Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 542
Copyright (C) HIX
1999-10-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 suzuki (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re: miautonk retestesztaja (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Muanyag-sztori & stilusgyakorlat a neten (mind)  83 sor     (cikkei)
4 Biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind)  18 sor     (cikkei)
5 #539 AUTO, japan-nemet valasztas (mind)  25 sor     (cikkei)
6 l...az en autom enyomja !? (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Ajanlo Lista (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Allasfoglalas (mind)  109 sor     (cikkei)
9 zaj (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: Japan autok (mind)  29 sor     (cikkei)
11 Uj autos levelezesi lista (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re: Huzzukki (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Re: Volvo66 (mind)  51 sor     (cikkei)
14 Re: futoventillator... (mind)  25 sor     (cikkei)
15 INGYENES PROGRAM AZ INTERNETEN (mind)  19 sor     (cikkei)
16 =?UNKNOWN?Q?Aut=F3_v=E1s=E1rl=E1s?= (mind)  7 sor     (cikkei)
17 VW Polo rangat (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Kapcsolasi rajzot, beepitesi rajzot keresek (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Hihi :-) (mind)  59 sor     (cikkei)
20 rere japan kocsi (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Tipusvaltas (mind)  48 sor     (cikkei)
22 ... (mind)  8 sor     (cikkei)
23 Valaszok (mind)  42 sor     (cikkei)
24 Suzuki (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Benzin (mind)  31 sor     (cikkei)
26 Elektro-kigyo (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Flame - oh, neeeeeeeeee (mind)  15 sor     (cikkei)
28 teli hideg - auto melegben (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Cirkusz (mind)  12 sor     (cikkei)
30 ketutemu dizel (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Re: talaka a tigrisnel (mind)  18 sor     (cikkei)
32 Programajanlat (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Szazalek (mind)  13 sor     (cikkei)
34 Porlaszto (mind)  19 sor     (cikkei)
35 Re: fekbetet (mind)  37 sor     (cikkei)
36 Re: Citroen sebvalto felig ismetles (mind)  28 sor     (cikkei)
37 Re: Audi TT futomu (mind)  38 sor     (cikkei)
38 Re: Padloszonyeg a torpedolemezre (mind)  18 sor     (cikkei)
39 Re: Kormany (mind)  22 sor     (cikkei)
40 Re: Rendszam (mind)  22 sor     (cikkei)
41 Re: japan auto kontra nemet-francia (mind)  25 sor     (cikkei)
42 RE: Megbizhatosag (mind)  9 sor     (cikkei)
43 Re: Cikk az indexben, nezzetek meg (mind)  46 sor     (cikkei)
44 Re: akkumulatoros lecke 1.01 (mind)  71 sor     (cikkei)
45 Re: o:ko:r (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nekem is ott a helyem csutortokon. :))))

Lukacs Peter

ui.: Sanya, visszapattannak allandoan a westeles cimedrol a levelek nekem,
adjal mar valami masik cimet meg. :)
+ - re: miautonk retestesztaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az a Suzuki valszeg 1000 kobcentis volt, ami 120-130 korul vanszorgott fel a
>bicskei emelkedore. Vagy nagyobb mennyisegu aranyat szallitott. :-)
>

barcsak a mi 1.3-asunk lett volna (barmelyik a ketto kozul), de nekunk meg
nem sikerult ilyen teljesitmenyt abszolvalni (az aranyak nelkul sem)...  :((((

andi
+ - Muanyag-sztori & stilusgyakorlat a neten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tulinger Balazs:

>Egy eve meg egy autofelszereleseket gyarto muanyagipari Kft.-nel
>dolgoztam. Az ausztriaban mar leselejtezett
>habosito es froccsgepeken nyomtak a selejtet, aminek persze jo
>hanyada szallitasra is kerult!!! Alapanyagsporolas, kovetelmenyek
>be nem tartasa miatt!

Talan meg el is hinnem a prekoncepcios logika ezen kristalytiszta
megnyilvanulasait, ha nem ismernem en is szemelyesen a kerdest.

Kedves baratom, Te  minden bizonnyal a PEMU jarmuipari uzleteganal
dolgoztal, aminek az uzletag-igazgatoja az en szemelyes baratom, Smelko
Peter volt egeszen a kozelmultig.

Erdekes modon nehany dolgot furcsamod kifelejtettel: ugyanez a sz@r ceg
ugyanezekkel a sz@r gepekkel nyomja az Audik es a BMW-k spoilereit es egyeb
muanyag elemeit is. Gondolom, arra az esetre megjavulnak a gepek.:-)

Szoval ha fikazni akarsz, mondd meg nyiltan. Es maskor ne legy feledekeny!
Szerettunk volna hallani a BMW es az Audi selejtjeirol is valamit!

Soma:

>Volner Janos! Ne haragudj, de ha eloben is olyan a stilusod, mint
>itt a listan, akkor en bizony nem vagyok kivancsi rad. Magadat es
>jarmuvedet ugy is be lehetett volna mutatni, hogy meg en is
>felmentem volna Kecskemetrol, hogy megismerhesselek. De igy?

Igazan kar, feljohetnel es talan nem is bannad meg. Eloben nem ilyen a
stilusom, mivel akkor nem szoktak annyi mindennek titulalni, mint itt teszik
egyes levelezotarsak. Egyebkent mar tobbszor kertem KONKRET peldat arra,
milyen az a stilus, de valaszt mindeddig meg nem kaptam. Toled fogok?
Egyebkent, ha erdekel, szivesen mixelek egy listat arrol, hogyan
nyilvanulnak meg egyesek az iranyomban. Es meg lennek sertodve, ha egy kalap
ala vennenek veluk.

Egeszen egyszeruen azt nem ertem, hogy miert kell latatlanban a masik
kocsijat lefikazni. En ugyanis ezt soha nem tettem meg, ha pedig valamirol
szubjektiv elitelo velemenyem volt (Golf) az komoly, szemelyes tapasztalaton
nyugodott, igy a sajatomat is kritizaltam. Suzuki fikazassal, mocskolassal
azonban tele van a lista. Vagy az szerinted stilus? Talan eppen az a
problema, hogy nem vagyok partner a sardobalasban? Jo lenne, ha nehany
levelezotars magaba nezne, es nem csak ujjal mutogatna masokra.

A legerdekesebb egyebkent az, hogy olyan embereknek van a legnagyobb arca, s
kialtjak ki magukat onjelolt hosokkent mar elore is gyoztesnek egy esetleges
nyomulasban, akiknek arra sincs merszuk, hogy egy forgalmon kivuli
vetelkedesben megmerettessek magukat. Mert mit erek vele, ha az egyik
"magabiztos" kollega kozli, hogy o ugyan ezerszer jobban vezet, de
versenyezni nem fog, hanem majd annak vegeztevel bemutatkozik? Bocs, de
akkor mar kit erdekel?

Az irasaim nem arrol szolnak, hogy az en autom a legjobb, vagy en vezetek a
legjobban. En arrol irtam, hogy van egy megbizhato, viszonylag gyors es
kenyelmes autom, amit a folyo epitkezesem mellett is gond nelkul fenn tudok
tartani. Tovabba, hogy 500 ezer km-t vezettem ezidaig, balesetmentesen, es
amator korulmenyek kozott rallyzom (jovore hegyen indulok). Irtam tovabba
arrol, hogy van egy 20-30 fos rallys-palyaversenyzos tarsasag (meg is hivtam
mindenkit a Pasareti uton tartando vacsorara), ahol mindenki elismeri a
Suzuki-Volner parost (persze elozoleg senki nem hitte volna:-)). Ezek
tenyek, aki nem hiszi, jojjon el es konnyen ellenorizheti, mert enelkul
arcatlan arcoskodasnak minosul mindenfele tavolbol torteno fikazas. Es
lehet, hogy nekem nagy arcom van, de annak mogottes tartalmat SZEMELYESEN is
megprobalom alatamasztani. Ez meg mindig tisztessegesebb es kovetendobb
magatartas, mint a hatterbol valo arcoskodas es a masik szemelyenek
sertegetese es autojanak ocsarlasa. Ez utobbi ugyanis azon tul, hogy nem
bosszant fel, igen gunyos vigyort csal az arcomra, mert ezt a
mentalis-virtualis bajnoktipust mar tul regota ismerem. Es ha nincs mersze
eljonni, csak beszolni kepes, szova is teszem.

Vegul egy kis kedvcsinalo ahhoz, hogy elgyere:

Van egy nagyon kedves baratom, akit hasonlo korulmenyek kozott ismertem meg.
Teljesen egy szinten vezetunk. Tavaly egy versenyre valo penzt ossze tudott
szedni, es indult a pecsi hegyi versenyen. Az elso helyezettnek 100 LE-vel
erosebb, es 300 kiloval konnyebb volt az autoja, mint az ove, egyebekrol
(versenykamion, szerelok hada, gumigarniturak tucatjai) mar nem is beszelek.
A srac mindossze 12 mp-et kapott tole, s ez akkora idokulonbseg, amit a
tobbiek elmondasa alapjan a slick gumi-utcai gumi kulonbsege takar. O is
eljon a talalkozora.

Remelem, Te is!:-)
+ - Biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:

Bukosisak: latszolag tulzas kotelezove tenni a hasznalatat, am en is
maximalisan egyetertek vele, a biztonsagi ovhoz hasonloan. Tudomasul kell
venni, hogy a kozlekedes veszelyes uzem, es ilyen esetben, az eletet, a
testi epseget fokozottan vedeni kell. Ez nem egyszeruen maganugy, ez
ossztarsadalmi erdek, hiszen a sisak vagy a biztonsagi ov hianya miatt
bekovetkezett baleset tobb milliora rugo korhazi koltsegeit mindannyiunk
zsebebol, azaz az adofizetok penzebol alljak. Ellenpelda a biztonsagi ovre
persze mindig akad (IMHO 1:20), a bukosisakra viszont annal joval kevesebb.

A kozelmultban javasolta az egyik ombudsman a gyerekulesek hasznalatanak
kotelezove tetelet. Javaslatat az Alkotmany "Az elet vedelmere" vonatkozo
passzusaival indokolta - nagyon helyesen. Tudom, hogy sok kispenzu ember
penztarcajat csunyan megcsapolja egy-egy gyerekules beszerzese, de ha abba
belegondolunk, hogy egy karambol eseten ilyen esetben tobbszorosere no a
gyerek tulelesi eselye, az auto "extrai" kozul magasan a legjobb
befektetesnek tekintheto.
+ - #539 AUTO, japan-nemet valasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Kedves ZsoZso !  )

Szereny hozzaszolas, sajat tapasztalat:

Nissan Sunny 1,7D. 9 eves, kb 150 e km.
Utcan tartom, bizony, megkarcoljak, meg-megnyomjak. Szolidan
hajtom. Masodik tulaj vagyok, elottem kereskedo hasznalta,
aruszallitasra is.
Poccentesre indul, a legnagyobb hidegben is. Dieselhez
kepest kitunoen gyorsul, jol iranyithato, kicsuszasra nem
hajlamos. Fenyezes eredeti, rohadas nincs. Kenyelmes, jol
fut, jol szellozik es nekem is, masnak is, most is nagyon
tetszik, kivul/belul. Hatranya: rugozasa eleg kemeny,
viszont kituno az uttartasa. Valtoja vajpuha, preciz.
Fogyasztasa alacsony.
Termeszetesen merlegelni kell, milyen celbol es milyen
jellegu hasznalatra veszed. Igazan pedig nem gyarto nemzet
szerint, hanem a vetelre felkinalt autok kozotti valogatas
alapjan celszeru donteni.

udvozlettel

Oldboy
+ - l...az en autom enyomja !? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A targybeli vitarol regi vicc jutott eszembe:

Ket kissrac a jatszoteren felhevulten, joideje hevesen
vitatkozik valamirol. Mar a papa'k erossegerol folyik a
vita. A kissebbik kolok mar alig birja szusszal, vegso
ervkent kiabalja, " ha a Te papad fejbevagja az en papamat,
akkor az en papam felmegy a padlasra, eloveszi a regi
lovassagi kardjat, kihuzza a huvelyebol, lecsiszolja rola a
rozsdat, megkoszoruli es ugy rugja feneken a Te papadat,
hogy 9-et bukfencezik !"
Bocs a gyenge viccert. De azert jo volna ezt a "vitat", a
jelen szinvonalon inkabb abbahagyni.

udvozlettel

Oldboy
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom az ajanlast, most eppen

 
 

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - Allasfoglalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Ahogy arrol szeptember vegen irtam, allasfoglalast kertem az
Orszaggyules Adatvedelmi biztosatol, Dr. Majtenyi Laszlo
urtol, az Ajanlo/Nemajanlo Lista adatkezelesi ugyeiben. Az
irasbeli kerelmet szemelyesen nyujtottam be, egyuttal
ravilagitottam a felmerulo gondokra.
 A borulato velemenyek ellenere, az allasfoglalast maris
kezhezkaptam. Semmikeppen nem tartanam helyesnek, hogy az
abban foglaltakat kommentaljam, sot, ugy gondolom, sokak
szamara fontos lehet annak tartalma, mas vonatkozasokban is.
Ezert itt es most azt teljes, betu szerinti pontossaggal,
kozzeteszem:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Adatvédelmi Biztos
1054.BUDAPEST, TÜKÖRY UTCA 3.
TEL.: 269-3537  FAX: 269-3541

Ügyszám: 650/K/99-2

Előadó: Freidler Gábor



Név, cím


Tisztelt ... Úr !

Beadványát, melyben állásfoglalásomat kéri az Ön által
készített adatbázis elektronikus úton történő terjesztésével
kapcsolatban, kivizsgáltam.
A vizsgálat erdeményéről az alábbiakban tájékoztatom:

Mindenekelőtt szeretném megjegyezni, hogy a személyes adatok
védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
1992.évi LXIII. törvény (Avtv) alapján személyes adat : " a
meghatározott természetes személlyel kapcsolatba hozható
adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó
következtetés. A személyes adat az adatkezelés során
mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel
helyreállítható..." A meghatározásból kiderül, hogy
személyes adat - így a személyes adat védelméhez való jog -
csak természetes személyhez kapcsolódhat, jogi személyhez,
vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társasághoz nem.
Vagyis amennyiben Ön társasági formában működó
benzinkutakról, autószerelő műhelyekről, üzletekről stb.
közöl adatokat, legyen az pozitív, vagy negatív megitélés,
nem sérthet személyiségi jogot. Ugyanakkor a negatív
minősítés terjesztése ebben az esetben is jelentheti a
Polgári Törvénykönyv (Ptk.) alapján a jó hírnév sérelmét,
mely kártérítési per alapja lehet akkor is, ha Ön eseti
kérés alapján, tehát nem az Internet korlátlan nyilvánossága
útján továbbította a negatív véleményt. Ugyanez egyébként
nem csak az Ön által végzett, hanem az Ön felé történő
adattovábbításra is igaz.

Más a helyzet az egyéni vállalkozók esetében : ők
magánszemélyek, így adataik az Alkotmány és az Avtv.
védelmében részesülnek. Az Avtv. alapján személyes adat
akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul, vagy azt
törvény - esetleg törvény felhatalmazása alapján, az abban
meghatározott körben önkormányzati rendelet - elrendeli.
Adatkezelésnek minósül például az adatok felvétele,
tárolása, továbbítása, nyilvánosságra hozatala.

Vállalkozók esetében valószínűsíthető - bár nem bizonyos -
hogy adataikat (név, székhely, tevékenységi kör) már
korábban nyilvánosságra hozták (pl. telefonkönyvben,
szaknévsorban), hiszen ügyfeleiket a nyilvánosság útján
szerzik. Ebben az esetben az újbóli - Ön által végzett -
adatkezelés nem jogellenes. Amennyiben azonban a vállalkozó
adatait semmilyen formában nem hozta nyilvánosságra, az
adatok felvétele, tárolása, továbbítása, nyilvánosságra
hozatala minősülhet az Avtv. alapján jpgellenes
adatkezelésnek. (Ajánlás, tehát pozitív értékelés esetén a
vállalkozó valószínűleg azt nem fogja személyes adatai
megsértéseként értékelni. A negatív vélemény pedig - éppúgy,
mint a társaságoknál, a Ptk. alapján - sértheti a jó hírnév
védelméhez való jogot.)

A véleményt küldők e-mail címének tárolása jogszerű, hiszen
azt a címek tulajdonosai maguk küldték meg Önnek. A címek
topvábbításához ugyanakkor szükséges az érintettek
hozzájárulása.

Adatvédelmi kérdésekben forduljon hozzám továbbra is
bizalommal.

Budapest, 1999. október hó 14.


Üdvözlettel


(Sk. aláírás, bélyegző)

Dr. Majtényi László
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ha valakinek az ekezetes betuk gondot okoztak, attol
elnezest kerek, de tenyleg betu szerinti pontossaggal
ideztem ide a kapott levelet.
Javasolom mindenkinek, aki ert hozza es erdekli a tema, irja
meg velemenyet, hogyan is legyunk ezugyben szabalyosak is,
meg hasznosak is ezentul egymas szamara.

udvozlettel

Oldboy
+ - zaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezek az anyagok mennyire gyulekonyak/eghetoek, nem bocsajtanak ki
> mergezo anyagot egeskor, stb ? Nem art ilyenekre is odafigyelni ... --
Purhab az semennyire, mikor felviszed kell a kocsit egy kicsit 
szelloztetni.. De par ora alatt megvan a dolog.. :)))))) 
tudtommal nem gyulekony, de kiprobalom.... 
A noise killer meg autokhoz van tervezve.. :)) csak az draga, a 
legolcsobb olyan kiloja 4e ft... Szoval a purhab marad

mas:

> mindenesetre egy szemellyel (=sofor) kb 11-12 sec alatt el lehet erni
> a 100-at
Mert ennyi van megadva gyarilag.. :) 8.2 az 1.3 gti gyorsulasa 
alapbol. (a 2-3-400 lovas tuning gtik kicsit jobban gyorsulnak.:))))))


AntForce
+ - Re: Japan autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak haromszor kellet megbontani a motort (Te irtad).
>Ez meg akkor is sok (koltseg), ha tenyleg nem az auto tehet rola.


igen, en irtam, de ha nincs szakadas, nincs megbontva a motor
es ha odafigyelunk a vezermuszij allapotara, nincs galiba

>A festes se ket filler. Most akkor dicserted a japan autokat? :)


kb 30 eFt festekkel
de most a festesnek mi koze van a japan autok dicseretehez?
nem dicsertem, nem szidtam, egyszeruen annyi, hogy nekem bejott
13 eves, rafer egy festes, ennyi :)

>Nem bantani akarlak es nem is akarom ketsegbe vonni a japan
>autok megbizhatosagat. Csak ne altalanositsunk egyedi esetekbol.
>Teljesen folosleges a statisztikai adatokat egy-egy (rem)tortenettel
>alatamasztani vagy ketsegbevonni.


velemenyt kerdeztek, nekem a velemenyem, hogy az enyemmel nincs
gond, igy ok? vagy ez meg nem erdekel?
mivel nincs 10 fajta 10 eves japan autom, igy a velemenyem csak
a sajat autom alapjan tudom leirni
vagy akkor maskor irjak oda, hogy velemenyt csak az mondhat
aki mar egy rakas autot tesztelt eveken at

joly
+ - Uj autos levelezesi lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Az AutoClassic magazin elinditott egy levelezesi listat a regi
autok/motorok hiveinek:

Elofizetni a 
cimen lehet

Udvozlettel,
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
+ - Re: Huzzukki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HellO!

>>Persze en is ertelmetlennek talalom a hencegest, amit masik Suzukis
>>tarsam kezdett a listan, de ugyanakkor tudom jol, hogy ures >autopalyan
>>versenyezve az 1.3-as (nemelyikotok altal szinte mar  >minositett)
>>Suzukimmal ugy odavertem egy 1.8-as Nissan Primerat, hogy a srac >nem
>>kapott levegot.
>
>Leanyazod a tobbit, aztan lesullyedsz a szintjukre??? Ennyit rolad.
>Biztos hogy az a Nissan versenyzett veled?...

Nem tudom miert gondolod, hogy barkit is anyaztam? Szo nem volt ilyesmirol.
Ami a versenyt illeti, a srac a haverom volt, akiivel elore egyeztettunk a
verseny ugyeben.

>Erdekes a komoly autok tulajai nem nyomjak itt a sodert, hogy
>nekik milyen jo autoik vannak...

Nem egeszen errol szolt a tortenet. Talan ha a tobbi irasomat is
elolvasnad... Azon pipultam be, hogy egy kedves autostarsunk minden Suzukist
elkezdett szidni nyilt leveleben. En pedig szerettem volna megerositeni,
hogy a Suzuki megsem olyan sz@r, mint amilyennek sokan gondoljak a listan.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re: Volvo66 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>    Ez egy 1973-as Volvo 66 szupercsoda, 1100 ccm-es benzines motorral es
>automata valtoval. Nem a szokasos fokozatos automata, hanem linearisan
>valtoztathato tarcsaju, fembetetes gumiszijjal meghajtott fajta. A
>kuplungja nem olyan lagy, mint a viszkokuplung, talan ropsulyos lehet

    A Volvo a DAF szemelyautogyarat vette meg Hollandiaban onnan az
orokseg. DAF66=Volvo66, majd Volvo343.  Transaxle hajtas, azaz elol a
motor, hatul a valto es egy csotengely a kardan, keresztek nelkul. A kardan
a nomal autokkal ellentetben motorfordulatszammal forog, kenyes a
kiegyensulyozatlansagra.
  A tenyleges valto egy diiferencialmubol es egy iranyvalto
fogaskerekparbol all, a hozzakapcsolodo variatoregyseggel. Minden
"fokozat"valtast a szijak vegeznek, kulonfele szempontok - fordultaszam,
szivocsovakum, stb- szerint.
  A nagy vezetesi trukk az, hogy az utazosebesseg eleresekor ovatosan
jatszani kell a gazpedallal, esik a motorfordulatszam, a sebesseg viszont
nem!!!

>  Van benne egy erdekes kapcsolo egy lejto-emelkedo abraval. Ha
>bekapcsolom, akkor a motorfordulat lentebb megy es gondolom a valto
>karakterisztikaja valtozhat talan ? A valtokaron csak a P-R-N-D osztasok
>vannak, direkt 2-1 fokozat nem. Ezt helyettesitheti a kapcsolo ?

   A valtokar direktben kapcsolja a az iranyvalto fogaskerekeket a
valtoban.
 P - osszezarja oket,
 N - egyiket sem
 R - forgaserzekelo reteszeles utan a hatramenet fogaskerek kapcsolodik
 D - elore, variator hajtas "kapcsolja a fokozatokat"

>  A kocsiban igen komoly szamu rele talalhato, amig halkan eszrevehetok
>pl. a sebessegvalaszto kar minden allasban tobbfajta relet kattogtat.

   Az automatavaltos autokat csak P, N allasban lehet inditani, nehogy
elusson valakit a megindulo auto, egy rele. A masik rele a
hatramenetlampakat kapcsolja. Van egy rakas magnesszelep is ebben
jarganyban a motor mellett jobb oldalon alul, ezek vegzik az atkapcsolast a
varosi-orszaguti uzem kozott.
  No meg korlatozzak a hatramenet sebesseget. (Nehogy hatra is tudjal
annyival menni, mit elore!!!)

   Jobb autokban a vilagitast relek kapcsoljak a fenyvaltokapcsolo kimelese
es a feszultseges elkerulesere. Ma mar nem hagyomany, mert akkor nem
fogy.... (ala X*000 HUF-ert)
 Uff:
      Levente
UI: egyebkent hasonlo megoldasu a magyar gyartmanyu Puli is. Ott egy
egyhengeres dizel Lamborghini motor hajt egy Texrope-variatort. Az auto
kepes akar hatvannal is szaguldani, lassu jarmu vizsgaval!!!
+ - Re: futoventillator... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Barmennyire is meglepo, a Skoda futoventillatora ugy 10-12 A korul vesz
>fel. Ez a nagyobb teljesitmenyu tipusoknal, barmelyik nyugati vagy Japan
>autoban gyarilag 20-25A is lehet.
>  Megspekelve egy autohifivel, ami ugyanannyit felvesz, mar az akku
>pufferkapacitasa nem eleg.

 Peugeot 605 V6 legkondi max.75A, auto allasban 25A, gen.max 95A,
 Renault Espace legkondi max.95A,  gen.max 110A. Ebbol is lathato, auto
allasban jobb hasznalni a legkondit....

>  A generator meg azert nem tud beletolni az aksiba annyit, mert In/10
>(Nevleges kapacitas/10) a nevleges beallitott toltoaram a rendszerben.

    Ez igy nem igaz! A
                 generatorfeszultseg(belso!!) - akkufeszultseg(belso!!)
 toltoaram =  ------------------------------------------------------
                            belso + kulso ellenallasok
keplet alapjan adodik. Ohm torveny....

   A generator egyik fontos jellemzoje, hogy a nevleges terheles 2/3-a utan
mar jovel kisebb feszultsegen kepes csak a toltoaramot leadni! Melegedes
hatasara tovebb csokken ez a feszultseg (no a belso ellenallas, es a
szabalyzo is hofokfuggo).
  Uff:
        Levente
+ - INGYENES PROGRAM AZ INTERNETEN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Uram/Hölgyem!

Tudja Ön, mennyibe kerül az, hogy az Interneten bolyong?

Nem? Töltse le ingyenes programunkat, melynek segítségével mindenkor nyomon
követheti az Internettel kapcsolatos költségeit.
A programról részletes leírást talál a következő címen:
http://www.extra.hu/nikesoft

Próbálja ki teljesen INGYEN !

Amennyiben Ön már regisztráltatta a szoftvert, az Ön számára az új
verzió ingyenesen letölthető a
http://www.extra.hu/nikesoft
címről.

Honlapunkon megtalálja a szoftver teljes verzióját és a frissítést is.

A Fejlesztők
+ - =?UNKNOWN?Q?Aut=F3_v=E1s=E1rl=E1s?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!
Vennék Audi 80-ast 1.3-as motorral, vagy 2105-ös ladát, esetleg 1.3-as Alfa
Guliettát, jó állapotút, min. 1 év műszakival, 200.000-ig.

Aki segíteni tud az írjon!

u.i: más típus is jó lehet 1300-1500 köbcm-ig
+ - VW Polo rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
A subject beli Polo egy 83-as benzines, karburatoros darab 1050-es motorral
es mechanikus gyujtassal. 
Ha normalisan jarok vele akkor semmi gond nincs. Ellenben ha nagyobb gazt 
adok, akkor elkezd rangatni. Kisebb fordulatokon erosebb a rangatas, de
kozepes vagy nagyobb fordulatnal is erzem a kisebb rantasokat, meg a motor
hangjan is hallani hogy kimarad egy-ket utem. Ha meg tobb gazt adok, akkor 
meg intenzivebb lesz a rangatas. 
Van valakinek valami otlete igy latatlanban?

Andreas
+ - Kapcsolasi rajzot, beepitesi rajzot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szeretnek egy gyujtemenyt letrehozni, autok kapcsolasi rajzairol,
riasztok, es egyeb eszkozok beszerelesi, hasznalati leirasairol.

Aki kolcsonbe tudna nekem ilyen rajzokat/leirasokat biztositani,
elore megkoszonom ha jelentkezik !

Peter.
+ - Hihi :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Volner!

Talan itt valami felreertes tortent. :-)

>Eddig minden kocsin, amivel gyakoroltam, kopott az oldalan a gumi. A
>Michelin is. A kokemeny sportfutomu alatti 195/55-os is. Sajnalom, hogy >meg e
l sem tudod kepzelni. Ha eljossz a talalkozora, megerted. El tudom
>kepzelni, milyen szinten rallyztal, ha nem lattal ilyen gumikat. >Tenyleg erde
mes volt?

Kezdodik ott, hogy sohasem rallyztam. :-)
De szereltem a LM egykori S2 Audijat es keszitettem elo ra gumikat.
Hat furcsamod nem emlekszem olyan gumikra, amiknek igazan kopott volna
az oldalfala.
Namarmost itt az aszfalrgumikrol van szo.
Mert ugye tudott, hogy van murvara, aszfaltra, es puhatalajra.

Az aszfaltgumik olyanok voltak, mint egy kozepesen kemeny vulkanizalt
kaucsug, mar az anyagat tekintve.
De olyan volt a gumi felepitese, hogy ha raalltam eldontve vagy
felallitva akar, a gumi nem torzult (nem kovetkezett be rajta szemmel
lathato alakvaltozas. Ja es mintazat nelkuli futozasa volt.
Valami angol nevu marka, de nem tudom miolyen gyartmany, csak a
versenysportban hasznaljak.

Hat nem lattam es ketlem, hogy ezeknek, es ugy altalaban egy
palyaguminak az oldalfala kopna, hacsak nem padkazzak. :-)

Ebben nem vagyok biztos, de talan a kovetkezo dolog is egy felreertes,
de lehet, hogy csak az emlekezetem rossz.

>Mivel ismet szobahoztad a Volkswagen megbizhatosagat, roviden idezek a
>listarol: 1. Toyota 2. Suzuki 17. Volkswagen

Azt hiszem nem minositettem mostanaban pozitivan a VW-t, hanem a
Nissan-t kerdojeleztem meg. Ugyanis toltottem egy kis idot Nissan
szervizben is.(1-2 ev)
Erdekes volt latni, hogyan cserelik le egy 0 km-es sorozaton a
differencialmuveket, es az osztomuveket, mert valahol a gyarban egy
olyan 50.000 db-ot elcsesztek. :-)
Persze ettol meg lehet jo.

Csak tisztazni szeretnem a dolgokat, mert rossz olyat olvasni vissza
amit nem en irtam.
Koszonom.
Pa'pa'!

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - rere japan kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miki Ba'!

Azert valljuk be nem egy kategoria nem?

>Ja, a Nissan! Amikor a Nissan Maximabol at kellett szallnom egy Toyota
>Corollaba csak ennyit mondtam: Ez nem is auto.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - Tipusvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Melyen Tisztelt Lista!
Szia Fresi Ba'!

A tipusvaltas nem azt jelenti, hogy eltavolodom a Skodatol, mert azert
egy jo es konnyen szerelheto auto.
Csak meguntam hogy mindig el kel kovetni a szerelest rajta.
Es valahogy tobb fantaziat latok egy Ladaban.

De az igazi vagyam egy B vagy C Kadett. Limuzinban es 2 ajtosban.
Es aztat is agyontuningolom. >:-))))

Ja igen Fresi Bacsi!
Valoszinu az elektronikajat a tervunknek csaladi vallalkozasban meg
fogjuk csinalni. Ha valami alakul szolok!

Es persze, hogy segitek (ha tudok), ram szamithattok.

Teeßy

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: :-( ( 13 sor )
>Idopont: Fri Oct 22 09:27:04 EDT 1999 AUTO #541
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok!
>Udv Teeby!
>
>> Es ezuton kerek elnezest a skodas kollegaktol. :-(
>> Bocsassatok meg nekem, de megtetszett a lada.
>
>Nem baj, az a lenyeg, hogy szeresd az autod. En tobbet fekszem a skodri
>alatt, mint mikor a zsiga alatt, megis ezt szeretem. Aztan csak >ovatosan te k
is tuningmanias :-)
>
>Fresi BaCSi
>
>u.i.: Azert ugye tanacsot adsz meg?
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tobb ismerosom is BMW-s, es csak jokat tudok mondani roluk.

Koszi Soma   :)))
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]
     BZS
+ - Valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali



>Es majdan en sem azert szeretnek
>adot fizetni, hogy a te felelotlensegedet finanszirozzam.
Ne legyel mar annyira naiv, mire odakerul mar reg lenyultak a tokorruak.


Nekunk is volt szuzukink teccett is amikor megvettuk. Nagyon szepen gyorsult
abban nem volt hiba. Sikerult pont ugy legyartaniuk ahogy azt elvarjak. Mire
harom eves lett minden baja volt az egesz zirgett-zorgott a fekek
nyoszorogtek, a soha ossze nem tort lemezek elkezdtek maguktol elrohadni.
Vegulis ennyi penzert nem erdemes sokat varni, az igazi igenyes autok ara
mogott meg egy nulla van, a tobbi sz*ar ganyolas, ebbe termeszetesen
beleertem az en kocsimat is.


Akkuor es akku vetel
Bizton allithatom, hogy a kaphato akkumulatorok kozott nincsen erdemi
kulonbseg. Azt kell megvenni amelyekbol akcio van a Metroban. 


>P 126 nem indul
>1, Gyujtotrafo
>2, Kondenzator
>De igy ahogy leirtad a trafora tippelek. 

Amikor a fent emlitett tipusu "gepjarmuvunk" volt mar szinte hozzatartozott
az utcakephez, hogy aki aznap utoljara ment a kocsival hazavitte belole a
batteryt, hogy lehessen a kovetkezo nap is autokazni. Jobb mint az
immobilajzer.


 [Hungary]
> Temakor: Futoventillator fogyasztasa 
> ugy 10-12 A
>korul vesz fel
El is halvanyulnak a lampaim egy kicsit amikor bekapcsolom :)

Udv
B.
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 
>Es a motorja meg mindig KARBURATOROS!!!!!! 

Zoli
>En ugy tudom, hogy _csak_ az 1.0 GA volt karburatoros. 

Ez speciel injektoros, mint sok mas Suzuki modell is :-)) 
Van termeszetesen karburatoros is, tehat lehet
valasztani.

Rudi
+ - Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Penti irta:
>Mostani a'raik (1999-10-20):
	91:	189,40
	91K:	191,50
	95:	195,40
	98:	201,40
	D:	170,90

(Me'g a Petroland arait is verik, 2-3 Ft-al, pedig o"k aztan vitathatatlanul
es mindig olcsobbak a nagy testvertol, akitol beszerzik.)

A helyszin: 14k, Miskolci ut 30, a Cso:mo:ri uti keresztezodesnel.
T:221-95-67 (elotte lehet erdeklodni)
A Bosnyak tertol a Polus fele kell menni, az elso lampas keresztezodesig
es ott van, jobbra.  Persze, masfelo:l is meg lehet kozeliteni, de azert
nem art ezt a keresztezodest keresni :-)

En is ismerem, javaslom. Egyebkent Castrol a markaneve, ennyi reklamot +erdemel
nek.
Ugyanezen az utcan van meg egy: ott mar Gvadanyinak hivjak, a Peugeot Gablini e
s a KipuKlikina mogott.
Csak hozzatennem, hogy uj testvere is van a lancnak, akik ugyanezen az aron dol
goznak: a Kerepesi uton az Ors utani masodik HEVatjaronal (a Mitsubishi Racz-ca
l szemben), a volt munkasszallo mellett.
En hol itt, hol ott tankolok, mind2 utba esik. Es pikk-pakk adnak AFA-s szamlat
.


udv, deejaytiszy
+ - Elektro-kigyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

ha jol emlexem, tavaly telen beszelgettunk egy elektromos halozatra kotheto tel
i hutoviz-elomelegitorol. (hu, de szep kifejezes! :-). Evvel ugye (javareszt) e
lkerulheto lenne a teli hideginditas. Valaki irta is a skandinav orszagokbol, h
ogy ez ott letezo extra, talan meg az utcan is talalhatoak konnektorok.

En miutan kozvetlenul a haz mellett parkolok, 1 kWh-t naponta raszannek, hogy e
lomelegitsem a hutovizemet. Ugy kepzelem, hogy a kiegyenlito-tartaly nyilasan k
ell ledugni egy elektro-kigyot.

Vajon letezik ez Mo-n? Itt van koztunk, aki errol tavaly irt?

udv, deejaytiszy
+ - Flame - oh, neeeeeeeeee (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

nemi kesessel olvastam most vegig 5-6 HIXAutot.
Remek ez a Suzi-flame :-((

Annak ellenere, hogy tele a tokom vele, nemi elegtetelt jelent a multkori eseth
ez kepest, amikor is az elso verlazito suzuki-level utan le mertem hurrogni a l
evel irojat, es en lettem lebaszva.

Suzukisok, nem fertek a bo"ro:to:kbe ???!!

Mindenesetre elismeresem mindazoknak, akik a masik oldalrol kulturalt modon szo
ltak hozza.

udv, deejaytiszy
+ - teli hideg - auto melegben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

a teli oriasi fagyok ellen van egy (Kelet-Pesten biztosan) hasznalhato tippem: 
(nincs otthon futheto garazsom):

Ha nem kell sokat szaladgalnom a varosban, az autot leteszem nappalra az IKEA m
elygarazsaba. Ott mindig olyan 5-10 fok van (idealis). Minden jeg, latyak, mocs
ok leolvad az autorol. Ha nagy hoeses van, akkor az en autom este szarazon jon 
ki a garazsbol, a tobbiek meg fel orat vakarnak. Esetleg a beallas elott meg le
 is mosatom az autot, hiszen 3-8 ora alatt tokeletesen kiszarad.

Gyanitom, hogy mas bevasarlokozpontok ingyenes parkoloiban is megvalosithato ez
.
Az IKEAnal jo, hogy ott a metro, 15 perc alatt a belvarosban vagyok... ...gyalo
g... shit!...

udv, deejaytiszy
+ - Cirkusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Attila irta:
>nezzuk meg Volnert eloben is!!!


Ez azert egy kicsit kemeny, nem?
Banant is vigyunk, vagy inkabb kockacukrot? :-)

(ja, hogy megy a szuzi kockacukorral a tankban? :-)

magas labda volt, szorri az erintettektol, udv, deejaytiszy
+ - ketutemu dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

ismet zsenialis volt Klem leirasa.
Kerdesem: miutan en beideztem egy hete a Daihatsunak az uj, ketutemu dizel, tur
bos, kompresszoros motorjarol szolo hirt, most mar nagyon erdekelne, hogy hogya
n mukodik.

Klem irta:
>Vannak vegyes
>vezerlesuek, mint peldaul az ablakos szivo es szelepes kipufogos motorok.
>Ilyenek a ketutemu dizelmotorok. Ezek a motorok minden esetben feltoltest
>igenyelnek. Illetve lehet ablakos szivo es tartcsas kipufogszelepes
>motorok.

udv, deejaytiszy
+ - Re: talaka a tigrisnel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Most mar latom, hogy 4-en biztos, egy kis keresztmetszetben mogunk,
> de ezekszerint eltero idopontokban :o(. Azt mar kitragyaltuk Chris-szel,
> ) hogy ket sarokra lakunk egymastol, ezzel egyutt a Miskolci
> ut Csomori ut keresztezodesetol 6 sarokra, de hogy ennyien jarunk arra....
> Penti, Adam Skoda 105 GLs, egyszer tankolhatnank mar azonos idopontban is
> nem??? :o)
> Ezen kivul senkit nem akarok kizarni termeszetesen, aki akar tankolni,
> tiggert
> az is johet :oD
>

Ok, valamikor a jovo heten?    :o)

Udv...Adam
+ - Programajanlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!



1999.október 31.-én  XVIII. ker Üllői út 807. szám alatti volt orosz
laktanya hátsó betonjain pályarally versenyt rendez évadzáró  SKODA Klub
találkozóval egybekötve. Lesz büfé, bogrács Etc....

Meghívottak a Manta klub, Capri klub, Trabant Wb. club.

Szeretettel várunk benneteket is.

Minnel tobb Hix matricas autot szeretnek latni :o)


Udv....Adam
+ - Szazalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vizsgal az ADAC 1000 Merc.B-t es 200 Nissant, valoszinuleg nagyobb
>mennyisegnel a hibaszazalek is nagyobb. Szoval ez elegge kettos.
>Tenyleg nem kellene butasagokat sugalmazni. :-)

A % attol meg %. 
1000 bol 100 = 10%
200 bol 20 = 10%
Persze a darabszam attol meg nem egyforma. 
Az egesz statisztika csak egy adott darabszam felett el. 
A Maserati ertekesites Kelet Europaban 100%-al esett vissza mert iden azt
az 1db-ot sem adtak el. 

Yahni.
+ - Porlaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az benzin/gazolaj befecskendezes zsakutca. 
A mai I és V motor is, mert nem tudja kihasználni az uzemanyag potencialjat. 
Ha megnezitek a karburatoroshoz kepest nem sok minden javult 10-15%. 
1200 Lada 7-8L, Corsa 1200ccm  6?L 90km/h

Vissza (pontosabban be) jonnek majd a katalitikusan lebontott uzemanyagok
gaz halmazallapotban.
Porlasztoval. 2 mozgo alkatresszel.

/BSFC 0.25
kompresszio változtathato 10-25:1
alapjarat 3000 top 20.000+ 
Uzemora 10000+ 
Teljes felujitas 1 ora alatt. 
2000 oranal meg nem volt kopas. 
kb 40 alkatresz total. 
mezei aluminium (jobb minosegben). 

Yahni
+ - Re: fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

volner irta:
"
>Fekbetetrol csak annyit, hogy az a betet, amit 2-3e km alatt el lehet
>koptatni, az egy kalap ...
Ismet egy hozzaerto. Mondd csak, hallottal mar a Brembo fekekrol
valamit? Ha igen erositsd meg, hogy az egy kalap..."
--
Speciel a Brembo-val meg nem talalkoztam. Gunyolodni meg nem erdemes,
en sem tettem. Erteni valoszinuleg nem ertek hozza annyit mint Te,
hiszen en csak vizsgalni es minositeni szoktam fekbeteteket (igaz, nem
versenyre, hanem a kozutra szant tipusokat), hasznalni csak azt, ami a
sajatomban van. Az osszes betetbe, amivel eddig talalkoztam kb. 500
km-t szoktunk beletenni, ami 500 km-t nem atlagos kozlekedesnek kell
erteni, hanem sorozatos egymasutani fekezesnek. A fekezesek kozott tk.
csak annyi ido szokott eltelni, mig a fek visszahul 100°C ala
(kivetel, amikor a melegedes hatasat vizsgaljuk). Minden fekezes
minimum 70 km/h maximum 135-150 km/h-rol tortenik megallasig, mindig
padlofek (ha nincs ABS, akkor pedalutkozovel beallitott feknyomas,
hogy a fekezes soran csuszashataron legyenek a gumik). Egy betet, ami
a vizsgalat soran megfelelt, nem szokott 10%-nal nagyobb mertekben
kopni. Talalkoztunk olyan fekbetettel, ami baromi gyorsan kopott (de
az sem volt tobb kb. 25%-nal), de az a masodik nagysebessegu fekezes
utan nem birta a hoterhelest, es megrogyott, elegett, eltoredezett,
valamint a laborvizsgaltoknal is megbukott a kis nyiroszilardsaga es a
nagymerteku osszenyomhatosaga miatt. Ezert mertem azt irni, hogy az a
betet, ami olyan gyorsan kopik, mint azt Te leirtad, az egy kalap...
Meg egyszer hangsulyozom, nem a versenyautokba szant betetekrol
beszelek!!!

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Re: Citroen sebvalto felig ismetles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> 1. (ez a enyem, 4 fokozatu)
>     91 LE,      1-0.3076  2-0.5454  3-0.8285  4-1.1739,   es   7/34
> 2. (gyengebbik otfokozatu)
>     108 LE,    1-0.3076  2-0.5151  3-0.7567  4-1.0312  5-1.3214,    es 7/34
> 3. (erosebbik otfokozatu)
>     115 LE,    1-0.3076  2-0.5151  3-0.7567  4-1.0312  5-1.2758,    es 8/35
> Szoval lehet-e/erdemes-e a 2. vagy 3. kombinaciobol a sebvaltot az 1.
> verzioba beepiteni.

Alljunk meg egy pillanatra, ez teljesen mas, mint a korabbiak. Most mar
joval nagyobb a kulonbseg az utolso fokozatok kozott. Nagy valoszinuseggel
igy is elbirja a gyengebbik otfokozatut a 91 LE-s motor, de ehhez azert
tudni kene, hogy lepett a regi nagyfokozatuval autopalyan... a harmadikat
megint nem lehet mihez hasonlitani (legalabbis en nem tudom), mert a
tengelyhajtas attetele nem azonos a tobbievel, ami ugye dontoen befolyasalja
a valto fokozatainak hosszusagat (gondolom tovabb nyujtja azokat, amellett,
hogy az otodik eleve joval hosszabb).

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Audi TT futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> >Errol tud valaki valami konkretabbat is? Mi a gond?
>
> Idezet az AutoPiacbol
>
> "Gondok vannak az Audi TT futomuvevel. Nagy sebessegnel vett kanyarban az
> auto viselkedese veszelyes lehet, ezert az Audi valtozt atasokra
> kenyszerul.1999 decemberetol szeria felszereles lesz az ESP (elektronikus
> menetstabilizalo program), 2000 majusatol pedig valtoztatnak a
> stabilizatorok meretezesen."

Az Audi TT vonalvezetese aramlastani szempontbol nem tul kedvezo, nagy
sebessegnel igen komoly felhajtoerot produkal, kabe ketszereset egy
sportkocsienak (pl. Porsche 911). Ennek hatasara provokolaskor (gazelvetel,
kanyarban fekezes) hajlamos a megpordulesre. A negykerek-meghajtasura
ez fokozottan jellemzo.

Amikor kb. fel eve eloszor olvastam errol, jokat derultem es bosszankodtam
egyszerre. Engem eleve idegesitett az, hogy az Audi TT-t sportkocsinak
merik nevezni egyesek... legfeljebb sportkupe. Mar maga a nev, hogy "Audi",
bantja a szememet, legalabbis sportkocsik vonatkozasaban, mert amugy semmi
bajom vele. Ezert ezt meg talan el is viselnem, na de elsokerekhajtas alapban,
nagyon pici, forszirozott teljesitmenyu, othengeres motorok, meg Golf-futomu?
Ez ugyanaz, mint a Renault Fuego, VW Scirocco es tarsaik a nyolcvanas
evekbol, csak nyakon ontve valami nagyon muanyag izlesvilaggal...
Ha az utcan latok ilyet, egyszeruen nem tudom elhinni, hogy van olyan
ember, aki kepes kiadni ezert 11-12 millio forintot - merthogy ennyibe
kerul.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Padloszonyeg a torpedolemezre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : KOVACS-F. Peter, 
>
> A leragasztott szonyeg igen csak kibabral az alatta levo
> lemezzel.
> [...]
> Akit erdekel, megnezheti a "maradekot", illetve leirom hogy
> milyen tapasztalatokkal lettem gazdagabb.

Ird le, persze! Engem erdekel, gondolom a tobbieket is.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Kormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Gyimesi Gabor
>
> Kadlec Istvan:: Kormanygondnok :o)
> Istvan! Kormanycserere nem gondoltal? Nem tudom az autod tipusat
> de szerintem lehet ra kapni olyan kormanyt, ami megfelelo vastagsagu.
> Nem kell mindjart MoMo-ra, meg rozsafakormanyra gondolni, van
> olcsobb is.
> Talan jobban megeri es nem kell cserelgetni a kormanyvedot evente.
> Bar lehet, hogy a bor jobban fogja birni. Azert hatha elgondolkodtato. :o)

A kormanycsere valoszinuleg meg olcsobb is lenne. Epp' most olvastam a
novemberi A2-ben a karpitozasrol. Azt irjak (megneztem), hogy a kormany-
borozes 7-18.000 ft.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Bar mar egy par honap eltelt, hogy hasonlot csinaltam, azert megprobalom
>leirni.
Eleg hamar felejtesz :-)

>Elso lepesben szukseg lesz illetekbelyegre (~3.000.- Ft).
1500FT

>Nos, a rendorsegen ezutan kapsz egy
>engedelyt a rendszam legyartasara. Ezzel kell elmenni a XI. Sasadi utra. Ha
>jol emlekszem 67, de nem biztos. Plakett kft. Atadod a papirodat, es kb.
>3.700.- Ft-ot. Ekkor kapsz egy ujabb papirt, miszerint kb. harom nap mulva
>atveheted naluk a legyartott rendszamot.
2200FT

Egyebkent az eredeti kerdes nem elveszett rendszamrol szolt, hanem
serultrol. Ekkor szerintem eleg csak a Sasadi utra menni, ott legyartatni,
es a regit leadva 2200FT-ert atvenni az ujat.


Ui: Kerdezd meg a Plakettnel: 319-70-66
+ - Re: japan auto kontra nemet-francia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>a japan autokat kb. 6 eves korukig erdemes tartani, utana csak baj van
>veluk. Ellentetben a nemet, francia kocsikkal (a nemet alatt ertsd opel,
>audi, vw stb., a felreertesek miatt), amelyekbol erdemesebb a korosabbakkal
>is kezdeni. Tulajdonkeppen a kerdes az, hogy ez tenyleg igy van -e, az
>ara pedig a japanok mellett szol, mert ugyanazert a penzert fiatalabb autot
>kapok. Viszont 6 eves kora utan dobjam ki ?
Enyhen szolva nem igaz. 17 eves Toyota Celica az En stilusomban hajtva
(160 korul), 70.000 km alatt nem volt semmi gond vele a vizpumpan kivul.
Alkatresz nem dragabb, mint mas nyugati. 18 eves Mitsubishi Coltnak
kb. 60.000km alatt, meg ennyi gondja sem volt. A mostani Nissan Sunny
GTi (7 eves) 25.000km szinten semmi a kipufogon kivul, ami minden
kocsinal elofordulhat. Tudnek ellenpeldat is: Mitsubishi Tradia. Eladasra
volt osszerakva, es 10.000km alatt tobbett koltottem ra, mint a fenti
haromra egyuttveve. Meg kell nezni mit veszel. Ha friss fenyezest latsz,
akkor nagyon meg kell nezni az autot. Amit friss fenyezessel adnak el,
annak majdnem biztos, hogy valami gondja van, ha massal nem is a
karosszeriaval. Az ara, es a felszereltsge miatt csak Japan kocsit erdemes
venni.

>Egyenerteku vele egy tizeves nem japan ?
Abszolut nem. A tavalyi nemet statisztika szerint 15 eves korig a Japanok
vezetik a megbizhatosagi listat. Az oregek kozott a Toyota es a Mazda vezet.

+ - RE: Megbizhatosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel ismet szobahoztad a Volkswagen megbizhatosagat, roviden >idezek a
>listarol: 1. Toyota 2. Suzuki 17. Volkswagen
>
>attis651

Jaj, attis milyen autod van, hogy ilyen rossz helyen vegzett? :))))

SzaboZE
Szabo Zoltan, mailto:
+ - Re: Cikk az indexben, nezzetek meg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

UP = Uj Peter

En nagyon szeretem a humorat. Nem kikuldtek az autoszalonra, hanem kisfia
konyorogte ki, hogy menjenek. A cikk egyebkent szerintem nem fikazos, hanem
szellemes es tanulsagos osszefoglaloja annak, hogy milyen egy skodas
lelkivilaga, hogy tud egy szomoru kis autoval buszken reszt venni a
forgalomban. Nekem nem 105-osom volt mint Uj Peternek, hanem 100-asom,
pontosan tudom, hogy milyen erzes a keresztezodes kozepen lefulladni,
autopalyan enyhe emelkedon 70-el cammogo teherauto mogott beragadni, telen
megsimogatni a kormanyt, hatha ez noveli az inditas eselyeit.

Remelem nem haragszik meg senki sem, ha azok kedveert, akiknek csak emiljuk
van idezek a cikkbol egy bekezdest:
"A skodasnak erzekenysegre, intuiciora van szuksege. Nem tud sebessegbol,
erobol megoldasokat talalni, mashogyan kell probalkoznia. A skodasnak
peldaul meg kell tanulnia gyorsulas nelkul elozni. A jovobe kell latnia.
(Vajon mikor lesz otperces szunet a szembeforgalomban, amikor neki lehet
indulni?) Az ellenfel energiait kell hasznalnia  es sajat belso erejet
(csi). Autos kung-fu és ai-kido."

Szerintem nem kell sirni azon, ha valaki skodas. Uj Peter is ezzel zarja
cikket:
"Egy evtizedes skodazas utan a skodas kibekul a Skodaval, a vilaggal,
csodalatos evolucios és jellemfejlodesi palya vegen mar a leallosavjaban, a
felcsapott motorhazteteteju auto mellett, derekig gozben az elakadásjelzo
haromszoget  keresgelve is kepes megorizni tokeletes belso nyugalmat. Tud
rohogni sajat magan."

Akinek kell, szivesen elkuldom email-ben, szerintem erdemes elolvasni.

Itt vannak Uj Peter Nepszabadsagban eddig megjelent cikkei:
http://www.nepszabadsag.hu/Redakcio/Aut.asp?SID=1&AUT=74

> irta:
> Sziasztok Autosok!
>
> Most kb egy oraja egy erdekes cikket olvastam az indexen. Egy UP nevu
> emberke alkotta....  erdekes, akinek van web elerese, nezze meg, es
> reagaljon is neki. Ui ez nem az elso ilyen temaju cikke, egszer mar
> alkotott egy atfogo kepoet az idei automobil kiallitasrol, ami szinten
> egy nagy nagy fikazos cikk volt. Egy ember, aki elvbol utalja az
> autokat, kikuldenek tudositani az autoszalonra....  erdekes...  olyan
> indexes....  smile sajna nincs, mert en mar csak sirni tudok ezen....
>
> Szoval a cim: http://index.hu/cikk5/skoda/
> Udv....Adam
+ - Re: akkumulatoros lecke 1.01 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Figyelem
> a „hagyomanyos” akkutoltovel toltott es pezsgesbe vitt
> akkumulatorok kesobb, 4-6 honap utan cellazarlatot
> kaphatnak.

???
Hagyomanyos akkutoltovel hagyomanyos akkut mikent lehet 
pezsges nelkul tolteni? :-) Pezseg az mar a legelejen is, csak 
mersekeltebben... Amugy a fenti kijelentes pontatlan es tulzo, 
a tartos es gyakori tultoltes valoban okozhatja a lemezek 
tartalmanak fokozottabb kipergeset, ez alul iszap formajaban 
rakodik le, es ez okozhat cellazarlatot... De a "pezsges" -> "4-
6 honap utan cellazarlat" ok-okozati kapcsolat azert tulzas... 
(Meg a feltetes mod dacara is...) A tiltes vege altalaban mindig 
pezsges -- ettol meg nem megy tropara az akksi...

> Az indito arama csak a kapacitas novelesevel lehetseges.

???
Az "indto" itt az inditomotort jelenti (ekkor az "aram" 
aramfelvetelt), vagy az akkumulator indito aramat (ekkor 
("aram" meg aramleadast...) Ugyanolyan kapacitas mellett 
mas az inditoaram mas-mas fordulata eseteben a motor 
aramfelvetele (az egy egyenaramu motor, az alloresz 
gerjsztette magneses terben forgo forgoresz indukalt aram 
termeleset is vegzi, ennek viszon hatasa a felvett aramot 
csokkenti... Ez az armatura visszahatas. Az inditomotor 
aramfelvetele kis fordulaton brutalisan magas lehet...) Az 
akkumulator aramleadasa a homersekletenek is fuggvenye... 

> Nem megbizhato mukodes.

Ez tevedes. Jol beallitott gyujtas (tehat nincs brutalizalas 
inditaskor :-), jol bealliott toltes (nincs durva tultoltes de tartos 
toltetlenseg sem) illetve csekely gondozas (savszint 
ellenorzes) mellett megbizhato...

> Allando gondozas igeny.

Igaz... Azert autoalkatresz .-))))))

> Rovid elettartam.

Mihez kepest? Ket ev alapertelmezett :-) (Ha kevesebb, baj 
van), de Trabiban volt mar 4 eves akksim is, amikor megadta 
magat...)

> A korulotte levo eszkozoket savazza ossze
> allandoan
>         (az utaster legkorebe is folyamatossan
> bekerulhet)

Ha nem repedt a cellateto (ne adj isten a haz), ha a cella  
dugok jol zarnak, akkor nem szennyez semmit... Az meg, 
hogy az utasterhez ennek mi koze, kocsi fuggo... Ahol az 
akksi az anyosulesen van :-)) ott feltehetoen ennek kockazata 
magasabb, mint  amotorterben elhelyezett akksi eseten :-)))

.. ha mar lecke, legyen pontos es alapos... :-))




--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: o:ko:r (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Udv Autosok!
> Eme kedves kis szosszenetet egy olvasotol kaptam, megosztanam
> veletek:
> (...)

Istvan, kar, hogy nem irtad meg azt is, melyik AUTO-ban jelent 
meg... En ugyanis egyikben sem talaltam...

Ha listan jelent meg -- egyetertek veled... 

Ha nem listan jlent meg: akkor biza' maganlevelet volt 
szerencsetlenseged listailag kozetenni... Ami koztudottan eleg 
durva serelme a Netikett-nek... 

Reszemrol ennyit gyerekszoba ugyben! :-(((

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs

P.S.: Mi van, forntatvonulas? Az AUTO gezdi elerni a GURU 
szinvonalat... :-(((((

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS