Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 446
Copyright (C) HIX
1999-07-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 V-pover (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Re: nyil alaku zold jelzes (mind)  14 sor     (cikkei)
3 CIVIC toloteto. (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Oszver kocsi (mind)  23 sor     (cikkei)
5 alfa 145 (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Samara zorges (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Zoldkartya, Alfa, rendorok (meg mindig) (mind)  135 sor     (cikkei)
8 napfenyteto (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Re: hat igen, pici-stati (mind)  57 sor     (cikkei)
10 Pici stati (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Okos autok (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Kipufogo javito (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: Uj auto javaslatok (mind)  21 sor     (cikkei)
14 VTI-nek! (mind)  14 sor     (cikkei)
15 vizbefecskendezes, NOS-tovabbra is (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Re:Kipufogo (mind)  10 sor     (cikkei)
17 gumi es MOL akcio (mind)  22 sor     (cikkei)
18 kresz (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Markaszerviz,motorosok (mind)  50 sor     (cikkei)
20 Sebessegmero, biztosito (mind)  52 sor     (cikkei)
21 Porsche 944 (mind)  9 sor     (cikkei)
22 RE: (mind)  29 sor     (cikkei)
23 ring, tali (mind)  8 sor     (cikkei)
24 auto vasarlas (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Skoda kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
26 Zoldkartya, utak, sebessegkorlatozas (mind)  94 sor     (cikkei)
27 koszonet+gumi (mind)  22 sor     (cikkei)
28 Mindenfele (mind)  55 sor     (cikkei)
29 Aksi felujitas (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - V-pover (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi a velemenyetek az uj V-power-rol?
Szerintetek 86-os 1,6-os E kadettomba tölthetem?
Eddig 98-ast tankoltam, es jo bele az olommentes is. Olyn qrva draga, hogy
mar nem birom a 10 literes fogyasztassal a 200 Ft-os arat.

Szevasztok Gabor
+ - Re: nyil alaku zold jelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A kérdésem: ezek szerint a lámpában benne lévő jel felé lehet csak menni?
> > Mit mond erre a KRESZ ?
>
> A  Nyilban vegzodo zold jelzesnel csak a jelzett iranyban szabad
> haladni, viszont ebben az esetben a kotelezo haladasi irany tablat
> is kihelyezik. (Lázár féle könyv 40.old.)
> Velemenyem szerint ha villogo sarga van csak akkor mehetsz barmerre,
> ha nincs a lampa alatt kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla.

Szerintem mondd a rendornek, hogy sarga volt a lampa.
A sargan ha tudsz, atmehetsz, nincs rajt nyil es tabla sem
mondja hogy nem mehetsz jobbra. :)))

        BZS
+ - CIVIC toloteto. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Internetes tapasztalataim alapjan az ilyen rongalasra hajlamos 
     igazsag bajnokai neznek ki 150-160 magasnak, es nyomnak 
     vasa'ggyal egyutt 65 kilot.<
     
     En 183 magas vagyok es 83 kg :), de nem ok nelkul szoktam 
     "randalírozni", (nalam kerekleengedes). Tobbnyire pont az az ok, 
     hogy nincs a helyszinen a kocsi gazdaja, hogy felvazoljam neki, 
     miert parkol rossz helyen.
     
     De a lenyeg:
     >Mas: nincs valami otletetek, hogy mitol torhet be egy Civic 
     napfenyteteje? Kulserelmi nyom nem lat6o, csak el van pattanva az 
     uveg ... nem ertem egyszeruen<
     
     Ha nem gyari akkor az a tippem, hogy "szakszerutlenul" szereltek 
     be, es feszultseg ebredt az anyagban. A masik lehetseges ok, hogy 
     nem volt eleg rugalmas az anyaga es a ho hatasara keletkezo 
     terfogatvaltozas vegzett vele.:o( -persze ez csak affele szereny 
     velemeny.
     
     UDV
     mAX (alias Chucky the Almighty)
+ - Oszver kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!
     
     A Toyota Tercelre ezuton koszonom a valaszokat.
     Ehhez kapcsolodo dolog:
     Elegge domborzatgazdag az utcank es telen szinte jarhatatlan. 
     Ezen kivul azert neha eljarnek a hegyekbe kirandulni, meg a 
     kerekparversenyek alkalmaval a szinhelyre kell szallitani a 
     bringat. Nos ezeket figyelembe veve szeretnem kerdezni mit 
     erdemesebb venni? Toyota Tercelt vagy Citroen BXet? Nem akarok 
     komolyabb terepjarot mert nincs ra penzem, es sokat is fogyaszt. 
     Egy Golf meg a hasonlo kocsik  minden csatornafedelen megulnek 
     (gyarilag- a rugotunning meg mas teszta.)
     Szoval szeretnem kerni, hogy (ha lehet inkabb maganban) irja mar 
     meg akinek ilyesmi kocsija van, hogy mik az elonyei es hatranyai. 
     En japan auto manias vagyok, de tudom, hogy a BX egy kivallo 
     auto. Azt is szivesen veszem, ha valaki mas autora hivja fel a 
     figyelmemet.
     Tehat terep- es strapabiro, nagy (lehetoleg kombi), megbizhato, 
     kis fogyasztasu, jo motoru kocsit keresek. Segitsetek!
     
     Elore is koszi.
     
     mAX Alias (Chucky the Almighty)
+ - alfa 145 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ezzel a tipussal kapcsolatban olvashato egy cikk a legfrissebb Autopiacban es
 ott mindha megemlitenek , hogy voltak bizonyos gyari eredetu problemak 
alapjaratingadozas vegett es azt elektronika atprogramozassal oldottak meg. 
Ha valakit pontosabban erdekel olvassa el vagy irjon es megprobalom 
reszletesebben leirni

Zarojelben : Nekem is nagyon tetszik ez az auto és kar , hogy le fogjak 
cserelni. Remelem csak jobb lehet....

SAMY
+ - Samara zorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsegeteket kernem a fenti problemaval kapcsoaltban.
A jelenseg a kovetkezo:
A hiba csak meleg motor (kipufogo) eseten jeletkezik.
Bizonyos fordulatszamokon (pl. 4-ben kb. 60-nal, 3-ban kb. 40-nel)
zorges hallatszik az utaster alol. Kihajolva a kocsibol a kozepso
dob vege felol jon a hang. Hatso dob nelkul, ugyanez a helyzet,
csak hangosabban. A kozepso dobot mar nem vettuk le, nem volt masik.
Ha alapjaraton jar a motor egy ideig es ujra elindulok, akkor csak 
kicsit kesobb kezdodik megint a zorges.

Ha valaki hallot mar ilyet es tudja a megoldast kerem valaszoljon.
Lehetseges, hogy nem a kipufogo a rossz?
Ja, ha szamit valamit, katalizatoros az auto.

Horvath Emil
+ - Zoldkartya, Alfa, rendorok (meg mindig) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Felado :  [Hungary]
>Nos, eddig megalltam szo(iras) nelkul, de az ilyen szuklatosagot nehez
>Amit most irok, ne szemelyes bantasnak (inkabb a hozzad hasonlo, de mas
>tartalmu levelek miatti velemeny nyilvanitasomnak ) vedd, probalj meg

	  Ezalatt mit ertesz? Mert nem mondhatod, hogy bunko modon
	fogalmaztam volna meg, hogy mennyire gyulolom (ez tenyleg
	igy van) oket. Regebben estem ebbe a hibaba, aztan valaki el-
	magyarazta, hogy ez a lista vitara (is) valo ugyan, de nem az
	ordenare valtozatban zajlokra. Ebben olyannyira igaza volt,
	hogy azota visszafogom magam. (Kerdes a tobbiekhez: szerin-
	tetek nem sikerult?)

>elgondolkozni rajta. Nos, jo par honapja a listan vagyok, es mar tobbszor
>akartam "reagalni" az ilyen (rendoros) iranyu beszolasaidra, de a korodra is
>tekintettel, eddig hagytam. Amit te "muvelsz" az tenyleg gyulelet. A

	  Meg mindig azt mondom: jogom van hozza...

>legkisebb megertest sem lehet tapasztalni reszedrol, valoszinu, hogy a
>szervizben is ilyen hangnemben altal a szerelohoz, pedig mint irtad, nem
>ertesz hozza... Ha egy kicsit figyelmesebben olvasnad az "autot", itt mar
>egyszer szepen leirta valaki, mibol is adodik az alapjarat ingadozasod. De

	  Hoppsz! Errol azert erosen megoszlanak a velemenyek! Ha auto-
	szerelok/-szakertok is olvassak a listat, es erdekli oket a
	fordulatszamingadozasom, szivesen elviszem a kocsit barkinek
	megmutatni, hogy mit szol hozza...

>amiert irok. 1. A rendorok nem jogalkotok, hanem jogalkalmazok. Csak azt
>hajthatjak vegre, amit a jogszabalyok megengednek. (tudom, vannak kivetelek,

	  Azokat _is_ utalom, akik az ilyen szabalyokat hozzak.

>pl. korrupcio, de ezt most ne feszegessuk.) 2. Ha annyira okos vagy, hogy
>mit kellene tenni, miert nem mesz el rendornek?? Mutasd meg nekik, te milyen

	  Nem ezt allitottam. De Neked sosem volt olyan erzesed, hogy
	valamit valahol valaki (most fuggetlenul a rendoroktol, csak
	ugy a natur eletben) nagyon rosszul csinal, es nem tudod, hogyan
	lehetne jobb, de ez igy nagyon rossz?!

>franko csavo vagy. Kivulrol - a belso helyzetet nem ismerve - nagyon konnyu

	  Semmilyen "csavo" nem vagyok!

>kritizalni, gyulolkodni. 3. Aztan beszelhetnenk meg a hivatstudatrol is, de
>akkor mar tul hosszu lenne ez a level. Csak annyit, hogy ha 40e Ft-ot vinnel
>haza, otthon meg varna a GYES-en levo feleseged a ket gyerekkel, akkor

	  Ki kerte (kotelezte), hogy menjen el rendornek?! En sem sirok
	senkinek, hogy nem a jogra vagy a kozgazra jelentkeztem, es nem
	vagyok ugyved/kozgazdasz, aki szenne keresi magat... Hogy egy
	"egyszeru" villamosmernok vagyok, es eszerint kapok fizetest,
	az az en bajom.
	  (Konyorgom, ugyvedek/kozgazdaszok most ne irjanak, hogy sertve
	erzik magukat a levelem miatt. Tudom, hogy kozottuk is vannak
	olyanok, akik nem kapnak sztargazsit. De ha csinalunk egy kis
	statisztikat arrol, hogy - a maffiozokat leszamitva - kik a leg-
	gazdagabbak az orszagban... Azt hiszem, tovabb nem is kell ragoz-
	nom.)

>lennek kivancsi, mit tennel te, aki annyira tudja, hogy a rendoroknek mit
>kellene tenni.

	  Nem ezt allitottam! De akkor - ha vegigolvastad a levelem, mely
	ezt a reakciot kivaltotta Beloled - Te miert nem merned az Ifa-kat?

>Mint ahogy Saint is irta, johetnek a lehurrogo levelek. Ide is, vagy maganba

	  Nem, Veled nincs bajom. Kulonben is, mint emlitettem, az anya-
	zo levelekrol teljesen leszoktam. Egyebkent a lista tagjait kerem,
	hogy (maganba, mert valoszinuleg rajtam kivul senkit nem erdekel)
	irjak mar meg, mennyire elviselheto a stilusom. (Igerem, hogy
	probalom magam az eredmenyhez igazitani. Bar az a legnagyobb
	bajom, hogy ha azt mondjatok, hogy bizony meg mindig tul durva
	a leveleim hangneme, akkor be kell szuntetnem az irasokat, mert
	en nem erzem ugy, hogy "nyomdafesteket nem turo" modon irnek, es
	kenytelen leszek arra a kovetkeztetesre jutni, hogy egyszeruen
	csak az nem tetszik Nektek, hogy szidom a rendoroket - megha
	immar kulturalt stilusban is.)

>oram kb 65-ot mutatott), de meg sem oket szidom, mert nem ok tehetnek rola,
>hanem a jogalkotok es persze a mindenkori kormany. Mivel nem ad (mert nincs)
>elg penzt.

	  Es ez feljogositja oket a szemetkedesre?
	  Mas. A kovetkezo szamban valaki irta, hogy igen, csak ilyen
	vacak Ifa-k allnak rendelkezesre, ezert nem lehet oket beszun-
	tetni. Marha jo! Akkor errol is hadd fejtsem ki a velemenyemet.
	Vegyuk az atlag magyar allampolgart, Scsevabcsicsa Csaba-t az
	o tizenot eves Wartburg-javal. (Most Wartburg-osoktol bocs,
	lehetett volna 1200-es Lada vagy kispolszki (stb.) is.) Amennyire
	szigoruan csak lehetseges, nezik, hogy nem puffog-e ki tobb
	szutykot a megengedettnel eppen levizsgazando jarmuve. Ha igen,
	hopp, hat sajnaljuk, nem kap forgalmit/zoldkartyat/stb. Mert
	hat a torveny az torveny! Szegeny Scsevabcsicsa Ur pedig viheti
	jarmuvet roncstelepre, esetleg ertekesitheti, ha tudja. (Na most
	itt tartozik az igazsaghoz, hogy az olyan szemelyautokat sem
	komalom tulzottan, amelyek fenekebol sok szenny jon ki.) Tehat
	jogos, hogy kivonjak a forgalombol. Egeszen eddig nem is sajnal-
	nam Scsevabcsicsa Urat, _mig_ meg nem latok egy olyan Ifa-t,
	amirol epp a vita folyik. Na ne' ma'n: ra nem vonatkozik a
	torveny?! Milyen alapon?! Mert Neki nincs penze ujra? Kerem,
	kerem! Alljon meg a menet! Miota erdekli ez az allamot (barkit)?
	Miert van egy maganember hatranyos megkulonboztetesben valakivel/
	valamivel szemben, amire (egyesek szerint) "szukseg van"? Azert
	legyunk mar konzekvensek, ha azt akarjuk, hogy ne uralkodjon
	itt az anarchia! Meg egyszer: _milyen alapon_ kulonboztetik
	meg az ilyen Ifa-kat?! Az eszem megall! Roncstelepre az osszes-
	sel...
	  Megint mas. Valaki egy kisebb statisztikat akar arrol, hogy
	kifele/mifele emberek jaratjak a HIX-AUTO-t. Jo otletnek tarom,
	ezert ime:

Nev:		Nagy Akos Patrik (nagyak)
E-mail:		
Foglalkozas:	okleveles villamosmernok, de informatikuskent dolgozom
Eletkor:	1974. majusi vagyok
Lakhely:	Budapest (az egyetem ota)
Auto:		Alfa Romeo 145 1.6 Twin Spark (`99-es), elotte
		BMW 323i (`84-es)
Mi erdekel:	Barmi itt a listan, mert sosem tudhatom, mi lesz hasznos
		szamomra, illetve milyen erdekes vitat vet fel valaki,
		amire ha reagalok, meg ha (szerintem) kulturalt modon is,
		egybol lehurrognak...
Vagyok meg:	HIX-HANG (ott is utalnak), HIX-BUDAPEST (ott meg nem)

	Udv Nektek:

							Nagyak,
					   aki nem haragszik senkire, es
					mindenkivel jo viszonyra torexik...
+ - napfenyteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>
Mas: nincs valami otletetek, hogy mitol torhet be egy Civic napfenyteteje?
Kulserelmi nyom nem lat6o, csak el van pattanva az uveg ... nem ertem
egyszeruen
Raadasul nem is itthon tortent , sot jo esellyel senki sem ferhetett a
kocsihoz... tiszta X-akta....
<<

Elofordul neha, hogy a kulonbozo megmunkalasok soran feszultseg
keletkezik az anyagban. Ilyenkor lehet hogy csak nehany ev mulva
reped el.
Persze az is lehet, hogy megfeszult. Nem csereltel pl. kereket ??
Hogyha ugyanis a kocsi egyik sarkat megemeled, akkor csavarodik
az egesz karosszeria. Igaz nem sokat, de lehet hogy ennyi eppen
eleg volt.

Zotya
+ - Re: hat igen, pici-stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Csaba !

Miutan nem ideztel a levelembol, cak feltetelezem,
hogy a kis statisztika keszitesere kerdezel.
Ha tevedek, majd kerlek, ird meg.
A statisztikat ugy kepzelem, hogy megvitatjuk itt a
listan, kit - mi erdekelne pl. a tobbi listatag letszamarol,
foglakozasarol, korarol, autos kapcsolatairol, meg
mittudomen meg mirol. Amikor kialakultak a kerdesek,
akkor ezt kozzetennem a listan es kernem azokat,
akik szivesen resztvesznek benne, kuldjenek nekem
emilt a sajat valaszaikrol. Aki nevvel kuldi, azt en nem
adnam tovabb es azutan a bejott adatokrol keszitenek
en egy statisztikat, valahogy ilyenforman:
A valaszadok letszama : XXX
Profi autos szakember: YYY
Muszaki foglalkozasu: ZZZ
Vallakozo :  UUU
es igy tovabb, azutan az autokrol:
mondjuk Audit hasznal :  abc
               Alfa-Romeot : xyz
               ................
               Trabanttal van kapcsolata:  rst
meg hat amiben meg megallapodunk. Igy kialakulna
egy kep mindazokban, akiket erdekel.

Hogy tudjad: mar 4 listatag irt is magarol, meghozza
nevvel, amit persze nem teszek kozze, de itt is
megkoszom a bizalmukat. Mindenkitol
orommel varok adatokat, de velemenyt is.

udvozlettel

oldboy

-----Original Message-----
From: Csaba Ferenczi >
To:  >
Date: 1999. július 16. 7:46
Subject: hat igen


>szevasz
>
>ha hangnemmel kapcsolatban egyetertek
>/hiaba tapasztalsz mast/
>
>nem is emiatt irok:
>a temakorok osszeirasaval
>
>reszemrol OK, de hogy gondoltad?
>
>hello
>by fx
>
>
>
+ - Pici stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<(Szigoruan nev nelkul !)
ha-ha

<- milyen foglalkozast uzunk ?
diak (meg egy szemeszter), miota kocsi van, azota
informatikus heti 4 napban :-(

<- a listatagok eletkora ?
23

<- milyen autoval van rendszeres 
<  kapcsolata ? (amit vezet, vagy szerel)
Fiat Tipo 1.6, BMW 316i, Toyota Corolla 1.6 GLi, 
Fiat Tipo 1.4i, Lada 1300, Ibiza, Felicia, VW Polo Classic

<- mit fogad szivesen es mit ellenez a listan ?
johet barmi :-)

<Erdekel ez, vagy barmilyen mas kerdes mast is ?
igen

Csaba.
+ - Okos autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autóstársak!

Az alábbi cikket a Jövőnéző hírleveléből ollóztam, remélem érdekesnek 
találjátok.

- nyissz -
Okos autok
Alig egy even belul az autok kepesek lesznek a kezdodo meghibasodast
automatikusan jelezni az automentoknek, illetve a vezetonek - allitja a
Silverstone-i Forma-1-es futam egyik fo szponzora, a Royal Automobile Club
(RAC). A szervezet mar teszteli azt a tavmeresi rendszert, amit egy
Jaguarba epitettek bele, es aminek segitsegevel az autoklub szakemberei a
tavolbol is kommunikalni tudnak a gepkocsi szamitogepeivel. A Forma-1-ben
mar regota hasznalt megoldasban rengeteg lehetoseg rejtozik, ami nem csak
az automento hatekonysagat noveli, de baleseteket elozhet meg, es
interaktiv segitseget adhat az autovezetonek is. Ilyen peldaul az, amikor
az auto meghibasodasat a rendszer elore jelzi, es meg mielott nagyobb baj
tortenne, elnavigalja a sofort a legkozelebbi szervizbe; vagy az,hogy a
szerelok a helyszinre valo kiszallas nelkul, menet kozben igazithatnak a
motor gyujtasan. De lehetoseg van az ellopott auto nyomonkovetesere, es
tavolbol torteno megbenitasara is. Ha elvesztettuk a slusszkulcsot, az
autoklubot tarcsazva nemi biztonsagi ellenorzes utan az operator a
taviranyitassal kinyithatja a zarakat, es elindithatja az mootor, de akar
fel is kapcsolhatja a kodlampat, ha eppen nem talaljuk jarmuvunket a
stadion hatalmas parkolojaban. A keszulek tartalmaz egy mobiltelefont, egy
GPS-t (muholdas helyzetmeghatarozo), egy kis meretu, szines
folyadekkristalyos kepernyot, valamint mikrofont es hangszorokat a verbalis
kommunikaciohoz. Chris Jones, a RAC egyik menedzsere szerint "...bar a
szolgaltatas egyelore extranak fog szamitani, remeljuk, nem kell sok ido
ahhoz, hogy az alapfelszereles reszeve valjon."
(The Times of London - Fox News)
- nyissz -

Nem rossz dolog. Nekem tetszene, ha minden elváltozást jelezne a kocsi a 
képernyőn. Igaz egy jó autós általában hallja, érzi, ha valami nem stimmel a 
kocsin, és nem kell ahhoz drága műszer.

Jó autózást!

András
+ - Kipufogo javito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Pit.

>Tud-e valaki informaciot a kipufogo ragasztásárol?
>Allitolag van egy ragasztotipus, amivel a kipufogon keletkezett lyukat be
>lehet ragasztani.
A kipufogo ragasztot sajna nem ismerek. De van kipufogo javito keszlet. Ami
tartalmaz gittet es 1 m uvegszovetet. Az ara 2130 Ft. Most kivetelesen mivel
a listara is megy.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re: Uj auto javaslatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Hi !
>
> Most kivanom a regi automata egy zsir ujra cserelni, szerintetek melyiket
> valasszam:
>
> OPEL ASTRA CLASSIC
> DAEWOO LANOS
> SKODA FELICIA
> SUZIKI SWIFT
>
> Javaslatokat ellenjavaslatokat varok. Lehetoleg maganban, hogy ne terheljuk
> a listat.
> Elore is koszi mindenkinek:
>
> DJ  Summer
>
> mailto:

HONDA CIVIC RULZZZZ.... :) Meg ha 1-2 eves is! :)))))))
+ - VTI-nek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Bocs, hogy eddig nem valaszoltam, de a modememet hazavagta a villam,
ugyhogy a Szabinet -es cimrol a leveleimet csak most tudtam megnezni. Ha

valaszolsz, akkor a kovetkezo cimre tedd:  <-Ezt a
cimet innen benntrol a cegtol meg tom nezni! thx.

Mas: Koszi a tippet, termeszetesen erdekelne a Honda klub, meg minden
ami kozelebb visz a 90 pacihoz!:))))  Ird meg plz, hogyan lehet
csatlakozni hozzajuk!

thx.: Nadasdi Andras

ui.: Most szereztem a gepre vti felnit :)
+ - vizbefecskendezes, NOS-tovabbra is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

kb. 1 vagy 2 honapja talan -volt tema a vizbefecskendezes
van kozottete valaki aki hasznal olyan autot amin van ilyen rendszer?
a mostani Szegedi Ipari Vasaron ha jol tudom volt egy ceg ami ilyen
rendszert mutatott be--valaki tobb infot esetleg?

csak fcserei-tol kaptam valszt, kerdesem hasonlo
van-e koztetek olyan aki hasznal NOS-sal szerelt jarganyt?


akar maganba is ----
udv.
by fx
+ - Re:Kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello pit ! 

hegeszteni nem lehet?
meg ha aluminium akkor sem lehet gond,
es nem amortizalja a cuccot.......de nem biztos hogy esztetikus
lehet hogy a ragasztassal dragabban jonnel ki
a 'sebtol' sok minden fugg....

udv.
by fx
+ - gumi es MOL akcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,

a radioban hallottam reggel, hogy ha a MOLnal veszel olajat es
hajtomuolajat, akkor az autoklub kijelolt allomasain ingyen lecserelik.
Bementem egy MOL kutra, de nem tudtak errol. Ti hallottatok valamit?
Eppen kellene hajtomuolajat cserelnem. Ezen kivul szuksegem lenne 2 db
feltengelycsuklora 91-es Vectrahoz (1.8i), van valami tippetek? Ja, es
mivel megint nagyon sok volt a penzem, lecsereltem a gumijaimat, igy
most van 2 db TOYO Vario+S gumim, garancia nelkul, 1 centinel tobb
profillal, 175/70 R14 meretben, eladok olcsoert. Esetleg valakitol (regi
Vectrasok, figyelem) vennek 1 db Firestone 560-as profilu ugyanily
meretu gumit (hatha valakinek a potkereke meg ilyen, akkor a hatso
gumikat is lecserelnem). Csak uj erdekel, de ezt mar sajna nem gyartjak,
ezert csak valakitol tudnam megvenni... :-(

Fogok meg ezen kivul venni (ha sikerul) RESTORE nevu adalekot, 5800 Ft,
allitolag olyan mint a Militec (?). Valaki mond valamit erre? Az elado
is rakott a kocsijaba, mutogatott is valami kompressziomereses papirt,
de nekem ez magas... :-) Vegyek inkabb Militecet valahol? De hol, es
mennyiert? 218e van a kocsimban, ebbe mar illene valamit csinalni...

Udv: Viktor
+ - kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
"A kerdesem: ezek szerint a lampaban benne levo jel fele lehet csak menni?
Mit mond erre a KRESZ ?"
1. Rendor. 2. Lampa. 3. Tabla. 4. utburkolati jel. 5. Jobbkez szabaly.
Nekem 15 evvel ezelott tanitottak igy, KRESZ konyvbol.


         Attis651
+ - Markaszerviz,motorosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloljaroban: csak a sajat velemenyemet irom, nem a vita a celom!

Rozsahegyi Bela:
>Azt irtad, hogy nem ertesz hozza, akkor miert kerdojelezed meg a
>markaszervizes szakertelmet?
Azert a szakszervizekben sem feltetlenul olyan nagyon hozzaertoek.
(Tisztelet a kivetelnek)
Par honapja kerdeztem a listan hasonlot (Astra "felmelegen"; gazelvetel
utan leesik a fordulat kb 500-ra, majd az ECU felrantja kb ezerre,
majd beall...). Kaptam is tanacsokat.
Most 15e szerviznel jeleztem a problemat...
Neztek ram, mint borju az ujkapura, mondvan: nem ismernek ilyen problemat, de
 felirtak, majd a vegen kozoltek:
Ellenoriztuk az alapjaratot, minden OK.

Tobbek:
> csontig leengedtem mind a negy kereket 
Velem kb 8 eve csinaltak meg, nem parkoltam tilosban, csak a szomszed
ceg autoja szokott(!) ott parkolni (tudniuk kellett kie az auto!)
"Csak" egy kerek volt leengedve, a szelep meg elemelve...
En csak negy-ot meter utan vettem eszre. (Tudom, miert nem jartam korbe
indulas elott...)
Eredmeny: komplett gumicsere (kulso + belso)
Tehat ez is lehet szandekos karokozas, legalabb akkora szemetseg, mint
a kapubejaroba, meg kerekparutra parkolas...

::
>...nem tudjak elviselni hogy mi sokkal kissebb helyen is
>elferunk es jobban gyorsulunk..
>...kicsit mereszebb elozesbe fog a motor akkor... 
Szerintem legalabb ilyen mertekben lehet a forditott eset is.
Mivel tudja, hogy gyors, s kis helyen elfer, ki is hasznalja:
"mereszebb elozes".
Teherautot eloz, en meg ha nem akarom frontalisan kapni, akkor maradok az 
uttest legszelen, ami Mo-n mint tudjuk gyakran igencsak sz@r...
Eset2:Tegnap balrakanyarodo-savbol telezoldnel fordultam volna balra.
Motoros (talan Harley, vagy hasonlo, nem ismerem oket...) nem akart a sorban 
maradni,(snassz dolog) kozepen elozott engem (balrol). Az utolso pillanatban 
lattam meg...
Ennek ellenere nem hiszem, hogy ellentet lenne motorosok es autosok kozott,
mindket taborban van ilyen is, olyan is...
(A motorosok _szerintem_ azert altalaban jobban betartjak a szabalyokat, mint
 pl a robogosok, kerekparosok. De ez is csak sajat tapasztalat, nem teny!)

G.Laci

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Sebessegmero, biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sebessegmero hitelessege:
>Egy egyszeru modszer az ellenorzesre: egy olyan utszakasz, ahol jelzestol
>jelzesig legalabb egy kilometert lehet menni allando sebesseggel (a
>kilometertablak altalaban pontosak) Na itt meg kell merni hany masodperc
>alatt teszunk meg 1 km-t. v=3600/t (km/h)
Ez szepen hangzik, korabban ki is probaltam...
De nehez igy pontos adatot kapni.
pl 120-nal 1 km 30mp, de ha 31mp-et mersz, akkor 116 adodik (-3%)
(Milyen pontosan tudod inditani, meg leallitani a stoppert, kulonosen, ha 
kozben meg vezetsz is?)
Lehet hosszabb tavot merni (5-10km), akkor meg kerdeses, tudod-e tartani
az allando sebesseget. (Mondjuk tempomat nelkul...)
A mert adataim egyebkent:

150km/o 10km-en: 145km/o
160km/o 2km-en:  156km/o
120km/o 1km-en:  118km/o
120km/o 5km-en:  115km/o

Az auto egy uj Opel Astra.
(Mondjuk ez elektronikus ford.meros, allitolag az eppen hasznalt
gumimeretet is bele kell programozni.)
Ez a kb 3%os elteres egyebkent a gumiatmero 1-2 cm-es csokkenesebol 
is tud adodni.(kisse puhabb gumi, nagyobb terheles stb)
Szoval szerintem nem is olyan egyszeru a meres...
Tenyleg van valahol lehetoseg muszeresen bemerni?


:
>A lenyeg: egy jo ugyved siman ***kiverte a biztositobol a penzt***.
Na ez a biztositokkal a legfobb bajom:
Elbol azt mondjak: nem fizetek, perelj be...
Nehany tizezer forintos karnal, sokan nem vallaljak (nyereseg a bizt.-nak).
(OT: Lakasszavatossagi per tiz (!) ev alatt jutott masodfokra (jogerore),
de a tartozasra pl. csak egy evre juto kamatot fizetnek!!!)
Tehat a jogrend Magyarorszagon:
Jo ugyved + jo biro kell! (olyan ugyved, aki meg tud egyezni a biroval)
Naiv, aki azt hiszi, hogy a birosag az igazsagot keresi...

Bocs, ha valakit ez sert, ha kivanja reszletezem maganban az esetet...

G.Laci
A statisztikahoz:
foglalkozas: vill.mernok
eletkor: 36
auto: Opel Astra Caravan 1,8 ('98) 


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Porsche 944 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van kozottetek valakinek tapasztalata a fenn emlitett
geppel, esetleg van koztetek Porsche-tulaj? Milyenek
a tapasztalataitok az autoval, mire kell odafigyelni
a ve'tele'ne'l, mennyire bevalt ez a tipus, mik a hibai?
 
  Udv.
                                     Marian
+ - RE: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csero
>PS. Sikeresen levizsgazott az autom!!! Most jon az elvezet. Kepek a
>http://www.extra.hu/fcserei alatt

igen szep! irnal valamit a motorjarol ?

---

nekem pedig keszultek kepek a cityrallye 
ugyessegin bemutatott alakitasomrol,
kepek a http://193.68.47.23/crpic.htm

---

nem tud valaki ladaba rovid diffit (kombi zsigaet), 
esetleg spert? (otsebesseges valtoval lenne az igazi). 
az atfuvokazott karbival meg az elektronikus
gyujtassal mar eleg jol megy, de sajnos a 2103-asban van 
a leghosszabb difi, ki szeretnem cserelni rovidebbre,
a legrovidebb a kombi lada difije, illetve a sper - csak
nem tudom az mennyit kostalhat...

---

tegnap a Lanchid pesti hidfojenel a korbe-korbe forgalomban
(az a Roosevelt ter, ugye?) SZEMBEjottek velem :-)))))) ez 
mar tiszta rohely...

z.
+ - ring, tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,

kerdes:

1. be lehet menni a Hungaroringre csak ugy korozgetni?
2. lesz - es ha igen akkor mikor es hol - vegulis HIXauto talalkozo?

z.
+ - auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Apu vegre eldontotte, lecsereli az autojat
a kiszemelt egy audi 100-as '94-es 2.0 benzines 150 lovas
elektromos kutyuk, klima, alufelni, zene stb. mo.-n vasarolt
szervizkonyves, masodik tulajtol, 170 e km-rel 2.900000 ft
kerdes: mire kell odafigyelni? megeri? olcso? draga? realis?
mennyit eszik egy ilyen? tapasztalatok?
adasvetelinel oda kell valamire figyelni jobban?

surgos lenne, mert szerdan megyunk erte
valaszt maganba is pliiz

Joly

+ - Skoda kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy gyors kerdes:
Mikor modositottak a skodrikon es mit. Mikortol van szelesebb nyomtav es
szervofek az s105-on? Minden erdekel: mit es miert kell egy skodan
ellenorizni. Lehet, hogy en is atnyergelek.

Fresi BaCSi
+ - Zoldkartya, utak, sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sikerült kiduhongenem magam reggelre. Vasárnap lejart a zoldkartyam (dizel 
Citroën). 1200-ért megcsináltathattam volna a vizsga mellett, de jobb 
szerettem volna, ha szakszerviz vegzi, s ket hetig ervenyes volt pluszban. 
(Szokott helyemen persze a szerelo felmondott, nincs zoldkartyasuk.) Már 
péntek délután végigjartam 8-10 szervízt (egyik fele nem vallalt dizelt (ill.
 csak sajat gyartmanyu szemetet stb.), masik fele pedig zarni keszult),  a 
legolcsóbb hely a Dozsa uti Peugeot volt (1325HUF) (persze talalkoztam 
3000HUF-os hellyel is. Szabadáras lett! 
Ki volt az az agyalagyult hajassegu tintanyalo burokrata aki szabadarassa 
tesz hatosagi díjat? Szombaton persze még inkabb nincs nyitva senki.) 
Megegyezünk a hétfő reggel 7.30-ba. Erre kocsog autoszerelo paraszt mit mond:
 rossz a szenzor egy hete, jovo heten csinaljak meg! Es ezt a muhelyfonok 
akivel szemelyesen beszeltem miert nem tudta? S - mondja - ugyan dizelt 
vizsgaztatnak, de nem ert hozza (allitas stb. senki). 

Van valakinek infoja arról, hogy mit mérnek K1 K2 alatt, illetve hogy mérik a
 leszab ford.sz.-ot, ill. elobef.szoget? 

Harmadik zold kartyam, de motorhaztető fel sincs nyitva sehol! S 
felporgetéskor a pufo lamelláiban lerakódott, a nyomashullam hatasara 
felszalló kormot me'rte'k meg ma is! (Szerencsére igy is 1.0 alatt volt 
mindkettő!) Tud valaki egy komoly zoldkartyast?
Ja es a muszaki vizsgan is mertek, ahol - vizsgalapon - feleannyi volt!
Egyáltalán mire is jo ez a papír? Közvetlen allami bevetele 200 Ft. Az szerzi
 meg legkönnyebben, akinek az autóját ki kellene szűrni.

Baratom invitalasara mult hetvegen Felső-Tisza videken voltam.
"Széphazánk" orszag nem az az orszag, mint akar tavaly is volt. Okadhatnekom 
sot neha sirhatnekom van az utaktól, mindha a Vadkelet (Ukrajna, Romania) 
tájain barangolnék. (Nem a Borsodiakat, Szabolcsiakat cikizem, mert sajna 
ugyanilyen taccson van az egesz orszag, mert Del-Alfold, Dél Dunantul sem 
jobb. Pestről ne is...) Pedig 96-97 óta az ember kezdte elvezni, hogy a 
fouthalozat lassan rendben van, sot a sarga utakra is le merhetunk menni a 
terkeprol. Most katyu katyu hatan, egyszamjegyu fouton olyan godrok, hogy a 
tehen beleellhetne. Senki ne mesélje, hogy havazas, arviz, belviz miatt van, 
mert nem igaz!
Telebaszarintották tucatnyi korforgalommal a 3-ast is. OK, ha igényes a 
paraszt fizesse meg az autopalyat, de nincs! 
Masik ketszamjegyu foutat (41-es) mar harmadik honapja újítjak fel - felenel 
sem tartanak. Az első 50 km-ből 35 fel-aszfaltmarozva, s vegig 40-es tabla. 
Persze mindenki 70-80-al megy legalább, jobbak 100-120-al. De mit csinaljon a
 paraszt akinek munkaeszköz a kocsi+jogsi? S meg sem meri kockáztatni a 
bemerest! Miert kell egyszerre 15-20 kilometeres szakaszokat munka ala venni?
 Azt meg sem merem kerdezni hetvegen mikor all a munka miert nem lehet pl. 
60-al menni?
Egyaltalan ki és mi alapjan allapítja meg, hogy mennyivel lehet menni egy 
szakaszon? Ezek a sebességkorlátozások csak arra jók, hogy korrekt, 
szabálytisztelo autosokbol is "bűnözőt" csinaljanak.

Vasúti átkelő előtt 360m-el 30/40. Ez teljesen KO. 
Jogasz baratom szerint kiadtak velemenyezesre a RFK-knak, valaszuk nem 
javasoljak bevezetni, nincs ertelme, mert: 
1. Betarthatatlan
2. Indokolatlan, felesleges
3. Nehezen kontrollálható, vitathato, mivel csak a sineken levo pillantnyi 
sebességet lehet mérni.
Aztan versenyszferaban elhelyezkedni keptelen, amugy BKV-n zotykolodo 
poshadtagyú KHVM tanacsado meggyozte fonoket - akit sofor furikaz barhova - 
igen ez kell (hogy a 3. aggály is megszűnhessen a veszélyt jelzo táblától 
számítottan!), hogy csokkenjen a vasuti balesetek szama. Meg az, hogy 
futomuszaggato utakadaly legyen minden vasuti atkelo elott. (Ugye nem eleg a 
holdvidéki utallapotunk csinaljunk hozza mestersegest is! Amire a hulla is 
felébredhet! Nehogy mar ez az istenadta po'ga'r - aki jobban er, mint o, aki 
vegulis "felettese") poffeszkedhessen a kocsijaban...)

Következő a strategiam ilyen vasuti atkelok elott: 
forgalom nincs: balra kitér - Kresz engedi: másik utszakasz "jarhatatlan" - 
záróvonal előtt vissza: bal kerék zarovonal mellett, jobb kerekekkel hezagot 
keresek.
komoly forgalom eseten: harom csiknal motor leall, megengedett +10 km/h-ra 
hagyom lassulni, balkerék szinte a padkan, jobbal hezagot keresek. Közben 
átlagosan három autó - ebből egy kamion - záróvonalon keresztül megelőz, de 
sebaj. Minden gügye szabályukat betartottam, a szoroslabu kurvaanyjukat! 
Ugyan nehezen hiszem, hogy jobb a statisztika..., mert 10x akkora a 
veszelyhelyzet lepten-nyomon!

mit csináltam a jogsival sem biro kozlekedesi zsenik talalmanya elott:
lelassultam 50-60-ra az atkelo elott kozvetlenul (van, hogy 30-ra olyan 
katyuk elofordultak benne), mert EU szintet meguto atkelot csak a Bécsi út 
tuloldalán láttam. Volt energiam figyelmesen korbenezni, volt lendületem 
átsuhanni. Most ha vonat jönne szinte észre se tudnám venni;-((((((((((((

Ez a pihent agyuak gyülekezete persze az en - versenyszferaban gurizett - 
penzem adojabol e'l - igenybevetelehez kepest remekul -, a pihentebbnel is 
pihentebb agyu talalmanyaira is a zsebembol huzza ki a dohanyt! 
S - igazan fajdalom - vagja taccsra a kocsimat!
Többektől hallom, hogy rizsföldekre hajtana oket gyomot irtani; en viszont 
sokkal szivesebben allnam a nyugdijukat ill. meg a vegkielegitesuket is: 
kevesebbe kerülne, mint talalmanyaik...

SCs

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - koszonet+gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a segitsegeteket a karambolal kapcsolatban.
 Dózsa_Ernö         
Kaczmarek Edvard >      


Egy Renault markakereskedesben inteztem vegul.
A 2fenyszorora +2index +huto+hutoracs+lokharito+motorhazteto
uj ara 350.000Ft!!!! Az autom egy 16eves Renault Fuego...
A baj csak az, hogy szeretem, kenyelmes, gyors, de ilyen
arak mellett megyek a bontoba. Az auto eleje tobbet erne mint az egesz...
Gazdasagi totalkar eseten mi a helyzet???
A biztosito felajanl valami osszeget...
Az auto nalam marad vagy, kulon vissza kel vasarolnom????

A Vredenstein teli gunival kapcsolatban senki sem valaszolt...
Mi van ha nyaron hasznalom??
Az hogy jobban kopik nem erdekel, mert apropenzert jutottam hozza.

UDV 
Fejes Tibor
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tudnek irni!!! Az eddigi gumik ahhoz kepest amit ezek az ujjak tudnak
>egyenlo a nullaval vizen (pedig azokkal is lehetett autozni). Ja es az sem
>igaz ennel a markanal, hogy max 85-tel nem usztat meg egy nagy tocsan.
Nyilvan egy draga, specialis gumi jobb az adott feladatra, mint egy atlagos
olcso. De velemenyem szerint normal vezetesi stilushoz olcsobb gumi
is megfelel, mert nem kapsz annyival tobbet, mint amennyivel tobbe kerul
a jobb.
Ha egy nemet teszt egy koreai gumit hoz ki a legjobbnak (olyat, amit
kozuletek sokan meg se mernenek venni) Michelin es hasonlo gumik
kozul. Ha a fekhatas, feluszas, gordulesi ellenallas a kulonbozo tipusoknal
alig ter el (es egyik tipus ebben jobb, a masik abban). Szoval kulonbozo
ujsagokban kozolt tesztek alapjan gondolom, hogy jo vetel lehet az olcsobb
markaju gumi is.
Az emlitett tesztben a nagysebessegu nyuzoproba volt a legerdekesebb.
A max sebessegnel (190km/h) kellett 1 orat birniuk a gumiknak.
Volt amelyik 8 percet se birt. Volt amelyik 200 folott is orakig birta.
(Es persze nem a legdragabb)
Az persze teny, hogy a nevesebb gumik semmilyen tesztben nem vallottak
szegyent, de nem a legdragabb volt a legjobb.

A versenyzok es az 50-es tablanal 110-el kozlekedok termeszetesen
vegyek a legjobbat, mivel mindent ki akarnak hozni az autobol.

>A valaki altal meg agyon dicsert Barumrol pedig annyit hogy a fonokom fel
>evig birta elviselni a mindennapos gumi fujatast es zotykolodest.

Remelem nem arra gondolsz, hogy minden Barum gumi ereszt,
es zotykol, mert ez egyszeruen nem igaz.

****Gyerekek van Egy Blaupunkt Frankfurt autoradiom,aminek a
gyari hattervilagitasa zold.A muszerfalam viszont
sarga.Tudja valaki hogyan lehet valtoztatni?****

Szetszeded a radiot, es az izzokat speci festekkel atfested sargara.

****Nyugodtan takard le a kocsidat es ezert hamarabb fogsz karosszeriaelemet
cserelni :-)) . Ugyanis ha letakarod, vagy jobb esteben csovazas ponyvat****

Mostanaban olvastam a Mancsban egy okostonirol, aki a Skodajat
telire a feje tetejere allitva (igy konnyebb volt az alvazvedelmi
munkalatokat
elvegezni) elvermelte!
Tavasszal a verda kiasasa utan persze volt nagy csodalkozas :))

****Elfelejtettem megkerdezni, hogy csinaljak az autoelszallitok, hogy nem
kapcsol be az elesitett riaszto?!
Ha nekik van univerzalis kutyujuk amivel hatastalanitani tudjak, akkor
biztos a "hivatasos" autotolvajoknak is van. akkor mi a francnak
kapcsolom be a riasztot?! Ugyis idegesit a pittyegese...****

Nincs nekik semmifele kutyujuk. Egyszeruen nem foglalkoznak
a riasztoval. En mar rengeteg vijjogo autot lattam a loposauto utan kotve.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Aksi felujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdeklodnek, kinek van tapasztalata akkumulator
felujitassal kapcsolatban. Egy ismerosom azt mondta,
hogy ha kiontom belole az elhasznalt savat, majd
teletoltom uj savval, 2-3 evig ujra hasznalhato lesz.
Most 4. eves es nem sok kedvem volna 8-10 ezer Ft-ert
egy uj aksit venni. Mit ontsek bele, erdemes-e vacakolni
ezzel, stb. A valaszokat elore is koszonom,

Nandi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS