitasa szerint +30Le, es viccesen belulrol lesz kapcsolhato: most megye
k-most nem.
Kepzeld el, ha meg azt is rarakja a mar igy is 190lovas 1,6os VTI.jere.(TT, S3a
s konkurrencia lehet belole).Szoval csak ezert ajanlottam, hogy vegre igazi ceg
rol is irnak (igaz hulyek irnak), nemcsak az agyondicsert (es ennek megfeleloen
 quuuurva nagykepu) BONTEX-rol ahonnan ugy elhajtottak ket alkalommal, mint a n
emkivant magzatot (arrol nem is beszelve, hogy a SplitFire gyertya szenneegett 
a kocsiban).
Amugy en is amondo vagyok, hogy jobb lenne ha olyanok irnanak ezekrol, akiknek 
van kozuk hozza!!
Tehat nem a HVG:))
Apropo! Uj lap jelent meg Tuning&Sztereo cimmel.
Tuning nincs benne igazan (ami elerheto Mo-n), de sok erosito es .hangszoro tes
zt van. Meg gyonyoru kepek az ami talakozorol.
Gondolom, majd kialakul a tuning resz is.
Ebben az ujsagban is nyilatkozik Mr BONTEX, de olyan szinten fikazza a magyar t
unigolokat, hogy az mar gusztustalan!!!
Es nekunk meg ez sem veszi el a kedvunket!
Nna ennyit az ujsagokrol:)
Maradok tisztelettel:
VTI
u.i: Megeccer bocs. Baloszinuleg az a cikk teged ha lehet meg jobban bantott, b
ar nekem is rossz ha ilyeneket olvasok.


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Polo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki a multkoriban otleteket adott a Polo
hutovizvesztesenek megakadalyozasara. Leellenoriztettem, kicsereltem amit
lehetett (csak a hutot nem). Most varom az eredmenyt...
Mas. Valaki irta, hogy lengescsillapitot akkor erdemes cserelni, ha <60%.
Ezt hogy lehet megallapitani?
Miklos
> -----------------------------------------
Miklos Tar		 
Patent & TM Department	 Tel:361 431 5169
Gedeon Richter Ltd.	 Fax:361 260 1312
Gyomroi ut 19-21 Budapest, Hungary H-1103
> -----------------------------------------
+ - Re: Riaszto ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hol, mennyiert es milyen tipusu riasztoberendezest ajanlotok a fenti
>tipushoz.
>
>Annyi eleg nekem ha a kozponti zarat taviranyitoval nyitja, meg figyeli
>a nyithato helyeket.

HellO!

Ez attol is fugg, hogy hol laksz. En a Suzukimba a XIII. ker. Tuzer utcaban
rakattam be a Vilcompnal (Oldboy: Mehet az ajanlo listara). Nagyon korrekt
csapat, es gyorsan dolgoznak. Csak be kell jelentkezni elore, es idoben
odamenni, mert delelott a taxisok (hienak) bepofatlankodnak mindenki ele,
hogy toroltessek az orabol az ejszakai fuvarokat. Visszaterve a riasztohoz.
Nekem 5 ajto, es motorhaznyitasvedelem, utes jelzes van benne. (Buszra,
teherautora nem riaszt, kozepes ereju utesre igen.) Negy ajtohoz kozponti
zar tartozik, ezt termeszetesen zarja a riaszto. Ezenkivul az elso ablakaim
elektromosak. Ide rakattam egy ablakemelo illesztest, ami azt jelenti, hogy
amikor beriasztom az autot, akkor felhuzza az ablakokat, ha lent vannak.
Ennek az ara masfel evvel ezelott munkadijjal egyutt volt. kb. 30-33e Ft.
Azota sincs semmi gondom vele.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re: Ablaktorlo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
>Lehet, hogy ezek utan kicsit hulye lesz a kerdesem, de a rossz ido
>bekoszontevel ablaktorlo gumit kellene cserelnem. Csakhogy a Honda
>Civic-en /'98-as negyajtos/,  az egyik lapat 5 cm-el hosszabb mint a
>masik.

>Regi Hondasok hogyan oldjak meg ezt a kerdest ?  Esetleg valakivel
>osszefogva vehetnenk egy par hosszut, meg egy par rovidet es akkor ket
>autora valo garniturank lenne.

>Esetleg Frigyes arul kulonbozo hosszusagu lapatokat osszevalogatott
>parban ??

Ez a problema a VW Golf3 es Vento-nal is elofordul (sot az agyon 
szidott Suzuki is ilyen). Ezt a neves ablaktorlo gyartok,
ugy vedik ki, hogy eleve ket kulonbozo meretu lapatot csomagolnak 
egybe, es a doboz hatuljan tuntetik fel, melyik autora valo.
Ajanlom, ha Budan jarsz, nezz be a Homashita-ba, eleg sokfele
ablaktorlo kaphato naluk.

Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT) VW Vento 1.6
+ - VW ablaktorlo idozites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

az elobbi ablaktorlos hozzaszolasom kapcsan jutott eszembe 
a kerdes amivel kuzdok:

Vettem egy hasznalt VW Ventot, ami 96 ev vegi modell, a 
legutolso sorozatbol valo. A hozzakapott hasznalati utasitas
meg az elozo szeriakhoz keszult, igy nehany dolog leirasa, 
ami kozben alapfelszereltseg lett, egyszeruen hianyzik belole.
Pl. ilyen a 100 loeros 1.6-os motor.

Elvileg ebben az autoban az ablaktorlo szaggatott uzemmodja
nem szabalyozhato. Gyakorlatilag azonban 3 es kb 20 masodperc 
kozotti kapcsolasi idokkel torol. Empirikus tapasztalatom, 
hogy ha kikapcsolom a szaggatott modot, majd ujra bekapcsolom 
adott ido mulva, a ket kapcsolas kozott eltelt idot tekinti 
az uj mukodesi frekvencianak. ezekutan ket eset lehetseges:
1. Vagy hibas az automatika
2. Vagy ennek igy kell lennie.

Van valakinek tapsztalata hasonlo koru Golf 3 ill. Ventoval?
Az enyem sajna a CL felszereltsegu alapmodell.

Aki ott volt a talakozon, talan emlekszik ram es fiamra es a 
piros Ventora. 
Kb. 12-ig voltunk jelen, aztan sajna fiam nyugoskodni kezdett,
igy hazamentunk. 
Kar, hogy a talakozo delutani erdekesebb resze igy kimaradt az
eletunkbol. Szivesen huztam volna en is Nivat.... :-)


Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - Suzuki biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Antforce,

olvasgatom irasaid, mind a HIX, mind a Suzuki listan.

Az ov problemadat eleg egyszeru orvosolni.
Felesegem szinten egy Suzit hasznal (igy vagyok
olvaso tagja a Suzuki listanak is), amit hasznaltan
vettunk. No ebben van a bizt ov csavarjara teve egy 
"ovfeszito" berendezes. Mukodese, az ovet magadra 
kapcsolod, majd huzol rajta egy picit, es egy oldal
iranyu mozdulattal zarod az ovfeszitot. Ennek az ereje
eppen arra eleg, hogy ne engedje az ovet visszahuzni,
egy balesetnel pedig mukodik az auto sajat ovfeszitoje.
Ezt a berendezest szerintem m barmelyik jobb autosboltban 
megveheted parszaz Ft-ert. (felesegem korabbi autojaban
 - Peugeot 205 - is volt, de sajna benne felejtettuk)

Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT) VW Vento 1.6
+ - Re: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Skoda 105-el van problemam. Amikor lassitok es leesik a fordulatszam, akkor
> annyira leesik, hogy leall a motor. Ezt kihuzott szivatoval is megcsinalja
> (amikor meg hideg a motor). Mi lehet a problema? Egy karburator tisztitas
> segitene? Ha igen, akkor tud valaki nekem ebben tanacsot adni?

Ugyanezzel nyuglodok (tem), a karburatoros srac a fekrendszer vakumcsovet
jelolte meg bunoskent, szerinte rendszeres es tipusra jellemzo.

Istvan

Mindenesetre tovabbi otleteket en is szivesen latok.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS