Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 441
Copyright (C) HIX
1999-07-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Labtoresen segitseg operacioval (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Re: kotelezo csekkje (mind)  31 sor     (cikkei)
3 skoda, opel (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Opel Kadett E (mind)  9 sor     (cikkei)
5 RE: *** HIX AUTO *** #440 (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Ar, fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
7 w1.3-Linkek (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Jegeso (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re:Skodasok figyelem! (mind)  5 sor     (cikkei)
10 matrica (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Re:>>Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne. (mind)  20 sor     (cikkei)
12 o (mind)  26 sor     (cikkei)
13 mazda 121 (mind)  29 sor     (cikkei)
14 Autolinx 9860 (mind)  100 sor     (cikkei)
15 Re:jegeso (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Dolphee, Dr Templar, a lenyeg NOS (mind)  62 sor     (cikkei)
17 Re: Szelkergetok V ( 56 sor ) AUTO #426 (mind)  54 sor     (cikkei)
18 RE: *** HIX AUTO *** #436 (#440) (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Telen letakarni a kocsit (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Matrica offtopic (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Zoldkartya ellenorzes (mind)  38 sor     (cikkei)
22 Toltés (mind)  17 sor     (cikkei)
23 meg mindig matrica + maruti + BMW + kaszko (mind)  64 sor     (cikkei)
24 elveszett emberek (mind)  6 sor     (cikkei)
25 Visszhang (mind)  65 sor     (cikkei)
26 Re: Citroen Sevice eset (SZAKEMBER) (mind)  52 sor     (cikkei)
27 Kadett gyertya (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Citroen BX (mind)  24 sor     (cikkei)
29 Re: Re:Toyota Tercel (mind)  4 sor     (cikkei)
30 hengerfej (mind)  8 sor     (cikkei)
31 matrica (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Most akkor milyen gumit vegyek? (mind)  47 sor     (cikkei)
33 Klima (mind)  14 sor     (cikkei)
34 va: Nissan problema+egyeb (mind)  24 sor     (cikkei)
35 Szemezgetes (mind)  59 sor     (cikkei)
36 Hajtomuolajok (mind)  85 sor     (cikkei)
37 Hi All! (mind)  9 sor     (cikkei)
38 Kql (mind)  5 sor     (cikkei)
39 gazturbina (mind)  12 sor     (cikkei)
40 Re: kresz es a babakocsi (mind)  23 sor     (cikkei)
41 Auto adasveteli szerzodes-valaszok (mind)  17 sor     (cikkei)
42 Matrica Jozsinak (mind)  4 sor     (cikkei)

+ - Labtoresen segitseg operacioval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

Nem tudom, hogy ki szokta figyelni a Forma-1 bajnoksagot, de
Scumacherrel tortent egy baleset, azaz autojaval nyilegyenesen
-a kavicsagyon keresztul- belecsapodott a gumifalba. Kettos
labtorest szenvedett, es az F1 listan (udv Lajbi!) egy
lapszemleben az ujsag ezt irta rola:

> Az operációra azért volt szükség, hogy elôsegítsék az
> eltört szárkapocscsont és sípcsont gyógyulását,

Errol tud valaki bovebbet mondani, azaz megis hogy mukodik
egy effele dolog (operacio)? Es hogy vajh' orszagunk orvosai
es kepesek ilyesmire? (sajnos ismerosomnek balesete volt,
tobbek kozott a laba is eltort, hatha ezzel segithetek rajta)

Elore is kosz:
I.

Ui.: Ha offtopicnak szamit, akkor bocs.
+ - Re: kotelezo csekkje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

> > Mivel automnak minket biztositasa naluk van (egyenlore),
> > ugy gondoltak egyszerubb, ha az esedekes kotelezo es
> > Casco csekket egyszerre (egy csekkent) kuldik ki...
> > ...A befizetett csekken nincs rajta, hogy en ezzel a kotelezomet is
> > befizettem, a (kedves) rendorok ujra meg fognak buntetni emiatt.
>
> Vidd magaddal a kotvenyt. A rendor _nem_ kerheti a csekket,
> _csak a kotvenyt_.
> Ha nincs nalad a kotveny akkor bemutathatod a csekket es ezt
> el kell fogadnia. Ennyi.

Hasonlot mar ateltem. Anno, amikor az autot vettuk, persze a
kotelezot is meg kellett kotni (maskepp mondjuk at sem irjak),
es ott ugye nem csekket kapsz, hanem helyben fizeted ki. Es
ekkor ugye csak az igazolas marad.

Nos egy kozuti ellenorzeskor egy kis fiatal nyikhaj rendor
nem akarta elfogadni, en meg persze balheztam ezerrel, hogy
ne velem szorakozzon. Vegul a rendor egy idosebb tarsa
felfigyelt es odajott, hogy mi a problema. Eloadtuk,
megmutattam, es aszonta jo lesz (naná hogy jo lesz!),
elengedett (vegre...). Szoval balhezni kell (persze nem
art, ha nem sietsz, mert idoigenyes dolog).

I.

Ui.: Azert a fiatal gyerek nem birta ki, hogy egy vegsot
be ne szoljon: "Legkozelebb a csekk kell!". Finoman szolva
is szakadjon meg az ilyen barom.
+ - skoda, opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Bau irta:

>Simon Tëmplar irta a Skoda GLS -erol:
>>- 6,5 l-es atlagfogyi
>Nem, nem hiszem el, de azt elhiszem hogy te elhiszed. Es ez a fontos :))

GLS-em ugyan nem volt, viszont volt 120L-em, az olyan 8-at evett.
Volt 130L-em is, az inkabb olyan 9-et.
Szinte kizarolag varosban.

Mondjuk en kitapostam a lekuket szegenyeknek.
De birtak.

Azert az a hatfel az egy kicsit keves SZVSZ, meg ha finoman
is jar vele az ember.

Persze, ha annyira visszavesszuk a fogyasztast, hogy meg a
csuklosbuszt sem lehet vele megelozni akkor elkepzelheto.

*

Szommer Akos irta:
>Egy ismerosom szerint a sokat futott Opel motorokra jellemzo
>egy csilingelo hang.

Az enyemben (1.6S) 245e van, es meg nem csilingel.
Persze az meg tenyleg nem sok :-)

Ja, es az utolso majdnem 100ezret azzal a MOL multiszuper
olajjal autoztam bele, amit itt a listan mindenki fikaz.

BigWhite
Ascona GT
+ - Opel Kadett E (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az lenne a keresem, hogy aki subject -ben nevezett tipust birtokolja, vagy
ismeri, irjon mar nekem, jo lenne megosztani nehany tapasztalatot az
autorol, illetve talan magyarazatot kaphatok nehany "rejtelyes"
hibajelensegre. Termeszetesen sajat tapasztalataimat is megosztom barkivel.


Zsozso
+ - RE: *** HIX AUTO *** #440 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>      priusz. A rendor azt nyilatkozta az interjuban, hogy 
>      gyakorlatilag a szabalytalan autosok megusszak szarazon, mert 
>      mire egy tilosban parkolasnak utanajar a rendorseg 
> elevul az ugy. 

Egyszeruen vedd elo a fenykepezogeped, es fenykepezd le ugy, hogy jol
latszodjon a rendszamtablaja, es hogy hol all. Ezekutan mar csak el kell
kuldened a rendorsegre a fotot egy kiserolevellel, es remenykedni benne,
hogy nekik is fontos az, hogy a gyalogosok, biciglisek jogai tiszteletben
legyenek tartva.

Udv, Gabor
+ - Ar, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintetek egy 13 eves Renault 11 jo allapotban levo autoert korulbelul
mennyi a realis ar (autokereskedotol, maganembertol).

Tenyleg, van kulonbseg az arban, ha az ember maganembertol, vagy ha
autokereskedotol vasarol?

Mas: hallottam, hogy egy huszonvalahany eves diezel Mercedes 2200-es
motorral 8 litert fogyaszt varosban es 15 litert fogyaszt autopalyan. En ugy
tudtam, hogy a dizelek sokkal kevesebbet fogyasztanak, mint a benzinesek
ugyanakkora terfogattal, es emellett a varosban altalaban tobbet "eszik" az
auto, mint az autopalyat. Akkor hogyan is van ez? Realisak a fenti adatok?

A valaszokat elore is koszonom!

Udv, Gabor
+ - w1.3-Linkek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdeklodoknek:

http://www.die-besten.de/wartburg/homepage.htm

Innen el lehet indulni. Van egy par jo oldal.

Csaba

P.S.: Leginkabb a W1.3 New Line tetszik.
+ - Jegeso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a jegesorol jut az eszembe: milyen max. kart okozott
Nektek a jegeso? Erdemes csak emiatt biztositast kotni?
Nagyon tonkre tudja tenni a lakkozast?

A Ladank 23 eves, a Toyota 3 eve van meg, de jeget meg
egyik sem kapott, ugyhogy erdekelne a tapasztalatotok

Cs.
+ - Re:Skodasok figyelem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia John B.
Valoszinu,hogy az autod hengerfeje gatrepedeses,
de ha szerencsed van csak hengerfej tomites.

udv: Laci.
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listatagok!

Kialakult a vegleges kep a matricat illetoen miutan eldolt a felirat
kerdes... az  nyert.

Tehat a vegleges verzio: feher alap, ovalis, Redei Balint fele terv(tenyleg
tud valaki rola valamit?), zold I betu, piros pont,  felirat az
aljan...

Ma (csutortokon) lemegyek Varsanyba es elintezem a dolgokat a nyomdasszal,
tehat ha minden jol megy akkor az augusztusi talalkozora kesz lesz a
matrica...

Anyagi okokbol egyenlore csak 100 db-ot csinaltatok, es ha elfogyott akkor
meg 100-at...

Hollosi Jozsi beleegyezett a felriatokba es el is kuldtem neki a matrica
tervet... Ha kesz a matrica akkor O is kap egyet...

En meg elerheto vagyok a holnapi nap folyaman, legfokepebben mobilon..., de
nehogy valaki olyannal zavarjon hogy pl.: nem is a Redei fele kellene, vagy
inkabb igy meg ugy :)))))

MIndenkinek jo szorakozast en most egy hetre lelepek udv. mindenkinek:

Feri


+ - Re:>>Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    En sokat szoktam kerekparozni es ilyen esetekben (Jardan,
>     bringauton keresztbe parkolas) rendszerint "megkarositom" az
>     autot, de a legtobb tulajnak eszebe se jut, hogy mi miatt tortent
>     ez a kocsijaval. En viszont pucolok a helyszinrol. Egy hazai
>

     Azert egy kicsit el kellene gondolkozni! Eloszor: attol, hogy rosszul
parkol meg nem onbiraskodhatsz! Masodszor: nekem egy szakadt Zastavam van,
de ha valaki -akarmilyen okbol- 11000 Ft.-os kart tenne benne, akkor annak
levernem a tokeit! Hat meg, ha azert vesz ki 11000 Ft.-ot a zsebembol, mert
ki kellett kerulnie az autot. En tombolni tudnek duhomben, amikor egy
megkarcolt autot, vagy egy torott tukrot latok. Ez a legnagyobb parasztsag,
tobb tizezter (egy jobb autonal szazezer)  forintos kart tenni
kivagyisagbol azt nem vicc.
     Persze Te is sirnal, ha valaki keresztul menne a bicikliden, mert
10-el kell vegigmennie a Margit hidon miattad! Latod en meg rajuk vagyok
duhos, de eszembe nem jutna anyagi kart okozni! Az anyukajuk csuklik egy
kicsit, de semmi tobb!

Danidek
+ - o (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy MIME formatumz, tvbb riszbul alls levil.

--Boundary_(ID_vtdxPmXBkzF0e3mCTa/JLA)
Content-type: text/plain; charset=us-ascii
Content-transfer-encoding: 7BIT

o

--Boundary_(ID_vtdxPmXBkzF0e3mCTa/JLA)
Content-type: text/x-vcard; charset=us-ascii; name=vcard.vcf
Content-description: Ádám Németh névjegykártyája
Content-disposition: attachment; filename=vcard.vcf
Content-transfer-encoding: 8BIT

:            vcard


--Boundary_(ID_vtdxPmXBkzF0e3mCTa/JLA)--
+ - mazda 121 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy MIME formatumz, tvbb riszbul alls levil.

--Boundary_(ID_wxLa4LXqFM1n+ZaC1jvE8g)
Content-type: text/plain; charset=us-ascii
Content-transfer-encoding: 7BIT

kerlek benneteket irjatok nehany szot a mazda 121 i1.3 60 le
valtozatarol
ilyet szeretnek venni,de nem ismerem
kosz Adam

--Boundary_(ID_wxLa4LXqFM1n+ZaC1jvE8g)
Content-type: text/x-vcard; charset=us-ascii; name=vcard.vcf
Content-description: Ádám Németh névjegykártyája
Content-disposition: attachment; filename=vcard.vcf
Content-transfer-encoding: 8BIT

:            vcard


--Boundary_(ID_wxLa4LXqFM1n+ZaC1jvE8g)--
+ - Autolinx 9860 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AUTOLINX

A must have comprehensive list of links to free sites related to the 
Automobile.

All links are suited for General audience and are absolutely free. There are 
No hidden charges for the information provided within.
(Some Auto Clubs may require a membership fee to join)

Links are current at the time on compilation but are subjected to changes at 
The discretion of the authors.

***A MUST FOR NEW & USED CAR BUYERS.***

"Never get ripped off again by over paying."

"BLUEBOOK PRICING"

"DEALER COST"

"FREE ADVICE ON NEGOTIATING TACTICS"

"FINANCING STRATEGIES"

"AVAILABLE INCENTIVES AND REBATES"

"LEMON LAWS STATE BY STATE"

***CURRENT VEHICLE OWNERS***

1. Was your vehicle in an accident before you purchased it?

2. Recalls and Technical Service Bulletins.

3. Motorists safety information.

4. National and Fed Transportation information.

5. National and International navigational assistance and maps.

6. Maintenance tips.


***AUTO ENTHUSIASTS***

1. Complete Auto Manufacturers Listing (Domestics, Imports, Exotics).

2. Ultra-luxury autos, Sports cars, High Performance cars.

3. Hard to find automobiles.

4. Classic automobiles from the past.

5. Hot-Rods.

6. Muscle cars.

7. National and International Auto Clubs.

PLUS MUCH, MUCH MORE, TO MANY TO LIST.

You get the complete package all for just (($14.95)) 
(Cash, Check, or Money Order).
(Florida residents include 7% Florida State Sales Tax)
(All orders outside the U.S.A. add $5.00)

((((POSTAGE PREPAID)))

Just complete the form below and send it, along with your payment to:

CAXTON ENTERPRISES N-101
PO BOX 9811
JACKSONVILLE, FLORIDA
32208-9811

(Make checks payable to CAXTON Enterprises)

PLEASE PRINT YOUR,

NAME___________________________________________

ADDRESS________________________________________

CITY/STATE/ZIP__________________________________

EMAIL ADDRESS_________________________________

Autolinx is compatible with Windows 95, Windows 98
Windows NT 4.x and Windows NT 5.x B1
(Sorry, Mac not available)


(All orders shipped within 48 hours of receipt.)

CAXTON Enterprises guarantees you complete satisfaction or your money back.




khvhxujykuikiomridkmrksdeyoodlicuxkk
+ - Re:jegeso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mindenkinek koszonom a hozzaszolasokat jegeso ugyben.
Mindenki arra beszelt ra, hogy probaljak beletorodni de
Kucson Gabortol kaptam egy tippet amit itt is kozzeteszek,
mert szerintem masnak is joljohet.
Van egy Poli-Car nevu ceg (Bp. (Csepel), II.Rakoczi F. ut. 279.
 Tel:420-7432), itt valami speci technologiaval - eredeti festes
meghagyasa mellett- eltuntetik a horpadasokat. Allitolag 
tokeletes a vegeredmeny, viszont nem olcso. Telefonon azt 
mondtak, hogy kb 100 es 180 ezer kozott van. Akinek fizeti
a biztosito annak mindenkeppen jo.
Most csak azt kene eldontenem, hogy erdemes-e nekem ezt,
ennyiert megcsinaltatni. Az auto egy 11 eves Seat Ibiza,
egy honapja vettem 600-ert, viszont ilyen allapotban eladni
sem tudnam, amikor eljon az ideje /egyebkent minden mas 
szempontbol tokeletes allapotban van/. Nehez lesz donteni. 

Megegyszer koszi a segitseget!

Udv:
-- 
Lakomcsik Laci
mailto:
+ - Dolphee, Dr Templar, a lenyeg NOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

ugy latom franko kis vita alakult ki a levelem miatt (is)

eloszor is:
Dolphee
nagy az Isten allatkertje
jobban mar nem is jarathattad volna le magad a leveleddel
irtad hogy csak most iratkoztal fel a HIX-re /elvetetted elegge......./
es eszrevetted a mocskolodast ami van rajta
mondhatom: csak melyitetted ...........
ha nem tudod mi allt mogotte akkor minek irsz be egyaltalan?
nem masolom ide a leveledet  a 436-os korlevel volt valamikor volt!-cimmel
ha valaki nincs kepben
ne hasonlitgass ossze senkivel... igaz gyok3 IQ-val csinald csak nyugodtan
elhisszuk......
megnyugtatlak par honapja olvasom a HIX -et  es ezalatt jott ossze a 
kifakadasom

a hangvetel igen is nagyon fontos Dolphee !
mert hogy irott.......lehet hogy felreertettelek es ez egy nyajas level?
/nem hiszem/
szakirodalmat nem kozlok hiszen itt van Dr. Saint
osszehasonlitasi alapot nem adtam az AUTO EXPERT-tel
akkor meg hogy tudsz osszehasonlitani?

csak a hulyeseget nem toleralom,


ha leiratkozol csak nyerunk.........de nem tanulunk
mert amit csinalsz abbol bizony van mit tanulni.-mit es hogyan NE!

leveled ertelmetlensegenel csak ostobasagom nagyobb amiert idot pazaroltram 
rad.

Teeby
/ kis pukkancs/
ugy latom megoszlanak a velemenyek, azt hittem hozzaertok vannak a HIX AUTO-n
/ mikor tiltattok le a forumrol?:) borzaszto kivancsi vagyok /
ennyi ido utan rajottem naivitas volt...........tehat lesz munkad 
boven......meg
aki kijavit annak is:(
ne legy flusztralt IRJ! ne unatkozzunk

irtad hogy nevtelen,     hat csemegezz! /a headerben bennevolt mindig is/:
Ferenczi Csaba


mindenki
hat ez igy alakult ..
viszont van egy temam: NOS vagy nitrous system
Mo-on hol tudnak hasonlot epiteni?

akinek nem inge nem veszi magara,
udv mindenkinek
by fx
VAZ2105      2-ben     120km/h-ez se rossz tema ---ja es gyari
volt..............hehe

ui: azert kestem a valasszal mert nagyon is kellemes okok miatt nem nyitottam
ki a HP dobozt...............lehet hogy nem is kellett volna...........
FLAME IT!
+ - Re: Szelkergetok V ( 56 sor ) AUTO #426 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Simon, jok a cikkek, csak egy-ket hatter informacio.

On Sun, 27 Jun 1999, Simon Templar - The Säint wrote:

> Lenges- vagy lukteto feltolto:
> A tapasztalatok szerint a tobbhengeres motorokon a kipufogo gazok
> mozgasi energiaja az egyes hengerek kulonvalasztott kipufogasaval jobban
> hasznosithato az allandonyomasu csokialakitasnal.
> Az elobbit Buchi-feltoltesnek is nevezik (u mint udules)
> A kipufogo csoveket kis terfogatura keszitik a mozgasi energia
> megorzesere. Es olyan csovekre agaztatjak szet, amelyben a
> nyomashullamok csovegi visszaverodese osszegzodik a kipufogas alatti
> nyomasnovekedessel.

Szoval: a Bu:chi anno azt bizonyitotta, hogy a _turbina_ hatasfoka akkor a
leg jobb, ha a raomles allando nyomassal, es nem pulzalassal tortenik.
Tehat az elso turboknak olyan kipufogo rendszert csinaltak, hogy ez igy
legyen.

Azonban kesobb elgondolkoztak azon, hogy a turbina nem a nyomasi energiat
hasznositja, hanem az klipufogo gazok ossz energiajat
(belso+mozgasi+nyomas). Viszont ha a turbo messze van a motortol, akkor
a mozgasi sebesseg lecsokken (surlodas->ho), a ho jo resze meg elveszik.

Ezert a turbot kozel tettek a motorhoz. Ezzel csokkent a _turbina_
hatasfoka, de ezen hatasfok csokkenesnel joval tobb energiat tudott
hasznositani, tehat osszesegeben mar nagyobb tejesitmenyt tudtak nyerni.

Ma mar ezen is tulleptek a motorfejlesztuk, ismertek a pulse-converter
vagyis luktetes atalakito rendszerek. Itt is rovid csoveket hasznalnak, de
azokat ugy alakitjak ki (oruletes bonyolult modellek es szimulacio
segitsegevel), hogy a lukteteseket es mozgasi energiat nyomasi energiava
alakitsak. Igy a turbinara a raomles majdnem egyenletes nyomason tortenik,
megis keves energia veszteseggel.

Erdekes peldaul a Perkins 1004.4T motor feltoto rendszere. Itt az 1-2 es
34 hengerek vannak kozos csobe kotve, es igy parban omlenek ra a
turbinara. A motor kb 85kW-os, a turbina tengelyen maximalis nyomatek
(350Nm, 1600 1/min) eseten kb 20kW (!) teljesitmeny megy at! 

A furcsa elrendezes miatt az egester nyomasa is nagyon erdekesen alakul, a
kipufogas elejen normalis, majd ugy 30 fotengely fok tartomanyban majd 0.5
bar-al a szivocso nyomas ala kerul!

Tehat a "furcsan" elrendezett kipufogo es turbina eroteljesen
"beleszippant" a hengerbe.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - RE: *** HIX AUTO *** #436 (#440) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 3.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző
> > személygépkocsi rejtett
> > hibájáról nincs tudomása, Eladó a Vevőt a gépkocsi
> > állapotáról teljeskörűen
> > tájékoztatta.
> 
> Mire szolgal ez a paragrafus? Kit es hogyan ved? Az eladot, azaz ha a vevo
> felfedez egy rejtett hibat (, vagy akar egy kevesbe rejtettet, pl. hogy
> rossz a duda), akkor sem lehet a vevonek semmi panasza. Vagy a vevot, azaz,
> ha felfedez valamifele rejtett (vagy nem rejtett) hibat, akkor panasszal
> elhet, ami meghallgattatik. Ha a masodik, akkor mire kotelezi ez az eladot?
> Meg kell javittatni a hibat?

Leginkabb az eladot. A vevonek, ha rejtett hibat talal, akkor bizonyitania
kell, hogy az elado tudott rola, ahhoz, hogy kovetelessel lephessen fel.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Telen letakarni a kocsit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mit tudtok arra ajanlani, hogy telen, amikor szinte semmit nem megyek a 
kocsival, le tudjam 
takarni valamivel, ami vedi. Szoval talan hetekig vagy 1-2 honapig sem mennek
 vele es valami 
olyan takaro kene, ami strapabiro es konnyen el lehet tavolitani, vagyis 
miutan lepucoltam 
rola a havat, akkor leveszem es mar ott is a tiszta kocsi.

Mi a velemenyetek, mit hasznaljak? Lehet ilyet kapni keszen? Vagy egyaltalan 
erdemes vele 
kinlodni, vagyis segitek magamon, ha hasznalom vagy csak egy targgyal tobb, 
amivel csak a 
macera van?

Akinek van ilyen teren tapasztalata, legyszi irjon nekem! Mindenkeppen 
maganban is!!!
Koszi:

Laci

Design >>> http://www.geocities.com/Area51/2413/desind_m.htm
+ - Matrica offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Volna 1 otletem: Gyartassunk egy halom Hix-Auto MadMan emblemat (orjongo,
hajat tepo gorilla szimbolummal) es aki az utakon elmebeteg modjara
kozlekedik, az kap egy ilyen matricat az autojara! :))) Egesz jol meg
lehetne vele jelolni az orulteket! (A sajatomra is tennek egyet, amit fel-le
lehet rakni attol fuggoen, hogy epp sietek-e). Szep alom?

    Geza

Ui.: Sajnos 2 hetig nem leszek, de utana kifejtem nektek tapasztalataimat a
mallorcai autozas rejtelmeirol!

    Maradok hu olvasotabor

            meg mindig Geza (aki madnem Schumacher, mert Csizmadia)
+ - Zoldkartya ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Valamelyik reggel amikor a kutyaval seteltam felfigyeltem egy piros
furgonra es egy kombi opelra valamint egy rendorautora amint veszettul
szerelnek valamit ossze.
Na mint jo magyar ado fizeto rogton megalltam figyelgetni mire is
koltik eppen a penzem.
Egy olyan keszuleket vetettek be, amilyet en meg nem
lattam.
 Ugyanis mozgo kocsikat figyelo elektronika az elhalado gepkocsik
kipufogo gazait figyelte es megmerte a zoldkartyanal kerdeses
osszetetelt,de hangsulyozom mozgo kocsinal.A gyanusan nagy ertekeknel
az arrebb allo rendorok a kocsit megallitottak es az Opelen levo masik
keszulekkel vegre hajtottak a hagyomanyos merest.
Na odaig mereszkedtem hogy a piros furgonban levoket megkornyekeztem
es nagyon szivelyesen el is magyaraztak a dolgot.
 Ez egy amerikai berendezes es az elhalado kocsi mogott meri a levego
osszetetelet.Infra tartomanyban figyeli a gazokat es a szinebol lezer
segitsegevel megmondja az osszetetelt.
Ugy tereltek a forgalmat hogy egy savba mennyen es az ut ket oldalan
felallitot keszulek kozott kellet elmenniuk a kocsiknak.
 A berendezeshez tartozot egy kamera is ami a kerdeses ertekkel biro
elhalado kocsit digitalizalta.(ja rendszamostul) :(
Kb ugy 50%-kot tud lemerni az elhalado kocsi aradatbol pontosan es a
teherautokat nem,mert mashol van a kipufogo elhelyezve.
A kerdeses kocsikat kiszedetik a rendorokel es a kozlekedes felugyeloseg
merokocsija a pontosan megmeri a hagyomanyos kipufogoba dugott szondaval.
Ha nem jo buntetes es kotelezo beallitas es zoldkartya keszites.
Na ennyit mara a tudomany vilagabol.
Sziasztok.

 ui.:Aki pesti annak mondom ,hogy a mogyorodi es a rona utca saroknal volt
felallitva a merokocsi.Es a Hungaria fele halado kocsikat neztek.

Best regards,
 Gabor

mailto: 
+ - Toltés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Mindenki!

>>A masodik problema az hogy alapjaraton neha nincs toltes,
csak gazadasra
>>lesz megint.(Az alapjaratot nem igazan akarom feljebb
venni,
>Pedig feljebb kellene vinned ugy 50 - 100 fordulat /
percel, vagy a
>megkerulolevego szabalyozo csavart a mostani helyzetetol 5
- max 10 fokot
>balra tekered. Akkor tobb levegot adsz es nagyobb lesz az
alapjarati
>fordulatszamod. De kozben ugyelj az egyenletes jarasra.

Szerintem elozor probald meghuzni az ekszijat!!!

na csá: Dolphee
+ - meg mindig matrica + maruti + BMW + kaszko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

- nem rossz otlet a www.hix.com az emilcim helyett...
tenyleg, aki azt sem tudja, mi a HIX, kuldozgetne
ilyen leveleket a listara, hogy "szia, lattam
a kocsidon egy matricat, mi az a HIX ?" (Ferit mar
fel is hivtam hogy "szavazzak", de ide is irom.)
- nem lehetne megis fekete az I-betu? szamomra
nemzetieskedesnek eleg a rendszamon a trikolor...

----MARUTI

a kipufogo klinikan barmilyen dobot elkeszitenek,
es eleg szinvonalasak. (pl 1 uvegfalon keresztul
nezheted a muhelyben folyo munkat, stb.)
araik: ladara teljes sportrendszer beleertve
egy uj Y-t is, 30EFt, masfel ev garanciaval. 
az uj kipufogot lefestik korrozio ellen, stb.
Fogarasi 189 (a Csomori ut (feluljaro) elott
kozvetlenuk), tel.: 383-8055, 383-0697. Nyugi,
nem 1 "szoke liba" veszi fel, egy perc alatt idopontot
es konkret arajanlatot kapsz szimpla dobrol vagy
teljes rendszerrol is.

----bmw

> Sajnos a BMW-t 85% -ban bunozok es bunkok hasznaljak.
*** igaz :(
> Tudom hogy te a maradek 15%-ba tartozol de
*** egeszem biztos ez is igaz.
> hatsokerekes, sportos, klasszikus epitesu auto. 
*** yesz
> Megsem vennek BMW-t mert nem szeretnem,
> hogy azokkal azonositsanak akik alltalaban BMW-ben ulnek. 
*** ..ugyanezert. es az ezerotos lada is hasonlo okokbol ego:
nemzetisegi feketemunkashordo auto - addig, amig meg nem
csinalom olyanra, hogy orditson rola a rally-mania.

de mi johet szoba a BMW helyett? (szerintem Alfa GTV)
en igazabol egy "capa" 3-ast szeretnek, ujabb ///M szerelessel.

BMW-mania: www.index.hu/forum -> "Torzsasztal" -> "BMW E30"

--- immob+casco:

> Ha nem megy az atepites,

nehogy atepitsd.. okoznak neked egy balesetet, es a biztosito
meglatja az atepitest (akkor mar nem eloirasszeru az immob),
felmondja a szerzodesedet akar visszamenoleg is (ismeritek
oket), aztan nezheted a karteritest.

--- kerdes

szokasos hosszu mailem vegere 1 kerdes:
zsigulinal hogyan kell *fulre* beallitani az alapjaratot?

1. tegyuk fel hogy az alapelogyujtas jol van beallitva
2. se a CO se az alapjarati csavar allasat (jo vagy nem jo)
   nem ismerjuk. (tegyuk fel, hogy ki vannak szedve, a
   beallitast nullarol kezdjuk.)
3. nincs semmilyen muszerunk, csak a ful, meg a szem :-(
   (ja, fordulatszammeronk az van, mert ez egy ezerotos)

befejezkedek...
z.
+ - elveszett emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

keresem:

BALAZS ARPIt   (elveszett az emilcimed egy FORMAT alkalmaval)
ZSOK A. GABORt (nem mukodik a w900as emiled, mast nem tudok)

z.
+ - Visszhang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!


  Eloszor is kosz mindenkinek, aki a skodris nyugjeimre valaszolt es
tanacsot adott, majd igyekszem
  ezek alapjan hozzafogni a hibakereseshez/javitashoz.


  Frigyesnek is koszonet a tippekert, egyebkent a jarganyban normal PAL
gyertyak vannak,
  lehet hogy lecserelem oket a biztonsag kedveert,mert jok, de ugy nez ki
nem a legujabbak.

  A HOMASITA boltal kapcsolatban csak annyit hogy tudom, mer volt rola szo
hogy merre
  is van, de akkor nem jegyeztem meg, ezert megegyszer ha kerhetnem a
cimet.:)

  Szommer Akos irta:

  >Nalunk van BHG gyartmanyu kozel masfel meteres ostorantenna.
  >Femszinu az aljan egy spiralrugoval, barmilyen autora felszerelheto.
  
  Ez az!! Nekem pont ilyen kell!
  Merre van az a nálatok?:)


  >   U.I: Nem tudja valaki hol lehet a varosban 1-1.5 meter hosszu
 >ostorantennat es fejtamlat kapni skodriba?
 >         (bonton kivul, bar ott sem volt..)


>Bocsi, ezt nem lehet kihagyni....: Megirnad, hogy melyik varosban? :-)))))

>Medzsik

   Valo igaz, eleg pontatlan voltam, en amugy Budapestre gondoltam, bocs a
   felrerthetosegert!:)


  > A masodik problema az hogy alapjaraton neha nincs toltes, csak gazadasra
>lesz megint.

>Csak a toltesjelzo-lampa alapjan mondod vag megmertetek?
>Mert, ha csak a lampa villog, akkor elkepzelheto, hogy tultoltesed van
>alapjaraton es ha megemelkedik a fordulat, akkor elmulik. (mert... De miert
is?
>Megirna valaki???)
>Nekem nagypolskim van, de hasonlo tunettel. Ugy kezelem, hogy vagy
vilagitas
>be, vagy eggyel tobb lampa villog a muszerfalon...

>Medzsik


 Nos nem mertem meg, de ezt fogom tenni, akkor biztosan kiderul hogy
 jo-e vagy sem!

  Nos visszhangbol mara ennyi!

             Udv, mindenkinek!


                                                              B. Jani
(Alias John B.)
+ - Re: Citroen Sevice eset (SZAKEMBER) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem 1.5 évig volt egy Citroen GSA X3T tipusu jarganyom, amibol csak 500
> db-ot gyartottak. Ez 860kg volt, es az  1300ccm-es boxer mocibol 115LE

Es mindez mikor volt?

> ezert vettem vadi uj legrugo gomboket 2500/ft/db -ert. Mivel en nem vagyok

Akkor eleg regen volt :)

> Tokolon a vasutallomassal szemben van egy Citroen szerelo aki allitolag
> nagyon profi. Sok vesztenivalom nem volt, kimentem Tokolre a jargannyal. 
Egy
> kb 25 eves srac volt a szerelo, a kapu elott az utcan rengeteg Citroen 
volt.

A szerviz ma is megvan, merem ajanlani. Ha eleg regen volt, akkor a 25 ev
koruli srac talan a Takacs Laci volt, aki ma a tulaj, es mar nem
dolgozik...

> a kovetkezoket csinalta a srac :
> 1 db Citroen BX valtocsere

Akkor 82 utan volt :)

> Ekkor en kerultem sorra. Auto felemelve, 1 db 10dkg-os kalapaccsal ketszer
> rakoccintott a legrugo gomb tengelyere utana lazan kezzel letekerte. Kb 30

Na ez azert nem mindig sikerul... Biztos mar meglazult az elozo kinlodasok
soran :)))

> egy speci tobbcsuklos kulcsal lehet csak hozzaferni. Kozben az egyik seged 
a

Ezert imadja sok szerelo a francia kocsikat :)))

> hidraulikabol leengedte az olajat, es lecserelte. (ez speci olajat igenyel,
> ez eleg draga volt) Termeszetesen az olajhidraulika szurot is csereltek.

Ma 1700 Ft korul van egy liter...

> A kocsi nagyon megbizhato volt, amikor en vettem 8 eves volt rozsdamentes,
> 240.000 km volt benne, de a motorhazteto meg le volt blombalva. 
(Gyarilag!!)

Ez nem igazan hiheto, mert mondjuk legszurot, gyertyat biztos nem lehet
alulrol cserelni benne, de olajat betolteni sem...

> lesz penzem egy masik kocsit venni a  mostani warnyum helyett, akkor az
> csakis Citroen lesz.

Azert mar mulik a regi dicsoseg, az XMekre es a Xantiakra eleg sok a
panasz... :(
+ - Kadett gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos!

   Koszi a Kadett csorgesre irt valaszodat!  De lennenek tovabbi kerdeseim.
Ha a gyertya a gond, akkor kellene latnom valamifele elvaltozast?  A gyertya
"gyari" GM, a boltos ajanlotta, hogy igen jo.  Kb. 1 eve de leaglabb 10e km
ota benne van.  Kb. ennyi ido utan elvileg cserleni is kellene, de az elozo
Bosch 25e km-en keresztul tokeletes volt.  Opelesek!  Milyen gyertyat
ajanlotok?

Borbely Gabor
+ - Citroen BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A motorrol azt mondjak, hogy nagyon jo Peugeot motor.
>Igy igaz.
>Udv.: Zsolt

Na de Zsolt! ;-))))))))))))))))))
Én időnként azt is sértőnek találom, mikor PSA motornak tituálják ezeket a 
világ leg-elnyűhetetlenebbjének tartott (szívó)dízel szgkmotorjait. 
De hogy Peugeot-nak;-(((((((( Biztosra vettem, Zsolt; hogy korrigálni fogod, 
ezért nem is reagáltam rá;-)))))))
Ezek szerencsénkre Citroën örvénykamrás konstrukciók. 
Nincs semmi bajom a Peugeot-tal csak ami tény az tény!

Családomban utóbbi években többen is kedvet kaptak francia (PSA) dízelhez. 
Ezért aki tud kiváló állapotban lévő (ár többedleges szempont!) 1991 után 
gyártott eladó AX-et (lehetőleg 1360 ccm dízelmotorral) esetleg BX-et 
eresszen már el egy magánlevelet! 

Kinek van tapasznyalata Daewoo-FSO (Citroën dízelmotorral szerelt) furgonról?
 Végsebesség, fogyi stb. Szabad ilyet venni?

SCs

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Re:Toyota Tercel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 700 Ft. Olajszuro 3000. Szerintem normalis..

Olajszuro ennyiert? Nekem a Mazdaba 899 Ft volt az eredeti japan!
Ez tenyleg ennyi egy Toyotaba?
+ - hengerfej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Azt szeretnem kerdezni, mi az, hogy 
hengerfejes a kocsi? Hogy lehet javitani
es kb. mennyiert egy 2000-es japan benzinest?

Koszi
shaci
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remelem meg nem kestem el....
Latom, mar az egesz csaladom kert matricat, en is csatlakoznek.

Udv mindenkinek
Zaruba Karoly
Budapest

ui: bocs, de az utobbi 3 heten nem tudtam autot olvasni, ezert maradtam le...
+ - Most akkor milyen gumit vegyek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hy Tutuuusok! (Na nem a palinkas tutusok) :o)

Szoval, akkor:
Mivel az agyam mar egy 1.9-es turbofeltoltos dizel nem az 
egyiptomi stilusban vezeto, de az M7-en jobbrol elozo eleg
az anyazasbol csokoltatom a kamionosokat Skodri kavalkadja,
ezert egy leragott csonttal kapcsolatos kerdesemet szeretnem
feltenni, hogy oruljetek. Huhh.
En mar nem tudtam kovetni, egyaltalan kiderult az eredmeny
gumiugyben?
Vagy nem is kerestunk?
Na eleg.

Abban kernem a segitsegeteket, hogy milyen kumit vegyek a 
paripara.
Mostani cucc, MICHELIN MXT 175/70 R13.
Namost: eloszor is szerintetek rakhatok fel 185-st.
Ja lepcsoshatu E Kadett a draga.
Nem fog beleerni a hatso kerek a kasztniba? (Pozsi itt teged is 
kerdezlek!) :o)
Ez az egyik kerdes.
A masik, ami nagyon lenyeges.
A mostani kottonok, mar igen kopottak, valamint baromira csuszekonyak.
Ezt mas is eszrevette esetleg ennel a gumitipusnal?
No lenyeg a lenyeg, milyen tipusu olcso, de meg jo minosegu gumit
valasszak?
Nem tudom, hogy erdemes-e teli-nyari gumit vennem, penzem nem lesz
kulon teli garniturara, ugyhogy ezzel kell jarnom majd telen is.
Gondoltam vizelvezetosre is. Csak a  dragak ilyenek egyebkent?
Tanacstalansagom hatartalan. :o|

Help, please help rajtam.
Elore is nagyon koszonom a tanacsokat

Jozsinak matricat termeszetes!, ha kell akkor en ki is fizetem az ovet, de 
gondolom megoldjuk ezt a hatalmas osszeget. :o)
Egyebkent ha meg nem vitted el a mintata anyomdaba Feco, akkoor en a 
www.hixauto.com-ra szavaznek, termeszetesen Jozsi beleeggyezesevel.

Mindenkinek szep napokat, biztonsagos kozlekedest,

KoszoNETtel
Gabor

   ****************
* Ai.: Peace :o) gyimi *
   ****************
+ - Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Epp most van egy klima-vizsla (ha jol emlekszem) az auto2 ujsagban. A
lenyeg: kb.250000 Ft-tol indul a klimak ara + szereles, es 3-4 evesnel
idosebb autokba nemigen szereltetnek. Pl. egy 1 millat ero autoba furcsa
lenne 500000Ft-os klimat szerelni, vagy nem?  Velemenyem szerint a
hasznalt nem megbizhato, mert nem ismert az eloelete
(serulesek/allapot). Masik gond: ultem 1-2 klimas autoban, es ugy
tapasztaltam (kereskedok is ezt mondjak), 65-70 LE alatti motoroknal nem
erdemes. Tul sokat lefog a motor erejebol, de ezt dontse el mindenki
maganak.

Udv:
Peter
+ - va: Nissan problema+egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsanya irja...

> Kihagytam fel evet, ket het ota ismet kapom.
> Es nem ismerek ra! Miert csesztetitek egymast

Nem jellemzo. Megjelent egy-ket uj hang, kirivo stilussal. 
Ha nem reagaljuk tul, akkor nem marad "jatekteruk".

> Aztan ez szep lassan
> visszamegy kb 1000-ig. Meg ez is magas, de egyenetlenul
> jar a motor (950-1050), piros lampanal neha le is all, sot van ugy,
> hogy menet kozben kuplungolaskor csinalja ezt. Ilyenkor
> kuplung, egy gyors inditas es mehet minden tovabb

1.4-es karburatoros Escort ugyanezt csinalta tobbszor
az elmult hetekben.
Mindannyiszor az alapjarati fuvokaban talaltam koszt.
Valahol, valamit tankolhattam !?
Vagy egy godornel leszakadt minden kosz a tankbol :-)
Menet kozben minden szep es jo, de amikor levettem a 
labam a gazrol es csak az alapjaratra biztam a motort, akkor
300 es 900 kozott nem talalta magat, neha pedig leallt.
--
Meszaros Geza
+ - Szemezgetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Simon Tëmplar irta a Skoda GLS -erol:
>- 6,5 l-es atlagfogyi
>- 4-sebesseges, 1-ben 40, 2-ben 60, 3-ban 80, 4-ben ?
>4-ben valtozo, mert az elogyujtastol fugg, 7°-osnal piszokul kicsi a
>fogyi. 11°-osnal 9L koruli fogyi es 150-es vegsebesseg.
>A kilometerora csalasatol tekintsunk el. Elhiszitek ti ezeket???

Nem, nem hiszem el, de azt elhiszem hogy te elhiszed. Es ez a fontos :))
Az irasaid pedig alltalaban erdekesek szoval ne hagy abba "azok" miatt !

Az auto az enyem. :)
Termeszetesen en elhiszem, sot megbizhato tanukat is tudok beidezni. :)

Mas, szerintem is nagyon jo auto a BMW, es inkabb bunozo auto mint a
Merci.
Nem lenne rossz egyikbol sem egy a haz elott.
BMW-bol barmilyen, Mercibol vagy 124-es valami szep 84 utani kombi.
Vagy Audi 100 Avant (szivar kombi).
Es a merci is egy nagyon jo kocsi, evi 30.000 szervizkoltseggel orokke
mukodik.

Tanulsagosnak tartom a tegnapi Citroen szervizes irast.
Meglepodtem, mert en azt hittem, hogy ilyenek rejtve leteznek nehany
helyen az orszagban. Barcsak tobb ilyen szerelo lenne!
Es az ilyen szakembernek szivesen kifizeti az ember a szervizkoltseget.

A generator tultoltesre a valaszom az, hogy szerintem a tultoltes
alapjaraton a fesszabalyzo gondja lehet.

A parkolo kocsikra meg annyit mondok, TELJESEN IGAZUK van a
gyalogosoknak!!! Ugyanez autosan, van felenk egy hosszu kanyar nem
elegge belathato, az egyik 10 emeletes toveben egy kocsma  a kanyar
kozepen. Jon a kocsog taxis, vagy a baromallat alkoholista es megall.
MEGALL A KANYARBAN, NEM A PADKAN, NEM LEHUZODVA, AZ UT KOZEPEN!!!!
Szembe meg jonnek a buszok. Ami a legszornyubb, hogy semmit nem latni
toluk. Es ott allnak orakig. Mit lehet ilyenkor tenni. Mert a
rendorseget nem erdekli a dolog. Meg ritkan is jar erre.
Nyaron szoktunk lassitani, es ha le van hajtva az ablakuk atdobalunk egy
kis szemetet, ha nincs akkor meg.... nem is mondom. Egy kis
testvaladekkal illetjuk a jarmuvet. Ezen nem lehet nem felhaborodni.
Inkabb nem mondok semmit, mert meg szep dolgok jutnak eszembe.
Aki nem ert velem egyet az jelezheti, de most megmondom nem erdekel.
Mert az ut tuloldalan garazsok vannak. Meg gyerekek is kozlekednek arra.
Mi van ha kimegy mogule egy gyerek? Es vagy en nem latom, vagy a busz?
Mondjuk en mindig kb 20-al kerulom ki oket. De nem mindenki teszi ezt.
Es azert felnotten ennyi felelossegtudattal elni....... vagohidra
kuldenem az osszeset, sokszor megkerdojelezem, hogy ezek valojaban akkor
az elet milyen teruleten tudjak rendesen ellatni a dolgukat?

Mindegy, most ennyi, bocs hogy hosszu voltam.
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - Hajtomuolajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Itt a kovetkezo epizod.

Hajtomuolajok osztalyzasa:
A kozlekedesi hajtomuoolajok elsosorban gepjarmuvek, mezogazdasagi gepek
sebessegvaltoiban differencialmuveiben, valamint egyeb hajtomuveiben
hasznalhatok.
A gepjarmuvek hajtomuvei a keruleti sebessegek es a terhelesek szeles
atrtomanyaban dolgoznak. Igenybeveteluk dinamikus.Ezenkivul szamolni
kell kulso hatasokkal is. A fogfeluletek kulonbozo pontjain egyes
uzemallapotokban nem alakul ki tiszta folyadeksurlodas, vegyes
surlodassal is kell szamolni.
A hengeres fogaskerekek fogfeluletei hengeresen, a hipoid fogazasuake
pontszeruen erintkeznek. A hipoid fogazas eseten a legorduleskor a
foghosszusag iranyaban csuszas van. Ezert ezek a kapcsolatok a
legzajtalanabbak. A csuszas a kerekek bejaratasat is meggyorsitja. A
kopas es a beragodas ellen az EP olajak vedenek. Ezek az olajak a
anyomas es a homerseklet hatasara a fem feluleten  nagy terheles mellett
reakcioreteget kepeznek. A reteg kopik de folytonosan ujrakepzodik.

A hajtomuolajok kovetelmenyei:
- kopas es surlodas csokkentese
- ho elvezetese
- zaj- es vibraciocsillapitas
- korroziogatlas

A surlodas- es kopascsokkento vedelmet a vegyes surlodas miatt
elsosorban adalekok teszik lehetove.

Kozlekedesi hajtomuolajok osztalyozasa:
A kozlekedesi hajtomuolajok jol finomitott, elonyos tulajdonsagu
alapolajokbol es megfelelo adalekokbol allnak (kopasgatlo, EP,
viszkozitasi index-novelo, dermedespont csokkento, oxidaciogatlo,
habzasgatlo stb.). Viszkozitas es teljesitmenyszint szerint osztalyozzak
ezeket az olajokat is.

Viszkozitas szerinti osztalyozas:
A kozlekedesi hajtomuolajok viszkozitas szerinti osztalyozasat az MSZ
13239/1-1981 tartalmazza, ami megegyezik a SAE J306 szabvannyal, a
jelenleg legelterjedtebb nemzetkozi osztalyzasi rendszerrel.
Ezek az olajok hosszu csereperiodus (50.000-100.000) betartasaval szeles
homerseklethatarok kozott az optimalis mukodeshez szukseges
viszkozitasuak. A jol megvalasztott olaj hasznalatakor 1-3%
tuzeloanyagmegtakaritas lehetseges. A viszkozitasi osztalyzasban a
szabvany a teli olajokra azt a homersekletet adja meg, amelyen az olaj
eleri a hidegindithatosagi viszkozitashatart. Megkuklonboztetunk
kinematikai es dinamikai viszkozitast. Ugyanolyan kinematikai
viszkozitasertekhez kulonbozo olajoknal tartozhat kulonbozo dinamikai
viszkozitas.

Teljesitmenyszint szerinti osztalyzas:
A hajtomuolajok teljesitmenyszint szerinti osztalyzasat az MSZ
13239/1-1981 tartalmazza, amely megyezik az API GL es a SAE J306
rendszerrel. API GL1-GL5-ig osztalyozzak oket. A legszigorubb
elvarasoknak a GL5 felel meg.

Hajtomuolajok kivalasztasanak szempontjai:
Az olajba juto kulso szennyezodesek valamint a belso szennyezodes egy
ido utan felgyulemlenek es abbraziv katalitikus hatasuknal fogva 
fogfeluleti karosodast, korroziot, gyors olajoregedest okozhatnak.
Ezert ha nincs meg a csereperiodus intervalluma, akkor is cserelni kell
2-3 evente a hajtomuolajat.

Kovetkezo reszek:
Hidraulika olajok
Kenozsirok

Terveim ezek utan, a meghibasodasok es a kopasok folyamata okai stb..
Beletartozik a leginkabb kopasra hajlamos alkatreszek es azok kopasai,
megelozese, okai, megjelenesei. Utana meg talan a korroziorol lenne egy
rovidebb ismerteto, ha a tarsasag igenyli.
A kopasos tema nagyon hosszu lenne. De erdekes es tanulsagos. Es
osszefugg a kenessel. Sot megprobalhatok anyagot szerezni a kenesi
rendszerekrol is.

Addig is csa!

-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - Hi All! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

pilli vagyok
Kisebb problemam van.Mit csinaljak az OPEL lokharitojanak a
kromozasaval,mert nem eleg fenyes.
Vettem ilyen specko amerikai kromtisztitot,de sokat
nem javitott a feluleten.Nem igazan lehet benne hajat fesulni...
Ha tud valaki vmi furfangot,szoljon leecci!
Udv
Barna Istvan

+ - Kql (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gratula, jo kis tortenet volt a citromos. Azert az a 6. sebesseg eleg
durvinyek, mondjuk a gep meg is kerte ahogy olvastam ...
-- 
Udv:
Bunny
+ - gazturbina (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Bocsi, ezt nem lehet kihagyni....: Megirnad, hogy melyik varosban?
>:-)))))

Termeszetesen Budapest. Miert mashol is van Internet?:-)))
Vagy bolt?
Hallott e valaki arrol, hogy annak idejen probalkoztak gazturbinas
autokkal, meg buszokkal. Volt egy szemelykocsi amibe ilyen motort tettek.
Tud valaki errol reszleteket?
udv,
 Zoli
+ - Re: kresz es a babakocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Japan]
>Eredmeny: a gk.tujalnak ejnye-bejnye, a bringasoknak magantulajdon
>elleni szandekos rongalas-vagy mi, plusz 11000 Ft a tukor kifizetese,
>es priusz.
Na ezert kerdeztem.
(A minosithetetlen hangu levelre azert nem valaszoltam, mert indulat
csak indulatot szul, mint te is irod).
Nalam egyszerubb volt a helyzet, az auto oldalan egy kiallo muanyag
alkatresz huzott egy csikot, ami utana mososzeres ronggyal lejott,
amikor a tulaj (azonnal :-o) ottermett (hogy hol volt amig erolkodtem
? :-o ).
Vegulis mivel o vegig nyugodt es baratsagos volt, en sem huztam akkor
fol magam tulsagosan.
Mindenesetre a tervem az volt, hogy kifenymasolom a megfelelo paragrafust
a kresz-bol, es a szelvedojere rakom (ha ez meg egy par alkalommal meg-
ismetlodik, akkor pillanatragasztoval :-o ).
Csak tudni szerettem volna, hogy hogy all a helyzet jogi oldala (az
biztos, hogy ha tolom haza a gyerkocot, aki uvolt mert pont bekakilt,
akkor nem fogok rendor utan szaladgalni, hanem ezentul is eltolom
a kocsit - a pampogo tulajnak meg a kezebe nyomom a szaros gyereket,
hogy fogja amig felragasztom a szelvedojere a kresz-kivonatot :-) ).

A'kos
+ - Auto adasveteli szerzodes-valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok,
> 
> Többe kérdeztétek, milyen egy jó adásvételi. A szokásos adatokon kívül a
> következőkre hívnám fel a figyelmet. Az első az eredetiség vizsgálat
> költsége az átírás költségén felül. Ezt jó tisztázni, kit terhel. Valamint
> létezik egy közlekedési törvény, ami kimondja, hogy bármilyen használt
> autót vásároltok, HAT (!) HÓNAP szavatosság jár az autóra. Ezt próbálja
> kiküszöbölni ez az átvizsgált és megtekintet stb. szlogenek. Ha biztosra
> akartok menni ezt kell beleírni: A vevő kijelenti, hogy a továbbiakban
> gépjármű-szavatossággal NEM él. Persze ha ti vagytok a vevők ez éppen
> fordítva célszerű megfogalmazni. Minnél homályosabban, hogy járjon a
> szavatosság. Ha mégis a szavatosság mellet dönt valaki, igaszságügyi
> szakértőhöz kell fordulni, aki szétszedi az autót és szakértői véleményt
> ír róla, hogy mi az autó hibája. Kissé procedúrás, de egy több milliós
> hengerrepedéses autónál biztos megéri.
> 
> Üdv: Tamás
+ - Matrica Jozsinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legyen!

Benko Gábor
mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS