Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 492
Copyright (C) HIX
1999-09-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 R/C robbanos autok (mind)  69 sor     (cikkei)
2 sebmero, w1.3 - valto (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Re: Militec, Energy Release (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Homa Peter az AUTO-n is :)) (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Re: csomagtarto 2. (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Keres (mind)  9 sor     (cikkei)
7 re Peugeot (mind)  49 sor     (cikkei)
8 na ja (mind)  25 sor     (cikkei)
9 RE: road rage - agresszio az utakon (mind)  15 sor     (cikkei)
10 RE: faradtsag (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Hi! (mind)  55 sor     (cikkei)
12 Automobil 99 - mi is :)! (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Pias tesztvezetes (mind)  13 sor     (cikkei)
14 98-as a Trabiba? (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Talalkozo (mind)  45 sor     (cikkei)
16 Fiat Uno, Peugeot 205 (mind)  15 sor     (cikkei)
17 re: glicerines felujitas (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Re: Pias tesztvezetes (mind)  11 sor     (cikkei)
19 muszaj? (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Nem lehetne kitiltani ??? (mind)  12 sor     (cikkei)
21 Ez meg az (mind)  85 sor     (cikkei)
22 Re:potszuro (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Olvasgatom a listat.... (mind)  98 sor     (cikkei)
24 benzin -> diesel (mind)  7 sor     (cikkei)
25 fizetos otopalya (mind)  10 sor     (cikkei)
26 RE:Talalkozo (mind)  7 sor     (cikkei)
27 VR 6 (mind)  4 sor     (cikkei)
28 motorjogsi (mind)  30 sor     (cikkei)
29 Tehe'n sztorija (mind)  26 sor     (cikkei)
30 Sportos auto AUTO #484 & Skoda Fabia (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Bankkartya (mind)  28 sor     (cikkei)
32 Sziasztok! (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Merci (mind)  13 sor     (cikkei)
34 Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Feljelentes hatarideje (mind)  31 sor     (cikkei)
36 Alufelni elado (mind)  5 sor     (cikkei)
37 csatornagravirozas (mind)  10 sor     (cikkei)
38 Militec szamla (mind)  8 sor     (cikkei)
39 Re: Feljelentes hatarideje (mind)  37 sor     (cikkei)
40 Suzuki (mind)  113 sor     (cikkei)
41 OFF TOPIC (mind)  7 sor     (cikkei)
42 IFA-ra matrica, Trabant (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Lada ulese (mind)  26 sor     (cikkei)
44 Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind)  26 sor     (cikkei)
45 Skoda 105S, 1987-es elado (mind)  10 sor     (cikkei)
46 Re:potszuro (mind)  22 sor     (cikkei)
47 picistati (mind)  13 sor     (cikkei)
48 Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind)  14 sor     (cikkei)
49 Skoda felni (mind)  7 sor     (cikkei)
50 cso latas (mind)  19 sor     (cikkei)
51 Nulla:) (mind)  23 sor     (cikkei)
52 Re: Bankkartyas kerdesek (Off topic) (mind)  22 sor     (cikkei)
53 Citroen bolt NEM AJANLAS (mind)  108 sor     (cikkei)
54 Re: Bekapcsolt mobiltelefon, vagy taviranyito? (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - R/C robbanos autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Mindezt es a reszletes infot kuldd el lecci az  -ra
>is!!!

Ezeket az autokat
versenyre talaltak ki. Nem parkolokba, iskolai udvarokba, hanem verseny
palyakra. Ezek az autok 2s alatt erik el a 100 km/h-as sebesseget. A
lassulasuk 2g. Ez Forma 1-es technika. A Serpentnek van egy Computer
programja (S.T.A.R.T.) es egy DRX-nek nevezett kutyuje, amit beteszel az
autoba, es 10 percig minden informaciot levesz a geprol, amit miutan at
loadolsz a computerbe,elemezni tudod, hogy a palya melyik szakaszan hogy
viselkedett a geped. Hol lehetne meg tovabb huzni, hol tul alacsony a
fordulat szam, hol melegszik tul a motor stb.
A verenyeknek hangulata van, szaga van, piszkos lesz a kezed minden
olyan mint a nagyoknal, csak ha kicsuszol, vagy utkozol valakivel nem
hal meg altalaban senki, es a karod sem 8.5 mill. De mikor fenn allsz a
podiumon, es melleted meg 9-en arra varnak, hogy elinditsak a versenyt,
es mindenki turaztatja a motorjat, es mikor elindul a futam es elmegy
elotted a 10 auto, ami mind 80dB felett enekel,

A Kobanyai versenyen 3 kategoria lessz.
1/5 ahol 22ccm es "fureszgep" motorral mennk.
1/8 ahol 3.5ccm es motorral mennek,
es 1/10 ahol 2.5ccm es a motor.

Leggyorsabbak az  1/8 as autok, amik kb 2s
alatt vannak 100on. A vegsebesseg 120km/h.
(a Kobanyai palya kisse nagyra sikerult
ugyhogy a profik 140re attetelezik
a kisautot)

A kocsi sullya 2.5kg. A motor 2.9LE es
40000 korul van a furdulatszama.

Az uzemanyag metilalkohol, olaj es 25% 
nitrometan. 

Uzemanyag szivattyu nincs.
A kipufogo gaz egy reszet vezetik vissza 
az uzemanyagtankba, es ettol lessz tulnyomas.

A 4 kerekes autok hatso tengelyen,
szandekosan nincs diferencialmu.
Elol szabadonfutovan. Hatul kerekosszetartas
van, elol szettartas. Olyan nagymerteku,
hogy ek alakban kopnak a gumik.

Ugy kanyarodnak mint a rally autok.
Oriasi a kanyarsebesseg.

A VB-n egy rendkivul kanyargos
palyan 69km/h volt a leggyorsabb kor.
Az atlag sebesseg 64km/h volt
a donto futamban. Mindenki 2 kerekcserevel
ment, es 10-15 tankolassal.
(a VB-n 1 oras a donto)

Ha jolemlegszem Kobanyan 89km/h
volt a leggyorsabb kor, amit Jagger Zoli
futott PICCO autojaval.

Ha van meg kerdes nyugodtan farasszatok.
Megszalottak vagyunk.

Ha WEB en akartok nezelodni akkor
a www.serpent.com ot ajanlom.

Udv: Andras
+ - sebmero, w1.3 - valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, udv Gyorgynek is!

A gepemet nem tuningolom, csupan annyit csinaltam vele, hogy ugy
beallitottam a gazbowdent, hogy amikor padlogazon van, akkor mar szinte
feszul le a karburator a motorblokkrol, majd´leszakad. Tudjon jol szivni...
Autopalyan amugy ketfele "digitalis" allasban szoktam vele menni: vagy
padlon tartva a gazpedalt, vagy nyomom a padlora erobol (nem hiszem, hogy
ez utobbi tovabb segit).
A sebessegmero nem tulzas. Egy New Line tipusbol tettem bele, ezeket 90
szeptembertol, vagy 90 vegetol gyartottak egeszen 91 majusig. Ezek 160-ig
mernek, es sokkal pofasabb muszerek, mint a regiek. Igy addig mer/mutat.
(Van aki 180-ig mero muszert is kinalt mar...honnan?) Ezen sebessegeknel
(160 kmh) mar 6000-6200-at porog a motor. Erdekes, hogy mar tobb forrasbol
hallottam, es amint tapasztaltam is: 6300-6400 folott ez a "Weber"
karburator leszabalyoz, ergo esik a fordulatszam. Eloszor megijedtem,
amikor nem ment "jobban", aztan rajottem, hogy csak ezen fordulatszam alatt
kell tartani/valtani. Kiprobalni nagyon egyszeru: 2-odikban padlogaz, es
amig femes hangot nem hall az ember 80 kornyeken, addig nyomni, aztan
megfigyelni, ahogy nem megy tovabb a dolog. Allatkinzo modszer:-) (3-ikban
120 korul)
(Ez persze meg jelentheti azt, hogy a meroke csal: legutobb 145-os
sebessegnel 138-at szamoltunk ki benne, stopperora, utszeli mutyurok
modszer. Azert a gyari 135-ot meg viszi:)
Azert meg illendo hozzatenni, hogy ekkor a 10 liter a norma. 91-es ROZ-bol,
olommentes.

Adalek: en mar sokmindent beletoltogettem, es nem nagyon van hatasuk.
Persze meg probalkozok. Van azonban a Liqui (?) Moly-nak egy adaleka
Vergaser Reiniger, ami a kompressziot noveli, a benzinbe kell tenni. Ugy
tunik, mintha jobban gyorsulna tole a masina.

Valto: erdekelne a 500E Ft-os 5-sebessegvalto. Honnan is lehet hozzajutni?

Udvozlettel:

Csaba
+ - Re: Militec, Energy Release (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary] irta:

>En egy  olyan anyagrol tudok ami melyen beleivodik a fembe, ez a
>Militec-1,de ez nem klorozott paraffintartalmu, hanem valamilyen
>eszterszarmazek, amire valami speci vegyuletet raktak ra.

Nem tudom, nem vitatkozni akarok, csak kerdezem:
Nehany eve egy Poliform kft. nevu ceg forgalmazott egy Energy Release 
nevu "adalekot". (Lehet, hogy most is forgalmazzak.) Arra is azt 
mondtak, hogy "beleivodik a fembe" felkemenyitve, nemesitve azt.
Lehet, hogy kamu volt? Letezik meg ez a szer? Mennyiben uj ahoz 
kepest a Militec?

Zsolt
+ - Homa Peter az AUTO-n is :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>Felado :  [Hungary]
>>>>>>Temakor: Bankkartyas kerdesek ( 73 sor )
>>>>>>Idopont: Wed Sep  1 16:14:46 EDT 1999 AUTO #490

Szevasz Peter!

Nagyon sajnaltam, hogy a TIPP-et ott kellet hagynom ido hianyaban, 
orommel latom, hogy az AUTO-ra is irsz.
Meg nehany ertekes "TIPP-es" az AUTO-n, es mar nincs is hianyerzetem 
:) 

Zsolt
+ - Re: csomagtarto 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

erdeklodj a Gombos-fele csomagtartouzletben, szerintem talalni fogsz
megfelelot.

Cim: Bp. XIII. Ja'sz u. 60/b
Tel: 330-6395

Udv
Andras
+ - Keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elkuldene valaki a #492-es szam pinak utani reszet?

Ha valaki mellekletet is kuld a cikkehez, akkor nem
erkezik meg a cikk utani resz!

koszonom

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re Peugeot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos vetett fel egy Peugeot-val kapcsolatos problemat:

>A fonokom vett egy hasznalt 406-ost (markakereskedotol).
>Az autoban szamkodos gyari immobilizer van, de a kereskedo
>nem tudta megadni a kodot. Azt mondta majd kideriti.

Nos, ismereteim szerint a helyzet a kovetkezo: A regebbi valtozatu
immobilizert, ahol neked kell bepotyogni a sajat ( ! ) kododat, valoban nem
lehet megvaltoztatni anelkul, hogy ismerned ( ! ) a kodot. Ez pont ugy
mukodik, mint egy jelszo, amit ha nem ismersz nem tudsz megvaltoztatni. Erre
sem a markaszerviz sem a gyar nem kepes.
A kereskedo ott hibazott, hogy amikor bevette az autot nem jegyezte fel a
kodot. Ez egyertelmuen az o sara. Velemenyem szerint  itt lehet megfogni.

>Atmeneti megoldaskent a billentyuzet csatlakozojat
>lehuzva! hatastalanitva van az immo.

Ez csak akkor mukodik, ha elesited az immot, azaz beutod a kodot es utana
huzod le a csatlakozot. A motorelektronika mukodni fog, akkor is ha
leallitod az autot es ujrainditod. De ismetlem, ez a megoldaas csak akkor
mukodik ha a koddal indulsz el eloszor.

>A gyar a tulajjal nem hajlando szoba allni, a markareskedo
>meg nagyivben lesz.....

A gyar meg a markakereskedovel sem all szoba, csak az importorrel ( ti. vele
van szerzodeses viszonyban ). Ellenben a kereskedonek kotelessege az ugyfel
panaszait kezelni, ha ez nem tortenik meg, az ugyfel  jelezheti ezt az
importornel, aki ilyen esetben megteszi a szukseges lepeseket a kereskedo
fele.

No, ennyit tudtam hozzafuzni a dologhoz.
Helyzetemnel fogva ( akik nem olvastak a bekoszonomet: Peugeot importornel
vagyok logisztikai vezeto ) kicsit maskeppen latom a gyarak , importorok,
kereskedok viszonyait, mint a kivulallo autos tarsaim. Szoval, ha ilyen
temaban volna szuksegetek felvilagositasra, informaciora, allok
rendelkezesetekre.

Más.
>g.gyimesi: Mas is hasznalja azokat az autokat, amiket Te?
Igen, illetve kb. fel evente cserelodnek a szolgalati autok ( apropo,
erdekel valakit hasznalt Peugeot ? :-)   futottak:10-15 eKm, kor 4-8 honap,
kedvezo ar, tokeletes allapot )


Udv
Tom
+ - na ja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugyhogy csak ovatosan a plusz szurokkel, es foleg a taho szerelokkel.

en mar ugy vagyok ezzel, akar a szakmamrol (IT), akar
a kocsimrol legyen szo, hogy "az van jol megcsinalva,
amit en csinalok meg". ha te raktad volna be a szurot,
akkor biztosan meghuzod a bilincset tisztessegesen.

a szurot mindig az AC nyomo-agaba kell rakni.

---

> Namármost az "etnikum" ha beleül a tű beleálla se@@ébe és se ki se be.
> Folyomány: hacsak emberűnk nem tud állva vezetni akkor géperejű járóművünk
> megmarad. (remélhetőleg)

en ugyanerre gondoltam.
vagy egy masodlagos ablakmoso tartalybol saletromsavat spriccelo,
a muszerfal tetejere szerelt fuvokara. nade minden riasztot ugy
kell tervezni, hogy MAGADRA ne legyen veszelyes. es ezeket eleg,
ha egyszer bekapcsolva felejted, azt annyi... :)

z


z.
+ - RE: road rage - agresszio az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
 -tol kerdezem:
>Mellemvag egy auto, feher 1500 zsiga, benne zsufolodik ot etnikum
>(bocs, tisztelet a kivetelnek). Majd heves kalimpalassal,
ordibalassal
>jelzik, hogy alljak meg.

Es megalltal?
>>>

Egy nagyon hasznos tanacsot ajanlanak az orszaguti agresszio ellen.
"No eye-contact."
Forditsa le ezt valaki frappansan...

BeTa
+ - RE: faradtsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Egy gondolat:
Sokszor hallani elalvasos balesetekrol. Aki volt mar spicces, az
tudja,
hogy ez az allapot nemileg hasonlit a faradtsaghoz. Es a
faradtsag is lehet olyan veszelyes, mint egy-ket sor. Marpedig a
kialvatlan
sofort senki nem bunteti meg. Errol mi a velemenyetek?
>>>

Orulok a temafelvetesnek!

Egyetertek, hogy a faradtsag/almossag legalabb olyan veszelyes, mint
az ittas vezetes. Ha kitalalsz a faradtsag kimutatasara egzakt es
utszelen kivitelezheto modszert - es leveded!, akkor biztosan gazdagon
megfizetik neked azt. Azt hiszem, ez valasz a kerdesre, hogy miert nem
buntetik a kialvatlan sofort.

Azt hiszem, hogy itt (is) a legfontosabb eszkoz, a tajekoztatas,
oktatas (KRESZ). Tisztaban kell lennie minden jogositvannyal
rendelkezonek, hogy milyen jelei vannak a faradtsagnak. Ezek
jelentkezesekor es felismeresekor pedig mar csak a felelossegtudaton
mulik, hogy ki hogyan kezeli a helyzetet.

En mar sokszor alltam meg utszelen (meg munkaba igyekezve is!), hogy
15-20 percet aludjak, vagy megmozgassam a tagjaimat. Megeri!

BeTa
+ - Hi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En reszemrol benne vagyok egy talalkozoba, SOT!! A szervezesben is szivesen
segitek, hiszen mar valoban jo lenne osszehozni valamit. Meg kellene
beszelni, hogy a talalkozo alatt ki mit ert, azaz hogy csak egy helyen
osszejojjon a csapat es dumcsizunk, vagy egyeb dolgokat is szeretnenk, stb.
Otletek johetnek! Igy mar konyebb kivalasztani a helyszint. En meg a nyaron
beszeltem a Hungaroring illetekeseivel, igaz van lehetoseg a ring berlesere,
de sajnos irtozatos csillagaszati aron, mivel elmondasuk szerint adnak bufet
es egy box-ot is, meg mento, meg egyeb biztonsagi emberek, de ugy erzem
ezekre nekunk nem lenne szukseg, hisz mi nem egy futamot szervezunk, hanem
egy tallkozot, de sajnos ezek nelkul meg nem lehet kiberelni. Szoval ez az
otlet ugrott, pedig szerintem ez jo lett volna. Viszont szerintem az nem jo
otlet, hogy mas talalkozokkal parositsuk a mienket (pl. Dunaujvarosban az
amerikai autok talalkaja), mivel mi azert jonnenk ossze, hogy szemelyesen is
megismerhessuk egymast.
Javaslok valamit. Hogy konyebb legyen a helyszint eldonteni, minden kedves
listatag irja meg nekem hogy hol lakik, ezt felterkepezem, es csinalok egy
statisztikat. A tobbseg dontson alapon, kitalalajuk a legjobb helyszint.
Tovabba a statisztikahoz mindenki irja be, hogy meddig hajlando esetleg
elmenni egy ilyen talalkara, azaz kb hany km-en belul jo neki a helyszin,
tovabbi infokent meg hogy kb mikortajt lenne jo neki (melyik honap,
hetkoznap, hetvege, stb).
Velemeny?
Szoval ezennel szivesen felajanlom a segitsegem a szervezesben. Persze
akinek van otlete a helyszint illetoen, az batran irja meg.
Akkor varom az adatokat (ezek tudataban mar konyebb lesz megszervezni, de
ahhoz jo lenne, ha mindenki megirna!).
Minden jo't, u''dvo''zlettel:
     MyChroLesLie

ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873

mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto)

E'kezet & HTML-ready!

-------- eredeti uzenet --------
> Felado : Somogyi Istvan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Talalkozo ( 34 sor )
> Idopont: Tue Aug 31 17:07:37 EDT 1999 AUTO #489
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok Autostarsaim!

Minap felvetettem a talalkozo temat. A reagalasok szama ketsegbeejto.
Ennyire nem erzitek fontosnak ezt a dolgot? Vagy csak arrol van szo, hogy
megvarjatok, amig lesz egy konkret bejelentes? Remenykedem, hogy errol van
szo. De ha nincs erdeklodes vagy javaslat, akkor bejelentes sem szuletik!

Arra kerek mindenkit, aki szivesen eljonne egy talalkozora, dobjon meg egy
emillel! Ha a level kozerdeku informaciot is tartalmaz, akkor a listara is
menjen!
------------------ idezet vege.
+ - Automobil 99 - mi is :)! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Ha ezt lehet ... :)
Szoval az Automobil 99 kiallitason az AutoClassic magazin is ott lesz. Ne
a tobbi autoslap kozott keressetek minket, hanem a 16-os pavilonban!

Udvozlettel,
Negyesi Pal
AutoClassic
az ujsagosoknal, es www.net.hu/autoclassic/
+ - Pias tesztvezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>vizsgaltak. Zart szlalompalyan mentek idore, megittak 1
>uveg sort, ujra szlalomoztak, majd ittak meg egy uveggel,
>ujra szlalom, es igy meg egyszer. Az eredmeny a kovetkezo
>lett: mar az elso sor utan is mindenki kivetel nelkul jobb
>idoket csinalt (!), viszont sokkal tobb hibat ejtettek

En meg kiprobaltam volna egy kontrolcsoportal ugyan ezt
sor nelkul. Miert gondolja valaki, hogyha ketszer vegigmesz
egy tesztpalyan, ugyan ugy fogsz masodszor is menni?
Hisz mar ismered a palyat, probalsz gyorsabban menni!

 -=Kormos Imre=-
-=Szintezis Kft=-
+ - 98-as a Trabiba? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Hedgehog!

>Szerintetek nem lehet gond, ha a Trabimba 98-asbol
>kevert uzemanyagot tankolok? Akiktol eddig megkerdeztem,
>csak pozitivumot mondtak, de neha ketelkedem...

Amikor attertem a 98+olajra, 300 meter megtetele utan lerohadt a kocsi,
szinte az egesz gyujtast ki kellett cserelni (jelado, elektronika, stb).
Ezen kivul a fogyasztasom is nott ahelyett, hogy csokkent volna.

Szerintem a gyujtas csak egy szerencsetlen veletlen muve. A fogyasztas
pedig a labam miatt is lehet.

Ami biztos, az az, hogy keverekkel egyenletes 80-nal is csorgott, 98-assal
meg 90-nel is vigan nekialltam elozni. Amiota megszunt az olmos 98, azota
95-ost tankolok. Ezzel mar kicsit korabban kezd csorogni, de azert meg
mindig sokkal jobb, mint a gyari keverek. Mindez az oktanszam miatt (?).

Ujabban a Militec-et probalgatom. Elso tapasztalataim jok, par tankolast
meg megvarok. Ja, az alapjaratom szinte azonnal egy picit nott tole! 

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Eddig 15 levelet kaptam maganban, mindegyik tamogato-jelentkezo jellegu
volt. Ezen kivul a listan is megjelent nehany jelentkezes, egyeb cikkhez
hozzafuzve. 

Ra kellett jonnom, hogy az egyeni velemenyek feldolgozasa, a leheto
legoptimalisabb megoldas kitalalasa a legnehezebb resze az egesz szervezesi
folyamatnak. Egyszerusites vegett szelektaltam a lehetseges helyszinek
kozt. A sokak altal ajanlott illetve preferalt helyszinek:

- Kecskemet, gokart palya.
Megkerdeztem, 25-en verseny van, a kovetkezo hetvegen szabad. De akkor van
az autokiallitas is. Ez gondot jelent? Ha nem, szoljatok, mert le kell
foglalni a palyat!

- Mogyorod, gokart palya.
Lehet, hogy szabad 25-en, Bp-hez kozel van, a legtobb igenyt kielegiti. Ez
ugyben DeeJayTiszy ) tud bovebb felvilagositast adni.
Arpad! Utananezel? Surgos!

- BNV, autokiallitas.
Talalkozhatnank mondjuk a Hosok teren. Ezt szinte mindenki ismeri, konnyen
megtalalhato, messzirol latszik, hogy hol van tomorules :-) A terkep
szerint viszonylag kozel van a BNV. Szerintem felejthetetlen elmeny lehet
tobb tucat HIX matricas auto felvonulasa. 
Tudom, sokak szerint onallo talalkozonk legyen, ne kozoskodjunk.
Egyetertek, de azert nem kell annyira ragaszkodni az onallosaghoz, plane
elso alkalommal nem. Szerintem.

Fiuk-lanyok! Jovo hetvegeig (szept. 12-ig) rovidre kellene zarni ezt az
ugyet. OK? Szept. 13-14-en eredmenyhirdetes, kinyilatkoztatas.

A fenti harom helyszinre-idopontra egesz heten varom a szavazatokat,
amelyeket maganba es a listara is kuldjetek el! Maganba a feldolgozas, a
listara a tobbiek motivalasa miatt, ertelemszeruen. Legjobb lenne, ha
rangsort kuldenetek, igy konnyebb lenne optimalizalni.
(Peldaul ilyet: BNV a legjobb, de Kecskemet is jo, Mogyorod viszont nem.
 Ez csak egy pelda volt!)

Udv mindenkinek!

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Fiat Uno, Peugeot 205 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy nagyon kedves baratom szulei szeretnenek autot venni. Szoba jott a Fiat 
Uno, 92-94 koruli, 1-1.2l-es (nem tudom, pontosan milyen van) 5 ajtos, es a 
Peugeot 206, valamivel regebbi, hasonlo motorral (es a Renault 5 is, ezt 
ismerem, jo velemenyem van rola, volt ilyen autom.)

E ket autorol orulnek minden infonak, mint elsosorban megbizhatosag, 
tipushibak, mire kell figyelni a vasarlaskor, fogyasztas, es barmi mas.

A nemet autokrol eros a gyanum, hogy sokkal dragabbak es ezert nem biztos, 
hogy megeri ilyet venni. De meggyozheto vagyok - bar en soha nem vennek 
nemet autot. :-)

Koszonom, Laci
+ - re: glicerines felujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Felado :  [Hungary]
 >kb. 10% glicerint tartalmazo vizzel kell a rendesen lemosott es
 >leoblitett muanyag vagy gumialkatreszt jo alaposan bespriccelni,
 >bekenni vagy beaztatni. Utana eroteljesen megdorzsolni, hogy az
 >antik idok ota belegyogyult port osszeszedje, es letorolni.
 >Szaradas utan megegyszer megtorolni, hogy ne ragadj hozza. En a

Igen, valoban nagyszeru, es olcso, de hatalmas hatranya, hogy vizben 
oldodo anyag leven, az eso lemossa. :-(( A kerekre is nagyon jo ha 
azonnal tudsz vele menni legalabb 50 Km-rt, addigra "beivodik".

 >Ladaban a belso karpitot (=gumiszonyeg :) szoktam vele apolgatni.
 >A szilikonspray-vel ellentetben szaradas utan sem csuszik, ami a
 >vezetoules elotti reszen nem hatrany.

Belso feluletre kivallo, sot a motorterbe is jo, a gumireszek apolasara.

        ROB.
+ - Re: Pias tesztvezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Soma.
>Hirtelen feltunik x meterrel elotte egy szivacsbabu. Vajon hogy reagal az
>autos egyre tobb sor utan? Piszok kivancsi lennek.
Az en reagalasom nagyjabol igy nezne ki:
padlofek kozben uvoltene'k: mi a f...t keresel te itt!!!
Szallj be, aszt nyomj egy sort ocsem :-)))))))))

>Ilyen teszteket akar a talalkozon is megejthetunk... :-)))))))))))
Yo, de ki vallalja a szivacsbabu szerepet...anyosom raer ;-)

Udv-->Rudi
+ - muszaj? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>Temakor: Hidden cameras in bathrooms and more!

Barki is kuldte, legkozelebb inkabb csupasz autobelsoket
valasszon temanak...legalabbis ezen a forumon.

Udv-->Rudi
+ - Nem lehetne kitiltani ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Felhaboritonak tartom, hogy olyanok irnak a listara, akinek
semmi koze hozzank, es olyan dolgokat tesz fel mellekletben
amire nincs igeny !

Ennyi erovel virusos file -t is kuldhetett volna.

Javasolnam, hogy a listara nem feliratkozott spamkuldok
legyenek kitiltva.

Peter.
+ - Ez meg az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote irta.
>Me'g uj vagyok, csak nehany napja vagyok a listan, tetszik a baratsagos
>hangulat, meg hogy jo sokan irkalnak bele.
Sok szeretettel udvozollek a listan. A jo es baratsagos hangulat csak
rajtunk mulik :-))

>Audi 200 Ti (2144 ccm, automata, nem "szivar", nyilvan benzines)
>kocsirol van szo.
>Keresek hozza jobb elso indexburat
>(kishugi mutatvany), lokharitoba valot, "szivar" 200-ason is lattam olyat.
Megneztem a CD katalogusomban. Ez egy teglalap alaku feher burarol van szo ?
> ----------------------------------------------------------

>:   wrote irta.
>valamint a futomonel  beallitottak az
>osszetartast, ami nagyon el volt allitodva, de a kerekdolest nem lehet
>allitani csak valami "vasdarab" cserejevel, ezert azt ugy hagytak, ahogy
>volt.
A vasdarab valoszinuleg a fuggocsapszeg lehet. Es a tisztelt markaszerviz a
csapterpeszt nem volt kepes beallitani. Ez a kerek dolesi szoget lehet
szabalyozni. Ahogy irtad a gumit tonkreteszi, kanyarodaskor bizonytalanna
valhat az auto, sir a gumi stb.
Tudok egy futomuvest bar egy kicsit draga. De a futomuvet PC - s beallito
padon vegzik.
I. kerulet. Kapas u. 2.
A hattyu utca felol lehet megkozeliteni.
Ezt a jo szervizt pedig felejsd el orokre. Vagy ijeszd meg oket :-)) A jo
munkajuk eredmenyet felteszed negativ ajanlassal az internetre.
> -------------------------------------------------------

  wrote.
>hatha tud valaki segiteni. (Frigyes? Bar nem szigoruan vett
>alkatresz...) Muszaj vennem a Brava tetejere egy csomagtartot,
Segitek termeszetesen. A Jasz utcaban van egy csomagtartos aki mindenfajta
csomagtartot keszit keleti es nyugati tipusokhoz egyarant. A neve sajna nem
jut eszembe :-(   Oldboy segits Zak - nak legyszives , mert te mar irtad ezt
a cimet.
> ----------------------------------------------------------


>San:
>motortarto gumibakok szetmentek/kioregedtek
Nekem is van, de 5 - 10 K kozotti ertekben.
> ------------------------------------------------------------

Felni info!!  Oldboy legyszi vedd fel a listadra.

Csapi 2000 Bt.
XIII. Rokolya u. ?
Tel: 266-47-11
Trabanttol a Mazdaig minden tipushoz.

Kelemen muvek.
Tel: 06-60-348-357
> -------------------------------------------------------------

MATRICA !!!!
Az alabbi matricak varjak gazdaikat.

Lovasz Adam        2 db
Zotya                      2 db
Attyla                      1 db
Kovacs Tamas     1 db
Balogh Zoltan       1 db
Leslie                    1 db
G Laci                   1 db
Vlad                       1 db
Azokivul meg 7 db ures ( nev nelkuli ) matrica varja tulajdonosat.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re:potszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>From: >
> A gyari szuro utan? Nem inkabb ele?
> Biztosan a karbi es a benzinpumpa koze volt berakva...
Oda bizony. 
Akkoriban ketfele tipus volt kaphato, mindketto a hazai
kisipar remekmuve. Az egyik teljesen atlatszo, ket vegen kupos,
az egesz fingilingi muanyagbol. A bilincsekkel ugyi eleve bajos
kupos feluletre gumicsovet rogziteni...legalabbis normalisan.
A masik fazon csoveinek a vegen egy-egy kiemlekedo, amin
alig lehetett athuzni a csovet, majd sima, vizszintes resz, amely
kifejezetten a bilincs felfekvesehez keszult.
Na igen am, de a gumialapu benzincso nem tud derekszogu
kiemelkedesre tokeletesen felfekudni!!!

bubli      cso            szurotest
 ___
|      |__________---------
|       __________
|___|

A Kermiztetes is szoba kerult, de akkoriban ez meg igen gyatran
mukodott, es persze engem marhara nem erdekelt, hogy a szerelon
kivul fizeti a javitas koltsegeit.

Udv-->Rudi
+ - Olvasgatom a listat.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

>Masik tesztotlet. Szlalom vagy barmi mas palya, ahol halad az autos.
>Hirtelen feltunik x meterrel elotte egy szivacsbabu. Vajon hogy reagal >az 
autos egyre tobb sor utan? Piszok kivancsi lennek.
>Ilyen teszteket akar a talalkozon is megejthetunk... :-)))))))))))

Na de Soma!
Ha igy is elitelik, akkor mit szolnak, ha a szemuk elott csinalom?
Es aztan meg onnan hazajonni...
Neem, ezt azert nem.
Amugy az otlet jo!
Tesztelnem magam ilyen szituban.
________________________________________________________________________

Irtam az eredetvizsgalatrol.
Meg nem mondtam. A nyar elejen majdnem elmentem egy ilyen ceghez
dolgozni. De egyeb okokbol megsem.
A munka folyamata:
- 8 oraban
- teljesitmenyberezes
- jutalek
(ahany auto egy nap annyi penz es azutan a jutalek)
- nem kapkodhat a dolgoz mert felelossegteljes munka
- kapkodnia kell, mert nem kap fizetest

Hat ez igy mukodik.
Es hogy ok szakertok-e? Nem hiszem.
Elvegeznek egy tanfolyamot, ahol megtanuljak a jogszabalyokat, es a ceg
meggyozodik a megbizhatosagukrol.
A tobbi mar csak katalogusok, es szakkonyvek.
Ok sem szakertok. Mielott valaki azt hinne.
________________________________________________________________________

>> A bogaramba szeretnék beépiteni egy másik motort.
>egy nem eleg? negykerekhajtast szeretnel?

Trabantot lattam!
Padlovalto, elol hatul motor, es osszkerekes.
Sot a sulinkban volt egy tanar, o osszefabrikalt ket wareszmotort, es
azzal rallycross-ozott! Persze az egesz auto maszek hazi cucc volt.
________________________________________________________________________

>En szemely szerint nem ajanlom a Skodakat, aminek ket oka is van:
>- mint ismert a Skodak hutovize eleg gyakran felforr
>- nem tul biztonsagos kocsi ( fokent a farmotor miatt). A torestesztet
>volt szerencsem eloben latni. (Az egyik utast a tuzoltok szedtek ki,
>pedig kb 50-60 km-rel ment fanak a kocsi)

>Ezert a penzert inkabb valami orosz kocsit (pl Lada, Moszkvics)
>ajanlok, ugyanis jol szerelhetoek hazilag.

Na azert ott kezdodik, hogy nem kell esz nelkul hajtani.
Ott folytatodik, hogy szabalyosan kell kozlekedni, kerulve a
veszelyhelyzeteket.
Egyebkent a skoda is jol szerelheto hazilag. Vagy csak en vagyok ugyes?
________________________________________________________________________

Visszaterve az atalakitasra.
Rosszul mondtam, eleg altalanosan hangzott.
De inkabb ugy mondom, nem minden esetben csinalhato meg.
Pl. egy kiskobcentis benzinest nem nagyon lehet atalakitani.
Pl. itt Ford fiesta-rol volt szo.
Amiben koztudottan "nagyobb" kobcentis dizelmotor van.
Es nem csak, hogy uzemmodositas sem mindig engedelyezett, de tudtommal
teljesitmenykorlatozas is van.
Ami azt jelenti, hogy egy tipust megterveztek X kereteken belul, es azt
nem lepheti tul az uj tervezes sem.
Tehat lehetseges, mert en is lattam fiat dizeles barkast.
De! Komoly penzekbe, hosszas proceduraba kerul, es meg akkor sem biztos.
Es azert nem erdemes egy 15 evnel oregebb autot atalakitani.
Inkabb eladom, azt az osszeget hozzateszem, es veszek belole egy
gyarilag olyat.
Szoval a baj az volt, hogy rosszul fogalmaztam.
De tenyleg nem minden alakithato at.
Tovabba kerdes, hogy mennyire meriti ki a tipusmodositas fogalmat.
Ugyanis ezt igy hivjak.
A volgaba pedig belepasszol.
Olyannyira, hogy a 90's evek kornyeken mar az 5 hengeres 300-as merci
dizelmotorral csinaltak oket.

>Ez pont beleillik abba a torekvesbe hogy az autogyarak egy padlolemezre
>tobb autot is epitenek (Seat Toledo, Skoda Octavia, VW Vento)

A motort nem a padlolemezre teszik!
Van egy un. bolcso, ami tartja az egesz motort, tovabba a nyulvanyok,
ezekhez vannak a motor felfuggesztesei rogzitve.
Valamint ne is emlitsuk a kabelezest sem...
Nem a padlobol all egy auto jellegzetessege.
Errol lehetne vitatkozni, es arrol, is hogy mi a biztonsagos es mi nem.
De aki tanult mechanikat, annak tudnia kell mi a kulonbseg ket teljesen
mas dinamikus igenybevetel kozott, valamint mi a kulonbseg a ket
terhelesre meretezett konstrukciok kozott.

Remelem nem untattam senkit, a sok hulyesegemmel.

Udvozlettel
Teeby
+ - benzin -> diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nagyobb problemanak tartom:
  az elektromos rendszer atalakitasat, vagyis nagyobb teljesitmenyu
  akku, es a hozza tartozo generator stb.

Az 1.4-es benzines Tipoban meg a VW Lt 2.4-es diesel teherautoban,
ugyanolyan generator volt. Anno 2 rosszbol raktam ossze egy jot.
Udv: Po:li
+ - fizetos otopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep dolog az az ingyen autopalya. 1 km atlagosan 800 millioba kerul.
   bevetel Evente 30 millio. Nem fedezi a kamatokat sem.

Alljon meg a menet! Itt olyan autopalyaert szednek dijat,
ami evtizedek ota megvan. Nem a mostani kormanyzatnak
kerult ennyibe. Azzal, hogy lemegyek a Balcsira, fizetek
alkalmankent vagy 4000 Ft adot. Mit akarnak meg!?

Eszembe jutott! Megadoztatni a kotelezo biztositast...
Udv: Po:li
+ - RE:Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a talalkozot tamogatom, es a helyszinek kozul nekem a gokarttal
egybekotottek kozul barmi megfelel. ;-)

Udv:
Dani
+ - VR 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

WV Golf  III -  VR 6 , ezüstmetál, 3 ajtós, 17-es felnik,1996-os évjárat,
bőrön kívül full,eladó.
Irányár 3.100.000
érd e-mail ben.
+ - motorjogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zoli es lista!

Sikeru:lt elo:keresni a 98/5 motor revu:t.
Ebben tala'ltam meg a motorjogsi fajta'kat:

A1:
- E'letkor: min 16.
- motor: Max 125 cm3 es max 15LE(11kW)

Korla'tozott A:
- E'letkor: min. 18.
- Korla'toza'sok:
    1. Max 34LE(25kW) egye'b korla'toza's ne'lku:l
Vagy
    2. Max 0,22LE/kg (0,16kW/kg)

Korl. ne'lku:li A:
Ke'tfe'leke'ppen lehet megszerezni:
1. Beto:lto:d a 21.-et es PA'V lete'tele uta'n kapa'sbo'l lehet ilyen
jogsid.

2. Ha ma'r van valamilyen A-s jogsid (A1, vagy korl.A, vagy a me'g kora'bban
megszerezheto" A1, ami 150cm3-ig volt jo') ke't e'v gyakorlat uta'n PA'V
nelkul mehetsz korl. ne'lku:li A-s jogsira.
Ha van ma'r valamilyen PA'V-od akkor csak egy motoros ku:lo:nbo:zeti
vizsga't kell tenni.

Minden jo't mindenkinek!

Nagy Tama's, Paks
+ - Tehe'n sztorija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello lista!

Hat igen. Elso nekifutasra roppant mulatsagos a tortenet.
De T is megsporolhatta volna maganak a rendszam le-fel es a papirhalmaz
kitoltes idejet.
Meg tegyuk fel nem meseli el a rendortarsainak, mivel O bakizott es lehet,
hogy csak kirohogtek volna. De ha zokon vette az "En is rendor voltam csak
tovabbtanultam " szoveget, akkor lehet hogy elete vegeig szivatni fogja a
motorosokat. Es ha csak egy ilyen rendor van mar az is sok, ha eppen Ot vagy
engem allit meg. Ha meg maskent talalja a kollegainak meg lehet, hogy
sajnalni fogjak es azt szurik le, hogy hulye, bunko motoros...stb. mit
szorakozik velunk, majd mi meg mutatjuk nekik. Persze, ha mindig minden
rendben van, akkor semmi gond, meg be is panaszolhatod ha indokolatlanul
zaklat.

Persze bizonyara felorolte T idegeit az eredetvizsgalat mizeria. De lehet,
hogy a rendornek is volt valami a hatterben ami miatt figyelmetlenebb volt.
Meg lehet, hogy nem mindennap talalkozik a regi szurke forgalmival (nekem is
ilyen van a Pannoniamhoz).

Ha valaki megirja a "motoros digest" elerhetoseget, akkor oda is megirom a
fenti gondolataim.

Koszonettel,

Nagy Tama's, Paks
+ - Sportos auto AUTO #484 & Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az csak az egyik erv, hogy a japanoknak altalaban jobb az 
ertek/ar aranya a nemetekhez kepest, de joval 
megbizhatobbak is, kevesebb idot kell a szervizevel 
toltened, ami nagyon sokat jelenthet, anyagilag is, fokent, 
mivel a (munka)idodet sem rabolja!

Lattam a Skoda Felicia utodjat az A2 Onlineon 
(http://www.auto2.hu), mashol nem tudtok rola meg infot?

Udv,
Csulok Andras
+ - Bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs az offtopic-ert! A Magyarnemzetbol olloztam:
>>
Magyar csalók Ausztriában
   Egymillió schillingnyi kárt okoztak magyar hitelkártyacsalók
Ausztriában. Az
   egyik tettest, T. Gézát bírói rendelkezésre letartóztatták és az MTI
szerint
   Kismartonban tartják fogva, magyarországi tettestársát még keresik
   Magyarországon és Ausztriában.
   T. Géza a Kismarton körzetében lévô Siegendorfban dolgozott
   benzinkutasként, és a hatóságok feltételezése szerint a tankolásért
fizetô
   ügyfelek hitelkártyáját arra használta fel, hogy másolatot készítsen
azokról. A
   hamisított hitelkártyákat az eddigi nyomozati adatok szerint
darabonként 200
   ezer forintért adta tovább magyarországi bűntársának. Az illetô
azokat egy
   budapesti bűnszövetkezetnek továbbította, amelynek tagjai azután
   bevásárlásokra használták fel a hamis kártyákat.
   Az ügyre augusztus végén derült fény, amikor két bécsi hitelkártyacég
is
   feljelentést tett, ami alapján a burgenlandi nyomozók végül is
eljutottak a 28
   éves T. Gézához.
<<

Zaruba Gergely
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hedgehog irta:
>Ui: Szerintetek lehet mar 1-1,1 millioert 5 ajtos,
>   6-8 eves Puntot kapni? Esetleg 1-2 evvel oregebbet?
>   Olyat neztem ki, de az ujsagokban nincs...

Annyiert legfeljebb az elso szerias puntokbol talalsz (ha jol tudom, 1994
vegen jott ki, 1995-ben lett ev autoja), abbol is a fapadosat, szerintem.

S ha mar az autoklub "szapulasanal tartunk, egy kis adalek:
Az autoklubnal a rendszam egy ablakba torteno begravirozasa tobbe kerul,
mint mashol az osszesbe (ezutobbi 2 000 Ft volt 6 ablakert)!

Udv:
     Bence
+ - Merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Most vettem egy 123 mercit, 200 diesel. Ha valaki van a listan
> aki ismeri ezt a tipust irjon !

Mint a rossz penzt. :-) 
Lassu és lomha, de kenyelmes, es ha nem nagyon lepusztult a 
motorja, akkor nem gondod lesz vele a kovetkezo 10 ev soran. :-)


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> >A váltózárak közül a tytan-dipon a legjobb.
> Ha van valaki érvekkel alétámasztaná, hogy mennyivel jobb a
> MULTI-T-LOCK-nál.
> MULTI-T-LOCK kb 21 eFt
> Tytan-Dipol 40 eFt

Erdekes adatok ezek. Nekem 42-ert szereltek be a mul-t-lock-ot a 
kocsimba. Igaz, hogy a zarszerkezet 45 fokkal felemelt lett ami 
+5e Ft.
En csak erre a darabrol tudok infot. Egy izraeli szabadalom. A 
lenyege, hogy a valtokart hatramenetben rogziti egy 'U' alaku acel 
segitsegevel, ami becsatlakozik egy zarszerkezetbe, es ez egy 
acel pant fogja, ami 4 beszakados csavarral van rogzitve a 
kasznihoz. 
Egy dolog ezekrol a vedelmekrol: olyan vedelem nincs, ami 
halalbiztos. En ugy vagyok vele, hogy ha ezt a zarat rateszem, a 
kocsimra, akkor nyugodtan alszom ejszaka. Es ez nekem meger 
ennyit. Egyebkent par honapja el akartak vinni a sogorom kocsijat, 
Kinyitottak az ajtot, ugy, hogy tonkretettek az ajtozarat, es a mul-t-
lock lattan otthagytak. Ez meggyozott.
Bar abban is biztos vagyok, hogy ha egy profi autotolvaj el akar 
vinni egy kocsit, akkor elviszi.:-(


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Feljelentes hatarideje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Talan emlekeztek, juliusban meseltem el, hogy be akartak vonni 
a helyszinen
> a forgalmimat, jogsistul, mert a lakcimvaltozast a forgalmimban
> elfelejtettem beiratni.
> Vegul elengedtek (ez jul. 10-en tortent), de kozoltek, hogy feljelentenek, 
s
> 30.000 Ft-ra buntetnek.
> Kerdesem : mivel a mai napig nem jott level, izguljak-e meg? Mennyi ido
> szokott eltelni
> az eset ill. a feljelentes kozott? Van-e elevules?

Igen van. Ha az elkovetestol szamitott 6 honapon belul nem kapsz 
valamilyen papirt, akkor elevult. Nekem van egy majus 24-i 
zarovonal atlepesem, es meg nem jott semmi.
Egyebkent a szabalysertesen eleg nagy szorasu feljelentesek 
forognak. Ugyanis a feljelenteseket az elkoveto allando lakohelye 
szerinti kapitanysag intezni. Namarmost volt mar olyan eset, hogy 
az illetot Mosonmagyarovaron gyorshajtasert lefenykepeztek, es a 
papirok 4 honap mulva erkeztek el a lakohely szerinti (budapesti) 
kapitanysagra, es az illeto 5 honap es 15 nap utan kapta meg a 
feljelentest.

PS: Szabalysertesi ugyekkel kapcsolatban maganlevelben 
mindenkinek szivesen segitek ha tudok...


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Alufelni elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 4 db Fordra valo alufelni. Meretek: R13, 4x110 mm osztokor.
Tokeletes allapotban, de mar nekem nem tetszenek. Erdekoldni
emilben vagy a 1/3-401-875 telefonszamon lehet.

Csaba
+ - csatornagravirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

gyakran elofordul, hogy az utca masik oldalan levo emberek is kakalnak,
es azt is a csatornaba kell vezetni. igy aztan a csatorna valahol az ut
felszine alatt megy (nem is mindig pont a kozepen, de egy nagyon szeles
ut eseten nem mehet az egyik szelen, mert a lakastol a csatornaig meno
bekotonek is lejtenie kell 2-5 szazalekot...

gravirozas: egyszer lattam egy hirdetest: autouvegek kisebb seruleseit
polirozassal eltuntetik. hmmm....

Laci
+ - Militec szamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Elore is elnezest a tobbsegtol, de proba-szerencse alapon keresem
Kiraly Gabor Szekesfehervari lakost, minekutana az en Militec-emhez
az O nevere kiallitott szamlat mellekeltek.

-= Pry =-
/ Lancia Dedra 2000TD - termeszetesen HIX matricaval/
+ - Re: Feljelentes hatarideje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Vegul elengedtek (ez jul. 10-en tortent), de kozoltek, hogy
> feljelentenek,
 ....
> Kerdesem : mivel a mai napig nem jott level, izguljak-e meg? Mennyi
ido
> szokott eltelni az eset ill. a feljelentes kozott? Van-e elevules?

Az elevules, tudtommal 6 honap.
A szokasos ugyintezesi ido azonos megyeben
1-2 honap.
Mas megyeben + 1 honap papir utaztatas a megye'k kozott.

Ha azonos megyeben laksz, mint ahol megfogtak, akkor
mar nagy eselyed van, hogy nem jon buntetes.

En 5 evig hasznaltam ugy a Trabantomat, hogy az elso cim
volt bejelentve. Ketszer koltozkodtem az 5 ev alatt.
Egyszer augusztus vegeig izgultam, hogy jon-e fenykep, amit
a busojarasra menet keszitettek. A szembesuto nap miatt nem
lattam, hogy villant-e a vaku a Ba'r helysegnevjelzo tabla utan
100 meterre.
Maig sem tudom, hogy nem talaltak, vagy nem keszult
fenykep, mert "csak" 60-al mentem.
Egy evvel kesobb, meg a Jozsefvarosi piac mellett raktak cedulat
a kocsira, mert a jarda es a villamossinek kozott parkoltam.
Ott alltak es vartak, hogy a helyszinen rendezzek az emberek.
En ugy dontottem, hogy a szel vagy valaki mas elvitte a cedulat
es nem talaltam meg. Keressenek meg a ketto"vel elobbi
lakhelyemen ! :-) Azota is keresnek, de
lehet, hogy csak lustak voltak es jegyzeteles nelkul kiraktak
50-60 cedulat es vartak a balekokat.

Azota viszont jobban megnezem, hogy hol parkolok Bp-en.

Udv. Tibi
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> ugy csinaltak meg, 
>hogy egy vadidegen ember is eszreveszi rajta, hogy javitva volt
 ...
>a bal, serult kereknel +1.5
 ...
>nehany auto gyarilag is ilyen, nem kell vele foglalkozni.
>mintha sokkal jobban kisodrodna az auto eleje a kulso iv 
>fele, mint eddig.
>a gumi belso 1-2 cm-es resze nagyon kopik
 ...
>Torom a fejem a fogyasztovedelmi fofelugyelosegen... de vajon megeri?

Tehat az ollozast osszefoglalva:
- vak is latja, hogy nyomva volt, nem tudod annyiert eladni a jovoben,
amennyiert szeretned
- veszelyes elozesnel, kanyarodasnal mar csak azert is, mert Te ugy gondolod
- minden honapban cserelheted a gumikat (egymas kozt)
- x havonta uj gumi kell majd, ha 1 honap alatt eszrevetted, hogy jobban
kopik a szele, akkor az valoban kopik, bar nem tudom, ez nalad mennyi km.

Szoval 4 ok, es Te gondolkodsz a fofelugyelosegen? Elso utam oda vezetett
volna...
Ha pedig nem akarsz burokratakkal vitatkozni, irany egy normalis szerviz,
ahol
a) kerekcentirozast
b) futomuallitast
c) esetleg kis plehkalapalast is csinalnak.
d) a szerviz cimet kuld el oldboy "nem ajanlom" listajara

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Mi elegge megjartuk a buszsoforokkel. Norvegiaba mentunk ket hetre,
es hiaba mondtuk, hogy alljunk mar meg Berlinben, fel busz nem latta
a varost, ok nagyon siettek, kis pihenokkel vegigmentunk 16 orat.
Aztan el is ertuk az ejjeli kompot, nem is volt gond egeszen addig,
mig reggel meg nem erkeztunk. A bazi nagy kompon a ket soforunk
valahova elbujt aludni, aztan delig kerestuk oket, mert nem ebredtek fel.
A kompnak 10-kor vissza kellett fordulnia, mi meg 11 utan kerestuk
a fickokat. Es meg nekik allt feljebb, hogy miattunk faradtak.... @@@

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

>>tulsagosan, 23 mp korul vagyok 100-on. Es ram meg
>>soha nem mondtak, hogy csiga. Egy 16-17 mp-es gyorsulassal a pirostol sok
>Dobd ki az oradat :-). Igen kevesszer, ha latom, hogy nagyon versenyezni
>akar valaki mellettem akkor kb. 6-7 korul vagyok szazon (vagy csak nagy
>az arcom :-) ). Normalban, ha fel lehet menni 100-ig: 10 korul.

Nem dobom ki, most kaptam a szulinapomra. Te is irod, hogy kevesszer,
most az atlagrol beszelj. Pozsonyban SOKKAL dinamikusabb a 
kozlekedes, mint masutt mar csak a jobb kocsik miatt is, de ha 
elmegyek Gyorbe, kapkod az ideg. Lehet, hogy Te a fellegekben 
vezetsz, en az utakon. Gyorben 20-25 masodperc alatt vagy
50 km/h-n!!!!! Ez nem vicc, egy egy atlagadat. Nem az 
enisalainprostvagyok kiindulasa, hanem az utca emberee.
Gyorben pl. ket sav kanyarodik balra. Egyik a kanyar utal megszunik.
Az egyik savban kispolak, a masikban uj Astra 1.8. Es ha hiszed,
ha nem az Astra ahelyett, hogy kilone, elengedi a polakot es 
40-50 meter megtele utan meg mindig 25-tel maszok. Hidd el,
hogy 16-17 mp / 100-as gyorsulas a varosban mar nyero. Sopord el
a szemed elol a loerohegyeket is nezz realisan. A mi kozlekedesunkhoz
a magyarorszagi csiga!!! Es itt megis eleg a 16-17... Persze itt is,
ott is van par sportkocsi, de en itt atlagokrol beszeltem.

>Ha van egy skodad En megmutatom, hogy kell hamarabb fenn lenni.
>Az egy perc az nagyon sok ido. Normalisan hajtva 20mp alatt kell lenni.
>Wartburggal kb. 15mp. Ez nem egy verseny kategoria, igy nem mertem.

Megint kevered a geppuskat a jezuskaval. En nem a gyorsulasi 
versenyrol irtam, hanem az utcai kozlekedesrol. Megneznem azt
a Skodat, amelyik normalisan van 20 alatt 100 on. Vagy nalad
a guminyikorgatos a normalis? En normalis alatt azt ertem, amikor
2500-3000 fordulat kozott valtok. Ezek szerint engem egy Wartburg
alaposan elver. Ha picit sietek, se megyek 15 sec ala... Nyerito
kerekekkel 13 korul. Gyari adat 12.4.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

>Egyszer megallit egy ugyved baratommal az "utonallo" : "kicsit sokkal ment
>doktor ur". Mire o : "ezt most kerdezi, allitja, vagy bizonyitani kivanja?"
>Na erre alaposan elbizonytalanodott, es elengedett a szerv :-)

Egy ismeros allatorvost gyakran hivnak ki ejjel, mert szul a tehen,
vagy a lo. Ilyenkor elofordul, hogy mar megitta az esti feldecit.
Mivel vezetnie kell - gyalog nem mehet a szomszed faluba, a
gyereket, akit erte kuldtek megkinalja egy ici-pici szilvapalinkaval.
Sosem ertettem miert, amig egyszer el nem kapta a jaror.
Fujt, a muszer mutatott. Erre a ficko azt mondja pofatlanul a
rendornek, ugy uram, biztosan rossz a muszer. Elker meg egyet,
odaadja a gyereknek - ott is mutat. A rendor arca megnyult es
bevette a dumat....

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

>Ui: Szerintetek lehet mar 1-1,1 millioert 5 ajtos,
>    6-8 eves Puntot kapni? Esetleg 1-2 evvel oregebbet?
>    Olyat neztem ki, de az ujsagokban nincs...

Ha talasz 10 eves Puntot, adok erte 10 milliot :)
(tiz eve meg meg a legoregebb Tipo is csak 1 eves volt,
Puntorol meg csak a tervezok almodtak)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

>Namármost az "etnikum" ha beleül a tu beleálla se@@ébe és se ki se be.

Ez nem jo, ki lett probalva. Beleult a ficko, aztan ugy begerjedt, hogy
osszerugdosta az egesz karosszeriat - nem maradt ep ajto, sarhanyo,
olyan volt a kocsi, mint a Himalaja.

	  Csaba
+ - OFF TOPIC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok motorosok!
Keresek Magyarorszagi 1% motorosokat vagy ugyanilyen MC-t.
En jelenleg Kanadaban elek de szivesen cserelnek informaciot
otthoniakkal.
Kosszi szepen-Ride free.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy2-external.lndn1.on.home.com)
+ - IFA-ra matrica, Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Hol lehet venni Hix.auto matricat?  Kellene ketto, egy az IFA hatuljara,
> egy meg elore, hogy tolataskor is lathato legyen.

IFA-n miota van hatul szelvedo???

 irta:
> Ugy nez ki szeptembertol lesz egy trabant (ha az auto)

Ilyet leendo es verbeli Trabant tulajdonos nem ir! Sajnos ez nepbetegseg,
hogy a Trabit papirautonak, stb. nevezik, es Mercikkel hasonlitgatjak ossze.
Ha megnezzuk a picistatit, hogy ki, milyen autokat vezetett, illetve milyen
autok voltak tulajdonaban, eleg gyakran talalkozunk a nemet ipar remekenek
nevevel. A maga nemeben egy nagyon jol eltalalt, szuper kiskocsi.

Üdv: Bálint
+ - Lada ulese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket kerdesem akadt a fentemlitett, hivatalosan VAZ2105-os,
magyarul 1300-as kockaladaval kapcsolatban:
egyes kituno memoriaju emberek meg talan emlekeznek arra, hogy
nehany honappal ezelott tippeket kertem annak megoldasara, hogy
mire csereljem ki a kocsi gumiszonyege alatt levo nem is tudom,
mibol levo , leginkabb a vatelinre hasonlito anyagu szonyeget.
Merthogy a draga erosen nedvszivo, emiatt szabalyosan tocsaban
all a gumiszonyeg alatt a viz. Par napja raneztem es latom, hogy
itt-ott bizony rozsdasodik mar, tehat surgosen tennem kell
valamit. Es ekkor akadtam fenn az elso akadalyon: a hatso
gumiszonyeget csak ugy lehet egyben kivenni, ha kiveszem az elso
uleseket is. Van-e ennek valami trukkje? A masik, hogy ha mar
ugyis ki kell vennem, akkor esetleg ki is cserelnem valami masik
fajtara, aminek - az eredetivel ellentetben - van valamicske
oldaltartasa is. Milyen tipusok ulese jo bele? Mar persze csak
olyan erdekel, amire bontoban vagy egyeb olcso modon hozza lehet
jutni. Nem akarom a jargany erteket csak az ulesekkel megduplazni
:)))


Koszonettel

Csussz

u.i.: olvastam valahol, hogy van kimondottan Ladas levlista.
Tudtok rola valamit?
+ - Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  mai sztorim:
> Megyek a megengedett 60-nal, amikor latom, hogy a
> buszmegallobol valaki akar jonni. Picit ralepek, hogy mogottem
> tobb hely legyen es beferjen, de o elem akar jonni. Fekezek,
> de mivel esik csuszok. Dudalok, hogy siess, mert beled
> csuszok. Erre a dragam satufekez... A kerdesem annyi lenne,
> hogy ilyen esetben is a hatulso a hibas? Ha beleszallok,
> akkor vedekezhetek azzal, hogy elem vagott?
Aha, de nem fogod tudni bizonyitani.. Szoval te vagy a hibas. Ezt 
jegyezd meg, ha hatulrol mesz bele valakibe te vagy a hibas.. 
Nekem volt is ilyen esetem, az automat azota nem hajtogattak ki, 
de en irtam a betetlapot..  
Sot ismeros ismerose (jol kezdodik mi) egy holgy eletet mentette 
meg a vacak kocsijaban azzal hogy elrantotta a kormanyt es a 
holgy kocsijanaka segget torte ronccsa.. meg a sajat uj autojanak 
az elejet.. Jott a rendor, a holgy 10 perc alatt kiharcolta hogy 
bizony o szabalyosan ment a foutvonalon (pedig kanyarodott a 
zarovonalnal!!!) mikor hatulrol belement azaz ember.. 
Szoval utanna jott a kerdes a rendor fele: es ha nem rantom el a 
kormanyt es a holgy meghal akkor is en vagyok a hibas ? 
A valasz: akkor nem

A tanulsagot mindenki levonhatja, en ennek fuggvenyeben vezetek 
azota. 

AntForce
+ - Skoda 105S, 1987-es elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy kollegam keresere adom fel ezt a hirdetest:

SKODA 105S 1987-es evjaratu elado.
Parameterek: ervenyes muszaki vizsga 2001 juniusig, 2000 majusig ervenyes 
zoldkartya, 95ezer km van benne, szurkeskek szinu, jo altalanos allapotu, 
eddig 3 tulajdonosa volt a kocsinak, es a kocsi melle jar meg 5db. 13"-os 
felni, 165-os gumikkal.
Ara: 170.000 HUF
Erdeklodni lehet a 29-353-138-as telefonszamon, vagy az emilemen lehet. A 
telefonon Lorit keresd.
+ - Re:potszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Nehany eve a Ladamba, a gyari szuro utan lett berakva
> egy "remek" benzinszuro.

A gyari szuro utan? Nem inkabb ele?

>  ...megerositem...masnap a budai Skalanal jartam, amikor
> tuz utott ki a motorterbe. A felesegem rogton kapcsolt es

Biztosan a karbi es a benzinpumpa koze volt berakva (hiba, mert itt 
tulnyomas van a csoben, luk eseten spriccel ki a benzin, lattam 
olyat is, hogy a ket muanyag felgomb egyszeruen szetnyilt)
nem pedig a tank es a pumpa koze (itt a szivohatas miatt sokkal 
kisebb a valoszinusege, hogy kigyun a benzin, inkabb a levego 
megy be a lukon).

Amugy szerintem hasznos dolog.

Udv:

Dexter
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a statisztikahoz megkuldott adatokat,
most eppen:

Jutasi Tamas
 

kedves lista-tars  nknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Re: *** HIX AUTO *** #491 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hedgehog-nak:

Puntoert elkernek minimum 1.2 milkat / sajna

Lacinak / feljelentes

Marciusban kaptak el gyorshajtasert, es szeptemberben jott
meg a buntetes /nyilvan nem iden!/.

Andrasnak / 

Kerdes : makettekkel foglalkozo listat vagy web lapot nem tudsz?

Udv : Jeno
+ - Skoda felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Negy darab 14-es egeszen jo skoda felnit adnek ajnankekba barkinek aki
elviszi tolem. Ha senkinek nem kell akkor hetfon kidobom az egeszet. 

Udv
B.
+ - cso latas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:"Pl, 120 felett fokozatosan szukul a periferikus
latas. Mig 180 kornyeken mar csolatashoz hasonlo."

Legy szives valaki magyarazza mar el nekem, mi az a cso latas. Nem akarok
dicsekedni, csak tenyszeruen szeretnem megjegyezni, eddig tobb mint 700e
km-t levezettem, rengeteg autoval, a motorrol mar ne is beszeljunk. (Ne meg
a francia vasut remeket is volt szerencsem "vezetni" 320km/h-val) Motorral
eddigi "rekordom" 240 km/h, autoval pedig 270 km/h. DE MEG EGYSZER (nem
kiabalok:)) sem tapasztaltam azt az ugynevezett csolatast. Nos? Varom a
szives valaszokat.

 irta:"Itt nem a reakciokepessegrol van szo. Hanem a
felteteleirol, es korulmenyekrol."

Kerdes? Nem a feltelektol (pl.: az auto es sofor allapota) és a
korulmenyektol (pl:vizes vagy szaraz ut, lakott terulet vagy nem) fugg a
reakcio kepesseg, es ebbol kovetkezoen a reakcio ido?
+ - Nulla:) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
	>***olcson jo autot
	>BOCSI elneztem egy nullat:-((
	>10000-20000

	Igy meg mar kettot is elneztel:)))))))))))))))))))
	Mond ennyire hadilabon allsz a szamokkal?:)
	BOCCS offtopic volt:)))))

	
	subject: Hidden cameras in bathrooms and more!   
	KOSZI hogy ilyen 
	levellel, kepmelleklettel terheled az AUTO-t de
	nekem a vernyomasom felment....

	
	


_________________________________________________
Zozi	mailto:	
_________________________________________________
"Ha van egy kalapacsod, mindent szognek nezel" (Murphy)
+ - Re: Bankkartyas kerdesek (Off topic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Elektronikus kartyak kozott Magyarorszagon jelenleg nincs
>hitel es terhelesi kartya, csak beteti.

 reagalta:
>Tekintettel arra, hogy melyik cegnel dolgozol, illene
>tudnod, hogy van magyarorszagon hitelkartya is pl.:
>Citibank Visa Card.

Szerintem nem helyenvalo ez a kioktato stilus, raadasul az okozta
a felreertest, hogy figyelmetlenul olvastad az uzenetet. Homa Peter 
nem azt allitotta, hogy Magyarorszagon nem leteznek hitelkartyak,
csupan azt irta, hogy az elektronikus kartyak (Visa Electron ill.
Cirrus/Maestro) kozott nincs ilyen.
A Citibank altal kibocsatott Visa kartyak azonban dombornyomasosak,
tehat ket kulonbozo dologrol beszeltek.

Udv, Lazar Peter

mailto:
+ - Citroen bolt NEM AJANLAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megtortem az AX-emet. ABS-es SAAB satufek, enyemen nem volt… 
Vonohorog, kocsi jobb eleje, foncsorok tortek lokharitonyulvany, kisse 
deformalodott.

Citroeneskent a Szuglo utcaban kedves boltom (eddig csak nehany aprosag 
erejeig) az East-West Line Kft.
Tobb listatag is ajanlotta oket, tenyleg korrekt helynek tunt.

Oldboy! Ezt a boltot senkinek NEM JAVASLOM!

Elado rabeszelt, ne bontobol csereljem le a torotteket, vegyek ujat mindket 
oldalra (30kFt): a Valeo-tol annyiban kulonbozik, hogy nincs rajta a Valeo 
pecset (mert nem Valeo gyartja, az csak minositi egy pecsettel a tetejen), s 
!feleannyi!. (Eppcsak arrol nem beszelt, hogy gyari beszallito is) 
Különben 40eFt-ert (annyi lenne) a VALEO-ba sem szakadtam volna bele.
Tenyleg do:go:s lenne a kocsi uj foncsorokkal, s a hasznalt balos Valeo szet 
tartaleknak super! Eloszor tajvanirol volt szo, vegul - szamlazas utan - 
kiderult olasz (E3: Silti)…
Nyomos ervem volt, hogy legyen helyzetjelzoizzo foglalatom a foncsorba, regi 
szetegett eredeti tobb ezer HUF. 
Elado szovege:
1.Jar hozza, de most nincs beleteve (kivette'k valakinek), gyorsan beuti a 
gepbe - me’g a zaras elott - mindjart megkeresi a raktarban, valahol 
van belole, nem tudja hirtelen hol. (szamla kiallitva: keso van, ha majd jon 
a megrendelt cuccert addigra megkeresi; sot igyekszik bajonetzarast keresni
2.Masnap: jar, keresni fog, de meg mindig nem talalt
3.Harmadnap: sajnos rendelni kell, lesz
4.Jovo kedd: nincs jobb otletuk, rendeljek bele Valeo-t, ugyan az draga 
(Vett volna a hoher ujat igy…)

De ez csak a kezdet. Indexbura (nem csak a serult oldalon) instabil, 
levetelkor sikerült sarkat tornom… Masnap masik is igy jart. (Valeo-t 
jonehanyszor, serulesmentesen!) Egyiket voltak csak hajlandoak kicserelni, 
különben apro esztetikai hiba (nem lattam olyan AX-et – sem bontott 
darabot -, amin az utangyartott sarka rajta lenne)… 
Ugyanaz az elado ekkor mar lehulyezett, hogy mikent gondolom ezt 
osszehasonlítani a Valeo-val sokkal szarabb anyag, meretbeli!, szinbeli 
leteresekkel… meg mit varok feleáron! Mikor emlekeztettem minoseggel 
kapcsolatos kerdesemre adott elozo napi valaszaira pofambamosolygott: ennyire
 naiv vagyok, tenyleg elhittem? 
Ezzel a foncsorral ovatosabban kell bani, 1x –i hasznalatra valo, nem 
napi csere-bere-re.

Nem tudom azt sem, hogy az index egofoglalatanak hajlitott resze mi miatt all
 oldalra, mikor a gyari lefele, (Kelet-Nyugat allas <> fix Deli) de ez csak 
bosszanto kicsi hiba (nem lehet rahuzni a vedogumit + beazasra 
hajlamosabb)… meg lesporoltak a felso dugot is:

Teszem fel a lampatestet bal (épp) oldalra – nem igazan volt meretbeli 
elteres: max. 1-2mm lehetett – a hosszabbik also patenttartonyulvany 
negy darabra tort. 5 cm nyulvany, semmi merevites, ami miatt nem hajladozott 
az a rettento rideg anyaga volt.

Persze ilyet illik visszavinni. „Soha senkinek baja nem volt ezekkel a 
cuccokkal” (gyanus nekem mindennel mennyi; ha valakinek van ilyen 
problemaja irjon mar!), a KERMI vizsgalat keresetol persze megsertodtek! A 
tores elszinezodesere rafogtak, hogy ragaszto nyoma van rajta, s ragasztottam
 (minek pocsekolnek kicserelendo kacat ragasztasara ragasztot? Lehet kinti 
MEO ragasztotta? Bar nem lepodnek meg, ha a biztonsag kedveert KERMI-zes 
erdekeben kapott volna a boltban – par napja naluk van - egy 
„utolso kenetet”)

Megoldasi javaslata eladonknak: Vegyek ujat! Ha valaki vegigjarja a 
tobbhonapos KERMI hajcihot mi mast tehet, ha jarni akar a kocsijaval? 
(Szerencsere a regi Valeo-m epp)

A serult oldalra fel sem mertem tenni, mert azt hittem deformalodott a 
rogzitoszemek pozicioja (+ bowdenveg is serult volt: 6kFt! azota bontobol 
200Ft) elteres 3-4 mm!
Aztan teszem fel a Valeo-t (bonto 6kFt), gyonyoru lagyan pattan fel! Meg jo, 
hogy nem kalapaltam szet a kocsit miatta;-(((
Nezem kb. 3 mm elteres van a Valeo és a Silti merete között. A qrva …

Aztan kiderult Valeo indexbura (ottani magasabb araikon) 40%-kal dragabb; a 
lampatest 25%-kal; de tudok ottani (digo gagyi) ara’tol nagyon kicsivel
 dragabban (12k->13k) Valeo-t (foglalattal)! Hasonlo digo cuccot meg 35%-kal 
olcsobban (8k) mas boltban. Ha megtalaltak ok is az olcso helyet akasztanak 
rajta 40-45%-ot!

Szoval allitom ez az olasz bovli parasztvakitas kategoria: arban is az, 
mellette minosegben is selejt. Sem KERMI engedely szamot nem latni rajta, 
ISO900. minosites meg a’lom (kerdes mit erhetne de meg az sincs)…

Rendeltem egy nyulvanyt, az igert egy hetbol a 11. napon meg mindig semmi 
nincs (hetvegen baratommal orszag legtavolabbi csucskeben kocsilakatolas lett
 betervezve, ezek szerint enelkul…) Gondolom lesz sertodes, ha a 
rendelt darab nem kell (erdekmulas)

Leltar: 30eFt: 4 termek amibol 3 serult negyedik merethibas.
3 gentleman agreement, ebbol (reszukrol) betartva 0!

A bontobol vett foncsor es bura (8 eFt) viszont gyonyoruen mutat a kocsin 
(szinre is passzolnak)…

A boltban - hallom - 4 alkalmazottnak 5 diplomaja van. Ami latszolag szep!
Am eleg szegenysegi bizonyitvany, ha ennek ellenere ilyen a munkajuk 
(gondolom komolyabb kvalitasu munkara...)
Arra csak jo a felszedett tudasanyag, intelligencia, hogy eladonk 5/4 
diplomaval ¾ nyelvvizsgaval megtanulta, hogyan lehet atcseszni a vevo 
fejet…

Udv mindenkinek!

Kerenyi Peter


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Bekapcsolt mobiltelefon, vagy taviranyito? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En nem tudom, de ugyanez a dunaujvarosi (es korzeti KMB-s
> csapat) nezte a  kamionos poharmelegitot radarjelzonek.

Amikor a gyorsulasmerovel kiserletezgettunk azt is radarjelzonek
hittek. Mondjuk azt inkabb erthetoen: a szelvedore volt rogzitve es
akar az is lehetett volna.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS